abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:54:26 #251
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66698633
Massa toont zich weer eens van zijn intelligentste kant:
quote:
"De vrijdagtrainingen zijn helemaal niet zo belangrijk voor de show, dus we kunnnen net zo goed de training op zaterdagochtend iets langer maken en de vrijdag helemaal schrappen", vertelde de 27-jarige Braziliaan in een interview met de officiële Formule 1-site. "Verder zouden we de races ook wel iets kunnen inkorten, want in de laatste vijftien raceronden gebeurt meestal toch niets meer interessants."

Alsof die laatste fase waarin weinig gebeurt niet nog steeds aan het eind van die ingekorte race zal komen.

bron
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_66698957
na de seizoensfinale van 2008 kan ik me best voorstellen dat Massa het einde van races niet leuk meer vind, maar ik zou verwachten dat hij dan alleen de laatste ronde zou willen schrappen.
pi_66700321
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:59 schreef sanger het volgende:
McLaren is toch ook bezig met het testen volgens 2010 bandenspec? Oftewel met verbod op bijtanken en dus een zware auto. Zou een verklaring kunnen zijn.
Waren ze dacht ik dinsdag al mee bezig. Vond er verder ook geen enkele vermelding van dat dit nu weer het geval was.

Tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Pos  Driver        Team                       Time      Laps
 1.  Alonso        Renault               (B)  1:19.945  129
 2.  Raikkonen     Ferrari               (B)  1:20.250  104
 3.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  1:20.520  98
 4.  Trulli        Toyota                (B)  1:20.540  131
 5.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  1:20.894  107
 6.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  1:20.948  83
 7.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  1:21.302  70
 8.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  1:21.411  79


Bron

Tijden van stints:

K. Raikkonen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
F. Alonso
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L. Hamilton
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En humor van STR. Klik
pi_66705023
quote:
Renault dreigt uit de Formule 1 te stappen

Renault keert de Formule 1 de rug toe, als zij niet meer geld ontvangt uit de televisie-opbrengsten. Dit heeft Patrick Pelata, directeur operationele zaken bij de Franse autofabrikant, laten weten tijdens de autobeurs in Genève.

"We proberen de kosten omlaag te brengen en we willen meer geld ontvangen uit de tv-rechten, de circuitrechten en de baansponsoring", vertelde Pelata in een interview met Bloomberg. "We willen graag deel uit blijven maken van de Formule 1, maar als de onderhandelingen op niets uitlopen, dan zijn er geen taboes."

Formule 1-baas Bernie Ecclestone zegt niets te weten van Renaults dreigement. "Ik ben verrast dat hij dit zomaar zegt", reageerde hij. "We hebben een contract met de teams dat pas in 2013 afloopt en we zullen niet van dat contract afwijken."

De FOTA liet eerder al weten graag met Ecclestone te willen praten om te kijken of zij meer geld van de FOM kan krijgen. Hierin worden de teams gesteund door FIA-president Max Mosley. Ecclestone piekert er echter niet over. In januari zei hij al: "We moeten ze niet meer geld gaan geven. We moeten ze juist minder geld gaan geven. Ze kunnen wel om meer geld gaan vragen, maar ze krijgen het niet."

Pelata wilde niets zeggen over wanneer Renault eventueel uit de F1 zal stappen. Hij gaf wel toe dat Renault contractueel verplicht is om dit jaar mee te doen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:51:01 #255
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66707998
Force India redelijk dichtbij McLaren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66710009
Ik snap die spoilertags niet echt hoor.. Ze nemen evenveel ruimte in Toch bedankt voor de post uiteraard..
Where facts are few, experts are many.
pi_66712948
Dat wilde ik ook net zeggen Atreidez
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_66713056
Anyway, ik vind het nogal bekrompen dat die Eikelstone niet meer geld wilt geven aan de teams.

Komop zeg, het ene na het andere tema staat zowat op kiepen en hij denkt alleen maar aan zijn eigen zal vullen (die mijns inziens al overvol is!)

Als hij echt om de sport gaf zou hij persoonlijk genoegen nemen met de helft en dan hadden alle teams een mooie bonus. Sterker nog, als die ouwe seniele zak gewoon de helft zou geven dan was Honda niet in de verkoop gegaan en stons Super Aguri ook gewoon aan de start dalijk.

Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen. En dat bedoel ik dan zowel financieel als met die rare regels en ideeen van hem

Bah, wat vind ik dat een misselijke vent
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_66719641
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:50 schreef vosss het volgende:
Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen.
maar wie krijgen we dan...?
quote:
Bah, wat vind ik dat een misselijke vent
totaal mee eens zijnde...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_66723156
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:50 schreef vosss het volgende:
Anyway, ik vind het nogal bekrompen dat die Eikelstone niet meer geld wilt geven aan de teams.

Komop zeg, het ene na het andere tema staat zowat op kiepen en hij denkt alleen maar aan zijn eigen zal vullen (die mijns inziens al overvol is!)

Als hij echt om de sport gaf zou hij persoonlijk genoegen nemen met de helft en dan hadden alle teams een mooie bonus. Sterker nog, als die ouwe seniele zak gewoon de helft zou geven dan was Honda niet in de verkoop gegaan en stons Super Aguri ook gewoon aan de start dalijk.

Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen. En dat bedoel ik dan zowel financieel als met die rare regels en ideeen van hem

Bah, wat vind ik dat een misselijke vent
tsja je zou kunnen zeggen dat de teams wat meer geld zouden mogen krijgen (dat vind ik ook wel als je kijkt naar de verdeling!) maar als je er even vanuit een andere hoek naar gaat kijken, de teams hebben zelf het contract getekend waarin, lijkt mij, vantevoren al stond wat de verdeling van het geld zou zijn en je kan mij niet vertellen dat ze met de professionaliteit van tegenwoordig en de belangen die mensen in een team hebben zichzelf "zomaar" laten naaien.
Als ze het echt willen kunnen ze zelfs samen 1 blok vormen en een hele hoop regelen, 't enige punt is dat de teams het nooit 100% met elkaar eens zijn en dat is toch hun probleem?
En natuurlijk had waarschijnlijk niemand op dat moment kunnen weten hoe de wereld er nu voor staat (ik weet niet precies hoe lang geleden het is dat dat contract werd opgezet) maargoed in een business waar zulke ongelofelijke bedragen in omgaan kan je verwachten dat het niet altijd zonnig blijft, zou je dat niet een beetje kunnen zien als risico van het vak?

Uiteindelijk heeft elk team zelf zijn krabbeltje onder het contract gezet en zou je het kunnen zien als eigen schuld dikke bult..
pi_66724738
Ik vind het ook raar om te zeggen dat Ccclestone geld moet geven aan teams, ongeacht het feit dat hij een drol is. De teams hebben zeker wel inspraak in het reilen en zeilen van de sport, zoals we vanmiddag gaan zien.
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:49:14 #262
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_66730638
quote:
De voorstellen van de FOTA op een rijtje:

Technische veranderingen voor 2009
- de levensduur van de motoren moet worden verdubbeld
- limiet voor het gebruik van windtunnels en CFD-faciliteiten
- teams moeten voor 8 miljoen euro per jaar motoren kunnen kopen

Technische veranderingen voor 2010
- teams moeten voor 5 miljoen euro per jaar motoren kunnen kopen
- versnellingsbakken moeten voor 1,5 miljoen euro per jaar beschikbaar komen
- een standaard-KERS, die tussen de 1 en 2 miljoen euro per jaar moet kosten
- de kosten voor de aërodynamische ontwikkeling moeten worden gehalveerd
- beperkt aantal updates voor de auto gedurende het seizoen
- een verbod op een groot aantal dure materialen
- standaard systemen voor telemetrie en radiocommunicatie

Sporttechnische veranderingen voor 2009
- vijftig procent minder testen
- een nieuw puntensysteem, waarbij de winnaar meer wordt beloond (eerste: 12 punten, tweede: 9, derde: 7, vierde: 5, vijfde: 4, zesde: 3, zevende: 2, achtste: 1 punt)
- openbaar maken van brandstofhoeveelheden en bandenspecificaties

Sporttechnische veranderingen voor 2010
- invoering van een nieuw, nader te bepalen kwalificatiesysteem
- nieuwe mogelijkheden om punten te scoren (bijvoorbeeld een punt voor het constructeurskampioenschap voor de snelste pitstop tijdens de race)
- tijdens de winter niet meer dan vier vierdaagse tests en een shakedown
- het inkorten van de races tot 250 kilometer (of 1 uur en 40 minuten)

Commerciële veranderingen voor 2009
- meer data beschikbaar stellen aan de media
- Formule 1 informatiever en dynamischer presenteren aan het publiek
- een teamwoordvoerder moet tijdens de races reacties kunnen geven op tv
- klantgerichter denken op de websites van de teams
- verplichte handtekeningssessies tijdens Grand Prix-weekenden

Commerciële veranderingen voor 2010
- Formule 1 aantrekkelijker maken voor de televisiekijkers
bron

Maar er staat nergens dat de F1 goedkoper wordt door Eccel$tone minder geld krijgt of het organiseren van een race goedkoper wordt...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:01:01 #263
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66731179
Volgens mij is dat een logisch gevolg van met name de technische veranderingen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66731737
Je hoeft toch niet bepaald slim te zijn om te zeggen dat de KERS van dit jaar een soort kapitaalvernietiging is aan de hand van de plannen -
quote:
- een standaard-KERS, die tussen de 1 en 2 miljoen euro per jaar moet kosten
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:27:54 #265
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66732400
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht.

Weet je waar ook een hoop op bespaard zou kunnen worden; standaardbanden (en die meer dan 1 seizoen houden). Minder ontwikkelen en testen aan een chassis
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66738242
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap die spoilertags niet echt hoor.. Ze nemen evenveel ruimte in Toch bedankt voor de post uiteraard..
In de bagger-layout neemt het een stuk minder ruimte in.

Tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
Pos  Driver        Team                       Time     Laps
 1.  Heidfeld      BMW-Sauber            (B)  1:20.052  123
 2.  Raikkonen     Ferrari               (B)  1:20.404  112
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  1:21.272   58
 4.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  1:22.219   47
 5.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  1:22.226   54
 6.  Trulli        Toyota                (B)  1:23.119   38


-Edit-

Overigens reed McLaren weer met een aangepaste 2008-vleugel. Het lijkt er toch enigszins op dat het misschien niet helemaal 100% gaat bij McLaren. Reden dat ik dat idee langzamerhand krijg is een quote van iemand van Toyota.
quote:
Toyota's senior general chassis manager Pascal Vasselon said: "For me, Ferrari are the main competitors.

"They are the ones we target because they look to be the strongest at the moment, quite significantly ahead of McLaren.

"At least here McLaren seem to be in some trouble, but I'm sure they will recover and we should not underestimate them."


McLaren's decision to intermittently continue to run both Kovalainen and Hamilton's cars with a 2008 rear wing has raised eyebrows in Jerez.

The team say they want to gather good comparative data between the car's performance using the 2008 design and the taller, narrower model required by 2009's new regulations.

But in order to maximise the dwindling testing days, the majority of the other teams are already running under the basic constructs of the 2009 rules, which have reduced the cars' aerodynamics.
Meer

[ Bericht 40% gewijzigd door ElmarO op 05-03-2009 19:43:45 ]
pi_66739427
Ik denk dat zoals bij alle voorgaande jaren , er weer flink wat zand in de ogen wordt gestrooid. Door verschillende teams wel te verstaan.
<>
pi_66742642
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:13 schreef Atreidez het volgende:
Je hoeft toch niet bepaald slim te zijn om te zeggen dat de KERS van dit jaar een soort kapitaalvernietiging is aan de hand van de plannen -
[..]


En ik dacht nog wel dat de teams tegen standaard onderdelen waren, omdat dat tegen de F1 principes ingaan. Een klanten-KERS kan ik me nog voorstellen, maar standaard? Nee!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_66749665
Misschien is die McLaren vleugel wel zo goed, dat ze niet willen dat andere teams t weten Als je problemen hebt met je 2009 achtervleugel, dan test je toch zoveel mogelijk met nieuwe ontwerpen.. Ik voel ook zand in me ogen
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 06:29:16 #271
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66753617
Honda verder als Brawn GP
Het is helemaal rond nu.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:44:27 #272
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_66753945
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 06:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Honda verder als Brawn GP
Het is helemaal rond nu.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:20:36 #273
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66754280
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:24 schreef Atreidez het volgende:
Misschien is die McLaren vleugel wel zo goed, dat ze niet willen dat andere teams t weten Als je problemen hebt met je 2009 achtervleugel, dan test je toch zoveel mogelijk met nieuwe ontwerpen.. Ik voel ook zand in me ogen
Als ze hem nooit laten zien betekent dat ook dat ze hem nooit goed hebben getest Hoe weten ze dan dat die zo goed is?

De verklaring van McLaren is ook al niet zo geloofwaardig imo. Ze willen de verschillen weten tussen iets wat niet meer gebruikt mag worden en iets wat je moet gebruiken. Who cares wat die verschillen zijn Je kunt er toch niets mee.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66757512
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ze hem nooit laten zien betekent dat ook dat ze hem nooit goed hebben getest Hoe weten ze dan dat die zo goed is?

De verklaring van McLaren is ook al niet zo geloofwaardig imo. Ze willen de verschillen weten tussen iets wat niet meer gebruikt mag worden en iets wat je moet gebruiken. Who cares wat die verschillen zijn Je kunt er toch niets mee.
Ik denk eerder dat de gebrek aan downforce op de achterbanden de achterkant van de wagen instabiel maakt en ze dit willen maskeren door met de 2008 vleugel te rijden. Verder is het feit dat ze al twee dagen vanwege motorproblemen zijn stilgevallen ook al niet hoopgevend.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:05:46 #275
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_66758942
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ze hem nooit laten zien betekent dat ook dat ze hem nooit goed hebben getest Hoe weten ze dan dat die zo goed is?

De verklaring van McLaren is ook al niet zo geloofwaardig imo. Ze willen de verschillen weten tussen iets wat niet meer gebruikt mag worden en iets wat je moet gebruiken. Who cares wat die verschillen zijn Je kunt er toch niets mee.
Meten = weten, ken je geschiedenis, oorzaak & gevolg, technische evolutie, etc.

Hoe beter je het verschil met het oude ontwerp begrijpt des te nauwkeuriger kun je je huidige ontwerp verbeteren. Bovendien zijn oude gegevens niet nauwkeurig genoeg (andere luchttemp, baantemp, banden, koppelkromme, etc, etc) dus om de nieuwe omstandigheden voor de vleugel in kaart te brengen heb je een basis nodig. Hoe meer constanten in een berekening. hoe makkelijker de berekening
Calm down, please!
pi_66759578
Brawn GP

Hopelijk gaan ze het goed doen!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:48:28 #277
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66760422
Ben erg benieuwd naar BrawnGP. al Is het team natuurlijk vrijwel hetzelfde...
Please, make yourself uncomfortable.
pi_66763125
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:48 schreef bodylotion het volgende:
Ben erg benieuwd naar BrawnGP. al Is het team natuurlijk vrijwel hetzelfde...
Alleen met Mercedes motor, dus dat is al een vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_66763777
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen met Mercedes motor, dus dat is al een vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen.

Maar toch......Honda heeft de motor er gewoon liggen. Honda had toch nog wel de motoren beschikbaar kunnen stellen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:46:13 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66764673
Foto van de shakedown van de BGP001 van vandaag op http://www.autosport.com/news/report.php/id/73586

[ Bericht 71% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 06-03-2009 13:52:21 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_66764792
Benieuwd naar de livery van de BGP001. Zoals er staat: De wagen, wit met gele en zwarte accenten, heeft de naam BGP001 meegekregen en is nog gebouwd door Honda doet het me denken aan Renault in de jaren 80. Maar daar zal wel niets van terug te zien zijn als op 9 maart Jenson het circuit op gaat.

En nog een seizoen Barrichello. Ook al heeft hij vorig seizoen aardig lopen klagen, ik ben nog wel fn van hem. Misschien dat hij nog wat kan laten zien.
pi_66764852
Ah, nu al een fototje... associatie met Renault nu al door de grond geboord
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:52:32 #283
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66764879
Eindelijk het goede nieuws dat het voormalig Honda-team een doorstart gaat maken!
Altijd wel geloofd dat het zou gebeuren, maar het duurde wel láng!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_66765443
wat me ook verbaasd is in de FOTA plannen, is dat er met geen worod gerept wordt over klantenchassis. Je zou toch denken dat ze met hun huidige eensgezindheid toch wel kunnen besluiten: ja, we gaan ze toestaan, maar we gaan nog onderhandelen over de verdeling van tv- en prijzengeld tussen constructeurs en niet-constructeurs. Hoe moeilijk kan het zijn?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:03:37 #285
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66767698
is die mercedes-motor achtering de honda en force india exact gelijk aan die van mclaren eigenlijk?
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 15:04:58 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66767748
Vandaag is er weer een nieuw Formule 1-teamportret verschenen. Dit keer was het de beurt aan BMW Sauber F1 Team.

[F1-teamportret] BMW Sauber
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66768838
Brawn GP krijgt de FO108W-motor, het getal 08 in het motortype zegt mij dat het een motor van vorig jaar is, eventuel opgeleukt met vernieuwde motoronderdeeltjes?
pi_66769727
volgens mij zijn dit nog steeds de gehomologeerde motoren. Tenzij Mercedes destijds meerdere motoren voor goedkeuring bij de FIA heeft ingediend (wat redelijk bizar zou zijn, aangezien ze toen nog geen klantenmotoren leverden), neem ik aan dat iedereen dezelfde spec motor moet krijgen.
pi_66769948
oh ja, en volgens de website van McLaren rijden ze zelf ook met de Mercedes-Benz FO 108W, da's ook wel een zeer subtiele aanwijzing dat het mogelijk om dezelfde motor zou kunnen gaan...


http://www.mclaren.com/f1season/2009/presspack09/tech-spec.php
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:07:51 #290
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66769983
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:00 schreef Ared het volgende:
volgens mij zijn dit nog steeds de gehomologeerde motoren. Tenzij Mercedes destijds meerdere motoren voor goedkeuring bij de FIA heeft ingediend (wat redelijk bizar zou zijn, aangezien ze toen nog geen klantenmotoren leverden), neem ik aan dat iedereen dezelfde spec motor moet krijgen.
En dat gecombineerd met de standaard ECU moet er voor zorgen dat iedereen hetzelfde uit dat blok kan peuren
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66770287
Edit: Ik kletste onzin uit
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:53:26 #292
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66771626
De BGP001 is wel een mooie bolide
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:13:28 #293
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66772279
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:06 schreef Ared het volgende:
oh ja, en volgens de website van McLaren rijden ze zelf ook met de Mercedes-Benz FO 108W, da's ook wel een zeer subtiele aanwijzing dat het mogelijk om dezelfde motor zou kunnen gaan...


http://www.mclaren.com/f1season/2009/presspack09/tech-spec.php
maar dan teruggeschroefd naar 18,000 toeren

*denkt terug aan die BAR-Honda die toen 22,000 draaide
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:38:37 #294
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66773041
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:53 schreef sanger het volgende:
De BGP001 is wel een mooie bolide
wel weer met een grote witte voorspoiler... ik hoopte meer op een zwart met gele auto, dus zonder al dat wit.
Maar ik klaag niet!
Ik hoop vooral dattie zo snel is als werd beloofd vóórdat Honda er de brui aan gaf, en dat Jenson weer mooie dingen kan laten zien.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_66774627
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:38 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

wel weer met een grote witte voorspoiler... ik hoopte meer op een zwart met gele auto, dus zonder al dat wit.
Maar ik klaag niet!
Ik hoop vooral dattie zo snel is als werd beloofd vóórdat Honda er de brui aan gaf, en dat Jenson weer mooie dingen kan laten zien.
volgens mij is dit nog niet de uiteindelijke kleurencombinatie. ik hoop wel op wat meer geel in het uiteindelijke model. en tof dat barrichello en button mee doen, allebei wel sympathieke gasten volgens mij
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:44:09 #296
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66774881
ALs hij dit sezoen weer volmaakt, wordt het wel heel moeilijk zijn record-aantal GP-starts te verbeteren.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:56:32 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_66775248
Er zit al een kras op de neus


Meer foto's op de officiële site .

Wel mooi dat er toch 20 auto's op de grid blijven staan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:16:05 #298
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66775937
hoe zit dat nu met die testdagen van BrawnGP? mogen ze hun dagen nog opmaken of zijn ze gewoon te laat
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:17:29 #299
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66778293
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:38 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

wel weer met een grote witte voorspoiler... ik hoopte meer op een zwart met gele auto, dus zonder al dat wit.
Maar ik klaag niet!
Ik hoop vooral dattie zo snel is als werd beloofd vóórdat Honda er de brui aan gaf, en dat Jenson weer mooie dingen kan laten zien.
De berichten toen waren heel hoopgevend inderdaad. Jammer dat de bolide aangepast moest worden naar het Mercedes blok, dat zou weleens een nadeel kunnen zijn ondanks dat ik dat blok beter vind dan de Honda.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 21:42:08 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66782021
Even een belangrijke mededeling voor iedereen hier:

Voorlopig geen Formule 1-manager
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')