abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66981258
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:47 schreef Trystar het volgende:

[..]

Dat zou er mooi zijn.
Ik weet op dit moment niet wat ik van die test tijden moet denken, Brawn erg snel en McLaren tegenvallend.
Ik kan niet wachten tot het gaat beginnen!
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
quote:
Kwalificatie
1. F. Massa Ferrari 1:21.421
2. F. Alonso McLaren 1:21.451
3. K. Räikkönen Ferrari 1:21.723
4. L. Hamilton McLaren 1:21.785
5. R. Kubica BMW 1:22.253
6. J. Trulli Toyota 1:22.324
7. N. Heidfeld BMW 1:22.389
8. H. Kovalainen Renault 1:22.568
9. D. Coulthard Red Bull 1:22.749
10. G. Fisichella Renault 1:22.881
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:08:28 #127
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66981911
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?

[ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-03-2009 20:22:10 ]
pi_66983640
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Leuk idee!
pi_66984356
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]


Ik denk dat ze de chicane voor de laatste bocht niet gebruiken
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_66995916
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:39 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Leuk idee, idd
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:50:49 #131
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66997620
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 08:52:52 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66997655
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten


Ik denk meer dat het komt omdat ze zo vroeg met de nieuwe auto begonnen zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_66997662
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]


Ze zijn sneller dan vorig jaar, maar minder snel dan jij doet vermoeden. De snelste tijden worden in Q2 gereden en toen was Barri 11de met een 1.21.0. Dus ik verwacht dat de snelste tijd toen een lage 1.20'er was of een hoge 1.19'er
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:32:51 #134
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66998638
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:34:00 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_66998670
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:32 schreef Garisson72 het volgende:
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren.
Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:40:12 #136
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_66998849
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.
Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:53:26 #137
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66999267
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden.
De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:58:15 #138
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_66999428
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009:
De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden.
De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde.

Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_66999749
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef Garisson72 het volgende:
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden.
De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet?
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.
pi_66999790
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:58 schreef Garisson72 het volgende:
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009:
De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden.
De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde.

Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen...
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 10:55:34 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67001224
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is
Dat is ook weer waar, al met al zou het weinig verschil moeten geven denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:00:03 #142
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67001372
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:09 schreef Aresdreams het volgende:
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.
Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:10 schreef Aresdreams het volgende:
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...
De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.

Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen.
Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67002354
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:00 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.
[..]

De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.

Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen.
Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen.
snelheidsbeperking zou kunnen, ach ja, als het maar een leuk seizoen wordt

maar toch als ze die bugs uit het systeem kunnen halen bij williams, lijkt mij dat wel een duurzamere en 'groenere' oplossing dan een lading accu's...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:32:42 #144
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67002562
nog 2 weekjes
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47:43 #145
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67003117
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt
Ah kijk en dacht ik iets orgineels te hebben gevonden.

Weet je nog ongeveer voor welke coureurs?
pi_67003327
Eigenlijk nog maar 1 tot anderhalve week, als je de voorbereidingen meeneemt, begint zo'n F1 weekend al op de dinsdag/woensdag, zeker in Melbourne, waar er nog wel eens wat feestjes/gekkigheid word uitgehaald om het seizoen te openen. En er zullen heu nog wel wat nieuwtjes komen in de aanloop van het raceweekend

Jos Verstappen heeft wel eens een tramrace gedaan meen ik mij te herinneren met Paul Stoddart en Eddie Jordan heeft samen met Hill in Albert Park een miniconcert gegeven, volgens mij in 1999.

Eddie Jordan treed trouwens ook dit jaar op bij het Opening Event vrijdag avond voor de GP met zijn band "Eddie & The Robbers ".
pi_67004061
Spannend he
Where facts are few, experts are many.
pi_67004586
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.

En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Jammer dat deze held niet meer actief is

Interessante testtijden trouwens, krijg er ontzettend veel zin in
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 12:43:35 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67005064
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce.

Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen.

McLaren geeft gebrek aan downforce toe
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:45:50 #150
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67005131
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce.

Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen.

McLaren geeft gebrek aan downforce toe
Als ze zich nu in nevelen zouden hullen zouden de geruchten alleen maar groter worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')