abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:37:28 #51
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_72306313
^De Villeneuve geruchten zijn inmiddels verstomd. Maar door het wegvallen van Massa lijkt het Silly Season nu echt volop losgebroken.
De meest vreemde en tegenstrijdige geruchten staken de kop op in Spa, daarom een update van de silly season lijst:


Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
Updated: 31-09-2009

Team: Scuderia Ferrari Marlboro
Motor: Ferrari
1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
2de Rijder: Kimi Räikkönen (contract voor 2010)
Geruchten: Fernando Alonso vervangt Kimi Räikkönen die de F1 verlaat, of teruggaat naar McLaren.

Team: Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
2de Rijder: Heikki Kovalainen (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
Geruchten: Nico Rosberg, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen

Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
Motor: ???
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)

Team: Renault F1 Team
Motor: Renault
1ste Rijder: Fernando Alonso (contract voor 2010, echter gelinkt aan andere teams)
2de Rijder:
Geruchten: Romain Grosjean

Team: Panasonic Toyota Racing
Motor: Toyota
1ste Rijder:
2de Rijder: Timo Glock (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
Geruchten: Jarno Trulli (contract waarsch. niet verlengd)

Team: Scuderia Toro Rosso
Motor: ???
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Sébastien Buemi (waarsch. nieuw contract), Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Red Bull Racing
Motor: Renault (Huidig), Mercedes (Geruchten)
1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot 2011, optie voor 2012)
2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)

AT&T Williams
Motor: Toyota (Williams wil van contract voor 2010 afzien), Renault (Geruchten)
1ste Rijder: Nico Rosberg (contract voor 2010, eist wel een top auto)
2de Rijder:
Geruchten: Nico Hulkenberg

Force India F1 Team
Motor: Mercedes
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella

Brawn GP Formula One
Motor: ???
1ste Rijder: Jenson Button (multi-year deal)
2de Rijder:
Geruchten: Rubens Barrichello?, Bruno Senna?, Kimi Raikkonen?

Campos Meta Team
Motor: Cosworth
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Pedro de la Rosa, Marc Gené

Manor Grand Prix
Motor: Cosworth
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten:

Team US F1
Motor: Cosworth
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Danica Patrick, Marco Andretti, Graham Rahal, Scott Speed, Kyle Busch (Lijstje van Peter Windsor zelf), Sebastian Loeb, Jacques Villeneuve

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 31-08-2009 12:54:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 augustus 2009 @ 12:44:11 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72306500
Goeie update
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
Motor: BMW
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)
Dat team is motorloos

In Monza zal Mercedes bekend maken aan welke vier teams ze gaan leveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:54:58 #53
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_72306793
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

Dat team is motorloos
Ohja...
pi_72309651
Even wat aanvullingen, die ik hier en daar gevonden heb (RTLGP.nl, Crash.net, etc)

(voormalig) BMW Sauber:
Geruchten: Christian Klien, Nelsinho Piquet (als Piquet sr. het team overneemt)

Campos:
Geruchten: Vitaly Petrov, Bruno Senna, Giorgio Pantano

Force India
Geruchten: Vitantonio Liuzzi, Bruno Senna, Karun Chandhok

Manor
Geruchten: Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Lucas Di Grassi

McLaren
Geruchten: Adrian Sutil, Robert Kubica

Renault
Geruchten: Robert Kubica, Kimi Raikkonen (ruil met Alonso?)

Toyota
Geruchten: Robert Kubica, Kazuki Nakajima

USF1
Geruchten: Sebastien Bourdais, Alexander Wurz, Jonathan Summerton, Alexander Rossi

Williams
Motor: Toyota/Renault/Mercedes/Cosworth
Geruchten: Robert Kubica, Kazuki Nakajima (niet zonder Toyota motoren), Heikki Kovalainen (mogelijk als ruil met McLaren voor Mercedes motoren en Rosberg), Nick Heidfeld

Eventueel nieuwe teams bij vertrek BMW en/of Toyota:

Prodrive
Motor: Mercedes
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten:

Epsilon Euskadi
Motor: Mercedes
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Pedro de la Rosa
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_72433860
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73208133
Joe Saward's visie op de zitjes voor volgend jaar.
quote:
Paddock gossip about drivers in Singapore
McLaren: Lewis Hamilton – Kimi Raikkonen
Ferrari: Fernando Alonso – Felipe Massa
Renault: Robert Kubica – Heikki Kovalainen? – Romain Grosjean?
Toyota: Heikki Kovalainen? – Kazuki Nakajima
Williams: Rubens Barrichello – Nico Hulkenberg
Red Bull: Sebastian Vettel – Mark Webber
Toro Rosso: Sebastien Buemi – Jaime Alguersuari
Brawn: Jenson Button – Nico Rosberg
Force India: Adrian Sutil – Tonio Liuzzi
USF1: Alexander Wurz? Pedro de la Rosa? Kazuki Nakajima? Bruno Senna?
Campos: Pedro de la Rosa? – Vitaly Petrov? Bruno Senna?
Virgin (Manor): Christian Klien? Anthony Davidson?
Team Lotus: Jarno Trulli? – Bruno Senna?
Sauber: Nick Heidfeld? Timo Glock?


[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 30-09-2009 22:02:13 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73229352
Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
quote:
Team: Scuderia Ferrari Marlboro
Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?

EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.

[ Bericht 23% gewijzigd door Waffle op 29-09-2009 23:55:50 ]
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 30 september 2009 @ 11:23:46 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73236461
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:50 schreef Waffle het volgende:
Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
[..]

Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?

EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.
Dat klopt maar Santander heeft dit weer voor 2010 van Marlboro "gehuurd" en neemt het vanaf 2011 over
pi_73249434
En de kogel is door de kerk .
Alonso voor drie jaar naar Ferrari
Feyenoord Rotterdam
pi_73249980
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef RowanF1 het volgende:
En de kogel is door de kerk .
Alonso voor drie jaar naar Ferrari
Jammer.
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:55:44 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73352254
Ik heb het al in de nieuwtjes geplaatst maar voor de volledigheid hier ook maar

Toyota has 'probably lost' Kubica

By Simon Strang and Edd Straw Sunday, October 4th 2009, 08:19 GMT
quote:
Toyota has probably failed in its bid to sign Robert Kubica for next season, according to team president John Howett.

Kubica is now expected to join Renault despite the Japanese manufacturer's last ditch attempt to secure his services, leaving Toyota to re-evaluate its options for next year.

Both Timo Glock and Jarno Trulli are out of contract, but despite the Italian finishing second in Japan, Howett suggests that he is still not top of the list.

"It looks like we have probably lost Robert, so we need to look next week and really see what we finally do," Howett told the BBC.

"[Regarding Trulli] we will have to wait and see. He did a great job, but we have to look at the total season and really reconsider. It is probably less likely, but I don't think we can exclude anything.

"It really depends which way the market moves in the next couple of weeks and if somebody else arrives and we consider them a better option, we have to take them.

"Jarno did a great job here today, but we still need a little bit more for the number one."

The team, who has long been a Kimi Raikkonen admirer and has made several attempts to sign him, is believed to be interesting in hiring the Finn.

Trulli insists that his strong form in Japan was not motivated by a desire to secure a new contract with Toyota, and he remains committed to continuing in F1 for a 14th season in 2010.

"To be honest I am not looking to keep my position at Toyota," said Trulli. "I am racing for Toyota and I am racing for myself."

Glock, who sat out the Japanese Grand Prix after an accident in qualifying, is in a stronger position to remain with the team, and Howett is certain that the German will be fit to race at Interlagos in two weeks.

"Glock will be fine for Brazil," said Howett, whose team is still in contention for third in the Constructors' Championship with two races to go.
autosport.com
pi_73450686
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:16:34 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73456637
nu officieel

Kubica naar Renault
Kubica stond al langer op teams wenslijstje
[07-10-2009] Robert Kubica rijdt volgend jaar voor Renault. Middels een persbericht heeft het team de komst van de Poolse coureur bevestigd.
quote:
Kubica rijdt volgend jaar voor Renault
De 24-jarige Kubica rijdt momenteel voor BMW. Omdat de toekomst van het team onzeker is doordat de fabrikant zich terugtrekt uit de Formule 1, was Kubica genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuw team. De Pool kon rekenen op veel interesse maar heeft uiteindelijk gekozen voor Renault.

Teambaas Bob Bell: “We zijn erg blij met de komst van Robert naar Renault. Vanaf het moment dat hij zijn Grand Prix-debuut maakte hebben we hem nauwlettend in de gaten gehouden. Hij is een van de meest natuurlijke, getalenteerde coureurs van zijn generatie. En hij heeft alle verwachtingen waargemaakt. Dus is het fantastisch dat hij volgend seizoen voor ons rijdt.”
pi_73481410
Even een update:

Brawn GP - Mercedes: Jenson Button, Nico Rosberg, Rubens Barrichello
Campos - Cosworth: Pedro de la Rosa, Vitaly Petrov, Marc Gene, Bruno Senna, Nelson Piquet
Ferrari - Ferrari: Felipe Massa, Fernando Alonso
Force India - Mercedes: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
Lotus - Cosworth: Jarno Trulli, Fairuz Fauzy, Anthony Davidson, Bruno Senna
McLaren - Mercedes, McLaren (ex-BMW): Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen?, Kimi Raikkonen?, Nico Rosberg?
Red Bull - Mercedes, Renault: Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Raikkonen?
Renault - Renault: Robert Kubica , Romain Grosjean, Lucas Di Grassi, Nick Heidfeld
Scuderia Toro Rosso - Ferrari: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
Toyota - Toyota: Kazuki Nakajima, Kamui Kobayashi, Jarno Trulli, TImo Glock
US F1 - Cosworth: Jacques Villeneuve, Alexander Wurz, Jonathan Summerton
Virgin F1 (Manor) - Cosworth: Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Lucas Di Grassi, Nelson Piquet, Nick Heidfeld, Christian Klien
Williams - Renault?, Cosworth?: Rubens Barrichello, Nick Heidfeld, Nico Hulkenberg

Nog niet zeker van deelname
Qadbak Sauber - Ferrari: Timo Glock, Christian Klien
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 11 oktober 2009 @ 10:51:47 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73568413
Written by: SPEED Staff / GMM
10/09/2009
GMM Newswire
Jonathan Summerton says he has a very good chance at getting a seat with the new USF1 team for 2010. (Photo: LAT Photographic) » More Photos
A young American driver has revealed he has a "very good" chance of making his Formula One debut with the new USF1 team next season.

Florida-born Jonathan Summerton, 21, has raced single seaters in the European F3, Formula Atlantic, A1GP and Indy Lights series in the past few years.

He has been mentioned on multiple occasions by USF1 principals Ken Anderson and Peter Windsor, and would likely be partnered at least in 2010 by an experienced non-American teammate.

Summerton's official website is titled 'The next American Formula One champion', and he told theAutoweek publication that he is in daily contact with Charlotte-based USF1.

"I think my chances are very good," he said, revealing that the team wants to confirm its driver lineup within the next few weeks.

Summerton said that, if he is not selected to race a USF1 car in 2010, he expects to at least be the test driver.
pi_73689207
Rubens praat nog met Brawn aldus Reuters en FOK!sport: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/71216
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:41:14 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73722497
Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean

http://twitter.com/NobleF1
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 18:44:17 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73722574
Bij Red Bull Racing zeker geen Mercedes en hoogstwaarschijnlijk geen Renault meer, maar mogelijk Cosworth
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73724462
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:41 schreef Tarado het volgende:
Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean

http://twitter.com/NobleF1
Die gaat eruit dan
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:39:22 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73976175

'McLaren wil Button volgend jaar inlijven'

Als het aan hoofdsponsor Vodafone ligt, heeft McLaren volgend jaar een rijderskoppel bestaande uit wereldkampioenen Lewis Hamilton en Jenson Button. Dat meldt althans de Britse krant de Daily Mail.

Vodafone wilde niet reageren op het bericht, maar een bron dicht bij de telefoonmaatschappij verklaarde aan de Daily Mail: "Elk team zou graag twee wereldkampioenen willen hebben."

Al langere tijd gaat het verhaal dat Button en Brawn GP in hun onderhandelingen over een nieuw contract niet overeenstemming weten te bereiken over het salaris van de Brit. McLaren zou geen moeite hebben met zijn salaris.
pi_74279985
UPDATE:

Scuderia Ferrari Marlboro
Engine: Ferrari
Country: Italy


Felipe Massa (Brazil)
Fernando Alonso (Spain)


Vodafone McLaren Mercedes
Engine: Mercedes
Country: UK


Lewis Hamilton (Britain) - Confirmed with team until end of 2012

2nd Driver Possibilities:
Kimi Raikkonen (Finland) - Likely to move from Ferrari and rejoin McLaren
Nico Rosberg (Germany)
Adrian Sutil (Germany)
Heikki Kovalainen (Finland)


BMW Sauber F1
Engine: BMW
Country: Germany/Switzerland


BMW is withdrawing from Formula 1 at the end of 2009.
Team sold to an investment company called Qadbak.
FIA awards BMW Sauber 14th place (if the other teams agree or if a vacancy becomes available).


ING Renault F1
Engine: Renault
Country: France/UK


Robert Kubica (Poland)

2nd Driver Possibilities:
Romain Grosjian (France)
Nick Heidfeld (Germany)
Timo Glock (Germany)
Adrian Sutil (Germany)
Kimi Raikkonen (Finland)
Heikki Kovalainen (Finland)


Panasonic Toyota Racing
Engine: Toyota
Country: Japan


Possibilities:
Jarno Trulli (Italy) - Unlikely to stay with the team
Timo Glock (Germany)
Kamui Kobayashi (Japan)


Scuderia Toro Rosso
Engine: Ferrari
Country: Austria/UK


Possibilities:
Sebastien Buemi (Switzerland)
Jamie Alguersuari (Spain)


Red Bull Racing
Engine: Renault
Country: Austria/UK


Mark Webber (Australia)
Sebastian Vettel (Germany)

Rumours that team is negotiating with Kimi Raikkonen!


Williams F1
Engine: Cosworth
Country: UK


Nico Hulkenburg (Germany)
Rubens Barrichello (Brazil)


Brawn GP
Engine: Mercedes
Country: UK


Possibilities:
Jenson Button (UK)
Nico Rosberg (Germany)
Kimi Raikkonen (Finland)


Force India
Engine: McLaren
Country: UK/India


Possibilities:
Adrian Sutil (Germany)
Vitantonio Liuzzi (Italy)


USF1
Engine: Cosworth
Country: USA


Possibilities:
Alex Wurz (Austria)
Jacques Villeneuve (Canada)
Jonathan Summerton (USA)
Marco Andretti (USA)
Graham Rahal (USA)


Campos
Engine: Cosworth
Country: Spain


Bruno Senna (Brazil)

Possibilities:
Pedro de la Rosa (Spain)
Nelson Piquet jr. (Brazil)


Manor
Engine: Cosworth
Country: UK


Possibilities:
Max Chilton (UK)
Adam Carroll (Ireland)
Anthony Davidson (UK)
Christian Klien (Austria)


Lotus F1 Team
Engine: Cosworth
Country: UK/Malaysia


Possibilities:
Fairuz Fauzy (Malaysia)

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 02-11-2009 13:51:11 ]
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 16:07:22 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74280295
Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
Kubica gaat niet naar Toyota
Rosberg vertrekt bij Williams
Senna ligt vast bij Campos
Sutil ligt min of meer vast bij Force India
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74280448
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
Kubica gaat niet naar Toyota
Rosberg vertrekt bij Williams
Senna ligt vast bij Campos
Sutil ligt min of meer vast bij Force India
Aangepast met uitzondering van Sutil ^^ thx
Calm down, please!
pi_74280576
En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
pi_74280641
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef ElmarO het volgende:
En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
Oja!
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 16:42:45 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74281505
Werd Di Grassi trouwens ook niet genoemd bij Renault?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74281690
Force India
Engine: McLaren
Country: UK/India


Possibilities:
Adrian Sutil (Germany)
Vitantonio Liuzzi (Italy)

Vandaag ook nog in het racecommentaar en interview op de BBC gehoord:
Fisichella: "Jaar Force India niet uitgesloten"
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_74307636
Campos
Engine: Cosworth
Country: Spain

Bruno Senna (Brazil)

Possibilities:
Pedro de la Rosa (Spain)
Nelson Piquet jr. (Brazil)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 2 november 2009 @ 12:04:15 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74311199
F1 - 2009 - Tests - Off Season
Williams confirms Barrichello, Hulkenberg for 2010
GMMf1NET -- November 2nd - 10:45am
Nov.2 (GMM) Williams on Monday confirmed the open secret about its drivers for the 2010 season.
After completing the 2009 championship with Nico Rosberg and Kazuki Nakajima in Abu Dhabi, the British team announced a wholesale change for next year.

"Rubens (Barrichello) needs no introduction," said team boss Sir Frank Williams. "He is not only the most experienced driver in formula one, but a passionate and talented driver who fought hard for the drivers' championship this year.

"Nico Hulkenberg won the GP2 championship this season as a rookie and has previously won the F3 Euroseries, Formula Masters, A1 GP and Formula BMW Germany," the 67-year-old added.
pi_74312438
aangepast
Calm down, please!
pi_74358270
Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
Calm down, please!
pi_74358930
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:38 schreef Googolplexian het volgende:
Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
linkje?
pi_74359035
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

linkje?
http://925.nl/archief/200(...)aat-overname-brawn-l
Calm down, please!
pi_74379798
Toyota uit F1, dus zet Trulli maar als possibility bij Lotus.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74383459
Update n.a.v. vertrek Toyota en GrandPrix.com

bold = bevestigd

Brawn GP
Motor: Mercedes
1ste Rijder: Jenson Button
2de Rijder:
Geruchten: Nico Rosberg

Campos Meta Racing
Motor: Cosworth
1ste Rijder: Bruno Senna
2de Rijder:
Geruchten: Pedro de la Rosa, Marc Gené, Vitaly Petrov, Giorgio Pantano

Ferrari
Motor: Ferrari
1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
2de Rijder: Fernando Alonso (contract t/m 2012)
Geruchten:

Force India F1 Team
Motor: Mercedes
1ste Rijder: Adrian Sutil
2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (heeft al contract getekend?)
Geruchten: Neel Jani, Karun Chandhok

Lotus F1
Motor: Cosworth
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Fairuz Fauzy, Jarno Trulli, Anthony Davidson, Villeneuve, Klien

McLaren
Motor: Mercedes
1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
2de Rijder: Heikki Kovalainen (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
Geruchten: Nico Rosberg, Kimi Raikkonen

Qadbak Sauber
Motor: Ferrari
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Timo Glock

Red Bull Racing
Motor: Renault
1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot 2011, optie voor 2012)
2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)
Geruchten: Kimi Raikkonen

Renault
Motor: Renault
1ste Rijder: Robert Kubica
2de Rijder:
Geruchten: Timo Glock, Romain Grosjean, Lucas Di Grassi

Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari (Nog niet zeker?)
1ste Rijder: Sébastien Buemi
2de Rijder: Jaime Alguersuari

US F1
Motor: Cosworth
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve, Alexander Wurz, Jonathan Summerton, Alexander Rossi

Virgin F1 (Manor Grand Prix)
Motor: Cosworth
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Lucas Di Grassi, Christian Klien, Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Nelson Piquet jr.

Williams
Motor: Cosworth
1ste Rijder: Rubens Barrichello
2de Rijder: Nico Hulkenberg

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-11-2009 10:20:13 (Villeneuve en Klien bij Lotus erbij gezet) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74398979
Renault heroverweegt toekomst in Formule 1
04 november 2009

Renault dreigt de vierde autofabrikant in een jaar tijd te worden die uit de Formule 1 stapt. De raad van bestuur van Renault kwam woensdag namelijk voor een spoedoverleg bij elkaar in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC woensdagavond.

Snel meer.

Bron: F1Racing.nl
-
pi_74445787
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74450229
Ho-Pin Tung dicht bij zitje: "Ze willen hem absoluut in een F1-bolide"
Uitgegeven door Casper Bekking 6 november 2009 12:28 - Print artikel



Ho-Pin Tung is dit bij een stoeltje in de Formule 1. De Nederlandse Chinees heeft al enkele gesprekken met teams achter de rug, die positief staan tegenover een komst van Tung. Het enige wat nodig is, is de ondersteuning van enkele Chinese bedrijven. Dat meldde zijn manager Bert Winkler in de Chinese media. Tung, volgende maand 27 jaar, is het grootste Chinese talent. Voordat hij de autosport in ging, won hij het Nederlands Kampioenschap karting in de ICA. In 2004 won hij het Aziatisch Formule BMW-kampioenschap en won daarmee een test bij het BMW Williams F1-team. Daarna kwam hij in actie in de Formule 3, GP2, A1GP en Superleague Formula.

"Er staan teams te koop en er komen nieuwe teams bij. Dit is het juiste moment om in de Formule 1 te springen", verklaarde Bert Winkler, manager van Tung, tegenover China Daily. "De gesprekken die we met enkele teams gehad hebben verliepen positief en ze willen Ho-Pin absoluut in een Formule 1-bolide. We hebben echter enkele partners nodig. We zijn dicht bij een deal met enkele personen, maar we hebben nog meer Chinese bedrijven nodig die achter ons gaan staan. Het is fifty-fifty dat Ho-Pin in 2010 in de Formule 1 rijdt."

"We zijn hard bezig met enkele Chinese bedrijven die zeer geïnteresseerd zijn in de Formule 1, want de waarde van de sport is nog steeds enorm hoog. Tung heeft het goed gedaan in diverse klassen. Hij is stabiel en constant en kent het gedrag van de auto's en geeft goede feedback aan het team. Hij is van grote waarde voor zij team en veel mensen hebben dat ontdekt. Ik hoop meer Chinese bedrijven achter ons te krijgen en dan weet ik zeker dat hij in de Formule 1 gaat rijden", aldus Winkler.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=19399


Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 12:54:31 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74450294
Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74450662
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
http://www.autosport.nl/n(...)tung_50_procent.html

Nog een bron. Of deze site betrouwbaar is weet ik niet.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:25:20 #92
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_74451399
Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
pi_74452346
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
Dit is waarschijnlijk de originele bron

http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 14:03:23 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74452681
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit is waarschijnlijk de originele bron

http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
Verhelderend
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74455220
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:52 schreef Big-Ern het volgende:

Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
Tung wordt een opstap voor andere Chinezen zoals Sato dat was voor Kobayashi.
Tung heeft de media-kennis en kan een jaartje goede PR-basis leggen... dat is zijn waarde.

Je moest eens weten hoe weinig Chinezen bijv. Engels kunnen.
Calm down, please!
pi_74456393
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef Cavalier1 het volgende:
Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
quote:
Onzekerheid slaat toe bij Kubica, biedt zich aan bij McLaren

Robert Kubica werd eerder dit jaar gepresenteerd als de opvolger van Fernando Alonso bij Renault. De Pool moest de Franse renstal aan nieuwe successen helpen. Alleen twijfelen de grote bazen van de autofabrikant of Renault wel door moet gaan in de Formule 1.

Bronnen weten F1Today.nl te melden dat de situatie bij Renault kritiek is. Ze wachten met een beslissing omdat de internationale autosportbond FIAdruk uitoefent om door te gaan, zoals afgesproken in de uitspraak van crash-gate.

De onzekerheid is bij Kubica in elk geval toegeslagen. Zijn manager klopte al aan bij McLaren, aangezien de Britse renstal eerder interesse toonde en nog een stoeltje vrij heeft. De Pool is echter geen eerste keus voor de plek naast Lewis Hamilton bij McLaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:27:37 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74457937
USF1 deelname is in gevaar
Ingediend door Joachim Van Wing op Vrij, 06/11/2009 - 15:30. Nieuws
quote:
Hoewel alle andere teams reeds weken en maanden crash-testen uitvoeren op de nieuwe en te gebruiken componenten, heeft het nieuwe USF1-team nog geen enkele dergelijke test gedaan.

Ross Brawn noemt het dan ook erg 'onwaarschijnlijk' dat het team klaar zal geraken voor de officiele crashtest die uiteindelijk bepaalt of een team mag deelnemen met voldoende veilig materiaal.

"Het team zou er nu volop mee bezig moeten zijn, als ze in Bahrein op de startgrid willen verschijnen.", stelt Ross Brawn die reageert op een artikel dat in het Duitse vakblad Auto Motor und Sport verscheen.

Journalist Michael Schmidt [Auto Motor und Sport] gaat zelfs nog verder door te stellen dat kans dat USF1 in 2010 deelneemt, 'nul' is. Onbestaande...

Steeds vaker wordt gesuggereerd dat USF1 heeft ingetekend op de beperkte lijst van deelnemers om deze plek met winst te kunnen verkopen. Peter Windsor van USF1 was dan ook het enige teambaas dat voor stemde. Alle andere teams waren tegen het doorverkooprecht van een 'slot' op de startgrid van 2010.
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:37:33 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74489597
quote:
Fisichella to Qadbak? Soucek to Manor? Kimi to his sofa? The 2010 silly season rumbles on as the list of predicted teams set to be on the grid itself begins to become almost as shambolically confused as unpredictable as the driver market.

The chaotic current state of the 2010 grid, with teams swapping hands, struggling to sort cars and giving up all over the place means that the current juicy silly season gossip revolves around Kimi Raikkonen and his Ferrari payoff.

Such was the ludicrous size of Raikkonen's Ferrari paycheque and subsequent payoff, that the Finn with the big hat stands to make more money by simply having a year off racing in 2010 than signing the contract that has been proffered to him by McLaren. Apparently the Woking team has offered him a "miserable" £5 million, plus his £10 million payoff from Ferrari, whereas if he puts his feet up and spends next season sitting around watching daytime TV in his pants, he would get an increased £17 million compensation from the Italian team.

So while Kimi faces a straighforward question as to what he likes more: racing cars or two million quid, McLaren need a Plan B should the moolah win the tug of loyalties raging behind Raikkonen's blank features. That Plan B is apparently none other than Nick Heidfeld, who may be lured to the team that he started his F1 career with as a test driver back in 1998, and will be tempted by the chance to drive slightly too quietly to ever really be noticed for the German team.

All of which would give Mercedes their German driver that they have been after for so long sort of ends up at the team anyway, despite the mess they made of trying to get Nico Rosberg into the team. Rosberg is still expected to sign up for a go in the new Brawn GP car, alongside Jenson Button, with the hysterical headlines about his contract moaning now having died down.

Rosberg had certainly better hope that Brawn still want him, given that Williams became only the third team to wrap up their 2010 lineup shortly after the Abu Dhabi GP. As expected by just about everyone, Sir Frank has gone for a combination of experienced hopelessness and young potential in signing Rubens Barrichello for his 374th F1 season alongside "Nico of the month" Hulkenburg.

Elsewhere, the uncertainty over the Renault team isn't helping them to sort a driver alongside Robert Kubica. Before the whole mess of the last week, Timo Glock was being linked to the team prior to the current unpleasantness that has brought into question whether the team itself will even be here in 2010. Nothing looks set to be decided on the second driver front until the new year now, when the team sorts it's own future plans out. That might leave them a bit short of options when it comes to useful drivers, which can only be good news for Romain Grosjean.

Despite the jumbled driver market, both Toro Rosso and Force India still seem set to keep the lineups they ended 2009 with, assuming that Adrian Sutil isn't lured away from the FIndia team by Renault once they get themselves sorted. The Qadbak Sauber team are all set to replace Toyota on the 2010 grid, once the FIA have sorted a few legal issues out, and will probably be looking to keep Heidfeld with the team. If that fails, they could potentially get handed Giancarlo Fisichella from Ferrari (who will be giving the team engines next year). As for the other seat, Kubica could comically fall back into the former BMW stable if Renault give up, while the team may also look to mop up Heikki Kovalainen, who will be leaving McLaren.

As for the other new teams, only Campos has a driver secure for 2010, having signed Bruno Surname for one of it's seats, though that team remains one in a state of uncertainty for next year. They continue to pursue Pedro de la Rosa for their second seat, as well as pursuing some sponsors. Malaysilotus look set to sign Jarno Trulli as their first driver, while despite Malaysian Fairuz Fauzy's confidence of finding a seat with the team, Mike Gascoyne has insisted that they want experience for next year, so Kovalainen could end up here.

USF1, meanwhile, remain a mystery, both in drivers and in whether or not they're actually planning to start building a car at some point. If they're going to get any American talent, Jonathan Summerton remains the best bet, while Alex Wurz, Franck Montagny and de la Rosa have all been mentioned as possibilities with the token "experienced driver" for the team. Along with Jacques Villene...hahahahahahaha.

Manor GP are also keeping quiet, and the Virgin-backed team look like aiming for at least one driver able to pay their way for 2010. Lucas di Grassi seems almost certain to claim one seat, while any of the likes of F2 champion Andy Soucek, A1GP champion Adam Carroll, commentator extraordinaire Anthony Davidson and excellently-named new World Series by Renault champion Bertrand Baguette have come forwards as possibilities.

Overall, then, 19 of the 26 seats for 2010 remain open, and with teams still working on even being on the grid next year, it could be a long while yet before the grid starts to take shape.

Confirmed drivers so far:
Brawn GP - TBA / TBA
Red Bull - Webber / Vettel
McLaren - Hamilton / TBA
Ferrari - Alonso / Massa
Williams - Barrichello / Hulkenburg
Renault - Kubica / TBA
Force India - TBA / TBA
Toro Rosso - TBA / TBA
Qadbak Sauber - TBA / TBA
Campos - Senna / TBA
Manor - TBA / TBA
USF1 - TBA / TBA
Lotus - TBA / TBA
http://www.patronisef1.co(...)illy-season-report-7
  maandag 9 november 2009 @ 12:17:24 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74536607
Buemi staying with Toro Rosso
quote:
Following an impressive debut season in which he showed the way to team-mates Sebastien Bourdais and Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi has signed up to remain with Toro Rosso Ferrari for next season.

"I had some contact with other teams due to my good results at the end of the season," he told the Television Suisse Romande programme Sport Dimanche. "Toyota could have been a possibility because they had not yet hired any drivers.

"That was not the only one, and anyway I was always talking with (Toro Rosso owner) Red Bull. Finally I signed with Toro Rosso for 2010.”

Buemi also indicated that Jamie Alguersuari will probably return for his first full season with the team.

"I assume that he will team up with me next year," he said. "I think the team chose to change in the middle (of the season) because we can't really do any testing so he may as well get used to the car now."

E.A. © CAPSIS International
Source: GMM
  maandag 9 november 2009 @ 14:33:16 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74540794
Tost certain rookie pair will blossom

By Jonathan Noble and Matt Beer Monday, November 9th 2009, 13:09 GMT
quote:
Toro Rosso boss Franz Tost expects Sebastien Buemi and Jaime Alguersuari to have enough experience to show their true potential by the middle of the 2010 season.

The team had the least experienced driver line-up in Formula 1 this year, with Buemi graduating from test driver duties and Alguersuari being brought in as a total F1 novice to replace Sebastien Bourdais in July.

Tost admitted that STR had not intended to be in that position, and that the duo's lack of F1 mileage had hampered the team.

"Originally it was planned that we would do the year with Bourdais and Buemi," he told AUTOSPORT. "The background was that we wanted to have one experienced driver and we expected that Bourdais in his second year would become the leading driver in the team.

"For whatever reason, it didn't work as we expected, and therefore we decided to change the driver during the year. That meant the team had two completely new drivers in 2009, and to change two drivers is a really big challenge because you start with zero. If the drivers are also inexperienced, the exercise is doubly difficult."

But he said he had no complaints about the situation as Toro Rosso's purpose was to develop Red Bull's young drivers - and he believes both Buemi and Alguersuari will be very competitive by late 2010.

"Dietrich Mateschitz bought this team to give young drivers a chance, and this is our philosophy," Tost said.

"We have to stick to this philosophy, and I'm quite confident that from the middle of next year onwards we will have a good driver line-up, because then Alguersuari will know all the tracks, and Buemi is increasing his performance already. The last few races were quite good.

"Alguersuari is also improving his performance, and so far I'm quite optimistic about the future."

Tost said he was not concerned by the drivers' string of late-season crashes, particularly at Suzuka where they had four accidents in two days.

"The crashes are part of the game," he said. "A young driver needs to find the limit of the car. I call it the 'crash period', and it's as important in this learning process and gaining experience as anything else.

"Therefore for me it's obvious that a driver sometimes has to crash. If he is a young driver he has to learn the limit of the car - I don't have a problem with this."

Red Bull was rumoured to be giving World Rally champion Sebastien Loeb a one-off F1 outing with Toro Rosso in the season finale in Abu Dhabi, but the Frenchman did not get a superlicence.

Tost said he was still open to the concept of Loeb trying F1, as long as he had enough testing mileage first.

"I understand that Sebastien Loeb wants to do a Formula 1 race and I think the idea is quite good because he is six times World Rally champion and just the comparison between the best rally driver in the world and the best Formula 1 drivers would be quite interesting," he said.

"But to do such a race, he must be prepared. That means something like three test days just to get used to everything. It's quite complicated even to do the starting process. We observed this with our drivers this year. It's not so easy just to come in and you think you can do everything. There are so many switches and so many mappings you have to take care of. Apart from that, to drive Formula 1 cars nowadays is not so easy.

"But if Loeb has the time to test and to be prepared, there's no reason why he couldn't do a proper job."

After failing to get a superlicence, Loeb said he felt had missed his opportunity to try F1 and would not seek another chance.
Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')