abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:00:23 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69530700
Het seizoen is eigenlijk pas net begonnen, maar zoals traditie voorschrijft komt het geruchtencircuit al vroeg op gang in de Formule 1.
Silly Season 2009 zal geen gouden vermelding krijgen in de geschiedenisboeken, maar voor 2010 lijkt er een ongekende editie los te gaan barsten.
Denk aan de budgetcap en de Cosworth motor. Dit alles heeft geleid tot interesse van mogelijk nieuw toetredende constructeurs.

Ik heb in totaal 7 serieuze constructeurnamen geteld die afgelopen maanden voorbij zijn gekomen.
Helaas voor hen is er op de grid slechts plaats voor 13 constructeurs, op dit moment zijn er 10 constructeurs actief.

Wanneer we er vanuit gaan dat de 10 bestaande constructeurs zich uiteindelijk toch in zullen schrijven voor 2010 blijven er 3 nieuwe constructeur plaatsen open.
Grootste kanshebbers zijn ProDrive, USGPE en Lola.

Daarnaast staan een aantal huidige coureurs flink onder druk bij de teams, denk aan Kovalainen, Heidfeld en Piquet. Zij zouden er zomaar eens voor kunnen kiezen om in 2010 met een schone lei bij één van de 3 nieuwe teams te starten.
Teams die op hun beurt naarstig op zoek moeten naar ervaren mannen op en rond het circuit.

Hieronder heb ik een lijst opgesteld met de 13 teams, de coureurs die bevestigd zijn en coureurs waar geruchten over gaan (schuingedrukt).

Silly Season 2010

Brawn GP Formula One Team
1.
2.
Jenson Button? - (aflopend contract, Brawn wil hem behouden)
Rubens Barrichello? - (aflopend contract)
Bruno Senna? - (Dit jaar al overwogen om Barrichello te vervangen)

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel - (contract tot en met 2010) (Evt. gelinkt aan McLaren)
2. -
Mark Webber? - (aflopend contract)

Panasonic Toyota Racing
1.
2.
Jarno Trulli? - (aflopend contract)
Timo Glock? - (aflopend contract)

Scuderia Ferrari Marlboro
1. Felipe Massa - (contract tot en met 2010)
2. Kimi Räikkönen - (contract tot en met 2010)
Fernando Alonso? - (Is openlijk aan het flirten met Ferrari, geruchten over Grupo Santander)

Vodafone McLaren Mercedes
1. Lewis Hamilton - (contract tot en met 2012)
2. -
Heikki Kovalainen? - (aflopend contract)
Nico Rosberg? - (geruchten)

Renault F1 Team (ING vertrekt als sponsor)
1. Fernando Alonso - (contract tot en met 2010, gelinkt aan Ferrari)
2. -
Nelson Piquet Jr.? - (aflopend contract)
Romain Grosjean? - (huidig testcoureur)
Lucas Di Grassi?

BMW Sauber F1 Team
1. -
2. -
Robert Kubica? - (aflopend contract)
Nick Heidfeld? - (aflopend contract)
Christian Klien? - (huidig testcoureur)

Scuderia Toro Rosso
1.
2.
Sébastien Buemi? - (aflopend contract)
Sebastien Bourdais? - (aflopend contract)
Takuma Sato? - (recent getest voor STR)
Brendon Hartley? - (huidig testcoureur RBR/STR)

AT&T Williams (RBS vertrekt als sponsor)
1. Nico Rosberg - (contract tot en met 2010, gelinkt aan topteams)
2. -
Kazuki Nakajima? - (aflopend contract)
Nico Hülkenberg? - (huidig testcoureur)

Force India F1 Team
1.
2.
Giancarlo Fisichella? - (aflopend contract)
Adrian Sutil? - (aflopend contract)
Vitantonio Liuzzi? - (huidig testcoureur)


USGPE
1.
2.
Danica Patrick?, Scott Speed?, Marco Andretti?, Kyle Busch?, Graham Rahal?

ProDrive
1.
2.
Anthony Davidson?, Pedro de la Rosa?, Gary Paffett?

Lola Grand Prix
1.
2.
Anthony Davidson?, Adam Carroll?

Dit verbeteren en vullen jullie vast aan.
Laat de stoelendans beginnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-05-2009 17:35:20 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:06:33 #2
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69530910
TVP
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69531238
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:06 schreef Jezza het volgende:
TVP
pi_69531805
Silly Season 2010

Brawn GP Formula One Team
1. Jenson Button? - (aflopend contract, Brawn wil hem behouden)
2. Senna

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber

Panasonic Toyota Racing
1. Trulli
2. Glock

Scuderia Ferrari Marlboro
1. Felipe Massa
2. Kimi Räikkönen

Vodafone McLaren Mercedes
1. Lewis Hamilton - (contract tot en met 2012)
2. -
Heikki Kovalainen? - (aflopend contract)
Nico Rosberg? - (geruchten)

Renault F1 Team (ING vertrekt als sponsor)
1. Fernando Alonso - (contract tot en met 2010, gelinkt aan Ferrari)
2. -


BMW Sauber F1 Team
1. Kubica
2. Geen flauw idee maar Nick zal verdwijnen, pantano misschien?


Scuderia Toro Rosso
1. Buemi
2. Bourdais zal ook plaats moeten maken.


AT&T Williams (RBS vertrekt als sponsor)
1. Nico Rosberg
2. Nico Hulkenber

Force India F1 Team
1. Liuzzi
2. Indiaase coureur wellicht narain kart....en

USGPE
1. Graham Rahal
2. Scott Speed

Danica Patrick? Marketing technisch erg goed, denk niet dat ze F1 aankan, zelfde niveau als bourdais

ProDrive
1. Paffet/Caroll
2. De la Rosa


Lola Grand Prix
1. Sato (ik gun hem een plekje)
2. R. Grosjean/pantano
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69547777
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
pi_69551409
Goed topic
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:46:33 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69554123
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Ik zie de topics op het verstappen forum al als paddenstoelen uit de grond schieten.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:24:18 #8
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69556056
Dit kan wel eens een topic met veel potentie worden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69627423
Ik mis Litespeed en Superfund nog in het rijtje (mogelijke) teams.

TVP

[ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 02-06-2009 14:06:17 (Superfund) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69667536
Mis inderdaad nog een aantal nieuwe teams die zich hebben ingeschreven volgens de media.

Officiele inschrijvingen:
USGP
Prodrive
Lola
Campos Racing
Superfund
Epsilon Euskadi

Mogelijke inschrijvingen:
Litespeed
March
Brabham

Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gijsje op 03-06-2009 15:44:24 ]
-
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:53:02 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69672578
De keuze voor drie teams en het weglaten van de anderen was gebaseerd op persberichten van de FIA waarin te lezen valt dat er maar plaats is voor 13 constructeurs. Staat ook in de OP.

USGPE en Prodrive leken me logische keuzes omdat die tot nu toe het meeste in the picture hebben gestaan.
In plaats van Lola zou je inderdaad ook Campos, Epsilon Euskadi (mooie naam!) en nu dan ook Superfund in kunnen vullen.
quote:
Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-06-2009 17:59:36 ]
pi_69692249
Volgens mij kunnen we beter eerst een silly season houden over welke teams volgend jaar in de F1 komt, voordat we een silly season houden over wie waar gaat rijden.

Even een overzicht van de (mogelijke) teams.

Bestaande teams

Williams

BMW*
Brawn GP*
Ferrari*
Force India*
McLaren*
Red Bull*
Renault*
STR*
Toyota*
*Voorlopige inschrijvingen

Nieuwe teams:

Brabham
Campos Racing
Epsilon Euskadi
Litespeed GP
Lola
March
N Technology
Prodrive
Superfund
US F1

Onbekend:

iSport
Wirth Research

Geruchten:

Andretti Green
Penske
Racing Engineering

Niet:

RML

Dus we hebben in ieder geval al 20 inschrijvingen voor 13 plekken. En als de FIA het hard speelt tegen de 9 FOTA teams, hebben we volgend jaar slechts één bestaand team in de F1 (of twee als Ferrari door zijn contract met de FIA gedwongen wordt om mee te doen)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69693298
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
pi_69694834
http://f1.gpupdate.net/nl(...)oen-ook-voor-toyota/
quote:
Glock rijdt volgend seizoen ook voor Toyota
04 juni 2009

Timo Glock zal ook in 2010 voor Toyota uitkomen. Dit heeft zijn manager laten weten. De Duitser is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen voor het team uit Keulen.

"Het is absoluut zeker dat Timo ook in 2010 met Toyota aan de start zal verschijnen. Daar bestaat geen twijfel over", verklaarde Hans-Bernd Kamps tegenover Sport1.de.

De Duitser kende dit jaar een goed begin van het seizoen met een vierde plaats in Australië en een derde plek in Maleisië. Ook scoorde hij punten in China en Bahrein. In het kampioenschap bezet Glock momenteel de zesde plaats, met twaalf punten.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69696070
quote:
Moet eerst Toyota volgend jaar aan de start verschijnen en met de uitspraak van Mosley wordt die kans steeds kleiner.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
Nee al sinds 2003 niet meer, maar misschien volgend jaar weer wel. De regel werd afgeschaft doordat er met voldoende brandstof voor stint 1 werd gekwalificeerd, maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:08:56 #16
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_69696561
Chef Grindbak weer in de Formule 1
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:44:10 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_69697630
Weer een Senna in de F1.
Heb ik in een klap weer een topfavoriet .
-
pi_69702725
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
...maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
pi_69703325
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Iedereen met lege tanks. Wel met 3 sessies. EN het ligt aan het aantal teams volgend jaar hoeveel er in elke sessie afvallen. Maar als er 13 teams zijn, verwacht ik dat het 8 in de eerste en 8 in de tweede sessie zullent zijn (en voor elk team minder 1 per sessie eraf).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69703435
goed om hier ook mee te lezen
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69708029
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Als racecoureur uiteraard niet, maar wellicht een keer testen?
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:20:10 #22
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69713903
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Ik vind die kwali zoals hij nu is wel goed eigenlijk. Je ziet iig een uur lang F1 wagens rijden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 8 juni 2009 @ 16:06:23 #23
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69828589
RIJDERS - geruchten
  • Bild: BMW are unsatisfied with Heidfeld and he is likely to be fired at the end of this season. Nico Rosberg would replace him.
  • According to James Allen, McLaren are looking at Glock to replace Kovalainen.
  • GPweek.com: "Glock has emerged as the favourite to replace the underperforming Heikki Kovalainen at McLaren in 2010. With Toyota's continued involvement in F1 under some doubt, Timo Glock could be one of the most attractive free agents of this summer ".

    TEAMS - inschrijvingen
    Een lijst met alle teams die zich (onvoorwaardelijk) in hebben geschreven voor 2010:
  • WilliamsF1
  • Force India F1 Team
  • Campos Meta 1
  • Prodrive
  • Team US F1
  • Lola Grand Prix
  • Team Lotus (Litespeed GP)
  • March Racing Organisation
  • Team Superfund
  • Epsilon Euskadi
  • N.Technology
  • Brabham Grand Prix (Formtech)
  • Aron Grand Prix

    TEAMS - geruchten
  • Several other teams, including several GP2 teams, were also reported to be planning to lodge entries. These included iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing, and DAMS. Other potential teams included Italian constructor Dallara in a possible collaboration with ART Grand Prix, Racing Engineering, and an unnamed team led by designer Nick Wirth.
  • Some media claims that there are only five of the FOTA teams that have signed the "suicide pact", Renault, Toyota, Ferrari, BMW and Mercedes.
  • Virgin has been rumoured to be purchasing the Brawn team for the 2010 season and may race under the name Virgin Racing or Virgin Grand Prix.

    Weet iemand waar Brawn GP precies staat in deze? Hebben ze zich ingeschreven voor 2010? Behoren ze tot de groep fabrieksteams die tegen de budgetcap zijn?

    [ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-06-2009 19:59:14 ]
  • pi_69829100
    Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
      maandag 8 juni 2009 @ 16:29:47 #25
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69829337
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef kriele het volgende:
    Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
    Dat is iets waar niemand op dit moment een antwoord op heeft denk ik, het zijn er gewoon te veel en ik vraag me serieus af hoeveel echt het budget al rond hebben.
    Het zou mij namelijk niets verbazen dat een hoop van deze 'teams' zich hebben ingeschreven met de hoop snel nieuwe investeerders en sponsoren aan te trekken.

    Want als ze er volgend seizoen bij willen zijn moeten ze ondertussen al begonnen zijn met de ontwikkeling van een chassis en op z'n minst al in contact staan met een motorleverancier.

    Wat gebeurt er bijvoorbeeld als alle fabrieksteams er volgend jaar niet meer bij zijn. Zullen ze motoren leveren aan de 'nieuwe' teams? Of hebben we volgend jaar bijna de hele grid met Cosworth motoren?
    pi_69829541
    Cosworth heeft eerder ook al erg veel teams voorzien van motoren. De gehate veel te lanzame ED/HD V8 motoren voor armlastige teams. Ook de fabriekstorretjes waren indertijd al geen hoogvliegers meer. Benetton heeft toch de laatste grote successen met Ford/Cosworth behaald?
      maandag 8 juni 2009 @ 16:48:02 #27
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69829960
    Benetton reed in '95 volgens mij rond met een Renault V10, een jaar waarin Schumacher heer en meester was.
    Die motor was echt wel substantieel beter dan de Ford Cosworth V8 die er in '94 nog in lag.
    In '96 stopte het succes voor Benetton door het vertrek van de combinatie Schumacher/Brawn+team.

    Maar goed, terug naar 2010.
    pi_69861718
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    ..
    TEAMS - inschrijvingen
  • Aron Grand Prix
    ..
  • Dit is een grap van Pitpass en niet serieus. Juist doordat er zoveel namen uit een grijs verleden opdoken bedachten ze dit.

    Aron was de ster uit de film Grand Prix uit 1966.
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Benetton reed in '95 volgens mij rond met een Renault V10, een jaar waarin Schumacher heer en meester was.
    Die motor was echt wel substantieel beter dan de Ford Cosworth V8 die er in '94 nog in lag.
    In '96 stopte het succes voor Benetton door het vertrek van de combinatie Schumacher/Brawn+team.

    Maar goed, terug naar 2010.
    En die Cosworth was al weer veel beter dan de motor die toen in de McLaren lag. En zelfs met mindere motor wist Senna in 1993 beter te presteren dan Schumacher. Benetton wilde toen echter niet toestaan dat McLaren dezelfde motor kreeg.

    Wat de successen van de Cosworth betreft. Ze wonnen meteen hun allereerste GP in 1967 (die van Nederland). Ze werden praktisch gratis weggegeven aan iedereen die ermee wilde rijden vanwege de vete tussen Ferrari en Ford. Ze waren succesvol tot en met 1994 (inderdaad, met Schumacher) en haalden daarna af en toe nog een succesje (Stewart 1999, Jordan 2003).

    [ Bericht 48% gewijzigd door sasquatsch op 09-06-2009 14:34:48 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_69968872
    Deelnemerslijst is bekend, de oude teams en drie nieuwe teams.

    Van F1racing.nl
    quote:
    De internationale autosportbond FIA heeft vrijdag de officiële deelnemerslijst voor het seizoen 2010 gepubliceerd. Alle huidige teams staan hierop, plus drie nieuwe teams: Campos Grand Prix, Manor Grand Prix en Team US F1.

    De FIA plaatste nog wel een kanttekening bij de deelnemerslijst. McLaren, Renault, BMW-Sauber, Toyota en Brawn GP moeten voor vrijdag 19 juni hun voorwaardelijke inschrijving omzetten in een onvoorwoordelijke inschrijving. Deze teams gaven te kennen dat ze volgend seizoen alleen mee willen doen als er een nieuw Concorde Verdrag wordt ondertekend en als de FIA afziet van de invoering van een budgetplafond. Ferrari, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hoeven dat niet te doen. Zij zijn bevestigd door de FIA, omdat zij een contract met Bernie Ecclestone hebben gesloten die hen verplicht om volgend jaar mee te doen.

    Alle deelnemers voor 2010 op een rijtje:
    Scuderia Ferrari Marlboro
    Scuderia Toro Rosso
    Red Bull Racing
    AT&T Williams
    Force India F1
    Campos Grand Prix
    Team US F1
    Manor Grand Prix
    Vodafone McLaren Mercedes
    BMW-Sauber F1 Team
    Renault F1 Team
    Panasonic Toyota Racing
    Brawn GP Formula One Team
    Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....
    Jammer van Prodrive, Lola en Epsilon Euskadi de rest was allemaal niet heel serieus.
    -
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2009 @ 12:56:35 #30
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69969620
    Ferrari weigert deel te nemen

    Ferrari weigert deelname in 2010
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69971107
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
    Ferrari weigert deel te nemen

    Ferrari weigert deelname in 2010
    Ik zie ze toch moeilijk onder dat contract uitkomen, dat door een Franse rechter als rechtsgeldig is bevonden en dat ze zelf ook rechtsgeldig achten om het te gebruiken voor hun veto.

    De rechter heeft ook gezegd dat hun veto rechtsgeldig was, alleen hadden ze dat eerder moeten gebruiken. Namelijk toen de nieuwe regels bekend werden. Niet twee maanden later.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_69973987
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:25 schreef Gijsje het volgende:
    Deelnemerslijst is bekend, de oude teams en drie nieuwe teams.

    Van F1racing.nl
    [..]

    Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....
    Jammer van Prodrive, Lola en Epsilon Euskadi de rest was allemaal niet heel serieus.
    Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 15:17:15 #33
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69974595
    Manor?
    Verplicht een andere naam uitzoeken graag.

    edit:
    Ah, Manor is dus het team van oa. Nick Wirth. Het ANP heeft het over een Amerikaans team , maar Wikipedia zegt dat het een UK based team is.

    [ Bericht 34% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-06-2009 15:38:11 ]
    pi_70056544
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 14:58 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.
    Die laatste twee komen er ook nog wel in als ik zo de huidige stand van zaken zie Daag Renault, Toyota en BMW. Welkom echte raceteams.
    -
    pi_70103061
    Ik denk dat we wel eens in twee raceklassen kunnen gaan rijden. Eén van de FIA en één opgericht door de de FOTA. Ben zeer benieuwd!
    Who is it?
    pi_70122628
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Manor?
    Verplicht een andere naam uitzoeken graag.

    edit:
    Ah, Manor is dus het team van oa. Nick Wirth. Het ANP heeft het over een Amerikaans team , maar Wikipedia zegt dat het een UK based team is.
    quote:
    Team: Manor Grand Prix Racing
    Land: Engeland
    Eigenaar: John Alfred Booth
    De naam Manor kwam in 1990 voor het eerst voor in de autosport, toen voormalig singleseater-kampioen John Booth besloot een eigen team op te richten. Sindsdien heeft Manor een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd met 171 overwinningen en 19 kampioenschappen, zoals onder andere de titel in de Formule Renault en Formule 3 EuroSeries. Manor is in Engeland gevestigd en wel op twee locaties: in Sheffield en in Bicester. Het team is zeer modern, alle bolides worden ontworpen, getest en vervolmaakt in een digitaal domein, ontwikkeld door Wirth Research Limited. WRL is opgericht door Nick Wirth in 2003 en is gespecialiseerd in onderzoek, ontwikkeling en productie in de technologische sector. Ontwerpen van WRL waren eerder onder andere succesvol in de Indy Racing League en met Honda in de American Le Mans Series.

    Wirth is bovendien technisch directeur van Manor Grand Prix Racing en begon zijn carrière als aerodynamicaspecialist van het March F1 Team. Van 1993 tot 1995 was hij oprichter en technisch directeur van het Simtek F1 Team, waarna hij als Chief Engineer van 1996 tot 1999 bij Benetton werkte. Evenals Campos heeft Manor een motorendeal met Cosworth
    -
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2009 @ 01:19:56 #37
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70153829
    De FOTA breekt met de FIA:

    Formule 1-teams breken met FIA
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:29:34 #38
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70157096
    We kunnen net zo goed twee nieuwe topics openen straks.
    Alles wat hier staat is ineens compleet waardeloos geworden.
    pi_70161092
    Hmm ja maar goed even een nieuw overzicht dan gebaseerd op de data uit dit topic.

    FOTA Teams: (8)
    Scuderia Ferrari Marlboro
    Scuderia Toro Rosso
    Red Bull Racing
    Vodafone McLaren Mercedes
    BMW-Sauber F1 Team
    Renault F1 Team
    Panasonic Toyota Racing
    Brawn GP Formula One Team

    FIA Teams: (5)
    AT&T Williams
    Force India F1
    Campos Grand Prix
    Team US F1
    Manor Grand Prix

    Mogelijke nieuwe teams: (geruchten)
    Prodrive
    Lola Grand Prix
    Team Lotus (Litespeed GP)
    March Racing Organisation
    Team Superfund
    Epsilon Euskadi
    N.Technology
    Brabham Grand Prix (Formtech)
    iSport International
    Barwa Addax
    Super Nova Racing
    DAMS
    -
    pi_70363546
    Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
    Updated: 25-06-2009

    Team: Scuderia Ferrari Marlboro
    Motor: Ferrari
    1ste Rijder: Felipe Massa
    2de Rijder: Kimi Räikkönen
    Geruchten:

    Team: Vodafone McLaren Mercedes
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Lewis Hamilton
    2de Rijder:
    Geruchten: Heikki Kovalainen - Nico Rosberg

    Team: BMW Sauber F1 Team
    Motor: BMW
    1ste Rijder: Robert Kubica
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team: Renault F1 Team
    Motor: Renault
    1ste Rijder: Fernando Alonso
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team: Panasonic Toyota Racing
    Motor: Toyota
    1ste Rijder: Jarno Trulli
    2de Rijder: Timo Glock
    Geruchten:

    Team: Scuderia Toro Rosso
    Motor: ???
    1ste Rijder: Sébastien Buemi
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Red Bull Racing
    Motor: ???
    1ste Rijder: Sebastian Vettel
    2de Rijder: Mark Webber
    Geruchten:

    AT&T Williams
    Motor: Toyota
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Hulkenberg - Nico Rosberg

    Force India F1 Team
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Brawn GP Formula One
    Motor: ???
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jenson Button - Bruno Senna

    Campos Meta Team
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Manor Grand Prix
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team US F1
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Danica Patrick - Scott Dixon

    [ Bericht 4% gewijzigd door Gijsje op 25-06-2009 16:36:54 ]
    -
      donderdag 25 juni 2009 @ 17:03:39 #41
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70364747
    Wat namen die ik veel tegenkom op internet:

    Ferrari- Geruchten: Fernando Alonso (die blijft nog wel ff hangen denk ik)
    BMW - Geruchten: Nico Rosberg (Bild)
    Campos - Geruchten: Marc Gené, Pedro de La Rosa
    USF1 - Geruchten: Danica Patrick, Marco Andretti, Graham Rahal, Scott Speed, Kyle Busch (Lijstje van Peter Windsor zelf)

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-06-2009 20:38:12 ]
      donderdag 25 juni 2009 @ 17:04:10 #42
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_70364762
    tijd voor Nederlanders verdomme
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      donderdag 25 juni 2009 @ 18:36:06 #43
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70367032
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 17:04 schreef Dos37 het volgende:
    tijd voor Nederlanders verdomme
    Ik zou niet weten wie eigenlijk.
    In 2005 met Albers en Doorbos in het circus dacht ik dat we een leuke toekomst tegemoet gingen. Dat is eigenlijk ook maar van korte duur geweest.
    pi_70369046
    Wat namen die ik her en der tegenkwam:

    Ferrari - Massa, Raikkonen, Alonso

    Williams - Hulkenberg, Nakajima, Rosberg

    McLaren - Hamilton, Rosberg, Kovalainen

    Brawn: Button, Senna, Barrichello

    BMW: Kubica, Heidfeld, Klien

    Force India: Sutil, Liuzzi, Di Resta, Fisichella

    Renault: Alonso, Grosjean

    Red Bull: Vettel, Webber

    STR: BUemi

    Toyota: Trulli, Glock

    USF1: Summerton, Patrck, Villeneuve

    Campos: Pantano, De La Rosa, Gene, Roldan Rodriguez

    Manor: -

    Andere namen die de ronde doen

    Di Grassi
    Sato
    Davidson
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_70966658
    Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
    Updated: 14-07-2009

    Team: Scuderia Ferrari Marlboro
    Motor: Ferrari
    1ste Rijder: Felipe Massa
    2de Rijder: Kimi Räikkönen
    Geruchten: Fernando Alonso vervangt Kimi Räikkönen die de F1 verlaat.

    Team: Vodafone McLaren Mercedes
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Lewis Hamilton
    2de Rijder:
    Geruchten: Heikki Kovalainen - Nico Rosberg

    Team: BMW Sauber F1 Team
    Motor: BMW
    1ste Rijder: Robert Kubica
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team: Renault F1 Team
    Motor: Renault
    1ste Rijder: Fernando Alonso
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team: Panasonic Toyota Racing
    Motor: Toyota
    1ste Rijder: Jarno Trulli
    2de Rijder: Timo Glock
    Geruchten:

    Team: Scuderia Toro Rosso
    Motor: ???
    1ste Rijder: Sébastien Buemi
    2de Rijder: Jaime Alguersuari
    Geruchten: Jaime Alguersuari zou dit jaar al Bourdais vervangen om zich voor te bereiden op 2010.

    Red Bull Racing
    Motor: ???
    1ste Rijder: Sebastian Vettel
    2de Rijder: Mark Webber
    Geruchten:

    AT&T Williams
    Motor: Toyota
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Hulkenberg - Nico Rosberg

    Force India F1 Team
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Brawn GP Formula One
    Motor: ???
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jenson Button - Bruno Senna

    Campos Meta Team
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Manor Grand Prix
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team US F1
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Danica Patrick - Scott Dixon
    -
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:36:18 #46
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70967041
    Het speelveld ligt nog helemaal open voor volgend jaar.
    In het F1 nieuwtjes topic valt te lezen dat Klien volgend jaar het stoeltje over zou kunnen nemen van Heidfeld. Die op zijn beurt weer in gesprek is met andere teams.
    pi_71029432
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Het speelveld ligt nog helemaal open voor volgend jaar.
    In het F1 nieuwtjes topic valt te lezen dat Klien volgend jaar het stoeltje over zou kunnen nemen van Heidfeld. Die op zijn beurt weer in gesprek is met andere teams.
    Ook Rosberg wordt genoemd bij BMW en Barrichello bij Williams als vervanger van Rosberg.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 23 juli 2009 @ 11:50:00 #48
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_71244931
    Hardnekkige geruchten die volgens Sport Bild binnenkort bevestigd gaan worden:
    (Uit 't F1 nieuwtjes topic)
    quote:
    Jacques Villeneuve tekent bij USF1
    De 35-jarige Jacques Villeneuve keert terug in de Formule 1. De Canadese oud-wereldkampioen tekent binnenkort bij USF1 Racing. Dat meldt het Duitse tijdschrift Sport Bild.
    Rijdersduo
    Villeneuve zal met Alexander Wurz het rijdersduo moeten gaan vormen voor het team dat volgend jaar debuteert in de Formule 1. In oktober zal de eerste auto met een Cosworth V8 klaar zijn.

    Debuut
    In 1996 debuteert Villeneuve in de Formule 1, nadat hij in de Verenigde Staten de IndyCar-titel heeft veroverd. De Canadees pakt een jaar later rijdend voor Williams de wereldtitel. In 1999 maakt hij de overstap naar BAR, maar kan daar geen potten breken. Vier jaar later keert Villeneuve de Formule 1 de rug toe.

    Einde
    Echter in 2004 maakt hij zijn comeback bij Renault als vervanger van Jarno Trulli. Hoewel hij in drie races geen enkel punt scoort verdient hij een contract bij Sauber. Als de renstal wordt overgenomen door BMW verhuist Villeneuve mee, maar na de Duitse Grand Prix wordt hij wegens gebrek aan succes definitief vervangen door Robert Kubica.
    edit: hmm Villeneuve en Windsor ontkennen allebei.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-07-2009 11:55:45 ]
    pi_71248037
    Ik hoop het, Villeneuve
    pi_71256979
    Nee geen Villeneuve ... Dat hebben we nou wel gehad. Ik ben Schumacher fan maar ik zou hem ook niet meer terug willen zien. Zijn tijd is geweest, hij is klaar. Tijd voor een nieuwe generatie met nieuwe toppers.
    Who is it?
      maandag 31 augustus 2009 @ 12:37:28 #51
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_72306313
    ^De Villeneuve geruchten zijn inmiddels verstomd. Maar door het wegvallen van Massa lijkt het Silly Season nu echt volop losgebroken.
    De meest vreemde en tegenstrijdige geruchten staken de kop op in Spa, daarom een update van de silly season lijst:


    Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
    Updated: 31-09-2009

    Team: Scuderia Ferrari Marlboro
    Motor: Ferrari
    1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
    2de Rijder: Kimi Räikkönen (contract voor 2010)
    Geruchten: Fernando Alonso vervangt Kimi Räikkönen die de F1 verlaat, of teruggaat naar McLaren.

    Team: Vodafone McLaren Mercedes
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
    2de Rijder: Heikki Kovalainen (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
    Geruchten: Nico Rosberg, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen

    Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
    Motor: ???
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)

    Team: Renault F1 Team
    Motor: Renault
    1ste Rijder: Fernando Alonso (contract voor 2010, echter gelinkt aan andere teams)
    2de Rijder:
    Geruchten: Romain Grosjean

    Team: Panasonic Toyota Racing
    Motor: Toyota
    1ste Rijder:
    2de Rijder: Timo Glock (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
    Geruchten: Jarno Trulli (contract waarsch. niet verlengd)

    Team: Scuderia Toro Rosso
    Motor: ???
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Sébastien Buemi (waarsch. nieuw contract), Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

    Red Bull Racing
    Motor: Renault (Huidig), Mercedes (Geruchten)
    1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot 2011, optie voor 2012)
    2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)

    AT&T Williams
    Motor: Toyota (Williams wil van contract voor 2010 afzien), Renault (Geruchten)
    1ste Rijder: Nico Rosberg (contract voor 2010, eist wel een top auto)
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Hulkenberg

    Force India F1 Team
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella

    Brawn GP Formula One
    Motor: ???
    1ste Rijder: Jenson Button (multi-year deal)
    2de Rijder:
    Geruchten: Rubens Barrichello?, Bruno Senna?, Kimi Raikkonen?

    Campos Meta Team
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa, Marc Gené

    Manor Grand Prix
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Team US F1
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Danica Patrick, Marco Andretti, Graham Rahal, Scott Speed, Kyle Busch (Lijstje van Peter Windsor zelf), Sebastian Loeb, Jacques Villeneuve

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 31-08-2009 12:54:35 ]
      Redactie Frontpage / Sport maandag 31 augustus 2009 @ 12:44:11 #52
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_72306500
    Goeie update
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
    Motor: BMW
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)
    Dat team is motorloos

    In Monza zal Mercedes bekend maken aan welke vier teams ze gaan leveren.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 31 augustus 2009 @ 12:54:58 #53
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_72306793
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

    Dat team is motorloos
    Ohja...
    pi_72309651
    Even wat aanvullingen, die ik hier en daar gevonden heb (RTLGP.nl, Crash.net, etc)

    (voormalig) BMW Sauber:
    Geruchten: Christian Klien, Nelsinho Piquet (als Piquet sr. het team overneemt)

    Campos:
    Geruchten: Vitaly Petrov, Bruno Senna, Giorgio Pantano

    Force India
    Geruchten: Vitantonio Liuzzi, Bruno Senna, Karun Chandhok

    Manor
    Geruchten: Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Lucas Di Grassi

    McLaren
    Geruchten: Adrian Sutil, Robert Kubica

    Renault
    Geruchten: Robert Kubica, Kimi Raikkonen (ruil met Alonso?)

    Toyota
    Geruchten: Robert Kubica, Kazuki Nakajima

    USF1
    Geruchten: Sebastien Bourdais, Alexander Wurz, Jonathan Summerton, Alexander Rossi

    Williams
    Motor: Toyota/Renault/Mercedes/Cosworth
    Geruchten: Robert Kubica, Kazuki Nakajima (niet zonder Toyota motoren), Heikki Kovalainen (mogelijk als ruil met McLaren voor Mercedes motoren en Rosberg), Nick Heidfeld

    Eventueel nieuwe teams bij vertrek BMW en/of Toyota:

    Prodrive
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

    Epsilon Euskadi
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_72433860
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_73208133
    Joe Saward's visie op de zitjes voor volgend jaar.
    quote:
    Paddock gossip about drivers in Singapore
    McLaren: Lewis Hamilton – Kimi Raikkonen
    Ferrari: Fernando Alonso – Felipe Massa
    Renault: Robert Kubica – Heikki Kovalainen? – Romain Grosjean?
    Toyota: Heikki Kovalainen? – Kazuki Nakajima
    Williams: Rubens Barrichello – Nico Hulkenberg
    Red Bull: Sebastian Vettel – Mark Webber
    Toro Rosso: Sebastien Buemi – Jaime Alguersuari
    Brawn: Jenson Button – Nico Rosberg
    Force India: Adrian Sutil – Tonio Liuzzi
    USF1: Alexander Wurz? Pedro de la Rosa? Kazuki Nakajima? Bruno Senna?
    Campos: Pedro de la Rosa? – Vitaly Petrov? Bruno Senna?
    Virgin (Manor): Christian Klien? Anthony Davidson?
    Team Lotus: Jarno Trulli? – Bruno Senna?
    Sauber: Nick Heidfeld? Timo Glock?


    [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 30-09-2009 22:02:13 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_73229352
    Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
    quote:
    Team: Scuderia Ferrari Marlboro
    Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?

    EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.

    [ Bericht 23% gewijzigd door Waffle op 29-09-2009 23:55:50 ]
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      woensdag 30 september 2009 @ 11:23:46 #58
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73236461
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 23:50 schreef Waffle het volgende:
    Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
    [..]

    Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?

    EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.
    Dat klopt maar Santander heeft dit weer voor 2010 van Marlboro "gehuurd" en neemt het vanaf 2011 over
    pi_73249434
    En de kogel is door de kerk .
    Alonso voor drie jaar naar Ferrari
    Feyenoord Rotterdam
    pi_73249980
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef RowanF1 het volgende:
    En de kogel is door de kerk .
    Alonso voor drie jaar naar Ferrari
    Jammer.
      zondag 4 oktober 2009 @ 10:55:44 #61
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73352254
    Ik heb het al in de nieuwtjes geplaatst maar voor de volledigheid hier ook maar

    Toyota has 'probably lost' Kubica

    By Simon Strang and Edd Straw Sunday, October 4th 2009, 08:19 GMT
    quote:
    Toyota has probably failed in its bid to sign Robert Kubica for next season, according to team president John Howett.

    Kubica is now expected to join Renault despite the Japanese manufacturer's last ditch attempt to secure his services, leaving Toyota to re-evaluate its options for next year.

    Both Timo Glock and Jarno Trulli are out of contract, but despite the Italian finishing second in Japan, Howett suggests that he is still not top of the list.

    "It looks like we have probably lost Robert, so we need to look next week and really see what we finally do," Howett told the BBC.

    "[Regarding Trulli] we will have to wait and see. He did a great job, but we have to look at the total season and really reconsider. It is probably less likely, but I don't think we can exclude anything.

    "It really depends which way the market moves in the next couple of weeks and if somebody else arrives and we consider them a better option, we have to take them.

    "Jarno did a great job here today, but we still need a little bit more for the number one."

    The team, who has long been a Kimi Raikkonen admirer and has made several attempts to sign him, is believed to be interesting in hiring the Finn.

    Trulli insists that his strong form in Japan was not motivated by a desire to secure a new contract with Toyota, and he remains committed to continuing in F1 for a 14th season in 2010.

    "To be honest I am not looking to keep my position at Toyota," said Trulli. "I am racing for Toyota and I am racing for myself."

    Glock, who sat out the Japanese Grand Prix after an accident in qualifying, is in a stronger position to remain with the team, and Howett is certain that the German will be fit to race at Interlagos in two weeks.

    "Glock will be fine for Brazil," said Howett, whose team is still in contention for third in the Constructors' Championship with two races to go.
    autosport.com
    pi_73450686
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 7 oktober 2009 @ 14:16:34 #63
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73456637
    nu officieel

    Kubica naar Renault
    Kubica stond al langer op teams wenslijstje
    [07-10-2009] Robert Kubica rijdt volgend jaar voor Renault. Middels een persbericht heeft het team de komst van de Poolse coureur bevestigd.
    quote:
    Kubica rijdt volgend jaar voor Renault
    De 24-jarige Kubica rijdt momenteel voor BMW. Omdat de toekomst van het team onzeker is doordat de fabrikant zich terugtrekt uit de Formule 1, was Kubica genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuw team. De Pool kon rekenen op veel interesse maar heeft uiteindelijk gekozen voor Renault.

    Teambaas Bob Bell: “We zijn erg blij met de komst van Robert naar Renault. Vanaf het moment dat hij zijn Grand Prix-debuut maakte hebben we hem nauwlettend in de gaten gehouden. Hij is een van de meest natuurlijke, getalenteerde coureurs van zijn generatie. En hij heeft alle verwachtingen waargemaakt. Dus is het fantastisch dat hij volgend seizoen voor ons rijdt.”
    pi_73481410
    Even een update:

    Brawn GP - Mercedes: Jenson Button, Nico Rosberg, Rubens Barrichello
    Campos - Cosworth: Pedro de la Rosa, Vitaly Petrov, Marc Gene, Bruno Senna, Nelson Piquet
    Ferrari - Ferrari: Felipe Massa, Fernando Alonso
    Force India - Mercedes: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
    Lotus - Cosworth: Jarno Trulli, Fairuz Fauzy, Anthony Davidson, Bruno Senna
    McLaren - Mercedes, McLaren (ex-BMW): Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen?, Kimi Raikkonen?, Nico Rosberg?
    Red Bull - Mercedes, Renault: Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Raikkonen?
    Renault - Renault: Robert Kubica , Romain Grosjean, Lucas Di Grassi, Nick Heidfeld
    Scuderia Toro Rosso - Ferrari: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
    Toyota - Toyota: Kazuki Nakajima, Kamui Kobayashi, Jarno Trulli, TImo Glock
    US F1 - Cosworth: Jacques Villeneuve, Alexander Wurz, Jonathan Summerton
    Virgin F1 (Manor) - Cosworth: Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Lucas Di Grassi, Nelson Piquet, Nick Heidfeld, Christian Klien
    Williams - Renault?, Cosworth?: Rubens Barrichello, Nick Heidfeld, Nico Hulkenberg

    Nog niet zeker van deelname
    Qadbak Sauber - Ferrari: Timo Glock, Christian Klien
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      zondag 11 oktober 2009 @ 10:51:47 #65
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73568413
    Written by: SPEED Staff / GMM
    10/09/2009
    GMM Newswire
    Jonathan Summerton says he has a very good chance at getting a seat with the new USF1 team for 2010. (Photo: LAT Photographic) » More Photos
    A young American driver has revealed he has a "very good" chance of making his Formula One debut with the new USF1 team next season.

    Florida-born Jonathan Summerton, 21, has raced single seaters in the European F3, Formula Atlantic, A1GP and Indy Lights series in the past few years.

    He has been mentioned on multiple occasions by USF1 principals Ken Anderson and Peter Windsor, and would likely be partnered at least in 2010 by an experienced non-American teammate.

    Summerton's official website is titled 'The next American Formula One champion', and he told theAutoweek publication that he is in daily contact with Charlotte-based USF1.

    "I think my chances are very good," he said, revealing that the team wants to confirm its driver lineup within the next few weeks.

    Summerton said that, if he is not selected to race a USF1 car in 2010, he expects to at least be the test driver.
    pi_73689207
    Rubens praat nog met Brawn aldus Reuters en FOK!sport: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/71216
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:41:14 #67
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73722497
    Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean

    http://twitter.com/NobleF1
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 18:44:17 #68
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_73722574
    Bij Red Bull Racing zeker geen Mercedes en hoogstwaarschijnlijk geen Renault meer, maar mogelijk Cosworth
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_73724462
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:41 schreef Tarado het volgende:
    Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean

    http://twitter.com/NobleF1
    Die gaat eruit dan
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:39:22 #70
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_73976175

    'McLaren wil Button volgend jaar inlijven'

    Als het aan hoofdsponsor Vodafone ligt, heeft McLaren volgend jaar een rijderskoppel bestaande uit wereldkampioenen Lewis Hamilton en Jenson Button. Dat meldt althans de Britse krant de Daily Mail.

    Vodafone wilde niet reageren op het bericht, maar een bron dicht bij de telefoonmaatschappij verklaarde aan de Daily Mail: "Elk team zou graag twee wereldkampioenen willen hebben."

    Al langere tijd gaat het verhaal dat Button en Brawn GP in hun onderhandelingen over een nieuw contract niet overeenstemming weten te bereiken over het salaris van de Brit. McLaren zou geen moeite hebben met zijn salaris.
    pi_74279985
    UPDATE:

    Scuderia Ferrari Marlboro
    Engine: Ferrari
    Country: Italy


    Felipe Massa (Brazil)
    Fernando Alonso (Spain)


    Vodafone McLaren Mercedes
    Engine: Mercedes
    Country: UK


    Lewis Hamilton (Britain) - Confirmed with team until end of 2012

    2nd Driver Possibilities:
    Kimi Raikkonen (Finland) - Likely to move from Ferrari and rejoin McLaren
    Nico Rosberg (Germany)
    Adrian Sutil (Germany)
    Heikki Kovalainen (Finland)


    BMW Sauber F1
    Engine: BMW
    Country: Germany/Switzerland


    BMW is withdrawing from Formula 1 at the end of 2009.
    Team sold to an investment company called Qadbak.
    FIA awards BMW Sauber 14th place (if the other teams agree or if a vacancy becomes available).


    ING Renault F1
    Engine: Renault
    Country: France/UK


    Robert Kubica (Poland)

    2nd Driver Possibilities:
    Romain Grosjian (France)
    Nick Heidfeld (Germany)
    Timo Glock (Germany)
    Adrian Sutil (Germany)
    Kimi Raikkonen (Finland)
    Heikki Kovalainen (Finland)


    Panasonic Toyota Racing
    Engine: Toyota
    Country: Japan


    Possibilities:
    Jarno Trulli (Italy) - Unlikely to stay with the team
    Timo Glock (Germany)
    Kamui Kobayashi (Japan)


    Scuderia Toro Rosso
    Engine: Ferrari
    Country: Austria/UK


    Possibilities:
    Sebastien Buemi (Switzerland)
    Jamie Alguersuari (Spain)


    Red Bull Racing
    Engine: Renault
    Country: Austria/UK


    Mark Webber (Australia)
    Sebastian Vettel (Germany)

    Rumours that team is negotiating with Kimi Raikkonen!


    Williams F1
    Engine: Cosworth
    Country: UK


    Nico Hulkenburg (Germany)
    Rubens Barrichello (Brazil)


    Brawn GP
    Engine: Mercedes
    Country: UK


    Possibilities:
    Jenson Button (UK)
    Nico Rosberg (Germany)
    Kimi Raikkonen (Finland)


    Force India
    Engine: McLaren
    Country: UK/India


    Possibilities:
    Adrian Sutil (Germany)
    Vitantonio Liuzzi (Italy)


    USF1
    Engine: Cosworth
    Country: USA


    Possibilities:
    Alex Wurz (Austria)
    Jacques Villeneuve (Canada)
    Jonathan Summerton (USA)
    Marco Andretti (USA)
    Graham Rahal (USA)


    Campos
    Engine: Cosworth
    Country: Spain


    Bruno Senna (Brazil)

    Possibilities:
    Pedro de la Rosa (Spain)
    Nelson Piquet jr. (Brazil)


    Manor
    Engine: Cosworth
    Country: UK


    Possibilities:
    Max Chilton (UK)
    Adam Carroll (Ireland)
    Anthony Davidson (UK)
    Christian Klien (Austria)


    Lotus F1 Team
    Engine: Cosworth
    Country: UK/Malaysia


    Possibilities:
    Fairuz Fauzy (Malaysia)

    [ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 02-11-2009 13:51:11 ]
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 16:07:22 #72
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74280295
    Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
    Kubica gaat niet naar Toyota
    Rosberg vertrekt bij Williams
    Senna ligt vast bij Campos
    Sutil ligt min of meer vast bij Force India
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74280448
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
    Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
    Kubica gaat niet naar Toyota
    Rosberg vertrekt bij Williams
    Senna ligt vast bij Campos
    Sutil ligt min of meer vast bij Force India
    Aangepast met uitzondering van Sutil ^^ thx
    Calm down, please!
    pi_74280576
    En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
    pi_74280641
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef ElmarO het volgende:
    En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
    Oja!
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 16:42:45 #76
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74281505
    Werd Di Grassi trouwens ook niet genoemd bij Renault?
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74281690
    Force India
    Engine: McLaren
    Country: UK/India


    Possibilities:
    Adrian Sutil (Germany)
    Vitantonio Liuzzi (Italy)

    Vandaag ook nog in het racecommentaar en interview op de BBC gehoord:
    Fisichella: "Jaar Force India niet uitgesloten"
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_74307636
    Campos
    Engine: Cosworth
    Country: Spain

    Bruno Senna (Brazil)

    Possibilities:
    Pedro de la Rosa (Spain)
    Nelson Piquet jr. (Brazil)
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 2 november 2009 @ 12:04:15 #79
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74311199
    F1 - 2009 - Tests - Off Season
    Williams confirms Barrichello, Hulkenberg for 2010
    GMMf1NET -- November 2nd - 10:45am
    Nov.2 (GMM) Williams on Monday confirmed the open secret about its drivers for the 2010 season.
    After completing the 2009 championship with Nico Rosberg and Kazuki Nakajima in Abu Dhabi, the British team announced a wholesale change for next year.

    "Rubens (Barrichello) needs no introduction," said team boss Sir Frank Williams. "He is not only the most experienced driver in formula one, but a passionate and talented driver who fought hard for the drivers' championship this year.

    "Nico Hulkenberg won the GP2 championship this season as a rookie and has previously won the F3 Euroseries, Formula Masters, A1 GP and Formula BMW Germany," the 67-year-old added.
    pi_74312438
    aangepast
    Calm down, please!
    pi_74358270
    Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
    Calm down, please!
    pi_74358930
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 18:38 schreef Googolplexian het volgende:
    Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
    linkje?
    pi_74359035
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:

    [..]

    linkje?
    http://925.nl/archief/200(...)aat-overname-brawn-l
    Calm down, please!
    pi_74379798
    Toyota uit F1, dus zet Trulli maar als possibility bij Lotus.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_74383459
    Update n.a.v. vertrek Toyota en GrandPrix.com

    bold = bevestigd

    Brawn GP
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Jenson Button
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Rosberg

    Campos Meta Racing
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder: Bruno Senna
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa, Marc Gené, Vitaly Petrov, Giorgio Pantano

    Ferrari
    Motor: Ferrari
    1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
    2de Rijder: Fernando Alonso (contract t/m 2012)
    Geruchten:

    Force India F1 Team
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Adrian Sutil
    2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (heeft al contract getekend?)
    Geruchten: Neel Jani, Karun Chandhok

    Lotus F1
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Fairuz Fauzy, Jarno Trulli, Anthony Davidson, Villeneuve, Klien

    McLaren
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
    2de Rijder: Heikki Kovalainen (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
    Geruchten: Nico Rosberg, Kimi Raikkonen

    Qadbak Sauber
    Motor: Ferrari
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Timo Glock

    Red Bull Racing
    Motor: Renault
    1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot 2011, optie voor 2012)
    2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)
    Geruchten: Kimi Raikkonen

    Renault
    Motor: Renault
    1ste Rijder: Robert Kubica
    2de Rijder:
    Geruchten: Timo Glock, Romain Grosjean, Lucas Di Grassi

    Scuderia Toro Rosso
    Motor: Ferrari (Nog niet zeker?)
    1ste Rijder: Sébastien Buemi
    2de Rijder: Jaime Alguersuari

    US F1
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve, Alexander Wurz, Jonathan Summerton, Alexander Rossi

    Virgin F1 (Manor Grand Prix)
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Lucas Di Grassi, Christian Klien, Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Nelson Piquet jr.

    Williams
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder: Rubens Barrichello
    2de Rijder: Nico Hulkenberg

    [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-11-2009 10:20:13 (Villeneuve en Klien bij Lotus erbij gezet) ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_74398979
    Renault heroverweegt toekomst in Formule 1
    04 november 2009

    Renault dreigt de vierde autofabrikant in een jaar tijd te worden die uit de Formule 1 stapt. De raad van bestuur van Renault kwam woensdag namelijk voor een spoedoverleg bij elkaar in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC woensdagavond.

    Snel meer.

    Bron: F1Racing.nl
    -
    pi_74445787
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_74450229
    Ho-Pin Tung dicht bij zitje: "Ze willen hem absoluut in een F1-bolide"
    Uitgegeven door Casper Bekking 6 november 2009 12:28 - Print artikel



    Ho-Pin Tung is dit bij een stoeltje in de Formule 1. De Nederlandse Chinees heeft al enkele gesprekken met teams achter de rug, die positief staan tegenover een komst van Tung. Het enige wat nodig is, is de ondersteuning van enkele Chinese bedrijven. Dat meldde zijn manager Bert Winkler in de Chinese media. Tung, volgende maand 27 jaar, is het grootste Chinese talent. Voordat hij de autosport in ging, won hij het Nederlands Kampioenschap karting in de ICA. In 2004 won hij het Aziatisch Formule BMW-kampioenschap en won daarmee een test bij het BMW Williams F1-team. Daarna kwam hij in actie in de Formule 3, GP2, A1GP en Superleague Formula.

    "Er staan teams te koop en er komen nieuwe teams bij. Dit is het juiste moment om in de Formule 1 te springen", verklaarde Bert Winkler, manager van Tung, tegenover China Daily. "De gesprekken die we met enkele teams gehad hebben verliepen positief en ze willen Ho-Pin absoluut in een Formule 1-bolide. We hebben echter enkele partners nodig. We zijn dicht bij een deal met enkele personen, maar we hebben nog meer Chinese bedrijven nodig die achter ons gaan staan. Het is fifty-fifty dat Ho-Pin in 2010 in de Formule 1 rijdt."

    "We zijn hard bezig met enkele Chinese bedrijven die zeer geïnteresseerd zijn in de Formule 1, want de waarde van de sport is nog steeds enorm hoog. Tung heeft het goed gedaan in diverse klassen. Hij is stabiel en constant en kent het gedrag van de auto's en geeft goede feedback aan het team. Hij is van grote waarde voor zij team en veel mensen hebben dat ontdekt. Ik hoop meer Chinese bedrijven achter ons te krijgen en dan weet ik zeker dat hij in de Formule 1 gaat rijden", aldus Winkler.

    http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=19399


    Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 12:54:31 #90
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74450294
    Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74450662
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
    Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
    http://www.autosport.nl/n(...)tung_50_procent.html

    Nog een bron. Of deze site betrouwbaar is weet ik niet.
      vrijdag 6 november 2009 @ 13:25:20 #92
    164953 Cavalier1
    Geen basketbal fan!
    pi_74451399
    Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
    pi_74452346
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
    Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
    Dit is waarschijnlijk de originele bron

    http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 14:03:23 #94
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_74452681
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Dit is waarschijnlijk de originele bron

    http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
    Verhelderend
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_74455220
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:52 schreef Big-Ern het volgende:

    Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
    Tung wordt een opstap voor andere Chinezen zoals Sato dat was voor Kobayashi.
    Tung heeft de media-kennis en kan een jaartje goede PR-basis leggen... dat is zijn waarde.

    Je moest eens weten hoe weinig Chinezen bijv. Engels kunnen.
    Calm down, please!
    pi_74456393
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef Cavalier1 het volgende:
    Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
    quote:
    Onzekerheid slaat toe bij Kubica, biedt zich aan bij McLaren

    Robert Kubica werd eerder dit jaar gepresenteerd als de opvolger van Fernando Alonso bij Renault. De Pool moest de Franse renstal aan nieuwe successen helpen. Alleen twijfelen de grote bazen van de autofabrikant of Renault wel door moet gaan in de Formule 1.

    Bronnen weten F1Today.nl te melden dat de situatie bij Renault kritiek is. Ze wachten met een beslissing omdat de internationale autosportbond FIAdruk uitoefent om door te gaan, zoals afgesproken in de uitspraak van crash-gate.

    De onzekerheid is bij Kubica in elk geval toegeslagen. Zijn manager klopte al aan bij McLaren, aangezien de Britse renstal eerder interesse toonde en nog een stoeltje vrij heeft. De Pool is echter geen eerste keus voor de plek naast Lewis Hamilton bij McLaren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 6 november 2009 @ 16:27:37 #97
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74457937
    USF1 deelname is in gevaar
    Ingediend door Joachim Van Wing op Vrij, 06/11/2009 - 15:30. Nieuws
    quote:
    Hoewel alle andere teams reeds weken en maanden crash-testen uitvoeren op de nieuwe en te gebruiken componenten, heeft het nieuwe USF1-team nog geen enkele dergelijke test gedaan.

    Ross Brawn noemt het dan ook erg 'onwaarschijnlijk' dat het team klaar zal geraken voor de officiele crashtest die uiteindelijk bepaalt of een team mag deelnemen met voldoende veilig materiaal.

    "Het team zou er nu volop mee bezig moeten zijn, als ze in Bahrein op de startgrid willen verschijnen.", stelt Ross Brawn die reageert op een artikel dat in het Duitse vakblad Auto Motor und Sport verscheen.

    Journalist Michael Schmidt [Auto Motor und Sport] gaat zelfs nog verder door te stellen dat kans dat USF1 in 2010 deelneemt, 'nul' is. Onbestaande...

    Steeds vaker wordt gesuggereerd dat USF1 heeft ingetekend op de beperkte lijst van deelnemers om deze plek met winst te kunnen verkopen. Peter Windsor van USF1 was dan ook het enige teambaas dat voor stemde. Alle andere teams waren tegen het doorverkooprecht van een 'slot' op de startgrid van 2010.
      zaterdag 7 november 2009 @ 19:37:33 #98
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74489597
    quote:
    Fisichella to Qadbak? Soucek to Manor? Kimi to his sofa? The 2010 silly season rumbles on as the list of predicted teams set to be on the grid itself begins to become almost as shambolically confused as unpredictable as the driver market.

    The chaotic current state of the 2010 grid, with teams swapping hands, struggling to sort cars and giving up all over the place means that the current juicy silly season gossip revolves around Kimi Raikkonen and his Ferrari payoff.

    Such was the ludicrous size of Raikkonen's Ferrari paycheque and subsequent payoff, that the Finn with the big hat stands to make more money by simply having a year off racing in 2010 than signing the contract that has been proffered to him by McLaren. Apparently the Woking team has offered him a "miserable" £5 million, plus his £10 million payoff from Ferrari, whereas if he puts his feet up and spends next season sitting around watching daytime TV in his pants, he would get an increased £17 million compensation from the Italian team.

    So while Kimi faces a straighforward question as to what he likes more: racing cars or two million quid, McLaren need a Plan B should the moolah win the tug of loyalties raging behind Raikkonen's blank features. That Plan B is apparently none other than Nick Heidfeld, who may be lured to the team that he started his F1 career with as a test driver back in 1998, and will be tempted by the chance to drive slightly too quietly to ever really be noticed for the German team.

    All of which would give Mercedes their German driver that they have been after for so long sort of ends up at the team anyway, despite the mess they made of trying to get Nico Rosberg into the team. Rosberg is still expected to sign up for a go in the new Brawn GP car, alongside Jenson Button, with the hysterical headlines about his contract moaning now having died down.

    Rosberg had certainly better hope that Brawn still want him, given that Williams became only the third team to wrap up their 2010 lineup shortly after the Abu Dhabi GP. As expected by just about everyone, Sir Frank has gone for a combination of experienced hopelessness and young potential in signing Rubens Barrichello for his 374th F1 season alongside "Nico of the month" Hulkenburg.

    Elsewhere, the uncertainty over the Renault team isn't helping them to sort a driver alongside Robert Kubica. Before the whole mess of the last week, Timo Glock was being linked to the team prior to the current unpleasantness that has brought into question whether the team itself will even be here in 2010. Nothing looks set to be decided on the second driver front until the new year now, when the team sorts it's own future plans out. That might leave them a bit short of options when it comes to useful drivers, which can only be good news for Romain Grosjean.

    Despite the jumbled driver market, both Toro Rosso and Force India still seem set to keep the lineups they ended 2009 with, assuming that Adrian Sutil isn't lured away from the FIndia team by Renault once they get themselves sorted. The Qadbak Sauber team are all set to replace Toyota on the 2010 grid, once the FIA have sorted a few legal issues out, and will probably be looking to keep Heidfeld with the team. If that fails, they could potentially get handed Giancarlo Fisichella from Ferrari (who will be giving the team engines next year). As for the other seat, Kubica could comically fall back into the former BMW stable if Renault give up, while the team may also look to mop up Heikki Kovalainen, who will be leaving McLaren.

    As for the other new teams, only Campos has a driver secure for 2010, having signed Bruno Surname for one of it's seats, though that team remains one in a state of uncertainty for next year. They continue to pursue Pedro de la Rosa for their second seat, as well as pursuing some sponsors. Malaysilotus look set to sign Jarno Trulli as their first driver, while despite Malaysian Fairuz Fauzy's confidence of finding a seat with the team, Mike Gascoyne has insisted that they want experience for next year, so Kovalainen could end up here.

    USF1, meanwhile, remain a mystery, both in drivers and in whether or not they're actually planning to start building a car at some point. If they're going to get any American talent, Jonathan Summerton remains the best bet, while Alex Wurz, Franck Montagny and de la Rosa have all been mentioned as possibilities with the token "experienced driver" for the team. Along with Jacques Villene...hahahahahahaha.

    Manor GP are also keeping quiet, and the Virgin-backed team look like aiming for at least one driver able to pay their way for 2010. Lucas di Grassi seems almost certain to claim one seat, while any of the likes of F2 champion Andy Soucek, A1GP champion Adam Carroll, commentator extraordinaire Anthony Davidson and excellently-named new World Series by Renault champion Bertrand Baguette have come forwards as possibilities.

    Overall, then, 19 of the 26 seats for 2010 remain open, and with teams still working on even being on the grid next year, it could be a long while yet before the grid starts to take shape.

    Confirmed drivers so far:
    Brawn GP - TBA / TBA
    Red Bull - Webber / Vettel
    McLaren - Hamilton / TBA
    Ferrari - Alonso / Massa
    Williams - Barrichello / Hulkenburg
    Renault - Kubica / TBA
    Force India - TBA / TBA
    Toro Rosso - TBA / TBA
    Qadbak Sauber - TBA / TBA
    Campos - Senna / TBA
    Manor - TBA / TBA
    USF1 - TBA / TBA
    Lotus - TBA / TBA
    http://www.patronisef1.co(...)illy-season-report-7
      maandag 9 november 2009 @ 12:17:24 #99
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74536607
    Buemi staying with Toro Rosso
    quote:
    Following an impressive debut season in which he showed the way to team-mates Sebastien Bourdais and Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi has signed up to remain with Toro Rosso Ferrari for next season.

    "I had some contact with other teams due to my good results at the end of the season," he told the Television Suisse Romande programme Sport Dimanche. "Toyota could have been a possibility because they had not yet hired any drivers.

    "That was not the only one, and anyway I was always talking with (Toro Rosso owner) Red Bull. Finally I signed with Toro Rosso for 2010.”

    Buemi also indicated that Jamie Alguersuari will probably return for his first full season with the team.

    "I assume that he will team up with me next year," he said. "I think the team chose to change in the middle (of the season) because we can't really do any testing so he may as well get used to the car now."

    E.A. © CAPSIS International
    Source: GMM
      maandag 9 november 2009 @ 14:33:16 #100
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74540794
    Tost certain rookie pair will blossom

    By Jonathan Noble and Matt Beer Monday, November 9th 2009, 13:09 GMT
    quote:
    Toro Rosso boss Franz Tost expects Sebastien Buemi and Jaime Alguersuari to have enough experience to show their true potential by the middle of the 2010 season.

    The team had the least experienced driver line-up in Formula 1 this year, with Buemi graduating from test driver duties and Alguersuari being brought in as a total F1 novice to replace Sebastien Bourdais in July.

    Tost admitted that STR had not intended to be in that position, and that the duo's lack of F1 mileage had hampered the team.

    "Originally it was planned that we would do the year with Bourdais and Buemi," he told AUTOSPORT. "The background was that we wanted to have one experienced driver and we expected that Bourdais in his second year would become the leading driver in the team.

    "For whatever reason, it didn't work as we expected, and therefore we decided to change the driver during the year. That meant the team had two completely new drivers in 2009, and to change two drivers is a really big challenge because you start with zero. If the drivers are also inexperienced, the exercise is doubly difficult."

    But he said he had no complaints about the situation as Toro Rosso's purpose was to develop Red Bull's young drivers - and he believes both Buemi and Alguersuari will be very competitive by late 2010.

    "Dietrich Mateschitz bought this team to give young drivers a chance, and this is our philosophy," Tost said.

    "We have to stick to this philosophy, and I'm quite confident that from the middle of next year onwards we will have a good driver line-up, because then Alguersuari will know all the tracks, and Buemi is increasing his performance already. The last few races were quite good.

    "Alguersuari is also improving his performance, and so far I'm quite optimistic about the future."

    Tost said he was not concerned by the drivers' string of late-season crashes, particularly at Suzuka where they had four accidents in two days.

    "The crashes are part of the game," he said. "A young driver needs to find the limit of the car. I call it the 'crash period', and it's as important in this learning process and gaining experience as anything else.

    "Therefore for me it's obvious that a driver sometimes has to crash. If he is a young driver he has to learn the limit of the car - I don't have a problem with this."

    Red Bull was rumoured to be giving World Rally champion Sebastien Loeb a one-off F1 outing with Toro Rosso in the season finale in Abu Dhabi, but the Frenchman did not get a superlicence.

    Tost said he was still open to the concept of Loeb trying F1, as long as he had enough testing mileage first.

    "I understand that Sebastien Loeb wants to do a Formula 1 race and I think the idea is quite good because he is six times World Rally champion and just the comparison between the best rally driver in the world and the best Formula 1 drivers would be quite interesting," he said.

    "But to do such a race, he must be prepared. That means something like three test days just to get used to everything. It's quite complicated even to do the starting process. We observed this with our drivers this year. It's not so easy just to come in and you think you can do everything. There are so many switches and so many mappings you have to take care of. Apart from that, to drive Formula 1 cars nowadays is not so easy.

    "But if Loeb has the time to test and to be prepared, there's no reason why he couldn't do a proper job."

    After failing to get a superlicence, Loeb said he felt had missed his opportunity to try F1 and would not seek another chance.
    Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')