2008 spec met slicks?quote:Op maandag 16 maart 2009 10:57 schreef sanger het volgende:
Dus Brawn weet met de nieuwe spec in de buurt te komen van de 2008 spec STR
Volgens mij reed STR toen indd met de 2008-spec met slicksquote:
En in de buurt van de tijden die Honda vorig jaar reed tijdens de testen (met slicks).quote:Op maandag 16 maart 2009 10:57 schreef sanger het volgende:
Dus Brawn weet met de nieuwe spec in de buurt te komen van de 2008 spec STR
Ik vind het geweldig dat ze meedoen en ik gun ze het wel maar ze gaan echt niet in de top 10 eindigen in OZ, sprookjes geloof ik al lang niet meer in.quote:
Daar durf ik wel een kratje bier op te zettenquote:Op maandag 16 maart 2009 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig dat ze meedoen en ik gun ze het wel maar ze gaan echt niet in de top 10 eindigen in OZ, sprookjes geloof ik al lang niet meer in.
OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jouquote:Op maandag 16 maart 2009 13:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar durf ik wel een kratje bier op te zetten
Die ga je verliezenquote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jou
Als ze het redden zou ik het heel mooi vinden dus dan is dat kratje bier ook geen probleem, het is toch al crisisquote:
Dat was een jaar later meen ik...quote:Op maandag 16 maart 2009 10:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Was dat niet ook met een dubieuze tankconstructie
van wikipediaquote:Op maandag 16 maart 2009 13:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat was een jaar later meen ik...
quote:Op 4 mei 2005 werd het BAR-Honda team door vier onafhankelijke rechters verboden mee te doen aan twee races in het Formule 1 kampioenschap dat jaar. De reden was dat zij met illegale auto's mee zouden hebben gedaan in de voorgaande San Marino Grand Prix op 24 april. De aanklacht was dat hun auto's onder de 600 kilo waren, dit is het minimum gewicht voor een Formule 1 wagen.
BAR-Honda ging hier tegenin door te zeggen dat de motor een minimum van 6 kg brandstof nodig heeft, waardoor de auto boven het minimum gewicht blijft. Hun interpretatie van de regels was dat de limiet alleen geldt tijdens de race, en niet in de inspecties na de race. De FIA, en later ook de rechtbank, waren het hier niet mee eens. Het team werd gediskwalificeerd van de San Marino Grand Prix, en verloor de punten die het had gewonnen. Daarnaast mochten ze niet meedoen aan de races in Spanje en Monaco.
Die staatquote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jou
Ik heb het met name over backmarkers die nog snel wat sponsoren over de lijn moesten trekken.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Was het niet tijdens de wintertest voor het seizoen van 2004 dat BAR-Honda erg hard ging, en iedereen riep dat ze de boel belazerde? Maar ze eindigde wel mooie 2e in het constructeurskampioenschap
Alleen jammer dat ze niet zeggen hoeveel ronden de stint duurde. Dan kon je iets zeggen over het brandstofgewicht.quote:Installatieronde voor Button
13:09
Rubens Barrichello werkte zojuist nog een snelle run met allemaal ronden hoog in de 1:18 en laag in de 1:19 af. Het is echter de bedoeling dat hij vanmiddag zijn plek afstaat aan teamgenoot Jenson Button. De Engelsman reed eerder dit uur al een installatieronde.
quote:BMW's KERS is 'race-ready'
BMW Sauber has become the first team to declare that its kinetic energy recovery system is ready to use in Melbourne, but boss Mario Theissen has not committed to running the device in the season-opener yet.
KERS has been a hot topic all winter, with many teams struggling to prepare their systems in time.
But Theissen says he has no concerns about BMW’s KERS and that the team’s only consideration will be how it affects set-up and lap time, rather than its reliability.
“We’ve got our KERS to the stage where it is race-ready, which means we can use it in Melbourne,” he said.
“Now it’s just a matter of weighing up the pros and cons.
“On the positive side, the drivers would have an extra 82 bhp at their disposal for 6.6s per lap.
“However, the system adds weight to the car and this has an impact on the car’s weight distribution and tyre wear.
“We will make a decision on a driver-by-driver, circuit-by-circuit basis.”
BMW racer Robert Kubica is concerned that as one of the taller drivers on the grid, his extra body weight will put him at a disadvantage in the KERS era – a fear that Theissen shares.
“The difference between the actual weight and minimum weight is levelled out by positioning ballast around the car to optimum effect,” the BMW team boss explained.
“Traditionally, this means that a heavier driver has been at a disadvantage, as he has had less ballast to balance out the car.
“Using the KERS will further reduce – by the weight of the system – the amount of ballast available.
“In order to prevent Formula 1 from becoming a jockeys’ competition, we are pushing for an increase of the minimum weight in the future.”
Theissen has always been one of the staunchest advocates of KERS, and he remains convinced that the controversial and expensive technology is worthwhile.
“This has been a huge challenge, one which we have taken on with great drive and determination,” he said.
“When I look back at how far we have come in such a short space of time, it really is very impressive.
“Here, Formula 1 has taken on the role of technology accelerator for series production cars of the future.”
Van welke site haal je deze info?quote:Op maandag 16 maart 2009 14:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze niet zeggen hoeveel ronden de stint duurde. Dan kon je iets zeggen over het brandstofgewicht.
F1Today heeft een livestukje rondom vrijwel iedere testsessiequote:
thnxquote:Op maandag 16 maart 2009 17:08 schreef sanger het volgende:
[..]
F1Today heeft een livestukje rondom vrijwel iedere testsessie
| 1 2 3 4 5 | Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:18.398 62 Button Brawn-Mercedes (B) 1:18.892 12 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.513 85 Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.783 123 |
quote:Brawn: “Dit is onze echte snelheid”
Door Mario Manhaeghe, 1 uur en 2 minuten geleden
De opvolger van Honda, Brawn GP maakt na pas twee weken testen een geweldige indruk. Critici zijn van mening dat het team met weinig brandstof rijdt, om op deze manier snelle rondetijden te kunnen rijden om zo sponsors aan te trekken. Teameignenaar Ross Brawn ontkent dit en zegt dat de snelheid van de BGP001 de echte snelheid is.
Buiten het lage brandstofpeil zou het team ook onder het minimumgewicht van 605 kg. rijden. Het team zou op deze manier hopen om nieuwe sponsors aan te trekken. Brawn doet deze theorie af als onzin.
We zoeken naar langdurige partners en niet naar sponsors die zich goedkoop bij een team willen inkopen, die snel een plaatsje op de wagen willen vanwege de snelle rondetijden. zei Brawn in Auto Motor und Sport.
Volgens Rubens Barrichello haalt de wagen vooral veel voordeel uit de Mercedes-motor: Deze motor is een droom. Als ik nu het gaspedaal indruk en accelereer, weet ik eindelijk wat ik kan verwachten. Het
Jup, maar Alonso deed een qualy stint, terwijl BGP alleen maar langere runs heeft gedaanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |