ligt eraan, je kunt niet beide races voluit gaan denk ik, maar eentje relaxed en eentje voluit moet kunnen. 2 dagen achter elkaar kan best als je laatste 1-2km van je training gewoon rustig loopt (bij een race goed uitlopen) en dan goed rekken en strekken, goed eten en lekker slapen dan moet de volgende dag het weer prima gaanquote:Op maandag 23 februari 2009 09:33 schreef computergirl het volgende:
ik kom er net achter dat ik me per ongeluk op een 10 k lopen heb ingeschreven terwijl ik de dag erna ook al een heb. Niet echt verstandig he?![]()
Zijn er onder jullie trouwens mensen die wel eens twee dagen achter elkaar lopen?
De ene is vrijdagavond en de andere zaterdagochtend, en rustig lopen is iets waar ik uberhaubt moeite mee heb (vooral als er allemaal snelle fanatieke mannetjes je voorbij snellen). dus waarschijnlijk ga ik die van vrijdag maar laten zittenquote:Op maandag 23 februari 2009 09:54 schreef superbient het volgende:
[..]
ligt eraan, je kunt niet beide races voluit gaan denk ik, maar eentje relaxed en eentje voluit moet kunnen. 2 dagen achter elkaar kan best als je laatste 1-2km van je training gewoon rustig loopt (bij een race goed uitlopen) en dan goed rekken en strekken, goed eten en lekker slapen dan moet de volgende dag het weer prima gaan
dit is wel heel erg kort op elkaar, dan kun je idd beter eentje laten schieten. Wat betreft rustig lopen, tja vind ik ook moeilijk, maar je moet je aan je eigen doelen houden ongeacht de mensen om je heen. Als je tegen jezelf zegt ik loop deze race relaxed als voorbereiding, dan moet je dat ook doen omdat het in het belang is van een "hoger" doel, namelijk die andere race waar je een pr wilt lopen ofzoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
De ene is vrijdagavond en de andere zaterdagochtend, en rustig lopen is iets waar ik uberhaubt moeite mee heb (vooral als er allemaal snelle fanatieke mannetjes je voorbij snellen). dus waarschijnlijk ga ik die van vrijdag maar laten zitten
Gisteren een 10 km rondje gelopen, ging weer lekker.
ik vind het eerlijk gezegd niets dat het naar zaterdagavond verplaatst is...quote:Dam tot Damloop dit jaar verspreidt over twee dagen
De Dam tot Damloop zal dit jaar over twee dagen verspreidt worden. Op zaterdagavond lopen de recreatielopers de tien Engelse mijlen, terwijl de wedstrijdlopers traditiegetrouw op zondag zullen strijden om de winst. De organisatie wil op deze manier meer deelnemers aan zich binden.
De gemeente Amsterdam was al eerder akkoord met het plan en nu heeft ook het college van Burgemeester en Wethouders van Zaanstad haar goedkeuring gegeven. Dit maakte organisator Le Champion dinsdag bekend.
Vorig jaar deden ruim 35.000 lopers mee met het grootste hardloopevenement van Nederland, dat start in Amsterdam en eindigt in Zaandam. De loop viert in 2009 het 25-jarig jubileum. De wedstrijd wordt gelopen tijdens het weekeinde van zondag 20 september. (LvS)
tis nu toch heerlijk buiten, hup van die loopband afquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:09 schreef The_Hives het volgende:
vandaag weer 12 km op de loopband. tijd dat het lente wordt () om mezelf ook eens buiten te testen. Dat is toch heel anders lopen
Dit is mijn doel, met het volgende nieuws:
[..]
ik vind het eerlijk gezegd niets dat het naar zaterdagavond verplaatst is...
www.bongercorp.com/start2runquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:14 schreef Vercaatje het volgende:
Is er toevallig iemand die me kan helpen aan het Start to Run schema (mp3) van Evy Gruyaert?
Kan het helaas nergens vinden!
streeftijd? dan up-date ik de OP zodat Jort de 1ste post kan editten als ie zich weer meldtquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Hankster het volgende:
Jeuj, nog maar 2,5 week tot de CPC
tevens dikke tvp.
1:45 lijkt me voor nu wel oké.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:47 schreef superbient het volgende:
[..]
streeftijd? dan up-date ik de OP zodat Jort de 1ste post kan editten als ie zich weer meldt.
Same herequote:Op donderdag 26 februari 2009 14:57 schreef Hankster het volgende:
[..]
1:45 lijkt me voor nu wel oké.
lang of kort, want als het vanaf nu 8+ blijft hebt je niet zo heel veel meer aan je tight vind ik persoonlijk....quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:19 schreef Hankster het volgende:
Ohja! Ik heb eigenlijk een nieuwe hardloopbroek nodig. Nu zag ik in het krantje van de actiesport dat ze een aanbieding hadden met eentje voor 25 euro. Opzich wel een schappelijke prijs gezien mijn op het moment toch wat schaarse liquide middelenMaar hoeveel heb je eigenlijk aan een toch wat minder merk (Diadora)?... Want om nou weer tegen de 60 euro uit te gaan geven vind ik toch wel een beetje pijnlijk.
ik heb duurdere merkspullen, maar ook goedkopere spullen van de Lidl etc. Mijn favoriete hardloopbroek is eentje die ik voor minder dan een tientje ofzo gekocht heb bij AH een paar maanden geleden. Je kan er geen buil aan vallen denk ik altijd maarquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:19 schreef Hankster het volgende:
Ohja! Ik heb eigenlijk een nieuwe hardloopbroek nodig. Nu zag ik in het krantje van de actiesport dat ze een aanbieding hadden met eentje voor 25 euro. Opzich wel een schappelijke prijs gezien mijn op het moment toch wat schaarse liquide middelenMaar hoeveel heb je eigenlijk aan een toch wat minder merk (Diadora)?... Want om nou weer tegen de 60 euro uit te gaan geven vind ik toch wel een beetje pijnlijk.
Klopt, gisteren had ik voor het eerst het gevoel dat ik liever een korte als lange broek aan had gedaan. Zal voor je bent opgewarmd misschien nog wel een beetje fris zijn, dat wel...quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:42 schreef superbient het volgende:
[..]
lang of kort, want als het vanaf nu 8+ blijft hebt je niet zo heel veel meer aan je tight vind ik persoonlijk....
ik heb ook weer gelopen, ruim 13 km. ging wel weer ok, lijkt erop alsof ik eindelijk mijn verkoudheid een beetje kwijt ben. Laatste 2 km kreeg ik wel een beetje last van m'n li. knie, nu even 10 min een icepack erop ter voorkoming van erger.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:15 schreef kleinzusje het volgende:
Heerlijk uurtje gelopen![]()
Andere route dan normaal
Is twee dagen achter elkaar ook niet wat veel?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef The_Hives het volgende:
2 dagen achter elkaar 12 km gelopen. Kreeg alleen vandaag weer last van mn knie. Wordt voorlopig dus niet buiten lopenlente
Das ook mijn vraagquote:Op zondag 1 maart 2009 21:14 schreef JortK het volgende:
[..]
Is twee dagen achter elkaar ook niet wat veel?
valt toch wel mee? Na dag 1 totaal geen last en helemaal niet vermoeid ofzo. En er zijn genoeg mensen die zo'n afstand op 1 dag lopenquote:Op zondag 1 maart 2009 21:14 schreef JortK het volgende:
[..]
Is twee dagen achter elkaar ook niet wat veel?
Maar op de lange termijn ?quote:Op maandag 2 maart 2009 09:00 schreef The_Hives het volgende:
[..]
valt toch wel mee? Na dag 1 totaal geen last en helemaal niet vermoeid ofzo. En er zijn genoeg mensen die zo'n afstand op 1 dag lopen
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaanquote:
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.quote:In een artikel van de " The Journal of Stenght Conditioning Research " stond er in 1994 een interessant artikel over " Detraining" bij duursporters. In het kort :
Door dagelijks te trainen bouwt het lichaam een stijgend conditiepeil op. Door niet meer te trainen zal het lichaam stillaan terugvallen naar het oude conditioneel niveau. Bij duurathleten , zoals triathleten, is er een voelbaar conditie verlies vanaf 2 weken non-activiteit. Vanaf de 3de week verliest men het grootste deel van zijn wedstrijdconditie. Gelukkig vervallen niet alle systemen even snel. Zo verliest men zijn aerobe conditie sneller dan zijn anaerobe. Kracht verliest men bijna niet in de eerste 4 weken.
hmm, dat artikel lijkt me idd betrouwbaarder dan waar ik het vandaan heb, thanks!quote:Op maandag 2 maart 2009 10:02 schreef Koert het volgende:
[..]
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.
[..]
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.
Aha !quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
quote:Op maandag 2 maart 2009 19:54 schreef FJD het volgende:
Vrijdag de volgende grote stap richting volledig herstel; 15 minuten lang wandelen/hardlopen. Tis ondertussen vier maanden geleden dat ik echt hb hardgelopen
Valt meequote:
Denk dat het weer dan redelijk cruciaal gaat zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:02 schreef superbient het volgende:
woehoe, Haile gaat voor een WR tijdens de CPC![]()
Dan moeten wij hier ook maar voor een PR gaan
vind geen blokje maar wel zo ietsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:19 schreef FJD het volgende:
Iemand die me verder kan helpen? Ik ben op zoek naar een dik matje waarop je de stabiliteit van je enkel kunt verbeteren. Tis een blokje van een cm of 5 hoog bij iets van 40 bij 20, gemaakt van een zacht soort rubber zodat je als je er op staat je zelf continue moet corrigeren omdat je anders omvalt. Ik gebruik dat kreng bij de fitness veel en gezien m'n zwakke enkels zou het wss wel fijn zijn om zo'n ding zelf te hebben maar hoe heet zoiets?
Jaaaa gevondenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:43 schreef computergirl het volgende:
vind geen blokje maar wel zo iets
(zoeken op revaliatie, foam, enkel, balans)
Belachelijk veel geld voor een stukje zacht foam eigenlijk maar goed, als het m'n zwakke enkels verstevigt en daarmee m'n scheenbeen ontlast dan is t moeite waard. Ben twee jaar terug een keer snoeihard door m'n enkel gegaan (denk 40cm vallen&90kg) dus die is niet meer zo stevigquote:
Net 5 ?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
BTW
Er is op zondagmiddag een programma over hardlopen op tv. Wel zwaar gesponsord door Runnersworld, veel aandacht voor hardloopkleren etc.
Drie groepjes worden gevolgd : beginners die de 5 km gaan doen, een groep voor de halve marathon en een groep voor de hele marathon. Deze laatste worden begeleid door Aart Stigter, een redelijk bekende hardlooptrainer. Als je het opneemt kan je door de onzin heen skippen en misschien nog wat tips opdoen
quote:
Geinig !quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
euuhhhhh
Ja!
Het is om 17 uur op zondag, op net5
http://www.runnersweb.nl/web/show/id=83282/contentid=2868
[ afbeelding ]
Acceptabel. Linkerbeen is perfect, rechts nog wat pijntjes. Enkel doet wat pijn (die is std. vrij zwak en die krijgt er bij de fysio flink van langs), m'n knie doet ook wat pijn (precies dezelfde pijn die ik had na de operatie) en verder tintelt m'n onderbeen ook als ik er op loop. Het is dus nog niet 100% goed maar goed volledig herstel staat ook pas voor over 2 a 3 weken op de agenda. Zwelling in m'n been is wel goed aan het afnemen nu, als je er op drukt zit je al vrij snel op de spier.quote:Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe ging het vrijdag, FJD?
haha, doe ik ook heel vaak, korte broek, shirtje lange mouwen en mutsquote:Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Wat zijn we stil hierGisteren 12 km gelopen, ging wel ok. Ik vind het wel raar om mensen in een 'winteroutfit' te zien hardlopen,incl muts op. Ik liep gistermiddag in shirt met lange mouwen (en hl broek natuurlijk) en had het echt niet koud. Had wel een jasje aan in het begin, maar deze na 2 km uitgedaan
Hoe ging het vrijdag, FJD?
die OPquote:Op zondag 8 maart 2009 16:37 schreef JortK het volgende:
Dinsdag voor het laatst gelopen, een beetje een zeurderige knie, daarom morgen weer beginnen want het voelt nu weer beter
Ja, voorkomen doe je door minder hard te lopen.....beter adem te halen en/of niet eten vlak voordat je gaat lopenquote:Op maandag 9 maart 2009 21:01 schreef Phenomenon. het volgende:
gister gelopen, maar had meteen na de eerste bocht een steek![]()
hoe doen jullie dat? is een steek in de zij trouwens wel te voorkomen?
http://www.blessure-aanwijzer.nl/steken_in_de_zij.htmquote:De simpelste behandeling komt neer op het verlangzamen van de betreffende activiteit.
Als de pijn dan niet verdwijnt, dient de activiteit geheel gestaakt te worden. In de
wereld van de hardlopers heeft men de volgende goede ervaring opgedaan. Als de
steken rechts in de zij optreden, adem dan uit op het moment dat je linkervoet op de
grond komt (en bij steken links, adem uit als je je rechtervoet neerzet). Ook zijn
positieve effecten beschreven van lopers, die even met hun handen op het hoofd
doorlopen in combinatie met een diepe ademhaling. Als dit niet helpt, valt het volgende
nog te proberen: Neem (al lopende) een meer voorovergebogen houding aan en druk
vervolgens met de vingers of vuist onder de ribbenboog van de pijnlijke zijde omhoog.
Als dit geen effect geeft, ben je genoodzaakt om de lichamelijke inspanning te staken.
Hervat de activiteit pas als het vervelende gevoel helemaal verdwenen is en begin dan
heel rustig, om een herhaling te voorkomen.
Shit nou sta ik er niet meer inquote:Op maandag 9 maart 2009 22:44 schreef Ambrosius het volgende:
Update gedaan van de OP op verzoek.
Was vorig jaar ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:26 schreef superbient het volgende:
hehe, ik heb ff de route van de CPC goed bestudeerd, doen ze een verzorgingspost vlak voor het zwaarste stuk rond km 17-18, das zowat het enige stuk met een flinke "klim" niet echt handig lijkt me
Knap hoor !quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Zondag trouwens heerlijk gelopen (niet slaan computergirl). Lekker zonnetje en zonder echt ongemak de eerste les van Evy uitgelopen
Ik kom terug
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Zondag trouwens heerlijk gelopen (niet slaan computergirl). Lekker zonnetje en zonder echt ongemak de eerste les van Evy uitgelopen
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:44 schreef Cyclonist het volgende:
Zo, gister m'n eerste 'rensessie' gehad10x 1 minuut met 2 minuutjes wandelen tussendoor, volgens het schema van runnersworld is 5x 1 minuut genoeg voor les 1, maar een beetje uitbreiden is toch geen probleem lijkt me(?).
Schema van Evy ( zie hardloopschema op muziek topic) gaat uit van 18min in de eerste les. 9min rennen, 9 wandelen. Niet meer doen, loop dan gewoon harder. Je loopt anders weer een groter risico op overbelasting.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef Koert het volgende:
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.
Aanvullen met 2x wandelen, dribbelen een idee ?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef star_gazer het volgende:
Godver de godver; heb twee weken stil gezeten, maar krijg nog steeds last van die "runner's knee" na een loopje. Moet wel zeggen dat het minder is dan voorheen. Ik loop nu 1 keer per week en het gaat steeds beter, dat wel. Maar echt over is het nog niet
Ik wil zo graag die halve lopen dit seizoenHeb die van een paar dagen geleden in Dordrecht al aan me voorbij moeten laten gaan
Buitenluchtquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:05 schreef Fargo het volgende:
In hoeverre is lopen op de weg te vergelijken met lopen op een loopband?
Nou, bij rennen in de mooie buitenlucht, moet je heuveltjes opzoekenquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:24 schreef Fargo het volgende:
Ik bedoel qua intensiteit, little sister...
Niet. Buiten lopen biedt de volgende voordelen:quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:05 schreef Fargo het volgende:
In hoeverre is lopen op de weg te vergelijken met lopen op een loopband?
Ik doe al twee keer per week aan taekwondo, dus echt stilzitten doe ik niet. Ik gooi er de laatste tijd wat extra power in om toch mijn sportieve gram te halen. De kniepijn komt echt alleen opzetten bij hardlopen. Met taekwondo; nergens last van.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Aanvullen met 2x wandelen, dribbelen een idee ?
( + kracht training)
Helaas vroeg ik nergens naar de voordelen. Ik heb jaren buiten hardgelopen. De verschillen kan ik wel opdreunen. Maar sinds een half jaar ben ik het hardlopen weer aan het oppikken, maar wel in een sportschool (met leuke tv'tjes inderdaad, waar ik overigens niet echt naar kijk). Mijn vraag is: is het waar dat als een loopband aangeeft dat je 8 kilometer gelopen hebt, je eigenlijk geen 8 kilometer gelopen hebt omdat een loopband als het ware 'makkelijker' lopen is?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Niet. Buiten lopen biedt de volgende voordelen:Variatie in landschap en route Frisse lucht Ruimte Een vrij gevoel
Is die TV nou echt zo belangrijk?
Zou kunnen, dat puntje op je sokken kan echt ontzettend vervelend zijn alst verkeerd zit. Heb er ook met enige regelmaat goed last van gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:51 schreef SiTuSavais het volgende:Mijn twee tenen zijn blauw, die naast je dikke teen, van beide voeten. Gek genoeg voelen mijn schoenen niet te klein. Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Ik heb overigens nog geen hardloopsokken (komt deze week verandering in), zou het dat kunnen zijn?
Lijkt me wel, want je zet niet echt af maar je laat je voeten naar achter rollen en daarna til je ze weer op.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:11 schreef Fargo het volgende:
[..]
Helaas vroeg ik nergens naar de voordelen. Ik heb jaren buiten hardgelopen. De verschillen kan ik wel opdreunen. Maar sinds een half jaar ben ik het hardlopen weer aan het oppikken, maar wel in een sportschool (met leuke tv'tjes inderdaad, waar ik overigens niet echt naar kijk). Mijn vraag is: is het waar dat als een loopband aangeeft dat je 8 kilometer gelopen hebt, je eigenlijk geen 8 kilometer gelopen hebt omdat een loopband als het ware 'makkelijker' lopen is?
Oh, nouja ik mountainbike er ook nog bij, maar dat is een hele andere beweging dan hardlopen natuurlijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef Koert het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.
Ik heb ook blauwe tenen (althans, rechts is de nagel helemaal afwezig op het moment...)quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:51 schreef SiTuSavais het volgende:Mijn twee tenen zijn blauw, die naast je dikke teen, van beide voeten. Gek genoeg voelen mijn schoenen niet te klein. Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Ik heb overigens nog geen hardloopsokken (komt deze week verandering in), zou het dat kunnen zijn?
Ze zijn twee maten groter dan dat ik normaal heb en ik heb ze laten aanmeten bij runnersworld, dus ik hoop maar van nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb ook blauwe tenen (althans, rechts is de nagel helemaal afwezig op het moment...)
1) je voeten zetten op tijdens het hardlopen, dus als je schoenen niet 'te klein' aanvoelen als je ze aandoet wil nog niet zeggen dat ze niet te klein zijn. Het advies is om hardloopschoenen altijd 1 a 2 maten groter te kopen
2) als je flink afzet kan er ook zo'n druk op je tenen komen te staan dat de nagels blauw worden
Ondergrond zou verschil kunnen maken...quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:07 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ze zijn twee maten groter dan dat ik normaal heb en ik heb ze laten aanmeten bij runnersworld, dus ik hoop maar van nietFlink afzetten zou het misschien ook kunnen zijn, ik heb het pas sinds ik op langer verharde ondergrond loop (eerst liep ik minder lang, op een zandpaadje).
quote:Bij mij komt het omdat ik geklauwd loop (dus tenen een soort van opgetrokken). Ik zal dus moeten leren om ontspannen te lopen
Kan onderstaande er nog aan toevoegen. Heb hier hetzelfde probleem. Meerdere tenen zijn blauw, maar ik heb ook een extreem holle voet, loop bijv nauwelijks op de zijkant, alleen 2 raakpunten(hiel/hak en voorvoet). Heb ook speciale zooltjes in andere schoenen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ondergrond zou verschil kunnen maken...
En dit vond ik ook nog ergens:
[..]
quote:Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen. Een individueel voetbed biedt meestal een goede oplossing.
Ik zal er eens op letten, zou best kunnen dat ik dat doequote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ondergrond zou verschil kunnen maken...
En dit vond ik ook nog ergens:
[..]
Ik heb ook al een maand niks gedaan maar het gaat nu toch echt kriebelen dus ik wil toch de 10km proberen. Maar volop aan de koolhydraten en hopen dat ik geen last krijg van m'n blessure.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:52 schreef jde_kok het volgende:
Ja, loop morgen de CPC. Sta in het voorste startvak, alleen heb al bijna een maand niet getraind. Echt super zal het niet gaan denk ik zo.
Ja daar sta ik ook, vandaag nog ff een km of 6 losgelopen. Benen voelde erg goed, hopelijk houdt de hamstring hetquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:52 schreef jde_kok het volgende:
Ja, loop morgen de CPC. Sta in het voorste startvak, alleen heb al bijna een maand niet getraind. Echt super zal het niet gaan denk ik zo.
Oei, dank jequote:
haha wat een vraag, mss kan je nog hazen morgen voor Hailequote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:10 schreef kleinzusje het volgende:
Vandaag coopertest gedaan![]()
Moet ik me schamen ?
2800 in 12 minuten
Gewoon korte broek met shirtje met korte mouwen, tijdens een race krijg je het snel al heel warm. Vlak ervoor, na de warming-up je shirts/trui uit en direct erna weer warme droge kleren aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:08 schreef Hankster het volgende:
De laatste paar dagen helemaal pijnvrij, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden morgen met de halve
Maar aangezien ik dus een goede 1,5 week niet heb gelopen, weet ik niet echt hoe het buiten aanvoelt... Wat doen jullie aan morgen? Ik zat zelf wel te denken dat een korte broek met shirtje met korte mouwen en een jack erover wel moet kunnen. Maar ik weet niet precies wat voor weer het morgen nou gaat worden(wind? regen? temperatuur zou wel aardig zijn dacht ik?)
http://www.fortiscpcloop.(...)rond%20malieveld.jpgquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:50 schreef beertenderrr het volgende:
iemand enig idee hoe het zit met een garderobe daar? De site vermeld eigenlijk niets, dus hoop op ervaringen van vorige jaargangen.
Er staan tenten waar je je kan omkleden en je je kleding kan neerleggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:50 schreef beertenderrr het volgende:
iemand enig idee hoe het zit met een garderobe daar? De site vermeld eigenlijk niets, dus hoop op ervaringen van vorige jaargangen.
Er staat bewaking voor de ingang van de kleedtenten, maar binnen is er niemand die erop let (hoewel het natuurlijk wel opvalt als iemand alle tassen doorzoekt.).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:45 schreef beertenderrr het volgende:
ze hebben idd geen douches, dus we gaan lekker met zn allen in de trein stinken. Hoop dat spullen een beetje veilig staan op dat terrein alleen. Uiteraard zo min mogelijk waardevolle spullen mee, maar toch.
Half uur oid.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:01 schreef Pizzaman het volgende:
Ik ga zo ook de tien kilometer lopen, de start is om 13:00 uur, hoe lang van te voren is het verstandig om aanwezig te zijn?
Ik heb er even op gelet en ik lijk niet met verkrampte tenen te lopenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:19 schreef computergirl het volgende:
ik heb net 13 km gelopen, gedeelte langs de amstel die vol lag met roeiboten voor een roeiwedstrijd. Heerlijk weer en volgens mij komt er vanmiddag ook nauwelijks regen (<-het miezert hier nu behoorlijk).
Succes iedereen in Den Haag!
Oh en btw, nog even over de combi sokken-blauwe tenen....ik heb ook sokken met tenen eraan (zoals een handschoen vingers heeft). dit schijnt ook te helpen tegen te verkrampt met je tenen lopen. Mijn tenen kunnen zich met deze sokken vrijer in mijn schoen bewegen
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:35 schreef superbient het volgende:
[..]
haha wat een vraag, mss kan je nog hazen morgen voor Haile![]()
![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest
Dit vind ik ook behoorlijk irritant. Ik heb tot het vredespaleis deze mensen gehad. Daarna waren er veel die al langs de kant van de weg stonden omdat ze het even niet meer konden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:30 schreef knnth het volgende:
Het is wel een beetje een kermis, veel mensen die niet echt serieus meedoen, beetje lopen te kloten enzovoort. Gelukkig waren we die voor het einde van de Grote Marktstraat al kwijt.
Kleine drie minuten onder m'n PR en zo'n 5,5 minuut sneller dan vorig jaar!quote:Snelheid 13,017 km/uur
5 kilometer 22:35 (22:35)
10 kilometer 45:13 (22:38)
15 kilometer 1:08:16 (23:03)
20 kilometer 1:31:58 (23:42)
Bruto tijd 1:38:33
Netto tijd 1:37:15
Net boven mn doel van 1:45, maar dat was misschien ook wel wat optimistisch voor mn 1ste halve, vooral met de voorgeschiedenis. Twee weekenden geleden 10km gelopen waarna ik 3 dagen nauwelijks kon lopen door de spierpijn in mijn kuiten en sindsdien niet meer gelopen. Eergisteren kon ik pas weer pijnvrij traplopen en elk sprintje deed zeer. Serieus overwogen om gisteren niet mee te doen, maar toch maar gedaan.quote:Snelheid 11,671 km/uur
5 kilometer 27:01 (27:01)
10 kilometer 52:34 (25:33)
15 kilometer 1:18:14 (25:40)
20 kilometer 1:43:21 (25:07)
Bruto tijd 1:52:04
Netto tijd 1:48:28
Die moet ik onthouden voor volgend jaar.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:31 schreef annoh het volgende:
[ afbeelding ]
De route is echt geweldig, maar bij de kurfürstendamm moet ik wel nog een stukkie!Ik had eerst reis en hostel geboekt, en toen pas goed naar de route gekeken en besloten mee te rennen. Toevallig zit mijn hostel vlakbij de start en finish, dus dat komt heel goed uit. Ik zie trouwens dat de inschrijving nu dicht is, dus ik ben net op tijd! Het was wel een rib uit mijn lijf, 46 euro, maarja, het zal wat kosten om de halve stad stil te leggen voor een paar tienduizend gekken
.
Klopt jaquote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef beertenderrr het volgende:
ik kan verder geen mening geven over andere halve marathons, maar heb gehoord van een vriend van me dat die van Amsterdam ook door duivendrecht gaat, wat vooral industriegebied is en dus ook niemand staat.
New York 2011quote:Op zondag 15 maart 2009 20:40 schreef beertenderrr het volgende:
Om nou naar New York te gaan is dan meteen ook weer zoiets heeerst maar even wat beter trainen.
He die lijkt me leuk, maar ik ben nu nog niet toe aan een hele marathon. Volgend jaar zit ik ook op de HAN en dan moet het zeker lukken dus dan doe ik wel mee.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:11 schreef ShadyLane het volgende:
Geen jubileum, maar dit is wel een leuk evenement voor mensen uit de regio Arnhem/Nijmegen denk ik. Je kunt aan de marathon deelnemen in je eentje, met z'n tweeen (ieder een halve) of met z'n vieren (ieder iets meer dan 10).
Ah nee, zonde, zie net dat ik m'n cavia uit moet laten dat weekend. Zo jammer!quote:Op zondag 15 maart 2009 20:59 schreef beertenderrr het volgende:
misschien ben ik er, moet nog even kijken of ik een gaatje heb in mijn agenda
Nou, ik dus ook niet, maar daarom gaan we ook met z'n vieren meedoen met de estafettequote:Op zondag 15 maart 2009 21:09 schreef Sanderrrr het volgende:
He die lijkt me leuk, maar ik ben nu nog niet toe aan een hele marathon.
10 in 45 is voor een startende loper verdomd snel hoor. Maar goede stap, veel succes met trainen het weer is iig niet verkeerd de laatste tijdquote:Op maandag 16 maart 2009 21:01 schreef knnth het volgende:
Marathon. Je bent gekDat zal een loodzware voorbereiding worden zeg ... hoe ziet zo'n voorbereiding er ongeveer uit dan?
Ik ga eind mei voor de Royal Ten, met een doeltijd van 45:00 ... een beschaafde doelstelling voor een startende loper
Ja, zoiets vreesde ik alquote:Op maandag 16 maart 2009 22:53 schreef FJD het volgende:
Tja bij 5km vraag je je af hoe je ooit de 10km door komt, bij 10km vraag je je af hoe je ooit de halve doorkomt en bij de halve vraag je je af hoe je ooit de hele doorkomt en als je terugkijkt dan blijkt het allemaal heel eenvoudig te zijn; gewoon door door te blijven lopen
Mja, als ik matig trainend de 50:03 haal, waarom dan niet in betere condities (niet ziek, goed weer, beter trainen) de 45:00?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:44 schreef superbient het volgende:
[..]
10 in 45 is voor een startende loper verdomd snel hoor. Maar goede stap, veel succes met trainen het weer is iig niet verkeerd de laatste tijd
als het alleen maar gaat om 'uitlopen, net voor de bezemwagen blijven' is dat misschien de juiste instelling.......maar volgens mij moet je bij een goede marathontraining toch wel regelmatig 30 km gelopen hebbenquote:Op maandag 16 maart 2009 22:49 schreef Appeltjesmoes het volgende:
of is het een beetje het idee van: paar keer 21 lopen, dan haal je de 30km ook wel en dan is het nog maar 10km...
je kunt niet in al je races alles gevenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:41 schreef FJD het volgende:
Als je niet dood bent gegaan dan heb je niet alles gegeven
Voor een race waar je max wilt gaan en een PR wilt lopen. Je kunt niet elke race die je loopt "dood" gaan. Het beste kun je een paar keer pieken en zodoende kan dus een marathon waarbij je lekker in een groepje meehobbelt uit de wind en zonder op tempo te letten een uitstekende lange training zijn. Maar dit geldt denk ik meer voor de wat kortere races dan echt voor de marathonquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:37 schreef knnth het volgende:
Maar waarvoor zou de marathon dan een test voor moeten zijn??
Das waar maar dan klopt m'n stelling nog steedsquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:18 schreef superbient het volgende:
je kunt niet in al je races alles gevenSommige races loop je puur als training/test
Je basis is altijd lange rustige lopen. Die kosten het minste herstel. Door deze lopen wen je aan de lengte in tijd die je moet lopen. Vervolgens bouw je bijv 1x id week (op totaal van 3x id week) een intensieve of interval in. Hierbij kun je denken aan sprintjes paar honderd meter met evenzoveel rust of bijv blokken van 1-4km op 5km wedstrijdtempo. Loopt altijd nog rustig een paar min uit na die intensieve trainingen. Door afwisseling in training gaat je conditie beter vooruit dan dat je constant hetzelfde stuk loopt alleen steeds iets harder. Tevens is het ook makkelijker vol te houden qua motivatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:27 schreef SiTuSavais het volgende:
Mijn eerste halfuur aan één stuk zit erop![]()
Ik wil nu nog een weekje of 3 telkens een halfuurtje hardlopen en daarbij mijn tempo wat opdrijven. Daarna wil ik op gaan bouwen tot 10km. Ik zie eigenlijk twee soorten schema's: schema's met steeds langer aan een stuk hardlopen met hier en daar een versnelling, maar ook intervaltrainingen + dagen met langer hardlopen incl versnellingen.
Ervaringen?
Rotterdam, Amsterdam, CPC, Zevenheuvelen, Dam tot Dam, Egmond, Bruggenloop en dan pik ik er alleen nog maar de grote nationale namen uitquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef knnth het volgende:
Hoeveel wedstrijden per jaar lopen jullie gemiddeld dan? Ik loop in mei en september nog, dan zit ik op drie, dat vind ik genoeg voor m'n eerste jaar
Dus 2x per week rustig lopen maar opbouwen qua tijd en 1x in de week of iets minder lang maar met sprintjes, of intervalletjes van bv 10 - 15min die je gemiddeld sneller dan normaal loopt?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef superbient het volgende:
[..]
Je basis is altijd lange rustige lopen. Die kosten het minste herstel. Door deze lopen wen je aan de lengte in tijd die je moet lopen. Vervolgens bouw je bijv 1x id week (op totaal van 3x id week) een intensieve of interval in. Hierbij kun je denken aan sprintjes paar honderd meter met evenzoveel rust of bijv blokken van 1-4km op 5km wedstrijdtempo. Loopt altijd nog rustig een paar min uit na die intensieve trainingen. Door afwisseling in training gaat je conditie beter vooruit dan dat je constant hetzelfde stuk loopt alleen steeds iets harder. Tevens is het ook makkelijker vol te houden qua motivatie.
Ziet er ook goed uit, bedanktquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:02 schreef FJD het volgende:
Ik gebruikte altijd hardloopschema.nl en dan trainen richting een evenement. Die wisselt ook tussen duur en interval.
1 keer een halve marathon gelopen, heel vaak de 10, 3 keer Dam tot Dam. Maar een marathon is natuurlijk wel weer eens stap verder. Mijn probleem is dat ik pas deze maand weer ben begonnen, na een winter stilzitten, maar een half jaar leek me wel voldoende voorbereidingquote:en stoof, hoe bedoel je niet verder dan 21? 1 keer in training of regelmatig halve marathons gelopen? Een hele is wel echt een stuk verder, maar ook jij veel succes gewenst met de voorbereiding![]()
Zeker, maar gisteren was mijn rustdag, vandaag ga ik weer maar nu is het bewolkt en een stuk frisser.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:31 schreef star_gazer het volgende:
Wat een heerlijk loopweer was het trouwens vandaag
Mooi voornemen. Voor de hele is 1-2x rond de 32-34 voldoende. Ik zou wel proberen 1x per week 20+ te lopen en dan de rest zullen wel loopjes van een uurtje tot 1.15 worden en zo nu en dan wat kwaliteit met interval etc...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:25 schreef stoofstraat het volgende:
[..]
1 keer een halve marathon gelopen, heel vaak de 10, 3 keer Dam tot Dam. Maar een marathon is natuurlijk wel weer eens stap verder. Mijn probleem is dat ik pas deze maand weer ben begonnen, na een winter stilzitten, maar een half jaar leek me wel voldoende voorbereiding
Een vraag die hierboven ook werd gesteld: Welke afstand train je maximaal als je een marathon gaat lopen?
Bedankt voor de uitgebreide reactie!quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:15 schreef superbient het volgende:
[..]
Mooi voornemen. Voor de hele is 1-2x rond de 32-34 voldoende. Ik zou wel proberen 1x per week 20+ te lopen en dan de rest zullen wel loopjes van een uurtje tot 1.15 worden en zo nu en dan wat kwaliteit met interval etc...
Voor SiTuSavais: dat schema van runnersworld is erg onduidelijk vind ik. Wat is nou precies een "versnelling"Ik zou aanhouden als je nu als langste 30min hebt gelopen, dat je even kijkt welk tempo dit was en of je hierdoor aan het einde helemaal kapot zat. Zo ja dan moet je het tempo verlagen en dan die 30 gaan uitbouwen. Ik zou stapsgewijs doen met 3min per week ofzo.
Dus vb schema:
2x in de week duurloopje eerst 2x 30min, 2de week 2x 33min, 3de week 2x 35min, zoiets.
en dan 1x in de week heeeel rustig inlopen min of 8, dan even rekken etc dat je goed warm bent. Dan bijv 5-8x 150-200min sprint met tussendoor 200min echt dribbelen en dan heel rustig nog 5-10min uitlopen naar huis. Alternatief is dat je bijv ipv die sprints bijv 2x600-800 meter doet met tussendoor 500 meter dribbelen of iets dergelijks.
Succes in ieder geval en belangrijkste is dat je luistert naar je lichaam. Die duurlopen moeten geen aanslag zijn en voor die intervaltrainingen moet je echt goed uitgerust zijn. Voelt het niet goed, dan gewoon rust of intensieve training vervangen door duurtraining.
Ik ben het met je eens hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Das waar maar dan klopt m'n stelling nog steeds
als je van neutraal naar antipronatie over gaat moeten je spieren altijd even wennen (andersom ook) Had je geen last van je linkerbeen voordat je deze schoenen kocht?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:13 schreef knnth het volgende:
Pfff, ik moet er niet aan denken ja ... die eerste keren hardlopen. Intervalletjes 2-2-1-2-2 ... en moe dat ik was
En nu ... zojuist een half uurtje rustig gelopen @ 10km/h ... heb 't gevoel alsof ik niks gedaan heb ... wel last van m'n linker onderbeen ... net nieuwe schoenen, licht antipronerend ... hopelijk ligt het niet daaraankan ik weer naar de winkel. Heb het niet zo op die antipronatie-shit eigenlijk
Ik heb zo'n licht jasje gekochtquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef star_gazer het volgende:
Sinds kort loop ik ook op antipronatie en het is inderdaad even wennen; qua spierpijn is het inderdaad even intens. Maargoed, dat geeft aan dat het in ieder geval effect heeft op de belasting van je lichaam![]()
Nog meer mensen die bij de lidl hardloopspullen hebben gekocht?
1 x heren hardloophemd van coolmax 3,99
1 x heren loopbroek 8,99
1 x heren loopbermuda 5,00
1 x heren hardloopshirt coolmax 5,99 (zwart, die groene vind ik foeilelijk)
Totaal: 23,97!
En het is nog goed spul ook; mijn 15-euro lidl winterbroek zit lekker, heeft het prima doorstaan en gaat volgende winter gewoon weer mee. Coolmax draagt heel prettig en transporteert het zweet keurig naar buiten toe. Als je het wilt, moet je snel zijn, want er lag al niet veel meer.
Het viel me echt mee! Heb wel een beetje spierpijn, alleen mijn buikspieren eigenlijk. Ik had de lat natuurlijk ook niet al te hoog gelegd. Maar ik had geen behoefte om te wandelen. Dat had ik eerder ook nooit trouwens. Gewoon doorlopen ging me altijd beter af.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:01 schreef koeii het volgende:
Hmm, 2 jaar gestopt. Dat moet dan helemaal dramatisch zijn dan. Ik heb vandaag voor het eerst sinds 3,5 week gelopen (vakantie en griep). Ging al echt verschrikkelijk. Belachelijk hoge hartslag voor de snelheid die ik loop. Heb het na 35 minuten voor gezien gehouden. Vrijdag herkansing
Nergens last van; ik loop ook regelmatig over dijken en door poldersquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:02 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet wel dat ik blijkbaar waardeloze hardloopkleding weerstand heb
quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:52 schreef ShadyLane het volgende:
Nee! Echt niet! Ik wil dit rechtzetten, ik ben echt nooit ziek. Erewoord.
quote:maar als ik bij koude wind ga hardlopen op de dijk (waar die wind nogal hard is) word ik prompt ziek
ik heb een Polar, met hartslagmeter en afstand-meet-ding op de voet. Voor 130 euro ooit eens via iBood of dergelijke sitequote:Op donderdag 19 maart 2009 16:14 schreef knnth het volgende:
100 euro vind ik nog wel te doen ... weet je een goeie site/winkel?
Werken jullie echt zoveel met hartslag ed dan? Misschien moet ik daar 'ns over gaan nadenken als ik langere afstanden (10EM, halve marathon) ga lopen. Voor nu is het gewoon: als ik me goed voel, zal het wel goed zijn10k is natuurlijk geen wereldafstand.
Ik heb nog een hardloopjackje kunnen scoren bij de Lidl, helaas waren de hardloopbroeken uitverkocht.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef star_gazer het volgende:
Sinds kort loop ik ook op antipronatie en het is inderdaad even wennen; qua spierpijn is het inderdaad even intens. Maargoed, dat geeft aan dat het in ieder geval effect heeft op de belasting van je lichaam![]()
Nog meer mensen die bij de lidl hardloopspullen hebben gekocht?
1 x heren hardloophemd van coolmax 3,99
1 x heren loopbroek 8,99
1 x heren loopbermuda 5,00
1 x heren hardloopshirt coolmax 5,99 (zwart, die groene vind ik foeilelijk)
Totaal: 23,97!
En het is nog goed spul ook; mijn 15-euro lidl winterbroek zit lekker, heeft het prima doorstaan en gaat volgende winter gewoon weer mee. Coolmax draagt heel prettig en transporteert het zweet keurig naar buiten toe. Als je het wilt, moet je snel zijn, want er lag al niet veel meer.
Hoe heb je die werkend gekregen? Gisteren mee lopen kutten en ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat m'n horloge direct freezed als ik een training start met de footpod maar niet als ik de footpod uitzet op de horloge.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 07:37 schreef computergirl het volgende:
De afstand-metende-footpod is mijn beste hardloopaankoop ooit! Alleen al door dat handige piepje bij elke km maar ook de gewoon leuk om ze zien hoe lang & hoe ver je gelopen hebt, wat je snelste km was etc.
Leiden wordt ook mijn volgende halve.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:20 schreef JortK het volgende:
Vandaag weer een klein loopje doen, gister een nacht in de kroeg doorgebracht dus maar een kilometer of 7 denk ik
En ik heb me ingeschreven voor de halve van Leiden
Ik, de 10. Zusje doet mee, en ik ben gisteren overstag gegaan. Heb geen hardloopconditie op het moment, heb de hele winter gefitnesst met steeds maar 10 minuutjes loopband, 10 minuutjes crosstrainer, 10 minuutjes fiets etc., dus geen duur-uithoudingsvermogen. Maar als je om die reden dan maar NIET voor zo'n loopje inschrijft wordt het nooit wat.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Hankster het volgende:
Nog mensen die op 13 april in Utrecht gaan hollen? Je kan je nog tot en met morgen via internet inschrijven.
Het km-piepje?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Hoe heb je die werkend gekregen? Gisteren mee lopen kutten en ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat m'n horloge direct freezed als ik een training start met de footpod maar niet als ik de footpod uitzet op de horloge.
Rust. En dan weer rustig opbouwen, en niet meteen 50min zoals ik op de vorige pagina las. En dat geldt ook voor nieuwe schoenen, moet je lichaam ook aan wennen.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:43 schreef star_gazer het volgende:
Ik wil ook lopenIk word gek van die knieblessure
Stom is dat eigenlijk; in het begin had ik discipline nodig om te blijven gaan, nu heb ik discipline nodig om te stoppenquote:Op zondag 22 maart 2009 22:47 schreef Koert het volgende:
[..]
Rust. En dan weer rustig opbouwen, en niet meteen 50min zoals ik op de vorige pagina las. En dat geldt ook voor nieuwe schoenen, moet je lichaam ook aan wennen.
Zo herkenbaarquote:Op maandag 23 maart 2009 00:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Stom is dat eigenlijk; in het begin had ik discipline nodig om te blijven gaan, nu heb ik discipline nodig om te stoppen
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:01 schreef Koert het volgende:
"Most athlets don't need to be told what to do, they need to be told what not to do."
Ik ben geloof ik van een zeldzaam soort wat ook 's avonds laat nog kan/wil lopen. Ik vind het echt heerlijk om om 22:00 nog een uurtje te gaan lopen. Zeker in een beetje stadquote:Op maandag 23 maart 2009 14:27 schreef computergirl het volgende:
heb je daar tijd voor?
Liever mietje dan weer een blessure. Zit nu al met lichte overbelasting, ik doe het even rustig aan dank je wel. Bikkelen met windstoten van 95km/h doe ik wel als ik fit ben.quote:
Aan de andere kant is je been wel al direct gekoeldquote:Op maandag 23 maart 2009 16:42 schreef knnth het volgende:
Liever mietje dan weer een blessure. Zit nu al met lichte overbelasting, ik doe het even rustig aan dank je wel. Bikkelen met windstoten van 95km/h doe ik wel als ik fit ben.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef JortK het volgende:
7,6km gelopen, en het was compleet windstil
Wel op me bek gegaan de laatste 100 m
Ai, dat is wel kut. Erg bezeerd?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef JortK het volgende:
Moet ik me dit erbij voorstellen?quote:Op maandag 23 maart 2009 21:25 schreef JortK het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoe het kwam, was meer een dom struikeltje maar omdat ik hard ging (inderdaad die laatste kilometer waarin altijd een versnelling zitquote:
Ik liep in een soort middenberm dus was al lang blij dat ik niet op een rijbaan terecht kwamquote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Moet ik me dit erbij voorstellen?
[ afbeelding ]
http://www.perskindol.nl/pages/home.aspquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:39 schreef JortK het volgende:
Toch nog best last van me heup na die val gister![]()
Blauwe plek? Schaafwond? Ik ben vorig jaar een paar keer achter elkaar gevallen, steeds met schaafwonden op mijn hand tot gevolg. Ik heb toen maar een poosje met mountainbike handschoendjes aan gelopenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:39 schreef JortK het volgende:
Toch nog best last van me heup na die val gister![]()
Goede keuze, loop ik ook op!quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:42 schreef star_gazer het volgende:
Asics GT-2140 antipronatieschoen.
[ afbeelding ]
Jij bent een schoen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:01 schreef JortK het volgende:
Ik weet niet of ik antiproneer, daarom binnenkort maar naar de specialist
Ik denk dat ik aankomende zaterdag van me nieuwe centjes naar de speciaalzaak gaquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:37 schreef Koert het volgende:
[..]
Jij bent een schoen?
Je proneert of je supineert, maar je antiproneert niet. Opmeten die voetjes!
En die asics, brrr, dat merk produceert alleen maar harde schoenen - vind ik niet zo fijn.
Asics hard?!quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:37 schreef Koert het volgende:
[..]
Jij bent een schoen?
Je proneert of je supineert, maar je antiproneert niet. Opmeten die voetjes!
En die asics, brrr, dat merk produceert alleen maar harde schoenen - vind ik niet zo fijn.
www.nikerunningclub.nlquote:Vanaf 28 maart opent de Nike Running Club haar deuren in het Amsterdamse Bos om hardlopers de ultieme running experience te bieden. Van deskundige begeleiding door trainers, fysiotherapeuten en product experts, tot een geavanceerd laboratorium waar hardlopers een volledige voetscan en uithoudingstest kunnen ondergaan.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:50 schreef computergirl het volgende:
Voor de amsterdammers onder ons:
[..]
www.nikerunningclub.nl
quote:Op zondag 29 maart 2009 14:50 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de DDD (dwars door Dordt) gedaan. 10km in 48 minuten en 50 secondenEn dat na een blessure
Mijn doel was 52 a 53 minuten, dat heb ik toch mooi stuk gelopen
x-socks willen nog weleens helpen.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:08 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren tot mijn eigen verbazing 20km gelopen. De laatste 2 km waren wel echt zwaar, maar nu weet ik ten minste dat de halve marathon in berlijn gaat lukken. Ik heb wel enorm veel last van blaren en twee teennagels (van mijn tenen naast mijn grote tenen) die los zitten/er af vallen/ vervelend doen. Heeft iemand daar tips voor? Misschien kan ik ze de volgende keren goed intapen of verbinden.
Goed bezigquote:Op zondag 29 maart 2009 16:08 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren tot mijn eigen verbazing 20km gelopen.
Lekker hoor, aardige snelheid.quote:Op zondag 29 maart 2009 21:13 schreef star_gazer het volgende:
Mijn netto tijd van de DDD: 48:3645 minuten is mogelijk, aangezien ik deze tijd met zeer weinig training heb gelopen
quote:Op zondag 29 maart 2009 22:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wil gaan starten met hardlopen, maar heb geen flauw idee wat goede kleding is. Iemand tips? Liefst ook voor klein budget :-)
Kleding boeit niet zo erg, zo lang je schoenen maar goed zijn. Daar moet je echt op investeren, want anders ga je kapot aan de blessures. Doe een looptest bij een running winkel en laat je goed adviseren en aanmeten. Voor schoenen geldt echt 'goedkoop is duurkoop'. Je betaalt de prijs met je lijf als je krenterig doet op schoenen. Verwacht voor een degelijk paar schoenen een prijskaartje van minimaal 100 a 120 euro (acties uitgezonderd uiteraard).quote:Op zondag 29 maart 2009 22:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wil gaan starten met hardlopen, maar heb geen flauw idee wat goede kleding is. Iemand tips? Liefst ook voor klein budget :-)
Best een groot verschil tussen mannen en vrouwenquote:Op maandag 30 maart 2009 09:22 schreef JortK het volgende:
Leuk artikel over de ideale hardloopsnelheid: http://www.nu.nl/wetensch(...)elheid-berekend.html
Mannen zijn dan ook geweldigquote:Op maandag 30 maart 2009 10:27 schreef computergirl het volgende:
Best een groot verschil tussen mannen en vrouwen
Vond ik ook wel.. Voor mij klopt het denk ik wel, vind het zo tussen de 10 en 11 km/u het prettigste lopenquote:Op maandag 30 maart 2009 10:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
Best een groot verschil tussen mannen en vrouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |