abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66958701
kay. Wel vreemd dat je er verder niet echt iets over hoort. Het is alleen maar Brawn wat de klok slaat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_66959078
denk dat ie liever meer achter de schermen werkt dan zich op de voorgrond zet?
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:47:26 #103
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66959297
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien als ik eerlijk ben

Al gun ik het Brawn natuurlijk wel. Bij Ferrari weggaan en van op 2 jaar tijd een flutteam (sorry dat ik het zeg ) een competetief team maken

mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen

als BAR tho
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:58:34 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66959499
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
Volgens de media waren ze bij Mercedes verbaasd over de brandstofhoeveelheden die de Brawn GP aan boord had. En niet omdat het ultra weinig zou zijn geweest.

En dan nog, zelfs met een hele lege tank is het een indrukwekkende tijd. Een ruime seconde sneller als Ferrari die over het algemeen iedere testdag toch ook wel een paar lege rondjes rijden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:25:50 #105
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66960279
Ik zou het echt fenomenaal vinden als BrawnGP gelijk vooraan mee gaat doen, en ik heb bij Ross Brawn wel het idee dat die man geen poep praat.
Hij is er meer één van de techniek, denk ik, terwijl bijvoorbeeld Eddie Jordan zich altijd wel bediende van die tactieken als bijna lege tanks en nagelnieuwe banden om zo één supersnel rondje te hebben, zodat ze bovenaan eindigden om zo de sponsoren te behagen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_66962250
Toen Brawn bij Honda begon had ik al het idee dat ze op termijn naar voren zouden komen. Maar dit is ongekend zeker omdat het maanden stil was rond de ontwikkelingen van de wagen.
pi_66962478
Bernie Ecclestone faces £1bn divorce pay-out

Hij gaat z'n geld hard nodig hebben
Calm down, please!
pi_66962728
die kroatische reus gaat dus flink cashen.....mijn god wat een domme zet om zijn geld op haar naam te zetten..
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66963395
Ten opzichte van Ecclestone is iemand al snel een reus
pi_66963453
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:11 schreef Meike26 het volgende:
Ten opzichte van Ecclestone is iemand al snel een reus
er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame....
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66964404
quote:
[..]

Er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame....
Pff, ik ben 1.83 Ben ik dan ook een reus ?
pi_66964436
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Pff, ik ben 1.83 Ben ik dan ook een reus ?
Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.
pi_66965018
Gemiddelde Kroatische is 1,65 en zij steekt er met kop en schouders boven uit.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66966856
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
Dat wordt door het team zelf ook gezegd. Eerst een racesimulatie gevolgd door een paar snelle ronden in kwalificatie setup.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_66966943
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:47 schreef bodylotion het volgende:

[..]

mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen

als BAR tho
Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:12:31 #116
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66967559
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af.
oja
Please, make yourself uncomfortable.
pi_66977997
Tijden van de laatste dag in Barcelona;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 Barrichello   Brawn-Mercedes       (B)  1:18.926  110
 Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:19.774  120
 Glock         Toyota               (B)  1:20.091  128
 Vettel        Red Bull-Renault     (B)  1:20.576   83
 Alonso        Renault              (B)  1:20.664   64
 Massa         Ferrari              (B)  1:20.677   92
 Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:20.740  134
 Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:20.869   70
 Buemi         Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:21.013   62
 Fisichella    Force India-Mercedes (B)  1:21.045  141
 Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:21.629   27
pi_66978415
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Calm down, please!
pi_66978449
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Meld je eens aan in mijn topic!
pi_66980454
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:32:09 #122
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_66980525
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:47 schreef bodylotion het volgende:

[..]

mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen

als BAR tho
Dat was Honda al. In de de winter van '05 op '06 is BAR volledig Honda geworden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_66980785
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport.
pi_66980944
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:38 schreef Trystar het volgende:

[..]

Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport.
Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn.
pi_66981118
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:43 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn.
Dat zou er mooi zijn.
Ik weet op dit moment niet wat ik van die test tijden moet denken, Brawn erg snel en McLaren tegenvallend.
Ik kan niet wachten tot het gaat beginnen!
pi_66981258
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:47 schreef Trystar het volgende:

[..]

