Buitenluchtquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:05 schreef Fargo het volgende:
In hoeverre is lopen op de weg te vergelijken met lopen op een loopband?
Nou, bij rennen in de mooie buitenlucht, moet je heuveltjes opzoekenquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:24 schreef Fargo het volgende:
Ik bedoel qua intensiteit, little sister...
Niet. Buiten lopen biedt de volgende voordelen:quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:05 schreef Fargo het volgende:
In hoeverre is lopen op de weg te vergelijken met lopen op een loopband?
Ik doe al twee keer per week aan taekwondo, dus echt stilzitten doe ik niet. Ik gooi er de laatste tijd wat extra power in om toch mijn sportieve gram te halen. De kniepijn komt echt alleen opzetten bij hardlopen. Met taekwondo; nergens last van.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Aanvullen met 2x wandelen, dribbelen een idee ?
( + kracht training)
Helaas vroeg ik nergens naar de voordelen. Ik heb jaren buiten hardgelopen. De verschillen kan ik wel opdreunen. Maar sinds een half jaar ben ik het hardlopen weer aan het oppikken, maar wel in een sportschool (met leuke tv'tjes inderdaad, waar ik overigens niet echt naar kijk). Mijn vraag is: is het waar dat als een loopband aangeeft dat je 8 kilometer gelopen hebt, je eigenlijk geen 8 kilometer gelopen hebt omdat een loopband als het ware 'makkelijker' lopen is?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Niet. Buiten lopen biedt de volgende voordelen:Variatie in landschap en route Frisse lucht Ruimte Een vrij gevoel
Is die TV nou echt zo belangrijk?
Zou kunnen, dat puntje op je sokken kan echt ontzettend vervelend zijn alst verkeerd zit. Heb er ook met enige regelmaat goed last van gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:51 schreef SiTuSavais het volgende:Mijn twee tenen zijn blauw, die naast je dikke teen, van beide voeten. Gek genoeg voelen mijn schoenen niet te klein. Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Ik heb overigens nog geen hardloopsokken (komt deze week verandering in), zou het dat kunnen zijn?
Lijkt me wel, want je zet niet echt af maar je laat je voeten naar achter rollen en daarna til je ze weer op.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:11 schreef Fargo het volgende:
[..]
Helaas vroeg ik nergens naar de voordelen. Ik heb jaren buiten hardgelopen. De verschillen kan ik wel opdreunen. Maar sinds een half jaar ben ik het hardlopen weer aan het oppikken, maar wel in een sportschool (met leuke tv'tjes inderdaad, waar ik overigens niet echt naar kijk). Mijn vraag is: is het waar dat als een loopband aangeeft dat je 8 kilometer gelopen hebt, je eigenlijk geen 8 kilometer gelopen hebt omdat een loopband als het ware 'makkelijker' lopen is?
Oh, nouja ik mountainbike er ook nog bij, maar dat is een hele andere beweging dan hardlopen natuurlijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef Koert het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.
Ik heb ook blauwe tenen (althans, rechts is de nagel helemaal afwezig op het moment...)quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:51 schreef SiTuSavais het volgende:Mijn twee tenen zijn blauw, die naast je dikke teen, van beide voeten. Gek genoeg voelen mijn schoenen niet te klein. Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Ik heb overigens nog geen hardloopsokken (komt deze week verandering in), zou het dat kunnen zijn?
Ze zijn twee maten groter dan dat ik normaal heb en ik heb ze laten aanmeten bij runnersworld, dus ik hoop maar van nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb ook blauwe tenen (althans, rechts is de nagel helemaal afwezig op het moment...)
1) je voeten zetten op tijdens het hardlopen, dus als je schoenen niet 'te klein' aanvoelen als je ze aandoet wil nog niet zeggen dat ze niet te klein zijn. Het advies is om hardloopschoenen altijd 1 a 2 maten groter te kopen
2) als je flink afzet kan er ook zo'n druk op je tenen komen te staan dat de nagels blauw worden
Ondergrond zou verschil kunnen maken...quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:07 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ze zijn twee maten groter dan dat ik normaal heb en ik heb ze laten aanmeten bij runnersworld, dus ik hoop maar van nietFlink afzetten zou het misschien ook kunnen zijn, ik heb het pas sinds ik op langer verharde ondergrond loop (eerst liep ik minder lang, op een zandpaadje).
quote:Bij mij komt het omdat ik geklauwd loop (dus tenen een soort van opgetrokken). Ik zal dus moeten leren om ontspannen te lopen
Kan onderstaande er nog aan toevoegen. Heb hier hetzelfde probleem. Meerdere tenen zijn blauw, maar ik heb ook een extreem holle voet, loop bijv nauwelijks op de zijkant, alleen 2 raakpunten(hiel/hak en voorvoet). Heb ook speciale zooltjes in andere schoenen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ondergrond zou verschil kunnen maken...
En dit vond ik ook nog ergens:
[..]
quote:Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen. Een individueel voetbed biedt meestal een goede oplossing.
Ik zal er eens op letten, zou best kunnen dat ik dat doequote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ondergrond zou verschil kunnen maken...
En dit vond ik ook nog ergens:
[..]
Ik heb ook al een maand niks gedaan maar het gaat nu toch echt kriebelen dus ik wil toch de 10km proberen. Maar volop aan de koolhydraten en hopen dat ik geen last krijg van m'n blessure.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:52 schreef jde_kok het volgende:
Ja, loop morgen de CPC. Sta in het voorste startvak, alleen heb al bijna een maand niet getraind. Echt super zal het niet gaan denk ik zo.
Ja daar sta ik ook, vandaag nog ff een km of 6 losgelopen. Benen voelde erg goed, hopelijk houdt de hamstring hetquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:52 schreef jde_kok het volgende:
Ja, loop morgen de CPC. Sta in het voorste startvak, alleen heb al bijna een maand niet getraind. Echt super zal het niet gaan denk ik zo.
Oei, dank jequote:
haha wat een vraag, mss kan je nog hazen morgen voor Hailequote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:10 schreef kleinzusje het volgende:
Vandaag coopertest gedaan![]()
Moet ik me schamen ?
2800 in 12 minuten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |