abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:03:54 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66981722

Jarno Trulli | 13 Juli 1974, Pescara, Italië | 202 GP's | 3 Pole Positions | 8 Podiums | 1 Overwinning

Bron: Formule1.nl (gedeeltelijk zelf aangevuld)
Minardi en Prost
Als pupil van Benetton-baas Flavio Briatore maakt Jarno Trulli zijn debuut in de koningsklasse van de autosport in 1997 bij het team van Giancarlo Minardi. Later in het seizoen wordt Trulli, met medewerking van Briatore, gedurende zeven races invaller voor Olivier Panis bij Prost na diens crash in Canada. Hij maakt naam als hij 37 ronden aan kop rijdt bij de Grand Prix van Oostenrijk.

Trulli wordt in 1998 vaste kracht bij Prost. Helaas is zijn auto een stuk minder dan het vorige seizoen en hij kan er niet meer uithalen dan een zesde plaats tijdens de Grand Prix van België.
Ook in 1999 volgt een lastig seizoen bij Prost, Trulli rijdt wisselvallig; sterke optredens wisselt hij af met grove fouten. Niettemin boekt hij in de Grand Prix van Europa zijn beste resultaat tot dan toe als hij naar een zwaarbevochten tweede plaats rijdt.

Jordan Grand Prix
Trulli komt in 2000 uit voor Jordan, en rijdt zich geregeld in de kijker. De eerste startrij in Monaco is een hoogtepunt. Helaas is de betrouwbaarheid bij Jordan ver te zoeken, en scoort Trulli zes magere puntjes. Een vierde plaats in Brazilië is het beste resultaat.

Renault
In 2002 blijft Jarno Trulli zijn reputatie van pechvogel trouw. De Italiaan strandt meer dan eens in het zicht van de haven met een defecte Renault.
Pas tegen het einde van het seizoen herstelt Trulli zich enigszins met een uitstekende vierde plaats in Italië en een vijfde in Amerika. Hoewel hij in kwalificaties zijn vertrekkende teamgenoot Jenson Button gemakkelijk de baas is, eindigt hij in het eindklassement een plaats achter de Engelsman. Trulli wordt achtste in de WK-eindstand met negen punten.

Trulli ziet geen kans de pechduivel in 2003 definitief van zich af te schudden. De Italiaanse coureur scoort wel in tien van de zestien Grand Prix' punten, leidt enige tijd op Silverstone en klimt in Hockenheim na een fraaie derde plaats op het podium. Toch steken de gescoorde 33 punten schril af tegen de 55 van zijn jonge teamgenoot Fernando Alonso, die bovendien in Hongarije een overwinning behaalt, terwijl de Italiaan daar met moeite zevende wordt.

Het seizoen 2004 kent voor Trulli twee gezichten. De eerste seizoenshelft verloopt formidabel, met een pole-position én een zege in de prestigieuze Grand Prix van Monaco. Maar vanaf de Grand Prix van Frankrijk gaat het mis, als de Italiaan in de laatste ronde, in de voorlaatste bocht, de derde plaats knullig verspeelt aan Rubens Barrichello. Trulli scoort geen punt meer, moppert dat zijn team teamcollega Alonso voortrekt en kan vervolgens na de Grand Prix van Italië zijn biezen pakken.

Toyota
Na de zo teleurstellend verlopen tweede seizoenshelft in 2004 slaat Trulli in 2005 op de enige juiste manier terug: door indruk te maken op de baan. In Melbourne gaat het nog niet zo goed, maar daarna is er geen houden meer aan. In de volgende vier races staat hij maar liefst drie keer op het podium. Toyota ook blij, want in Maleisië behaalt de Italiaan de eerste podiumplek van de ambitieuze Japanse renstal. In Amerika scoort hij ook nog de eerste pole-position van het team. Alleen kan hij er niet van genieten, want net als zijn Michelin-collega's komt hij op zondag niet in actie. Punten worden er daarna nog wel gescoord, maar tot schokkende resultaten komt het niet meer.

Helaas kan Trulli de stijgende lijn in 2006 niet voortzetten. Het gehele team heeft een zwaar jaar en ook Trulli kan niet voor een keerpunt zorgen. Hij weet niet eens een podiumplaats te scoren. Zijn beste klassering is een vierde plaats bij de Grand Prix van Amerika.

De hoop op de eerste Toyota-zege vervliegt in 2007 helemaal. Toyota behaalt slechts dertien punten, waarvan Trulli er acht levert. Oftewel: een zesde, twee zevende en een achtste plaats. Erger is nog dat hij zijn reputatie als kwalificatiekanon verspeelt door zich nooit hoger dan achtste te plaatsen. De slechte prestaties kosten Ralf Schumacher de kop, maar Trulli mag wonderlijk genoeg blijven.

In 2008 kreeg Trulli in Timo Glock te maken met een nieuwe teamgenoot. Het seizoen begon goed voor Trulli met regelmatig een klassering in de punten. Na teleurstellende prestaties in Turkije en Monaco wist Trulli zich prima te herpakken in Canada in Frankrijk.

Voor 2009 zijn de verwachtingen rond Toyota torenhoog. Vanuit Japan liet de Toyota top weten dat er in 2009 echt gepresteerd moet gaan worden, anders zou de toekomst van het Toyota F1 Team weleens in gevaar kunnen komen.
Ook van Jarno Trulli mag worden verwacht dat hij met zijn ervaring het verschil kan maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-03-2009 20:20:08 ]
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:04:37 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66981753
Jarno Trulli lijkt me een interessante coureur om dit jaar in de gaten te gaan houden.
Hij is de onbetwiste topman voor Toyota in een jaar dat er echt druk achter zal zitten. Er moet gepresteerd gaan worden!
Hoe gaat Trulli hiermee om? En weet hij uit oude fouten te blijven?

Trulli wordt over het algemeen beschouwd als een kwalificatie monster: Hij kan zich vastbijten in de baan om er 1 perfect rondje uit te persen.
Daar tegenover staat Trulli zijn race-pace. De 'Trulli-train' is een standaard F1 begrip geworden, hoewel eerlijk moet worden gezegd dat dit minder vaak voor is gekomen in 2008.
Maar feit blijft dat Trulli in het verleden problemen heeft gehad om zich een hele Grand Prix lang te kunnen concentreren.

Stelling:
2009 is erop of eronder voor Jarno Trulli, nog een jaar aanmodderen aan de zijlijn zal het einde van zijn Formule 1 carriere kunnen betekenen.
pi_66983413
Doe maar met pensioen gaan!
pi_66983625
Goede coureur, alleen soms wat tegenvallend in de race.
Maar vorig jaar heeft hij het toch goed gedaan, het zou mooi zijn als hij dit jaar voor Toyota de eerste overwinning kan binnen halen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:58:11 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66984163
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat er weinig mensen rouwig waren geweest wanneer Trulli tegelijk met Rolex Ralf was geloosd.
De geruchten waren er en Trulli was toch met name een coureur die over the hill was.

Maar blijkbaar ziet Toyota het nog altijd in hem zitten. Al heeft Toyota het ondanks hun astronomische budget nog nooit voor elkaar gekregen om een echte top coureur te contracteren...
pi_66988572
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:43 schreef TJDoornbos het volgende:
+1

Prima coureur inderdaad want je komt er echt niet zomaar langs en dat is toch al snel de helft van de winst. Maar hij heeft z'n tijd gehad en moet maar eens plek gaan maken voor een gekke Japanner ofzo.
Calm down, please!
pi_66991864
Sato bedoel je?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67013387
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:10 schreef vosss het volgende:
Sato bedoel je?
Die zijn tijd ook gehad heeft en in de jaren bij Honda niet in de schaduw van Button kon staan. Ze hebben hem niet voor niets vervangen door Barrichello en hem gestald bij een B-team (SA).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67282720
Ondanks zijn raceresultaten, vind ik Jarno Trulli zeker niet onaardig racen. Het blijft een leuke coureur om te zien in de kwalificaties.

En so what als hij en Toyota in de middenmoot zitten? Die teams moeten er ook zijn, anders is er geen voorhoede of achterhoede

Ik mag dan ook hopen dat hij in 2009 weer lekker meedoet, en zijn talent om mensen niet te laten passeren, weer mag laten zien

De stelling: "2009 is erop of eronder voor Jarno Trulli, nog een jaar aanmodderen aan de zijlijn zal het einde van zijn Formule 1 carriere kunnen betekenen." moet ik wel beamen, though... Al zou ik niet zo snel weten wie zijn plaats bij Toyota kan vervangen. Of wil vervangen, ftm
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 22 maart 2009 @ 00:17:58 #10
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67282828
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:11 schreef Sally het volgende:

En so what als hij en Toyota in de middenmoot zitten? Die teams moeten er ook zijn, anders is er geen voorhoede of achterhoede [/youtube]
Leg dat maar eens uit aan het management van Toyota dat al sinds 2001 honderden miljoenen in dit project heeft gestoken.
Na 8 jaar mag je onderhand wel gaan verwachten dat er resultaten komen.
quote:
De stelling: "2009 is erop of eronder voor Jarno Trulli, nog een jaar aanmodderen aan de zijlijn zal het einde van zijn Formule 1 carriere kunnen betekenen." moet ik wel beamen, though... Al zou ik niet zo snel weten wie zijn plaats bij Toyota kan vervangen. Of wil vervangen, ftm
Staan genoeg coureurs in de rij lijkt me zo
pi_67283004
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Leg dat maar eens uit aan het management van Toyota dat al sinds 2001 honderden miljoenen in dit project heeft gestoken.
Na 8 jaar mag je onderhand wel gaan verwachten dat er resultaten komen.
We hebben als FOK!sport vorig de users vragen mogen laten stellen aan het Toyota-team. En uiteraard kwam die vraag ook naar voren: Wat nu na al die jaren, jullie hebben de doelstelling van toen niet gehaald...

De antwoorden van .....
quote:
...

Jullie hadden een plan opgesteld om binnen 5 jaar (uiterlijk volgend jaar dus, meen ik) wereldkampioen te worden. Met de resultaten van dit jaar lijkt dit bijzonder moeilijk te worden, ondanks het enorme budget wat jullie tot je beschikking hebben. Hoe gaat het team hiermee om? Heeft men het gevoel dat er ondergepresteerd wordt, of hebben jullie de plannen inmiddels naar beneden bijgesteld?

We hebben geen strak tijdschema voor het winnen van de wereldtitel, maar we bestaan om te winnen dus het is natuurlijk frustrerend dat dat niet lukt. Formule 1 is niet gemakkelijk en vereist ervaring en de juiste mensen en de juiste middelen. Toyota heeft niet het grootste budget in de Formule 1, wij denken dat het vergelijkbaar is met de meeste grote teams, maar natuurlijk weten we niet precies hun begrotingen, net als zij die van ons niet weten. Elk jaar stellen we onszelf de vraag wat we denken wat realistische doelen zijn; dit jaar was ons doel om terug te keren naar het podium en dat is ons gelukt.

...
quote:
[..]

Staan genoeg coureurs in de rij lijkt me zo
Ik kan er nu even snel geen bedenken Tis al laat he
pi_67283166
En natuurlijk mag ook hier het Teamportret niet ontbreken:

[F1-teamportret] Toyota

Ik mis nog wel een Timo Glock-topic, die jongen heeft zich toch wel in de kijker gereden in de F1 vorig jaar. Niet in de laatste plaats tijdens de laatste race van 2008... Toen Toyota er voor koos door de banden van beide rijders niet te wisselen naar regenbanden, en Hamilton in de laatste ronde Glock nog voorbij kon steken omdat die niet meer vooruit kwam omdat de regen erger werd... Trulli kwam net zo min vooruit, trouwens.
quote:
Timo Glock

2008

Impressive first season with Toyota, despite a couple of huge accidents. Scores six times and takes maiden F1 podium with second place in Hungary. Tenth overall with 25 points, just six shy of veteran team mate Jarno Trulli. Retained for 2009.
Bron: The Official Formula 1 Website

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 22-03-2009 01:47:48 ]
  zondag 22 maart 2009 @ 17:09:10 #13
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67298446
Dit is het Italiaanse topic Sal, niet het Duitse topic.....
pi_67300788
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Dit is het Italiaanse topic Sal, niet het Duitse topic.....
Ik zei... Ik mis een Timo Glock-topic Lezen beetje moeilijk geworden voor je?

En voor het geval iemand zegt: "Open 'm zelf", dan kan ik melden dat ik het erg druk heb met de Formule 1 voor FOK!sport, en er derhalve de tijd en moeite niet in wil steken om een topic voor die Duitse jongen te openen

En verder refereerde ik uiteraard aan het teamportret van Force India in die zelfde post, wat dus beide coureurs en het hele team behandelt.

Ontopic: ik mis de site van Trulli zelf in de OP Kleffe_Dop http://www.jarnotrulli.com/ dus
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2009 @ 14:11:27 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67392131
Ik hoop dat Trulli dit jaar goed gaat presteren met de Toyota, anders kan het wel eens einde verhaal worden voor de Italiaan, want Glock zit hem regelmatig op de hielen of blijft hem steeds voor.

Gelukkig wordt de Trulli-train ieder jaar wel steeds minder lang en dat is een goed teken voor hem.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_67398200
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoop dat Trulli dit jaar goed gaat presteren met de Toyota, anders kan het wel eens einde verhaal worden voor de Italiaan, want Glock zit hem regelmatig op de hielen of blijft hem steeds voor.

Gelukkig wordt de Trulli-train ieder jaar wel steeds minder lang en dat is een goed teken voor hem.
Juist niet, want dat betekent dat er minder mensen achter hem rijden (en hij dus ergens achteraan rijdt).
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2009 @ 17:12:00 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67399147
Het is maar hoe je het bekijkt, want vorig jaar moest hij ook wel eens achter andere mensen aansluiten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:49:24 #18
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_67424215
Trulli is wel een toffe coureur, ik gun hem het succes wel
Drugs are good mkay?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:17:57 #19
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_67458904
Die kerel maakt treinen, daar lust de NS geen pap van. Hij heeft een conditie van een nijlpaard (zie foto), en ik kan me nog iets herrineren van Flavio Briatore die het publiek mededeelt dat hij Jarno de deur had gewezen ivm zijn concentratie tijdens races. Laat daar Senna maar instappen .

Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:43:48 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67459573
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:17 schreef RowanF1 het volgende:
Die kerel maakt treinen, daar lust de NS geen pap van. Hij heeft een conditie van een nijlpaard (zie foto), en ik kan me nog iets herrineren van Flavio Briatore die het publiek mededeelt dat hij Jarno de deur had gewezen ivm zijn concentratie tijdens races. Laat daar Senna maar instappen .

[ link | afbeelding ]
En ondanks dat alles nog altijd in het wereldje actief na 12 jaar.
Dat op zich verdient al een onderscheiding.
  zondag 29 maart 2009 @ 09:49:31 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67513045
Voorlopig een prima begin van het seizoen voor Jarno.
  zondag 29 maart 2009 @ 10:00:50 #22
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67513116
Jarno Trulli

Mijn Held
pi_67539189
quote:
Op zondag 29 maart 2009 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voorlopig een prima begin van het seizoen voor Jarno.
Niet zo goed meer. Hij heeft 25 seconden straf gekregen vanwege inhalen onder geel.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:33:49 #24
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67542963
quote:
Hamilton liet Trulli voorbij
Door Erwin (Peterselieman) op maandag 30 maart 2009 11:34
Bron: GPupdate

Lewis Hamilton heeft toegegeven dat hij Jarno Trulli voorbij heeft gelaten tijdens de laatste Safety Carperiode. Trulli ging door het gras, waarna de McLaren-coureur de Italiaan voorbij ging. Doordat Trulli de Brit weer inhaalde, werd de Toyota-rijder bestraft met 25 seconden, wat hem de derde plaats kostte.

"Tijdens de Safety Car zat ik achter Trulli. Uiteraard mag je dan niet inhalen, maar hij ging in de een-na-laatste bocht het gras op. Ik kon niets anders dan hem passeren en ik remde ook zoveel mogelijk af. Het team zei me daarna dat ik hem weer voorbij moest laten, maar ik weet eigenlijk niet of de reglementen dat ook zeggen. Als dat niet zo is, moet de derde plek voor mij zijn," aldus Hamilton op SpeedTV.
Na afloop van de race werd Trulli bestraft voor het incident en door de tijdstraf teruggezet naar plek twaalf. Toyota ging in beroep tegen de straf, maar zal waarschijnlijk bot vangen. De reglementen schrijven voor dat er niet tegen een tijdstraf in beroep kan worden gegaan. Hierdoor zal Hamilton waarschijnlijk zijn derde plaats mogen behouden.
Lijkt me niet meer dan terecht dat Trulli gewoon zijn 3e plek terug krijgt. Wat een flikkerstreek van Hamilton.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:13:05 #25
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67547947
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:33 schreef Garudo het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan terecht dat Trulli gewoon zijn 3e plek terug krijgt. Wat een flikkerstreek van Hamilton.
Het team was niet zeker van de regels. Trulli op P4 oké maar P3 had die geen recht op hij reed immers zelf naast de baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')