quote:Uniquely, the pitlane is located lower than the track and actually crosses under Turn 1 to rejoin the track as it heads into Turn 3.
Niettemin wel interessantquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:14 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Holy crap, het nieuwe circuit van Abu Dhabi heeft een ondergrondse pitstraatingang die onder een viaduct van het circuit heen gaat.
[..]
[ afbeelding ]
Dat valt toch wel mee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:37 schreef bodylotion het volgende:
vind de ingang van de pitstraat wel raar, zo voor een bocht.
Maar geen WK en zal dat m.i. ook nooit meer worden. Mocht Kimi bij McLaren aan de bak gaan en die zetten een competetieve auto op de grid dan durf ik blind mijn geld op Kimi te zetten ipv op Lewis.quote:Ik denk dat over het algemeen Massa sneller is geweest dan Raikkonen de afgelopen 3 jaar.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op Kimi, dat is iig zeker en ja, ook die mogen jullie quoten en me volgend jaar mee om de oren slaan als ik er naast zit.
En wat doe je hiermee?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:31 schreef vosss het volgende:
Daar gaat weer een bak bier
Volgens mij hebben we zo onderhand al een halve pallet vol
Balen vooral. Dat ie maar mooi naar McLaren gaat en Lewis om zn oren rijdtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:34 schreef Sally het volgende:
[..]
En wat doe je hiermee?
Räikkönen overweegt te stoppen
Hier een overzicht van het circuit (en andere activiteiten)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:38 schreef WEST het volgende:
ze willen een F1 waardig circuit bouwen bij Emmeloordlets hope.
check gpupdate.nl
zou wel heel gaaf worden. en een circuit op nog geen 20 minuten rijden :pquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier een overzicht van het circuit (en andere activiteiten)
Tsja, of je nou een WK haalt of niet, dat zegt niet zoveel over de pure snelheid. En niet te vergeten; Massa had het net zo goed kunnen worden vorig jaar. MAAR, ik ben het er zeker mee eens dat Massa nooit geen kampioen meer zal worden en ik denk dat Kimi in een McLaren inderdaad retesnel is.. Maar sneller dan Hamilton? Dat betwijfel ik, wordt een mooie strijd tussen die twee.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar geen WK en zal dat m.i. ook nooit meer worden. Mocht Kimi bij McLaren aan de bak gaan en die zetten een competetieve auto op de grid dan durf ik blind mijn geld op Kimi te zetten ipv op Lewis.
Kimi is toch wel van een hele andere orde als Heiki en je zag donders goed hoe moeilijk Lewis het had als ie naast iemand rijdt die ook een beetje kan sturen. En een beetje sturen kan Kimi echt wel ander rijd je sowieso al geen F1 en wordt je ook geen wereldkampioen.
Ik zet mn geld op Kimi, dat is iig zeker en ja, ook die mogen jullie quoten en me volgend jaar mee om de oren slaan als ik er naast zit.
Zal ik zeker doen. Ik gok nl, weer op Hamilton volgend jaar, nu de McLaren's het tempo weer bij kunnen benen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Tsja, of je nou een WK haalt of niet, dat zegt niet zoveel over de pure snelheid. En niet te vergeten; Massa had het net zo goed kunnen worden vorig jaar. MAAR, ik ben het er zeker mee eens dat Massa nooit geen kampioen meer zal worden en ik denk dat Kimi in een McLaren inderdaad retesnel is.. Maar sneller dan Hamilton? Dat betwijfel ik, wordt een mooie strijd tussen die twee.
Kampioen 2010: Alonso. Jullie mogen me dan ook quoten en om de oren slaan volgend jaar.
quote:Toyota chasing Kubica for 2010
Toyota is making a major push to beat Renault to Robert Kubica's services for 2010, AUTOSPORT has learned, as the Japanese manufacturer sets its sights on securing a top-line driver pairing.
Despite recent rumours suggesting that Toyota could pull out of F1, the team's F1 president John Howett told AUTOSPORT in Suzuka on Friday that the team was not only fully committed for next year - but that it was increasing efforts to sign a star driver that would help it capture its maiden win.
Although Kubica has been most strongly linked with Renault for a deal for next year, AUTOSPORT understands that talks between the Polish driver and Toyota are at an advanced stage - with the ball now in Kubica's court as to whether he wants to take up the option with Toyota, or pursue the one he has with Renault. A decision is expected in the next week.
Howett would not confirm the identity of the drivers his team was talking to, but he has not held back in his belief that the team needs a better driver line-up in 2010 if it is to make the final push to win.
"We know who we would like in the car and we are working hard on it," said Howett. "But their [the drivers'] decision is a holistic decision as well. Will we have a winning car next year? There are drivers who haven't come here in the past who probably regret their decision.
"There is always risk and opportunity, and drivers don't always take the right decisions, do they? That is just looking historically over the past five years."
Howett said that the team has opted to release both Timo Glock and Jarno Trulli from their options for next year because Toyota wants a totally clean deck when it comes to choosing drivers. This decision comes despite Glock's second place finish in the Singapore Grand Prix last weekend.
"We want the options as we think there could be quite a big movement in the driver market," said Howett. "I think he [Glock] did a fantastic job in Singapore and we are talking to him, but honestly speaking we feel that could have been that result in other races if we could qualify in that position.
"I am sorry, it is a very tough life, and our job is to deliver results. He could still be in the car next year, but we wanted to keep our options open. And if we didn't release him by a certain date, we would be fixed for 2010."
He added: "We have a car that is more regularly capable of being on the podium and much closer to the top this year. We are not delivering, and there are things beyond the team and the chassis itself."
Howett, who was seen in talks with Kubica's manager Daniele Morelli at Suzuka on Friday morning, said he was hopeful that one of the big names his team was speaking to would commit.
"I think personally that they would be stupid not to," he said. "We have got a lot of inertia. I think there is a lot of uncertainty about a lot of teams, to be honest.
"We seem to be the focus of everybody's attention but to be blunt there are a lot of teams on the inside we hear rumours of, that are more severe than our condition. I think we have had a fairly competitive car, and we seem to be constantly coming.
"I think the drivers also can see when they are driving around the circuit as well how the cars work and their relative differences. I think there should be at least one or two seriously interested to come."
Howett also reiterated his team's desire in luring Kimi Raikkonen to Toyota, even though the Finn appears set to move to McLaren for 2010.
"We have always expressed interest in Kimi," he said.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
Vettel's drive-through penalty onterecht, FIA meetmethode fout
Hij is erg mild in zijn reactie. Ik zou volgens mij woedend zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
Vettel's drive-through penalty onterecht, FIA meetmethode fout
Ik vond die podiumplek zowiezo al onterecht ivm drive through voor Webber, maar daar kan hij niets aan doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Weer een onterechte podiumplaats voor Alonso.![]()
Maar dat is idd zuur.
Verrast me toch wel enigszins dat Cosworth de grote kanshebber is. Had eigenlijk verwacht dat het Renault zou zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
Williams dropt Toyota motoren, stapt waarschijnlijk over naar Cosworth
-Edit-quote:Massa: Piquet crash robbed me of title
Felipe Massa thinks he was robbed of last year's Formula 1 world championship by Nelson Piquet's deliberate crash in the 2008 Singapore Grand Prix.
Speaking for the first time since it was confirmed that Piquet crashed on purpose in Singapore last year to help team-mate Fernando Alonso win, Massa has not held back in his belief that the result of last year's title should change.
Massa was leading the race before Piquet's crash brought out a safety car where a botched pitstop by Ferrari cost him any chance of a points finish. In the end he lost the world title by a single point.
"All of what happened was robbery - but regarding the race nothing has happened, the result remains the same. This is not right," Massa said in an interview with Globo television in Brazil. "The robbery changed the outcome of a championship and I lost (the title)."
Massa believes that F1 should have followed the example of football, where matches that have been fixed have been declared null and void.
"I have seen in football how a referee took money to throw a game and all the suspect results were annulled," said Massa. "In Italy, Juventus were relegated. But here they just sent Briatore home. I don't get it and I don't think it was right."
Massa believes Piquet would struggle to find his way back to F1, as he reckons it wrong for the Brazilian to have come forward about what he did only after he was dropped by the team.
"In general it was a very ugly attitude for a team to come up to you and say that you have to crash in order to renew your contract," he said. "A driver who knew he was going to be fired.
"Nelsinho knew he was going to be fired. I believe that admitting a mistake is a good thing, because the guy told the truth. He shouldn't have waited so long to tell the truth. He told [the truth] because he was fired, this is not cool.
"He is in a very difficult position in Formula 1. You can be certain that if someone from a team says, 'Let's hire Nelsinho', it won't go down well. I don't think I would do this. I think that I would have to think very hard about it [and] I think that I wouldn't be able to do it."
Ik geloof nooit dat hij dat gezegd zou hebben. En als hij het wel gezegd heeft: wat een huillie!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Schijnt overigens dat de quotes van Massa enigszins selectief gekozen zijn. Tenminste als ik deze post mag geloven.
Hij heeft het toch echt gezegd, je zal wel geen Portugees spreken maar je kan het originele interview op deze pagina zienquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat hij dat gezegd zou hebben. En als hij het wel gezegd heeft: wat een huillie!
Toyota wil topcoureur strikken voor 2010quote:Over Glock zei hij: "Hij heeft het fantastisch gedaan in Singapore en we zijn nog met hem in gesprek, maar eerlijk gezegd leeft bij ons ook het gevoel dat het resultaat van Singapore ook in andere races behaald had kunnen worden, als hij zich beter had gekwalificeerd."
Howett: "We zijn nog steeds dol op Timo, maar we hebben een auto die regelmatig op het podium moet kunnen eindigen waarmee we veel dichter bij de top moeten kunnen staan dan dit jaar. Aan het team en de auto heeft het zeker niet gelegen."
Wat een flapdrol. Die veer heeft volgens mij veel meer schade aangericht dan wat ze ons vertellen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft het toch echt gezegd, je zal wel geen Portugees spreken maar je kan het originele interview op deze pagina zien
http://globoesporte.globo.com/Esportes/Formula_1/0,,15011,00.html
De Toyota-motor heeft het de tweede helft van het seizoen af moeten leggen tegen de Mercedes, getuige Williams en Toyota die in sommige weekends nergens waren, terwijl Force India, Brawn en McLaren als een speer gingen. Een beetje vreemd om de resultaten van een team volledig af te laten hangen van de coureur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:
BURN!!!![]()
Uitspraken van Howett van Toyota.
[..]
Toyota wil topcoureur strikken voor 2010
De Mercedes motoren krijgen toch iets minder vermogen!?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:30 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
De Toyota-motor heeft het de tweede helft van het seizoen af moeten leggen tegen de Mercedes, getuige Williams en Toyota die in sommige weekends nergens waren, terwijl Force India, Brawn en McLaren als een speer gingen. Een beetje vreemd om de resultaten van een team volledig af te laten hangen van de coureur.
Het zou wel eens leuk zijn als de winnaar van een GP zou zeggen: "De wagen was verschrikkelijk om te rijden en het team was ook maar matig in vorm vandaag. Gelukkig zat ik nog in de wagen om er het beste van te maken."quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Het zou wel eens leuk zijn als de winnaar van een GP zou zeggen: "De wagen was verschrikkelijk om te rijden en het team was ook maar matig in vorm vandaag. Gelukkig zat ik nog in de wagen om er het beste van te maken."
en erbij zeggen dat het team een tandje harder moet werkenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Het zou wel eens leuk zijn als de winnaar van een GP zou zeggen: "De wagen was verschrikkelijk om te rijden en het team was ook maar matig in vorm vandaag. Gelukkig zat ik nog in de wagen om er het beste van te maken."
Nog geen week nadat Mosley tegen Vatanen had gezegd dat hij nooit wat in z'n leven gepresteerd heeft.quote:Vatanen 'will lose' FIA election - Mosley
Mosley favours Todt
Oct.2 (GMM) Just weeks before he steps down as head of the FIA, Max Mosley has stepped up his campaign against the presidential candidate Ari Vatanen.
Briton Mosley, 69, believes former Ferrari boss Jean Todt should succeed him, and in a new letter accuses Finn Vatanen of making "insults" and predicts the former world rally champion will "lose badly" the forthcoming democratic election.
He was responding to former European parliamentarian Vatanen's assertion that F1's governing body is presently being run as an "autocracy".
"It is not possible to make statements like Vatanen's and then expect the victims of those insults to forget what has been said," Mosley wrote in the letter addressed to Prince Faisal, a member of Jordan's royal family who is an advisor to Vatanen's campaign.
"The simple fact is that Vatanen will lose the election and lose badly, not least because he chose to denigrate the FIA and those currently in office," Mosley added in the letter which was published by the Guardian newspaper.
Faisal, expressing "grave concerns" at the letter's "insinuations", reportedly revealed the letter at a meeting of motor sport governing bodies in Amman, the Jordan capital.
Was te verwachten... Ergens vind ik 'm een huilie hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:21 schreef Googolplexian het volgende:
Felipe Massa wants Lewis Hamilton stripped of 2008 title
Ja, dat scheelt al heel wat inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:05 schreef Atreidez het volgende:
Had van de week zelf ook zoiets bij de foto's van het karting, al is de foto hierboven wel heel erg oud al hoorMaar vandaag zag ik een recent interview (over de bevestiging van Alonso bij Ferrari) en daar ziet alles er heel netjes uit
Na 30 november is er geen beroep meer mogelijk, resultaten kunnen ook niet terug gedraaid worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:31 schreef Sally het volgende:
[..]
Was te verwachten... Ergens vind ik 'm een huilie hoor
Wat zijn de regels betreffende resultaten van eerdere jaren? Ik meen ergens gelezen te hebben dat een resultaat na x-tijd niet meer veranderd werd.
Wat ziet Massa er trouwens vaag uit zo met al die hechtingen en het afhangende oog.
[ afbeelding ]
De voorsprong die hij had op dat moment was dan groot genoeg om veiligere marges in ogenschouw te nemen. Ik denk dat hij daar op doelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:11 schreef Tarado het volgende:
Vind het verder ook onzin van Massa, hij stelt dat als er geen safetycar was geweest hij gewoon vooraan had gereden en er dan ook bij een normale pitstop geen fouten zouden zijn gemaakt, maar dat kunnen we toch nooit nagaan. Natuurlijk komt het hem goed uit om de volledige uitslag te schrappen omdat hij zelf geen punten scoorde, redelijker zou zijn Renault uit de uitslag te schrappen wat zou betekenen dat Hamilton 2 punten meer zou hebben.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb nooit zoveel met Alonso gehad. Ik vond het een beloftevolle nieuweling in de Minardi, en dat vind ik altijd leuk. Voor de rest heeft hij mijn respect afgedwongen voor wat hij heeft laten zien.
[..]
Feit is dus dat Kimi door het gros te snel werd ingeschat. Dan kun je dat nog een keer doen, het zou slimmer zijn om je inschatting van Kimi aan te passen aan de realiteit, ipv de realiteit proberen te verdraaien zodat die zich aanpast aan je inschatting.
[..]
Doorgaans 1 wedstrijd per seizoen of zo, zonder dat er nog echt wat op het spel stond.
[..]
Kijk, daar begint het al met het excuus. Ik schreef het al eerder, straks gaat er weer geroepen worden dat het aan zijn blessure ligt. Waarom zou hij zijn oude niveau niet terug kunnen vinden?
[..]
Allemaal details die er werkelijk helemaal niets toe doen.
[..]
Ik doe daar dus wel een uitspraak over. Ik heb genoeg verstand van F1 om dat aan te durven.
[..]
Het is een voorspelling die gaat uitkomen als het van dat contract voor Kimi komt. Daar hoef je nu niet van overtuigd te raken, ik ben alleen bang dat er dan straks ook wel weer een smoesje zal volgen waarmee je hoopt vol te kunnen houden dat Kimi zo snel is. Sorry, maar als Kimi echt zo snel was als iedereen elkaar napraatte, dan hadden we ook niet verrast hoeven zijn over het gewaagd zijn aan Massa, want dan had Massa het inderdaad afgelegd tegen Kimi.
Kan wel zijn, maar daar kun je de uitslag toch niet op aanpassen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De voorsprong die hij had op dat moment was dan groot genoeg om veiligere marges in ogenschouw te nemen. Ik denk dat hij daar op doelt.
Je kunt natuurlijk lekker rondjes blijven draaien in je eigen werkelijkheidje. En dan wordt je weer teleurgesteld als Kimi door Hamilton tot figurant wordt gedegradeed. Maar dan kun je natuurlijk ook weer iets verzinnen waar het aan ligt. Bij Massa heb je je excuus al, die is natuurlijk zijn snelheid kwijtgeraakt door die hechtingen. En Kimi's volgende auto zal dan wel niet bij zijn rijstijl passen of zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
![]()
Feiten wegwuiven als details en aannames en voorspellingen wegzetten als feiten. Beetje goed lezen en dan heb je door dat ik niet Kimi verdedig (waar jij je hele gezever op wilt baseren): zelfverklaarde F1-intellect
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |