Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk dat ik NASCAR zelfs hoger aansla dan F1 en zeker dan IRL. Gerenomeerde coureurs (o.a Franchitti, Carpentier, Villeneuve) uit de Indycars komen niet aan bod in de NASCAR.
Omgekeerd zie je ze niet veel al deed Jeff Gordon een aantal jaar geleden een test bij Williams. Die was niet slecht. Hij was slechts 1 seconde langzamer dan Montoya's snelste tijd van die dag op een circuit waar hij nog nooit eerder had gereden.
Maar het is inderdaad een hele andere discipline.
Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef bodylotion het volgende:
En waarom niet éérst een bak grind en daarachter asfalt? Dan kunnen ze niet meer buiten om, worden ze bestraft voor fouten én alsnog afgeremd door het asfalt mocht het een serieuze glijpartij worden.
ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar is vaak simpelweg de ruimte niet voor.
Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaatquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef nils7 het volgende:
Dan moet je paul ricard eens zien hehehehe!
Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Paul Ricard is een circuit waar ze de lay out kunnen aanpassen aan de wensen van de gebruiker. Dus het ios logisch dat daar alles uit asfalt bestaat
NASCARquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.
Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
Paul Ricard is het circuit met de meeste configs ter wereldquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mwoah ze hebben wat aftakkingen... die meerdere circuits ook hebben hoor (zie maar eens in hoeveel configs je Silverstone kan rijden)...
Maar rond om de baan zie je zat asfalt liggen wat niet nodig is voor die configuraties!
Is alweer uitgesteld.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:05 schreef Tarado het volgende:
Kubica to be announced tommorow from Renault at 11.00 France time
http://twitter.com/f1enigma
quote:Quoting Noble's twitter: "There are suggestions that the Renault-Kubica announcement has been delayed for unspecified reasons. It may be later today or even tomorrow"
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik bedoel niet een complete grindbak, maar zoals hier:
[ afbeelding ]
maar dan het grind en het asfalt omkeren
Is nu met die stroken gras ertussen ook zoquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?
Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
nee, dus?quote:Note : Circuits liggen er niet alleen voor F1, he.
Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Is nu met die stroken gras ertussen ook zo
[..]
nee, dus?
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel leuk zijn als er wat uitwisseling plaats kon vinden tussen NASCAR en F1.
Raikkonen, Kovalainen en Kubica die een paar jaar NASCAR gaan proberen en Jeff Gordon, Jimmie Johnson en Kasey Kahne die in de F1 hun geluk gaan beproeven.
Alleen vrees ik dat de omslag veel te groot is, beide kanten op.
ohquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Astroturf is geen gras ... beetje om die reden ligt het 'r. Het is glibberig maar NIET hobbelig!!!
Maargoed ... als je het zelf geen verdere gedachte geeft ga ik het ook niet uitleggen
Heej, je wilt spektakel of je wilt spektakelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus eerst de auto in onbalans krijgen op het grind en daarna lekker grippen op het asfalt?
Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
Ja. Als je eruit vliegt moet dat gewoon gevolgen hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
Wil je auto's heel vaak door de lucht zien tollen ofzo?
MotorsTV?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:39 schreef vosss het volgende:
Max is overigens al kampioen. Die heeft echt wel het talent van zn vader meegekregen denk ik.
Ook in de regen doet ie het prima
Maargoed, dat is niet echt F1 nieuws, meer kartnieuws.
Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op TV is. Vroeger was het nog wel vaker op Eurosport
Gebaseerd op?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:14 schreef bodylotion het volgende:
Burti zijn crash is de zwaarste van de afgelopen 10 jaar. Als Massa weer terugkeert tenminste.
Doe mij ook maar strookje grindbak gevolgd door muur, hoorquote:
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Gebaseerd op?
Die van Kubica was in g-kracht veel zwaarder volgens mij.
Mede dankzij de toegenomen veiligheidquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Geen idee of het meer g's waren. Hij stond wel snel stil.
De crash betekende wel het einde van zijn carierre. Dat is daarna niet meer voorgekomen.
edit: da's niet helemaal waar wat ik nu zeg. Hij heeft later nog wat getest voor Ferrari.
quote:Mark Webber’s Japanese Grand Prix looked like a bit of a write-off; he finished last, two laps behind his team mate who won the race in the same car. But it could turn out to have been a very worthwhile afternoon.
The Australian crashed on Saturday morning, doing enough damage to his car for it to be scrapped and this meant he had to miss qualifying and start the race from the pit lane.
He was back into the pits twice in the first few laps to fix a loose headrest. From then on his race was a test session.
But it appears to have been a very valuable one.
The team had a range of front wings with it in the freight. They have promised to bring a new one to each of the final two races.
As the race went on, Webber tested out parts for the next race in Brazil and he was using the Brazil front wing when he set the fastest lap of the race in 1m 32.569s, shortly after the safety car period.
Looking through the race lap times his long run pace was not particularly good the rest of the time, but sources say that the team was very encouraged by the results of Webber’s 53 lap ‘test session’ – a rare opportunity in Formula 1 these days.
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef Atreidez het volgende:
Was trouwens vergeten dat Kubica op een muur knalde en de meeste anderen op een bandenstapel, dus kan wel dat Kubica toch de zwaarste is dan
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat het 75G was, maar een echte bron heb ik niet.
http://www.ferrari.com/En(...)lator_for_Massa.aspxquote:Maranello, 6 October 2009 - It was a busy day for Felipe Massa, who arrived in Italy yesterday to proceed with his recovery programme after his accident in Budapest. After a couple of days in the kart last week in Granja Viana (Brazil), today he made a further step ahead getting back behind the wheel, although the wheel was the one of a simulator. Felipe spent around six hours in Modena, mainly dedicating himself to regaining confidence with the commands of a single-seater. “We worked very well, without any problems, Felipe said at the end of the day. “The simulator uses a A1GP single-seater, so it’s not exactly like Formula 1, but pretty close. I drove on the track in Barcelona to avoid creating an even bigger test atmosphere.”
Later on Felipe came back to Maranello: first he went to the gym and then to the computer, answering questions of the numerous fans, who sent their emails and wrote in the forum of Ferrari’s website. “I miss Formula 1 a lot: it’s my passion more than my job. It was hard to stay in front of the TV and watching the team, also because I had to get up very early because of the different time-zones,” Felipe answered jokingly to ‘maranellolover’.
“I’ve been always in contact with Domenicali and with the boy to keep me updated about what was happening on the track and at home as far as the next year is concerned.” ‘Misa-schumimaniac’ asked Felipe if he noticed any difference to the past driving a kart and today with the simulator. “No difference at all. I had lots of fun in Granja Viana and today’s work was more than anything else a way to get back in contact with a car. Obviously I can’t wait to get back behind the wheel of a real single-seater.”
This week’s programme will continue tomorrow with another day at the simulator. On Thursday Felipe will take part in an event dedicated exclusively to the fans in the www.ferrari.com community, who can chat with him. Then the further programme will be decided, but there won’t be a test with a Formula 1 car this week.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
NASCARDe enigste sport ter wereld waar je als hamburgervretende vetklep nogsteeds vooraan mee kan rijden
![]()
Nee zullen de F1 teams leuk vinden, moeten ze een manier vinden om weer 20+ kilo extra van het chassis af te krijgen
Verrassende reacties zeg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
NASCAR kan beter een uitwisseling houden met Trekker Trek. Zelfde publiek, zelfde lichaamsbouw van de deelnemers, en qua niveau ligt het dichter bij mekaar. De IRL of hoe dat tegenwoordig, is al van veel lager niveau dan de F1. Als je daar met 2 vingers in je neus kampioen wordt, kun je in de F1 proberen een middelmatige teamgenoot bij te houden.
=edit=quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook herinneren. Even aan het zoeken geslagen:
FIA: "Kubica overleefde klap van 75G"
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstrokenquote:In a crash at silverstone race circuit, Northlands, UK in July 1977, racing driver David Purley survived a deceleration from 173 km/h (108 mph) to zero in 66 cm (26 in). He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde
Het blijven indrukwekkende beelden
is dat een publiciteitstunt ofzoquote:
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
is dat een publiciteitstunt ofzo
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Verrassende reacties zeg.Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?
Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.quote:En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.quote:Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.quote:IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.
Mosley, he.
Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.
Mosley, he.
Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtankenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.
maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
het idee erachter was best leuk bedacht. ik denk dat ze ground effect iets vrijer moeten laten. Zoals in GP2.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?
nou, statistisch gezien...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtanken
quote:Trulli test eind november in NASCAR
07 oktober 2009
Jarno Trulli zal eind november met een NASCAR-bolide gaan testen. Zo bericht het Amerikaanse Fox Sports. De 35-jarige Italiaan, die nog geen contract heeft voor 2010, zal in actie komen op de Homestead-Miami Speedway in Florida.
Volgens het artikel gaat Trulli testen voor Michael Waltrip Racing, waar hij de laatste drie races van het NASCAR Sprint Cup-seizoen ook te gast zal zijn. Trulli zou eerder dit jaar al de race op de Michigan Speedway hebben bezocht en lijkt de Amerikaanse stockcarklasse dus als serieus alternatief te zien voor de Formule 1.
Naast Trulli zal ook Mika Salo voor Michael Waltrip Racing testen. De 42-jarige Fin reed tussen 1994 en 2002 in de Formule 1 en behaalde in 1999 twee podiumplaatsen voor Ferrari, als vervanger van Michael Schumacher, die zijn been had gebroken.
Ook Nelson Piquet Jr. overweegt in Amerika te gaan racen. De Braziliaan, die eerder dit jaar werd ontslagen door Renault, zal volgende week met een NASCAR-truck van het Red Horse Racing-team gaan rijden. Juan Pablo Montoya is momenteel de enige voormalig Formule 1-coureur die in de NASCAR actief is.
tot 80km/h wel ja...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen.
Huh...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Wat ik belachelijk vind is dat binnen de F1 er altijd maar gezeurd wordt over veiligheid. Het houdt maar niet op. En het is best dat ze over veiligheid discussiëren, maar breng die veiligheid naar de auto. En niet naar de omgeving.
Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen. In ons woon-werk verkeer lopen we meer risico dan die overbetaalde multimiljonairs![]()
dat ja. hetzelfde met het toerenlimiet. Er ploft (bijna) nooit een motor meer. Haalt ook een spanningselement weg.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
[...]
Overigens denkt iedereen dat het om de veiligheid van de bestuurder gaat, maar uiteindelijk gaat het puur om geld. Een auto die naar een paar rondjes uitvalt door een crash kost en veel geld en levert als rijdende reklamezuil niets meer op. En who cares wat de kijker ervan vindt. Mosley en kornuiten bedienen enkel zichzelf en haar geldschieters..
Wat zall een helm icm HANS veel verkeersdoden schelen zegquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Huh...Je bedoelt dat je met een helm, HANS-systeem, carbon fiber monocoque en safer barriers wil gaan werken in het dagelijkse verkeer?
Of wil je alle bomen gaan kappen en sloten indammen?
Als je op die Twitter pagina kijkt http://twitter.com/NicoRosberg16quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:45 schreef Gauner het volgende:
Nou ik zou toch liever die helm houden dan een paddock weekend ticket voor de GP van Brazilië.
Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:50 schreef bodylotion het volgende:
Past Heidfeld niet in een McLaren en Kovalainen in de Renault.. Hmm
zou niet slecht zijn voor Renault om twee ervaren coureurs te hebben die aan elkaar gewaagd zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.
Source: GMMquote:Nelson Piquet has emerged as a candidate for a 2010 race seat with the new Spanish F1 team Campos, according to the Marca sports newspaper.
With news that the Brazilian driver has lined up a forthcoming NASCAR truck test, 23-year-old Piquet was quoted in the media as insisting that his focus remains on resurrecting his tattered F1 career.
"I want to clear up this business rapidly so it doesn't stay with me for the rest of my life," he said in an interview with Brazil's Globo TV.
Marca reports that Piquet's route back into F1 could be with the aid of his famous and wealthy father, who could become an investor of Adrian Campos' new entry that is set to debut next March.
Asked about his next step in the wake of the crash-gate scandal, Piquet Jr answered: "I need a decent team, a decent engineer. A team that believes in me.
"I don't know which one it will be but I do know I will go back to racing," said Piquet.
Olav loopt achter.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:22 schreef bodylotion het volgende:
Kubica naar Renault!
En Olav heeft het over Kimi die mogelijk naar Red Bull gaat
quote:F1 teams have agreed to ban wheel fairings for next season, Auto Motor und Sport claims.
We reported earlier this year that the devices, having first emerged last year, were likely to be banned for 2010 because they make it even harder for following cars to overtake.
Williams' technical chief Sam Michael said in July that studies have shown that the covers have "quite an adverse effect on the following car".
However, the Australian warned that banning the covers will not be a silver bullet.
"It is the sort of thing where you need to find three or four little things like that and that will add up to a difference," Michael added, "so I think it is going in the right direction but it just needs more."
Goeie zaak, ik vond het een erg lelijk gezicht. Alleen bij Brawn zag het er nog wel vet uit, maar voor de rest.. Goeie maatregel!quote:
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstrokenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
[quote]He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef Sally het volgende:
Ehm, volgens mij hield Kubica er maar een gekneuzde enkel aan over
In dat geval is het eerder exit Nakajima want als Toyota al niet zeker is of ze veder willen met Trulli en Glock omdat ze vinden dat ze niet genoeg uit de auto halen dan gaan ze daar natuurlijk never nooit Nakajima inzetten die al sinds ie bij Williams zit 6 uur achter zijn teamgenoot aanrijd iedere keer.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:43 schreef Burnie88 het volgende:
Ik zie Heidfeld ook wel een duo vormen met Hülkenberg bij Williams. Nakajima naar Toyota, Rosberg naar McLaren/Brawn.
Dat weet ik toch, ik quotete het zelfquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/quote:Sebastien Loeb could make an F1 debut at Abu Dhabi
Reigning World Rally Champion Sebastien Loeb tested a GP2 car at Jerez in Spain today.
The French five-times title winner drove for the DPR team amid rumours he wil drive for Toro Rosso in the F1 season-ending Abu Dhabi Grand Prix.
Loeb was slowest of the 25 drivers in action at the circuit today.
His 1′28.114s lap was 2.2s off the day’s fastest time, set by Swede Marcus Ericcson driving for title-winners ART.
Loeb, however, was driving for a team that hasn’t won a race since 2005. He was 0.8s slower than fellow GPR driver Michael Herck, who has 32 GP2 starts to his name.
Testing a GP2 car is an obvious way for Loeb to get some single-seater mileage ahead of what could be a headline-grabbing one-off appearance in F1, most likely in the place of Jaime Alguersuari.
If he does drive in the race it would be just one week after the title-deciding round of the World Rally Championship. He is one point behind Mikko Hirvonen heading into the Rally of Great Britain.
I don’t believe a reigning or former World Rally Champion has ever competed in an F1 race before, but feel free to set me right on that in the comments! Colin McRae, world rally champion in 1995, sampled Martin Brundle’s Jordan in 1996, but did not compete in a race.
Loeb has gone up against F1 drivers in the past – he beat David Coulthard in the final of last year’s Race of Champions.
