quote:'McLaren ontslaat Alonso'
Uitgegeven: 7 augustus 2007 14:33
Laatst gewijzigd: 7 augustus 2007 16:45
AMSTERDAM - Fernando Alonso verlaat aan het eind van de seizoen het McLaren-team. Volgens de Britse krant The Times heeft de Spaanse wereldkampioen van McLaren-teambaas Ron Dennis te horen gekregen dat hij mag opstappen.
“Voor zover ik weet heeft Fernando te horen gekrogen dat hij aan het eind van dit seizoen moet opstappen. McLaren heeft het helemaal gehad met hem. Ron (Dennis) is het geruzie tussen Alonso en Hamilton zat", citeert de Britse krant een anonieme bron uit de directe omgeving van het team.
McLaren geeft voorlopig geen commentaar. Teambaas Ron Dennis gaf eerder al aan te twijfelen aan de relatie met Alonso, maar liet maandag nog weten "het contract met de Spanjaard te willen respecteren".
Hamilton of ik
De plotse ommezwaai van McLaren zou te wijten zijn aan een ultimatum dat Alonso het team stelde. De Spaanse krant Marca beweert dat de wereldkampioen het team zelf voor de keuze stelde: "Hamilton weg, of ik ga!".
Hoewel het verhaal nog nergens officieel bevestigd werd, lijkt de strijd binnen McLaren dus gestreden. Na maanden vol spanningen tussen de beide rijders zou Alonso dus aan het kortste eind trekken. Maar daar zal de Spanjaard niet wakker van liggen.
Ferrari en BMW in beeld
Naast de interesse van Renault zouden nu ook Ferrari en BMW-Sauber om de gunsten van de Spanjaard vechten. Bij Ferrari kan Alonso de plaats van Felipe Massa innemen. Die is volgens het Italiaanse Tuttosport na een woede-uitbarsting in Hongarije namelijk in ongenade gevallen bij teambaas Jean Todt. Het Italiaanse team ontkent voorlopig echter alle interesse in de Spaanse wereldkampioen.
Dat doet ook BMW-Sauber. Teambaas Mario Theissen beweert dat een samenwerking met Alonso niet aan de orde is, maar toch brengen een aantal insiders de Spanjaard nadrukkelijk in verband met het zitje van Nick Heidfeld.
Ik zie dat de B-spec is uitgelekt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:34 schreef sanger het volgende:
Wat schetste mijn verbazing gisteren! In de brievenbus vond ik een foldertje waarin de nieuwe Spyker Formula One in de aanbieding was. Het gaat om de auto van Sutil (startnummer 20).
[afbeelding]
Het scenario dat Alonso naar Ferrari gaat acht ik waarschijnlijker dan dat Hamilton zou komen. Al denk ik dat als Alonso vertrekt bij McLaren, hij naar Renault gaat. Hij kent het team en hij krijgt daar de nummer 1 status. En de line-up van Renault voor 2008 is nog niet bekend, dus alles kan daar nog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef DAMH het volgende:
Omfg als Alonso naar Ferrari gaat, met schumi volgend jaar als mentor = natte droom![]()
In het midden van het seizoen lijkt mij ook niet. Aan het eind van dit seizoen zou mij weinig verbazen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:46 schreef twentemeisje het volgende:
Ik denk ook dat het zo'n vaart niet zal lopen. Alonso zal niet zomaar halverwege dit seizoen vertrekken lijkt me, dan weet ik zeker dat ie geen titel zal halen.
Ik zeg: Alonso aan het eind van het seizoen naar Spyker
Bronquote:Date set for spy case appeal hearing
The FIA court of appeal hearing into the McLaren and Ferrari spying case will take place on 13 September in Paris.
Motorsport's governing body also announced that the press would be allowed to sit in on the hearing, and that the other teams would be permitted to address the court.
"In the interests of transparency the hearing will be open to members of the press and details of the accreditation procedure will be published closer to the time," said an official statement.
"All of the teams competing in the 2007 FIA Formula One World Championship have been given the opportunity to make written submissions to the ICA and have been invited to attend the hearing to supplement their submissions with oral presentations."
The appeal hearing was called by FIA president Max Mosley after Italian authority president Luigi Macaulso sent a letter expressing his organisation's dissatisfaction with the outcome of the original World Motor Sport Council meeting on the matter.
The WMSC had summoned McLaren to answer charges of breaking the sporting code after confidential Ferrari information was found in the possession of their chief designer Mike Coughlan.
McLaren received no punishment after the court decided there was no evidence that the team had made any use of the data that Coughlan had received.
Bronquote:BMW plan major step for 2008
BMW-Sauber boss Mario Theissen says the squad will need to take a 'conceptual leap' before they can challenge McLaren and Ferrari on equal terms.
The team have occupied a comfortable third place behind the title rivals throughout the 2007 season, but Theissen believes BMW have now got as close to the leaders as they can with their present car.
He said the team is already devoting half their resources to next season.
"We need to do another big step regarding our competitiveness," Theissen said.
"During a season, you mainly build on the concept of a car, so this is rather a development of what you have, not a conceptual leap.
"We have seen this year that we can keep the gap to McLaren and Ferrari roughly the same, so our pace of development must be the same. That is quite an achievement for a team which is still growing.
"Now, the further step in order to join the top teams at the front can only be done by a conceptual leap, meaning by a new car.
"Right now, we work with more that 50 percent of our capacities on the BMW-Sauber F1.08 already."
Theissen is confident that BMW have the resources in place to take the next step forward.
"It is true that with our current line up we have all the keys in our hands to get to the top of Formula One racing, and that is reflected by our successes that we could achieve in a relatively short period of time," he said.
"I am very happy with the constellation, we are within our time frame and we are ready to do the next step."
With six races remaining in the 2007 season, BMW have all but secured third place in the constructors' championship. They currently have a 38-point margin over nearest rivals Renault.
Tsjonge jonge =_= NL pers ka er ook wat van, dus.quote:
Klinkt anders dan ontslaan. Maaaarrrrrr ... waar rook is is vuur, zei Albers.quote:McLaren tell Alonso: Go if you want?
Tuesday, 7th August 2007
Ron Dennis is so fed up he has told Fernando Alonso he can go if he wants, according to reports in the press.
Fernando Alonso has allegedly been told if he does want to leave McLaren-Mercedes at the end of this year, then the Woking-based outfit will allow him to do that, if he so desires.
According to reports by British newspaper, The Times a ‘well-placed source', which was not identified, has confirmed that McLaren boss, Ron Dennis has informed the double world champion that if he is really unhappy with things then the door is open.
"My understanding is that he's been told he can go because they're so fed up with him," the source told the broadsheet ‘paper. "Ron is just very p***ed off with both of them [namely Alonso and Britain's Lewis Hamilton].”
Alonso has, so the rumours go, been unhappy for quite a bit of the season, as he believes that Hamilton is getting preferential treatment.
The dispute at the Hungarian Grand Prix at the weekend, which culminated in Alonso losing his pole position and being bumped down to sixth on the grid, while the team was not allowed to score constructors' points - a ruling McLaren have yet to confirm whether or not they will appeal against - left Ron extremely unhappy.
In the same report, Dennis noted: “We have two drivers who are contracted for several years into the future. We will respect our part of the bargain - we hope that the drivers respect theirs, because that's what a contract is about.
“We will continue to function as a grand prix team with specific values and if anybody does not want to be part of those values - irrespective of where they sit in the organisation - ultimately they will have a choice. But we will not deviate away from our values,” he added.
For the record, Alonso is contracted to McLaren until the end of 2009, and while he may have been reported as saying he wants to leave, it is hard to believe, especially as there are so few other grand prix winning seats.
Indeed at the moment with only McLaren and Ferrari capable of winning, Fernando doesn't have many options, as both Kimi Raikkonen and Felipe Massa are well settled with the Scuderia.
Furthermore while BMW Sauber or even a return to Renault might not be out of the question, based on this season, it would probably not be the wisest of moves – although the former would probably be a better option than the latter.
Er zijn uitdagingen genoeg voor hem.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 04:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waarom gaat Alonso niet naar Williams?? Dat lijkt me nou een mooie uitdaging voor hem, en toch niet een onmogelijke uitdaging (want hij zei toch een nieuwe uitdaging te willen toen hij Renault verliet??)
Nu ja, uhmm, ik denk dat zonder of met Alonso BMW sowieso wel volgend jaar bij de top zit.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Naar Williams is in mijn ogen net zo'n grote uitdaging als naar Toyota, Red Bull of BMW Sauber
In '94 en '95 werd Ferrari toch nog derde in het constructeurskampioenschap. Dus ze deden het toen beter dan Williams de afgelopen 2 jaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
En een ander punt, toen Schumacher naar Ferrari ging, reed Ferrari op de plek rond waar Williams nu rijd denk ik zo
Irvinequote:Irvine haalt uit naar Hamilton en Alonso
Voormalig Formule 1-coureur Eddie Irvine heeft uitgehaald naar de beide McLaren-coureurs. De Ier vindt dat Lewis Hamilton en Fernando Alonso zich afgelopen weekend bijzonder kinderachtig hebben gedragen in Hongarije. "Als er een vervolg komt op de film 'Million Dollar Baby', dan zouden Lewis en Fernando de hoofdrollen moeten krijgen en zou de film de titel 'Multi-Million Dollar Babies' moeten krijgen!"
Irvine schreef in zijn colum voor Virgin: "Ik vind het ongelooflijk hoe weinig respect Lewis voor Ron Dennis heeft. Het begon toen Lewis de opdracht kreeg om Alonso voorbij te laten in de kwalificatie en hij in niet mis te verstane bewoordingen over de boordradio liet weten dat hij die opdracht zou negeren. Ik heb geen respect voor mensen die geen respect tonen naar hun teambaas en Lewis begint nu snel mijn respect te verliezen. Tijdens mijn loopbaan heb ik een paar keer problemen gehad met autoriteit, waaronder met Eddie Jordan, Niki Lauda en Bobby Rahal, maar ik heb mij nooit onrespectvol naar iemand gedragen en heb zeker nooit iemand over de radio uitgescholden."
Over Alonso schreef de voormalig Ferrari-coureur: "Alonso zou als tweevoudig wereldkampioen beter moeten weten. De manier waarop hij Lewis ophield tijdens de kwalificatie, was een van de domste dingen die ik ooit heb gezien. Het deed me denken aan hoe Michael Schumacher Jacques Villeneuve aanpakte in Jerez, 1997. Ik wil valsspelen niet goedkeuren, maar als je het doet, doe het dan iets subtieler
Zodat hij weer slaafs de tweede viool gaat spelen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:08 schreef vosss het volgende:
Die kerel zou eik gewoon terug in de F1 moeten
Dat was alleen zo bij Ferrari.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:55 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Zodat hij weer slaafs de tweede viool gaat spelen?
En ook bij Ferrari was hij gewoon goed. Zeker nadat S. z'n been brak..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Dat was alleen zo bij Ferrari.
Irvine is de man. Hij had karakter, snelheid en talent. Een topgozer die je niet vaak meer ziet in de racerij.
Hij maakte het Hakkinen nog knap lastig, maar had op het einde toch de hulp van MS nodig om in de race te blijven..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En ook bij Ferrari was hij gewoon goed. Zeker nadat S. z'n been brak..
quote:Drievoudig Champ Car-kampioen Sebastien Bourdais rijdt volgend seizoen voor Scuderia Toro Rosso. Zo heeft het team vrijdagochtend bevestigd. De 28-jarige Fransman wordt daarmee volgend jaar de teamgenoot van Sebastian Vettel, die eerder al door de Italiaanse renstal werd vastgelegd.
Bourdais zei over zijn bevestiging: "Het zat er al een poosje aan te komen, maar daar is die dan eindelijk. Ik wil iedereen bij Red Bull enorm bedanken voor deze kans en voor hun vertrouwen in mij. Ik wil graag ook mijn Champ Car-team bedanken voor het feit dat ze me mijn droom om in de Formule 1 te rijden, waar laten maken, en voor het feit dat ze mij toestemming geven om dit jaar al een paar keer voor Toro Rosso te testen."
In 2002 werd Bourdais internationaal Formule 3000-kampioen, waarna de Fransman de overstap waagde naar de Amerikaanse Champ Car-klasse. Bourdais pakte meteen de pole-position voor zijn eerste race, iets wat alleen voormalig wereldkampioen Nigel Mansell eerder had laten zien. Bourdais werd in 2003 Rookie of the Year en sinds 2004 domineert hij de Champ Car-serie. Hij werd drie keer op rij kampioen en leidt op dit moment het klassement voor de Nederlander Robert Doornbos. De bevestiging van Bourdais komt niet als een verrassing, aangezien hij dit jaar al meerdere keren voor Toro Rosso heeft getest.
quote:Hamilton: "Alonso en ik praten weer met elkaar"
10 augustus 2007
Lewis Hamilton heeft McLaren een verklaring laten rondsturen, waarin de Britse coureur reageert op de recente berichten dat zijn teamgenoot Fernando Alonso en hij geen woord meer met elkaar hebben gewisseld sinds het kwalificatie-incident in Hongarije. De WK-leider zegt dat hij Alonso ondertussen alweer heeft gesproken en dat ze gewoon op een professionele manier met elkaar zullen blijven omgaan.
"Vooropgesteld, Fernando en ik hebben veel respect voor elkaar", liet Hamilton in zijn verklaring weten. "We zijn beide zeer ambitieus en we willen allebei graag winnen. We zijn echter niet in oorlog met elkaar, zoals de berichtgeving van de afgelopen dagen wil doen geloven. Hoewel Fernando en ik elkaar zondag niet hebben gesproken, hebben we na dat weekend wel gewoon contact gehad. We hebben zelfs plannen om met elkaar af te spreken tijdens de zomervakantie."
"Als debutant in de Formule 1 doe ik mijn uiterste best om mij zo professioneel mogelijk te gedragen en mij zo open mogelijk op te stellen. Natuurlijk maak ik wel eens fouten, zoals afgelopen weekend nog, en mogen deze fouten openlijk worden bekritiseerd. Ik vind het echter heel jammer dat er de afgelopen dagen zaken zijn opgeblazen en onwaarheden zijn gepubliceerd. Anderen hebben deze onwaarheden weer overgenomen en commentaar gegeven. Normaal gesproken communiceer ik niet via persberichten, maar ik wilde dit graag even rechtzetten."
Alwaar hij om zijn oren wordt gereden door Vettelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:40 schreef vosss het volgende:
Mooi, die huilebalk van een Bourdais in een kutbak van een STR.
quote:Ik lach me nu al de penis uit de pantalon.
Liever dit jaar nog, ik wil die hondekop nog een paar keer zien janken.quote:Owja, en Bobby D natuurlijk volgens jaar WC in de CC![]()
Ah ... dat vinnik dan wel weer klasse van Spyker ... kan Albers z'n populariteit iig showen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:44 schreef Atreidez het volgende:
ALBERS TERUG IN SPYKER F1 BOLIDE!
http://f1.gpupdate.net/nl(...)bavaria-city-racing/
netjesquote:Albers Nearing Deal with New Manager
Friday, August 10, 2007 - 07:00 AM
Axed Spyker racer Christijan Albers is edging towards a deal to be managed by Didier Coton.
Frenchman Coton, whose most famous clients are double world champion Mika Hakkinen and Williams' Alexander Wurz, is reported to have already met with the Dutchman, who split this year with his long time manager Lodewijk Varossieau.
The Dutch magazine Formule 1 Race Report said initial contact between the pair was made at the recent DTM race at Zandvoort.
"I had a meeting with Coton," Albers, who is 28, confirmed.
"Nothing is fixed yet, as neither of us are in a hurry.
"I have known him already for some time, but before one signs a contract, one should develop a little mutual confidence and learn a bit about one another."
Albers added: "But he is a real professional and I respect him greatly."
Wélke populariteit?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ah ... dat vinnik dan wel weer klasse van Spyker ... kan Albers z'n populariteit iig showen.
Op die manier is Albers z'n marktwaarde ineens weer interessanter ^^ al is het maar een tikkie
Mwah valt mee hoor ... als je zo de topics las hier op Fok heeft Albers meer aanhangers dan je in eerste instantie denkt ^^quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Wélke populariteit?
Ik denk dat Albers nog minder fans heeft dan bv een Yelmer of Renger eerlijk gezegd
Stond ook in RaceReport deze week ja, goede zaak voor hem.quote:
Als je doelt op de topics na zijn ontslag zie je mij wellicht als Albers fan. Ik ben dat niet, verre van zelfs. Ik heb zelfs een hekel aan de persoon Albers. Ik en velen met mij stoorden zich aan de manier van handelen van Spyker, die zo triest was dat inderdaad zelfs Albers-haters hun steunbetuigingen uitspraken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mwah valt mee hoor ... als je zo de topics las hier op Fok heeft Albers meer aanhangers dan je in eerste instantie denkt ^^
En dat uit jouw mond! Mijn complimenten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mwah valt mee hoor ... als je zo de topics las hier op Fok heeft Albers meer aanhangers dan je in eerste instantie denkt ^^
Niet vergeten dat (ondanks dat het een pest ventje is) 't toch een succesvolle NL coureur is ... die wellicht wel door z'n ex-manager een verkeerde image heeft.
Dat over zichzelf praten in derde persoon enkelvoud en dat "maximum attack" waren imago-enhancers, imo ... en waarschijnlijk verzonnen door een briljant iemand als Lodewijk. Met een manager als Coton gaat dat helemaal goed komen.
Verder zouden ze Albers niet in een F1 in R'dam laten rijden als hij niet veel mensen lokte. Ga er maar van uit dat Bavaria dit niet doet uit voorliefde voor Albers of racen maar voor de commerciele waardeFeit dat Albers toch komt opdagen zegt genoeg. Everybody loves an underdog.
Jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:59 schreef voyeur het volgende:
[..]
En dat uit jouw mond! Mijn complimenten.
quote:Q & A with Mike Gascoyne
Friday, August 10th 2007, 12:58 GMT
Conducted and provided by Spyker's press office.
Q. In Hungary Adrian finished ahead of Rubens Barrichello - whose team won the same race last year. Was it encouraging to be able to race and beat one of the works cars like that?
Mike Gascoyne - Spyker's chief technical officer: "OK, we were racing at the back, but when you consider that we're the smallest team on the grid, and there have been four years of little investment, for us to race and beat the works Honda is something!
"We were actually disappointed when Jenson stopped, because we felt that Adrian was going to jump him at the second pit stop. It is an achievement for us."
Q. Are you frustrated that the qualifying seems to be a weakness at the moment?
MG: "I do think we have to question slightly our qualifying pace. In the last couple of races we don't think we have qualified as well as we should have done, and I think our race pace shows that. In Hungary we were outqualified by both Hondas by a second a lap, but we can beat them over a race distance.
"You ought to be able to get more out of it, so we've got to work on qualifying. But Sakon was having his first race this year, and he had never driven a Spyker. And I think people forget that Adrian is still a rookie and he hasn't driven at any of these circuits, he's still learning. But he learned a lot from this race."
Q. What did you think of Sakon's performance in Hungary?
MG: "To be honest I was very impressed with his professionalism. He has very good work ethic, he speaks good English, he has a sense of humour, and he understands our European ways and mentality. He really applied himself and worked very hard.
"To be honest if he hadn't been baulked by Fisichella he would have qualified very close to Adrian, within a few tenths of him. He built up his speed over the weekend. It's a shame he made a mistake in the race, because it would have been good for him to get 70 laps under his belt, no matter how far back he finished. I was very impressed and pleased with him, to be honest."
Q. People forget that he set the seventh fastest lap in Brazil last year. He had new tyres, but he still had to do it.
MG: "Yes. You've got to drive the lap. He's got to work on his consistency, but he can drive, and he's a very likeable bloke to boot. After he crashed he came up, looked me straight in the eye, and said "Sorry boss, I made a mistake, it was totally my fault.
"There was no, 'It was understeering,' or it was this or that, he was very honest. It was a shame for him, but overall considering how difficult it is to jump in the slowest car on the grid, he did a very professional job."
Q. There has been a lot of talk about the B-car. Is there a danger that expectations have been built up a little bit too much?
MG: "Exactly, if you could just suddenly chuck a car into the midfield, then everybody would be doing it! It's not that easy. We are trying to downplay expectations slightly, but it is a reasonable step forward aerodynamically. And mechanically at the rear we think it's going to bring us something, but that's very difficult to quantify.
"It's a step forward, but only a small one, and we may well still qualify on the back row. But this time next year judge us by where we are."
Q. How much difference will it make now that the wind tunnel is back on line?
MG: "We just switched our Brackley wind tunnel on last week, and I think this is the start of the process. It was meant to switch on six weeks ago, but we were a bit behind schedule, and that's impacted the B-spec a little bit. We are the smallest team on the grid and we set very ambitious, very tight schedules.
"It's inevitable that we won't always be able to meet those schedules. But we're starting to get into a position financially and with the wind tunnel resources where we can really begin to move forward."
Q. And you will continue to use the Italian tunnel that you rent time in?
MG: "Yes, we have a three-year deal. We had been using Lola in the UK, but that was just a temporary measure, just a few days here and there. Now we can get Brackley up and running 24 hours a day, and we can start to make progress."
Bobby D rulez, natuurlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:50 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Als je doelt op de topics na zijn ontslag zie je mij wellicht als Albers fan. Ik ben dat niet, verre van zelfs. Ik heb zelfs een hekel aan de persoon Albers. Ik en velen met mij stoorden zich aan de manier van handelen van Spyker, die zo triest was dat inderdaad zelfs Albers-haters hun steunbetuigingen uitspraken.
Echt veel aanhangers heeft Albers echt niet hoor (wel meer dan VdZande en Buurman natuurlijk). Als je Jos niet meer meetelt is de stand denk ik:
1. Bobby D
2. Giedo
3. Chris
same herequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:20 schreef Atreidez het volgende:
Albers mag op mijn steun rekenen, zolang ie ze mond dicht houdt en gewoon gast, zoals ie in de dtm deed
Raikkonen fan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
same hereZoals Top Gear al zei: Racing drivers are there for one thing and one thing only ... we don't want it's opinion and we don't want to know what it is thinking for ... quite simply ... it's a racing driver and their opinions are utterly useless and boring. It's there to do fast lap times.
Ik weet iets teveel van Kimi om hem te mogenquote:
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:16 schreef vosss het volgende:
Ik ben overigens 30 jaar te laat geboren als ik dit F1 geluid hoor![]()
psshh .. dan had je het geluid van 2010 misschien moeten missen: heerlijke biodiesels op 15000 RPMquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:16 schreef vosss het volgende:
Ik ben overigens 30 jaar te laat geboren als ik dit F1 geluid hoor![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:16 schreef vosss het volgende:
Schei toch uit met je kut diesels [afbeelding] !!!
Bij Ferrari kwam het voor dat Irvine 2 sekonden trager was dan Schumacher. Het punt is ook niet dat Irvine slecht was overigens meer dat het een luie donder was die meer interesse had in de vrouwen en al het leuke buiten de baan dan in het racen zelf.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En ook bij Ferrari was hij gewoon goed. Zeker nadat S. z'n been brak..
Hmm, dan heb ik die herinnering zeker verdrongenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:04 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Bij Ferrari kwam het voor dat Irvine 2 sekonden trager was dan Schumacher.
Voor mijn gevoel was ik precies op tijdquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:16 schreef vosss het volgende:
Ik ben overigens 30 jaar te laat geboren als ik dit F1 geluid hoor![]()
GPupdate.nlquote:Michiel Mol treedt af als CEO bij Spyker Cars. Dat kan GPUpdate.net exclusief onthullen. Mol nam het roer over toen Victor Muller zich terug trok, maar erg lang heeft zijn aantreden dus niet geduurd. De reden van zijn aftreden heeft te maken met een eventueel bod dat Mol uitbrengt op het meerendeel van de aandelen van Spyker F1.
De kans bestaat dat Spyker haar Formule 1-team verkoopt, om zo het financiële plaatje weer wat op orde te krijgen. In een statement liet het team weten: "Het verkopen van het Formule 1-team is een van de opties die we bekijken."
Een van die kopers zou de, inmiddels afgetreden, CEO Michiel Mol kunnen zijn. Hij zou dan het Formule 1-team van Spyker kopen, zodat het los komt te staan van Spyker Cars. Als CEO van Spyker, treedt Mol dan af om conflicterende belangen, namelijk die tussen Spyker Cars en Spyker F1, te voorkomen. Mols opvolger wordt -voorlopig- vice-voorzitter Hans Hugenholtz.
Was al dat geblaat over hoe het F1 team los staat van Spycer Cars dus gelogen.quote:
Spycer cars ken ik niet hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was al dat geblaat over hoe het F1 team los staat van Spycer Cars dus gelogen.
Spyker F1 is gewoon een gesponsord spaarpotje.
edit: Ik vraag me af of Stoddart hier op inspringtDie ging op een gegeven moment toch ook voor de stek die ProDrive uiteindelijk kreeg? Nou, kommop Paul! Grijpen, die kans!
Zoals ik heb begrepen gaat het ProDrive ook niet echt lukken (geen motor, geen sponsoren, geen auto ... en december zou alles al klaar zijn).
Het lijkt erop dat Spyker vanaf het begin meerdere fabeltjes de wereld in heeft geholpenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was al dat geblaat over hoe het F1 team los staat van Spycer Cars dus gelogen.
Spyker F1 is gewoon een gesponsord spaarpotje.
edit: Ik vraag me af of Stoddart hier op inspringtDie ging op een gegeven moment toch ook voor de stek die ProDrive uiteindelijk kreeg? Nou, kommop Paul! Grijpen, die kans!
Zoals ik heb begrepen gaat het ProDrive ook niet echt lukken (geen motor, geen sponsoren, geen auto ... en december zou alles al klaar zijn).
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Spycer cars ken ik niet hoor![]()
Paul blijft denk ik nu liever in de States dan dat hij terug keert in F1.
Lost Boys denk ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Hoe komt die Mol aan al dat geld dan?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:22 schreef Googolplexian het volgende:
nulla tenaci invia est via : "voor volhouders is geen weg onbegaanbaar"
[afbeelding]
De ironie spettert er weer eens vanaf
Mol heeft een rol moeten spelen de afgelopen maanden die hem helemaal niet ligt. Als hij met Lost Boys de boel in handen krijgt zijn er veel minder belangenverstrengelingen binnen het team, kan het misschien nog eens iets worden. Denk ook dat hij Chris gewoon weer in die auto zal zetten danquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Lost Boys denk ik.
Allard Kalff op de radio sprak al van een Lost Boys F1 Team.
Dat zou een optie zijn inderdaad. Ik zou voor zijn, al is de tijd van twee maanden aan de lange kant.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Hoe zit het eingenlijk met het klantenchassis? Is dat er nu al door of niet? Ik zal er namelijk over te filosoferen. Waarom zou het niet mogelijk zijn om een soortgelijke structuur met betrekking tot het verdelen van materiaal toe te passen als in de MotoGP (denk bijv. aan Gresini-Honda en Repsol-Honda)? Ik denk niet dat op korte termijn het al zover zou zijn, maar onmogelijk lijkt het me niet. Dus teams die met volwaardig fabrieksmateriaal rijden, met het verschil dat het klantenteam het nieuwe materiaal pas twee maanden later krijgt, en eigen sponsors heeft ed.
Op dat punt heb je wel gelijk, al gebeurt het met de motoren volgens mij wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:26 schreef Xaobotnik het volgende:
Nou, volgens mij is het de bedoeling dat als Prodrive een McLaren koopt, ze deze zelf verder gaan ontwikkelen toch? In de MotoGP geeft Honda nadat onderdelen goed zijn bevonden ze door aan de klantenteams die met fabrieksmateriaal rijden. Per rijder is het dan afhankelijk hoe snel iets geleverd wordt. Meestal zijn dat de rijders die bij het hoofdteam rijden, maar dat hoeft niet perse. Soms wordt er ook iets getest, en werkt het niet helemaal. En dan krijgen de klantenteams dat niet.
Echter, als McLaren iets heeft gevonden, heeft Prodrive pech. En viceversa natuurlijk.
Als Super Aguri inderdaad een volledige Honda zal gebruiken (ervanuitgaande dat Honda wonderbaarlijk opeens dit seizoen nog een competatieve auto gaat neerzetten), zou het wellicht iets anders kunnen liggen, aangezien die band iets verder gaat dan een klantenteam.
quote:Spyker reageert middels officieel perscommuniqué. Mol stapt terug!
Uitgegeven door Gregory Eyckmans 14 augustus 2007 22:49
Spyker Cars NV, F1-constructeur en sportwagenfabrikant, heeft vanavond in een perscommuniqué aangekondigd dat enkele grote wijzigingen in het management gaan plaatsvinden om zakelijke conflicten te vermijden tijdens de herfinanciering van Spyker. Michiel Mol zet voorlopig een stap terug als CEO, en Hans Hugenholtz vervangt Mol tijdelijk; terwijl Collin Kolles de sportieve leiding weer in handen neemt.
Het bedrijf liet onlangs weten dat er meerdere bieders geïnteresseerd zijn in het Spyker F1-team. Deze zullen nu in overweging worden genomen door Spyker.
Michiel Mol doet tijdelijk een stap terug als teamdirecteur van Spyker om het F1 team mogelijk over te nemen
Het bedrijf Spyker Cars NV kent een neerwaartse lijn in autoverkopen en dat levert het bedrijf een negatief resultaat op. Dat, samen met de teleurstellende resultaten van zowel het Spyker Formule 1-team als het Spyker Squadron in de GT-racerij, zorgde voor een economische depressie. Ook de ontwikkeling van de nieuwe Spyker F8-VII B-spec kost het team handen vol geld, en is dus mogelijk de aanstichter van de (tijdelijke) crisis binnen het team.
Na de negatieve kwartaalgegevens was Spyker onlangs blij met de tientallen miljoen euro die de Japanner Sakon Yamamoto binnenbracht als vervanger van Christijan Albers. Maar zelfs dat bleek niet genoeg te zijn om de verliezen van dit jaar mogelijk te compenseren. Het team heeft zelfs nog een lening van twee miljoen euro moeten aangaan om tijdelijke problemen op de betalingsbalans op te lossen.
Meer nieuws over de situatie van Spyker Cars NV, het Spyker Formule 1 Team en het Spyker Squadron volgen zeer binnenkort.
Vd Nieuwenhuien was niets aan Albers schuldig, maar direct aan het team. En dat ging om 2 miljoen, en geen 12 miljoen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:08 schreef Barremans89 het volgende:
Volgens mij gaat het hier om het bedrag dat die gozer v d nieuwehuize aan albers schuldig was...
Maar daar is Yamamoto toch met een flinke som geld binnengekomen?
Albers rijdt niet meer, en als er idd die afspraak was dat voor dat sponsor geld (was dat niet in totaal rond de 12milj.) Albers het hele jaar zou rijden, zou dat geld dan nu niet terugbehoren aan vd Nieuwenhuizen? Ik ben ook alleen maar aan het gissen hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:34 schreef sanger het volgende:
Vd Nieuwenhuien was niets aan Albers schuldig, maar direct aan het team. En dat ging om 2 miljoen, en geen 12 miljoen.
Of aan Albers, ligt aan de constructie. Daarom is Albers nog altijd met het team in gesprek imo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:59 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Albers rijdt niet meer, en als er idd die afspraak was dat voor dat sponsor geld (was dat niet in totaal rond de 12milj.) Albers het hele jaar zou rijden, zou dat geld dan nu niet terugbehoren aan vd Nieuwenhuizen? Ik ben ook alleen maar aan het gissen hoor
Alonso weigert verzoeningspogingquote:Alonso weigert verzoeningspoging
Door Sander (sanger) op vrijdag 17 augustus 2007 09:42
Bron: F1Today
Fernando Alonso heeft een verzoeningspoging tussen hem en Lewis Hamilton afgewezen. Mansour Ojjeh, een aandeelhouder van McLaren Mercedes, had enkele kopstukken van het team uitgenodigd voor een korte vakantie om zo de onderlinge verhoudingen op peil te brengen.
De vakantie zou plaats moeten hebben op het luxe jacht van 72 meter lang. Naar verluidt zijn Ron Dennis en Lewis Hamilton reeds aan boord. Het jacht zou reeds koers hebben gezet richting Menorca om daar Alonso op te pikken. De Spanjaard heeft echter aangegeven geen interesse te hebben in een vakantie met zijn teamgenoten.
De weigering van Alonso geeft voeding aan geruchten over een mogelijk vertrek van de Spanjaard bij het Britse team. Alonso wordt veelvuldig in contact gebracht met Renault F1 en BMW F1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG
ik ben ECHT nog nie wakker... Daar steetie al![]()
![]()
![]()
DOOS!
[ Bericht 36% gewijzigd door Sally op 17-08-2007 13:51:03 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Dit is puur zo'n media bericht. Voor hetzelfde geld moest Alonso naar de tandarts, maar je kan er natuurlijk van alles van maken in zo'n geval. Komkommernieuws in de F1 als je t mij vraagtquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:35 schreef 907 het volgende:
Huh? Eerdere berichten gaven toch al aan dat Alonso en Hamilton weer 'vrienden' waren?
quote:Doornbos in gesprek met Williams, Toyota
'Spyker hoeft niet te bellen'
[18-08] Dankzij zijn goede resultaten in de Champ Car mag Robert Doornbos zich verheugen op belangstelling uit de Formule 1. Zijn manager is in gesprek met Williams en Toyota, Spyker is geen optie.
Uiteraard is de Rotterdammer blij met de interesse, maar het is niet zo dat hij Amerika en Minardi Team USA koste wat kost de rug wil toekeren. ,,Ik wil geen veldvulling zijn, Spyker hoeft niet te bellen”, vertrouwde hij FORMULE 1 RaceReport toe. Michiel Mol, onlangs afgetreden als CEO bij Spyker, weet van Doornbos' afwijzing.
Met de aandacht van Williams en Toyota, teams die naar boven kunnen kijken, is hij een stuk blijer. De line-up bij beide teams voor volgend seizoen is nog niet rond, vandaar dat de twee renstallen andere opties bekijken. Manager Christian Geistdorfer praat met beide teams. ,,In september willen we de knoop doorhakken”, aldus Doornbos.
Met name de toekomst van Alexander Wurz en Ralf Schumacher is nog onzeker, wat veel geruchten oplevert. Zo zou ook Nelson Piquet junior in beeld zijn bij de renstal van Frank Williams, terwijl Nico Rosberg wordt aangemerkt als dark horse in de geruchtenmolen, beter bekend onder de noemer silly season.
In de volgende uitgave van FORMULE 1 RaceReport, die verschijnt na de Grand Prix van Turkije en de Champcar-race in Zolder, een uitgebreid interview met Doornbos.
Zou zeer leuk zijn. Ze lijken nu toch weer op de weg terug. Dus hij zou daar een goede kans maken om in de punten te rijden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zou leuk zijn als hij bij Williams terecht komt..
Eerst zien dan geloven. Een ommetje via de Champ cars is totnutoe niet zo verstandig geweest, maar misschien is het veranderd. Bourdais moest er wel drie (vier?) keer voor winnen, dus het iig een lange weg.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me nog een poll herinneren: Wie heeft de beste carrièrestap gemaakt ... Albers of Doornbos?
![]()
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???quote:In de volgende uitgave van FORMULE 1 RaceReport, die verschijnt na de Grand Prix van Turkije en de Champcar-race in Zolder, een uitgebreid interview met Doornbos.
na Turkije en voor Assenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???
Ik ga toch eens een abo nemen!
Go Robertquote:"Ik wil geen veldvulling zijn, Spyker hoeft niet te bellen”, vertrouwde hij FORMULE 1 RaceReport toe. Michiel Mol, onlangs afgetreden als CEO bij Spyker, weet van Doornbos' afwijzing.
Woensdag 29 augustus.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???
Ik ga toch eens een abo nemen!
Wikipedia is uw vriend.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:37 schreef Atreidez het volgende:
Wat betekent een "dark horse" ? Is dat goed of slecht?
quote:A dark horse is a political candidate who is nominated unexpectedly, or any other underdog.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:32 schreef Googolplexian het volgende:Als hij bij Williams terecht zou komen komt 'ie wellicht z'n grote oude vriend tegen ^_^
KartikheyanHopelijk is Narain dan gewoon nog test-coureur en krijgt Robert het stoeltje
Ach ... beetje wishful thinking
Gefindt: Doornbos: \"Geen interesse in Spyker\" op 12 juli jl.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Go Robertgo Robert
go Robert
![]()
Ik kan me ook nog vaag een bericht op FOK!sport herinneren van niet zo lang geleden, waarin Robert hetzelfde zei, maar dan in connectie met het vertrek van Christijan Albers (of de 'andere' Spykercoureur).
Even peinzen en zoeken!
Doe geen moeite, tenzij je Albers-fan bent natuurlijk, FORMULE1 zou zo door kunnen gaan voor het Albers-clubblad.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef Sally het volgende:
[..]
Wanneer komt die "volgende uitgave" precies uit???
Ik ga toch eens een abo nemen!
Ik ging voor de (onder?)titel "RaceReport" eik... Maar bedankt voor de waarschuwingquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:53 schreef Migue het volgende:
[..]
Doe geen moeite, tenzij je Albers-fan bent natuurlijk, FORMULE1 zou zo door kunnen gaan voor het Albers-clubblad.
RaceReport en FOMULE1 zijn samengegaan onder de naam: Formule 1 Race Report.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef Migue het volgende:
RaceReport heb ik sinds 2000 niet meer gelezen, maar het blad is nogsteeds bijna precies hetzelfde als de voorgane 10 jaar dat ik abonnee ben, dus je kan dan beter voor FORMULE1 gaan
Maar het viva la Holanda-niveau is ooit wel eens lager geweest, misschien als de Albers-is-ontslagen-oohnee-hype voorbij is het weer een beetje op fatsoenlijk niveau komt, daarvoor was het namelijk wel goed te doen.
Dank dank, ik ga eens in de kantoorboekhandel kijken!quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef sanger het volgende:
[..]
RaceReport en FOMULE1 zijn samengegaan onder de naam: Formule 1 Race Report.
Ja dat had ik al een jaar of 2 doorquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef sanger het volgende:
[..]
RaceReport en FOMULE1 zijn samengegaan onder de naam: Formule 1 Race Report.
Holle wielnaaf met een as erin, denk ikquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:46 schreef Tommy_808 het volgende:
http://www.formula1.com/news/technical/2007/778/444.html
iemand een idee hoe deze bevestigd zijn zodat ze blijven draaien? als ze gewoon gelagerd zijn zouden ze toch veel mechanische weerstand veroorzaken bij hoge snelheden? mss zijn het wel magneetlagers..?
quote:Aantal vacante racestoeltjes daalt snel
22 augustus 2007
Met de bekendmaking van BMW-Sauber dat Nick Heidfeld en Robert Kubica ook volgend seizoen voor de Duitse renstal zullen racen, zijn alweer twee plekken voor 2008 vergeven. Het aantal vacatures in de Formule 1 daalt, met ook de recente bevestiging van Sebastien Bourdais bij Scuderia Toro Rosso, op deze manier erg snel. Nu de zomerstop bijna ten einde is, is het een mooi moment om even een tussenbalans op te maken: wie rijdt waar tijdens het seizoen 2008?
Vodafone McLaren Mercedes
Fernando Alonso (lopend contract)
Kanshebbers: Lewis Hamilton
Beide coureurs hebben gekozen voor een langdurige samenwerking met McLaren, maar sinds het beruchte kwalificatie-incident in Hongarije is het ineens onzeker of Alonso en Hamilton ook in 2008 een rijderskoppel zullen vormen. Regerend wereldkampioen Alonso zou namelijk kritiek hebben geuit op de werkwijze van de Britse renstal en teambaas Ron Dennis gaf te kennen dat als iemand het niet eens is met de manier waarop hij de renstal runt, die persoon zijn biezen kan pakken. Hamilton krijgt na zijn droomstart in de Formule 1 waarschijnlijk een nieuw contract aangeboden door McLaren. De Brit maakt al lange tijd deel uit van de McLaren-familie en het lijkt onwaarschijnlijk dat het voorval in Hongarije het einde zou betekenen van de innige band tussen teambaas Dennis en de huidige leider in het WK.
ING Renault F1
Kanshebbers: o.a. Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen, Nelson Piquet Jr., Fernando Alonso
Teambaas Flavio Briatore liet begin deze maand weten in september een beslissing te zullen nemen over de rijders voor volgend jaar. Zowel Fisichella als Kovalainen is nog niet zeker van een stoeltje van volgend jaar. Het contract van Fisichella werd vorig jaar met één seizoen verlengd, zodat het team na het vertrek van tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso nog enige continuïteit behield. De Italiaan presteert dit jaar echter niet veel beter dan Kovalainen, die dit jaar debuteert. Na een moeilijk begin van het seizoen is de Fin in de laatste drie races voor Fisichella gefinisht. Wellicht wil Briatore zijn geld op een nieuw paard zetten en kiest hij voor Nelson Piquet Jr., de zoon van een drievoudig wereldkampioen. Of keert Fernando Alonso na zijn strubbelingen met de McLaren-teamleiding weer terug bij de renstal waarmee hij zijn twee wereldtitels behaalde. Renault ziet dat wel zitten.
Scuderia Ferrari
Felipe Massa (lopend contract)
Kimi Räikkönen (lopend contract)
Raikkonen staat nog onder contract bij Ferrari tot het einde van 2009. De overeenkomst van Massa loopt af aan het einde van 2008. Het team van Ferrari heeft volgend seizoen, als het goed is, dus een ongewijzigd rijderspaar. Beide Ferrari-coureurs zijn erg aan elkaar gewaagd. Raikkonen en Massa staan derde en vierde in het kampioenschap, met respectievelijk 59 en 60 punten. Raikkonen won dit seizoen drie Grands Prix, Massa vierde twee keer een overwinning. Teambaas Jean Todt heeft hierdoor nog altijd geen nieuwe nummer één kunnen aanwijzen binnen zijn stal, sinds het vertrek van zevenvoudig kampioen Michael Schumacher.
Honda Racing Team
Jenson Button (bevestigd)
Rubens Barrichello (bevestigd)
Button en Barrichello zijn ook volgend jaar verzekerd van een stoeltje bij Honda. Beide coureurs hebben dit jaar nog geen geweldige indruk kunnen maken, maar dat lijkt meer aan de auto te liggen dan aan hun rijderskwaliteiten. Button heeft dit seizoen slechts één punt uit het vuur weten te slepen voor zijn team, dat dit seizoen zelfs regelmatig moet knokken met Super Aguri. Barrichello lijkt ondertussen steeds meer zijn draai te vinden bij het team uit het Britse Brackeley.
BMW Sauber F1
Nick Heidfeld (bevestigd)
Robert Kubica (bevestigd)
BMW-Sauber heeft dinsdag bekendgemaakt beide rijders voor 2008 te behouden. Teambaas Mario Theissen heeft geen reden om ontevreden te zijn over Heidfeld en Kubica. De Duitser en de Pool staan vijfde en zesde in de stand om de wereldtitel en het team van BMW zelf staat derde in het constructeurskampioenschap, vlak achter McLaren en Ferrari. Dat is meer dan waarop het team had gehoopt.
Panasonic Toyota Racing
Jarno Trulli (lopend contract)
Kanshebbers: o.a. Ralf Schumacher, Robert Doornbos, Kohei Hirate, Kazuki Nakajima
Toyota zou over het grootste budget in de Formule 1 beschikken, maar dat valt niet af te lezen aan de resultaten van het team uit Keulen. Toyota kende in 2005 nog een topjaar, maar sindsdien gaat het bergafwaarts bij de Duitse renstal. Sinds 2005 vormen Ralf Schumacher en Jarno Trulli het vaste rijderspaar van Toyota. Kon het team twee seizoenen geleden nog meedoen om de podiumplaatsen, dit jaar wordt er al feest gevierd bij een puntenfinish. Na enkele wisselingen in de leiding van het team zou er nu ook wel eens ingegrepen kunnen worden in de rijdersopstelling. Aangezien Trulli nog een contract heeft tot eind 2009, zou Schumacher, wiens contract dit jaar afloopt, de eerste kunnen zijn die zijn spullen moet gaan pakken. Robert Doornbos gaf onlangs toe met Toyota in gesprek te zijn over de mogelijkheid om voor het team te gaan racen. De 25-jarige Rotterdammer is echter begonnen aan een succesvolle carrière in de 'States' en het is de vraag of hij deze moet opgeven voor een Formule 1-stoeltje bij een team dat het momenteel moeilijk heeft.
Red Bull Racing
David Coulthard (bevestigd)
Mark Webber (lopend contract)
Begin juli werd bekend dat David Coulthard ook volgend seizoen voor Red Bull Racing actief zal zijn. De 36-jarige Schot heeft nog altijd geen genoeg van de Formule 1 en hoopt het team met zijn ervaring naar het volgende niveau te kunnen tillen. Mark Webber werd in de Grand Prix van Europa verrassend derde, maar heeft verder nog niet kunnen schitteren in de Red Bull. De Australiër is echter zeker van een stoeltje voor 2008 en krijgt volgend jaar dus achttien nieuwe kansen.
AT&T Williams F1 Team
Nico Rosberg (lopend contract)
Kanshebbers: o.a. Alex Wurz, Robert Doornbos, Narain Karthikeyan
Teambaas Frank Williams heeft Nico Rosberg erg hoog zitten. De Duitser zou even goed zijn als Lewis Hamilton, zo zou Williams hebben verklaard. Ook liet de naamgever aan het team eerder dit jaar weten dat Rosberg ook voor 2008 onder contract staat. Stunten kon de zoon van Keke Rosberg nog niet. Wel eindigde hij drie keer in de punten. Zijn teamgenoot Alex Wurz heeft dit jaar wel voor een verrassing kunnen zorgen. De Oostenrijker kwam als derde aan de finish in de Grand Prix van Canada, terwijl hij van de negentiende plek was gestart. Het is echter erg onzeker of Wurz mag blijven. Doornbos zou, naast met Toyota, ook met Frank Williams praten over wat er mogelijk is. Hier geldt echter hetzelfde verhaal als bij Toyota: waarom een glansrijke toekomst in Amerika weggooien voor een F1-zitje bij een middenmoter?
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais (bevestigd)
Sebastian Vettel (bevestigd)
Scuderia Toro Rosso stuurde eerder dit seizoen Scott Speed al de laan uit, aan het einde van het seizoen kan ook Vitantonio Liuzzi vertrekken. Het Italiaanse team kiest met Bourdais en Vettel voor vernieuwing. Bourdais komt over uit Amerika, waar hij drie Champ Car-titels veroverde en hij momenteel probeert daar een vierde aan toe te voegen. Vettel bewees zich eerder als test- en reservecoureur van BMW-Sauber en mag dit jaar al de laatste races van het seizoen rijden voor STR.
Spyker F1
Adrian Sutil (lopend contract)
Kanshebbers: o.a. Roldan Rodriguez, Vitantonio Liuzzi, Giedo van der Garde, Narain Karthikeyan, Christian Klien
Sutil zit goed voor 2008. De Duitser sloot een meerjarig contract met Spyker F1 en was dit seizoen vaak sneller dan zijn voormalig teamgenoot Christijan Albers. Om zijn nieuwe teammaat, Sakon Yamamoto, hoeft Sutil zich al helemaal geen zorgen te maken. De Japanner lijkt vooral te zijn aangenomen voor het geld dat hij mee kan brengen. Sutil kan dus ook volgend jaar voor Spyker F1 rijden, maar wellicht is er een groter team dat het Duitse talent onder de hoede wil nemen. In dat geval moet de Nederlandse renstal op zoek naar twee nieuwe coureurs. Roldan Rodriguez lijkt een serieuze kandidaat. Ook zou het team hebben gesproken met Vitantonio Liuzzi, die na dit seizoen kan vertrekken bij Scuderia Toro Rosso. Wellicht geeft Spyker F1 toch de voorkeur aan een coureur met de Nederlandse nationaliteit en kan Giedo van der Garde instappen.
Super Aguri F1
Kanshebbers: o.a. Takuma Sato, Anthony Davidson, Giedo van der Garde, Sakon Yamamoto
Teambaas Aguri Suzuki heeft nog weinig losgelaten over volgend seizoen. Het team, dat bezig is aan zijn tweede seizoen in de Formule 1, beschikt met Sato en Davidson over ervaring en talent. Beide coureurs kunnen zo nu en dan prima meevechten in het middenveld. Het is echter de vraag hoe groot de geldproblemen bij de Japanse renstal zijn. En hoe serieus de plannen zijn van GP2 -teambaas Adrian Campos om zich bij het team in te kopen. Als de financiële malaise bij het team aanhoudt, zal wellicht voor een coureur met veel geld (Sakon Yamamoto?) worden gekozen. En als Campos in de Formule 1 stapt, dan zal hij ongetwijfeld iets te zeggen willen hebben over wie er achter de stuur van zijn auto's mag zitten.
Prodrive
Kanshebbers: o.a. Christijan Albers, Giedo van der Garde, Pedro de la Rosa
Over het nieuwe Prodrive-team is nog niet veel bekend. Teambaas David Richards gaat vermoedelijk in zee met McLaren en daarmee zouden McLaren-testcoureurs Pedro de la Rosa en Gary Paffett misschien een streepje voor hebben bij de Britse renstal. Ook Giedo van der Garde, die deel uitmaakt van het talentenprogramma van McLaren, zou profijt kunnen hebben van een eventuele deal. Naar verluidt zou ook voormalig Spyker F1-racerijder Christijan Albers met Richards praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |