abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:20:55 #103
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_47713746
damn waarom zou kaartjes om een F1 te bezoeken zo kenker duur
wat?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:27:06 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47713927
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef mrdjey het volgende:
damn waarom zou kaartjes om een F1 te bezoeken zo kenker duur
Ehmmmm geen techniek vraag he

Ik schat omdat de circuits ook hun kosten terug moeten verdienen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52190476
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:01 schreef Mister1977 het volgende:
Een F1 auto is natuurlijk een zeer complex geheel. Alles bij elkaar gekeken wil men zoveel mogelijk aerodynamische downforce bij zo weinig mogelijk drag. Het geheel van vinnetjes, vleugeltjes, glooiinkjes is precies op elkaar ingespeeld (zo niet, dan verlies je). Verander je voor een klein dingetje dan moet je ook zaken achterin aanpassen.

De vleugels lijken me inderdaad verantwoordelijk voor de grootste hoeveelheid downforce en drag maar ze verliezen veel werking zonder een goed bodyworkontwerp wat de luchtstromen er op de goede manier naartoe leidt (geldt natuurlijk vooral voor de achtervleugel maar ook voor de voorvleugel). Ik kan me voorstellen dat om een goede luchtstroom over de vleugels te krijgen je misschien een aanpassing in het bodywork nodig hebt die ook weer meer drag met zich meebrengt.
Goh, mis ik nu een plaatje/image van 'een' F1-wagen? Met de verschillende 'standaardonderdelen'?

* Sally is pas bij pagina 2 (/50/) met doornemen, overigens...


Edit:
Neh, niks tegenkump'!

<knip> nog ff meer geduld, Sal <knip>

[ Bericht 7% gewijzigd door Sally op 08-08-2007 11:32:58 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:41:30 #106
798 voyeur
bemoeit zich
pi_52192727
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:06 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Ja, een F1 auto lijkt me een hogere Cw (of Cd) waarde te hebben dan een gemiddelde personenauto.


Maar dat van dat niet nat worden vind ik nog steeds raar. Als je bijvoorbeeld een laminaire luchtstroom hebt over een glad oppervlak, dan kan die laminaire luchtstroom toch nog evengoed waterdruppeltjes bevatten? Als het regent, regent het immers ook voor de F1 auto.
Topic nooit eerder gezien! Als ik meer tijd heb zal ik nog eens wat vragen bekijken.

Even over de Cd waarde van een F1 wagen. Die is iets van 0,8 tot 1.0 ofwel zo'n twee keer zo hoog als van een personenwagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 08-08-2007 11:49:28 ]
Here we are now, entertain us.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:49:58 #107
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52193011
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:41 schreef voyeur het volgende:

[..]

Topic nooit eerder gezien! Als ik meer tijd heb zal ik nog eens wat vragen bekijken.

Even over de Cd waarde van een F1 wagen. Die is iets van 0,8 ofwel zo'n twee keer zo hoog als van een personenwagen.
Dat klopt inderdaad. Het is overigens CW waarde

Dit komt omdat een formule wagen een open cockpit heeft. Ook de koeling via de sidepods werkt hierbij tegen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52273413
Waarom heeft een Formule 1 wagen geen cd-speler aan boord?
pi_52273581
Omdat een MP3 speler kleiner is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_52273647
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:00 schreef Spooky4u het volgende:
Omdat een MP3 speler kleiner is.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:41:46 #111
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_52274518
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Het is overigens CW waarde
Ja, w van weerstand. In het Engels is het Cd met de d van drag.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_52325213
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Het is overigens CW waarde

Dit komt omdat een formule wagen een open cockpit heeft. Ook de koeling via de sidepods werkt hierbij tegen.
De grootste component van de weerstand van een F1 auto is toch wel de drag die ontstaat als gevolg van het opwekken van downforce. Oftewel, de induced drag.
Daarnaast zorgen de banden ook voor enorm veel luchtweerstand.
pi_52326255
En de zijspiegels.
pi_52335094
moeten de f1-coureurs gebruik maken van een koppeling bij het schakelen of gaat dat automatisch?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:59:47 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52335941
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:28 schreef Teteteterek het volgende:
moeten de f1-coureurs gebruik maken van een koppeling bij het schakelen of gaat dat automatisch?
De koppeling gaat automatisch.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52336781
Maar bij het wegrijden (als het rode licht gedoofd is!) moet er toch wel iets ingetrapt worden? Of bij het stationair draaien/aan de praat houden van de wagen?
pi_52336836
Ze houden een knopje op het stuur ingedrukt.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:34:35 #118
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52336872
Bij het wegrijden of tot stilstand komen, moet handmatig ontkoppeld worden. Bij het schakelen is dat niet nodig, dan wordt dat geregeld door de boordcomputer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52336910
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:33 schreef Spooky4u het volgende:
Ze houden een knopje op het stuur ingedrukt.
Ok.
pi_52337469
ok bedankt voor de uitleg
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_52613966
Even boodschapper spelen, ik zelf was ook wel een beetje beetje benieuwd:

[F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08


Dit is de rechtstreekse link naar de formula1.com site:
http://www.formula1.com/news/technical/2007/778/444.html

En good ol' Googol heeft ook al een antwoord gegeven, maar ik blijf met een paar vragen over aerodynamica en 'welk onderdeel is nu wat' in de tekening zitten:
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Holle wielnaaf met een as erin, denk ik

Gelagerd heeft geen zin met die snelheden (om dat ding stil te houden zou je dan een zwaar gewicht onderin moeten hangen ... zwaar omdat de wielen zo enorm snel accelereren en afremmen) maar omdat er altijd wel iets van wrijving is en een hobbeltje zoals een kerb zo'n systeem makkelijk uit balans kan gooien is dat niet veilig ... stel je voor dat dat gewicht dat normaal de onderkant van de schijf naar beneden houdt ineens rond gaat draaien omdat het lager vast zou zitten... oei.

Dus ... het wiel zit gemonteerd op een holle naaf, daar doorheen steekt een as waar het schild op zit.
Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden hoe Fellali denkt nog sneller te kunnen zijn dan Hamiltons 'bakkie'

[ Bericht 78% gewijzigd door Sally op 23-08-2007 10:16:19 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_52614530
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij het wegrijden of tot stilstand komen, moet handmatig ontkoppeld worden. Bij het schakelen is dat niet nodig, dan wordt dat geregeld door de boordcomputer.
Die zwarte dozen toch: ze kunnen alles, lijkt 't...

Ik kan me nog een parkeergarage herinneren, iets met een Bakker?! En o ja: ook nog Peugeots/Renaults(?) die ineens op de linkerbaan op de snelweg snel weg moesten richting vluchtstrook?!

Computers? Wel eens makkelijk, hoor... Maar verder?
Artificial Intelligence my ass
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:30:12 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52614720
Even mierenneuken: de black box en de boordcomputer zijn twee verschillende dingen. De black box (zwarte doos is fout, want het ding is uitgevonden door meneer Black) is slechts een datarecorder, net als in de luchtvaart.

En ja... Marco Bakker... boordcomputers krijgen wel vaker de schuld van ongelukken, veroorzaakt door drankgebruik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52615081
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even mierenneuken: de black box en de boordcomputer zijn twee verschillende dingen. De black box (zwarte doos is fout, want het ding is uitgevonden door meneer Black) is slechts een datarecorder, net als in de luchtvaart.

En ja... Marco Bakker... boordcomputers krijgen wel vaker de schuld van ongelukken, veroorzaakt door drankgebruik.
Een triviant vraag.
pi_52616710
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:55 schreef Sally het volgende:
Even boodschapper spelen, ik zelf was ook wel een beetje beetje benieuwd:

[F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08


Dit is de rechtstreekse link naar de formula1.com site:
http://www.formula1.com/news/technical/2007/778/444.html

En good ol' Googol heeft ook al een antwoord gegeven, maar ik blijf met een paar vragen over
aerodynamica en 'welk onderdeel is nu wat' in de tekening zitten:
[..]

Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden hoe Fellali denkt nog sneller te kunnen zijn dan Hamiltons 'bakkie'
Ik snap niet helemaal wat je precies wil weten, maar ik doe een poging.

Het "inner wheel" is een assemblage van de onderdelen die tussen het wiel en de wishbones zit. Deze assemblage bestaat uit de volgende onderdelen:
Fusee / Upright = Verticale verbinding tussen de bovenste en onderste wishbones. Remklauw wordt hier op vast gebout.
As = Zit vast in de upright, lagers zitten op de as.
Naaf / Hub = Draait om de as, wiel en remschijf worden hier op vast gebout.

Rim = buitenste ring van de velg, soms ook complete velg
Center = binnenste van de velg (spaken)
Wiel = combinatie band-velg
Rim shield = die gekke frisbee van Ferrari

Het rim shield staat stil, dus vastgemaakt op een stilstaand onderdeel -> de as. Waarschijnlijk zit er een spietje of zo'n kogeltje als in een pneumatisch koppeling.


Vervolgens de aero.
Als je naar het wiel kijkt zie je dat het een aerodynamisch onding is. Het loopvlak kun je niet veranderen, maar de zijkanten wel. Wanneer je die dicht maakt, krijg je een mooiere stroomlijn. Dit zie je aan de achterkant.

Aan de voorkant speelt echter nog een probleem: de remmen. De voorremmen van de auto doen ongeveer 80% van het werk. Dit betekent een enorme omzetting van energie: kinetisch -> warmte. die warmte moet afgevoerd worden.

Vroeger had je alleen de brake ducts: luchthappers die wat lucht naar de remschijven stuurden. Dit werkt prima aangezien je bij de ingang van de brake duct een overdruk hebt en aan de zijkant van het wiel een onderdruk door de langsstromende lucht.

Op een gegeven moment werd 1 kant van het wiel, de binnenkant, dicht gemaakt. Dit verhoogde de efficiëntie van de koellucht. Bij de uitgang, de buitenkant van het wiel, kwam de lucht echter overal naar buiten. Turbulent, verstoort dus de aero over de rest van de auto.

Ferrari heeft nu onderzocht op welke manier de koeling efficiënt werkt èn het effect van de turbulente stroming vanuit het wiel het minste is.
Dit verklaart die kleine opening op een bepaalde plek. Vanuit daar vliegt de lucht blijkbaar naar het meest gunstige punt, zodat het weinig negatief, of zelfs een positief effect heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door sexbierum op 24-08-2007 10:10:56 ]
pi_52623846
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even mierenneuken: de black box en de boordcomputer zijn twee verschillende dingen. De black box (zwarte doos is fout, want het ding is uitgevonden door meneer Black) is slechts een datarecorder, net als in de luchtvaart.

En ja... Marco Bakker... boordcomputers krijgen wel vaker de schuld van ongelukken, veroorzaakt door drankgebruik.
Kip! Ik heb je...

Ow enne: mierenneuken:
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_52637449
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:45 schreef sexbierum het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je precies wil weten, maar ik doe een poging.

Het "inner wheel" is een assemblage van de onderdelen die tussen het wiel en de wishbones zit. Deze assemblage bestaat uit de volgende onderdelen:
Fusee / Upright = Verticale verbinding tussen de bovenste en onderste wishbones. Remklauw wordt hier op vast gebout.
As = Zit vast in de upright, lagers zitten op de as.
Naaf / Hub = Draait om de as, wiel en remschijf worden hier op vast gebout.

Rim = buitenste ring van de velg, soms ook complete velg
Center = binnenste van de velg (spaken)
Wiel = combinatie band-velg
Rim shield = die gekke frisbee van Ferrari

Het rim shield staat stil, dus vastgemaakt op een stilstaand onderdeel -> de as. Waarschijnlijk zit er een spietje of zo'n kogeltje als in een pneumatisch koppeling.


Vervolgens de aero.
Als je naar het wiel kijkt zie je dat het een aerodynamisch onding is. Het loopvlak kun je niet veranderen, maar de zijkanten wel. Wanneer je die dicht maakt, krijg je een mooiere stroomlijn. Dit zie je aan de achterkant.

Aan de voorkant speelt echter nog een probleem: de remmen. De voorremmen van de auto doen ongeveer 80% van het werk. Dit betekent een enorme omzetting van energie: kinetisch -> warmte. die warmte moet afgevoerd worden.

Vroeger had je alleen de brake ducts: luchthappers die wat lucht naar de remschijven stuurden. Dit werkt best aangezien je bij de ingang van de brake duct een overdruk hebt en aan de zijkant van het wiel een onderdruk door de langsstromende lucht.

Op een gegeven moment werd 1 kant van het wiel, de binnenkant, dicht gemaakt. Dit verhoogde de efficiëntie van de koellucht. Bij de uitgang, de buitenkant van het wiel, kwam de lucht echter overal naar buiten. Turbulent, verstoord dus de aero over de rest van de auto.

Ferrari heeft nu onderzocht op welke manier de koeling efficiënt werkt èn het effect van de turbulente stroming vanuit het wiel het minste is.
Dit verklaart die kleine opening op een bepaalde plek. Vanuit daar vliegt de lucht blijkbaar naar het meest gunstige punt, zodat het weinig negatief, of zelfs een positief effect heeft.
Heel erg bedankt, er komt veel weer bovendrijven van die vreselijk lastige Natuurkundelessen van vroegah!
En ik denk dat ik het nog snap ook


Nu nog dat plaatje van de doorsnee F1-auto met al die mooie namen voor de onderdeeltjes (wishbone, mid wing, chimney enz.)............
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:06:36 #128
798 voyeur
bemoeit zich
pi_52703582
HidiHo vroeg zich in het Turkije race topic af of de launch control nauw wel echt afgeschaft was, want in de technical regulations van de Fia staat:

"Electronic systems which can automatically detect the race start signal are forbidden. Launch control systems must include a signal to prove exactly when the system was activated.'

Klinkt alsof het dus wel mag. De truc is dat in de sporting regulations staat: "The driver must drive the car alone and unaided" en dat controleert de FIA op het punt van de launch control (maar traction control zien ze door de vingers).

Waarom deze warrige situatie?

Omdat er voor het wijzigen van de technical regulations unanimiteit vereist is en voor het wijzigen van de sporting regulations niet. De FIA wilde het per se doordrukken, dus heeft gewoon de controle op het artikel over 'unaided' geintensiveerd en het andere artikel laten staan.

Traction control kunnen ze niet controleren, omdat dit te nauw samenhangt met engine mapping. Dat wordt dus pas verboden als iedereen dezelfde ECU (electronisch motormanagement) heeft. [maar die maakt McLaren dus dat is een onderwerp op zich].
Here we are now, entertain us.
pi_52712656
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:06 schreef voyeur het volgende:
HidiHo vroeg zich in het Turkije race topic af of de launch control nauw wel echt afgeschaft was, want in de technical regulations van de Fia staat:

"Electronic systems which can automatically detect the race start signal are forbidden. Launch control systems must include a signal to prove exactly when the system was activated.'
Volgens mij betekent het dat je geen systeem op de auto mag zetten die zelf kan zien dat het licht uit is gegaan.
quote:
Klinkt alsof het dus wel mag. De truc is dat in de sporting regulations staat: "The driver must drive the car alone and unaided" en dat controleert de FIA op het punt van de launch control (maar traction control zien ze door de vingers).
Ik hoorde Christijan Albers vandaag nog zeggen hoe het geregeld is bij de starts. En volgens mij zei hij ook iets van knopje loslaten en gaan.
quote:
Waarom deze warrige situatie?

Omdat er voor het wijzigen van de technical regulations unanimiteit vereist is en voor het wijzigen van de sporting regulations niet. De FIA wilde het per se doordrukken, dus heeft gewoon de controle op het artikel over 'unaided' geintensiveerd en het andere artikel laten staan.

Traction control kunnen ze niet controleren, omdat dit te nauw samenhangt met engine mapping. Dat wordt dus pas verboden als iedereen dezelfde ECU (electronisch motormanagement) heeft. [maar die maakt McLaren dus dat is een onderwerp op zich].
In de Technical regulations staan ook dingen als stuurbekrachtiging genoemd. Dat is natuurlijk ook een "driver aid" en die zou als ik op jouw woorden afga ook niet mogen. Toch gebruiken alle teams het.

Volgens mij moeten auto's voldoen aan de Technical regulations en zijn de Sporting regulations voor andere factoren. Ik weet zo niet waar de grens ligt bij conflicten die zich zouden kunnen voordoen.
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:55:02 #130
798 voyeur
bemoeit zich
pi_52720141
Automatische startherkenning is inderdaad expliciet verboden (het eerste zinnetje).

En nee, launch control is echt verboden. Het is helemaal waar dat er andere driver aids zijn die wel mogen, maar dat legde ik aan de hand van traction control al uit. De FIA heeft gewoon de simpelste weg gekozen en een strenge controle op 'driver aids' ingesteld voor launch control. Andere dingen laten ze gewoon rusten omdat ze het of geen punt vinden of omdat het nog niet controleerbaar is.

De sporting regulations zijn net zo bindend als de technical regulations alleen is de besluitvorming voor wijzigingen in de technical regulations lastiger. Vandaar deze oplossing.

Er is ook geen conflict in dit geval. In de tech regs staat slechts dat als je launch control hebt het een signaal moet geven wanneer het gebruikt wordt. In de handhaving van de sporting regulations is geregeld dat je geen launch control mag gebruiken. Niet tegenstrijdig, maar wel verwarrend vandaar ook HiDiHo's vraag.
Here we are now, entertain us.
pi_52720188
Ik heb nog een historisch vraagje, over de GP van Imola in '94. Niet over hét ongeval die dag, maar de podiumceremonie. Schumacher krijgt als winnaar twee bekers uitgereikt. Waar is de tweede voor? Ik kan me niet herinneren dat er vroeger meer dan één beker wordt uitgereikt aan één persoon op het podium.
Zie ook dit filmpje op YouTube, rond 14:00. Het is overigens een compilatie van de race gericht op het ongeval
Alvast dank!
pi_52912108
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:57 schreef LeXX het volgende:
Ik heb nog een historisch vraagje, over de GP van Imola in '94. Niet over hét ongeval die dag, maar de podiumceremonie. Schumacher krijgt als winnaar twee bekers uitgereikt. Waar is de tweede voor? Ik kan me niet herinneren dat er vroeger meer dan één beker wordt uitgereikt aan één persoon op het podium.
Zie ook dit filmpje op YouTube, rond 14:00. Het is overigens een compilatie van de race gericht op het ongeval
Alvast dank!
Zacht kickje weer omhoog?!

* Sally is ook wel schieuwnierig!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_52912203
Heeft iemand die tune toevallig nog?

Die vond ik veel toffer dan die suffe tune die we nu hebben
  maandag 3 september 2007 @ 15:31:08 #134
798 voyeur
bemoeit zich
pi_52918196
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:57 schreef LeXX het volgende:
Ik heb nog een historisch vraagje, over de GP van Imola in '94. Niet over hét ongeval die dag, maar de podiumceremonie. Schumacher krijgt als winnaar twee bekers uitgereikt. Waar is de tweede voor? Ik kan me niet herinneren dat er vroeger meer dan één beker wordt uitgereikt aan één persoon op het podium.
Zie ook dit filmpje op YouTube, rond 14:00. Het is overigens een compilatie van de race gericht op het ongeval
Alvast dank!
Ik weet dat het in de tachtiger jaren regel was dat men meer dan één bokaal ontving, maar ik weet niet meer wie die andere dan uitreikte. Volgens mij de lokale organisatie, maar hopelijk is er iemand met een beter geheugen.
Here we are now, entertain us.
  maandag 3 september 2007 @ 21:02:08 #135
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52925281
Het enige dat ik me kan indenken, is dat de tweede de beker voor de winnende constructeur was en dat niemand van Benetton die in ontvangst kon nemen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52932879
quote:
Op maandag 3 september 2007 21:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het enige dat ik me kan indenken, is dat de tweede de beker voor de winnende constructeur was en dat niemand van Benetton die in ontvangst kon nemen.
Volgens mij (kan het filmpje nu ff niet bekijken) staat ook voor de 2de en 3de rijder een beker klaar. Er staat ook iemand van Benetton op het podium. Misschien kregen de rijders een beker van de FIA en van het plaatselijke circuit ofzo?
Ik denk dat ik Rob Wiedenhoff maar eens een mail ga sturen...
pi_53198399
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:10 schreef LeXX het volgende:

[..]

Volgens mij (kan het filmpje nu ff niet bekijken) staat ook voor de 2de en 3de rijder een beker klaar. Er staat ook iemand van Benetton op het podium. Misschien kregen de rijders een beker van de FIA en van het plaatselijke circuit ofzo?
Ik denk dat ik Rob Wiedenhoff maar eens een mail ga sturen...
En: heb je al antwoord, LeXX? Ik ben ook wel nieuwsgierig!!



En tevens is dit een schUPje!!!


O.a. voor de mensen die meer willen weten/vragen over de achtergronden van de zaak-McLaren...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_57846883
Hierop is al antwoord gegeven: (F1) Achteruit versnelling in de F1

* » Er is al 202 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Maar het leek me een mooie aanleiding dit topic omhoog te kicken
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_57871905
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:15 schreef Sally het volgende:

[..]

En: heb je al antwoord, LeXX? Ik ben ook wel nieuwsgierig!!



En tevens is dit een schUPje!!!


O.a. voor de mensen die meer willen weten/vragen over de achtergronden van de zaak-McLaren...
Nee, helemaal niks... Ik was het overigens wel vergeten dat ik deze vraag had gesteld, dus dat mailtje moet ik nog sturen
Maar nog steeds nieuwsgierig, dus ik zal er binnenkort werk van maken!
pi_58336121
koveleinen heeft zijn versnellingsbak verwisseld vrijdag in de training
ik meende dat een bak 4 races mee moest gaan maar ik zie geen straf bij hem
hoe zit dat
  zondag 27 april 2008 @ 12:33:33 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58336620
Volgens mij is de eerste keer "gratis"
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58336623
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:02 schreef enzoferrari het volgende:
koveleinen heeft zijn versnellingsbak verwisseld vrijdag in de training
ik meende dat een bak 4 races mee moest gaan maar ik zie geen straf bij hem
hoe zit dat
op de vrijdag mag je die en de motor ongestraft wisselen + wat Sanger zegt
----&gt; Schumacher, je was een groot sportman! &lt;----
pi_62526789
* » Er is al 175 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Hoppa! Leuke vragen werden hier gesteld en ook goede antwoorden erop

Maar er zijn vast nog wel vragen!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62527016
Ik vraag me eigenlijk wel wat af.
Waar staat die N of Z voor op de rand van de cockpit?
Alle teams hebben hem, maar waar voor het nou is?
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:34:36 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62527092
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:31 schreef Trystar het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel wat af.
Waar staat die N of Z voor op de rand van de cockpit?
Alle teams hebben hem, maar waar voor het nou is?
[ afbeelding ]
Dat is de N van Neutral.

Daar zit een knop die de versnellingsbak moet ontgrendelen in geval de wagen na een crash moet worden weggeduwd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_62528025
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is de N van Neutral.

Daar zit een knop die de versnellingsbak moet ontgrendelen in geval de wagen na een crash moet worden weggeduwd.
Ah kijk bedankt!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:05:14 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62555461
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:35:07 #148
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_62609992
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is de N van Neutral.

Daar zit een knop die de versnellingsbak moet ontgrendelen in geval de wagen na een crash moet worden weggeduwd.
Er zit trouwens ook nog ergens een E, die de interne brandblussers inschakelt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:01:30 #149
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62610733
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er zit trouwens ook nog ergens een E, die de interne brandblussers inschakelt.
Alleen heb ik die nog nooit "gezien".
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:23:04 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_62616533
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Alleen heb ik die nog nooit "gezien".
Hij is wél verplicht.
quote:
Any triggering system having its own source of energy is permitted, provided it is possible to operate all extinguishers should the main electrical circuits of the car fail.
The driver must be able to trigger the extinguishing system manually when seated normally with his safety belts fastened and the steering wheel in place.
Furthermore, a means of triggering from the outside must be combined with the circuit breaker switch described in Article 14.2.2. It must be marked with a letter "E" in red inside a white circle of at least 100mm diameter with a red edge.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_62624732
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Alleen heb ik die nog nooit "gezien".
Nu wel :

&lt;&gt;
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:49:43 #152
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62633076
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:10 schreef Swindler het volgende:

[..]

Nu wel :

[ afbeelding ]


Het lijkt erop dat ze die in mockups niet hebben, of ik heb gewoonweg altijd teveel belangstelling voor het stuurtje
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73533321
Een kick van bijna een jaar

Ik zag wat staan in het nieuwtjestopic waarvan ik dacht dat het hier misschien thuis kon horen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')