Dat zou er mooi zijn.
Ik weet op dit moment niet wat ik van die test tijden moet denken, Brawn erg snel en McLaren tegenvallend.
Ik kan niet wachten tot het gaat beginnen!
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
quote:
Kwalificatie
1. F. Massa Ferrari 1:21.421
2. F. Alonso McLaren 1:21.451
3. K. Räikkönen Ferrari 1:21.723
4. L. Hamilton McLaren 1:21.785
5. R. Kubica BMW 1:22.253
6. J. Trulli Toyota 1:22.324
7. N. Heidfeld BMW 1:22.389
8. H. Kovalainen Renault 1:22.568
9. D. Coulthard Red Bull 1:22.749
10. G. Fisichella Renault 1:22.881
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:08:28 #127
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66981911
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?

[ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-03-2009 20:22:10 ]
pi_66983640
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Leuk idee!
pi_66984356
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]


Ik denk dat ze de chicane voor de laatste bocht niet gebruiken
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_66995916
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:39 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Leuk idee, idd
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:50:49 #131
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66997620
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:52:52 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66997655
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten


Ik denk meer dat het komt omdat ze zo vroeg met de nieuwe auto begonnen zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66997662
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]


Ze zijn sneller dan vorig jaar, maar minder snel dan jij doet vermoeden. De snelste tijden worden in Q2 gereden en toen was Barri 11de met een 1.21.0. Dus ik verwacht dat de snelste tijd toen een lage 1.20'er was of een hoge 1.19'er
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:32:51 #134
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66998638
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:34:00 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66998670
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:32 schreef Garisson72 het volgende:
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren.
Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:40:12 #136
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_66998849
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.
Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:53:26 #137
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66999267
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden.
De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:58:15 #138
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66999428
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009:
De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden.
De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde.

Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_66999749
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef Garisson72 het volgende:
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden.
De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet?
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.
pi_66999790
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:58 schreef Garisson72 het volgende:
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009:
De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden.
De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde.

Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen...
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:55:34 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67001224
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is
Dat is ook weer waar, al met al zou het weinig verschil moeten geven denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:00:03 #142
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67001372
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:09 schreef Aresdreams het volgende:
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.
Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:10 schreef Aresdreams het volgende:
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...
De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.

Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen.
Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67002354
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:00 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.
[..]

De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.

Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen.
Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen.
snelheidsbeperking zou kunnen, ach ja, als het maar een leuk seizoen wordt

maar toch als ze die bugs uit het systeem kunnen halen bij williams, lijkt mij dat wel een duurzamere en 'groenere' oplossing dan een lading accu's...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:32:42 #144
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67002562
nog 2 weekjes
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47:43 #145
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67003117
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt
Ah kijk en dacht ik iets orgineels te hebben gevonden.

Weet je nog ongeveer voor welke coureurs?
pi_67003327
Eigenlijk nog maar 1 tot anderhalve week, als je de voorbereidingen meeneemt, begint zo'n F1 weekend al op de dinsdag/woensdag, zeker in Melbourne, waar er nog wel eens wat feestjes/gekkigheid word uitgehaald om het seizoen te openen. En er zullen heu nog wel wat nieuwtjes komen in de aanloop van het raceweekend

Jos Verstappen heeft wel eens een tramrace gedaan meen ik mij te herinneren met Paul Stoddart en Eddie Jordan heeft samen met Hill in Albert Park een miniconcert gegeven, volgens mij in 1999.

Eddie Jordan treed trouwens ook dit jaar op bij het Opening Event vrijdag avond voor de GP met zijn band "Eddie & The Robbers ".
pi_67004061
Spannend he
Where facts are few, experts are many.
pi_67004586
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Jammer dat deze held niet meer actief is

Interessante testtijden trouwens, krijg er ontzettend veel zin in
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 12:43:35 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67005064
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce.

Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen.

McLaren geeft gebrek aan downforce toe
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:45:50 #150
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67005131
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce.

Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen.

McLaren geeft gebrek aan downforce toe
Als ze zich nu in nevelen zouden hullen zouden de geruchten alleen maar groter worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67005743
Kan dus wel eens een heeel intressant begin van het seizoen worden.

Red Bull en Brawn GP gaan zich met de Big Boys bemoeien *Wishfull thinking*
pi_67006624
Als die BrawnGP maar wel een andere livery krijgt dan. Dat witte mormel met die goedkope strepen is echt geen gezicht
Where facts are few, experts are many.
pi_67006885
Brawn heeft al gezegd dat de huidige livery opzettelijk zo neutraal mogelijk is, om potentiele sponsoren niet af te schrikken. Hoogste bieder bepaalt de uiteindelijke kleur
pi_67007016
Hmm, een Fok! auto? Of redden we dat niet met allemaal een euro?
Where facts are few, experts are many.
pi_67008183
Allemaal 10 euro is al een stuk realistischer... en dan net zo'n geblokt ding als destijds Racing for Holland had
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:26:11 #156
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67008350
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:21 schreef Meike26 het volgende:
Allemaal 10 euro is al een stuk realistischer... en dan net zo'n geblokt ding als destijds Racing for Holland had
Of de Honda waar ik op heb gestaan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:03:07 #157
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67009586
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:28 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Jammer dat deze held niet meer actief is
Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 15:19:46 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67010256
Vandaag is er weer een nieuw deel in de serie van de Formule 1-teamportretten verschenen. Ditmaal is het de beurt aan het team van Force India.

[F1-teamportret] Force India
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:58:21 #159
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67011776
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen.
Heb hem gekicked
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:21:41 #160
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67012531
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb hem gekicked
schandalig
pi_67012732
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:21 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

schandalig
Doe je mee met de Predictions 2009?
pi_67013524
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig.

En ze verwachten van de gewijzigde regelgeving veel voordeel te hebben. Zeker door het gebrek aan downforce en het invoeren van KERS. Hun KERS met vliegwiel gaat een heel seizoen mee en heeft een gunstiger gewicht (ca 25 kg) dan de andere teams die een chemische KERS gebruiken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:15:37 #163
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_67014388
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig.

En ze verwachten van de gewijzigde regelgeving veel voordeel te hebben. Zeker door het gebrek aan downforce en het invoeren van KERS. Hun KERS met vliegwiel gaat een heel seizoen mee en heeft een gunstiger gewicht (ca 25 kg) dan de andere teams die een chemische KERS gebruiken.
chemische KERS? De remstof wordt opgevangen en in pk's omgezet?

ik snap je wel maar het is de werkende kracht die het beestje een naampje geeft mechanische KERS vs. elektrische KERS
Calm down, please!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 17:36:35 #164
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67015030
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

chemische KERS? De remstof wordt opgevangen en in pk's omgezet?

ik snap je wel maar het is de werkende kracht die het beestje een naampje geeft mechanische KERS vs. elektrische KERS
uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halen
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:15:00 #165
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_67016176
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halen
89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hours

Ik denk dat je dan meer accelereert dan remt
Calm down, please!
pi_67016278
In de toekomst zou ik niet vreemd opkijken als ze ipv carbon fiber remschijven een soort grote dynamo's gebruiken om te remmen, en die zetten die energie dan weer om
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:24:38 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67016414
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hours

Ik denk dat je dan meer accelereert dan remt
Daarvoor wordt het ook eerst opgeslagen gok ik
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 18:25:41 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67016450
Over remmen gesproken; als een f1 zijn gas loslaat dan remt de bolide harder dan een productieauto ook maar kan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:02:45 #169
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_67017386
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:25 schreef sanger het volgende:
Over remmen gesproken; als een f1 zijn gas loslaat dan remt de bolide harder dan een productieauto ook maar kan
Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser.
Calm down, please!
pi_67018352
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73700

Dit is wel een interessant stukje over de BrawnGP (engels).
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:34:22 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67020242
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:36 schreef Atreidez het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73700

Dit is wel een interessant stukje over de BrawnGP (engels).
Zeker interessant
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:35:17 #172
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67020277
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser.
De Veyron is wellicht de uitzondering die de regel bevestigd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67020939
pi_67027108
quote:
'McLaren in emergency talks over performance'

The McLaren team held a crisis meeting at their base in Woking yesterday, it has been revealed. Lewis Hamilton joined the meeting after returning from the Barcelona test to join team-mate Heikki Kovalainen, Team Principal Martin Whitmarsh and senior members of the team's technical crew.

Having introduced a new scheduled aerodynamic update for this week's Barcelona test - featuring modifications to the car's floor - the MP4-24 was significantly off the pace for both drivers, with Hamilton's final time of Thursday almost two full seconds slower than the fastest from Rubens Barrichello's Brawn entry.

Despite one more four-day test still to come in Jerez next week, Whitmarsh was pessimistic when describing the car's on-track displays so far: "I don't think we have done a good enough job, there is no point hiding from that face - we just have to get our heads down and work hard to fix it. We will rectify the problem as quickly as we can, even though that might not be as quickly as we would like," he is quoted as saying by The Guardian.

The lack of pace of the 'silver arrows' was only emphasised this week by the lap times of the two Brawn cars, as Button and Barrichello are powered by identical Mercedes engines to those in the McLarens. "For the moment we must assume that the Brawn is as quick as it looks and that the McLaren is as slow as we are," Whitmarsh continued. "We believe we do not have the aerodynamic performance that we need, but teasing more speed out of a Formula 1 car very seldom involves a silver bullet. We have to be realistic and pragmatic about this and it will take time to rectify the problem. However, Lewis won the World Championship with us last year and knows we have the potential to do it again."
pi_67027793
Zou niet de eerste keer zijn dat McLaren gewoon begint aan een compleet nieuwe auto
Where facts are few, experts are many.
pi_67028052
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 23:59 schreef Atreidez het volgende:
Zou niet de eerste keer zijn dat McLaren gewoon begint aan een compleet nieuwe auto
Je gaat zo langzamerhand denken aan het drama dat MP4-18 heet. En Haug klinkt nou ook niet echt optimistisch.
quote:
Frage: "Ist der MP4-24 schnell genug?"
Haug: "Derzeit nicht. Wir haben noch viel Arbeit vor uns und müssen unser technisches Paket deutlich verbessern. Dieser Prozess benötigt Zeit - er kann bis zum Beginn der Europasaison dauern, vielleicht sogar länger."
Bron

Kortom, het lijkt erop dat Button de eer hoog moet gaan houden voor Engeland. Wie had dat gedacht?
pi_67028092
De vader van Button
Where facts are few, experts are many.
pi_67028342
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:10 schreef Atreidez het volgende:
De vader van Button
En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al.
quote:
Button gaat voor titel in 2009

13 januari 2008

Jenson Button kende in 2007 een van de slechtste seizoenen uit zijn carrière, maar hij denkt dat Honda een positieve ommekeer kan maken om volgend jaar al om de titel te strijden. Volgens de Brit speelt de komst van Ross Brawn hierbij een rol.

"Ik ben zo blij met Ross", vertelde Button tijdens de Autosport International show. "Toen hij voor het eerst bij het team kwam, kreeg hij het grootste applaus dat ik ooit heb meegemaakt. Hij zal natuurlijk niet in zijn eentje het team volledig verbeteren, maar hij is nu al goed bezig en zijn manier van werken heeft het team al wel een flink stuk veranderd."

"Ik denk dat we in 2008 een stuk meer vooraan meedoen dan vorig jaar en in 2009 moeten we mee kunnen strijden om de titel", vervolgde hij. "Als we de juiste auto ervoor hebben, dan wint dit team het wereldkampioenschap. Als team zijn we erg sterk. Na een slecht jaar als 2007 beseften we dat er iets moest veranderen en dat hebben we gedaan. Ik kijk uit naar de toekomst met Honda."
En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:09:12 #179
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67031736
Het zou wel een stunt zijn als niet Hamilton, maar Button de man moet gaan worden voor Engeland dit jaar.

Maar het gaat mij allemaal iets té makkelijk bij Brawn GP...
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:50:15 #180
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67032145
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:19 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al.
[..]

En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook.
En dan ga ik echt dronken worden!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:59:43 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67034427
Ik lach me echt mn lul uit mn broek als Hamilton niet verder komt dan het middenveld.

Ik ben benieuwd hoe hij daar mee om gaat en als volgend jaar die auto ook nog ruk is (stel he) of hij dan nog altijd roept dat hij altijd bij McLaren wil blijven.

Ik heb er al zin in iig en ik kan niet meer wachten! !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67034433
Ow en Button for WC, dat zou echt een giller zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67034543
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 11:39 schreef vosss het volgende:
Ow en Button for WC, dat zou echt een giller zijn
Yup, het eerste waar ik gelijk aan moest denken toen Brawn GP zo goed presteerde was die uitspraak van hem. Waren we hem er vorig jaar nog over aan het uitlachen, krijg je dit.
pi_67034694
Ik zou het echt geweldig vinden. En dan die zure bek van Lewis als ie uitgekotst word door de engelse fans en als Button op handen gedragen wordt en in de engelse kranten met superlatieven bejubeld wordt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:49:36 #186
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67036013
Die Brawn moet niet onderschat worden, daar ben ik heilig van overtuigd. Het is wél de man die Schumacher zo ongeveer al zijn wereldkampioenschappen bezorgd heeft, in zekere zin.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:25:42 #187
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67042328
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67043308
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef bodylotion het volgende:
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
Ja, in paint.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 17:06:14 #189
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67043498
sukkel
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67043888
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:06 schreef bodylotion het volgende:
sukkel
hoe? wat? Brawn is helemaal geen ontwerper, maar een meesterstrateeg en goed in techniek.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 17:50:49 #191
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67044942
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja, in paint.
in windows 3.1
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:06:47 #192
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67045337
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef bodylotion het volgende:
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
Brawn is wat je noemt een 'connector', iemand die de juiste mensen op de juiste plaats de juiste dingen kan laten doen, en zo alles bij elkaar brengt wat nodig is voor succes. Dat deed hij bij Benetton en bij Ferrari (mede waardoor Schumacher kon doen wat hij deed) en dat doet hij vanáf het moment dat hij bij Honda begonnen is, al is dat nu pas zichtbaar.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67048802
quote:
'Slight Disadvantage' For Ferrari ?

Ferrari is facing "a slight disadvantage" heading into the 2009 season, its team boss Stefano Domenicali has admitted.

First, reigning world champion Lewis Hamilton's employer McLaren this week admitted its new MP4-24 is not ready to win races, and now the 2008 constructors' title winner has spoken with a similarly cautionary tone.

"Who, like us and our main competitors, was working until the last moment on the development of the 2008 car, might have a slight disadvantage compared to those who gave up last year and dedicated themselves and their resources to a new project," Domenicali said.

Maranello based Ferrari was believed to hold a slight edge on a close group of rivals this winter, but Domenicali admits last week's Barcelona test - remarkably dominated by the former Honda team Brawn - has blurred the picture.

Asked where Ferrari stands, Domenicali answered: "I don't want you to think that I'm avoiding an answer, but it's more difficult than ever to say anything about the levels on the track.

"Until a couple of days ago there was a great equilibrium between the different teams - some expected and some a bit less - and then there was Brawn GP's exploit. Their performance was incredibly surprising and they have to be watched with care.

"We think that we're part of the more competitive teams, but there are still many unknown factors to consider; we have to wait for Melbourne to get the answers," the Italian added.

Domenicali also commented on Flavio Briatore's assertion that up to three teams may be circumventing the new aerodynamic regulations in the area of the rear diffuser.

"We think that we've applied the modified regulations - after the works done by the OWG (overtaking working group) together with the FIA - to the letter," he said.

"It might be that others took a different approach; the FIA has to dissipate any doubt; let's hope they'll do if fast and clear."
Calm down, please!
pi_67048881
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 11:52 schreef vosss het volgende:
Ik zou het echt geweldig vinden. En dan die zure bek van Lewis als ie uitgekotst word door de engelse fans en als Button op handen gedragen wordt en in de engelse kranten met superlatieven bejubeld wordt
Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaad
Calm down, please!
pi_67049524
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaad
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:54:24 #196
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67050502
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:23 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
als ie vooruit komt wel
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67051035
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:54 schreef bodylotion het volgende:

[..]

als ie vooruit komt wel
Komt ie wel, alleen is de vraag hoelang ie het kan volhouden op P1 te blijven............
  zondag 15 maart 2009 @ 00:59:58 #199
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_67058235
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:23 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
Ach ... hij is al WC Net als z'n oude teamgenoot en Kimi en Alonso en Lew.

Sterker nog ... van alle mensen van wie je het zou verwachten is Massa de enige niet-wereldkampioen.

Zegt wel iets, imo.
Calm down, please!
  zondag 15 maart 2009 @ 13:01:58 #200
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67065920
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach ... hij is al WC Net als z'n oude teamgenoot en Kimi en Alonso en Lew.

Sterker nog ... van alle mensen van wie je het zou verwachten is Massa de enige niet-wereldkampioen.

Zegt wel iets, imo.

ben het overigens wel met je eens
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')