And he has already competed against one F1 driver this year – Kimi Raikkonen, who drove in the Rally Finland. Raikkonen had an impressive run before crashing out. Would Loeb do as well in F1? Have your say below
Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat weet ik toch, ik quotete het zelf
Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis
edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben
Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.
Ik denk dat ze bedoeld dat Kubica er met zo'n soort botsing slechts met een lichte blessure van af kwam. Oftewel zonder die uitloopstroken wordt het niet wezenlijk gevaarlijker, want de coureurs zijn beter beschermd. (En het maakt het racen veel interessanter). Maar dat is dan weer mijn interpretatie van Sally's opmerking.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?
Dit ging over Purley en die had even dik 100G meer op zn pens en dat in een tijd dat F1 wagens nog echt gevaarlijk waren. Dat is andere koek dan nu zegmaar.
Ik snap je quote en reactie niet
Senna testte ook. Hij werd 14de in de auto van het (huidige) team van Van der Garde.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
zullen we Alquesari nog terugzien volgend jaar?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
Van F1-Live.quote:Red Bill not an option for Raikkonen
09/10/09 09:53
Kimi Raikkonen's manager has played down reports linking the Finn with a move to Red Bull Racing.
Earlier this week it was rumoured that contact had been made between the 30-year-old's management and the energy drink owned team, despite the fact that Mark Webber was recently put under contract to be Sebastian Vettel's team-mate next year.
"There is only a connection (with Red Bull is) as a beverage partner," Raikkonen's manager Steve Robertson told the Finnish broadcaster MTV3.
The 2007 world champion is linked with teams including Toyota and McLaren.
"We are talking with several teams and Red Bull is not among them," Robertson added.
Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:23 schreef Gauner het volgende:
Toyota wilde toch voor volgend seizoen een topper binnenhalen? Zelf vonden ze Kimi erg interessant, denk alleen niet dat het wederzijds is.
Bij Toyota wordt pas 15 november door de Board of Directors besloten of ze doorgaan met F1 of niet,voor die tijd zal het dus moeilijk worden coureurs vast te leggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.
Geen idee, maar is je vraag misschien ook wat om hier voor te leggen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
yeah i know...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136quote:Donington Park appears to be on the brink of losing the right to host the British Grand Prix after Bernie Ecclestone admitted he could not see how the circuit would complete its multi-million pound revamp in time for next June's race.
Amid reports that the Leicestershire track had missed an extended deadline to prove to Ecclestone that it had secured the financial backing required for the project, the Formula 1 ringmaster hinted that Donington's time was now up.
Limited progress has been made on the huge rebuild Donington must undertake to bring the track's safety, paddock and access facilities up to F1 standards, and Ecclestone does not see how the work will be finished in time even if track boss Simon Gillett pulls off the funding deals.
"It's not good, is it?" Ecclestone told The Times.
"Even if they get the money, I cannot see how it will all be ready in time to go.
"It is very disappointing because we thought it would happen, but they cannot go on missing deadlines.
"They could still come to us saying they have the money, but there is no way the circuit would be ready at this late stage.
It looks as though we will have to start planning again."
Although Ecclestone had initially said that Britain would lose its F1 race if Donington did not deliver, he has since hinted that Silverstone will get a reprieve after all and be allowed to retain the race in Donington's absence.
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.
komt volgens mij ook omdat het veld zo dicht bij elkaar ligt. Brundle zei bij de BBC ook al dat je iets van 2 sec. sneller moet zijn wil je inhalen op Suzuka...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
Mooi, gewoon naar Silverstone gaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:11 schreef Tarado het volgende:
Bernie can't see Donington being ready
Saturday, 10 October 2009 12:14
[..]
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136
Bandenslijtage gaat een veel grotere rol spelen bij wisselende belastingen. Daar zullen de auto's en de coureurs verschillend mee omgaan. Er kunnen dus best aanzienlijke snelheidsverschilllen gaan ontstaan waardoor inhalen juist wel mogelijk wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |