abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2009 @ 12:57:45 #151
180572 Zotheid
De lof der
pi_67065788
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:31 schreef annoh het volgende:
[ afbeelding ]

De route is echt geweldig, maar bij de kurfürstendamm moet ik wel nog een stukkie! Ik had eerst reis en hostel geboekt, en toen pas goed naar de route gekeken en besloten mee te rennen. Toevallig zit mijn hostel vlakbij de start en finish, dus dat komt heel goed uit. Ik zie trouwens dat de inschrijving nu dicht is, dus ik ben net op tijd! Het was wel een rib uit mijn lijf, 46 euro, maarja, het zal wat kosten om de halve stad stil te leggen voor een paar tienduizend gekken .
Die moet ik onthouden voor volgend jaar.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_67069533
Snelheid 15,381 km/uur
5 kilometer 19:30 (19:30)
10 kilometer 38:55 (19:25)
15 kilometer 58:34 (19:39)
20 kilometer 1:18:09 (19:35)
Bruto tijd 1:22:45
Netto tijd 1:22:18

Start was weer drama as usual. Kon maar net op tijd bij het startvak geraken. Snap echt niet wat die apen in vak C-F al staan te wachten 30-40min van te voren in de regen, hoe dom kun je zijn. Ging ineens het lint omhoog, allemaal drollen uit de B-categorie in mijn A vak. Maar goed, na paar km vond ik 2-3 man die wel mijn tempo liepen dus we liepen als groepje beetje te slalommen. Komt er ineens een afrikaan met 2 stro'tjes van benen uit de achtergrond,ckr verkeerd gelopen ofzo, maar wat ging die hard. Ik denk 18-19 per uur want ik leek stil te staan.
Toen we draaiden na 7-8km lekkere wind mee en dat stuk ging erg vlot. Op de boulevard vond ik het erg zwaar, omdat het tempo van de groep daar flink de hoogte in ging. Daarna nog wat mensen ingehaald in de klim en afdaling maar dat laatste rechte stuk probeerde ik nog een versnelling maar ging echt niet meer. Voeten deden ook zeer, het was echt op
Was eerste keer dat ik positieve split ook liep dus dat moet dan wel maximaal zijn geweest.

Wel een mooi PR waar ik ook flink voor had getraind dus ik ben zeer tevreden
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_67079087
Dat gedoe met mensen die zichzelf te hoog inschatten of die een halve marathon zien als de uitgelezen mogelijkheid om gezellig vijf man breed te gaan beppen kun je natuurlijk voorkomen door je aan te sluiten bij een atletiekvereniging. Dan kom je in het wedstrijdvak

Verder wel weer mooie verhalen Begint toch elke keer wel weer te kriebelen. Misschien dat ik de halve wel op de CPC ga lopen ipv in Amsterdam

Rechterbeen wordt iig steeds beter. Vanmorgen had ik voor het eerst echt het idee dat de zwelling helemaal weg was. Komt wel weer op na wat inspanning maar het is iig beter dan eerst
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 15 maart 2009 @ 20:06:37 #154
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67080338
mja echt heel leuk was die halve in den haag ook niet hoor ik kan verder geen mening geven over andere halve marathons, maar heb gehoord van een vriend van me dat die van Amsterdam ook door duivendrecht gaat, wat vooral industriegebied is en dus ook niemand staat. Die van Berlijn is dan echt stukken toffer als ik dat zo zie Misschien zijn er nog wel andere leuke in het oosten van het land. Iemand daar ervaring mee? Die van Den Haag doe ik waarschijnlijk niet meer, waarschijnlijk pas over 5 jaar.

* beertenderrr is jubileum loper
heb nu de 25e zevenheuvelenloop meegedaan, 35e city-pier-city en op het schema staat ook de dam tot dam die voor de 25e keer georganiseerd wordt. Dus mocht er een jubileum aan zitten te komen, laat het me even weten
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_67080501
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef beertenderrr het volgende:
ik kan verder geen mening geven over andere halve marathons, maar heb gehoord van een vriend van me dat die van Amsterdam ook door duivendrecht gaat, wat vooral industriegebied is en dus ook niemand staat.
Klopt ja Tja, bij de marathon van Rotterdam (wat toch het grootste hardloopevenement is), is het Kralingse bos ook berucht omdat het daar zo rustig is. Als je het volle parcours aanmoedigingen wilt dan moet je al snel denken aan New York oid
pi_67080553
Geen jubileum, maar dit is wel een leuk evenement voor mensen uit de regio Arnhem/Nijmegen denk ik. Je kunt aan de marathon deelnemen in je eentje, met z'n tweeen (ieder een halve) of met z'n vieren (ieder iets meer dan 10).
  zondag 15 maart 2009 @ 20:40:20 #157
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67081580
Om nou naar New York te gaan is dan meteen ook weer zoiets he eerst maar even wat beter trainen. Die han-kan ziet er idd wel leuk uit, maar ik ken geen mensen die daar wat voor voelen. Te ver weg en te lang lopen. Allemaal mietjes hier in mijn omgeving

Deze mis ik wel hoor, wat was die loop geweldig
pi_67081910
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:40 schreef beertenderrr het volgende:
Om nou naar New York te gaan is dan meteen ook weer zoiets he eerst maar even wat beter trainen.
New York 2011
pi_67082080
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:48 schreef FJD het volgende:
New York 2011
Fok! Amateurhardlopersmeet. Ik kom niet
  zondag 15 maart 2009 @ 20:59:29 #160
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_67082343
misschien ben ik er, moet nog even kijken of ik een gaatje heb in mijn agenda
  zondag 15 maart 2009 @ 21:09:17 #161
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_67082732
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:11 schreef ShadyLane het volgende:
Geen jubileum, maar dit is wel een leuk evenement voor mensen uit de regio Arnhem/Nijmegen denk ik. Je kunt aan de marathon deelnemen in je eentje, met z'n tweeen (ieder een halve) of met z'n vieren (ieder iets meer dan 10).
He die lijkt me leuk, maar ik ben nu nog niet toe aan een hele marathon. Volgend jaar zit ik ook op de HAN en dan moet het zeker lukken dus dan doe ik wel mee. Als ie dan tenminste weer wordt gehouden.
pi_67082795
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:59 schreef beertenderrr het volgende:
misschien ben ik er, moet nog even kijken of ik een gaatje heb in mijn agenda
Ah nee, zonde, zie net dat ik m'n cavia uit moet laten dat weekend. Zo jammer!
pi_67088025
Hmm, met de spierpijn nog in de benen toch maar ingeschreven voor de halve in Leiden op 17 mei...over targets hebben we het nog maar even niet...
Jack does it in real time...
pi_67088217
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:09 schreef Sanderrrr het volgende:
He die lijkt me leuk, maar ik ben nu nog niet toe aan een hele marathon.
Nou, ik dus ook niet, maar daarom gaan we ook met z'n vieren meedoen met de estafette
pi_67088718
1,5 maand niet getraind en dat was te voelen. Eerste 6 kilometer gingen meer dan prima. Daarna een groot drama. Liep helemaal vol in mijn benen en was niet meer vooruit te branden. Is ook wel te zien aan de tussentijden.

Totaal plaats 773 / 7245
Categorie plaats 74
Snelheid 13,414 km/uur
5 kilometer 20:39 (20:39)
10 kilometer 42:15 (21:36)
15 kilometer 1:05:02 (22:47)
20 kilometer 1:29:06 (24:04)
Bruto tijd 1:34:43
Netto tijd 1:34:22

PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_67104238
TVP

Na 3 weken Evy gelopen te hebben heb ik vandaag mezelf beloond met goede hardloopschoenen en hardloopkleding.

Heb helemaal zin om te rennen zo!
pi_67106172
Wat een weer, wat een sport, wat een genot

De eerste training waarbij ik meer tegen de limiet van m'n lichaam dan van m'n operatie aan loop. Moest wat gas terugnemen om het weer bij te kunnen houden en na afloop voelde ik dat de spier aan de binnenkant net boven m'n knie al begint te miepen

Overigens leg ik net de gelopen route op Mapmyrun.com uit en zie ik tot m'n "schrik" dat ik in 25:11 welgeteld 4470m heb gelopen. Dat is de tweede les van Evy + een paar minuutjes extra smokkelen

Heerlijk Ik word er alleen maar ongeduldiger van
pi_67114931
Heb me zojuist ingeschreven voor de Marathon van Amsterdam aanstaande oktober. Al anderen die daar gaan lopen? Ben nog nooit verder dan 21 gegaan dus wordt spannend
pi_67115194
Marathon. Je bent gek Dat zal een loodzware voorbereiding worden zeg ... hoe ziet zo'n voorbereiding er ongeveer uit dan?

Ik ga eind mei voor de Royal Ten, met een doeltijd van 45:00 ... een beschaafde doelstelling voor een startende loper
pi_67116841
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:01 schreef knnth het volgende:
Marathon. Je bent gek Dat zal een loodzware voorbereiding worden zeg ... hoe ziet zo'n voorbereiding er ongeveer uit dan?

Ik ga eind mei voor de Royal Ten, met een doeltijd van 45:00 ... een beschaafde doelstelling voor een startende loper
10 in 45 is voor een startende loper verdomd snel hoor. Maar goede stap, veel succes met trainen het weer is iig niet verkeerd de laatste tijd

en stoof, hoe bedoel je niet verder dan 21? 1 keer in training of regelmatig halve marathons gelopen? Een hele is wel echt een stuk verder, maar ook jij veel succes gewenst met de voorbereiding
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  maandag 16 maart 2009 @ 22:49:55 #171
202898 Appeltjesmoes
met rozijntjes
pi_67120113
Ik heb dus zaterdag ook voor het eerst een halve marathon gelopen, maar ik vraag me echt af hoe je ooit een hele marathon doorkomt...? Moet je dan toch frequent 30km lopen in training, of is het een beetje het idee van: paar keer 21 lopen, dan haal je de 30km ook wel en dan is het nog maar 10km...

Zaterdag werkte het bij mij wel een beetje hetzelfde, had nog nooit verder gelopen dan 14km wegens een kuitblessure. Dus gewoon erg rustig begonnen tot aan de 10km, daarna doorlopen tot 15km en tja, om dan nog op te geven...
Maar ik kan me 'echt geen voorstelling maken van 3,5/4 uur hardlopen.
pi_67120316
Tja bij 5km vraag je je af hoe je ooit de 10km door komt, bij 10km vraag je je af hoe je ooit de halve doorkomt en bij de halve vraag je je af hoe je ooit de hele doorkomt en als je terugkijkt dan blijkt het allemaal heel eenvoudig te zijn; gewoon door door te blijven lopen
  maandag 16 maart 2009 @ 23:06:58 #173
202898 Appeltjesmoes
met rozijntjes
pi_67120957
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:53 schreef FJD het volgende:
Tja bij 5km vraag je je af hoe je ooit de 10km door komt, bij 10km vraag je je af hoe je ooit de halve doorkomt en bij de halve vraag je je af hoe je ooit de hele doorkomt en als je terugkijkt dan blijkt het allemaal heel eenvoudig te zijn; gewoon door door te blijven lopen
Ja, zoiets vreesde ik al
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:16:44 #174
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_67126102
Mooi toch, dat het zo simpel is
I'm just a girl in the world.
pi_67126153
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:44 schreef superbient het volgende:

[..]

10 in 45 is voor een startende loper verdomd snel hoor. Maar goede stap, veel succes met trainen het weer is iig niet verkeerd de laatste tijd
Mja, als ik matig trainend de 50:03 haal, waarom dan niet in betere condities (niet ziek, goed weer, beter trainen) de 45:00?

Morgen begint m'n schema, heb nu ook pas 't gevoel van de CPC bijgekomen te zijn ...
pi_67127567
Het kan heus wel hoor.

Maar een halve minuut per kilometer is een flinke vooruitgang...dat verschil valt niet te onderschatten bedoelde superbient ook...

Vooral als je niet gewend ben aan hogere snelheden (stapje van 12 naar 13,3 km/h ) heeft je lichaam wel even tijd nodig om eraan te moeten wennen soms.
pi_67131230
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:49 schreef Appeltjesmoes het volgende:
of is het een beetje het idee van: paar keer 21 lopen, dan haal je de 30km ook wel en dan is het nog maar 10km...
als het alleen maar gaat om 'uitlopen, net voor de bezemwagen blijven' is dat misschien de juiste instelling.......maar volgens mij moet je bij een goede marathontraining toch wel regelmatig 30 km gelopen hebben
pi_67133161
Dat denk ik ook wel ja, computergirl.

Maar dat is een beetje de discussie tussen 'een marathon uitlopen door net niet dood te gaan en puur 42 kilometer af te leggen' en 'een marathon hardlopen na fatsoenlijke training in een vooraf gesteld doel'. Allebei is knap, maar er zit toch wel wat verschil tussen ja...
pi_67133200
Als je niet dood bent gegaan dan heb je niet alles gegeven
pi_67137952
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:41 schreef FJD het volgende:
Als je niet dood bent gegaan dan heb je niet alles gegeven
je kunt niet in al je races alles geven Sommige races loop je puur als training/test
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')