haha, doe ik ook heel vaak, korte broek, shirtje lange mouwen en mutsquote:Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Wat zijn we stil hierGisteren 12 km gelopen, ging wel ok. Ik vind het wel raar om mensen in een 'winteroutfit' te zien hardlopen,incl muts op. Ik liep gistermiddag in shirt met lange mouwen (en hl broek natuurlijk) en had het echt niet koud. Had wel een jasje aan in het begin, maar deze na 2 km uitgedaan
Hoe ging het vrijdag, FJD?
die OPquote:Op zondag 8 maart 2009 16:37 schreef JortK het volgende:
Dinsdag voor het laatst gelopen, een beetje een zeurderige knie, daarom morgen weer beginnen want het voelt nu weer beter
Ja, voorkomen doe je door minder hard te lopen.....beter adem te halen en/of niet eten vlak voordat je gaat lopenquote:Op maandag 9 maart 2009 21:01 schreef Phenomenon. het volgende:
gister gelopen, maar had meteen na de eerste bocht een steek![]()
hoe doen jullie dat? is een steek in de zij trouwens wel te voorkomen?
http://www.blessure-aanwijzer.nl/steken_in_de_zij.htmquote:De simpelste behandeling komt neer op het verlangzamen van de betreffende activiteit.
Als de pijn dan niet verdwijnt, dient de activiteit geheel gestaakt te worden. In de
wereld van de hardlopers heeft men de volgende goede ervaring opgedaan. Als de
steken rechts in de zij optreden, adem dan uit op het moment dat je linkervoet op de
grond komt (en bij steken links, adem uit als je je rechtervoet neerzet). Ook zijn
positieve effecten beschreven van lopers, die even met hun handen op het hoofd
doorlopen in combinatie met een diepe ademhaling. Als dit niet helpt, valt het volgende
nog te proberen: Neem (al lopende) een meer voorovergebogen houding aan en druk
vervolgens met de vingers of vuist onder de ribbenboog van de pijnlijke zijde omhoog.
Als dit geen effect geeft, ben je genoodzaakt om de lichamelijke inspanning te staken.
Hervat de activiteit pas als het vervelende gevoel helemaal verdwenen is en begin dan
heel rustig, om een herhaling te voorkomen.
Shit nou sta ik er niet meer inquote:Op maandag 9 maart 2009 22:44 schreef Ambrosius het volgende:
Update gedaan van de OP op verzoek.
Was vorig jaar ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:26 schreef superbient het volgende:
hehe, ik heb ff de route van de CPC goed bestudeerd, doen ze een verzorgingspost vlak voor het zwaarste stuk rond km 17-18, das zowat het enige stuk met een flinke "klim" niet echt handig lijkt me
Knap hoor !quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Zondag trouwens heerlijk gelopen (niet slaan computergirl). Lekker zonnetje en zonder echt ongemak de eerste les van Evy uitgelopen
Ik kom terug
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Zondag trouwens heerlijk gelopen (niet slaan computergirl). Lekker zonnetje en zonder echt ongemak de eerste les van Evy uitgelopen
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:44 schreef Cyclonist het volgende:
Zo, gister m'n eerste 'rensessie' gehad10x 1 minuut met 2 minuutjes wandelen tussendoor, volgens het schema van runnersworld is 5x 1 minuut genoeg voor les 1, maar een beetje uitbreiden is toch geen probleem lijkt me(?).
Schema van Evy ( zie hardloopschema op muziek topic) gaat uit van 18min in de eerste les. 9min rennen, 9 wandelen. Niet meer doen, loop dan gewoon harder. Je loopt anders weer een groter risico op overbelasting.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef Koert het volgende:
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.
Aanvullen met 2x wandelen, dribbelen een idee ?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef star_gazer het volgende:
Godver de godver; heb twee weken stil gezeten, maar krijg nog steeds last van die "runner's knee" na een loopje. Moet wel zeggen dat het minder is dan voorheen. Ik loop nu 1 keer per week en het gaat steeds beter, dat wel. Maar echt over is het nog niet
Ik wil zo graag die halve lopen dit seizoenHeb die van een paar dagen geleden in Dordrecht al aan me voorbij moeten laten gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |