Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Even een belangrijke mededeling voor iedereen hier:
Voorlopig geen Formule 1-manager
x2quote:
x2quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verhalen zijn dat motoren voorheen altijd via de software begrensd werden voor klantenteams of dat ze zelf het motormanagement systeem moesten bouwen (zoals bij Ferrari). Met de standaard ECU en gehomologeerde motoren moet dit verschil dus niet mer kunnen optreden. Enige dat ik me kan indenken is dat het vermogen nog beinvloed wordt door het uitlaatsysteem en het koelsysteem (minder koeling minder vermogen).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:11 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik dat die BrawnGP wel zo mag blijven.
Een auto in 1 kleur vind ik gewoon mooi. Geen stickers erop, of iig zo weinig mogelijk en dan maakt het niet eens uit welke kleur het is (al blijft pikzwart natuurlijk wel gewoon het allergaafst voor een racewagen)
Ze rijden met dezelfde motor als McLaren begrijp ik? Ik ben benieuwd. Ook naar die knakenbak van VJ. Ze hebben allemaal dezelfde ECU dus in principe moeten ze gewoon hetzelfde uit de motor weten te halen lijkt me.
Of knijpt Mercedes de motoren van BrawnGP en Force India op een of andere manier?![]()
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Als ze echt 100% identiek zijn kon het (en dan vooral voor Force India) wel eens een geniaal seizoen gaan worden dunkt me
Fisico die Hamilton de oren wast. Dat zou echt geniaal zijn!
Ik vind dat de wagen van Brawn GP wel wat minder wit mag. Vind dat wel erg saai ogen. Al is het zwart met het geel wel tof.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:11 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik dat die BrawnGP wel zo mag blijven.
Een auto in 1 kleur vind ik gewoon mooi. Geen stickers erop, of iig zo weinig mogelijk en dan maakt het niet eens uit welke kleur het is (al blijft pikzwart natuurlijk wel gewoon het allergaafst voor een racewagen)
Het zijn gewoon degelijke coureurs. En die kan je (meestal) goed gebruiken als tweede coureur. Al vind ik Fisichella altijd wel beter bij kleinere teams.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:35 schreef Meike26 het volgende:
Fisico zal nooit de oren van Hamilton wassenFisichella is naar mijn idee ver overschat als coureur, net als Heidfeld trouwens. Ja, snel is hij wel, maar voor de rest laat hij weinig zien. Webber net zo.
En er zal denk ik altijd wel een miniem verschil zijn per motor. Maar dat houd je toch. De één is misschien 99,9% terwijl de ander 99,7% is.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
De verhalen zijn dat motoren voorheen altijd via de software begrensd werden voor klantenteams of dat ze zelf het motormanagement systeem moesten bouwen (zoals bij Ferrari). Met de standaard ECU en gehomologeerde motoren moet dit verschil dus niet mer kunnen optreden. Enige dat ik me kan indenken is dat het vermogen nog beinvloed wordt door het uitlaatsysteem en het koelsysteem (minder koeling minder vermogen).
ja true, voor die heren is dat Window of Opportunity ook langzamerhand aan het sluiten. Voor Trulli en Rubens al helemáál natuurlijk. Voor Button heb ik nog stille hoop, eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:03 schreef vosss het volgende:
Hetzelfde geld wmb voor Rubens, Webber, Heidfeld, Trulli en Button ook
Die hebben alle (behalve Rubens) nooit in een kampioensauto geredenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:03 schreef vosss het volgende:
Hetzelfde geld wmb voor Rubens, Webber, Heidfeld, Trulli en Button ook
die heb je snel geeditquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die hebben alle (behalve Rubens) nooit in een kampioensauto gereden
Is dit een verkapte manier om te zeggen: "Jongens, verwacht ons zeker niet voorbij de middenmoot in Australië"?quote:Webber: "Auto kan nog verbeterd worden"
Mark Webber is nog niet helemaal blij met de Red Bull RB5, waarmee hij afgelopen week in Jerez heeft getest. De Australiër was na de presentatie wel lovend over de nieuwe auto van het Britse team, maar in Jerez miste hij snelheid en hij is van mening dat de auto nog niet optimaal geprepareerd is voor de Australische Grand Prix, later deze maand.
"We hebben nog wat meer snelheid nodig", vertelde Webber in de Australische krant Canberra Times. "De auto voelde deze week niet aan zoals eerder dit jaar, toen ik nog wel erg blij met de auto was. We moeten optimaal gebruik maken van elke run om zoveel mogelijk over de auto te leren."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben wel heel benieuwd naar hoe de bolides zich verhouden ten opzichte van elkáár op de baan. En dus niet tijdens de tests die nu gedaan worden: dat is toch maar uittesten hoe de auto reageert, met een bepaalde coureur, bepaalde setting van zus, bepaalde stand van een vleugeltje zo.
Ik ga het eerste raceweekend al meteen de vrijdag en zaterdag missenZit ik bij een concert ergens ver weg in Antwerpen :S Maar de zondag, die ga ik wel kijken
En wie weet niet eens thuis
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Nope, bij F1-fan(s) in huisquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. J. Trulli Toyota TF109 1:21.552 +0.412 87 pit 3. K. Räikkönen Ferrari F60 1:21.565 +0.425 60 pit 4. N. Piquet Jr. Renault R29 1:21.681 +0.541 94 pit 5. S. Bourdais Toro Rosso STR4 1:22.158 +1.018 86 pit 6. N. Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:22.194 +1.054 65 pit 7. A. Sutil Force India VJM-02 1:22.452 +1.312 107 pit 8. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:22.582 +1.442 95 pit 9. K. Nakajima Williams FW31 1:22.813 +1.673 100 pit 10. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:23.600 +2.460 70 pit |
Wellicht sponsors winnen?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:27 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn GP doet het verrassend goed tijdens hun eerste testen:
[ code verwijderd ]
Denk je dat ze tijdens de enige test die ze hebben met een vederlichte auto en alleen maar splinternieuwe banden gaan rijden?quote:
www.f1racing.nl vind ik een goede manager hebben, wel niet helemaal gratis (kost 5 euro) ...quote:Op maandag 9 maart 2009 18:44 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Hoi,
ik zou graag voor mijn bedrijf waar ik in werk een F1-manager sublegue willen starten.
Nu zijn er meerdere te vinden op internet.
Welke is gratis, en het leukst (beste?)............
en vooral niet TE ingewikkeld
Ik dacht ik kan het wel in dit topic kwijt, zie er zosnel geen ander tpoic over
5 euro voor het aanmaken van een sublegue?quote:Op maandag 9 maart 2009 19:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
www.f1racing.nl vind ik een goede manager hebben, wel niet helemaal gratis (kost 5 euro) ...
en ingewikkeld is het ook niet![]()
met onze vriendengroep gebruiken we die al een paar jaar, en het bevalt prima
nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro...quote:Op maandag 9 maart 2009 19:18 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
5 euro voor het aanmaken van een sublegue?
of moet iedereen 5 euro betalen?
Hoho, dit wordt het jaar van Button.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:33 schreef vosss het volgende:
Het zou toch een bak zijn als Rubens dit jaar wereldkamioen zou worden.!!!!
Is inderdaad niet echt veel. Doe er dit jaar voor het eerst aan mee. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro...
maar ja, wat is nou 5 euro
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:37 schreef vosss het volgende:
Als ie niet kon sturen zat ie niet in de F1, dus ik denk dat je er van uit mag gaan dat ie best een beetje kan sturen
Het zijn uitspraken als deze waardoor Taki Inoue nooit vergeten zal worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:37 schreef vosss het volgende:
Als ie niet kon sturen zat ie niet in de F1, dus ik denk dat je er van uit mag gaan dat ie best een beetje kan sturen
Het voordeel hiervan is vooral dat mensen niet te veel teams aanmaken p.p. Vorig jaar heb ik meegedaan met de F1manager van RTLGP en de FOKmanager, maar bij RTLGP liepen er een hoop rond die meerdere teams hadden... 5 euro inschrijfgeld is dus een goed initiatiefquote:Op maandag 9 maart 2009 19:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro...
maar ja, wat is nou 5 euro
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.907 66 Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:20.966 111 Trulli Toyota (B) 1:21.182 121 Webber Red Bull-Renault (B) 1:21.347 66 Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:21.615 127 Sutil Force India-Mercedes (B) 1:21.834 82 Alonso Renault (B) 1:21.937 111 Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:21.991 88 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.039 14 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) no time 6 |
Het lijkt me een beetje naïef om er vanuit te gaan dat Brawn zoiets niet zou doen.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:55 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Denk je dat ze tijdens de enige test die ze hebben met een vederlichte auto en alleen maar splinternieuwe banden gaan rijden?
Ross Brawn is Eddie Jordan niet hè, van Brawn wil ik liever geloven dat hij dan liever werkt aan een goed team, maar misschien is het niet meer dan dat - dat ik dat wil geloven.
En de vragen met betrekking tot de snelheid van McLaren blijven bestaan:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:04 schreef Trystar het volgende:
Test tijden tweede testdag in Barcelona:
[ code verwijderd ]
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En de vragen met betrekking tot de snelheid van McLaren blijven bestaan:"Het team van McLaren roept nog de meeste vraagtekens op. De renstal testte vandaag opnieuw het nieuwe aërodynamische pakket, maar Heikki Kovalainen kon zich totaal niet mengen in de strijd om de snelste ronden. De Fin werd uiteindelijk negende, met alleen de vroegtijdig gestrande Toro Rosso-coureurs achter zich."
Zand in de ogen van de concurrentie strooien?
Bron: GPupdatequote:McLaren test radicale nieuwe vloer in Barcelona
Het team van McLaren mag dan een bijrol hebben gespeeld in de tijdenlijst op de eerste testdag in Barcelona, dat betekent niet dat de mannen uit Woking niet weten waar ze mee bezig zijn. Heikki Kovalainen testte op maandag een radicale nieuwe vloer, die de McLaren meer grip moet geven aan de achterkant.
McLaren testte vorige week nog met de achtervleugel van vorig jaar en nu wordt duidelijk waarom. Hoe meer grip je aan de achterkant creëert door middel van de vloer en de diffuser, hoe kleiner je achtervleugel kan zijn, waardoor je minder luchtweerstand hebt en dus harder gaat op de rechte stukken. Kovalainen richtte zich op maandag dus niet op het rijden van snelle ronden, maar op het testen van de nieuwe achterkant. Dat verklaart ook waarom de Fin soms bijna tot stilstand kwam in de laatste bocht, om vervolgens vol op te trekken.
McLaren testte in de ochtendsessie met het 'oude' bodywork van de MP4-24, waarna het team na de lunch een compleet nieuw aërodynamisch pakket en de nieuwe vloer monteerde, om zo de verschillen te onderzoeken. De nieuwe vloer is het beste te zien van bovenaf, dan is duidelijk dat er voor de achterwielen een flink stuk uit is gehaald. De regels schrijven voor dat je vanonder de auto geen bodywork mag zien, waardoor een dergelijke vloer vorig jaar nog onmogelijk was met alle flapjes en vleugeltjes die uitstaken. Met de huidige aërodynamische regels kan het wel.
Het team liet weten op dinsdag verder te gaan met het optimaliseren van de setup, die met deze nieuwe vloer natuurlijk heel anders zal zijn dan met de oude.
Wie?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:58 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het zijn uitspraken als deze waardoor Taki Inoue nooit vergeten zal worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige auto's die nog sneller waren, waren de '08 auto's met '09 slicks.
http://www.f1reporter.nl/(...)str4-wallpapers.htmlquote:Op maandag 9 maart 2009 23:37 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rechtsklik, set as wallpaperSorry, geen betere kwaliteit gevonden..
Dat het gewoon een ordinaire Vodafone reclame is?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn autoHij rijdt voortaan met een Blackberry Storm
Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is
Zou best kunnen, weet ik ook niet meer.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken
(toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?)
Tof gedaan zegquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn autoHij rijdt voortaan met een Blackberry Storm
Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is
Paul Belmondo is nog wel redelijk succesvol geweest in FIA GTquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:16 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zou best kunnen, weet ik ook niet meer.
Het enige dat ik nog weet, is dat het de zoon van een bekende acteur is, die zodoende dus wél het geld had om in de F1 te rijden maar er volstrekt niets te zoeken had. Net als Inoue, trouwens.
Leuk filmpje!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn autoHij rijdt voortaan met een Blackberry Storm
Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is
March in 1992 en Pacific in 1994.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken
(toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Massa Ferrari (B) 1:20.168 109 Kubica BMW Sauber (B) 1:20.217 109 Glock Toyota TF109 (B) 1:20.410 99 Alonso Renault R29 (B) 1:20.863 107 Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.165 102 Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.324 89 Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:21.545 97 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.569 140 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:21.657 82 |
Neenee, voor 95 keek ik ook al. Toen ik het filmpje keek wist ik het weer, maar zo in eerste instantie zei die naam me echt niets meerquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken
(toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?)
Tuurlijk, wat denk je zelf. En er zijn altijd genoeg domme mensen die erin trappenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:30 schreef Party_P het volgende:
Zo Button, zou me niks verbazen als het een Arrows 2000 verhaal weer is. Te lichte auto om sponsoren te verwerven.
In een te lichte auto 124 rondjes rijden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:30 schreef Party_P het volgende:
Zo Button, zou me niks verbazen als het een Arrows 2000 verhaal weer is. Te lichte auto om sponsoren te verwerven.
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In een te lichte auto 124 rondjes rijden?Dan moet ie dus een stuk of 30 pitstops gemaakt hebben? Ik ben wel benieuwd naar de overall rondetijden en hoe de snelste tijd is ontstaan. Als t echt maar 1 rondje is geweest, ok.. dan geloof ik t wel
Hahaha , Superquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:47 schreef Atreidez het volgende:
Nieuw spionageschandaal!
[ afbeelding ]
Ik moet het nog zien als ik eerlijk benquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
Dus die staat een stukje lager op de ladder wss.quote:The Guardian says he has been marginalised!
Algemeen directeurquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien als ik eerlijk ben
Al gun ik het Brawn natuurlijk wel. Bij Ferrari weggaan en van op 2 jaar tijd een flutteam (sorry dat ik het zeg) een competetief team maken
Hoe zit het eik met Fry? Die mis ik een beetje in de naam van het team zegmaar.
Is hij helemaal weg nu? Of is ie wel nog deel van het "nieuwe" team?
Ik heb er eik niets meer over gelezen
Iemand?
mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnenquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien als ik eerlijk ben
Al gun ik het Brawn natuurlijk wel. Bij Ferrari weggaan en van op 2 jaar tijd een flutteam (sorry dat ik het zeg) een competetief team maken
Volgens de media waren ze bij Mercedes verbaasd over de brandstofhoeveelheden die de Brawn GP aan boord had. En niet omdat het ultra weinig zou zijn geweest.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame....quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:11 schreef Meike26 het volgende:
Ten opzichte van Ecclestone is iemand al snel een reus
Pff, ik ben 1.83quote:[..]
Er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame....
Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Pff, ik ben 1.83Ben ik dan ook een reus ?
Dat wordt door het team zelf ook gezegd. Eerst een racesimulatie gevolgd door een paar snelle ronden in kwalificatie setup.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen
als BAR tho
ojaquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.774 120 Glock Toyota (B) 1:20.091 128 Vettel Red Bull-Renault (B) 1:20.576 83 Alonso Renault (B) 1:20.664 64 Massa Ferrari (B) 1:20.677 92 Kubica BMW-Sauber (B) 1:20.740 134 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.869 70 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.013 62 Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:21.045 141 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.629 27 |
Meld je eens aan in mijn topic!quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Dat was Honda al. In de de winter van '05 op '06 is BAR volledig Honda gewordenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen
als BAR tho
Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:38 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport.
Dat zou er mooi zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn.
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:47 schreef Trystar het volgende:
[..]
Dat zou er mooi zijn.
Ik weet op dit moment niet wat ik van die test tijden moet denken, Brawn erg snel en McLaren tegenvallend.
Ik kan niet wachten tot het gaat beginnen!
quote:Kwalificatie
1. F. Massa Ferrari 1:21.421
2. F. Alonso McLaren 1:21.451
3. K. Räikkönen Ferrari 1:21.723
4. L. Hamilton McLaren 1:21.785
5. R. Kubica BMW 1:22.253
6. J. Trulli Toyota 1:22.324
7. N. Heidfeld BMW 1:22.389
8. H. Kovalainen Renault 1:22.568
9. D. Coulthard Red Bull 1:22.749
10. G. Fisichella Renault 1:22.881
Leuk idee!quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.![]()
En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Ik denk dat ze de chicane voor de laatste bocht niet gebruikenquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.
Leuk idee, iddquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.![]()
En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaaktquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.![]()
En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Ze zijn sneller dan vorig jaar, maar minder snel dan jij doet vermoeden. De snelste tijden worden in Q2 gereden en toen was Barri 11de met een 1.21.0. Dus ik verwacht dat de snelste tijd toen een lage 1.20'er was of een hoge 1.19'erquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]
Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:32 schreef Garisson72 het volgende:
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren.
Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder isquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef Garisson72 het volgende:
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden.
De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet?
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:58 schreef Garisson72 het volgende:
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009:
De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden.
De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde.
Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen...
Dat is ook weer waar, al met al zou het weinig verschil moeten geven denk ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is
Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:09 schreef Aresdreams het volgende:
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.
De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:10 schreef Aresdreams het volgende:
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...
snelheidsbeperking zou kunnen, ach ja, als het maar een leuk seizoen wordtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.
[..]
De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.
Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen.
Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen.
Ah kijk en dacht ik iets orgineels te hebben gevonden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt
Jammer dat deze held niet meer actief isquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.![]()
En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Als ze zich nu in nevelen zouden hullen zouden de geruchten alleen maar groter worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce.
Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen.
McLaren geeft gebrek aan downforce toe
Of de Honda waar ik op heb gestaanquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:21 schreef Meike26 het volgende:
Allemaal 10 euro is al een stuk realistischer... en dan net zo'n geblokt ding als destijds Racing for Holland had
Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:28 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Jammer dat deze held niet meer actief is![]()
Heb hem gekickedquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen.
Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig.
En ze verwachten van de gewijzigde regelgeving veel voordeel te hebben. Zeker door het gebrek aan downforce en het invoeren van KERS. Hun KERS met vliegwiel gaat een heel seizoen mee en heeft een gunstiger gewicht (ca 25 kg) dan de andere teams die een chemische KERS gebruiken.
uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]chemische KERS? De remstof wordt opgevangen en in pk's omgezet?
ik snap je wel maar het is de werkende kracht die het beestje een naampje geeftmechanische KERS vs. elektrische KERS
89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hoursquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:
[..]
uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halen
Daarvoor wordt het ook eerst opgeslagen gok ikquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hours
Ik denk dat je dan meer accelereert dan remt
Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:25 schreef sanger het volgende:
Over remmen gesproken; als een f1 zijn gas loslaat dan remt de bolide harder dan een productieauto ook maar kan
Zeker interessantquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:36 schreef Atreidez het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73700
Dit is wel een interessant stukje over de BrawnGP (engels).
De Veyron is wellicht de uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser.
quote:'McLaren in emergency talks over performance'
The McLaren team held a crisis meeting at their base in Woking yesterday, it has been revealed. Lewis Hamilton joined the meeting after returning from the Barcelona test to join team-mate Heikki Kovalainen, Team Principal Martin Whitmarsh and senior members of the team's technical crew.
Having introduced a new scheduled aerodynamic update for this week's Barcelona test - featuring modifications to the car's floor - the MP4-24 was significantly off the pace for both drivers, with Hamilton's final time of Thursday almost two full seconds slower than the fastest from Rubens Barrichello's Brawn entry.
Despite one more four-day test still to come in Jerez next week, Whitmarsh was pessimistic when describing the car's on-track displays so far: "I don't think we have done a good enough job, there is no point hiding from that face - we just have to get our heads down and work hard to fix it. We will rectify the problem as quickly as we can, even though that might not be as quickly as we would like," he is quoted as saying by The Guardian.
The lack of pace of the 'silver arrows' was only emphasised this week by the lap times of the two Brawn cars, as Button and Barrichello are powered by identical Mercedes engines to those in the McLarens. "For the moment we must assume that the Brawn is as quick as it looks and that the McLaren is as slow as we are," Whitmarsh continued. "We believe we do not have the aerodynamic performance that we need, but teasing more speed out of a Formula 1 car very seldom involves a silver bullet. We have to be realistic and pragmatic about this and it will take time to rectify the problem. However, Lewis won the World Championship with us last year and knows we have the potential to do it again."
Je gaat zo langzamerhand denken aan het drama dat MP4-18 heet. En Haug klinkt nou ook niet echt optimistisch.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:59 schreef Atreidez het volgende:
Zou niet de eerste keer zijn dat McLaren gewoon begint aan een compleet nieuwe auto
Bronquote:Frage: "Ist der MP4-24 schnell genug?"
Haug: "Derzeit nicht. Wir haben noch viel Arbeit vor uns und müssen unser technisches Paket deutlich verbessern. Dieser Prozess benötigt Zeit - er kann bis zum Beginn der Europasaison dauern, vielleicht sogar länger."
En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al.quote:
En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook.quote:Button gaat voor titel in 2009
13 januari 2008
Jenson Button kende in 2007 een van de slechtste seizoenen uit zijn carrière, maar hij denkt dat Honda een positieve ommekeer kan maken om volgend jaar al om de titel te strijden. Volgens de Brit speelt de komst van Ross Brawn hierbij een rol.
"Ik ben zo blij met Ross", vertelde Button tijdens de Autosport International show. "Toen hij voor het eerst bij het team kwam, kreeg hij het grootste applaus dat ik ooit heb meegemaakt. Hij zal natuurlijk niet in zijn eentje het team volledig verbeteren, maar hij is nu al goed bezig en zijn manier van werken heeft het team al wel een flink stuk veranderd."
"Ik denk dat we in 2008 een stuk meer vooraan meedoen dan vorig jaar en in 2009 moeten we mee kunnen strijden om de titel", vervolgde hij. "Als we de juiste auto ervoor hebben, dan wint dit team het wereldkampioenschap. Als team zijn we erg sterk. Na een slecht jaar als 2007 beseften we dat er iets moest veranderen en dat hebben we gedaan. Ik kijk uit naar de toekomst met Honda."
En dan ga ik echt dronken worden!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al.
[..]
En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook.
Yup, het eerste waar ik gelijk aan moest denken toen Brawn GP zo goed presteerde was die uitspraak van hem. Waren we hem er vorig jaar nog over aan het uitlachen, krijg je dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:39 schreef vosss het volgende:
Ow en Button for WC, dat zou echt een giller zijn![]()
![]()
Ja, in paint.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef bodylotion het volgende:
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
Brawn is wat je noemt een 'connector', iemand die de juiste mensen op de juiste plaats de juiste dingen kan laten doen, en zo alles bij elkaar brengt wat nodig is voor succes. Dat deed hij bij Benetton en bij Ferrari (mede waardoor Schumacher kon doen wat hij deed) en dat doet hij vanáf het moment dat hij bij Honda begonnen is, al is dat nu pas zichtbaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef bodylotion het volgende:
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
quote:'Slight Disadvantage' For Ferrari ?
Ferrari is facing "a slight disadvantage" heading into the 2009 season, its team boss Stefano Domenicali has admitted.
First, reigning world champion Lewis Hamilton's employer McLaren this week admitted its new MP4-24 is not ready to win races, and now the 2008 constructors' title winner has spoken with a similarly cautionary tone.
"Who, like us and our main competitors, was working until the last moment on the development of the 2008 car, might have a slight disadvantage compared to those who gave up last year and dedicated themselves and their resources to a new project," Domenicali said.
Maranello based Ferrari was believed to hold a slight edge on a close group of rivals this winter, but Domenicali admits last week's Barcelona test - remarkably dominated by the former Honda team Brawn - has blurred the picture.
Asked where Ferrari stands, Domenicali answered: "I don't want you to think that I'm avoiding an answer, but it's more difficult than ever to say anything about the levels on the track.
"Until a couple of days ago there was a great equilibrium between the different teams - some expected and some a bit less - and then there was Brawn GP's exploit. Their performance was incredibly surprising and they have to be watched with care.
"We think that we're part of the more competitive teams, but there are still many unknown factors to consider; we have to wait for Melbourne to get the answers," the Italian added.
Domenicali also commented on Flavio Briatore's assertion that up to three teams may be circumventing the new aerodynamic regulations in the area of the rear diffuser.
"We think that we've applied the modified regulations - after the works done by the OWG (overtaking working group) together with the FIA - to the letter," he said.
"It might be that others took a different approach; the FIA has to dissipate any doubt; let's hope they'll do if fast and clear."
Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:52 schreef vosss het volgende:
Ik zou het echt geweldig vinden. En dan die zure bek van Lewis als ie uitgekotst word door de engelse fans en als Button op handen gedragen wordt en in de engelse kranten met superlatieven bejubeld wordt
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaad
als ie vooruit komt welquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:23 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
Ach ... hij is al WCquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:23 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
quote:Op zondag 15 maart 2009 00:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... hij is al WCNet als z'n oude teamgenoot en Kimi en Alonso en Lew.
Sterker nog ... van alle mensen van wie je het zou verwachten is Massa de enige niet-wereldkampioen.
Zegt wel iets, imo.
Gebrek aan talent zou ik eerder zeggen...quote:Op zondag 15 maart 2009 13:08 schreef vosss het volgende:
Dat Massa nog geen WC is is de schuld van die duitser
1 2 3 4 | 1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:19.236 102 2. Alonso Renault (B) 1:19.895 33 3. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:20.013 69 |
quote:McLaren is also present at this week's test but has decided to run from Monday to Thursday rather than Sunday to Wednesday as originally planned. Lewis Hamilton will drive for the first two days before handing over to team-mate Heikki Kovalainen.
Las dat er bepaalde spullen nog niet waren gearriveerd, dus in die zin best logisch dat ze een dag wachten. Maar echt lekker gaat het nog steeds niet, nee.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:42 schreef Atreidez het volgende:
Ah, wou t ook net postenDe lijn trekt zich nog steeds door..
Eerder van het team Ferrari. Als zij in Engeland en Singapore geen fouten hadden gemaakt was Massa nu WCquote:Op zondag 15 maart 2009 13:08 schreef vosss het volgende:
Dat Massa nog geen WC is is de schuld van die duitser
Denk dat ze het liever doen met de nieuwe spullen. Anders zijn ze er toch een dag aan kwijt.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:10 schreef sanger het volgende:
Zelfs zonder die nieuwe spullen lijkt het mij nuttig te testen nu ze een nieuwe vloer hebben en alles....
Mwah, zijn spin in de GP van Maleisië was nou ook niet echt handig te noemen.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerder van het team Ferrari. Als zij in Engeland en Singapore geen fouten hadden gemaakt was Massa nu WC
En niet te vergeten Massa zijn motor die 3 ronde voor het einde in rook op ging rijdens de gp van Hongarijequote:Op zondag 15 maart 2009 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerder van het team Ferrari. Als zij in Engeland en Singapore geen fouten hadden gemaakt was Massa nu WC
EN de hulp van de FIA natuurlijk!quote:Op zondag 15 maart 2009 19:46 schreef Trystar het volgende:
[..]
En niet te vergeten Massa zijn motor die 3 ronde voor het einde in rook op ging rijdens de gp van Hongarije
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:51 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand al foto's kunnen vinden van Alonso's crash? Die schijnt best hard en frontaal geweest te zijn.
Hij is iig ongedeerd
Truequote:Op zondag 15 maart 2009 18:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk dat ze het liever doen met de nieuwe spullen. Anders zijn ze er toch een dag aan kwijt.
[..]
Mwah, zijn spin in de GP van Maleisië was nou ook niet echt handig te noemen.
Ze zouden niet de eerste zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:08 schreef Rory78 het volgende:
Brawn GP zo snel omdat ze nog sponsorloos zijn?
Misschien. Maar dan nog, ze kunnen nooit zoveel sneller zijn door alleen met lege tank te rijden. Dat doen de andere teams gedurende een testweek namelijk ook, want ook zij willen weten wat de werkelijke snelheid en de kwali snelheid is van hun bolide.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:08 schreef Rory78 het volgende:
Brawn GP zo snel omdat ze nog sponsorloos zijn?
De teams die in het verleden het voor elkaar kregen om te imponeren in de winter, bleken dat achteraf gedaan te hebben met aanpassing(en) waardoor de bolide niet strikt reglementair meer was.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien. Maar dan nog, ze kunnen nooit zoveel sneller zijn door alleen met lege tank te rijden. Dat doen de andere teams gedurende een testweek namelijk ook, want ook zij willen weten wat de werkelijke snelheid en de kwali snelheid is van hun bolide.
Ik denk dat wat we nu zien de kwali snelheid is. En Massa heeft bv. al aangegeven dat Ferrari daar niet aan kan tippen.
Dat is niet waar. Was het niet tijdens de wintertest voor het seizoen van 2004 dat BAR-Honda erg hard ging, en iedereen riep dat ze de boel belazerde? Maar ze eindigde wel mooie 2e in het constructeurskampioenschapquote:Op maandag 16 maart 2009 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De teams die in het verleden het voor elkaar kregen om te imponeren in de winter, bleken dat achteraf gedaan te hebben met aanpassing(en) waardoor de bolide niet strikt reglementair meer was.
Was dat niet ook met een dubieuze tankconstructiequote:Op maandag 16 maart 2009 09:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Was het niet tijdens de wintertest voor het seizoen van 2004 dat BAR-Honda erg hard ging, en iedereen riep dat ze de boel belazerde? Maar ze eindigde wel mooie 2e in het constructeurskampioenschap
Daar doelde ik op inderdaad. En aangezien het team pas zo laat heeft kunnen testen ga ik er vanuit dat dit bij Brawn GP niet aan de hand is. Ze kunnen de test met "the real thing" veel te goed gebruiken.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De teams die in het verleden het voor elkaar kregen om te imponeren in de winter, bleken dat achteraf gedaan te hebben met aanpassing(en) waardoor de bolide niet strikt reglementair meer was.
Het is niet altijd een kwestie geweest van een lege tank en knallen maar.
Maar ik vertrouw er wel op dat iemand met de statuur van Brawn daar niet aan begint.
quote:1:19-grens niet veilig voor BGP001
09:55
Barrichello is zojuist nog maar eens sneller gegaan en niet een beetje ook. De Braziliaan noteerde met zijn Brawn GP BGP001 een 1:18.3 neer. Daarmee komt hij in de buurt van de tijden van Scuderia Toro Rosso begin februari op het circuit van Jerez, al deed de italiaanse renstal dat met een 2008-auto.
quote:Hamilton als enige boven de 1:20
10:47
Lewis Hamilton is na de eerste twee uur van deze testdag de enige die nog geen tijd van onder de 1:20 heeft weten te realiseren. De coureur van het ploeterende McLaren werkte net een run van drie getimede ronden af waarbij zijn rondetijden 1:21.6, 1:20.6 en 1:21.3 waren.
2008 spec met slicks?quote:Op maandag 16 maart 2009 10:57 schreef sanger het volgende:
Dus Brawn weet met de nieuwe spec in de buurt te komen van de 2008 spec STR
Volgens mij reed STR toen indd met de 2008-spec met slicksquote:
En in de buurt van de tijden die Honda vorig jaar reed tijdens de testen (met slicks).quote:Op maandag 16 maart 2009 10:57 schreef sanger het volgende:
Dus Brawn weet met de nieuwe spec in de buurt te komen van de 2008 spec STR
Ik vind het geweldig dat ze meedoen en ik gun ze het wel maar ze gaan echt niet in de top 10 eindigen in OZ, sprookjes geloof ik al lang niet meer in.quote:
Daar durf ik wel een kratje bier op te zettenquote:Op maandag 16 maart 2009 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig dat ze meedoen en ik gun ze het wel maar ze gaan echt niet in de top 10 eindigen in OZ, sprookjes geloof ik al lang niet meer in.
OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jouquote:Op maandag 16 maart 2009 13:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar durf ik wel een kratje bier op te zetten
Die ga je verliezenquote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jou
Als ze het redden zou ik het heel mooi vinden dus dan is dat kratje bier ook geen probleem, het is toch al crisisquote:
Dat was een jaar later meen ik...quote:Op maandag 16 maart 2009 10:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Was dat niet ook met een dubieuze tankconstructie
van wikipediaquote:Op maandag 16 maart 2009 13:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat was een jaar later meen ik...
quote:Op 4 mei 2005 werd het BAR-Honda team door vier onafhankelijke rechters verboden mee te doen aan twee races in het Formule 1 kampioenschap dat jaar. De reden was dat zij met illegale auto's mee zouden hebben gedaan in de voorgaande San Marino Grand Prix op 24 april. De aanklacht was dat hun auto's onder de 600 kilo waren, dit is het minimum gewicht voor een Formule 1 wagen.
BAR-Honda ging hier tegenin door te zeggen dat de motor een minimum van 6 kg brandstof nodig heeft, waardoor de auto boven het minimum gewicht blijft. Hun interpretatie van de regels was dat de limiet alleen geldt tijdens de race, en niet in de inspecties na de race. De FIA, en later ook de rechtbank, waren het hier niet mee eens. Het team werd gediskwalificeerd van de San Marino Grand Prix, en verloor de punten die het had gewonnen. Daarnaast mochten ze niet meedoen aan de races in Spanje en Monaco.
Die staatquote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jou
Ik heb het met name over backmarkers die nog snel wat sponsoren over de lijn moesten trekken.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Was het niet tijdens de wintertest voor het seizoen van 2004 dat BAR-Honda erg hard ging, en iedereen riep dat ze de boel belazerde? Maar ze eindigde wel mooie 2e in het constructeurskampioenschap
Alleen jammer dat ze niet zeggen hoeveel ronden de stint duurde. Dan kon je iets zeggen over het brandstofgewicht.quote:Installatieronde voor Button
13:09
Rubens Barrichello werkte zojuist nog een snelle run met allemaal ronden hoog in de 1:18 en laag in de 1:19 af. Het is echter de bedoeling dat hij vanmiddag zijn plek afstaat aan teamgenoot Jenson Button. De Engelsman reed eerder dit uur al een installatieronde.
quote:BMW's KERS is 'race-ready'
BMW Sauber has become the first team to declare that its kinetic energy recovery system is ready to use in Melbourne, but boss Mario Theissen has not committed to running the device in the season-opener yet.
KERS has been a hot topic all winter, with many teams struggling to prepare their systems in time.
But Theissen says he has no concerns about BMW’s KERS and that the team’s only consideration will be how it affects set-up and lap time, rather than its reliability.
“We’ve got our KERS to the stage where it is race-ready, which means we can use it in Melbourne,” he said.
“Now it’s just a matter of weighing up the pros and cons.
“On the positive side, the drivers would have an extra 82 bhp at their disposal for 6.6s per lap.
“However, the system adds weight to the car and this has an impact on the car’s weight distribution and tyre wear.
“We will make a decision on a driver-by-driver, circuit-by-circuit basis.”
BMW racer Robert Kubica is concerned that as one of the taller drivers on the grid, his extra body weight will put him at a disadvantage in the KERS era – a fear that Theissen shares.
“The difference between the actual weight and minimum weight is levelled out by positioning ballast around the car to optimum effect,” the BMW team boss explained.
“Traditionally, this means that a heavier driver has been at a disadvantage, as he has had less ballast to balance out the car.
“Using the KERS will further reduce – by the weight of the system – the amount of ballast available.
“In order to prevent Formula 1 from becoming a jockeys’ competition, we are pushing for an increase of the minimum weight in the future.”
Theissen has always been one of the staunchest advocates of KERS, and he remains convinced that the controversial and expensive technology is worthwhile.
“This has been a huge challenge, one which we have taken on with great drive and determination,” he said.
“When I look back at how far we have come in such a short space of time, it really is very impressive.
“Here, Formula 1 has taken on the role of technology accelerator for series production cars of the future.”
Van welke site haal je deze info?quote:Op maandag 16 maart 2009 14:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze niet zeggen hoeveel ronden de stint duurde. Dan kon je iets zeggen over het brandstofgewicht.
F1Today heeft een livestukje rondom vrijwel iedere testsessiequote:
thnxquote:Op maandag 16 maart 2009 17:08 schreef sanger het volgende:
[..]
F1Today heeft een livestukje rondom vrijwel iedere testsessie
1 2 3 4 5 | Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:18.398 62 Button Brawn-Mercedes (B) 1:18.892 12 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.513 85 Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.783 123 |
quote:Brawn: “Dit is onze echte snelheid”
Door Mario Manhaeghe, 1 uur en 2 minuten geleden
De opvolger van Honda, Brawn GP maakt na pas twee weken testen een geweldige indruk. Critici zijn van mening dat het team met weinig brandstof rijdt, om op deze manier snelle rondetijden te kunnen rijden om zo sponsors aan te trekken. Teameignenaar Ross Brawn ontkent dit en zegt dat de snelheid van de BGP001 de echte snelheid is.
Buiten het lage brandstofpeil zou het team ook onder het minimumgewicht van 605 kg. rijden. Het team zou op deze manier hopen om nieuwe sponsors aan te trekken. Brawn doet deze theorie af als onzin.
We zoeken naar langdurige partners en niet naar sponsors die zich goedkoop bij een team willen inkopen, die snel een plaatsje op de wagen willen vanwege de snelle rondetijden. zei Brawn in Auto Motor und Sport.
Volgens Rubens Barrichello haalt de wagen vooral veel voordeel uit de Mercedes-motor: Deze motor is een droom. Als ik nu het gaspedaal indruk en accelereer, weet ik eindelijk wat ik kan verwachten. Het
Jup, maar Alonso deed een qualy stint, terwijl BGP alleen maar langere runs heeft gedaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |