Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaanquote:
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.quote:In een artikel van de " The Journal of Stenght Conditioning Research " stond er in 1994 een interessant artikel over " Detraining" bij duursporters. In het kort :
Door dagelijks te trainen bouwt het lichaam een stijgend conditiepeil op. Door niet meer te trainen zal het lichaam stillaan terugvallen naar het oude conditioneel niveau. Bij duurathleten , zoals triathleten, is er een voelbaar conditie verlies vanaf 2 weken non-activiteit. Vanaf de 3de week verliest men het grootste deel van zijn wedstrijdconditie. Gelukkig vervallen niet alle systemen even snel. Zo verliest men zijn aerobe conditie sneller dan zijn anaerobe. Kracht verliest men bijna niet in de eerste 4 weken.
hmm, dat artikel lijkt me idd betrouwbaarder dan waar ik het vandaan heb, thanks!quote:Op maandag 2 maart 2009 10:02 schreef Koert het volgende:
[..]
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.
[..]
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.
Aha !quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
quote:Op maandag 2 maart 2009 19:54 schreef FJD het volgende:
Vrijdag de volgende grote stap richting volledig herstel; 15 minuten lang wandelen/hardlopen. Tis ondertussen vier maanden geleden dat ik echt hb hardgelopen
Valt meequote:
Denk dat het weer dan redelijk cruciaal gaat zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:02 schreef superbient het volgende:
woehoe, Haile gaat voor een WR tijdens de CPC![]()
Dan moeten wij hier ook maar voor een PR gaan
vind geen blokje maar wel zo ietsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:19 schreef FJD het volgende:
Iemand die me verder kan helpen? Ik ben op zoek naar een dik matje waarop je de stabiliteit van je enkel kunt verbeteren. Tis een blokje van een cm of 5 hoog bij iets van 40 bij 20, gemaakt van een zacht soort rubber zodat je als je er op staat je zelf continue moet corrigeren omdat je anders omvalt. Ik gebruik dat kreng bij de fitness veel en gezien m'n zwakke enkels zou het wss wel fijn zijn om zo'n ding zelf te hebben maar hoe heet zoiets?
Jaaaa gevondenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:43 schreef computergirl het volgende:
vind geen blokje maar wel zo iets
(zoeken op revaliatie, foam, enkel, balans)
Belachelijk veel geld voor een stukje zacht foam eigenlijk maar goed, als het m'n zwakke enkels verstevigt en daarmee m'n scheenbeen ontlast dan is t moeite waard. Ben twee jaar terug een keer snoeihard door m'n enkel gegaan (denk 40cm vallen&90kg) dus die is niet meer zo stevigquote:
Net 5 ?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
BTW
Er is op zondagmiddag een programma over hardlopen op tv. Wel zwaar gesponsord door Runnersworld, veel aandacht voor hardloopkleren etc.
Drie groepjes worden gevolgd : beginners die de 5 km gaan doen, een groep voor de halve marathon en een groep voor de hele marathon. Deze laatste worden begeleid door Aart Stigter, een redelijk bekende hardlooptrainer. Als je het opneemt kan je door de onzin heen skippen en misschien nog wat tips opdoen
quote:
Geinig !quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
euuhhhhh
Ja!
Het is om 17 uur op zondag, op net5
http://www.runnersweb.nl/web/show/id=83282/contentid=2868
[ afbeelding ]
Acceptabel. Linkerbeen is perfect, rechts nog wat pijntjes. Enkel doet wat pijn (die is std. vrij zwak en die krijgt er bij de fysio flink van langs), m'n knie doet ook wat pijn (precies dezelfde pijn die ik had na de operatie) en verder tintelt m'n onderbeen ook als ik er op loop. Het is dus nog niet 100% goed maar goed volledig herstel staat ook pas voor over 2 a 3 weken op de agenda. Zwelling in m'n been is wel goed aan het afnemen nu, als je er op drukt zit je al vrij snel op de spier.quote:Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe ging het vrijdag, FJD?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |