abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57834678
Ik heb met een collega een duiscussie over de Reverse/achteruit versnelling. Ik weet niet beter dan dat er verplicht een achteruit op moet zitten, ook al gebruiken ze die vrijwel nooit. Mijn collega meent dat het juist verboden is om een achteruit versnelling op een F1 bolide te hebben. Ik kan zo gauw nergens een artikel over de achteruit versnelling vinden. Kan iemand mij een link geven ?
Alvast bedankt.
pi_57834860
Ja hoor, zit er gewoon op, is zelfs verplicht en wordt vaak genoeg gebruikt, ik meen zelfs afgelopen GP nog.

Zie:
http://www.formula1.com/i(...)ns/6862/default.html
quote:
Transmission systemThe majority of modern Formula One cars use seven-speed semi-automatic gearboxes. Regulations stipulate at least four forward gears, up to a maximum of seven. All cars must also have a reverse gear. Constantly Variable Transmission (CVT) systems are not allowed and cars may have no more than two driven wheels. Transmissions may not feature traction control systems, nor devices that help the driver to hold the clutch at a specific point to aid getaway at the start of the race.

For safety reasons all cars must have a means of disengaging the clutch that is operable from outside the cockpit by marshals. This control is usually situated just ahead of the cockpit opening and is marked on the car’s body by a red letter “N” within a white circle.
pi_57834931
http://www.f1technical.net/articles/66
quote:
F1 cars have a reverse gear, but these are designed to satisfy the regulations rather than being of much practical use. Most teams build avery small and flimsy reverse gear on the outside of the gearbox to help keep the weight of the gearbox down, as reverse gear is seldom used (apart from the odd trip down an escape road at Monaco...)
pi_57834987
Is dus verplicht volgens dit, dit en dit artikel
pi_57835330
Bedankt jongens. Daar zal ik mijn collega mee om de oren slaan . Toppie
pi_57846918
Hi, ik zie dat je al antwoord hebt gekregen op je vraag Alleskids. Het bracht me op een idee om een oud en stoffig topic weer eens op te zoeken en een fikse kick te geven:
[F1]Stel hier je F1 vraag! Techniek, tactiek en alles!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_58071515
En nou mag je je collega gaan uitlachen.
pi_58095167
Hj heeft zijn excuses aangeboden, met de hele tafel als getuige . Zijn excuus was dat er een tijd terug geruchten gingen dat het verboden zou worden omdat de Reverse toch niet gebruikt wordt. Als alles wat niet gebruikt wordt verwijderd moet worden, dan lopen er hele wat getrouwde mannen zonder ballen rond .
pi_58095337
Dat ze een achteruit hebben wist ik wel, maar ik vraag me wel al tijden af waarom als bv een auto terug naar de pits rijdt dat hij zo schuin voor de pit stopt en er dan achteruit in geduwd word?

Als hij toch een achteruit heeft kunnen ze hem er toch achteruit inrijden?
  donderdag 17 april 2008 @ 11:17:36 #10
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_58107446
Volgens mij is de achteruit vrij kwetsbaar wordt die alleen in "noodgevallen" gebruikt. Daarnaast is het niet zo heel erg makkelijk om de achteruit in te schakelen op een F1 auto.
Drugs are good mkay?
pi_58107769
Waarom niet? Dat is toch gewoon nog een keer terugschakelen als je in de N zit of hebben games als rFactor en LFS dat gewoon fout en meoten ze een andere handeling uitvoeren om de achteruit in te schakelen?
pi_58109119
Volgens mij ontzie je zo de koppeling. De koppeling van een F1 auto geeft gauw de geest. En die heb je denk ik ook weer nodig als je achteruit wilt rijden. Hoe minder je de koppeling nodig hebt des te beter.
pi_58110281
Ik moest denken aan Schumacher Monaco 2006
pi_58112717
Die reed niet achteruit, die trok gewoon met twee handen de handrem keihard aan in rascasse
pi_58114292
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:03 schreef NED het volgende:
Die reed niet achteruit, die trok gewoon met twee handen de handrem keihard aan in rascasse
Mooie actie was dat inderdaad! Jammer dat ie teruggezet werd op de grid, maar zijn inhaalrace in Monaco was fantastisch!
pi_58115401
quote:
Mooie actie was dat inderdaad!
Nouja, voor het spektakel en al het gezeik er omheen was het best een mooie actie ja, maar als je gewoon even objectief kijkt was het natuurlijk een smerige kutactie eerste klas naar zijn directe concurrenten toe
pi_58116202
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:01 schreef NED het volgende:

[..]

Nouja, voor het spektakel en al het gezeik er omheen was het best een mooie actie ja, maar als je gewoon even objectief kijkt was het natuurlijk een smerige kutactie eerste klas naar zijn directe concurrenten toe
pi_58116915
Het is verboden om zelfstandig achteruit te rijden in de pits. Klinkt ook wel logisch voor het achteropkomende verkeer met 120 km/uur dat niet verwacht dat je achteruit rijd. Vandaar dat alleen teammembers of officials de auto achteruit mogen bewegen/duwen.
De koppeling van een F1 auto kaninderdaad heel weinig hebben, zo dun heben ze die blijkbaar gemaakt. Zelfs een herstart is al een riskante gebeurtenis. En het is ook stoerder om effe gas te geven, een 180 graden spin te maken en dan met rokende banden weg te rijden, dan netjes in de achteruit te rijden, te keren, en dan weg te rijden.
pi_58117019
Ik ken geen enkele pit waar ze 120km/u mogen in de F1 hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')