abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:53:03 #201
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_67183752
Oke, ik kom me hier ook maar eens melden. 3 jaar hardgelopen(max. 10 km wedstrijden), 2 jaar gestopt.
Vaak gedacht: ik moet echt weer! Maar het kwam er maar niet van. (Herkenbaar? )

Tot een collega gister tegen me zei: "Ga je nog de Zeebodemloop doen?" Zij had een tijdje geleden het plan om mee te doen en ik vertelde dat ik die al eens gelopen had en wel weer graag mee wil doen.
Toen liep ik de 8 km en zij wil gaan voor 4 km. Maarja, haal ik dat in 2,5 maand?

Net voor het eerst weer eens gelopen. 1km aan 1 stuk gelopen, 20 seconden(man fietste mee en bekeek even hoelang en hoever we waren) gewandeld en weer 1 km gelopen. Vond het niet tegen vallen! Kom maar op met die Zeebodemloop! Ik twijfel nu al of ik toch maar voor de 8km ga!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_67186977
Hmm, 2 jaar gestopt. Dat moet dan helemaal dramatisch zijn dan. Ik heb vandaag voor het eerst sinds 3,5 week gelopen (vakantie en griep). Ging al echt verschrikkelijk. Belachelijk hoge hartslag voor de snelheid die ik loop. Heb het na 35 minuten voor gezien gehouden. Vrijdag herkansing
Dus toch .
pi_67187125
Ik vind het juist altijd heel erg meevallen hoe goed het nog gaat na een langere periode niets te hebben gedaan. Blijkbaar hou je toch een bepaalde basisconditie. Je kunt altijd nog wel een half uurtje lopen (in een slakkentempo, dat wel), terwijl "absolute beginners" echt wekenlang moeten opbouwen om een half uur aan een stuk te kunnen volhouden.
pi_67187271
Er bestaat geloof ik zoiets als muscle memory Hoop dat ik daar dan ook maar van kan profiteren

-edit-
De term is iig geen muscle memory zie ik nu

[ Bericht 21% gewijzigd door FJD op 18-03-2009 22:39:47 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67187517
Pfff, ik moet er niet aan denken ja ... die eerste keren hardlopen. Intervalletjes 2-2-1-2-2 ... en moe dat ik was

En nu ... zojuist een half uurtje rustig gelopen @ 10km/h ... heb 't gevoel alsof ik niks gedaan heb ... wel last van m'n linker onderbeen ... net nieuwe schoenen, licht antipronerend ... hopelijk ligt het niet daaraan kan ik weer naar de winkel. Heb het niet zo op die antipronatie-shit eigenlijk
pi_67196466
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:13 schreef knnth het volgende:
Pfff, ik moet er niet aan denken ja ... die eerste keren hardlopen. Intervalletjes 2-2-1-2-2 ... en moe dat ik was

En nu ... zojuist een half uurtje rustig gelopen @ 10km/h ... heb 't gevoel alsof ik niks gedaan heb ... wel last van m'n linker onderbeen ... net nieuwe schoenen, licht antipronerend ... hopelijk ligt het niet daaraan kan ik weer naar de winkel. Heb het niet zo op die antipronatie-shit eigenlijk
als je van neutraal naar antipronatie over gaat moeten je spieren altijd even wennen (andersom ook) Had je geen last van je linkerbeen voordat je deze schoenen kocht?

Ik heb gisteren ook op een slakkentempo gelopen, raar is dat toch. Maandag ging ik als een speer.....
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:49:25 #207
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67199513
Sinds kort loop ik ook op antipronatie en het is inderdaad even wennen; qua spierpijn is het inderdaad even intens. Maargoed, dat geeft aan dat het in ieder geval effect heeft op de belasting van je lichaam

Nog meer mensen die bij de lidl hardloopspullen hebben gekocht?

1 x heren hardloophemd van coolmax 3,99
1 x heren loopbroek 8,99
1 x heren loopbermuda 5,00
1 x heren hardloopshirt coolmax 5,99 (zwart, die groene vind ik foeilelijk)

Totaal: 23,97 !

En het is nog goed spul ook; mijn 15-euro lidl winterbroek zit lekker, heeft het prima doorstaan en gaat volgende winter gewoon weer mee. Coolmax draagt heel prettig en transporteert het zweet keurig naar buiten toe. Als je het wilt, moet je snel zijn, want er lag al niet veel meer.

[ Bericht 16% gewijzigd door star_gazer op 19-03-2009 10:59:32 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67204984
Klinkt niet verkeerd

Ik heb net het tienvoudige uitgegeven aan een hardloophorloge. Ik ben een sucker voor gadgets
pi_67207305
Ik zoek een extreem goedkoop horloge, het enige dat me boeit is tijd, afstand en snelheid, maar al die GPS-shit is zo duur Iemand een beter alternatief? Hoe goed werken die dingen met van die sensoren op je schoen?
pi_67207612
Die afstandspod kost al snel een eurotje of 100,- dus tja wat is dan nog goedkoop? Ik heb vroeger prima op hartslag gelopen met de allergoedkoopste Polar, enige wat ik echt vervelend vond was dat ik geen meerdere zones in kon stellen en deze dus steeds tijdens de training aan moest passen maar verder...
pi_67210040
100 euro vind ik nog wel te doen ... weet je een goeie site/winkel?

Werken jullie echt zoveel met hartslag ed dan? Misschien moet ik daar 'ns over gaan nadenken als ik langere afstanden (10EM, halve marathon) ga lopen. Voor nu is het gewoon: als ik me goed voel, zal het wel goed zijn 10k is natuurlijk geen wereldafstand.
pi_67210429
100,- is alleen voor die afstandspod. Je kunt ook dat Nike+ verhaal op je iPod monteren maar de batterijen schijnen daarvan best snel leeg te raken en dan moet je een nieuwe kopen al 20,- dus tja wat is wijsheid. Ik trainde vroeger met schema's van hardloopschema.nl en die gaan met hartslagzones.
pi_67211709
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef star_gazer het volgende:
Sinds kort loop ik ook op antipronatie en het is inderdaad even wennen; qua spierpijn is het inderdaad even intens. Maargoed, dat geeft aan dat het in ieder geval effect heeft op de belasting van je lichaam

1 x heren loopbroek 8,99

En het is nog goed spul ook; mijn 15-euro lidl winterbroek zit lekker, heeft het prima doorstaan en gaat volgende winter gewoon weer mee. Coolmax draagt heel prettig en transporteert het zweet keurig naar buiten toe. Als je het wilt, moet je snel zijn, want er lag al niet veel meer.
Ik heb zo'n licht jasje gekocht Verder had ik laatst al voor mijn studentenbudgetje wat veel uitgegeven aan sportspul, dus de rest heb ik maar laten liggen. Het is inderdaad snel op zeg, er was nog welgeteld 1 S-je.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:30:51 #214
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_67213508
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:01 schreef koeii het volgende:
Hmm, 2 jaar gestopt. Dat moet dan helemaal dramatisch zijn dan. Ik heb vandaag voor het eerst sinds 3,5 week gelopen (vakantie en griep). Ging al echt verschrikkelijk. Belachelijk hoge hartslag voor de snelheid die ik loop. Heb het na 35 minuten voor gezien gehouden. Vrijdag herkansing
Het viel me echt mee! Heb wel een beetje spierpijn, alleen mijn buikspieren eigenlijk. Ik had de lat natuurlijk ook niet al te hoog gelegd. Maar ik had geen behoefte om te wandelen. Dat had ik eerder ook nooit trouwens. Gewoon doorlopen ging me altijd beter af.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:44:34 #215
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_67215688
Wat is nou beter om te dragen (in de zomer)?

Op de ene website lees ik "Gebruik geen katoenen t-shirt, omdat deze te veel vocht opneemt." en op een andere weer "Je kunt dan in een sport- of vrijetijdswinkel kiezen voor een katoenen outfit naar smaak."

edit: maar verderop staat weer "Koop bij voorkeur kleding van kunstvezel. Die is lichter en je gaat er minder vlug in zweten dan in katoenen kleding." dus dat zal wel het goede antwoord zijn.

Morgen dan maar even bij de Lidl kijken of ze nog wat over hebben, heb namelijk een beetje geldgebrek de laatste weken.
pi_67216270
Ik weet wel dat ik blijkbaar waardeloze hardloopkleding heb. In de zomer nergens last van, maar als ik bij koude wind ga hardlopen op de dijk (waar die wind nogal hard is) word ik prompt ziek. Terwijl ik anders nooit ziek ben. Kan gewoon botte pech zijn hoor, maar wees gewaarschuwd: mijn hardloopshirts komen van de Lidl
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:33:49 #217
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_67217411
Ik loop zovaak in katoenen t-shirts, ik heb nooit ergens last van. Alleen bij meer dan 15 km kan ik het koud krijgen in katoenen tshirts, omdat het zweet inderdaad minder afgevoerd wordt. Ik heb net om 5 uur 13 km gelopen (in lange broek en tshirtje met korte mouwen) en dat ging wel ok. Nog maar 8 erbij...
I'm just a girl in the world.
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:44:03 #218
77130 star_gazer
pi_67217767
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:02 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet wel dat ik blijkbaar waardeloze hardloopkleding weerstand heb
Nergens last van; ik loop ook regelmatig over dijken en door polders In lidl-spullen; alleen mijn jasje is van Saucony ( ), maar die was in de uitverkoop.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_67218054
Nee! Echt niet! Ik wil dit rechtzetten, ik ben echt nooit ziek. Erewoord.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:04:09 #220
77130 star_gazer
pi_67227266
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:52 schreef ShadyLane het volgende:
Nee! Echt niet! Ik wil dit rechtzetten, ik ben echt nooit ziek. Erewoord.
quote:
maar als ik bij koude wind ga hardlopen op de dijk (waar die wind nogal hard is) word ik prompt ziek
-
pi_67227655
Ja, alleen dan dus, en verder nooit. Het kan ook best toeval zijn of toch aan een beroerde weerstand liggen, maar het viel me gewoon op.
pi_67228895
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:14 schreef knnth het volgende:
100 euro vind ik nog wel te doen ... weet je een goeie site/winkel?

Werken jullie echt zoveel met hartslag ed dan? Misschien moet ik daar 'ns over gaan nadenken als ik langere afstanden (10EM, halve marathon) ga lopen. Voor nu is het gewoon: als ik me goed voel, zal het wel goed zijn 10k is natuurlijk geen wereldafstand.
ik heb een Polar, met hartslagmeter en afstand-meet-ding op de voet. Voor 130 euro ooit eens via iBood of dergelijke site
De hartslagmeter gebruik ik zelden of nooit want
a) ding zit vervelend
b) iedereen kijkt vreemd naar je (wat heb zij nou onder d'r tieten)
c) weet mijn max hartslag niet en dus zijn die zones alleen een groffe indicatie

De afstand-metende-footpod is mijn beste hardloopaankoop ooit! Alleen al door dat handige piepje bij elke km maar ook de gewoon leuk om ze zien hoe lang & hoe ver je gelopen hebt, wat je snelste km was etc.
pi_67269135
Grappig programma om te zien dat Polar Pro Trainer

Nu eens echt mee lopen en kijken of en hoe nauwkeurig het is. Grappig spul wel. Op naar m'n eerste echte 5km
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:14:52 #224
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67270581
Vandaag mooi weer om te lopen, dus ook maar gedaan

9km in 38:28 min 14km/h standaard nu. Ben eindelijk opweg naar die 15km/h gemiddeld En dan te bedenken dat ik mijn eerste wedstrijd 12,7km/h gemiddeld liep en helemaal op was Dat was overigens een half jaar geleden, dus het gaat vrij snel en dan te bedenken dat er nog een hele zomer voor de boeg staat om volop te trainen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_67271718
Volgens mapmyrun heb ik 6390m gelopen in 31:30.

Ik weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk Ik heb liep anderhalf jaar geleden op precies dit tempo een halve marathon, daarna een paar maanden niets gedaan, toen vrij intensief gefietst (200km p/w) en vanaf oktober eigenlijk vrij weinig gedaan en nu dus weer begonnen.

Ik kan eigenlijk maar moeilijk geloven dat ik nu al zo hard loop. Vorige keer liep ik na 9 weken Evy de 5km in precies dit tempo. Nu loop ik voor de 2e keer weer hard zonder restrictie van m'n been en ik zit op datzelfde tempo Ach ja, het zal ook wel. Google Maps zal niet liegen met afstand en m'n stopwatch zal niet liegen qua tijd dus ik kan er ook niets anders van maken

Overigens heb ik het idee dat Polar Windows heeft geinstalleerd op m'n horloge, loopt continue vast Misschien doe ik iets verkeerd maar ik geloof niet dat ik er wat aan gehad heb nu

-edit-
Klein verschil is overigens wel dat ik nu 15kg minder weeg dan toen ik vorige keer met Evy begon Voeg net de route in m'n Mapmyrun log toe en zie dat ie m'n gewicht std. op 94.8 heeft staan
pi_67276640
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:49 schreef star_gazer het volgende:

1 x heren loopbroek 8,99

Ik heb nog een hardloopjackje kunnen scoren bij de Lidl, helaas waren de hardloopbroeken uitverkocht.

Ben toen maar naar de Decathlon gereden en heb daar 2 broeken + 4 hardloopshirts gekocht. Was ook niet duur
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:48:08 #227
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_67277289
Nog mensen die op 13 april in Utrecht gaan hollen? Je kan je nog tot en met morgen via internet inschrijven.
  zondag 22 maart 2009 @ 11:20:18 #228
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_67288062
Vandaag weer een klein loopje doen, gister een nacht in de kroeg doorgebracht dus maar een kilometer of 7 denk ik

En ik heb me ingeschreven voor de halve van Leiden
pi_67291259
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:37 schreef computergirl het volgende:
De afstand-metende-footpod is mijn beste hardloopaankoop ooit! Alleen al door dat handige piepje bij elke km maar ook de gewoon leuk om ze zien hoe lang & hoe ver je gelopen hebt, wat je snelste km was etc.
Hoe heb je die werkend gekregen? Gisteren mee lopen kutten en ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat m'n horloge direct freezed als ik een training start met de footpod maar niet als ik de footpod uitzet op de horloge.
pi_67291328
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:20 schreef JortK het volgende:
Vandaag weer een klein loopje doen, gister een nacht in de kroeg doorgebracht dus maar een kilometer of 7 denk ik

En ik heb me ingeschreven voor de halve van Leiden
Leiden wordt ook mijn volgende halve.

Was ook de eerste keer dat een halve liep daar en vond het best wel leuk... Maar zien wat het gaat worden, CPC was best zwaar maar toch wel PR. Als het lekker weer is moet dat in Leiden ook wel kunnen...
Jack does it in real time...
pi_67291596
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Hankster het volgende:
Nog mensen die op 13 april in Utrecht gaan hollen? Je kan je nog tot en met morgen via internet inschrijven.
Ik, de 10. Zusje doet mee, en ik ben gisteren overstag gegaan. Heb geen hardloopconditie op het moment, heb de hele winter gefitnesst met steeds maar 10 minuutjes loopband, 10 minuutjes crosstrainer, 10 minuutjes fiets etc., dus geen duur-uithoudingsvermogen. Maar als je om die reden dan maar NIET voor zo'n loopje inschrijft wordt het nooit wat.
pi_67304998
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoe heb je die werkend gekregen? Gisteren mee lopen kutten en ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat m'n horloge direct freezed als ik een training start met de footpod maar niet als ik de footpod uitzet op de horloge.
Het km-piepje?
Bij mijn Polar zit dat onder settings -> feautures en dan 'autolap' aanzetten.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:43:03 #233
77130 star_gazer
pi_67308956
Ik wil ook lopen Ik word gek van die knieblessure
-
pi_67309065
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:43 schreef star_gazer het volgende:
Ik wil ook lopen Ik word gek van die knieblessure
Rust. En dan weer rustig opbouwen, en niet meteen 50min zoals ik op de vorige pagina las. En dat geldt ook voor nieuwe schoenen, moet je lichaam ook aan wennen.
  maandag 23 maart 2009 @ 00:34:35 #235
77130 star_gazer
pi_67312279
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:47 schreef Koert het volgende:

[..]

Rust. En dan weer rustig opbouwen, en niet meteen 50min zoals ik op de vorige pagina las. En dat geldt ook voor nieuwe schoenen, moet je lichaam ook aan wennen.
Stom is dat eigenlijk; in het begin had ik discipline nodig om te blijven gaan, nu heb ik discipline nodig om te stoppen
-
  maandag 23 maart 2009 @ 08:14:41 #236
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_67314129
quote:
Op maandag 23 maart 2009 00:34 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Stom is dat eigenlijk; in het begin had ik discipline nodig om te blijven gaan, nu heb ik discipline nodig om te stoppen
Zo herkenbaar
pi_67319541
"Most athletes don't need to be told what to do, they need to be told what not to do."

[ Bericht 0% gewijzigd door Koert op 23-03-2009 12:11:58 ]
pi_67319655
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:01 schreef Koert het volgende:
"Most athlets don't need to be told what to do, they need to be told what not to do."

Ik zou het liefst zeven dagen lopen
pi_67324193
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:04 schreef FJD het volgende:

[..]

heb je daar tijd voor?
  maandag 23 maart 2009 @ 15:27:11 #240
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_67326227
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:04 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik ook
pi_67326646
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:27 schreef computergirl het volgende:
heb je daar tijd voor?
Ik ben geloof ik van een zeldzaam soort wat ook 's avonds laat nog kan/wil lopen. Ik vind het echt heerlijk om om 22:00 nog een uurtje te gaan lopen. Zeker in een beetje stad Dat betekent automatisch dat je veel ruimte hebt om te lopen plus dat ik heel flexibel met werk ben. Alst in m'n agenda past qua afspraken kan ik gerust om 05:00 beginnen. Ben je dus ook om 13:30 vrij.
pi_67327168
Hagel en windstoten. Dat wordt de sportschool. Voorbereiding op de Royal Ten gaat al vanaf het begin fucked up Eerst met fiets gevallen, nu kutweer
pi_67327427
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:54 schreef knnth het volgende:
Hagel en windstoten.
Mietje
pi_67327503

Gewoon efkes een uurtje of wat wachten

Ik mag van de fysio zaterdag pas weer hardlopen en dan alleen op zo'n minutenschema
pi_67328768
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mietje
Liever mietje dan weer een blessure. Zit nu al met lichte overbelasting, ik doe het even rustig aan dank je wel. Bikkelen met windstoten van 95km/h doe ik wel als ik fit ben.
pi_67329264
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:42 schreef knnth het volgende:
Liever mietje dan weer een blessure. Zit nu al met lichte overbelasting, ik doe het even rustig aan dank je wel. Bikkelen met windstoten van 95km/h doe ik wel als ik fit ben.
Aan de andere kant is je been wel al direct gekoeld
  maandag 23 maart 2009 @ 17:00:08 #247
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_67329440
Ik denk dat ik vanavond toch wel een klein rondje ga doen, en anders op de sportschool op de band

Al is buiten misschien niet helemaal handig, aangezien ik nog geen 3km van de kust af woon
pi_67329586
Ik 3,4km dus vandaar

Ik kijk gewoon hoe het gaat zo, zal toch niet meer dan een half uur lopen.

AAARGH ik heb zin om gewoon lekker 70 minuten te lopen ofzo ... pfff. Menneke ongeduld
  maandag 23 maart 2009 @ 18:24:23 #249
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67331924
weersvoorspelling voor de circuitrun is voorlopig nog ronduit belabberd beter gaat de zon schijnen zondag, ben een beetje klaar mee dat het mooi weer is als er niet gelopen hoeft te worden
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 23 maart 2009 @ 21:25:05 #250
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_67338303
7,6km gelopen, en het was compleet windstil

Wel op me bek gegaan de laatste 100 m
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')