Of de Honda waar ik op heb gestaanquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:21 schreef Meike26 het volgende:
Allemaal 10 euro is al een stuk realistischer... en dan net zo'n geblokt ding als destijds Racing for Holland had
Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:28 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Jammer dat deze held niet meer actief is![]()
Heb hem gekickedquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen.
Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig.
En ze verwachten van de gewijzigde regelgeving veel voordeel te hebben. Zeker door het gebrek aan downforce en het invoeren van KERS. Hun KERS met vliegwiel gaat een heel seizoen mee en heeft een gunstiger gewicht (ca 25 kg) dan de andere teams die een chemische KERS gebruiken.
uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]chemische KERS? De remstof wordt opgevangen en in pk's omgezet?
ik snap je wel maar het is de werkende kracht die het beestje een naampje geeftmechanische KERS vs. elektrische KERS
89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hoursquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:
[..]
uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halen
Daarvoor wordt het ook eerst opgeslagen gok ikquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hours
Ik denk dat je dan meer accelereert dan remt
Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:25 schreef sanger het volgende:
Over remmen gesproken; als een f1 zijn gas loslaat dan remt de bolide harder dan een productieauto ook maar kan
Zeker interessantquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:36 schreef Atreidez het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73700
Dit is wel een interessant stukje over de BrawnGP (engels).
De Veyron is wellicht de uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser.
quote:'McLaren in emergency talks over performance'
The McLaren team held a crisis meeting at their base in Woking yesterday, it has been revealed. Lewis Hamilton joined the meeting after returning from the Barcelona test to join team-mate Heikki Kovalainen, Team Principal Martin Whitmarsh and senior members of the team's technical crew.
Having introduced a new scheduled aerodynamic update for this week's Barcelona test - featuring modifications to the car's floor - the MP4-24 was significantly off the pace for both drivers, with Hamilton's final time of Thursday almost two full seconds slower than the fastest from Rubens Barrichello's Brawn entry.
Despite one more four-day test still to come in Jerez next week, Whitmarsh was pessimistic when describing the car's on-track displays so far: "I don't think we have done a good enough job, there is no point hiding from that face - we just have to get our heads down and work hard to fix it. We will rectify the problem as quickly as we can, even though that might not be as quickly as we would like," he is quoted as saying by The Guardian.
The lack of pace of the 'silver arrows' was only emphasised this week by the lap times of the two Brawn cars, as Button and Barrichello are powered by identical Mercedes engines to those in the McLarens. "For the moment we must assume that the Brawn is as quick as it looks and that the McLaren is as slow as we are," Whitmarsh continued. "We believe we do not have the aerodynamic performance that we need, but teasing more speed out of a Formula 1 car very seldom involves a silver bullet. We have to be realistic and pragmatic about this and it will take time to rectify the problem. However, Lewis won the World Championship with us last year and knows we have the potential to do it again."
Je gaat zo langzamerhand denken aan het drama dat MP4-18 heet. En Haug klinkt nou ook niet echt optimistisch.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:59 schreef Atreidez het volgende:
Zou niet de eerste keer zijn dat McLaren gewoon begint aan een compleet nieuwe auto
Bronquote:Frage: "Ist der MP4-24 schnell genug?"
Haug: "Derzeit nicht. Wir haben noch viel Arbeit vor uns und müssen unser technisches Paket deutlich verbessern. Dieser Prozess benötigt Zeit - er kann bis zum Beginn der Europasaison dauern, vielleicht sogar länger."
En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al.quote:
En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook.quote:Button gaat voor titel in 2009
13 januari 2008
Jenson Button kende in 2007 een van de slechtste seizoenen uit zijn carrière, maar hij denkt dat Honda een positieve ommekeer kan maken om volgend jaar al om de titel te strijden. Volgens de Brit speelt de komst van Ross Brawn hierbij een rol.
"Ik ben zo blij met Ross", vertelde Button tijdens de Autosport International show. "Toen hij voor het eerst bij het team kwam, kreeg hij het grootste applaus dat ik ooit heb meegemaakt. Hij zal natuurlijk niet in zijn eentje het team volledig verbeteren, maar hij is nu al goed bezig en zijn manier van werken heeft het team al wel een flink stuk veranderd."
"Ik denk dat we in 2008 een stuk meer vooraan meedoen dan vorig jaar en in 2009 moeten we mee kunnen strijden om de titel", vervolgde hij. "Als we de juiste auto ervoor hebben, dan wint dit team het wereldkampioenschap. Als team zijn we erg sterk. Na een slecht jaar als 2007 beseften we dat er iets moest veranderen en dat hebben we gedaan. Ik kijk uit naar de toekomst met Honda."
En dan ga ik echt dronken worden!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al.
[..]
En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook.
Yup, het eerste waar ik gelijk aan moest denken toen Brawn GP zo goed presteerde was die uitspraak van hem. Waren we hem er vorig jaar nog over aan het uitlachen, krijg je dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:39 schreef vosss het volgende:
Ow en Button for WC, dat zou echt een giller zijn![]()
![]()
Ja, in paint.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef bodylotion het volgende:
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
Brawn is wat je noemt een 'connector', iemand die de juiste mensen op de juiste plaats de juiste dingen kan laten doen, en zo alles bij elkaar brengt wat nodig is voor succes. Dat deed hij bij Benetton en bij Ferrari (mede waardoor Schumacher kon doen wat hij deed) en dat doet hij vanáf het moment dat hij bij Honda begonnen is, al is dat nu pas zichtbaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef bodylotion het volgende:
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan?
quote:'Slight Disadvantage' For Ferrari ?
Ferrari is facing "a slight disadvantage" heading into the 2009 season, its team boss Stefano Domenicali has admitted.
First, reigning world champion Lewis Hamilton's employer McLaren this week admitted its new MP4-24 is not ready to win races, and now the 2008 constructors' title winner has spoken with a similarly cautionary tone.
"Who, like us and our main competitors, was working until the last moment on the development of the 2008 car, might have a slight disadvantage compared to those who gave up last year and dedicated themselves and their resources to a new project," Domenicali said.
Maranello based Ferrari was believed to hold a slight edge on a close group of rivals this winter, but Domenicali admits last week's Barcelona test - remarkably dominated by the former Honda team Brawn - has blurred the picture.
Asked where Ferrari stands, Domenicali answered: "I don't want you to think that I'm avoiding an answer, but it's more difficult than ever to say anything about the levels on the track.
"Until a couple of days ago there was a great equilibrium between the different teams - some expected and some a bit less - and then there was Brawn GP's exploit. Their performance was incredibly surprising and they have to be watched with care.
"We think that we're part of the more competitive teams, but there are still many unknown factors to consider; we have to wait for Melbourne to get the answers," the Italian added.
Domenicali also commented on Flavio Briatore's assertion that up to three teams may be circumventing the new aerodynamic regulations in the area of the rear diffuser.
"We think that we've applied the modified regulations - after the works done by the OWG (overtaking working group) together with the FIA - to the letter," he said.
"It might be that others took a different approach; the FIA has to dissipate any doubt; let's hope they'll do if fast and clear."
Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:52 schreef vosss het volgende:
Ik zou het echt geweldig vinden. En dan die zure bek van Lewis als ie uitgekotst word door de engelse fans en als Button op handen gedragen wordt en in de engelse kranten met superlatieven bejubeld wordt
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaad
als ie vooruit komt welquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:23 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
Ach ... hij is al WCquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:23 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan.
quote:Op zondag 15 maart 2009 00:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... hij is al WCNet als z'n oude teamgenoot en Kimi en Alonso en Lew.
Sterker nog ... van alle mensen van wie je het zou verwachten is Massa de enige niet-wereldkampioen.
Zegt wel iets, imo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |