ligt eraan, je kunt niet beide races voluit gaan denk ik, maar eentje relaxed en eentje voluit moet kunnen. 2 dagen achter elkaar kan best als je laatste 1-2km van je training gewoon rustig loopt (bij een race goed uitlopen) en dan goed rekken en strekken, goed eten en lekker slapen dan moet de volgende dag het weer prima gaanquote:Op maandag 23 februari 2009 09:33 schreef computergirl het volgende:
ik kom er net achter dat ik me per ongeluk op een 10 k lopen heb ingeschreven terwijl ik de dag erna ook al een heb. Niet echt verstandig he?![]()
Zijn er onder jullie trouwens mensen die wel eens twee dagen achter elkaar lopen?
De ene is vrijdagavond en de andere zaterdagochtend, en rustig lopen is iets waar ik uberhaubt moeite mee heb (vooral als er allemaal snelle fanatieke mannetjes je voorbij snellen). dus waarschijnlijk ga ik die van vrijdag maar laten zittenquote:Op maandag 23 februari 2009 09:54 schreef superbient het volgende:
[..]
ligt eraan, je kunt niet beide races voluit gaan denk ik, maar eentje relaxed en eentje voluit moet kunnen. 2 dagen achter elkaar kan best als je laatste 1-2km van je training gewoon rustig loopt (bij een race goed uitlopen) en dan goed rekken en strekken, goed eten en lekker slapen dan moet de volgende dag het weer prima gaan
dit is wel heel erg kort op elkaar, dan kun je idd beter eentje laten schieten. Wat betreft rustig lopen, tja vind ik ook moeilijk, maar je moet je aan je eigen doelen houden ongeacht de mensen om je heen. Als je tegen jezelf zegt ik loop deze race relaxed als voorbereiding, dan moet je dat ook doen omdat het in het belang is van een "hoger" doel, namelijk die andere race waar je een pr wilt lopen ofzoquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
De ene is vrijdagavond en de andere zaterdagochtend, en rustig lopen is iets waar ik uberhaubt moeite mee heb (vooral als er allemaal snelle fanatieke mannetjes je voorbij snellen). dus waarschijnlijk ga ik die van vrijdag maar laten zitten
Gisteren een 10 km rondje gelopen, ging weer lekker.
ik vind het eerlijk gezegd niets dat het naar zaterdagavond verplaatst is...quote:Dam tot Damloop dit jaar verspreidt over twee dagen
De Dam tot Damloop zal dit jaar over twee dagen verspreidt worden. Op zaterdagavond lopen de recreatielopers de tien Engelse mijlen, terwijl de wedstrijdlopers traditiegetrouw op zondag zullen strijden om de winst. De organisatie wil op deze manier meer deelnemers aan zich binden.
De gemeente Amsterdam was al eerder akkoord met het plan en nu heeft ook het college van Burgemeester en Wethouders van Zaanstad haar goedkeuring gegeven. Dit maakte organisator Le Champion dinsdag bekend.
Vorig jaar deden ruim 35.000 lopers mee met het grootste hardloopevenement van Nederland, dat start in Amsterdam en eindigt in Zaandam. De loop viert in 2009 het 25-jarig jubileum. De wedstrijd wordt gelopen tijdens het weekeinde van zondag 20 september. (LvS)
tis nu toch heerlijk buiten, hup van die loopband afquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:09 schreef The_Hives het volgende:
vandaag weer 12 km op de loopband. tijd dat het lente wordt () om mezelf ook eens buiten te testen. Dat is toch heel anders lopen
Dit is mijn doel, met het volgende nieuws:
[..]
ik vind het eerlijk gezegd niets dat het naar zaterdagavond verplaatst is...
www.bongercorp.com/start2runquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:14 schreef Vercaatje het volgende:
Is er toevallig iemand die me kan helpen aan het Start to Run schema (mp3) van Evy Gruyaert?
Kan het helaas nergens vinden!
streeftijd? dan up-date ik de OP zodat Jort de 1ste post kan editten als ie zich weer meldtquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Hankster het volgende:
Jeuj, nog maar 2,5 week tot de CPC
tevens dikke tvp.
1:45 lijkt me voor nu wel oké.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:47 schreef superbient het volgende:
[..]
streeftijd? dan up-date ik de OP zodat Jort de 1ste post kan editten als ie zich weer meldt.
Same herequote:Op donderdag 26 februari 2009 14:57 schreef Hankster het volgende:
[..]
1:45 lijkt me voor nu wel oké.
lang of kort, want als het vanaf nu 8+ blijft hebt je niet zo heel veel meer aan je tight vind ik persoonlijk....quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:19 schreef Hankster het volgende:
Ohja! Ik heb eigenlijk een nieuwe hardloopbroek nodig. Nu zag ik in het krantje van de actiesport dat ze een aanbieding hadden met eentje voor 25 euro. Opzich wel een schappelijke prijs gezien mijn op het moment toch wat schaarse liquide middelenMaar hoeveel heb je eigenlijk aan een toch wat minder merk (Diadora)?... Want om nou weer tegen de 60 euro uit te gaan geven vind ik toch wel een beetje pijnlijk.
ik heb duurdere merkspullen, maar ook goedkopere spullen van de Lidl etc. Mijn favoriete hardloopbroek is eentje die ik voor minder dan een tientje ofzo gekocht heb bij AH een paar maanden geleden. Je kan er geen buil aan vallen denk ik altijd maarquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:19 schreef Hankster het volgende:
Ohja! Ik heb eigenlijk een nieuwe hardloopbroek nodig. Nu zag ik in het krantje van de actiesport dat ze een aanbieding hadden met eentje voor 25 euro. Opzich wel een schappelijke prijs gezien mijn op het moment toch wat schaarse liquide middelenMaar hoeveel heb je eigenlijk aan een toch wat minder merk (Diadora)?... Want om nou weer tegen de 60 euro uit te gaan geven vind ik toch wel een beetje pijnlijk.
Klopt, gisteren had ik voor het eerst het gevoel dat ik liever een korte als lange broek aan had gedaan. Zal voor je bent opgewarmd misschien nog wel een beetje fris zijn, dat wel...quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:42 schreef superbient het volgende:
[..]
lang of kort, want als het vanaf nu 8+ blijft hebt je niet zo heel veel meer aan je tight vind ik persoonlijk....
ik heb ook weer gelopen, ruim 13 km. ging wel weer ok, lijkt erop alsof ik eindelijk mijn verkoudheid een beetje kwijt ben. Laatste 2 km kreeg ik wel een beetje last van m'n li. knie, nu even 10 min een icepack erop ter voorkoming van erger.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:15 schreef kleinzusje het volgende:
Heerlijk uurtje gelopen![]()
Andere route dan normaal
Is twee dagen achter elkaar ook niet wat veel?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef The_Hives het volgende:
2 dagen achter elkaar 12 km gelopen. Kreeg alleen vandaag weer last van mn knie. Wordt voorlopig dus niet buiten lopenlente
Das ook mijn vraagquote:Op zondag 1 maart 2009 21:14 schreef JortK het volgende:
[..]
Is twee dagen achter elkaar ook niet wat veel?
valt toch wel mee? Na dag 1 totaal geen last en helemaal niet vermoeid ofzo. En er zijn genoeg mensen die zo'n afstand op 1 dag lopenquote:Op zondag 1 maart 2009 21:14 schreef JortK het volgende:
[..]
Is twee dagen achter elkaar ook niet wat veel?
Maar op de lange termijn ?quote:Op maandag 2 maart 2009 09:00 schreef The_Hives het volgende:
[..]
valt toch wel mee? Na dag 1 totaal geen last en helemaal niet vermoeid ofzo. En er zijn genoeg mensen die zo'n afstand op 1 dag lopen
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaanquote:
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.quote:In een artikel van de " The Journal of Stenght Conditioning Research " stond er in 1994 een interessant artikel over " Detraining" bij duursporters. In het kort :
Door dagelijks te trainen bouwt het lichaam een stijgend conditiepeil op. Door niet meer te trainen zal het lichaam stillaan terugvallen naar het oude conditioneel niveau. Bij duurathleten , zoals triathleten, is er een voelbaar conditie verlies vanaf 2 weken non-activiteit. Vanaf de 3de week verliest men het grootste deel van zijn wedstrijdconditie. Gelukkig vervallen niet alle systemen even snel. Zo verliest men zijn aerobe conditie sneller dan zijn anaerobe. Kracht verliest men bijna niet in de eerste 4 weken.
hmm, dat artikel lijkt me idd betrouwbaarder dan waar ik het vandaan heb, thanks!quote:Op maandag 2 maart 2009 10:02 schreef Koert het volgende:
[..]
Gelukkig treedt er na 3 dagen niet trainen geen merkbaar conditie verlies op.
[..]
Maar volgens mij supercompenseer je ook niet meer na 3 dagen, alleen misschien bij hele zware training.
Aha !quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef superbient het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het alleen maar beter gaan. Van 2 goede trainingsdagen achter elkaar en dan een rustdag om vervolgens nog 1 a 2 keer te lopen die week zal veel progressie geven, waardoor je die arbeid de volgende keer nog beter aankunt. Vooruitgang van 2 --> 3 keer in de week trainen was ook erg groot dacht ik en na 3 dagen niet inspannen begin je het eerste conditie verlies te zien. Dus als je dat aanhoudt, zal het als het goed is steeds beter en makkelijker gaan
quote:Op maandag 2 maart 2009 19:54 schreef FJD het volgende:
Vrijdag de volgende grote stap richting volledig herstel; 15 minuten lang wandelen/hardlopen. Tis ondertussen vier maanden geleden dat ik echt hb hardgelopen
Valt meequote:
Denk dat het weer dan redelijk cruciaal gaat zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:02 schreef superbient het volgende:
woehoe, Haile gaat voor een WR tijdens de CPC![]()
Dan moeten wij hier ook maar voor een PR gaan
vind geen blokje maar wel zo ietsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:19 schreef FJD het volgende:
Iemand die me verder kan helpen? Ik ben op zoek naar een dik matje waarop je de stabiliteit van je enkel kunt verbeteren. Tis een blokje van een cm of 5 hoog bij iets van 40 bij 20, gemaakt van een zacht soort rubber zodat je als je er op staat je zelf continue moet corrigeren omdat je anders omvalt. Ik gebruik dat kreng bij de fitness veel en gezien m'n zwakke enkels zou het wss wel fijn zijn om zo'n ding zelf te hebben maar hoe heet zoiets?
Jaaaa gevondenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:43 schreef computergirl het volgende:
vind geen blokje maar wel zo iets
(zoeken op revaliatie, foam, enkel, balans)
Belachelijk veel geld voor een stukje zacht foam eigenlijk maar goed, als het m'n zwakke enkels verstevigt en daarmee m'n scheenbeen ontlast dan is t moeite waard. Ben twee jaar terug een keer snoeihard door m'n enkel gegaan (denk 40cm vallen&90kg) dus die is niet meer zo stevigquote:
Net 5 ?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
BTW
Er is op zondagmiddag een programma over hardlopen op tv. Wel zwaar gesponsord door Runnersworld, veel aandacht voor hardloopkleren etc.
Drie groepjes worden gevolgd : beginners die de 5 km gaan doen, een groep voor de halve marathon en een groep voor de hele marathon. Deze laatste worden begeleid door Aart Stigter, een redelijk bekende hardlooptrainer. Als je het opneemt kan je door de onzin heen skippen en misschien nog wat tips opdoen
quote:
Geinig !quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
euuhhhhh
Ja!
Het is om 17 uur op zondag, op net5
http://www.runnersweb.nl/web/show/id=83282/contentid=2868
[ afbeelding ]
Acceptabel. Linkerbeen is perfect, rechts nog wat pijntjes. Enkel doet wat pijn (die is std. vrij zwak en die krijgt er bij de fysio flink van langs), m'n knie doet ook wat pijn (precies dezelfde pijn die ik had na de operatie) en verder tintelt m'n onderbeen ook als ik er op loop. Het is dus nog niet 100% goed maar goed volledig herstel staat ook pas voor over 2 a 3 weken op de agenda. Zwelling in m'n been is wel goed aan het afnemen nu, als je er op drukt zit je al vrij snel op de spier.quote:Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Hoe ging het vrijdag, FJD?
haha, doe ik ook heel vaak, korte broek, shirtje lange mouwen en mutsquote:Op zondag 8 maart 2009 08:29 schreef computergirl het volgende:
Wat zijn we stil hierGisteren 12 km gelopen, ging wel ok. Ik vind het wel raar om mensen in een 'winteroutfit' te zien hardlopen,incl muts op. Ik liep gistermiddag in shirt met lange mouwen (en hl broek natuurlijk) en had het echt niet koud. Had wel een jasje aan in het begin, maar deze na 2 km uitgedaan
Hoe ging het vrijdag, FJD?
die OPquote:Op zondag 8 maart 2009 16:37 schreef JortK het volgende:
Dinsdag voor het laatst gelopen, een beetje een zeurderige knie, daarom morgen weer beginnen want het voelt nu weer beter
Ja, voorkomen doe je door minder hard te lopen.....beter adem te halen en/of niet eten vlak voordat je gaat lopenquote:Op maandag 9 maart 2009 21:01 schreef Phenomenon. het volgende:
gister gelopen, maar had meteen na de eerste bocht een steek![]()
hoe doen jullie dat? is een steek in de zij trouwens wel te voorkomen?
http://www.blessure-aanwijzer.nl/steken_in_de_zij.htmquote:De simpelste behandeling komt neer op het verlangzamen van de betreffende activiteit.
Als de pijn dan niet verdwijnt, dient de activiteit geheel gestaakt te worden. In de
wereld van de hardlopers heeft men de volgende goede ervaring opgedaan. Als de
steken rechts in de zij optreden, adem dan uit op het moment dat je linkervoet op de
grond komt (en bij steken links, adem uit als je je rechtervoet neerzet). Ook zijn
positieve effecten beschreven van lopers, die even met hun handen op het hoofd
doorlopen in combinatie met een diepe ademhaling. Als dit niet helpt, valt het volgende
nog te proberen: Neem (al lopende) een meer voorovergebogen houding aan en druk
vervolgens met de vingers of vuist onder de ribbenboog van de pijnlijke zijde omhoog.
Als dit geen effect geeft, ben je genoodzaakt om de lichamelijke inspanning te staken.
Hervat de activiteit pas als het vervelende gevoel helemaal verdwenen is en begin dan
heel rustig, om een herhaling te voorkomen.
Shit nou sta ik er niet meer inquote:Op maandag 9 maart 2009 22:44 schreef Ambrosius het volgende:
Update gedaan van de OP op verzoek.
Was vorig jaar ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:26 schreef superbient het volgende:
hehe, ik heb ff de route van de CPC goed bestudeerd, doen ze een verzorgingspost vlak voor het zwaarste stuk rond km 17-18, das zowat het enige stuk met een flinke "klim" niet echt handig lijkt me
Knap hoor !quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Zondag trouwens heerlijk gelopen (niet slaan computergirl). Lekker zonnetje en zonder echt ongemak de eerste les van Evy uitgelopen
Ik kom terug
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Zondag trouwens heerlijk gelopen (niet slaan computergirl). Lekker zonnetje en zonder echt ongemak de eerste les van Evy uitgelopen
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:44 schreef Cyclonist het volgende:
Zo, gister m'n eerste 'rensessie' gehad10x 1 minuut met 2 minuutjes wandelen tussendoor, volgens het schema van runnersworld is 5x 1 minuut genoeg voor les 1, maar een beetje uitbreiden is toch geen probleem lijkt me(?).
Schema van Evy ( zie hardloopschema op muziek topic) gaat uit van 18min in de eerste les. 9min rennen, 9 wandelen. Niet meer doen, loop dan gewoon harder. Je loopt anders weer een groter risico op overbelasting.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef Koert het volgende:
Zou ik persoonlijk niet doen. (Ik ken je sportachtergrond niet) Je doet eerder teveel dan te weinig.
Aanvullen met 2x wandelen, dribbelen een idee ?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef star_gazer het volgende:
Godver de godver; heb twee weken stil gezeten, maar krijg nog steeds last van die "runner's knee" na een loopje. Moet wel zeggen dat het minder is dan voorheen. Ik loop nu 1 keer per week en het gaat steeds beter, dat wel. Maar echt over is het nog niet
Ik wil zo graag die halve lopen dit seizoenHeb die van een paar dagen geleden in Dordrecht al aan me voorbij moeten laten gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |