Moah, het gaatje is maar klein, een verbreding van een factor 10 geeft een lekker briesje.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:43 schreef Spooky4u het volgende:
ik kan me toch ook niet voorstellen dat er een hogedrukstraal de cockpit in komt
Bronquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan nu ook bevestigen dat het niet een aerodynamisch iets is, maar puur bedoeld voor koeling in de cockpit inderdaad. Er zitten meestal gaten in de voorkant van de monococque, waardoor deze lucht in de cockpit kan komen. Volgens mij wordt er verder niets als een verstuiver gebruikt.
Tekenwonderquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:30 schreef Spooky4u het volgende:
wacht.. ik zal het proberen te tekenen
------------> == ----> <
lucht;............gat;..lucht; ding waar de lucht tegenkomt en zo verspreid door de cockpit komt
maikuul is er niets bijquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:13 schreef Spooky4u het volgende:
mooi he!
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:22 schreef Spooky4u het volgende:
wie?
voel je niet. F1 coureurs zijn mensen met stalen ballenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:23 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zou dat voelen? Een hommel bij 200+ km/uur tegen, zeg, je ballen.
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raaktquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:23 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zou dat voelen? Een hommel bij 200+ km/uur tegen, zeg, je ballen.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raakt
Hoe werkt dat dan precies?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raakt
Een aerodynamisch pakket wordt ontworpen om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Dus zodanig dat de lucht (en regen) er mooi en makkelijk langs glijden. Dit wordt gedaan met windtunneltests.quote:
Of een eindige elementen analyse.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Spooky4u het volgende:
[afbeelding]
Op het plaatje zie je lijnen die luchtstromen voor moeten stellen. je ziet ook dat deze dichter bij elkaar gesdrukt worden.
Bij een F1 wagen is de snelheid zo hoog dat het water op de luchtstroom blijft liggen en er dus overheen waait.
maar ook veel neerwaartse druk, wat weer tegenstrijdig is met zo min mogelijk weerstand, dus ze zijn steeds op zoek naar optimalisatie: zoveel mogelijk neerwaartse drk bij zo weinig mogelijk weerstandquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Een aerodynamisch pakket wordt ontworpen om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Dus zodanig dat de lucht (en regen) er mooi en makkelijk langs glijden. Dit wordt gedaan met windtunneltests.
Ja, een F1 auto lijkt me een hogere Cw (of Cd) waarde te hebben dan een gemiddelde personenauto.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
maar ook veel neerwaartse druk, wat weer tegenstrijdig is met zo min mogelijk weerstand, dus ze zijn steeds op zoek naar optimalisatie: zoveel mogelijk neerwaartse drk bij zo weinig mogelijk weerstand
Maar het gros van de neerwaartse druk wordt gehaald uit de vleugels en spoilers. Ik ging in mijn post uit van de monocoque.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
maar ook veel neerwaartse druk, wat weer tegenstrijdig is met zo min mogelijk weerstand, dus ze zijn steeds op zoek naar optimalisatie: zoveel mogelijk neerwaartse drk bij zo weinig mogelijk weerstand
De boundary layer:quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:55 schreef johnplayer het volgende:
ik weet wel dat er als het ware een soort luchtvliesje zich hecht aan het oppervlak van de vleugel/spoiler, en daar overheen gaat dan de stroomlucht (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dat is niet helemaal waar. Hoevaak zit er geen olie of dode vliegen op de helm van een coereur? Er zitten niet voor niets tear-offs op het vizer..quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raakt
Ik kan me Melbourne 1996 nog herinneren. Toen Hill in een bruine Williams finishte omdat Villeneuve zowat de halve race olie verloor.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:31 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Hoevaak zit er geen olie of dode vliegen op de helm van een coereur? Er zitten niet voor niets tear-offs op het vizer..
idd, hoewel dat m.n. door de vleugels komtquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:06 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ja, een F1 auto lijkt me een hogere Cw (of Cd) waarde te hebben dan een gemiddelde personenauto.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:07 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp
Kom dan met vragen manquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:30 schreef WEST het volgende:
TVP ik heb deze topic nooit zien staan.
momenteel weet ik niks, maar komt wel.quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De vrijdag is traditioneel gereserveerd voor alle galadiners etc. Aangezien Monaco een stratencircuit is, moeten ze de baan die dag wel voor het normale verkeer vrijgeven, anders kan niemand bij de diners komen.
Zoiets was het.
Zal ongetwijfeld een combi zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:03 schreef WEST het volgende:
wat ik begrepen heb van de heren kalff en mol zie pitspost monaco 1999 is dat het op vrijdag markt is en dat ze het circuit niet willen afsluiten dan voor het overige verkeer.![]()
Die houden hun weekmarkt op donderdag, denk ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:34 schreef Light het volgende:
En bij de andere stratencircuits speelt het niet zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |