Ik heb nooit zoveel met Alonso gehad. Ik vond het een beloftevolle nieuweling in de Minardi, en dat vind ik altijd leuk. Voor de rest heeft hij mijn respect afgedwongen voor wat hij heeft laten zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Duidelijk. Je hebt een Alonso-pet op.
Feit is dus dat Kimi door het gros te snel werd ingeschat. Dan kun je dat nog een keer doen, het zou slimmer zijn om je inschatting van Kimi aan te passen aan de realiteit, ipv de realiteit proberen te verdraaien zodat die zich aanpast aan je inschatting.quote:- Iedereen riep dat Kimi Massa zou degraderen: niet gelukt.
Doorgaans 1 wedstrijd per seizoen of zo, zonder dat er nog echt wat op het spel stond.quote:Massa kon Schumacher in 2006 ook af en toe de baas zijn, net als Barrichello dat kon.
Kijk, daar begint het al met het excuus. Ik schreef het al eerder, straks gaat er weer geroepen worden dat het aan zijn blessure ligt. Waarom zou hij zijn oude niveau niet terug kunnen vinden?quote:En als Massa Schumacher af en toe kon bijbenen, dan verzeker ik je nu al dat Alonso een erg zware kluif gaat hebben aan Massa, als die zijn oude niveau terug vindt na zijn ongeluk.
Allemaal details die er werkelijk helemaal niets toe doen.quote:Als Alonso zich zo in de kijker reed, waarom niet naar McLaren in 2002? Die zochten een vervanger van Hakkinen en ook DC had zijn beste tijd gehad. Ik denk dat ie zich helemaal niet zo in de kijker reed. Fisichella deed ook leuke dingen in een Minardi destijds en ging wel gelijk racen voor een (sub)team in zijn volgende jaar. Ik zie in jouw argumentaties niets, maar dan ook niets, dat mij feitelijk overtuigt dat Alonso een zeldzaam F1 talent is. Oh wacht, Alonso voorzag natuurlijk dat ie vier jaar later een titel kan gaan winnen door in 2002 testrijder te worden. De enige reden dat ie in 2003 Hongarije won was een uitstekende kwalificatie, maar met name een erg langzame Jaguar met Marc Webber op de tweede plek die de boel toen meer dan een halve minuut achterstand ophield.
Ik doe daar dus wel een uitspraak over. Ik heb genoeg verstand van F1 om dat aan te durven.quote:- Hamilton vs. Kimi? Daar doe ik geen uitspraken over; dit lijkt me juist een van de mooiste rijderscombinaties in het komende jaar.
Het is een voorspelling die gaat uitkomen als het van dat contract voor Kimi komt. Daar hoef je nu niet van overtuigd te raken, ik ben alleen bang dat er dan straks ook wel weer een smoesje zal volgen waarmee je hoopt vol te kunnen houden dat Kimi zo snel is. Sorry, maar als Kimi echt zo snel was als iedereen elkaar napraatte, dan hadden we ook niet verrast hoeven zijn over het gewaagd zijn aan Massa, want dan had Massa het inderdaad afgelegd tegen Kimi.quote:Jouw aanname dat Hamilton Kimi gaat zoek rijden is exact dat: een aanname. Niks meer, niks minder. Zoals wel meer van je (weinig feitelijke) argumenten.
quote:Uniquely, the pitlane is located lower than the track and actually crosses under Turn 1 to rejoin the track as it heads into Turn 3.
Niettemin wel interessantquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:14 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Holy crap, het nieuwe circuit van Abu Dhabi heeft een ondergrondse pitstraatingang die onder een viaduct van het circuit heen gaat.
[..]
[ afbeelding ]
Dat valt toch wel mee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:37 schreef bodylotion het volgende:
vind de ingang van de pitstraat wel raar, zo voor een bocht.
Maar geen WK en zal dat m.i. ook nooit meer worden. Mocht Kimi bij McLaren aan de bak gaan en die zetten een competetieve auto op de grid dan durf ik blind mijn geld op Kimi te zetten ipv op Lewis.quote:Ik denk dat over het algemeen Massa sneller is geweest dan Raikkonen de afgelopen 3 jaar.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op Kimi, dat is iig zeker en ja, ook die mogen jullie quoten en me volgend jaar mee om de oren slaan als ik er naast zit.
En wat doe je hiermee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:31 schreef vosss het volgende:
Daar gaat weer een bak bier
Volgens mij hebben we zo onderhand al een halve pallet vol
Balen vooral. Dat ie maar mooi naar McLaren gaat en Lewis om zn oren rijdtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:34 schreef Sally het volgende:
[..]
En wat doe je hiermee?
Räikkönen overweegt te stoppen
Hier een overzicht van het circuit (en andere activiteiten)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:38 schreef WEST het volgende:
ze willen een F1 waardig circuit bouwen bij Emmeloordlets hope.
check gpupdate.nl
zou wel heel gaaf worden. en een circuit op nog geen 20 minuten rijden :pquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier een overzicht van het circuit (en andere activiteiten)
Tsja, of je nou een WK haalt of niet, dat zegt niet zoveel over de pure snelheid. En niet te vergeten; Massa had het net zo goed kunnen worden vorig jaar. MAAR, ik ben het er zeker mee eens dat Massa nooit geen kampioen meer zal worden en ik denk dat Kimi in een McLaren inderdaad retesnel is.. Maar sneller dan Hamilton? Dat betwijfel ik, wordt een mooie strijd tussen die twee.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar geen WK en zal dat m.i. ook nooit meer worden. Mocht Kimi bij McLaren aan de bak gaan en die zetten een competetieve auto op de grid dan durf ik blind mijn geld op Kimi te zetten ipv op Lewis.
Kimi is toch wel van een hele andere orde als Heiki en je zag donders goed hoe moeilijk Lewis het had als ie naast iemand rijdt die ook een beetje kan sturen. En een beetje sturen kan Kimi echt wel ander rijd je sowieso al geen F1 en wordt je ook geen wereldkampioen.
Ik zet mn geld op Kimi, dat is iig zeker en ja, ook die mogen jullie quoten en me volgend jaar mee om de oren slaan als ik er naast zit.
Zal ik zeker doen. Ik gok nl, weer op Hamilton volgend jaar, nu de McLaren's het tempo weer bij kunnen benen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Tsja, of je nou een WK haalt of niet, dat zegt niet zoveel over de pure snelheid. En niet te vergeten; Massa had het net zo goed kunnen worden vorig jaar. MAAR, ik ben het er zeker mee eens dat Massa nooit geen kampioen meer zal worden en ik denk dat Kimi in een McLaren inderdaad retesnel is.. Maar sneller dan Hamilton? Dat betwijfel ik, wordt een mooie strijd tussen die twee.
Kampioen 2010: Alonso. Jullie mogen me dan ook quoten en om de oren slaan volgend jaar.
quote:Toyota chasing Kubica for 2010
Toyota is making a major push to beat Renault to Robert Kubica's services for 2010, AUTOSPORT has learned, as the Japanese manufacturer sets its sights on securing a top-line driver pairing.
Despite recent rumours suggesting that Toyota could pull out of F1, the team's F1 president John Howett told AUTOSPORT in Suzuka on Friday that the team was not only fully committed for next year - but that it was increasing efforts to sign a star driver that would help it capture its maiden win.
Although Kubica has been most strongly linked with Renault for a deal for next year, AUTOSPORT understands that talks between the Polish driver and Toyota are at an advanced stage - with the ball now in Kubica's court as to whether he wants to take up the option with Toyota, or pursue the one he has with Renault. A decision is expected in the next week.
Howett would not confirm the identity of the drivers his team was talking to, but he has not held back in his belief that the team needs a better driver line-up in 2010 if it is to make the final push to win.
"We know who we would like in the car and we are working hard on it," said Howett. "But their [the drivers'] decision is a holistic decision as well. Will we have a winning car next year? There are drivers who haven't come here in the past who probably regret their decision.
"There is always risk and opportunity, and drivers don't always take the right decisions, do they? That is just looking historically over the past five years."
Howett said that the team has opted to release both Timo Glock and Jarno Trulli from their options for next year because Toyota wants a totally clean deck when it comes to choosing drivers. This decision comes despite Glock's second place finish in the Singapore Grand Prix last weekend.
"We want the options as we think there could be quite a big movement in the driver market," said Howett. "I think he [Glock] did a fantastic job in Singapore and we are talking to him, but honestly speaking we feel that could have been that result in other races if we could qualify in that position.
"I am sorry, it is a very tough life, and our job is to deliver results. He could still be in the car next year, but we wanted to keep our options open. And if we didn't release him by a certain date, we would be fixed for 2010."
He added: "We have a car that is more regularly capable of being on the podium and much closer to the top this year. We are not delivering, and there are things beyond the team and the chassis itself."
Howett, who was seen in talks with Kubica's manager Daniele Morelli at Suzuka on Friday morning, said he was hopeful that one of the big names his team was speaking to would commit.
"I think personally that they would be stupid not to," he said. "We have got a lot of inertia. I think there is a lot of uncertainty about a lot of teams, to be honest.
"We seem to be the focus of everybody's attention but to be blunt there are a lot of teams on the inside we hear rumours of, that are more severe than our condition. I think we have had a fairly competitive car, and we seem to be constantly coming.
"I think the drivers also can see when they are driving around the circuit as well how the cars work and their relative differences. I think there should be at least one or two seriously interested to come."
Howett also reiterated his team's desire in luring Kimi Raikkonen to Toyota, even though the Finn appears set to move to McLaren for 2010.
"We have always expressed interest in Kimi," he said.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |