abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73445581
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:57 schreef vosss het volgende:
Voor de oplettende kijker, dat is dus dezelfde coureur die 4 jaar eerder het leven van Roger Williamson probeerde te redden en daar jammerlijk in faalde



Het blijven indrukwekkende beelden


Zelfde beelden maar dan met foto's erna en een muziekje eronder. Werd er echt stil van toen ik het zag. Wat een tragiek van een iemand die zijn vriend levend ziet verbranden terwijl de 'marshalls' er als zoutzakken bij staan te kijken.
pi_73449253
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:02 #243
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73449304
Doe dat bloesje eens dicht Nico.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:18:39 #244
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73449375
quote:
is dat een publiciteitstunt ofzo
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:44:36 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73450005
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

is dat een publiciteitstunt ofzo
Hij is wel ongelofelijk vroeg in Brazilië maar zo kom je wel het beste over de jetlag heen.

Brazilië is een prachtig land maar helaas zijn de criminaliteit cijfers schrikbarend, ik denk dus dat het helaas geen publiciteitsstunt is
pi_73450035
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Verrassende reacties zeg. Het enige dat jullie vergeten is om ovals belachelijk te maken, dat is immers toch alleen linksaf?

Nascar coureurs hebben niet de conditie van Formule 1 coureurs, maar het zijn absoluut geen hamburgervretende vetkleppen. Nascar kent snelheden die hoger liggen en veel meer close racing.
Het is op zich best een leuk spelletje natuurlijk. Maar dat is tourwagenracen ook.
quote:
En vraag maar eens aan Juan Pablo Montoya hoe hoog het niveau daar ligt.
Ik denk dat veel anti-nascar europeanen dachten dat Montoya die hillbillies wel even rijles ging geven.
Ik dacht dat hij rijles had gekregen in de F1, alleen was dat niet duurzaam aan hem besteed.
quote:
Die oude Nascar vooroordelen moet je anno 2009 toch echt aan de kant schuiven, het is een hele serieuze vorm van autosport geworden.
Dat is het DTM ook, er zijn vele serieuze vormen van autosport. De een alleen wat serieuzer dan de ander.
quote:
IRL is (helaas) geen schim meer van wat het ooit was.
Qua niveau heeft het zich nooit kunnen meten met de F1, ook de CART-series niet of hoe al die voorgangers ook mogen heten. De middelmaat of afvallers uit de F1 die daar nog even een jaartje gaan rijden kunnen probleemloos voorin mee. De heersers uit die klasse kunnen maar net aanklampen bij de middenmoot van de F1.

Het is altijd weer hetzelfde verhaal. Dan komt er een coureur over de oceaan en zijn de verwachtingen hooggespannen, en als ze dan de allersnelste auto hebben lijkt het wat, maar hun teamgenoot verslaan blijkt meestal al te moeilijk. Zanardi, DaMatta, Bourdais, Andretti, kampioenen of in die categorie, maar in de F1 door de zijdeur afgevoerd wegens te traag. En dan heb je nog Villeneuve en Montoya, Villeneuve had het heel lastig met Hill, en heeft buiten die geniale Williams niks kunnen laten zien. Terwijl hij echt het enorme supertalent van dat continent was. Idem voor Montoya, die Ralf Schumacher niet echt de baas kon en werd vernietigd door Raikkonen. F1-afvaller Doornbos kon andersom daar weer prima meekomen, terwijl Mansell of zelfs Teo Fabi meen ik daar als veertiger debuteren en meteen even kampioen worden, met afstand. Leuke raceklasse misschien, maar qua niveau blijkt er telkens een erg groot verschil met de F1.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:10:09 #247
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73450728
F1 Overtaking Statistics & Analysis

edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben

[ Bericht 22% gewijzigd door bodylotion op 07-10-2009 11:24:43 ]
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451010
quote:
VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
Calm down, please!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:24:05 #249
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73451130
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.

maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73451233
*gniffelgniffel* I haz Nico's helmet *gniffelgniffel*
pi_73452116
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

VERY nice ... maar bevestigt eigenlijk wat iedereen al weet.

Mosley, he.
Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:00:37 #252
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73452340
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wel goed om te zien dat na de refueling ban in 1984 er iets meer werd ingehaald. En toen het in '94 weer werd toegestaan het behoorlijk zakte.

maar veiligheid zit het inhalen inderdaad ook behoorlijk in de weg.
Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtanken
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:12:02 #253
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73452704
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Zouden ze zelf beseffen dat ze de sport langzaam de nek omdraaien?
het idee erachter was best leuk bedacht. ik denk dat ze ground effect iets vrijer moeten laten. Zoals in GP2.
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ben benieuwt hoe het volgend jaar gaat zonder bijtanken
nou, statistisch gezien...
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:15:32 #254
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73452788
om nog even terug te komen op NASCAR
quote:
Trulli test eind november in NASCAR

07 oktober 2009

Jarno Trulli zal eind november met een NASCAR-bolide gaan testen. Zo bericht het Amerikaanse Fox Sports. De 35-jarige Italiaan, die nog geen contract heeft voor 2010, zal in actie komen op de Homestead-Miami Speedway in Florida.



Volgens het artikel gaat Trulli testen voor Michael Waltrip Racing, waar hij de laatste drie races van het NASCAR Sprint Cup-seizoen ook te gast zal zijn. Trulli zou eerder dit jaar al de race op de Michigan Speedway hebben bezocht en lijkt de Amerikaanse stockcarklasse dus als serieus alternatief te zien voor de Formule 1.


Naast Trulli zal ook Mika Salo voor Michael Waltrip Racing testen. De 42-jarige Fin reed tussen 1994 en 2002 in de Formule 1 en behaalde in 1999 twee podiumplaatsen voor Ferrari, als vervanger van Michael Schumacher, die zijn been had gebroken.

Ook Nelson Piquet Jr. overweegt in Amerika te gaan racen. De Braziliaan, die eerder dit jaar werd ontslagen door Renault, zal volgende week met een NASCAR-truck van het Red Horse Racing-team gaan rijden. Juan Pablo Montoya is momenteel de enige voormalig Formule 1-coureur die in de NASCAR actief is.

Please, make yourself uncomfortable.
pi_73453680
Wat ik belachelijk vind is dat binnen de F1 er altijd maar gezeurd wordt over veiligheid. Het houdt maar niet op. En het is best dat ze over veiligheid discussiëren, maar breng die veiligheid naar de auto. En niet naar de omgeving.

Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen. In ons woon-werk verkeer lopen we meer risico dan die overbetaalde multimiljonairs

Als Kubica de klap overleefd, en er al zo veel veranderd is qua veiligheid, kan je stellen dat je je doel bereikt hebt. Dit scheidt de jochies van de mannen, dat merk je wel weer. Overigens denkt iedereen dat het om de veiligheid van de bestuurder gaat, maar uiteindelijk gaat het puur om geld. Een auto die naar een paar rondjes uitvalt door een crash kost en veel geld en levert als rijdende reklamezuil niets meer op. En who cares wat de kijker ervan vindt. Mosley en kornuiten bedienen enkel zichzelf en haar geldschieters..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:54:05 #256
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73453862
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen.
tot 80km/h wel ja...

Maar ben het met je eens dat de F1 nu wel veilig genoeg is. Ze kunnen zich nu beter concentreren hoe ze F1 auto's dichter achter elkaar kunnen laten rijden, dan volgt het inhalen vanzelf
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:00:38 #257
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73454102
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:
Wat ik belachelijk vind is dat binnen de F1 er altijd maar gezeurd wordt over veiligheid. Het houdt maar niet op. En het is best dat ze over veiligheid discussiëren, maar breng die veiligheid naar de auto. En niet naar de omgeving.

Gek genoeg mag je in je eigen blik op wielen wel langs lange bomenrijen rijden, het liefst gevolgd door een sloot waarin je als je je nog niet doodgereden hebt op de bomen alsnog kan verzuipen. In ons woon-werk verkeer lopen we meer risico dan die overbetaalde multimiljonairs
Huh... Je bedoelt dat je met een helm, HANS-systeem, carbon fiber monocoque en safer barriers wil gaan werken in het dagelijkse verkeer?
Of wil je alle bomen gaan kappen en sloten indammen?

Bepaalde technische aspecten uit de Formule 1 zijn in de loop der jaren doorgestroomd naar de huis, tuin en keuken auto's van vandaag.
Maar op veiligheidsgebied is een Formule 1 bolide absoluut onvergelijkbaar met onze dagelijkse auto. Bovendien is er de afgelopen 20 jaar gigantisch veel voortgang geboekt op het gebied van verkeersveiligheid, kijk maar eens naar de cijfers.
Dat doet volgens mij niet onder voor de voortgang die er in dezelfde 20 jaar geboekt is in de Formule 1.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:02:53 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73454182
Het is natuurlijk leuk dat Brawn de constructeurs titel gaat winnen en hoogstwaarschijnlijk Button WK wordt, maar uiteindelijk komt dit door handig in te spelen op onduidelijkheden in de nieuwe diffuser regels met als gevolg dat aan het uiteindelijke doel; minder turbulentie achter de auto en dus meer kans op inhalen, volledig voorbij geschoten is
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:13:32 #259
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73454549
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:48 schreef Tarabass het volgende:

[...]

Overigens denkt iedereen dat het om de veiligheid van de bestuurder gaat, maar uiteindelijk gaat het puur om geld. Een auto die naar een paar rondjes uitvalt door een crash kost en veel geld en levert als rijdende reklamezuil niets meer op. En who cares wat de kijker ervan vindt. Mosley en kornuiten bedienen enkel zichzelf en haar geldschieters..
dat ja. hetzelfde met het toerenlimiet. Er ploft (bijna) nooit een motor meer. Haalt ook een spanningselement weg.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een motor, die verder niet wordt doorontwikkeld en dus geen ontwikkelkosten heeft, heel erg duur is voor een team.
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Huh... Je bedoelt dat je met een helm, HANS-systeem, carbon fiber monocoque en safer barriers wil gaan werken in het dagelijkse verkeer?
Of wil je alle bomen gaan kappen en sloten indammen?

Wat zall een helm icm HANS veel verkeersdoden schelen zeg
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73457473
Nou ik zou toch liever die helm houden dan een paddock weekend ticket voor de GP van Brazilië.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:10:42 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73460027
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:45 schreef Gauner het volgende:
Nou ik zou toch liever die helm houden dan een paddock weekend ticket voor de GP van Brazilië.
Als je op die Twitter pagina kijkt http://twitter.com/NicoRosberg16


staat er bij Bio het volgende:

Name Nico Rosberg
Bio AT&T Williams approved twitter feed on behalf of Official Partner, Philips Consumer Lifestyle. 'Follow the helmet' is a promotion run by Philips Brazil.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:22:41 #262
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73462120
Kubica naar Renault!

En Olav heeft het over Kimi die mogelijk naar Red Bull gaat
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73462731
Olav moet stoppen met wannabe hippe taal te gebruiken en zijn spellingschecker eens gebruiken...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_73463036
Goeie zet van Renault, Kubica is snel en goed (Heidfeld trouwens ook, wordt de laatste jaren nog wel eens vergeten).

Ben benieuwd wie zijn teamgenoot wordt.
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:50:32 #265
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73464511
Past Heidfeld niet in een McLaren en Kovalainen in de Renault.. Hmm
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73464690
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:50 schreef bodylotion het volgende:
Past Heidfeld niet in een McLaren en Kovalainen in de Renault.. Hmm
Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:19:43 #267
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73465525
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Er zoemt ook een gerucht rond dat Heidfeld richting Renault gaat.
zou niet slecht zijn voor Renault om twee ervaren coureurs te hebben die aan elkaar gewaagd zijn.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73470813
Ik zie Heidfeld ook wel een duo vormen met Hülkenberg bij Williams. Nakajima naar Toyota, Rosberg naar McLaren/Brawn.
's Avonds een man, overdags rustig an
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:52:12 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73478844
gaat papa Nelson toch weer investeren?
quote:
Nelson Piquet has emerged as a candidate for a 2010 race seat with the new Spanish F1 team Campos, according to the Marca sports newspaper.

With news that the Brazilian driver has lined up a forthcoming NASCAR truck test, 23-year-old Piquet was quoted in the media as insisting that his focus remains on resurrecting his tattered F1 career.

"I want to clear up this business rapidly so it doesn't stay with me for the rest of my life," he said in an interview with Brazil's Globo TV.

Marca reports that Piquet's route back into F1 could be with the aid of his famous and wealthy father, who could become an investor of Adrian Campos' new entry that is set to debut next March.


Asked about his next step in the wake of the crash-gate scandal, Piquet Jr answered: "I need a decent team, a decent engineer. A team that believes in me.

"I don't know which one it will be but I do know I will go back to racing," said Piquet.
Source: GMM
© CAPSIS International
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:25:41 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73481160
Ben ik de enige die een beetje Massa-moe begint te worden?
Ik krijg het vermoeden dat het management van Massa bang is dat hij in vergetelheid raakt en daarom iedere dag een positief nieuwsbericht de wereld inslingerd:

Het gaat goed met Massa, Massa heeft kart gereden, Felipe Massa bereidt zich voor in simulator, Massa bestuurt GP2-bolide tijdens test Jerez, Massa bezoekt Ferrari-fabriek in Maranello,
Massa test binnenkort met F2007 op Fiorano, Massa: "Crashgate heeft mij van de titel beroofd", Felipe Massa zal in november weer racen, Massa vlagt Braziliaanse Grand Prix af.


Allemaal binnen een week tijd.
pi_73481414
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:22 schreef bodylotion het volgende:
Kubica naar Renault!

En Olav heeft het over Kimi die mogelijk naar Red Bull gaat
Olav loopt achter. Dat was in dit topic al langer bekend.

Wheel covers banned
quote:
F1 teams have agreed to ban wheel fairings for next season, Auto Motor und Sport claims.

We reported earlier this year that the devices, having first emerged last year, were likely to be banned for 2010 because they make it even harder for following cars to overtake.

Williams' technical chief Sam Michael said in July that studies have shown that the covers have "quite an adverse effect on the following car".

However, the Australian warned that banning the covers will not be a silver bullet.

"It is the sort of thing where you need to find three or four little things like that and that will add up to a difference," Michael added, "so I think it is going in the right direction but it just needs more."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73483111
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]


Wheel covers banned
[..]
Goeie zaak, ik vond het een erg lelijk gezicht. Alleen bij Brawn zag het er nog wel vet uit, maar voor de rest.. Goeie maatregel!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73483570
Ik vond t juist bij Brawn, en nog erger bij Ferrari, erg lelijk... zo met zo'n nepvelg erop getekent Is het trouwens nog steeds alleen BBS die de F1 supplied met velgen?
Where facts are few, experts are many.
pi_73486517
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:49 schreef vosss het volgende:

[..]

=edit=
Even verder gezocht, een officieel wereldrecord namelijk: "most G forced sustained by a human and surviving"
[quote]He endured 179.8 g and suffered a total of 29 fractures, three dislocations, and six heart stoppages
Eat that en nou opbokken met die kut uitloopstroken
[/quote]Ehm, volgens mij hield Kubica er maar een gekneuzde enkel aan over
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73487243
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef Sally het volgende:
Ehm, volgens mij hield Kubica er maar een gekneuzde enkel aan over
Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.
Where facts are few, experts are many.
pi_73491367
Een kijkje in de USF1 fabriek.

Blijkbaar is er nu wel wat, in tegenstelling tot een aantal maanden geleden. De FIA heeft deze week een inspectie gedaan en was onder de indruk van de voortgang van USF1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73491858
We zullen over een paar jaar wel een catch-up systeem krijgen al la Need for Speed. Laatste teams krijgen meer pk, voorste teams worden automatisch geknepen gedurende de race.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_73491901
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:43 schreef Burnie88 het volgende:
Ik zie Heidfeld ook wel een duo vormen met Hülkenberg bij Williams. Nakajima naar Toyota, Rosberg naar McLaren/Brawn.
In dat geval is het eerder exit Nakajima want als Toyota al niet zeker is of ze veder willen met Trulli en Glock omdat ze vinden dat ze niet genoeg uit de auto halen dan gaan ze daar natuurlijk never nooit Nakajima inzetten die al sinds ie bij Williams zit 6 uur achter zijn teamgenoot aanrijd iedere keer.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_73496469
Toyota wilde toch voor volgend seizoen een topper binnenhalen? Zelf vonden ze Kimi erg interessant, denk alleen niet dat het wederzijds is.
pi_73503597
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:50 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat ging over David Purley, nadat er gezocht is naar de crash met de hoogste impact zonder dodelijke afloop.
Dat weet ik toch, ik quotete het zelf
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:08:56 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73505864
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
quote:
Sebastien Loeb could make an F1 debut at Abu Dhabi

Reigning World Rally Champion Sebastien Loeb tested a GP2 car at Jerez in Spain today.

The French five-times title winner drove for the DPR team amid rumours he wil drive for Toro Rosso in the F1 season-ending Abu Dhabi Grand Prix.

Loeb was slowest of the 25 drivers in action at the circuit today.

His 1′28.114s lap was 2.2s off the day’s fastest time, set by Swede Marcus Ericcson driving for title-winners ART.

Loeb, however, was driving for a team that hasn’t won a race since 2005. He was 0.8s slower than fellow GPR driver Michael Herck, who has 32 GP2 starts to his name.

Testing a GP2 car is an obvious way for Loeb to get some single-seater mileage ahead of what could be a headline-grabbing one-off appearance in F1, most likely in the place of Jaime Alguersuari.

If he does drive in the race it would be just one week after the title-deciding round of the World Rally Championship. He is one point behind Mikko Hirvonen heading into the Rally of Great Britain.

I don’t believe a reigning or former World Rally Champion has ever competed in an F1 race before, but feel free to set me right on that in the comments! Colin McRae, world rally champion in 1995, sampled Martin Brundle’s Jordan in 1996, but did not compete in a race.

Loeb has gone up against F1 drivers in the past – he beat David Coulthard in the final of last year’s Race of Champions.

And he has already competed against one F1 driver this year – Kimi Raikkonen, who drove in the Rally Finland. Raikkonen had an impressive run before crashing out. Would Loeb do as well in F1? Have your say below
http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
pi_73508268
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:14 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat weet ik toch, ik quotete het zelf
Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?

Dit ging over Purley en die had even dik 100G meer op zn pens en dat in een tijd dat F1 wagens nog echt gevaarlijk waren. Dat is andere koek dan nu zegmaar.

Ik snap je quote en reactie niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:57:47 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_73508780
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef bodylotion het volgende:
F1 Overtaking Statistics & Analysis

edit: pijnlijk om te zien dat de 2009 regels niet geholpen hebben
Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_73511602
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wordt volgend jaar dus alleen maar erger, als iedereen gelijke hoeveelheden brandstof heeft.
Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met die opmerking over Kubica?

Dit ging over Purley en die had even dik 100G meer op zn pens en dat in een tijd dat F1 wagens nog echt gevaarlijk waren. Dat is andere koek dan nu zegmaar.

Ik snap je quote en reactie niet
Ik denk dat ze bedoeld dat Kubica er met zo'n soort botsing slechts met een lichte blessure van af kwam. Oftewel zonder die uitloopstroken wordt het niet wezenlijk gevaarlijker, want de coureurs zijn beter beschermd. (En het maakt het racen veel interessanter). Maar dat is dan weer mijn interpretatie van Sally's opmerking.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73511671
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
Senna testte ook. Hij werd 14de in de auto van het (huidige) team van Van der Garde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:46:46 #286
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73513464
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:08 schreef Tarado het volgende:
Sebastien Loeb tests GP2 car ahead of possible Abu Dhabi F1 debut
8 October 2009 by Keith Collantine
[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)i-f1-debut-pictures/
zullen we Alquesari nog terugzien volgend jaar?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73513722
Rode rekening geen optie voor Kimi
quote:
Red Bill not an option for Raikkonen

09/10/09 09:53

Kimi Raikkonen's manager has played down reports linking the Finn with a move to Red Bull Racing.

Earlier this week it was rumoured that contact had been made between the 30-year-old's management and the energy drink owned team, despite the fact that Mark Webber was recently put under contract to be Sebastian Vettel's team-mate next year.

"There is only a connection (with Red Bull is) as a beverage partner," Raikkonen's manager Steve Robertson told the Finnish broadcaster MTV3.

The 2007 world champion is linked with teams including Toyota and McLaren.
"We are talking with several teams and Red Bull is not among them," Robertson added.
Van F1-Live.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:27:17 #288
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73514632
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:23 schreef Gauner het volgende:
Toyota wilde toch voor volgend seizoen een topper binnenhalen? Zelf vonden ze Kimi erg interessant, denk alleen niet dat het wederzijds is.
Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:56:16 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73517370
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Toyota scheen ook bezig te zijn met Kubica, die slag hebben ze alvast gemist.
Bij Toyota wordt pas 15 november door de Board of Directors besloten of ze doorgaan met F1 of niet,voor die tijd zal het dus moeilijk worden coureurs vast te leggen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:34:39 #290
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73532857
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73533345
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Geen idee, maar is je vraag misschien ook wat om hier voor te leggen?
[F1]Stel hier je F1 vraag! Techniek, tactiek en alles!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73533824
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:34 schreef bodylotion het volgende:
ff offtopic,
maar waarom is ground effect verboden in F1 en niet in GP2?
Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/

Edit: en in de GP2 gebruikt toch iedereen hetzelfde chassis? Daar is dus geen zoektocht naar een betere versie van het ground effect wat misschien wel meer risico's inhoudt, maar ach, als je maar wint. Als je tenminste heel door alle bochten komt...

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 22:12:29 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:08:16 #293
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73533902
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vanwege de vele ongelukken in de jaren 80: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/
yeah i know...
maaaarrr in de GP2 is het niet zo gevaarlijk, blijkbaar
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73534053
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 22:15:47 ]
pi_73535245
Er is toch altijd wel iets van ground effect?.. Het gaat om de toegestane rijhoogte die het risico bepaald.
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:11:35 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73548274
Bernie can't see Donington being ready
Saturday, 10 October 2009 12:14
quote:
Donington Park appears to be on the brink of losing the right to host the British Grand Prix after Bernie Ecclestone admitted he could not see how the circuit would complete its multi-million pound revamp in time for next June's race.

Amid reports that the Leicestershire track had missed an extended deadline to prove to Ecclestone that it had secured the financial backing required for the project, the Formula 1 ringmaster hinted that Donington's time was now up.

Limited progress has been made on the huge rebuild Donington must undertake to bring the track's safety, paddock and access facilities up to F1 standards, and Ecclestone does not see how the work will be finished in time even if track boss Simon Gillett pulls off the funding deals.

"It's not good, is it?" Ecclestone told The Times.


"Even if they get the money, I cannot see how it will all be ready in time to go.

"It is very disappointing because we thought it would happen, but they cannot go on missing deadlines.

"They could still come to us saying they have the money, but there is no way the circuit would be ready at this late stage.

It looks as though we will have to start planning again."

Although Ecclestone had initially said that Britain would lose its F1 race if Donington did not deliver, he has since hinted that Silverstone will get a reprieve after all and be allowed to retain the race in Donington's absence.
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:15:58 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_73548377
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet. Juist sinds de introductie van het bijtanken zijn de inhaalacties op de baan drastisch verminderd, volgens de statistieken.
Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:47:02 #298
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73549184
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
komt volgens mij ook omdat het veld zo dicht bij elkaar ligt. Brundle zei bij de BBC ook al dat je iets van 2 sec. sneller moet zijn wil je inhalen op Suzuka...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73550937
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:11 schreef Tarado het volgende:
Bernie can't see Donington being ready
Saturday, 10 October 2009 12:14
[..]

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47136&PO=47136
Mooi, gewoon naar Silverstone gaan.
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:35:56 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73565403
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gezegd in die tijd kon je nog inhalen. Dat kan tegenwoordig niet meer, al helemaal als je even zwaar bent qua brandstof.
Bandenslijtage gaat een veel grotere rol spelen bij wisselende belastingen. Daar zullen de auto's en de coureurs verschillend mee omgaan. Er kunnen dus best aanzienlijke snelheidsverschilllen gaan ontstaan waardoor inhalen juist wel mogelijk wordt.
Here we are now, entertain us.
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:46:42 #301
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_73565593
Ze mogen toch wel gewoon nog banden wisselen? Dus dat verandert er ook niets aan.

Nope, volgend jaar wordt het nog saaier dan dit rampjaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')