quote:Transmission systemThe majority of modern Formula One cars use seven-speed semi-automatic gearboxes. Regulations stipulate at least four forward gears, up to a maximum of seven. All cars must also have a reverse gear. Constantly Variable Transmission (CVT) systems are not allowed and cars may have no more than two driven wheels. Transmissions may not feature traction control systems, nor devices that help the driver to hold the clutch at a specific point to aid getaway at the start of the race.
For safety reasons all cars must have a means of disengaging the clutch that is operable from outside the cockpit by marshals. This control is usually situated just ahead of the cockpit opening and is marked on the car’s body by a red letter “N” within a white circle.
quote:F1 cars have a reverse gear, but these are designed to satisfy the regulations rather than being of much practical use. Most teams build avery small and flimsy reverse gear on the outside of the gearbox to help keep the weight of the gearbox down, as reverse gear is seldom used (apart from the odd trip down an escape road at Monaco...)
Mooie actie was dat inderdaad! Jammer dat ie teruggezet werd op de grid, maar zijn inhaalrace in Monaco was fantastisch!quote:Op donderdag 17 april 2008 15:03 schreef NED het volgende:
Die reed niet achteruit, die trok gewoon met twee handen de handrem keihard aan in rascasse
Nouja, voor het spektakel en al het gezeik er omheen was het best een mooie actie ja, maar als je gewoon even objectief kijkt was het natuurlijk een smerige kutactie eerste klas naar zijn directe concurrenten toequote:Mooie actie was dat inderdaad!
quote:Op donderdag 17 april 2008 17:01 schreef NED het volgende:
[..]
Nouja, voor het spektakel en al het gezeik er omheen was het best een mooie actie ja, maar als je gewoon even objectief kijkt was het natuurlijk een smerige kutactie eerste klas naar zijn directe concurrenten toe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |