Ok gedaanquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:05 schreef sanger het volgende:graag kickje --> SPT en deze post verwijderen!
Waarschijnlijk omdat anders een ander met de winst ervandoor gaat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:18 schreef miodzio het volgende:
[..]
Ok gedaan![]()
![]()
Owhja ik vraag me altijd af waarom die auto's zo hard rijden![]()
Omdat het de sport is als eerste te eindigen. Dit red je alleen door het snelste te rijden, in combinatie met de juiste tactiek.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:18 schreef miodzio het volgende:
[..]
Ok gedaan![]()
![]()
Zou DAT het zijn ??quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat anders een ander met de winst ervandoor gaat.![]()
Omdat ze weten dat er op het circuit geen flitspalen staan.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:18 schreef miodzio het volgende:
[..]
Ok gedaan![]()
![]()
Dit is ook voor diegene die de sport wel interessant vinden, maar zich er nooit eerder in hebben verdiept.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:46 schreef Spooky4u het volgende:
Supertopic. Misschien krijg ik nu eindelijk eens verstand van de F1.
zie de FiPo.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:50 schreef miodzio het volgende:
wtf wie heeft deze is sport gezet?nu moet ik een serieuze vraag bedenken
![]()
Zoals je zelf al zegt is dergelijke informatie niet te vinden. De reden? De teams willen dat niet vrijgeven. De schattingen lopen uiteen van 750 tot 800 PK.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:49 schreef ZUID-OOST het volgende:
weet iemand hoeveel pk's de v8 motoren dit jaar hadden?
liefst van elk team, maar van 1 team is ook al goed
ik gokte al 750, maar wil het precies weten. al via google gezocht maar niks kunnen vinden
wss weet iemand hier het antwoordt?
Dank u, maar ik wacht nog steeds op vragenquote:
Sorry, ik geloof niet dat er veel dingen zijn die me niet duidelijk zijn. Ik tvp meer om mee te kunnen antwoorden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank u, maar ik wacht nog steeds op vragen![]()
Ook dat wordt ten zeerste op prijs gesteldquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sorry, ik geloof niet dat er veel dingen zijn die me niet duidelijk zijn. Ik tvp meer om mee te kunnen antwoorden.
Als ze gepresenteerd worden (mooi plaatje, praatje bla bla bla) hoeft hij nog niet gekeurd te zijn. Maar zodra de startmotor achterin schuift en de motor wordt gestart en hij de shakedown gaat doen moet hij gekeurd zijnquote:Op maandag 15 januari 2007 19:18 schreef Spooky4u het volgende:
Vraag!
Zijn alle auto's die nu gepresenteert worden door de veiligheidstest van de FIA gekomen?
Yep, alhoewel is de kans groot das als er 'grote' klappers zijn bij de test de crashtest wordt aangescherptquote:Op maandag 15 januari 2007 20:43 schreef Spooky4u het volgende:
Dus we mogen ervan uitgaan dat de ferrari en toyota goedgekeurd zijn
Twijfel je daar aan dan?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:43 schreef Spooky4u het volgende:
Dus we mogen ervan uitgaan dat de ferrari en toyota goedgekeurd zijn
Dit geld overigens alleen voor "echte" testsessies. Als een team een eigen circuit heeft, en een test uitvoerd welke niet is aangemeld bij de FIA dan geld dit niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 19:32 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Als ze gepresenteerd worden (mooi plaatje, praatje bla bla bla) hoeft hij nog niet gekeurd te zijn. Maar zodra de startmotor achterin schuift en de motor wordt gestart en hij de shakedown gaat doen moet hij gekeurd zijn
zal wel iets aerodynamisch zijn wat voor meer downforce moet zorgenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:08 schreef FJD het volgende:
Wie wordt er wereldkampioen dit jaar?
Owke een serieuze vraag. De nieuwe McLaren heeft voor op de neus een klein roostertje. Waarom? Meer lucht door de cockpit? Minder weerstand? Meer koeling ergens anders? Of was het gewoon een paintjob die ik niet goed doorzag
Over de afmetingen durf ik het niet te zeggen, maar denk dat het niet beperkt is.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:04 schreef Wombcat het volgende:
leuk topic![]()
hebben de brandstoftanks een minimale of maximale capaciteit volgens het reglement? doen ze het op 'gewone' benzine?
Waarom? De neus hangt boven de voorvleugel. Dan geef je die een grotere hoek en heb je ook de downforce op zo goed als de zelfde plaats. Lijkt me eerder idd voor de coureur zoals iemand anders aangaf.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:06 schreef Wombcat het volgende:
voor meer downforce moet zorgen
omdat 99 van de 100x dat een team zoiets doet, het bedoelt is om downforce te genereren. downforce komt niet alleen van de vleugels. de hele wagen is gbouwd om de downforce te optimaliseren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarom? De neus hangt boven de voorvleugel. Dan geef je die een grotere hoek en heb je ook de downforce op zo goed als de zelfde plaats. Lijkt me eerder idd voor de coureur zoals iemand anders aangaf.
Of cooling/ventilatie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:25 schreef Wombcat het volgende:
omdat 99 van de 100x dat een team zoiets doet, het bedoelt is om downforce te genereren. downforce komt niet alleen van de vleugels. de hele wagen is gbouwd om de downforce te optimaliseren.
Inderdaad zijn de componenten wel gelijk, echter de samenstelling niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarom? De neus hangt boven de voorvleugel. Dan geef je die een grotere hoek en heb je ook de downforce op zo goed als de zelfde plaats. Lijkt me eerder idd voor de coureur zoals iemand anders aangaf.
Over benzine vond ik:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061230042622AA1tCJl
Benzine moet dus uit dezelfde componenten bestaan als normaal beschikbare benzine. Ik gok dat het octaangehalte een heel stuk hoger ligt maar dat is puur vanuit m'n scooter tijdperk. Toen moest je extra octaan bij je benzine gooien als je de meest extreme cilinders op je scooter gooide. Vandaar dus de link meer octaan nodig voor machines met meer vermogen maar ik zou m'n geld er niet op durven te zetten
Ik heb Schumacher dan ook nog nooit zien tanken bij de Shell. Nou zou dat ook wel een erg trage pitstop worden met die kassa-figuren van tegenwoordigquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:34 schreef sanger het volgende:
Inderdaad zijn de componenten wel gelijk, echter de samenstelling niet.
coolin kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Of cooling/ventilatie.
Maar waarom zou je een punt afsnijden om downforce op precies dezelfde plek te creeren als waar je al de mogelijkheid hebt om extra downforce te creeren?
Het gaat ook maar om een heel klein dingetje en natuurlijk hebben die ook effect maar zoals je op de foto's kunt zien hang de punt echt direct boven de vleugel. http://www.f1technical.net/news/4662
Dat kan ik je wel vertellen: er is geen beperking op de grootte van de benzinetanks. Het minimumgewicht van de wagens van 605 kg is ook met lege tanks.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:12 schreef sanger het volgende:
Over de afmetingen durf ik het niet te zeggen, maar denk dat het niet beperkt is.
Wel nog steeds inclusief coureur toch!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel vertellen: er is geen beperking op de grootte van de benzinetanks. Het minimumgewicht van de wagens van 605 kg is ook met lege tanks.
Top Ziggy3!!!!! Had het vermoeden, maar wist het niet zeker.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel vertellen: er is geen beperking op de grootte van de benzinetanks. Het minimumgewicht van de wagens van 605 kg is ook met lege tanks.
BMW heeft het ook op de nieuwe wagen zitten. Ik ben nog aan het uitzoeken wat dat precies is.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
coolin kan ook natuurlijk
zo'n klein dingetje kan de luchtstroom over (of onder) de wagen beïnvloeden en daardoor op een andere plek meer downforce creeëren
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:54 schreef Spooky4u het volgende:
ik weet het!
Dit onderdeel moet nog ingebouwt worden:
[afbeelding]
Enig idee hoe koud lucht is met een snelheid van 200+???quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:05 schreef johnplayer het volgende:
Nee, het is heel simpel, is voor de coureurs, ze hebben een paar jaar geleden ondekt dat het niets uitmaakt voor de earodynamica, dus hebben zowat alle teams nu die openingen aan de voorkant.
en hoe hard dat aankomtquote:Op woensdag 17 januari 2007 10:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Enig idee hoe koud lucht is met een snelheid van 200+???
Daarom is het gat ook niet groter als wat hij is, en er zijn inderdaad coureurs die hem liever dicht hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Enig idee hoe koud lucht is met een snelheid van 200+???
Maar koeling voor de coureurs dus, puur afhankelijk of de coureurs het willen.
Ik denk inderdaad niet dat er een kanaaltje van 3 cm recht naar de coureur loopt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:56 schreef Spooky4u het volgende:
De lucht die door het gat komt zal ook niet rechtstreeks naar de coureur lopen denk ik.
Er zal wel een soort van "verstuiver" achterzitten.
Moah, het gaatje is maar klein, een verbreding van een factor 10 geeft een lekker briesje.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:43 schreef Spooky4u het volgende:
ik kan me toch ook niet voorstellen dat er een hogedrukstraal de cockpit in komt
Bronquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kan nu ook bevestigen dat het niet een aerodynamisch iets is, maar puur bedoeld voor koeling in de cockpit inderdaad. Er zitten meestal gaten in de voorkant van de monococque, waardoor deze lucht in de cockpit kan komen. Volgens mij wordt er verder niets als een verstuiver gebruikt.
Tekenwonderquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:30 schreef Spooky4u het volgende:
wacht.. ik zal het proberen te tekenen
------------> == ----> <
lucht;............gat;..lucht; ding waar de lucht tegenkomt en zo verspreid door de cockpit komt
maikuul is er niets bijquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:13 schreef Spooky4u het volgende:
mooi he!
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:22 schreef Spooky4u het volgende:
wie?
voel je niet. F1 coureurs zijn mensen met stalen ballenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:23 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zou dat voelen? Een hommel bij 200+ km/uur tegen, zeg, je ballen.
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raaktquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:23 schreef Mister1977 het volgende:
Hoe zou dat voelen? Een hommel bij 200+ km/uur tegen, zeg, je ballen.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raakt
Hoe werkt dat dan precies?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. De aurodynamica zorgt er zelfs voor dat regen haast het bodywork niet raakt
Een aerodynamisch pakket wordt ontworpen om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Dus zodanig dat de lucht (en regen) er mooi en makkelijk langs glijden. Dit wordt gedaan met windtunneltests.quote:
Of een eindige elementen analyse.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Spooky4u het volgende:
[afbeelding]
Op het plaatje zie je lijnen die luchtstromen voor moeten stellen. je ziet ook dat deze dichter bij elkaar gesdrukt worden.
Bij een F1 wagen is de snelheid zo hoog dat het water op de luchtstroom blijft liggen en er dus overheen waait.
maar ook veel neerwaartse druk, wat weer tegenstrijdig is met zo min mogelijk weerstand, dus ze zijn steeds op zoek naar optimalisatie: zoveel mogelijk neerwaartse drk bij zo weinig mogelijk weerstandquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Een aerodynamisch pakket wordt ontworpen om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Dus zodanig dat de lucht (en regen) er mooi en makkelijk langs glijden. Dit wordt gedaan met windtunneltests.
Ja, een F1 auto lijkt me een hogere Cw (of Cd) waarde te hebben dan een gemiddelde personenauto.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
maar ook veel neerwaartse druk, wat weer tegenstrijdig is met zo min mogelijk weerstand, dus ze zijn steeds op zoek naar optimalisatie: zoveel mogelijk neerwaartse drk bij zo weinig mogelijk weerstand
Maar het gros van de neerwaartse druk wordt gehaald uit de vleugels en spoilers. Ik ging in mijn post uit van de monocoque.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
maar ook veel neerwaartse druk, wat weer tegenstrijdig is met zo min mogelijk weerstand, dus ze zijn steeds op zoek naar optimalisatie: zoveel mogelijk neerwaartse drk bij zo weinig mogelijk weerstand
De boundary layer:quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:55 schreef johnplayer het volgende:
ik weet wel dat er als het ware een soort luchtvliesje zich hecht aan het oppervlak van de vleugel/spoiler, en daar overheen gaat dan de stroomlucht (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dat is niet helemaal waar. Hoevaak zit er geen olie of dode vliegen op de helm van een coereur? Er zitten niet voor niets tear-offs op het vizer..quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik kan me Melbourne 1996 nog herinneren. Toen Hill in een bruine Williams finishte omdat Villeneuve zowat de halve race olie verloor.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:31 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Hoevaak zit er geen olie of dode vliegen op de helm van een coereur? Er zitten niet voor niets tear-offs op het vizer..
idd, hoewel dat m.n. door de vleugels komtquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:06 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ja, een F1 auto lijkt me een hogere Cw (of Cd) waarde te hebben dan een gemiddelde personenauto.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:07 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp
Kom dan met vragen manquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:30 schreef WEST het volgende:
TVP ik heb deze topic nooit zien staan.
momenteel weet ik niks, maar komt wel.quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De vrijdag is traditioneel gereserveerd voor alle galadiners etc. Aangezien Monaco een stratencircuit is, moeten ze de baan die dag wel voor het normale verkeer vrijgeven, anders kan niemand bij de diners komen.
Zoiets was het.
Zal ongetwijfeld een combi zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:03 schreef WEST het volgende:
wat ik begrepen heb van de heren kalff en mol zie pitspost monaco 1999 is dat het op vrijdag markt is en dat ze het circuit niet willen afsluiten dan voor het overige verkeer.![]()
Die houden hun weekmarkt op donderdag, denk ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:34 schreef Light het volgende:
En bij de andere stratencircuits speelt het niet zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |