abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73412702
Even wat wapenfeiten wat betreft asfaltstroken:

- Eau Rouge
- 130 R
- Virage Senna
- Stowe
- Enz.

Hoe kunnen ze zulke prachtige bochten(combinaties) nou verpesten met die asfaltstroken? Natuurlijk zijn het vrij gevaarlijke bochten, maar waarom mogen fouten niet afgestraft worden? Of moeten we iedere race 'maar' 2/3 uitvallers hebben? Grindbakken zijn inherent aan het racen op circuits.

Ik kan me er zo kwaad om maken... Vooral om die coureurs die nu na Suzuka al weer lopen te janken over de veiligheid van het circuit. Ga dan in godsnaam lekker in Amerika racen op veredelde parkeerplaatsen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 02:07:10 #204
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73414168
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk dat ik NASCAR zelfs hoger aansla dan F1 en zeker dan IRL. Gerenomeerde coureurs (o.a Franchitti, Carpentier, Villeneuve) uit de Indycars komen niet aan bod in de NASCAR.

Omgekeerd zie je ze niet veel al deed Jeff Gordon een aantal jaar geleden een test bij Williams. Die was niet slecht. Hij was slechts 1 seconde langzamer dan Montoya's snelste tijd van die dag op een circuit waar hij nog nooit eerder had gereden.

Maar het is inderdaad een hele andere discipline.
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.

Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:36:35 #205
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73415525
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef bodylotion het volgende:
En waarom niet éérst een bak grind en daarachter asfalt? Dan kunnen ze niet meer buiten om, worden ze bestraft voor fouten én alsnog afgeremd door het asfalt mocht het een serieuze glijpartij worden.
Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73415757
Ze zouden er een soort strepen met poeder op kunnen leggen waardoor je nog 4 of 5 bochten minder grip hebt door dat poeder op je banden... Of alleen in het verlengde van de rempunten asfalt, maar de rest van de ronding van de bocht gewoon grint. Kunnen ze mooi goed afremmen en dan kiezen door t grint terug de baan op of de lange weg.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:12:01 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73416116
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.
ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:



maar dan het grind en het asfalt omkeren
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73417998
Massa is weer in Italie
Where facts are few, experts are many.
pi_73418442
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:33:53 #210
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73419321
Dan moet je paul ricard eens zien hehehehe!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:37:20 #211
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73419415
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef nils7 het volgende:
Dan moet je paul ricard eens zien hehehehe!
Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:49:43 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73419758
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaat
Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...
Maar rond om de baan zie je zat asfalt liggen wat niet nodig is voor die configuraties!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_73420272
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.

Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
NASCAR De enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden

Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:26:46 #214
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73420693
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...
Maar rond om de baan zie je zat asfalt liggen wat niet nodig is voor die configuraties!
Paul Ricard is het circuit met de meeste configs ter wereld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73421756
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:05 schreef Tarado het volgende:
Kubica to be announced tommorow from Renault at 11.00 France time

http://twitter.com/f1enigma
Is alweer uitgesteld.
quote:
Quoting Noble's twitter: "There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow"
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:32:43 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73422450
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is alweer uitgesteld.
[..]


ja het schijnt iets met BMW te maken hebben, de afwikkeling van zijn contract daar
pi_73423412
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:12 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:

[ afbeelding ]

maar dan het grind en het asfalt omkeren
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?

Note : Circuits liggen er niet alleen voor F1, he.
Calm down, please!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:05:02 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73423484
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
Is nu met die stroken gras ertussen ook zo
quote:
Note : Circuits liggen er niet alleen voor F1, he.
nee, dus?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73423537
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:05 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Is nu met die stroken gras ertussen ook zo
[..]

nee, dus?
Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!

Maargoed ... als je het zelf geen verdere gedachte geeft ga ik het ook niet uitleggen
Calm down, please!
pi_73424256
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.

Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:30:33 #221
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73424310
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!

Maargoed ... als je het zelf geen verdere gedachte geeft ga ik het ook niet uitleggen
oh
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:49:02 #222
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73426692
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?

Heej, je wilt spektakel of je wilt spektakel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73428834
tvp
pi_73430155
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
Ja. Als je eruit vliegt moet dat gewoon gevolgen hebben.
Die auto's zijn veilig zat, die kunnen gerust de muur in klappen en goed hard ook (zie bv Kubica een paar jaar terug).

Voor de veiligheid heb je geen uitloopstroken nodig. Gewoon een grindbak en daarachter een muur/vangrail met een paar bandenstapeltjes er voor.

Afgezien van Massa kan ik me zo 123 niet een ongeluk voor de geest halen de laatste 10 jaar in de F1 waarbij iemand echt _SERIEUS_ gewond is geraakt.
Ja een keer een been gebroken, of een pols, wat kneuzingen etc. Zelfs Kubica had na die megaklapper nagenoeg niets en volgens mij heeft hij toen maar 1 of 2 races overgeslagen.

Massa is gewoon de laatste 10 jaar degene die het zwaarst gewond is geraakt in de F1 en dat had vrij weinig met uitloopstroken van doen.

Ik zeg dus afschaffen die ondingen en de grindbak weer terug.

En elke coureur die daar om loopt te zeiken die flikkert maar op.
Zoals Kimi het ook al zei hoort de top van autosport gewoon gevaarlijk te zijn en als je daar niet mee om kan gaan dan moet je er simpelweg niet aan mee doen.

Ik heb bv een grafhekel aan jengelende kinderen. Wat doe ik dan? Mooi niet op een basisschool gaan werken!

Zo simpel is het en niet anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73430389
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima

Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:04:35 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73431035
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:39 schreef vosss het volgende:
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima

Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
MotorsTV?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:14:20 #227
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73431288
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:17:17 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73431380
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef bodylotion het volgende:
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Gebaseerd op?

Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73432596
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:30 schreef vosss het volgende:

Zo simpel is het en niet anders.
Doe mij ook maar strookje grindbak gevolgd door muur, hoor
Wat Astroturf langs de kerbs om de auto's in ieder geval een stuk van de baan weg te laten glijden, dat wel.

Mijn reactie was echter op de opmerking dat het misschien een goed idee zou zijn om eerste grind en daarna asfalt te doen. Wat er dan gebeurt is dat een auto zo stuitert dat hij met twee wielen onder een hoek eerst het asfalt raakt (op de wang van de band) en dan gaat tollen (Barrel Roll). Leuk voor het spektakel maar weinig veilig.

Je gaf zelf het voorbeeld van die heftige crash van Kubica ... Hij is toen maar 1 keer over de kop gegaan en dat is op het moment dat de auto grip kreeg op het asfalt (toen hij de baan weer op schoof).
Calm down, please!
pi_73432962
Bij de auto van Kubica zat er nog een hoop inertia in na de impact, dan zijn de gkrachten van die impact toch automatisch lager? Ik heb vroeger niet goed opgelet bij natuurkunde misschien Een crash waarbij de auto meteen stil staat lijkt me iig een hogere g-kracht bij impact te hebben.

En als een auto rolt in het grint, dan is er toch echt iets mis met het grint. Dat spul lag toch niet voor niks overal bij circuits.. Dan hadden vroeger alle auto's wel moeten rollen Ik zie het iig niet voor me dat een auto die door t grint glijdt daarna op asfalt nog eens gaat rollen. Daar hebben die auto's een te laag zwaartepunt voor. De meeste crashes waarbij auto's over de kop gaan of rollen is omdat er contact is met een andere auto naar mijn idee.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:24:36 #231
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73433293
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Gebaseerd op?

Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.

edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.

[ Bericht 9% gewijzigd door bodylotion op 06-10-2009 19:31:23 ]
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:32:53 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73433551
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.

edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.
Mede dankzij de toegenomen veiligheid
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73433588
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:50:18 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73434250
http://www.jamesallenonf1(...)-be-quick-in-brazil/

A LITTLE POINTER AS TO WHY RED BULL WILL BE QUICK IN BRAZIL
Posted on | October 6, 2009 | by James Allen | No Comments
quote:
Mark Webber’s Japanese Grand Prix looked like a bit of a write-off; he finished last, two laps behind his team mate who won the race in the same car. But it could turn out to have been a very worthwhile afternoon.

The Australian crashed on Saturday morning, doing enough damage to his car for it to be scrapped and this meant he had to miss qualifying and start the race from the pit lane.
He was back into the pits twice in the first few laps to fix a loose headrest. From then on his race was a test session.
But it appears to have been a very valuable one.
The team had a range of front wings with it in the freight. They have promised to bring a new one to each of the final two races.
As the race went on, Webber tested out parts for the next race in Brazil and he was using the Brazil front wing when he set the fastest lap of the race in 1m 32.569s, shortly after the safety car period.
Looking through the race lap times his long run pace was not particularly good the rest of the time, but sources say that the team was very encouraged by the results of Webber’s 53 lap ‘test session’ – a rare opportunity in Formula 1 these days.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:00:13 #235
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73434720
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Atreidez het volgende:
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73437855
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23:58 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73437996
Six hours at the simulator for Massa
quote:
Maranello, 6 October 2009 - It was a busy day for Felipe Massa, who arrived in Italy yesterday to proceed with his recovery programme after his accident in Budapest. After a couple of days in the kart last week in Granja Viana (Brazil), today he made a further step ahead getting back behind the wheel, although the wheel was the one of a simulator. Felipe spent around six hours in Modena, mainly dedicating himself to regaining confidence with the commands of a single-seater. “We worked very well, without any problems, Felipe said at the end of the day. “The simulator uses a A1GP single-seater, so it’s not exactly like Formula 1, but pretty close. I drove on the track in Barcelona to avoid creating an even bigger test atmosphere.”

Later on Felipe came back to Maranello: first he went to the gym and then to the computer, answering questions of the numerous fans, who sent their emails and wrote in the forum of Ferrari’s website. “I miss Formula 1 a lot: it’s my passion more than my job. It was hard to stay in front of the TV and watching the team, also because I had to get up very early because of the different time-zones,” Felipe answered jokingly to ‘maranellolover’.

“I’ve been always in contact with Domenicali and with the boy to keep me updated about what was happening on the track and at home as far as the next year is concerned.” ‘Misa-schumimaniac’ asked Felipe if he noticed any difference to the past driving a kart and today with the simulator. “No difference at all. I had lots of fun in Granja Viana and today’s work was more than anything else a way to get back in contact with a car. Obviously I can’t wait to get back behind the wheel of a real single-seater.”

This week’s programme will continue tomorrow with another day at the simulator. On Thursday Felipe will take part in an event dedicated exclusively to the fans in the www.ferrari.com community, who can chat with him. Then the further programme will be decided, but there won’t be a test with a Formula 1 car this week.
http://www.ferrari.com/En(...)lator_for_Massa.aspx
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:38:13 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73444956
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

NASCAR De enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden

Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.

En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.

Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.

IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
pi_73445182
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
quote:
In a crash at silverstone race circuit, Northlands, UK in July 1977, racing driver David Purley survived a deceleration from 173 km/h (108 mph) to zero in 66 cm (26 in). He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstroken

[ Bericht 32% gewijzigd door vosss op 07-10-2009 00:55:13 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73445336
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73445581
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden


Zelfde beelden maar dan met foto's erna en een muziekje eronder. Werd er echt stil van toen ik het zag. Wat een tragiek van een iemand die zijn vriend levend ziet verbranden terwijl de 'marshalls' er als zoutzakken bij staan te kijken.
pi_73449253
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:02 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73449304
Doe dat bloesje eens dicht Nico.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:18:39 #244
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73449375
quote:
is dat een publiciteitstunt ofzo
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:44:36 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73450005
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

is dat een publiciteitstunt ofzo
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.

Brazilië is een prachtig land maar helaas zijn de criminaliteit cijfers schrikbarend, ik denk dus dat het helaas geen publiciteitsstunt is
pi_73450035
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.
quote:
En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.
quote:
Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.
quote:
IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.

Het is altijd weer hetzelfde verhaal. Dan komt er een coureur over de oceaan en zijn de verwachtingen hooggespannen, en als ze dan de allersnelste auto hebben lijkt het wat, maar hun teamgenoot verslaan blijkt meestal al te moeilijk. Zanardi, DaMatta, Bourdais, Andretti, kampioenen of in die categorie, maar in de F1 door de zijdeur afgevoerd wegens te traag. En dan heb je nog Villeneuve en Montoya, Villeneuve had het heel lastig met Hill, en heeft buiten die geniale Williams niks kunnen laten zien. Terwijl hij echt het enorme supertalent van dat continent was. Idem voor Montoya, die Ralf Schumacher niet echt de baas kon en werd vernietigd door Raikkonen. F1-afvaller Doornbos kon andersom daar weer prima meekomen, terwijl Mansell of zelfs Teo Fabi meen ik daar als veertiger debuteren en meteen even kampioen worden, met afstand. Leuke raceklasse misschien, maar qua niveau blijkt er telkens een erg groot verschil met de F1.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:10:09 #247
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73450728
F1 Overtaking Statistics & Analysis

edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben

[ Bericht 22% gewijzigd door bodylotion op 07-10-2009 11:24:43 ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451010
quote:
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
Calm down, please!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:24:05 #249
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73451130
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.

maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451233
*gniffelgniffel* I haz Nico's helmet *gniffelgniffel*
pi_73452116
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:00:37 #252
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73452340
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.

maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtanken
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:12:02 #253
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73452704
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?
het idee erachter was best leuk bedacht. ik denk dat ze ground effect iets vrijer moeten laten. Zoals in GP2.
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtanken
nou, statistisch gezien...
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:15:32 #254
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73452788
om nog even terug te komen op NASCAR
quote:
Trulli test eind november in NASCAR

07 oktober 2009

Jarno Trulli zal eind november met een NASCAR-bolide gaan testen. Zo bericht het Amerikaanse Fox Sports. De 35-jarige Italiaan, die nog geen contract heeft voor 2010, zal in actie komen op de Homestead-Miami Speedway in Florida.



Volgens het artikel gaat Trulli testen voor Michael Waltrip Racing, waar hij de laatste drie races van het NASCAR Sprint Cup-seizoen ook te gast zal zijn. Trulli zou eerder dit jaar al de race op de Michigan Speedway hebben bezocht en lijkt de Amerikaanse stockcarklasse dus als serieus alternatief te zien voor de Formule 1.


Naast Trulli zal ook Mika Salo voor Michael Waltrip Racing testen. De 42-jarige Fin reed tussen 1994 en 2002 in de Formule 1 en behaalde in 1999 twee podiumplaatsen voor Ferrari, als vervanger van Michael Schumacher, die zijn been had gebroken.

Ook Nelson Piquet Jr. overweegt in Amerika te gaan racen. De Braziliaan, die eerder dit jaar werd ontslagen door Renault, zal volgende week met een NASCAR-truck van het Red Horse Racing-team gaan rijden. Juan Pablo Montoya is momenteel de enige voormalig Formule 1-coureur die in de NASCAR actief is.

Please, make yourself uncomfortable.
pi_73453680
Wat ik belachelijk vind is dat binnen de F1 er altijd maar gezeurd wordt over veiligheid. Het houdt maar niet op. En het is best dat ze over veiligheid discussiëren, maar breng die veiligheid naar de auto. En niet naar de omgeving.

Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen. In ons woon-werk verkeer lopen we meer risico dan die overbetaalde multimiljonairs

Als Kubica de klap overleefd, en er al zo veel veranderd is qua veiligheid, kan je stellen dat je je doel bereikt hebt. Dit scheidt de jochies van de mannen, dat merk je wel weer. Overigens denkt iedereen dat het om de veiligheid van de bestuurder gaat, maar uiteindelijk gaat het puur om geld. Een auto die naar een paar rondjes uitvalt door een crash kost en veel geld en levert als rijdende reklamezuil niets meer op. En who cares wat de kijker ervan vindt. Mosley en kornuiten bedienen enkel zichzelf en haar geldschieters..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:54:05 #256
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73453862
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen.
tot 80km/h wel ja...

Maar ben het met je eens dat de F1 nu wel veilig genoeg is. Ze kunnen zich nu beter concentreren hoe ze F1 auto's dichter achter elkaar kunnen laten rijden, dan volgt het inhalen vanzelf
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:00:38 #257
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73454102
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Wat ik belachelijk vind is dat binnen de F1 er altijd maar gezeurd wordt over veiligheid. Het houdt maar niet op. En het is best dat ze over veiligheid discussiëren, maar breng die veiligheid naar de auto. En niet naar de omgeving.

Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen. In ons woon-werk verkeer lopen we meer risico dan die overbetaalde multimiljonairs
Huh... Je bedoelt dat je met een helm, HANS-systeem, carbon fiber monocoque en safer barriers wil gaan werken in het dagelijkse verkeer?
Of wil je alle bomen gaan kappen en sloten indammen?

Bepaalde technische aspecten uit de Formule 1 zijn in de loop der jaren doorgestroomd naar de huis, tuin en keuken auto's van vandaag.
Maar op veiligheidsgebied is een Formule 1 bolide absoluut onvergelijkbaar met onze dagelijkse auto. Bovendien is er de afgelopen 20 jaar gigantisch veel voortgang geboekt op het gebied van verkeersveiligheid, kijk maar eens naar de cijfers.
Dat doet volgens mij niet onder voor de voortgang die er in dezelfde 20 jaar geboekt is in de Formule 1.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:02:53 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73454182
Het is natuurlijk leuk dat Brawn de constructeurs titel gaat winnen en hoogstwaarschijnlijk Button WK wordt, maar uiteindelijk komt dit door handig in te spelen op onduidelijkheden in de nieuwe diffuser regels met als gevolg dat aan het uiteindelijke doel; minder turbulentie achter de auto en dus meer kans op inhalen, volledig voorbij geschoten is
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:13:32 #259
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73454549
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:

[...]

Overigens denkt iedereen dat het om de veiligheid van de bestuurder gaat, maar uiteindelijk gaat het puur om geld. Een auto die naar een paar rondjes uitvalt door een crash kost en veel geld en levert als rijdende reklamezuil niets meer op. En who cares wat de kijker ervan vindt. Mosley en kornuiten bedienen enkel zichzelf en haar geldschieters..
dat ja. hetzelfde met het toerenlimiet. Er ploft (bijna) nooit een motor meer. Haalt ook een spanningselement weg.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een motor, die verder niet wordt doorontwikkeld en dus geen ontwikkelkosten heeft, heel erg duur is voor een team.
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Huh... Je bedoelt dat je met een helm, HANS-systeem, carbon fiber monocoque en safer barriers wil gaan werken in het dagelijkse verkeer?
Of wil je alle bomen gaan kappen en sloten indammen?

Wat zall een helm icm HANS veel verkeersdoden schelen zeg
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73457473
Nou ik zou toch liever die helm houden dan een paddock weekend ticket voor de GP van Brazilië.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:10:42 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73460027
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:45 schreef Gauner het volgende:
Nou ik zou toch liever die helm houden dan een paddock weekend ticket voor de GP van Brazilië.
Als je op die Twitter pagina kijkt http://twitter.com/NicoRosberg16


staat er bij Bio het volgende:

Name Nico Rosberg
Bio AT&T Williams approved twitter feed on behalf of Official Partner, Philips Consumer Lifestyle. 'Follow the helmet' is a promotion run by Philips Brazil.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:22:41 #262
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73462120
Kubica naar Renault!

En Olav heeft het over Kimi die mogelijk naar Red Bull gaat
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73462731
Olav moet stoppen met wannabe hippe taal te gebruiken en zijn spellingschecker eens gebruiken...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_73463036
Goeie zet van Renault, Kubica is snel en goed (Heidfeld trouwens ook, wordt de laatste jaren nog wel eens vergeten).

Ben benieuwd wie zijn teamgenoot wordt.
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:50:32 #265
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73464511
Past Heidfeld niet in een McLaren en Kovalainen in de Renault.. Hmm
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73464690
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:50 schreef bodylotion het volgende:
Past Heidfeld niet in een McLaren en Kovalainen in de Renault.. Hmm
Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:19:43 #267
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73465525
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.
zou niet slecht zijn voor Renault om twee ervaren coureurs te hebben die aan elkaar gewaagd zijn.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73470813
Ik zie Heidfeld ook wel een duo vormen met Hülkenberg bij Williams. Nakajima naar Toyota, Rosberg naar McLaren/Brawn.
's Avonds een man, overdags rustig an
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:52:12 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73478844
gaat papa Nelson toch weer investeren?
quote:
Nelson Piquet has emerged as a candidate for a 2010 race seat with the new Spanish F1 team Campos, according to the Marca sports newspaper.

With news that the Brazilian driver has lined up a forthcoming NASCAR truck test, 23-year-old Piquet was quoted in the media as insisting that his focus remains on resurrecting his tattered F1 career.

"I want to clear up this business rapidly so it doesn't stay with me for the rest of my life," he said in an interview with Brazil's Globo TV.

Marca reports that Piquet's route back into F1 could be with the aid of his famous and wealthy father, who could become an investor of Adrian Campos' new entry that is set to debut next March.


Asked about his next step in the wake of the crash-gate scandal, Piquet Jr answered: "I need a decent team, a decent engineer. A team that believes in me.

"I don't know which one it will be but I do know I will go back to racing," said Piquet.
Source: GMM
© CAPSIS International
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:25:41 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73481160
Ben ik de enige die een beetje Massa-moe begint te worden?
Ik krijg het vermoeden dat het management van Massa bang is dat hij in vergetelheid raakt en daarom iedere dag een positief nieuwsbericht de wereld inslingerd:

Het gaat goed met Massa, Massa heeft kart gereden, Felipe Massa bereidt zich voor in simulator, Massa bestuurt GP2-bolide tijdens test Jerez, Massa bezoekt Ferrari-fabriek in Maranello,
Massa test binnenkort met F2007 op Fiorano, Massa: "Crashgate heeft mij van de titel beroofd", Felipe Massa zal in november weer racen, Massa vlagt Braziliaanse Grand Prix af.


Allemaal binnen een week tijd.
pi_73481414
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:22 schreef bodylotion het volgende:
Kubica naar Renault!

En Olav heeft het over Kimi die mogelijk naar Red Bull gaat
Olav loopt achter. Dat was in dit topic al langer bekend.

Wheel covers banned
quote:
F1 teams have agreed to ban wheel fairings for next season, Auto Motor und Sport claims.

We reported earlier this year that the devices, having first emerged last year, were likely to be banned for 2010 because they make it even harder for following cars to overtake.

Williams' technical chief Sam Michael said in July that studies have shown that the covers have "quite an adverse effect on the following car".

However, the Australian warned that banning the covers will not be a silver bullet.

"It is the sort of thing where you need to find three or four little things like that and that will add up to a difference," Michael added, "so I think it is going in the right direction but it just needs more."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73483111
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]


Wheel covers banned
[..]
Goeie zaak, ik vond het een erg lelijk gezicht. Alleen bij Brawn zag het er nog wel vet uit, maar voor de rest.. Goeie maatregel!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73483570
Ik vond t juist bij Brawn, en nog erger bij Ferrari, erg lelijk... zo met zo'n nepvelg erop getekent Is het trouwens nog steeds alleen BBS die de F1 supplied met velgen?
Where facts are few, experts are many.
pi_73486517
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:49 schreef vosss het volgende:

[..]

=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
[quote]He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstroken
[/quote]Ehm, volgens mij hield Kubica er maar een gekneuzde enkel aan over
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73487243
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef Sally het volgende:
Ehm, volgens mij hield Kubica er maar een gekneuzde enkel aan over
Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.
Where facts are few, experts are many.
pi_73491367
Een kijkje in de USF1 fabriek.

Blijkbaar is er nu wel wat, in tegenstelling tot een aantal maanden geleden. De FIA heeft deze week een inspectie gedaan en was onder de indruk van de voortgang van USF1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73491858
We zullen over een paar jaar wel een catch-up systeem krijgen al la Need for Speed. Laatste teams krijgen meer pk, voorste teams worden automatisch geknepen gedurende de race.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_73491901
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:43 schreef Burnie88 het volgende:
Ik zie Heidfeld ook wel een duo vormen met Hülkenberg bij Williams. Nakajima naar Toyota, Rosberg naar McLaren/Brawn.
In dat geval is het eerder exit Nakajima want als Toyota al niet zeker is of ze veder willen met Trulli en Glock omdat ze vinden dat ze niet genoeg uit de auto halen dan gaan ze daar natuurlijk never nooit Nakajima inzetten die al sinds ie bij Williams zit 6 uur achter zijn teamgenoot aanrijd iedere keer.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_73496469
Toyota wilde toch voor volgend seizoen een topper binnenhalen? Zelf vonden ze Kimi erg interessant, denk alleen niet dat het wederzijds is.
pi_73503597
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:50 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.
Dat weet ik toch, ik quotete het zelf
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:08:56 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73505864
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
quote:
Sebastien Loeb could make an F1 debut at Abu Dhabi

Reigning World Rally Champion Sebastien Loeb tested a GP2 car at Jerez in Spain today.

The French five-times title winner drove for the DPR team amid rumours he wil drive for Toro Rosso in the F1 season-ending Abu Dhabi Grand Prix.

Loeb was slowest of the 25 drivers in action at the circuit today.

His 1′28.114s lap was 2.2s off the day’s fastest time, set by Swede Marcus Ericcson driving for title-winners ART.

Loeb, however, was driving for a team that hasn’t won a race since 2005. He was 0.8s slower than fellow GPR driver Michael Herck, who has 32 GP2 starts to his name.

Testing a GP2 car is an obvious way for Loeb to get some single-seater mileage ahead of what could be a headline-grabbing one-off appearance in F1, most likely in the place of Jaime Alguersuari.

If he does drive in the race it would be just one week after the title-deciding round of the World Rally Championship. He is one point behind Mikko Hirvonen heading into the Rally of Great Britain.

I don’t believe a reigning or former World Rally Champion has ever competed in an F1 race before, but feel free to set me right on that in the comments! Colin McRae, world rally champion in 1995, sampled Martin Brundle’s Jordan in 1996, but did not compete in a race.

Loeb has gone up against F1 drivers in the past – he beat David Coulthard in the final of last year’s Race of Champions.

And he has already competed against one F1 driver this year – Kimi Raikkonen, who drove in the Rally Finland. Raikkonen had an impressive run before crashing out. Would Loeb do as well in F1? Have your say below
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
pi_73508268
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:14 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat weet ik toch, ik quotete het zelf
Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?

Dit ging over Purley en die had even dik 100G meer op zn pens en dat in een tijd dat F1 wagens nog echt gevaarlijk waren. Dat is andere koek dan nu zegmaar.

Ik snap je quote en reactie niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:57:47 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_73508780
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis

edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben
Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_73511602
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.
Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?

Dit ging over Purley en die had even dik 100G meer op zn pens en dat in een tijd dat F1 wagens nog echt gevaarlijk waren. Dat is andere koek dan nu zegmaar.

Ik snap je quote en reactie niet
Ik denk dat ze bedoeld dat Kubica er met zo'n soort botsing slechts met een lichte blessure van af kwam. Oftewel zonder die uitloopstroken wordt het niet wezenlijk gevaarlijker, want de coureurs zijn beter beschermd. (En het maakt het racen veel interessanter). Maar dat is dan weer mijn interpretatie van Sally's opmerking.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73511671
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
Senna testte ook. Hij werd 14de in de auto van het (huidige) team van Van der Garde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:46:46 #286
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73513464
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
zullen we Alquesari nog terugzien volgend jaar?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73513722
Rode rekening geen optie voor Kimi
quote:
Red Bill not an option for Raikkonen

09/10/09 09:53

Kimi Raikkonen's manager has played down reports linking the Finn with a move to Red Bull Racing.

Earlier this week it was rumoured that contact had been made between the 30-year-old's management and the energy drink owned team, despite the fact that Mark Webber was recently put under contract to be Sebastian Vettel's team-mate next year.

"There is only a connection (with Red Bull is) as a beverage partner," Raikkonen's manager Steve Robertson told the Finnish broadcaster MTV3.

The 2007 world champion is linked with teams including Toyota and McLaren.
"We are talking with several teams and Red Bull is not among them," Robertson added.
Van F1-Live.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:27:17 #288
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73514632
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:23 schreef Gauner het volgende:
Toyota wilde toch voor volgend seizoen een topper binnenhalen? Zelf vonden ze Kimi erg interessant, denk alleen niet dat het wederzijds is.
Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:56:16 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73517370
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.
Bij Toyota wordt pas 15 november door de Board of Directors besloten of ze doorgaan met F1 of niet,voor die tijd zal het dus moeilijk worden coureurs vast te leggen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:34:39 #290
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73532857
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73533345
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Geen idee, maar is je vraag misschien ook wat om hier voor te leggen?
[F1]Stel hier je F1 vraag! Techniek, tactiek en alles!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73533824
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/

Edit: en in de GP2 gebruikt toch iedereen hetzelfde chassis? Daar is dus geen zoektocht naar een betere versie van het ground effect wat misschien wel meer risico's inhoudt, maar ach, als je maar wint. Als je tenminste heel door alle bochten komt...

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 22:12:29 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:08:16 #293
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73533902
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/
yeah i know...
maaaarrr in de GP2 is het niet zo gevaarlijk, blijkbaar
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73534053
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 22:15:47 ]
pi_73535245
Er is toch altijd wel iets van ground effect?.. Het gaat om de toegestane rijhoogte die het risico bepaald.
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:11:35 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73548274
Bernie can't see Donington being ready
Saturday, 10 October 2009 12:14
quote:
Donington Park appears to be on the brink of losing the right to host the British Grand Prix after Bernie Ecclestone admitted he could not see how the circuit would complete its multi-million pound revamp in time for next June's race.

Amid reports that the Leicestershire track had missed an extended deadline to prove to Ecclestone that it had secured the financial backing required for the project, the Formula 1 ringmaster hinted that Donington's time was now up.

Limited progress has been made on the huge rebuild Donington must undertake to bring the track's safety, paddock and access facilities up to F1 standards, and Ecclestone does not see how the work will be finished in time even if track boss Simon Gillett pulls off the funding deals.

"It's not good, is it?" Ecclestone told The Times.


"Even if they get the money, I cannot see how it will all be ready in time to go.

"It is very disappointing because we thought it would happen, but they cannot go on missing deadlines.

"They could still come to us saying they have the money, but there is no way the circuit would be ready at this late stage.

It looks as though we will have to start planning again."

Although Ecclestone had initially said that Britain would lose its F1 race if Donington did not deliver, he has since hinted that Silverstone will get a reprieve after all and be allowed to retain the race in Donington's absence.
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:15:58 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_73548377
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:47:02 #298
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73549184
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
komt volgens mij ook omdat het veld zo dicht bij elkaar ligt. Brundle zei bij de BBC ook al dat je iets van 2 sec. sneller moet zijn wil je inhalen op Suzuka...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73550937
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:11 schreef Tarado het volgende:
Bernie can't see Donington being ready
Saturday, 10 October 2009 12:14
[..]

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136
Mooi, gewoon naar Silverstone gaan.
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:35:56 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73565403
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
Bandenslijtage gaat een veel grotere rol spelen bij wisselende belastingen. Daar zullen de auto's en de coureurs verschillend mee omgaan. Er kunnen dus best aanzienlijke snelheidsverschilllen gaan ontstaan waardoor inhalen juist wel mogelijk wordt.
Here we are now, entertain us.
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:46:42 #301
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_73565593
Ze mogen toch wel gewoon nog banden wisselen? Dus dat verandert er ook niets aan.

Nope, volgend jaar wordt het nog saaier dan dit rampjaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')