abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66607702
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:35 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Maar op de lange termijn ?
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_66608103
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:

[..]

Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.
quote:
In een artikel van de " The Journal of Stenght Conditioning Research " stond er in 1994 een interessant artikel over " Detraining" bij duursporters. In het kort :

Door dagelijks te trainen bouwt het lichaam een stijgend conditiepeil op. Door niet meer te trainen zal het lichaam stillaan terugvallen naar het oude conditioneel niveau. Bij duurathleten , zoals triathleten, is er een voelbaar conditie verlies vanaf 2 weken non-activiteit. Vanaf de 3de week verliest men het grootste deel van zijn wedstrijdconditie. Gelukkig vervallen niet alle systemen even snel. Zo verliest men zijn aerobe conditie sneller dan zijn anaerobe. Kracht verliest men bijna niet in de eerste 4 weken.
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koert op 02-03-2009 10:12:43 ]
pi_66609203
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:02 schreef Koert het volgende:

[..]

Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.
[..]

Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.
hmm, dat artikel lijkt me idd betrouwbaarder dan waar ik het vandaan heb, thanks!
(en bedoelde eigenlijk niet in die 3 dagen, maar vanaf 3 dagen inactiviteit) Maar het valt dus alleszins mee begrijp ik. Hoewel ik wel denk dat voor goede progressie je niet te vaak zulke lange periodes van inactiviteit moet aanhouden, alleen na langere periodes van specifieke training om de batterij weer op te laden.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_66618178
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:

[..]

Aha !
Ben van 2 naar 3 dagen per week gegaan. Zal het verschil wel merken dan
Wel ff op m'n knie letten, oude blessure, opvangen met krachtoefeningen.

Begrijp door dat stukje nu ook dat ik bij de sportschool minder snel merk
dat ik minder heb gedaan dan met lopen. Kracht blijft dus langer op pijl
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_66628300
Vrijdag de volgende grote stap richting volledig herstel; 15 minuten lang wandelen/hardlopen. Tis ondertussen vier maanden geleden dat ik echt hb hardgelopen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_66633825
Bij mij ook, maar hier is het eigen schuld . Ik val altijd helemaal stil in de winter, heb er zo'n hekel aan om in het donker te lopen. Maar nu de lente aanbreekt ga ik weer beginnen, dus ik meld me weer hier. Er staan al een paar 10km-loopjes in de planning in april (Utrecht) en mei (HAN-KANmarathon en Marikenloop, beide Nijmegen).

Deze winter ben ik actief gebleven in sportschool en zwembad, terwijl ik andere winters alleen maar op de bank en in de kroeg zat. Ik hoop dat ik nu dus met iets meer conditie de lente in ga dan normaal gesproken het geval is .
pi_66643245
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:54 schreef FJD het volgende:
Vrijdag de volgende grote stap richting volledig herstel; 15 minuten lang wandelen/hardlopen. Tis ondertussen vier maanden geleden dat ik echt hb hardgelopen
Ben je al zenuwachtig?
pi_66645494
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:38 schreef computergirl het volgende:
Ben je al zenuwachtig?
Valt mee Zit wel continue naar m'n been te kijken of die bobbel nou eindelijk eens minder wordt. Lijkt van wel maar heel erg snel gaat het nog niet. Ach ja het verschil tussen 5 weken terug en nu is ook levensgroot dus over drie weken zal het ook wel weer heel anders zijn. Tis meer dat je nu een continue "ik ben er bijna"gevoel hebt en dat maakt me ongeduldig
pi_66651154
woehoe, Haile gaat voor een WR tijdens de CPC

Dan moeten wij hier ook maar voor een PR gaan
pi_66651653
BTW
Er is op zondagmiddag een programma over hardlopen op tv. Wel zwaar gesponsord door Runnersworld, veel aandacht voor hardloopkleren etc.
Drie groepjes worden gevolgd : beginners die de 5 km gaan doen, een groep voor de halve marathon en een groep voor de hele marathon. Deze laatste worden begeleid door Aart Stigter, een redelijk bekende hardlooptrainer. Als je het opneemt kan je door de onzin heen skippen en misschien nog wat tips opdoen
pi_66660343
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:02 schreef superbient het volgende:
woehoe, Haile gaat voor een WR tijdens de CPC

Dan moeten wij hier ook maar voor een PR gaan
Denk dat het weer dan redelijk cruciaal gaat zijn.

Zowel voor Haile als voor onze PR's...niet mega storm a.u.b.
Jack does it in real time...
pi_66661418
Vanmiddag een paar hardloopschoenen gekocht, ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden
Zaterdag eerste trainingsdag! Ik denk dat ik eens ga beginnen met een paar keer 5 minuten rennen afgewisseld met lopen..
pi_66662656
Check mijn history eens voor t topic over hardloopschema op mp3. Is een geweldige methode om de zware eerste 9 weken door te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 03-03-2009 19:23:12 ]
pi_66670805
Iemand die me verder kan helpen? Ik ben op zoek naar een dik matje waarop je de stabiliteit van je enkel kunt verbeteren. Tis een blokje van een cm of 5 hoog bij iets van 40 bij 20, gemaakt van een zacht soort rubber zodat je als je er op staat je zelf continue moet corrigeren omdat je anders omvalt. Ik gebruik dat kreng bij de fitness veel en gezien m'n zwakke enkels zou het wss wel fijn zijn om zo'n ding zelf te hebben maar hoe heet zoiets?
pi_66674630
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:19 schreef FJD het volgende:
Iemand die me verder kan helpen? Ik ben op zoek naar een dik matje waarop je de stabiliteit van je enkel kunt verbeteren. Tis een blokje van een cm of 5 hoog bij iets van 40 bij 20, gemaakt van een zacht soort rubber zodat je als je er op staat je zelf continue moet corrigeren omdat je anders omvalt. Ik gebruik dat kreng bij de fitness veel en gezien m'n zwakke enkels zou het wss wel fijn zijn om zo'n ding zelf te hebben maar hoe heet zoiets?
vind geen blokje maar wel zo iets

(zoeken op revaliatie, foam, enkel, balans)
pi_66675828
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:43 schreef computergirl het volgende:
vind geen blokje maar wel zo iets

(zoeken op revaliatie, foam, enkel, balans)
Jaaaa gevonden

Airex balance pad! Thanks voor de hints!
pi_66681516
En hij kost maar een schijntje...
Dus toch .
pi_66683503
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:20 schreef koeii het volgende:
En hij kost maar een schijntje...
Belachelijk veel geld voor een stukje zacht foam eigenlijk maar goed, als het m'n zwakke enkels verstevigt en daarmee m'n scheenbeen ontlast dan is t moeite waard. Ben twee jaar terug een keer snoeihard door m'n enkel gegaan (denk 40cm vallen&90kg) dus die is niet meer zo stevig en ach, wat is 40,-als je ook bereidt bent om onder t mes te gaan om weer te kunnen hardlopen
pi_66693580
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
BTW
Er is op zondagmiddag een programma over hardlopen op tv. Wel zwaar gesponsord door Runnersworld, veel aandacht voor hardloopkleren etc.
Drie groepjes worden gevolgd : beginners die de 5 km gaan doen, een groep voor de halve marathon en een groep voor de hele marathon. Deze laatste worden begeleid door Aart Stigter, een redelijk bekende hardlooptrainer. Als je het opneemt kan je door de onzin heen skippen en misschien nog wat tips opdoen
Net 5 ?
pi_66693725
Deze zeondag mijn eerste 5km ooit, dus het wordt gegarandeerd een PR! Gisteren intervaltraining gedraaid, 6x 400 een viaduct oprennen en weer naar beneden. Iig, ik dacht 400m, bleek later dankzij gmaps 350m. Dus had ik nog een extra setje kunnen draaien. Maargoed, weet ik dat voor de volgende keer.
pi_66693774
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:44 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Net 5 ?
euuhhhhh Ja!
Het is om 17 uur op zondag, op net5
http://www.runnersweb.nl/web/show/id=83282/contentid=2868
pi_66693796
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

euuhhhhh Ja!
Het is om 17 uur op zondag, op net5
http://www.runnersweb.nl/web/show/id=83282/contentid=2868
[ afbeelding ]
Geinig !
  donderdag 5 maart 2009 @ 00:36:03 #73
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66714366
Ik kijk nu naar runners life, en vind het best leuk, maar de nadruk op schoenen en kleding is echt genant! 'Aerodynamische pasvorm' ja heeel belangrijk bij hardloopkleding, haha.
I'm just a girl in the world.
pi_66818362
Wat zijn we stil hier Gisteren 12 km gelopen, ging wel ok. Ik vind het wel raar om mensen in een 'winteroutfit' te zien hardlopen,incl muts op. Ik liep gistermiddag in shirt met lange mouwen (en hl broek natuurlijk) en had het echt niet koud. Had wel een jasje aan in het begin, maar deze na 2 km uitgedaan

Hoe ging het vrijdag, FJD?
pi_66818482
quote:
Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe ging het vrijdag, FJD?
Acceptabel. Linkerbeen is perfect, rechts nog wat pijntjes. Enkel doet wat pijn (die is std. vrij zwak en die krijgt er bij de fysio flink van langs), m'n knie doet ook wat pijn (precies dezelfde pijn die ik had na de operatie) en verder tintelt m'n onderbeen ook als ik er op loop. Het is dus nog niet 100% goed maar goed volledig herstel staat ook pas voor over 2 a 3 weken op de agenda. Zwelling in m'n been is wel goed aan het afnemen nu, als je er op drukt zit je al vrij snel op de spier.

Tevreden maar ongeduldig zullen we maar zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')