mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnenquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien als ik eerlijk ben
Al gun ik het Brawn natuurlijk wel. Bij Ferrari weggaan en van op 2 jaar tijd een flutteam (sorry dat ik het zeg) een competetief team maken
Volgens de media waren ze bij Mercedes verbaasd over de brandstofhoeveelheden die de Brawn GP aan boord had. En niet omdat het ultra weinig zou zijn geweest.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame....quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:11 schreef Meike26 het volgende:
Ten opzichte van Ecclestone is iemand al snel een reus
Pff, ik ben 1.83quote:[..]
Er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame....
Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Pff, ik ben 1.83Ben ik dan ook een reus ?
Dat wordt door het team zelf ook gezegd. Eerst een racesimulatie gevolgd door een paar snelle ronden in kwalificatie setup.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld.
Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn.
Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen
als BAR tho
ojaquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.774 120 Glock Toyota (B) 1:20.091 128 Vettel Red Bull-Renault (B) 1:20.576 83 Alonso Renault (B) 1:20.664 64 Massa Ferrari (B) 1:20.677 92 Kubica BMW-Sauber (B) 1:20.740 134 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.869 70 Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.013 62 Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:21.045 141 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.629 27 |
Meld je eens aan in mijn topic!quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten
Dat was Honda al. In de de winter van '05 op '06 is BAR volledig Honda gewordenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:47 schreef bodylotion het volgende:
[..]
mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen
als BAR tho
Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:38 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport.
Dat zou er mooi zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn.
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:47 schreef Trystar het volgende:
[..]
Dat zou er mooi zijn.
Ik weet op dit moment niet wat ik van die test tijden moet denken, Brawn erg snel en McLaren tegenvallend.
Ik kan niet wachten tot het gaat beginnen!
quote:Kwalificatie
1. F. Massa Ferrari 1:21.421
2. F. Alonso McLaren 1:21.451
3. K. Räikkönen Ferrari 1:21.723
4. L. Hamilton McLaren 1:21.785
5. R. Kubica BMW 1:22.253
6. J. Trulli Toyota 1:22.324
7. N. Heidfeld BMW 1:22.389
8. H. Kovalainen Renault 1:22.568
9. D. Coulthard Red Bull 1:22.749
10. G. Fisichella Renault 1:22.881
Leuk idee!quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.![]()
En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen:
Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder?
Ik denk dat ze de chicane voor de laatste bocht niet gebruikenquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:39 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder.
Leuk idee, iddquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet.
Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden.![]()
Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaaktquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Googolplexian het volgende:
Ze zijn sneller dan vorig jaar, maar minder snel dan jij doet vermoeden. De snelste tijden worden in Q2 gereden en toen was Barri 11de met een 1.21.0. Dus ik verwacht dat de snelste tijd toen een lage 1.20'er was of een hoge 1.19'erquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast?
[..]
Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:32 schreef Garisson72 het volgende:
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren.
Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder isquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen.
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:53 schreef Garisson72 het volgende:
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden.
De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet?
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:58 schreef Garisson72 het volgende:
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009:
De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden.
De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde.
Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen...
Dat is ook weer waar, al met al zou het weinig verschil moeten geven denk ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is
Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:09 schreef Aresdreams het volgende:
dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren.
De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:10 schreef Aresdreams het volgende:
dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden...
snelheidsbeperking zou kunnen, ach ja, als het maar een leuk seizoen wordtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch.
[..]
De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik.
Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen.
Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen.
Ah kijk en dacht ik iets orgineels te hebben gevonden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt
Jammer dat deze held niet meer actief isquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als ze zich nu in nevelen zouden hullen zouden de geruchten alleen maar groter worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce.
Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen.
McLaren geeft gebrek aan downforce toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |