McLaren een middenmotor in 2009?quote:'Crisisberaad bij McLaren vanwege prestaties'
bron: GPupdate.net
Volgens de Britse krant The Guardian was er donderdagavond een crisisberaad in de McLaren-fabriek in Woking. Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen zouden samen met het technische personeel hebben gepraat over het gebrek aan snelheid van de MP4-24.
Beide rijders bungelden de hele week onderaan de tijdenlijsten in Barcelona, waar werd getest. Eerder vandaag (vrijdag) gaven teambaas Martin Whitmarsh en motorsportdirecteur Norbert Haug dan ook al toe dat er iets mis was met de aërodynamica van de auto.
"We hebben ons werk gewoon niet goed genoeg gedaan", gaf Whitmarsh toe. "We kunnen ons nergens achter verschuilen. We moeten nu de koppen bij elkaar steken en hard werken om de problemen te verhelpen. We zullen de oorzaken zo snel mogelijk proberen te vinden, al zal het misschien niet zo snel zijn als we zelf zouden willen."
McLaren komt volgende week nog vier dagen in Jerez in actie om de problemen op te lossen.
Het zou zomaar kunnen. Ze waren al wat langer bezig met die vleugel uit 2008. Naar mijn idee toen al iets te lang. En gezien de berichten die nu langzamerhand naar buiten druppelen was mijn idee dat het daar niet echt lekker ging, toch niet zo'n heel onaardige.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waar het om gaat:
[..]
McLaren een middenmotor in 2009?
Het zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waar het om gaat:
[..]
McLaren een middenmotor in 2009?
Het ligt er maar net aan hoe fundamenteel de problemen zijn lijkt me?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:06 schreef Leatherface het volgende:
Goh, hoe lang doet zo'n ingenieursteam er over om een auto te ontwikkelen die wel aerodynamisch genoeg is om voorin mee te strijden?
De tijd gaat toch wel dringen, lijkt mij zo.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Wat een tijd om een McLaren topic te maken
true, true, maar ik moest een catchy TT hebben.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:48 schreef Giem het volgende:
Ow en de TT klopt niet.. McLaren is geen kampioen, of is het een Hamilton topic
quote:
McLaren eindelijk snel onderweg in Jerez
18 maart 2009
Bij McLaren lijkt men eindelijk wat snelheid gevonden te hebben. Op de voorlaatste testdag in Jerez reed Heikki Kovalainen een tijd van 1.18.202. De enige andere coureur die zich op de baan bevond, Williams-rijder Kazuki Nakajima, moest 1,8 seconde toegeven.
Het was vandaag (woensdag) de laatste officiële testdag voordat het seizoen van start gaat, al komt McLaren morgen ook nog in actie, omdat het team zondag niet deelnam aan de test op het Spaanse circuit. Voor het Britse team was het dan ook een erg belangrijke week, omdat er vorige week nog werd gesproken over grote problemen met de neerwaartse druk aan de achterkant van de auto.
Op maandag en dinsdag leek het met Lewis Hamilton achter het stuur nog niet zo dat de problemen waren opgelost. Kovalainen had echter een nieuwe achtervleugel tot zijn beschikking, waar aan de onderkant een wat vloeiende hobbel in zit, in plaats van een rechte lijn. Of dit de oplossing voor de problemen van het team zijn, is natuurlijk afwachten tot het seizoen over anderhalve week van start gaat, maar snel was de Fin wel. Alleen Rubens Barrichello (1.17.844) en Nico Rosberg (1.18.071) gingen deze winter sneller over het Spaanse circuit met een auto uit 2009.
Nakajima sloot de voorbereiding voor Williams af. De Japanse coureur reed 103 ronden zonder problemen. Dat hij zich hierbij niet op snelle tijden concentreerde bleek wel uit de 1.20.023 waarmee hij de dag afsloot.
Donderdag vindt dan echt de laatste testdag plaats voor het seizoen op 29 maart in Melbourne van start gaat. Heikki Kovalainen zal in alle rust zijn rondjes over het circuit rijden.
Gelukkig hebben ze nog een dag om te testenquote:
zo vreemd is het ook niet. nu hebben ze de aandacht in de media.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:40 schreef nils7 het volgende:
Had ik wel verwacht.... wanneer de rest weg is geven ze gas wheheheh (vandaag zal er ook wel een 1:18 laag of 1:17 hoog eruit komen)
Tijden van vandaag:quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:40 schreef nils7 het volgende:
Had ik wel verwacht.... wanneer de rest weg is geven ze gas wheheheh (vandaag zal er ook wel een 1:18 laag of 1:17 hoog eruit komen)
1 2 | 2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:17.946 +0.452 |
Zo, nu maar weer hopen op succes voor mijn favorietquote:Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert snel en voor de teams is het vanwege alle reglementswijzigingen spannender dan ooit. Daarom zet FOK!sport in tien weken op een rij welke teams er aan het kampioenschap deelnemen en welke coureurs zij hiervoor inzetten. Vandaag is het de beurt aan het team van McLaren.
idd, Fisichella zwaaiend voorbij aan Hammie en Heikki.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:39 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-snel-in-melbourne/
Ecclestone als McLaren fan.. Hij denkt serieus dat McLaren de hele winter verstoppertje heeft zitten spelen..
Nouja we zullen het volgend weekend wel zien.. Zou het eigenlijk wel leuk vinden als ze om de oren worden gereden door het hele veld inclusief FI![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis nog Denny Hulme in het rijtje prominente rijders. Hij reed 7 jaar voor McLaren van 1968 tot en met 1974.
En dan het lijstje met kampioenen:
1998 Mika Hakkinen
1999 Mika Hakkinen
Als ie het dan ook echt zwaaiend doet bekeer ik me tot Fisico fan.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
idd, Fisichella zwaaiend voorbij aan Hammie en Heikki.![]()
![]()
Dat lijkt me een eenzaam bestaanquote:Op maandag 23 maart 2009 22:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als ie het dan ook echt zwaaiend doet bekeer ik me tot Fisico fan.
Hij sneed wel lekker door het veld heen op zich... beter dan ik had verwacht!quote:Op zondag 29 maart 2009 16:54 schreef gitaarsnaar het volgende:
Hamilton dus 3e (onder voorbehoud). Kon slechter
Klopt disqualificatiequote:Op zondag 29 maart 2009 16:54 schreef gitaarsnaar het volgende:
Hamilton dus 3e (onder voorbehoud). Kon slechter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |