Voor mijn gevoel was ik precies op tijdquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:16 schreef vosss het volgende:
Ik ben overigens 30 jaar te laat geboren als ik dit F1 geluid hoor![]()
GPupdate.nlquote:Michiel Mol treedt af als CEO bij Spyker Cars. Dat kan GPUpdate.net exclusief onthullen. Mol nam het roer over toen Victor Muller zich terug trok, maar erg lang heeft zijn aantreden dus niet geduurd. De reden van zijn aftreden heeft te maken met een eventueel bod dat Mol uitbrengt op het meerendeel van de aandelen van Spyker F1.
De kans bestaat dat Spyker haar Formule 1-team verkoopt, om zo het financiële plaatje weer wat op orde te krijgen. In een statement liet het team weten: "Het verkopen van het Formule 1-team is een van de opties die we bekijken."
Een van die kopers zou de, inmiddels afgetreden, CEO Michiel Mol kunnen zijn. Hij zou dan het Formule 1-team van Spyker kopen, zodat het los komt te staan van Spyker Cars. Als CEO van Spyker, treedt Mol dan af om conflicterende belangen, namelijk die tussen Spyker Cars en Spyker F1, te voorkomen. Mols opvolger wordt -voorlopig- vice-voorzitter Hans Hugenholtz.
Was al dat geblaat over hoe het F1 team los staat van Spycer Cars dus gelogen.quote:
Spycer cars ken ik niet hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was al dat geblaat over hoe het F1 team los staat van Spycer Cars dus gelogen.
Spyker F1 is gewoon een gesponsord spaarpotje.
edit: Ik vraag me af of Stoddart hier op inspringtDie ging op een gegeven moment toch ook voor de stek die ProDrive uiteindelijk kreeg? Nou, kommop Paul! Grijpen, die kans!
Zoals ik heb begrepen gaat het ProDrive ook niet echt lukken (geen motor, geen sponsoren, geen auto ... en december zou alles al klaar zijn).
Het lijkt erop dat Spyker vanaf het begin meerdere fabeltjes de wereld in heeft geholpenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was al dat geblaat over hoe het F1 team los staat van Spycer Cars dus gelogen.
Spyker F1 is gewoon een gesponsord spaarpotje.
edit: Ik vraag me af of Stoddart hier op inspringtDie ging op een gegeven moment toch ook voor de stek die ProDrive uiteindelijk kreeg? Nou, kommop Paul! Grijpen, die kans!
Zoals ik heb begrepen gaat het ProDrive ook niet echt lukken (geen motor, geen sponsoren, geen auto ... en december zou alles al klaar zijn).
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Spycer cars ken ik niet hoor![]()
Paul blijft denk ik nu liever in de States dan dat hij terug keert in F1.
Lost Boys denk ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Hoe komt die Mol aan al dat geld dan?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:22 schreef Googolplexian het volgende:
nulla tenaci invia est via : "voor volhouders is geen weg onbegaanbaar"
[afbeelding]
De ironie spettert er weer eens vanaf
Mol heeft een rol moeten spelen de afgelopen maanden die hem helemaal niet ligt. Als hij met Lost Boys de boel in handen krijgt zijn er veel minder belangenverstrengelingen binnen het team, kan het misschien nog eens iets worden. Denk ook dat hij Chris gewoon weer in die auto zal zetten danquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Lost Boys denk ik.
Allard Kalff op de radio sprak al van een Lost Boys F1 Team.
Dat zou een optie zijn inderdaad. Ik zou voor zijn, al is de tijd van twee maanden aan de lange kant.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Hoe zit het eingenlijk met het klantenchassis? Is dat er nu al door of niet? Ik zal er namelijk over te filosoferen. Waarom zou het niet mogelijk zijn om een soortgelijke structuur met betrekking tot het verdelen van materiaal toe te passen als in de MotoGP (denk bijv. aan Gresini-Honda en Repsol-Honda)? Ik denk niet dat op korte termijn het al zover zou zijn, maar onmogelijk lijkt het me niet. Dus teams die met volwaardig fabrieksmateriaal rijden, met het verschil dat het klantenteam het nieuwe materiaal pas twee maanden later krijgt, en eigen sponsors heeft ed.
Op dat punt heb je wel gelijk, al gebeurt het met de motoren volgens mij wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:26 schreef Xaobotnik het volgende:
Nou, volgens mij is het de bedoeling dat als Prodrive een McLaren koopt, ze deze zelf verder gaan ontwikkelen toch? In de MotoGP geeft Honda nadat onderdelen goed zijn bevonden ze door aan de klantenteams die met fabrieksmateriaal rijden. Per rijder is het dan afhankelijk hoe snel iets geleverd wordt. Meestal zijn dat de rijders die bij het hoofdteam rijden, maar dat hoeft niet perse. Soms wordt er ook iets getest, en werkt het niet helemaal. En dan krijgen de klantenteams dat niet.
Echter, als McLaren iets heeft gevonden, heeft Prodrive pech. En viceversa natuurlijk.
Als Super Aguri inderdaad een volledige Honda zal gebruiken (ervanuitgaande dat Honda wonderbaarlijk opeens dit seizoen nog een competatieve auto gaat neerzetten), zou het wellicht iets anders kunnen liggen, aangezien die band iets verder gaat dan een klantenteam.
quote:Spyker reageert middels officieel perscommuniqué. Mol stapt terug!
Uitgegeven door Gregory Eyckmans 14 augustus 2007 22:49
Spyker Cars NV, F1-constructeur en sportwagenfabrikant, heeft vanavond in een perscommuniqué aangekondigd dat enkele grote wijzigingen in het management gaan plaatsvinden om zakelijke conflicten te vermijden tijdens de herfinanciering van Spyker. Michiel Mol zet voorlopig een stap terug als CEO, en Hans Hugenholtz vervangt Mol tijdelijk; terwijl Collin Kolles de sportieve leiding weer in handen neemt.
Het bedrijf liet onlangs weten dat er meerdere bieders geïnteresseerd zijn in het Spyker F1-team. Deze zullen nu in overweging worden genomen door Spyker.
Michiel Mol doet tijdelijk een stap terug als teamdirecteur van Spyker om het F1 team mogelijk over te nemen
Het bedrijf Spyker Cars NV kent een neerwaartse lijn in autoverkopen en dat levert het bedrijf een negatief resultaat op. Dat, samen met de teleurstellende resultaten van zowel het Spyker Formule 1-team als het Spyker Squadron in de GT-racerij, zorgde voor een economische depressie. Ook de ontwikkeling van de nieuwe Spyker F8-VII B-spec kost het team handen vol geld, en is dus mogelijk de aanstichter van de (tijdelijke) crisis binnen het team.
Na de negatieve kwartaalgegevens was Spyker onlangs blij met de tientallen miljoen euro die de Japanner Sakon Yamamoto binnenbracht als vervanger van Christijan Albers. Maar zelfs dat bleek niet genoeg te zijn om de verliezen van dit jaar mogelijk te compenseren. Het team heeft zelfs nog een lening van twee miljoen euro moeten aangaan om tijdelijke problemen op de betalingsbalans op te lossen.
Meer nieuws over de situatie van Spyker Cars NV, het Spyker Formule 1 Team en het Spyker Squadron volgen zeer binnenkort.
Vd Nieuwenhuien was niets aan Albers schuldig, maar direct aan het team. En dat ging om 2 miljoen, en geen 12 miljoen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:08 schreef Barremans89 het volgende:
Volgens mij gaat het hier om het bedrag dat die gozer v d nieuwehuize aan albers schuldig was...
Maar daar is Yamamoto toch met een flinke som geld binnengekomen?
Albers rijdt niet meer, en als er idd die afspraak was dat voor dat sponsor geld (was dat niet in totaal rond de 12milj.) Albers het hele jaar zou rijden, zou dat geld dan nu niet terugbehoren aan vd Nieuwenhuizen? Ik ben ook alleen maar aan het gissen hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:34 schreef sanger het volgende:
Vd Nieuwenhuien was niets aan Albers schuldig, maar direct aan het team. En dat ging om 2 miljoen, en geen 12 miljoen.
Of aan Albers, ligt aan de constructie. Daarom is Albers nog altijd met het team in gesprek imo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:59 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Albers rijdt niet meer, en als er idd die afspraak was dat voor dat sponsor geld (was dat niet in totaal rond de 12milj.) Albers het hele jaar zou rijden, zou dat geld dan nu niet terugbehoren aan vd Nieuwenhuizen? Ik ben ook alleen maar aan het gissen hoor
Alonso weigert verzoeningspogingquote:Alonso weigert verzoeningspoging
Door Sander (sanger) op vrijdag 17 augustus 2007 09:42
Bron: F1Today
Fernando Alonso heeft een verzoeningspoging tussen hem en Lewis Hamilton afgewezen. Mansour Ojjeh, een aandeelhouder van McLaren Mercedes, had enkele kopstukken van het team uitgenodigd voor een korte vakantie om zo de onderlinge verhoudingen op peil te brengen.
De vakantie zou plaats moeten hebben op het luxe jacht van 72 meter lang. Naar verluidt zijn Ron Dennis en Lewis Hamilton reeds aan boord. Het jacht zou reeds koers hebben gezet richting Menorca om daar Alonso op te pikken. De Spanjaard heeft echter aangegeven geen interesse te hebben in een vakantie met zijn teamgenoten.
De weigering van Alonso geeft voeding aan geruchten over een mogelijk vertrek van de Spanjaard bij het Britse team. Alonso wordt veelvuldig in contact gebracht met Renault F1 en BMW F1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG
ik ben ECHT nog nie wakker... Daar steetie al![]()
![]()
![]()
DOOS!
[ Bericht 36% gewijzigd door Sally op 17-08-2007 13:51:03 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Dit is puur zo'n media bericht. Voor hetzelfde geld moest Alonso naar de tandarts, maar je kan er natuurlijk van alles van maken in zo'n geval. Komkommernieuws in de F1 als je t mij vraagtquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:35 schreef 907 het volgende:
Huh? Eerdere berichten gaven toch al aan dat Alonso en Hamilton weer 'vrienden' waren?
quote:Doornbos in gesprek met Williams, Toyota
'Spyker hoeft niet te bellen'
[18-08] Dankzij zijn goede resultaten in de Champ Car mag Robert Doornbos zich verheugen op belangstelling uit de Formule 1. Zijn manager is in gesprek met Williams en Toyota, Spyker is geen optie.
Uiteraard is de Rotterdammer blij met de interesse, maar het is niet zo dat hij Amerika en Minardi Team USA koste wat kost de rug wil toekeren. ,,Ik wil geen veldvulling zijn, Spyker hoeft niet te bellen”, vertrouwde hij FORMULE 1 RaceReport toe. Michiel Mol, onlangs afgetreden als CEO bij Spyker, weet van Doornbos' afwijzing.
Met de aandacht van Williams en Toyota, teams die naar boven kunnen kijken, is hij een stuk blijer. De line-up bij beide teams voor volgend seizoen is nog niet rond, vandaar dat de twee renstallen andere opties bekijken. Manager Christian Geistdorfer praat met beide teams. ,,In september willen we de knoop doorhakken”, aldus Doornbos.
Met name de toekomst van Alexander Wurz en Ralf Schumacher is nog onzeker, wat veel geruchten oplevert. Zo zou ook Nelson Piquet junior in beeld zijn bij de renstal van Frank Williams, terwijl Nico Rosberg wordt aangemerkt als dark horse in de geruchtenmolen, beter bekend onder de noemer silly season.
In de volgende uitgave van FORMULE 1 RaceReport, die verschijnt na de Grand Prix van Turkije en de Champcar-race in Zolder, een uitgebreid interview met Doornbos.
Zou zeer leuk zijn. Ze lijken nu toch weer op de weg terug. Dus hij zou daar een goede kans maken om in de punten te rijden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zou leuk zijn als hij bij Williams terecht komt..
Eerst zien dan geloven. Een ommetje via de Champ cars is totnutoe niet zo verstandig geweest, maar misschien is het veranderd. Bourdais moest er wel drie (vier?) keer voor winnen, dus het iig een lange weg.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me nog een poll herinneren: Wie heeft de beste carrièrestap gemaakt ... Albers of Doornbos?
![]()
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???quote:In de volgende uitgave van FORMULE 1 RaceReport, die verschijnt na de Grand Prix van Turkije en de Champcar-race in Zolder, een uitgebreid interview met Doornbos.
na Turkije en voor Assenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???
Ik ga toch eens een abo nemen!
Go Robertquote:"Ik wil geen veldvulling zijn, Spyker hoeft niet te bellen”, vertrouwde hij FORMULE 1 RaceReport toe. Michiel Mol, onlangs afgetreden als CEO bij Spyker, weet van Doornbos' afwijzing.
Woensdag 29 augustus.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???
Ik ga toch eens een abo nemen!
Wikipedia is uw vriend.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:37 schreef Atreidez het volgende:
Wat betekent een "dark horse" ? Is dat goed of slecht?
quote:A dark horse is a political candidate who is nominated unexpectedly, or any other underdog.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:32 schreef Googolplexian het volgende:Als hij bij Williams terecht zou komen komt 'ie wellicht z'n grote oude vriend tegen ^_^
KartikheyanHopelijk is Narain dan gewoon nog test-coureur en krijgt Robert het stoeltje
Ach ... beetje wishful thinking
Gefindt: Doornbos: \"Geen interesse in Spyker\" op 12 juli jl.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Go Robertgo Robert
go Robert
![]()
Ik kan me ook nog vaag een bericht op FOK!sport herinneren van niet zo lang geleden, waarin Robert hetzelfde zei, maar dan in connectie met het vertrek van Christijan Albers (of de 'andere' Spykercoureur).
Even peinzen en zoeken!
Doe geen moeite, tenzij je Albers-fan bent natuurlijk, FORMULE1 zou zo door kunnen gaan voor het Albers-clubblad.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???
Ik ga toch eens een abo nemen!
Ik ging voor de (onder?)titel "RaceReport" eik... Maar bedankt voor de waarschuwingquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:53 schreef Migue het volgende:
[..]
Doe geen moeite, tenzij je Albers-fan bent natuurlijk, FORMULE1 zou zo door kunnen gaan voor het Albers-clubblad.
RaceReport en FOMULE1 zijn samengegaan onder de naam: Formule 1 Race Report.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef Migue het volgende:
RaceReport heb ik sinds 2000 niet meer gelezen, maar het blad is nogsteeds bijna precies hetzelfde als de voorgane 10 jaar dat ik abonnee ben, dus je kan dan beter voor FORMULE1 gaan
Maar het viva la Holanda-niveau is ooit wel eens lager geweest, misschien als de Albers-is-ontslagen-oohnee-hype voorbij is het weer een beetje op fatsoenlijk niveau komt, daarvoor was het namelijk wel goed te doen.
Dank dank, ik ga eens in de kantoorboekhandel kijken!quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef sanger het volgende:
[..]
RaceReport en FOMULE1 zijn samengegaan onder de naam: Formule 1 Race Report.
Ja dat had ik al een jaar of 2 doorquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef sanger het volgende:
[..]
RaceReport en FOMULE1 zijn samengegaan onder de naam: Formule 1 Race Report.
Holle wielnaaf met een as erin, denk ikquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:46 schreef Tommy_808 het volgende:
http://www.formula1.com/news/technical/2007/778/444.html
iemand een idee hoe deze bevestigd zijn zodat ze blijven draaien? als ze gewoon gelagerd zijn zouden ze toch veel mechanische weerstand veroorzaken bij hoge snelheden? mss zijn het wel magneetlagers..?
quote:Aantal vacante racestoeltjes daalt snel
22 augustus 2007
Met de bekendmaking van BMW-Sauber dat Nick Heidfeld en Robert Kubica ook volgend seizoen voor de Duitse renstal zullen racen, zijn alweer twee plekken voor 2008 vergeven. Het aantal vacatures in de Formule 1 daalt, met ook de recente bevestiging van Sebastien Bourdais bij Scuderia Toro Rosso, op deze manier erg snel. Nu de zomerstop bijna ten einde is, is het een mooi moment om even een tussenbalans op te maken: wie rijdt waar tijdens het seizoen 2008?
Vodafone McLaren Mercedes
Fernando Alonso (lopend contract)
Kanshebbers: Lewis Hamilton
Beide coureurs hebben gekozen voor een langdurige samenwerking met McLaren, maar sinds het beruchte kwalificatie-incident in Hongarije is het ineens onzeker of Alonso en Hamilton ook in 2008 een rijderskoppel zullen vormen. Regerend wereldkampioen Alonso zou namelijk kritiek hebben geuit op de werkwijze van de Britse renstal en teambaas Ron Dennis gaf te kennen dat als iemand het niet eens is met de manier waarop hij de renstal runt, die persoon zijn biezen kan pakken. Hamilton krijgt na zijn droomstart in de Formule 1 waarschijnlijk een nieuw contract aangeboden door McLaren. De Brit maakt al lange tijd deel uit van de McLaren-familie en het lijkt onwaarschijnlijk dat het voorval in Hongarije het einde zou betekenen van de innige band tussen teambaas Dennis en de huidige leider in het WK.
ING Renault F1
Kanshebbers: o.a. Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen, Nelson Piquet Jr., Fernando Alonso
Teambaas Flavio Briatore liet begin deze maand weten in september een beslissing te zullen nemen over de rijders voor volgend jaar. Zowel Fisichella als Kovalainen is nog niet zeker van een stoeltje van volgend jaar. Het contract van Fisichella werd vorig jaar met één seizoen verlengd, zodat het team na het vertrek van tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso nog enige continuïteit behield. De Italiaan presteert dit jaar echter niet veel beter dan Kovalainen, die dit jaar debuteert. Na een moeilijk begin van het seizoen is de Fin in de laatste drie races voor Fisichella gefinisht. Wellicht wil Briatore zijn geld op een nieuw paard zetten en kiest hij voor Nelson Piquet Jr., de zoon van een drievoudig wereldkampioen. Of keert Fernando Alonso na zijn strubbelingen met de McLaren-teamleiding weer terug bij de renstal waarmee hij zijn twee wereldtitels behaalde. Renault ziet dat wel zitten.
Scuderia Ferrari
Felipe Massa (lopend contract)
Kimi Räikkönen (lopend contract)
Raikkonen staat nog onder contract bij Ferrari tot het einde van 2009. De overeenkomst van Massa loopt af aan het einde van 2008. Het team van Ferrari heeft volgend seizoen, als het goed is, dus een ongewijzigd rijderspaar. Beide Ferrari-coureurs zijn erg aan elkaar gewaagd. Raikkonen en Massa staan derde en vierde in het kampioenschap, met respectievelijk 59 en 60 punten. Raikkonen won dit seizoen drie Grands Prix, Massa vierde twee keer een overwinning. Teambaas Jean Todt heeft hierdoor nog altijd geen nieuwe nummer één kunnen aanwijzen binnen zijn stal, sinds het vertrek van zevenvoudig kampioen Michael Schumacher.
Honda Racing Team
Jenson Button (bevestigd)
Rubens Barrichello (bevestigd)
Button en Barrichello zijn ook volgend jaar verzekerd van een stoeltje bij Honda. Beide coureurs hebben dit jaar nog geen geweldige indruk kunnen maken, maar dat lijkt meer aan de auto te liggen dan aan hun rijderskwaliteiten. Button heeft dit seizoen slechts één punt uit het vuur weten te slepen voor zijn team, dat dit seizoen zelfs regelmatig moet knokken met Super Aguri. Barrichello lijkt ondertussen steeds meer zijn draai te vinden bij het team uit het Britse Brackeley.
BMW Sauber F1
Nick Heidfeld (bevestigd)
Robert Kubica (bevestigd)
BMW-Sauber heeft dinsdag bekendgemaakt beide rijders voor 2008 te behouden. Teambaas Mario Theissen heeft geen reden om ontevreden te zijn over Heidfeld en Kubica. De Duitser en de Pool staan vijfde en zesde in de stand om de wereldtitel en het team van BMW zelf staat derde in het constructeurskampioenschap, vlak achter McLaren en Ferrari. Dat is meer dan waarop het team had gehoopt.
Panasonic Toyota Racing
Jarno Trulli (lopend contract)
Kanshebbers: o.a. Ralf Schumacher, Robert Doornbos, Kohei Hirate, Kazuki Nakajima
Toyota zou over het grootste budget in de Formule 1 beschikken, maar dat valt niet af te lezen aan de resultaten van het team uit Keulen. Toyota kende in 2005 nog een topjaar, maar sindsdien gaat het bergafwaarts bij de Duitse renstal. Sinds 2005 vormen Ralf Schumacher en Jarno Trulli het vaste rijderspaar van Toyota. Kon het team twee seizoenen geleden nog meedoen om de podiumplaatsen, dit jaar wordt er al feest gevierd bij een puntenfinish. Na enkele wisselingen in de leiding van het team zou er nu ook wel eens ingegrepen kunnen worden in de rijdersopstelling. Aangezien Trulli nog een contract heeft tot eind 2009, zou Schumacher, wiens contract dit jaar afloopt, de eerste kunnen zijn die zijn spullen moet gaan pakken. Robert Doornbos gaf onlangs toe met Toyota in gesprek te zijn over de mogelijkheid om voor het team te gaan racen. De 25-jarige Rotterdammer is echter begonnen aan een succesvolle carrière in de 'States' en het is de vraag of hij deze moet opgeven voor een Formule 1-stoeltje bij een team dat het momenteel moeilijk heeft.
Red Bull Racing
David Coulthard (bevestigd)
Mark Webber (lopend contract)
Begin juli werd bekend dat David Coulthard ook volgend seizoen voor Red Bull Racing actief zal zijn. De 36-jarige Schot heeft nog altijd geen genoeg van de Formule 1 en hoopt het team met zijn ervaring naar het volgende niveau te kunnen tillen. Mark Webber werd in de Grand Prix van Europa verrassend derde, maar heeft verder nog niet kunnen schitteren in de Red Bull. De Australiër is echter zeker van een stoeltje voor 2008 en krijgt volgend jaar dus achttien nieuwe kansen.
AT&T Williams F1 Team
Nico Rosberg (lopend contract)
Kanshebbers: o.a. Alex Wurz, Robert Doornbos, Narain Karthikeyan
Teambaas Frank Williams heeft Nico Rosberg erg hoog zitten. De Duitser zou even goed zijn als Lewis Hamilton, zo zou Williams hebben verklaard. Ook liet de naamgever aan het team eerder dit jaar weten dat Rosberg ook voor 2008 onder contract staat. Stunten kon de zoon van Keke Rosberg nog niet. Wel eindigde hij drie keer in de punten. Zijn teamgenoot Alex Wurz heeft dit jaar wel voor een verrassing kunnen zorgen. De Oostenrijker kwam als derde aan de finish in de Grand Prix van Canada, terwijl hij van de negentiende plek was gestart. Het is echter erg onzeker of Wurz mag blijven. Doornbos zou, naast met Toyota, ook met Frank Williams praten over wat er mogelijk is. Hier geldt echter hetzelfde verhaal als bij Toyota: waarom een glansrijke toekomst in Amerika weggooien voor een F1-zitje bij een middenmoter?
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais (bevestigd)
Sebastian Vettel (bevestigd)
Scuderia Toro Rosso stuurde eerder dit seizoen Scott Speed al de laan uit, aan het einde van het seizoen kan ook Vitantonio Liuzzi vertrekken. Het Italiaanse team kiest met Bourdais en Vettel voor vernieuwing. Bourdais komt over uit Amerika, waar hij drie Champ Car-titels veroverde en hij momenteel probeert daar een vierde aan toe te voegen. Vettel bewees zich eerder als test- en reservecoureur van BMW-Sauber en mag dit jaar al de laatste races van het seizoen rijden voor STR.
Spyker F1
Adrian Sutil (lopend contract)
Kanshebbers: o.a. Roldan Rodriguez, Vitantonio Liuzzi, Giedo van der Garde, Narain Karthikeyan, Christian Klien
Sutil zit goed voor 2008. De Duitser sloot een meerjarig contract met Spyker F1 en was dit seizoen vaak sneller dan zijn voormalig teamgenoot Christijan Albers. Om zijn nieuwe teammaat, Sakon Yamamoto, hoeft Sutil zich al helemaal geen zorgen te maken. De Japanner lijkt vooral te zijn aangenomen voor het geld dat hij mee kan brengen. Sutil kan dus ook volgend jaar voor Spyker F1 rijden, maar wellicht is er een groter team dat het Duitse talent onder de hoede wil nemen. In dat geval moet de Nederlandse renstal op zoek naar twee nieuwe coureurs. Roldan Rodriguez lijkt een serieuze kandidaat. Ook zou het team hebben gesproken met Vitantonio Liuzzi, die na dit seizoen kan vertrekken bij Scuderia Toro Rosso. Wellicht geeft Spyker F1 toch de voorkeur aan een coureur met de Nederlandse nationaliteit en kan Giedo van der Garde instappen.
Super Aguri F1
Kanshebbers: o.a. Takuma Sato, Anthony Davidson, Giedo van der Garde, Sakon Yamamoto
Teambaas Aguri Suzuki heeft nog weinig losgelaten over volgend seizoen. Het team, dat bezig is aan zijn tweede seizoen in de Formule 1, beschikt met Sato en Davidson over ervaring en talent. Beide coureurs kunnen zo nu en dan prima meevechten in het middenveld. Het is echter de vraag hoe groot de geldproblemen bij de Japanse renstal zijn. En hoe serieus de plannen zijn van GP2 -teambaas Adrian Campos om zich bij het team in te kopen. Als de financiële malaise bij het team aanhoudt, zal wellicht voor een coureur met veel geld (Sakon Yamamoto?) worden gekozen. En als Campos in de Formule 1 stapt, dan zal hij ongetwijfeld iets te zeggen willen hebben over wie er achter de stuur van zijn auto's mag zitten.
Prodrive
Kanshebbers: o.a. Christijan Albers, Giedo van der Garde, Pedro de la Rosa
Over het nieuwe Prodrive-team is nog niet veel bekend. Teambaas David Richards gaat vermoedelijk in zee met McLaren en daarmee zouden McLaren-testcoureurs Pedro de la Rosa en Gary Paffett misschien een streepje voor hebben bij de Britse renstal. Ook Giedo van der Garde, die deel uitmaakt van het talentenprogramma van McLaren, zou profijt kunnen hebben van een eventuele deal. Naar verluidt zou ook voormalig Spyker F1-racerijder Christijan Albers met Richards praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |