Die moet ik onthouden voor volgend jaar.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:31 schreef annoh het volgende:
[ afbeelding ]
De route is echt geweldig, maar bij de kurfürstendamm moet ik wel nog een stukkie!Ik had eerst reis en hostel geboekt, en toen pas goed naar de route gekeken en besloten mee te rennen. Toevallig zit mijn hostel vlakbij de start en finish, dus dat komt heel goed uit. Ik zie trouwens dat de inschrijving nu dicht is, dus ik ben net op tijd! Het was wel een rib uit mijn lijf, 46 euro, maarja, het zal wat kosten om de halve stad stil te leggen voor een paar tienduizend gekken
.
Klopt jaquote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef beertenderrr het volgende:
ik kan verder geen mening geven over andere halve marathons, maar heb gehoord van een vriend van me dat die van Amsterdam ook door duivendrecht gaat, wat vooral industriegebied is en dus ook niemand staat.
New York 2011quote:Op zondag 15 maart 2009 20:40 schreef beertenderrr het volgende:
Om nou naar New York te gaan is dan meteen ook weer zoiets heeerst maar even wat beter trainen.
He die lijkt me leuk, maar ik ben nu nog niet toe aan een hele marathon. Volgend jaar zit ik ook op de HAN en dan moet het zeker lukken dus dan doe ik wel mee.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:11 schreef ShadyLane het volgende:
Geen jubileum, maar dit is wel een leuk evenement voor mensen uit de regio Arnhem/Nijmegen denk ik. Je kunt aan de marathon deelnemen in je eentje, met z'n tweeen (ieder een halve) of met z'n vieren (ieder iets meer dan 10).
Ah nee, zonde, zie net dat ik m'n cavia uit moet laten dat weekend. Zo jammer!quote:Op zondag 15 maart 2009 20:59 schreef beertenderrr het volgende:
misschien ben ik er, moet nog even kijken of ik een gaatje heb in mijn agenda
Nou, ik dus ook niet, maar daarom gaan we ook met z'n vieren meedoen met de estafettequote:Op zondag 15 maart 2009 21:09 schreef Sanderrrr het volgende:
He die lijkt me leuk, maar ik ben nu nog niet toe aan een hele marathon.
10 in 45 is voor een startende loper verdomd snel hoor. Maar goede stap, veel succes met trainen het weer is iig niet verkeerd de laatste tijdquote:Op maandag 16 maart 2009 21:01 schreef knnth het volgende:
Marathon. Je bent gekDat zal een loodzware voorbereiding worden zeg ... hoe ziet zo'n voorbereiding er ongeveer uit dan?
Ik ga eind mei voor de Royal Ten, met een doeltijd van 45:00 ... een beschaafde doelstelling voor een startende loper
Ja, zoiets vreesde ik alquote:Op maandag 16 maart 2009 22:53 schreef FJD het volgende:
Tja bij 5km vraag je je af hoe je ooit de 10km door komt, bij 10km vraag je je af hoe je ooit de halve doorkomt en bij de halve vraag je je af hoe je ooit de hele doorkomt en als je terugkijkt dan blijkt het allemaal heel eenvoudig te zijn; gewoon door door te blijven lopen
Mja, als ik matig trainend de 50:03 haal, waarom dan niet in betere condities (niet ziek, goed weer, beter trainen) de 45:00?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:44 schreef superbient het volgende:
[..]
10 in 45 is voor een startende loper verdomd snel hoor. Maar goede stap, veel succes met trainen het weer is iig niet verkeerd de laatste tijd
als het alleen maar gaat om 'uitlopen, net voor de bezemwagen blijven' is dat misschien de juiste instelling.......maar volgens mij moet je bij een goede marathontraining toch wel regelmatig 30 km gelopen hebbenquote:Op maandag 16 maart 2009 22:49 schreef Appeltjesmoes het volgende:
of is het een beetje het idee van: paar keer 21 lopen, dan haal je de 30km ook wel en dan is het nog maar 10km...
je kunt niet in al je races alles gevenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:41 schreef FJD het volgende:
Als je niet dood bent gegaan dan heb je niet alles gegeven
Voor een race waar je max wilt gaan en een PR wilt lopen. Je kunt niet elke race die je loopt "dood" gaan. Het beste kun je een paar keer pieken en zodoende kan dus een marathon waarbij je lekker in een groepje meehobbelt uit de wind en zonder op tempo te letten een uitstekende lange training zijn. Maar dit geldt denk ik meer voor de wat kortere races dan echt voor de marathonquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:37 schreef knnth het volgende:
Maar waarvoor zou de marathon dan een test voor moeten zijn??
Das waar maar dan klopt m'n stelling nog steedsquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:18 schreef superbient het volgende:
je kunt niet in al je races alles gevenSommige races loop je puur als training/test
Je basis is altijd lange rustige lopen. Die kosten het minste herstel. Door deze lopen wen je aan de lengte in tijd die je moet lopen. Vervolgens bouw je bijv 1x id week (op totaal van 3x id week) een intensieve of interval in. Hierbij kun je denken aan sprintjes paar honderd meter met evenzoveel rust of bijv blokken van 1-4km op 5km wedstrijdtempo. Loopt altijd nog rustig een paar min uit na die intensieve trainingen. Door afwisseling in training gaat je conditie beter vooruit dan dat je constant hetzelfde stuk loopt alleen steeds iets harder. Tevens is het ook makkelijker vol te houden qua motivatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:27 schreef SiTuSavais het volgende:
Mijn eerste halfuur aan één stuk zit erop![]()
Ik wil nu nog een weekje of 3 telkens een halfuurtje hardlopen en daarbij mijn tempo wat opdrijven. Daarna wil ik op gaan bouwen tot 10km. Ik zie eigenlijk twee soorten schema's: schema's met steeds langer aan een stuk hardlopen met hier en daar een versnelling, maar ook intervaltrainingen + dagen met langer hardlopen incl versnellingen.
Ervaringen?
Rotterdam, Amsterdam, CPC, Zevenheuvelen, Dam tot Dam, Egmond, Bruggenloop en dan pik ik er alleen nog maar de grote nationale namen uitquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef knnth het volgende:
Hoeveel wedstrijden per jaar lopen jullie gemiddeld dan? Ik loop in mei en september nog, dan zit ik op drie, dat vind ik genoeg voor m'n eerste jaar
Dus 2x per week rustig lopen maar opbouwen qua tijd en 1x in de week of iets minder lang maar met sprintjes, of intervalletjes van bv 10 - 15min die je gemiddeld sneller dan normaal loopt?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef superbient het volgende:
[..]
Je basis is altijd lange rustige lopen. Die kosten het minste herstel. Door deze lopen wen je aan de lengte in tijd die je moet lopen. Vervolgens bouw je bijv 1x id week (op totaal van 3x id week) een intensieve of interval in. Hierbij kun je denken aan sprintjes paar honderd meter met evenzoveel rust of bijv blokken van 1-4km op 5km wedstrijdtempo. Loopt altijd nog rustig een paar min uit na die intensieve trainingen. Door afwisseling in training gaat je conditie beter vooruit dan dat je constant hetzelfde stuk loopt alleen steeds iets harder. Tevens is het ook makkelijker vol te houden qua motivatie.
Ziet er ook goed uit, bedanktquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:02 schreef FJD het volgende:
Ik gebruikte altijd hardloopschema.nl en dan trainen richting een evenement. Die wisselt ook tussen duur en interval.
1 keer een halve marathon gelopen, heel vaak de 10, 3 keer Dam tot Dam. Maar een marathon is natuurlijk wel weer eens stap verder. Mijn probleem is dat ik pas deze maand weer ben begonnen, na een winter stilzitten, maar een half jaar leek me wel voldoende voorbereidingquote:en stoof, hoe bedoel je niet verder dan 21? 1 keer in training of regelmatig halve marathons gelopen? Een hele is wel echt een stuk verder, maar ook jij veel succes gewenst met de voorbereiding![]()
Zeker, maar gisteren was mijn rustdag, vandaag ga ik weer maar nu is het bewolkt en een stuk frisser.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:31 schreef star_gazer het volgende:
Wat een heerlijk loopweer was het trouwens vandaag
Mooi voornemen. Voor de hele is 1-2x rond de 32-34 voldoende. Ik zou wel proberen 1x per week 20+ te lopen en dan de rest zullen wel loopjes van een uurtje tot 1.15 worden en zo nu en dan wat kwaliteit met interval etc...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:25 schreef stoofstraat het volgende:
[..]
1 keer een halve marathon gelopen, heel vaak de 10, 3 keer Dam tot Dam. Maar een marathon is natuurlijk wel weer eens stap verder. Mijn probleem is dat ik pas deze maand weer ben begonnen, na een winter stilzitten, maar een half jaar leek me wel voldoende voorbereiding
Een vraag die hierboven ook werd gesteld: Welke afstand train je maximaal als je een marathon gaat lopen?
Bedankt voor de uitgebreide reactie!quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:15 schreef superbient het volgende:
[..]
Mooi voornemen. Voor de hele is 1-2x rond de 32-34 voldoende. Ik zou wel proberen 1x per week 20+ te lopen en dan de rest zullen wel loopjes van een uurtje tot 1.15 worden en zo nu en dan wat kwaliteit met interval etc...
Voor SiTuSavais: dat schema van runnersworld is erg onduidelijk vind ik. Wat is nou precies een "versnelling"Ik zou aanhouden als je nu als langste 30min hebt gelopen, dat je even kijkt welk tempo dit was en of je hierdoor aan het einde helemaal kapot zat. Zo ja dan moet je het tempo verlagen en dan die 30 gaan uitbouwen. Ik zou stapsgewijs doen met 3min per week ofzo.
Dus vb schema:
2x in de week duurloopje eerst 2x 30min, 2de week 2x 33min, 3de week 2x 35min, zoiets.
en dan 1x in de week heeeel rustig inlopen min of 8, dan even rekken etc dat je goed warm bent. Dan bijv 5-8x 150-200min sprint met tussendoor 200min echt dribbelen en dan heel rustig nog 5-10min uitlopen naar huis. Alternatief is dat je bijv ipv die sprints bijv 2x600-800 meter doet met tussendoor 500 meter dribbelen of iets dergelijks.
Succes in ieder geval en belangrijkste is dat je luistert naar je lichaam. Die duurlopen moeten geen aanslag zijn en voor die intervaltrainingen moet je echt goed uitgerust zijn. Voelt het niet goed, dan gewoon rust of intensieve training vervangen door duurtraining.
Ik ben het met je eens hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Das waar maar dan klopt m'n stelling nog steeds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |