quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:46 schreef Dagonet het volgende:
Simpele samenvatting van NWS-FAQ
Generalisaties, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of honderdduizend gelezen, moslims zijn kut en bush moet dood hebben totaal geen toegevoegde waarde in een discussie meer.
Posts waar je wat meer je best op doet zijn leuker om te maken en ook om te lezen, met van die enge dingen als onderbouwingen enzo.
Open je een topic en c/p je een tekst van een site? Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt. Niet alleen belangrijk om het artikel op waarde te kunnen schatten door users maar ook omdat er anders veel sneller klachten binnenkomen over plagiaat.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang, waar wil je naar toe met het topic? Dat kan je best makkelijk sturen en maakt het ook leuker.
Bedankt voor het compliment, dat trouwens vooral toekomt aan sp3c, Paddy en Dagonet, die de afgelopen maanden het NWS-forum hebben gemod. Wat de namen betreft, snap ik dat er zo nu en dan nog aan Gronk wordt teruggedacht. Ik ben zelf mede-debet geweest aan zijn beslissing om te stoppen. Neemt niet weg dat ook hij hier vrijwillig heel wat uurtjes tijd heeft besteed om dit forum in goede banen te leiden. En als ik achter de schermen de discussies teruglees, had hij ook een aantal goede ideeën.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zei enkel dat ik het grappig vond dat er niet meteen aan de zeikerd gehoor werd gegeven. Daar had je het mee kunnen doen, maar dat doordrammen tot er een naam genoemd werd komt door jullie zelf. Zie het allemaal liever gewoon als compliment, de sfeer in nws is nu een stuk beter.
quote:Op maandag 17 november 2008 18:50 schreef gelly het volgende:
Kloon..
http://forum.fok.nl/user/history/235248
Goede doelenquote:In de eerste plaats hebben we de problemen in de tweede en derde wereld EXPRES veroorzaakt.
Yep, hij is weer zelf de andere kant aan het sturen. Er gelukkig op tijd bij nuquote:Op donderdag 20 november 2008 06:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
TRU-gereutel van Lambiekje:
[..]
Goede doelen
Dat wil ik best doen, maar wat had je zelf in gedachten? Moet auto-industrie eruit? Of wil je aangeven dat de ontslagen niet meer aanstaande zijn, maar al aan de orde zijn?quote:Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef Drugshond het volgende:
Massale ontslaggolf is aanstaande #01: Duitse auto industrie.
Kan iemand de TT actualiseren, na aanleiding van last post.
Iets algemener maken...en ze zijn idd al aan de orde.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat wil ik best doen, maar wat had je zelf in gedachten? Moet auto-industrie eruit? Of wil je aangeven dat de ontslagen niet meer aanstaande zijn, maar al aan de orde zijn?
Dank U....wellicht komt er nog wel een leukere of ludiekere TT uit de hoge hoed. Maar dat is ff een kwestie van de lopende ontwikkelingen aankijken.,quote:Op donderdag 20 november 2008 15:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Iets algemener maken...en ze zijn idd al aan de orde.
Autoindustrie mag weg uit de TT, die lading wordt wel gedekt door de onderliggende postings.
Meneertje Bush deed heul niet mee in Vietnam, en je topic had een kut OP die niet echt uitnodigt tot een vruchtbare discussie.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:36 schreef Slappy het volgende:
Zeg meneertje Bush deed mee in Vietnam en hoezo debiele op?er zijn wel meer topics met debiele op en die worden nooit gesloten
meneertje Bush deed niet mee in Vietnamquote:Op donderdag 20 november 2008 22:36 schreef Slappy het volgende:
Zeg meneertje Bush deed mee in Vietnam en hoezo debiele op?
dus je geeft toe dat het een debiele OP was?quote:er zijn wel meer topics met debiele op en die worden nooit gesloten
Onderstaand nog eens mijn oorspronkelijke reactie. En dan mag jij aangeven waar je precies voor leugenaar wordt uitgemaakt:quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:40 schreef hoipim het volgende:
ik word door die ****** mod afgedaan als een leugenaar en iemand die onwaarheden verspreid.![]()
![]()
Er waren twee redenen om de topictitel en de openingspost aan te passen. Die heb ik duidelijk aangegeven, lijkt me zo.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
Topictitel aangepast op de werkelijkheid. Openingspost compleet vervangen door een correct bericht. Sowieso moet je een bron te plaatsen als je een bericht citeert. De laatste dagen gebeurt dat regelmatig niet. Ik ga het topic ook nog wat opschonen.
ik heb ook niks tegen je wijziging/reden ik heb iets tegen hoe je het meld.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onderstaand nog eens mijn oorspronkelijke reactie. En dan mag jij aangeven waar je precies voor leugenaar wordt uitgemaakt:
[..]
Er waren twee redenen om de topictitel en de openingspost aan te passen. Die heb ik duidelijk aangegeven, lijkt me zo.
Ik begrijp werkelijk niet waar je het vandaan haalt dat ik je afschilder als een mongool. Ik heb alleen aangegeven dat ik de openingspost heb vervangen door een juist bericht. Ik heb je geen schuld in de schoenen geschoven ofzo en ik heb je ook niet uitgescholden. Misschien was het beter geweest om je topic gewoon te sluiten en een nieuw topic te openen, maar het leek me dat de discussie wel in hetzelfde topic verder kon. Vandaar dus dat ik je openingspost heb vervangen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:01 schreef hoipim het volgende:
ik heb ook niks tegen je wijziging/reden ik heb iets tegen hoe je het meld.
ik word afgeschilderd als een mongool die verzinsel loopt te vertellen, en je zet jezelf neer als de gene die wel even het juiste verhaal neerzet.
het waren niet eens verzinsels, het stond staat nog steeds op nu.nl.
nogmaals ik heb niks tegen het wijzigen, maar wel hoe je het meld, dat had een stuk aardiger gekund tegenover ts.
gegroet
Maak jij nog bekend van wie je een kloon bent? Gewoon met open vizier posten. Of ben je een kloon van een gebande?quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:14 schreef BabyBel4 het volgende:
hoipim heeft wel een beetje gelijk. elfletterig deed erg neerbuigend.
Duh, net als Sgeitgeit en anderen. Wordt geen reet tegen gedaan.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Maak jij nog bekend van wie je een kloon bent? Gewoon met open vizier posten. Of ben je een kloon van een gebande?
Hij ligt in de prullenbak.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Duh, net als Sgeitgeit en anderen. Wordt geen reet tegen gedaan.
Er is een verschil tussen wat werkelijk neerbuigend is, of wat door iemand als neerbuigend wordt ervaren. Ik meen dat ik hoipim een fatsoenlijk antwoord heb gegeven, inclusief de opmerking dat het niet zo bedoeld was om arrogant of betweterig over te komen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:14 schreef BabyBel4 het volgende:
hoipim heeft wel een beetje gelijk. elfletterig deed erg neerbuigend.
Het is voor ons als NWS-moderators niet precies inzichtelijk wie een kloon van wie is. Een user die zich nieuw heeft aangemeld, KAN ook gewoon maar zo een nieuwe user zijn. Wanneer het blijkt te gaan om users die geband zijn, wordt er wel degelijk naar gekeken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:39 schreef gelly het volgende:
Duh, net als Sgeitgeit en anderen. Wordt geen reet tegen gedaan.
Nou, daar denkt niet iedereen zo over hoor... 2 mods gezocht op [NWS].quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:33 schreef paddy het volgende:
Elfletterig is gewoon correct, zonder te slijmen![]()
Dat hou je toch. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Je doet het goed en de meesten zullen dat ook wel zo vinden.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou, daar denkt niet iedereen zo over hoor... 2 mods gezocht op [NWS].
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 22 november 2008 15:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat hou je toch. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Je doet het goed en de meesten zullen dat ook wel zo vinden.
Het bannen van klonen van gebanden lijkt mij een belangrijk onderdeel van het in goede banen leiden van topics, ze zijn immers niet voor niets gebanned.quote:Op zaterdag 22 november 2008 04:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat verwacht je van ons? Dat we NWS-discussies in goede banen leiden, of dat we de AIVD gaan uithangen?
Volgens mij weet je zelf wel beter dan dat. Het is niet altijd 'obvious' dat het een kloon betreft. En als je denkt dat je zelf zo goed bent in kloonspeuren, zeg het dan tegen de mods. Dan kijken we ernaar en doen we er eventueel iets aan.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Het bannen van klonen van gebanden lijkt mij een belangrijk onderdeel van het in goede banen leiden van topics, ze zijn immers niet voor niets gebanned.
En het is meestal wel overduidelijk als het een kloon betreft hoor, binnen 3 reacties gaan ze weer op dezelfde (persoonlijke) toer, of ze posten bijna constant hetzelfde. Het zijn dan ook niet de meest slimme figuren.
Het bannen van klonen staat wat mij betreft los van een topic in goede banen leiden. Wanneer een kloon zich in een topic normaal gedraagt, staat dat een discussie niet in de weg. Bij sommige nieuwe accounts blijkt vrij snel dat het om een kloon van een gebande gaat. Soms duurt dat langer omdat de kloon zich eerst een tijdje netjes gedraagt. Zo zal het ook voorkomen dat een kloon van een gebande zijn/haar leven betert met het nieuwe account en zich normaal gedraagt. Er wordt dan geen kloonscan aangevraagd en die user kan normaal deelnemen. En verder heb je nog de nieuwe users bij wie meteen het vermoeden bestaat dat ze een kloon zijn, maar dat blijken ze dan toch NIET te zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:06 schreef gelly het volgende:
Het bannen van klonen van gebanden lijkt mij een belangrijk onderdeel van het in goede banen leiden van topics, ze zijn immers niet voor niets gebanned.
En het is meestal wel overduidelijk als het een kloon betreft hoor, binnen 3 reacties gaan ze weer op dezelfde (persoonlijke) toer, of ze posten bijna constant hetzelfde. Het zijn dan ook niet de meest slimme figuren.
Ik ben het met Martijn_77 eens.quote:Op zondag 23 november 2008 14:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Kan iemand iets dan aan de ontspoor / op de man speel pogingen van een Mod in dit topic?
Marcouch: Ook orthodoxe moslims moeten ruimte krijgen
Hij is er echt op uit om op de man te spelen en dit topic te laten ontsporen. Terwijl de Op van dit topic daar absoluut geen aanleiding tot geeft.
Triggershot is geen NWS-mod.quote:Op zondag 23 november 2008 16:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik ben het met Martijn_77 eens.
Het is al het zoveelste topic dat hij laat het ontsporen met zijn off-topic posts, wat mij betreft is hij geen aanwinst voor NWS
Ik heb je tip achter neergelegd, bedanktquote:Op zondag 23 november 2008 16:59 schreef Drugshond het volgende:
Heeft er iemand connecties met de FP (vast wel).
Bulls, Bears & Bucks #50: Het uur van de waarheid
Juist dit lijkt me FP waardig om wat opschudding en scheve gezichten te veroorzaken.
Thx..... dude.quote:Op zondag 23 november 2008 17:31 schreef Elfletterig het volgende:
... en het is inmiddels een bericht op de Frontpage geworden:
Aegon viert feest ondanks crisis
Devan Surveillance-Fiets geef ik bij deze aan je door.
Topictitel aangepast en een Nederlandstalige bron aan de openingspost toegevoegd.quote:Op zondag 23 november 2008 19:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Konvooi met presidenten Polen en Georgië beschoten
Kan er iets gedaan worden aan die Engelstalige titel? Zoiets gaat van kwaad tot erger.
Knap beroerd, inderdaad. Ik heb 'm al aangepast.quote:Op maandag 24 november 2008 13:34 schreef MikeyMo het volgende:
kan iemand de Topictitel even aanpassen, zit een suffe spelfout in:
Rookverbod #21 - Waar cijfers niet stroken met uitlatingen
Daarnaast heeft hij zich in NWS als niet NWS Mod ook gewoon als user te gedragen.quote:Op zondag 23 november 2008 16:30 schreef qonmann het volgende:
Ik ben het met Martijn_77 eens.
Het is al het zoveelste topic dat hij laat het ontsporen met zijn off-topic posts, wat mij betreft is hij geen aanwinst voor NWS
Of wel mensen die het topic laten ontsporen worden beloond.....quote:Op zondag 23 november 2008 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
Als de discussie niet normaal kan, gaat -ie gewoon op slot.
Triggershot is geen NWS Mod die heeft dus ook naar NWS mod te luisteren. Meld je zijn gedrag dan ook bij de FA's indien nodig?quote:Op zondag 23 november 2008 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
En wanneer users de aanwijzingen van moderators niet opvolgen, meld ik dat bij de FA's.
Iedereen heeft zich gewoon te gedragen, dus ook mods en admins.quote:Op maandag 24 november 2008 19:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast heeft hij zich in NWS als niet NWS Mod ook gewoon als user te gedragen.
Nee, die worden niet beloond. Ik heb Triggershot in het topic gewaarschuwd om niet op de persoon te spelen. Hierna heeft hij steeds concrete vragen geformuleerd; ook aan jouw adres.quote:Op maandag 24 november 2008 19:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Of wel mensen die het topic laten ontsporen worden beloond.....
Indien nodig wel ja, maar op dit moment zie ik niet in op basis waarvan ik dat zou moeten doen. Ik heb gewaarschuwd en sindsdien post hij netjes.quote:Op maandag 24 november 2008 19:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Triggershot is geen NWS Mod die heeft dus ook naar NWS mod te luisteren. Meld je zijn gedrag dan ook bij de FA's indien nodig?
ik nietquote:Op maandag 24 november 2008 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iedereen heeft zich gewoon te gedragen, dus ook mods en admins.
Omdat het, als gevolg van een bar slechte openingspost en topictitel, nergens anders over gaat dan over die foute titel. Misschien moet je de volgende keer je openingspost wat zorgvuldiger opstellen. En trouwens ook even kijken of er niet al een topic over dat onderwerp bestaat.quote:Op maandag 24 november 2008 23:07 schreef Slappy het volgende:
Zeg wat is dit voor flauwekul waarom worden al mijn goede topics gesloten
Ik doelde ook op enkele andere topics die je de afgelopen dagen hebt geopend. Besteed er gewoon wat meer tijd en aandacht aan. Zorg voor een topictitel die klopt, zorg voor bronvermeldiing. En je zult zien dat je een heel andere discussie krijgt. Eentje die over het onderwerp gaat, in plaats van jouw topictitel.quote:Op maandag 24 november 2008 23:12 schreef Slappy het volgende:
Was nog geen topic van,Wat ik las het net op ad site
als je het op deAD site ziet, dan zet je die bron erbijquote:Op maandag 24 november 2008 23:12 schreef Slappy het volgende:
Was nog geen topic van,Wat ik las het net op ad site
Er is een nieuw topic geopend over hetzelfde onderwerp: Drankspel studenten leidde tot ‘zieke klap’quote:Op maandag 24 november 2008 23:07 schreef Slappy het volgende:
Zeg wat is dit voor flauwekul waarom worden al mijn goede topics gesloten
heel dat topic slaat nergens op, ik laat het met rust ...quote:Op woensdag 26 november 2008 21:18 schreef Halcon het volgende:
Amerika meest racistische land ter wereld
Kan de TT worden aangepast, want dit slaat echt nergens op.
quote:Op woensdag 26 november 2008 22:27 schreef sp3c het volgende:
ik ben zowieso een goede mod en ik heb geen zin de ONZ mods met dergelijke onzin op te zadelen
ik wou hem op slot doen maar ik moest erom lachen dus liet ik het open
ik ben zowieso een goede mod en ik heb geen zin de ONZ mods met dergelijke onzin op te zadelen
slotje?quote:
Geen ideequote:
Maak er wat van; doe je best. Dat de topictitel niet naar je zin is, lijkt me geen enkel beletsel om inhoudelijk over het onderwerp te discussiëren.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:31 schreef Halcon het volgende:
Als het dusdanige onzin is dat het zelfs niet in ONZ thuishoort kan er maar beter een slotje op. NWS is niet om te lachen om domme topics, maar om serieus te discussieren.![]()
Een TT die nergens op slaat zorgt er wel voor dat de "discussie" vooral over de TT gaat i.p.v. over het artikel.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maak er wat van; doe je best. Dat de topictitel niet naar je zin is, lijkt me geen enkel beletsel om inhoudelijk over het onderwerp te discussiëren.
Daar heb je gelijk in; soms is dat zo. Maar ik geloof niet dat een iets meer genuanceerde topictitel in dit stadium nog veel zal uithalen, helaas.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:33 schreef Halcon het volgende:
Een TT die nergens op slaat zorgt er wel voor dat de "discussie" vooral over de TT gaat i.p.v. over het artikel.
Nu is het te laat inderdaad. Maar dan zou ik zeggen: schoonvegen en een nieuwe topictitel en als dat (begrijpelijk) teveel werk is: slotje.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in; soms is dat zo. Maar ik geloof niet dat een iets meer genuanceerde topictitel in dit stadium nog veel zal uithalen, helaas.
Amerika meest racistische land ter wereldquote:Op woensdag 26 november 2008 23:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu is het te laat inderdaad. Maar dan zou ik zeggen: schoonvegen en een nieuwe topictitel en als dat (begrijpelijk) teveel werk is: slotje.
Denk idd een topictrekker, maar laat die wel aan de TS over. Heb hem een PM gestuurd met de link naar je voorstel. Wanneer TS me terug PM't met witte rook, zal ik hem aanpassen.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:00 schreef Loedertje het volgende:
Netwerk: Nederlands stel koopt baby in België TT wellicht aanpassen in *Nederlands stel koopt baby op afbetaling*?
Uh-huh. BREAKINGNEWS: Aanslagen in Mumbai deel III Wat een non-issue weer, he?quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:56 schreef Emimich het volgende:
Even een vraagje, is NWS eigenlijk een serieus forum? Om eerlijk te zijn zie ik alleen maar threads over non-issues.
Tegen die ene relevante thread kan ik 10 domme tegenover zetten, helder licht.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uh-huh. BREAKINGNEWS: Aanslagen in Mumbai deel III Wat een non-issue weer, he?
Zoals?quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:02 schreef Emimich het volgende:
[..]
Tegen die ene relevante thread kan ik 10 domme tegenover zetten, helder licht.
Dan kun je jouw FB-post wel in elk subforum gaan plaatsen. In elk subforum zijn er wel threads waarvan je denkt 'mwah.. Moet dat nou?'.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:10 schreef Emimich het volgende:
Het gaat niet om de concrete voorbeelden, waar ik me meer aan stoorde was het totale gebrek aan intellect hier. Dat het plebs hier bijvoorbeeld zo'n thread over hooliganisme mag opstarten.
Ja, dat kan maar ik had verwacht dat NWS serieus zou zijn, dat is nou net punt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan kun je jouw FB-post wel in elk subforum gaan plaatsen. In elk subforum zijn er wel threads waarvan je denkt 'mwah.. Moet dat nou?'.
Dan heeft je klacht meer zin in POL. Daar staan vaker onzin-topics in dan hier.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:15 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ja, dat kan maar ik had verwacht dat NWS serieus zou zijn, dat is nou net punt.
Nou was het niet zozeer een klacht maar meer een pijnlijke constatering.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan heeft je klacht meer zin in POL. Daar staan vaker onzin-topics in dan hier.
Je komt zeker niet op de FP?quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:18 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nou was het niet zozeer een klacht maar meer een pijnlijke constatering.
NWS is serieus bedoeld, al is er ook ruimte voor luchtige onderwerpen. Je vindt hier een mix van belangrijk nieuws, langer spelende thema's en opmerkelijke/grappige berichten. Wat jij non-issues vindt, is voor anderen wellicht heel interessant. Neem bijvoorbeeld het rookverbod, dat inmiddels aan topic #22 toe is. Veel NWS-topics zakken na verloop van tijd weg in de index, of worden verplaatst naar andere subfora. Ga ook eens rondkijken in POL en AEX.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:56 schreef Emimich het volgende:
Even een vraagje, is NWS eigenlijk een serieus forum? Om eerlijk te zijn zie ik alleen maar threads over non-issues.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Die 'laat maar waaien' mentaliteit. Om even bij dit topic te blijven: Het is een POL topic, het POL topic was vele uren eerder, dus wat voor toegevoegde waarde heeft NOG een topic in NWS erover? Mensen die het interesseert hebben waarschijnlijk sowieso ook POL in hun AT staan, dus die zien het toch wel. Wat heeft het dan voor nut dezelfde discussie twee keer te gaan lopen voeren?quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:15 schreef paddy het volgende:
Dus wanneer hij eerst in NWS stond, zou die van POL naar NWS moeten? Nah, kan wel naast elkaar.
POL heeft ook nog niets gevraagd, dus prima zo. Zakt wel wanneer het voor de users niet interessant is. POL heeft ook topics die prima te pruimen zijn voor de POL users, maar ook ergens anders kunnen.
De topics kunnen dus prima naast elkaar lopen, en anders horen we het heus wel van POL
Het is onvermijdelijk dat topics soms in verschillende subfora lopen, zeker als het om NWS en POL gaat, want veel nieuwsberichten hebben nu eenmaal politieke lading. Zie bijvoorbeeld ook de waterschapsverkiezingen. Hier in NWS is een actueel topic geopend naar aanleiding van de uitslag, in POL liep al een achtergronddiscussie.quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is dus precies wat ik bedoel. Die 'laat maar waaien' mentaliteit. Om even bij dit topic te blijven: Het is een POL topic, het POL topic was vele uren eerder, dus wat voor toegevoegde waarde heeft NOG een topic in NWS erover? Mensen die het interesseert hebben waarschijnlijk sowieso ook POL in hun AT staan, dus die zien het toch wel. Wat heeft het dan voor nut dezelfde discussie twee keer te gaan lopen voeren?
En wat is er mis met het verplaatsen van een topic? Daar heb je knopjes voor als mod, hoor. Zolang het niet uitloopt op topicvoetbal zie ik er geen bezwaar in. Het maakt de discussie en de subfora wel stukken overzichtelijker.
Dat zul je altijd houden. We kunnen als moderators onmogelijk een 100 procent tevredenheidsscore halen, of de illusie hebben dat al onze beslissingen worden gesteund door iedereen die in NWS post. Ik kan je verzekeren dat dit een zorgvuldige afweging is en dat deze keuze ook zo z'n redenen heeft.quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:48 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het maar niks.
Politiek nieuws is dus ook gewoon nieuws. Hoe moeilijk is het nou om te accepteren dat er in sommige gevallen uitstekend 2 topics naast elkaar kunnen bestaan in 2 subfora? Ik snap al die ophef erover niet.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:26 schreef damian5700 het volgende:
Het verschil tussen politiek nieuws en ander nieuws is over het algemeen niet moeilijk te bepalen. Een enkele keer is het lastig, maar dan heb je de merg mogelijkheid nog.
In dit specifiek geval is het zonneklaar politiek nieuws.
Dit dus.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
Politiek nieuws is dus ook gewoon nieuws. Hoe moeilijk is het nou om te accepteren dat er in sommige gevallen uitstekend 2 topics naast elkaar kunnen bestaan in 2 subfora? Ik snap al die ophef erover niet.
Hoe moeilijk vind jij het dat mensen het stom vinden dat parallel identieke discussies lopen?quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Politiek nieuws is dus ook gewoon nieuws. Hoe moeilijk is het nou om te accepteren dat er in sommige gevallen uitstekend 2 topics naast elkaar kunnen bestaan in 2 subfora? Ik snap al die ophef erover niet.
Dat discussies over hetzelfde onderwerp gaan, wil niet zeggen dat ze automatisch ook identiek zijn. Regelmatig nemen ze een heel andere wending, omdat andere users deelnemen. En wanneer één van de beide discussies niet boeiend blijkt te zijn, zakt het topic vaak vanzelf weg in de vergetelheid.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:41 schreef damian5700 het volgende:
Hoe moeilijk vind jij het dat mensen het stom vinden dat parallel identieke discussies lopen?
Yep, gelijk in. Zomaar overschoppen doe ik niet, maar ga ze op die plek vragen of ze hem willen hebben.quote:Op zondag 30 november 2008 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Paul de Leeuw Marathon uitzending zet nieuw kijkersrecord! Schopje FTR.
Omdat het een record is, heeft het ook gewoon nieuwswaarde.quote:Op zondag 30 november 2008 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Paul de Leeuw Marathon uitzending zet nieuw kijkersrecord! Schopje FTR.
Godallemachtig....quote:Op zondag 30 november 2008 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat het een record is, heeft het ook gewoon nieuwswaarde.
Ik heb inderdaad wel aardige voorbeelden gezien: de ene liep helemaal uit de hand en de parallelle was heel informatief.quote:Op zondag 30 november 2008 01:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat discussies over hetzelfde onderwerp gaan, wil niet zeggen dat ze automatisch ook identiek zijn. Regelmatig nemen ze een heel andere wending, omdat andere users deelnemen. En wanneer één van de beide discussies niet boeiend blijkt te zijn, zakt het topic vaak vanzelf weg in de vergetelheid.
die nietquote:Op zondag 30 november 2008 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Godallemachtig....
Net als Maurice de Hond(61) wordt weer vader neem ik aan? Enorme nieuwswaarde natuurlijk.
niemand behalve Lord_vetinari!quote:En Mensenmenigte doodt winkelmedewerker is dubbel in NWS, maar dat ziet ook niemand...
En wanneer je die gaat mergen doe je de users juist helemaal te kort. Soms is een discussie idd alleen technisch en soms gebaseerd op meningen. Die mergen zou of de ene groep of de andere groep wegjagen. Nooit doen dusquote:Op zondag 30 november 2008 18:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel aardige voorbeelden gezien: de ene liep helemaal uit de hand en de parallelle was heel informatief.
Dat die bovenste weg is naar SHO, is prima.quote:Op zondag 30 november 2008 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net als Maurice de Hond(61) wordt weer vader neem ik aan? Enorme nieuwswaarde natuurlijk.
En Mensenmenigte doodt winkelmedewerker is dubbel in NWS, maar dat ziet ook niemand...
Ik heb wel gezocht, maar geen Hillary in de titel?quote:Op maandag 1 december 2008 17:27 schreef Montov het volgende:
Clinton minister van buitenlandse zaken
Dubbel, slotje.
Ik zie het. Een aantal keren gebeurt het, een aantal keren ook niet. Ik zal het even aankaarten bij een Forum Admin ofzo. Wordt z.s.m. vervolgd.quote:Op maandag 1 december 2008 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
Modskes, er schijnen steeds twee posten van mij door te komen als ik iets post in NWS, is dat niet verdraaid eigenaardig?
Okee, bedankt.quote:Op maandag 1 december 2008 20:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie het. Een aantal keren gebeurt het, een aantal keren ook niet. Ik zal het even aankaarten bij een Forum Admin ofzo. Wordt z.s.m. vervolgd.
Ah, okee, bedankt, wrs heb ik uit ongeduld 2 x geklikt oid?quote:Op maandag 1 december 2008 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
Antwoord tot dusver is dat waarschijnlijk aan de traagheid van het forum heeft gelegen. Je kunt normaal niet twee keer dezelfde post plaatsen. Mocht het probleem aanhouden, laat het dan even opnieuw weten.
In welk jaar en waarom ?quote:Op maandag 1 december 2008 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Maar het komt iig niet door mijn lelijke avatar toch, Loeder suggereerde dat nl. en aangezien zij ooit in de crew heeft gezeten en mij liet bannen om een futiliteitje?.
eigenaardig is het wel maar ik wou nog niet zoveer gaan om het verdraaid te noemen, laat staan een combinatie van de tweequote:Op maandag 1 december 2008 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
Modskes, er schijnen steeds twee posten van mij door te komen als ik iets post in NWS, is dat niet verdraaid eigenaardig?
Áls we zouden besluiten om daarover een discussie aan te gaan dán is het juist FB en dús ontopic.quote:Op maandag 1 december 2008 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
@ Ryan 3 & Loedertje: Ik weet het niet en wil het ook niet weten. Ik stel voor dat jullie de discussie over de vraag welke ban het was en of die terecht was, via PM voortzetten. In elk geval niet hier in NWS-feedback
Je postgedrag heeft er bij vlagen erg veel van weg, daar zal het door komen. Zelf denk ik niet dat je Meki bent. Ik zal het achter de schermen met sp3c bespreken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:48 schreef Slappy het volgende:
Waarom noemt Spc3 mij Meki ik ben geen clone van Meki zie Ip adres maar. Dit is zware belediging.
my bad, ik keek niet naar de usernaamquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:48 schreef Slappy het volgende:
Waarom noemt Spc3 mij Meki ik ben geen clone van Meki zie Ip adres maar.Dit is zware belediging
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:51 schreef Elfletterig het volgende:
Zelf denk ik niet dat je Meki bent.
Ik mag toch wel lachen om jouw nogal stupide uitspraak? Die "kwestie" zal me verder compleet een rotzorg wezen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de opmerking "kwestie is opgelost, einde onderwerp" ?
Ik zie niet in waarom je publiekelijk kenbaar moet maken dat je moet lachen om een uitspraak die jou verder niks aangaat. Verder kun jij helemaal niet beoordelen of mijn uitspraak stupide was. En ten derde zou je jezelf moeten leren om niet te reageren op onderwerpen die je een rotzorg zijn en om NWS-feedback alleen te gebruiken waarvoor het werkelijk bedoeld is. Bedankt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:56 schreef Lemmeb het volgende:
Ik mag toch wel lachen om jouw nogal stupide uitspraak? Die "kwestie" zal me verder compleet een rotzorg wezen.
Gelly, niet zeuren.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:29 schreef gelly het volgende:
Wie heeft deze malloot weer losgelaten ?
desiredbard
Wanneer een user geen ban heeft, is hij/zij in principe vrij om in NWS te posten. Inmiddels heeft Desiredbard een eerste publiekelijke waarschuwing op zak voor het verzieken van een topic. Je kunt er zeker van zijn dat hij snel een ban heeft, wanneer hij daarmee doorgaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:29 schreef gelly het volgende:
Wie heeft deze malloot weer losgelaten ?
desiredbard
quote:Op woensdag 3 december 2008 00:22 schreef Loedertje het volgende:
Gelly, niet zeuren.
Gut, sinds wanneer hebben mods het alleenrecht om tegen een user iets te mogen zeggen?quote:Op woensdag 3 december 2008 00:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik tegen Lemmeb zei, geldt ook voor jou. Je hoeft je niet met elke moderator-actie te bemoeien. We zijn als mods echt wel in staat om ZELF een antwoord te geven op opmerkingen van users. Of Gelly wel of niet zeurt, kunnen wij wel beoordelen, daar hebben we jouw mening niet bij nodig.
Maar 7 jaarquote:Op woensdag 3 december 2008 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat je na ZEVEN jaar Fok en ruim 45.000 posts nog steeds niet weet dat klachten over moderatie thuishoren in het feedback-topic?
Er zit een verschil tussen "iets zeggen" tegen een user, of reageren op een user die een vraag stelt aan de moderators. Als je iets kwijt wilt aan een andere user, kun je ook gewoon een PM sturen of elkaar fijn opzoeken op MSN. Als er een vraag wordt gesteld aan moderators, kunnen wij zelf wel het antwoord geven en hebben we daarbij jouw mening over die vraag niet nodig.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:36 schreef Loedertje het volgende:
Gut, sinds wanneer hebben mods het alleenrecht om tegen een user iets te mogen zeggen?
Ga toch weg elfletterig, snap best dat je je uiterste best doet om een *goede* mod te zijn maar overdrijf a.u.b. niet, ik bepaal gewoon zelf tegen wie ik wat zeg en wanneer, daar heb ik geen toestemming van wie dan ook voor nodig. En ja, dat was FB.
Ik ga voor een openbaar forum en niet voor een PM systeem of msnprogje.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:48 schreef Elfletterig het volgende:
Als je iets kwijt wilt aan een andere user, kun je ook gewoon een PM sturen of elkaar fijn opzoeken op MSN.
Zelfregulering werkt met een heel klein beetje invloed van blauw het allerbeste in NWS . NWS is anders dan de rest van FOK! Een soort usenet maar dan anders . Hier kunnen we gelukkig binnen het redelijke altijd zeggen wat we willen. (of is het konden ?)quote:Op woensdag 3 december 2008 00:56 schreef Elfletterig het volgende:
NWS is niet de plek op Fok waar users elkaar gaan lopen vertellen wat ze wel en niet moeten doen.
Ik deel je mening volledig, Loedertje. Wat ik probeer te doen in het topic over Germaine C, is precies dat kleine beetje bijsturing geven. Ik probeer te voorkomen dat een topic over een vrouw en een tasjesdief uitmondt in de zoveelste Mohammed-bash. En ik verwijder een off-topic poll over "oude liedjes". Op die manier probeer ik om de discussie over het werkelijke onderwerp op gang te houden. Het is dan niet bevorderlijk dat jij dan de user in kwestie gaat vertellen dat hij vooral moet doorgaan, door hem succes te wensen.quote:Op woensdag 3 december 2008 01:01 schreef Loedertje het volgende:
Zelfregulering werkt met een heel klein beetje invloed van blauw het allerbeste in NWS . NWS is anders dan de rest van FOK! Een soort usenet maar dan anders . Hier kunnen we gelukkig binnen het redelijke altijd zeggen wat we willen. (of is het konden ?)
Ah, nu is het *lol* als je onderling met elkaar spreekt in FB over dingen die best even via msn/pm of de crewchat kunnenquote:Op woensdag 3 december 2008 01:15 schreef Elfletterig het volgende:
LOL, vind je?We hebben een redelijk beschaafde discussie, leek me zo. Als je dit al vechten vindt....
Zeg ik post goed nieuws als je dit niet wil lezen moet je er niet op klikkenquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:45 schreef popovski het volgende:
NWS is weer eens een 'pleur je troep hier maar neer' forum geworden. Moet die slappy nu echt elk dom nieuws item hier uitschijten?
voorbeelden?quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:45 schreef popovski het volgende:
NWS is weer eens een 'pleur je troep hier maar neer' forum geworden. Moet die slappy nu echt elk dom nieuws item hier uitschijten?
Geen zin in.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:39 schreef sp3c het volgende:
je openingsposts zijn alleen zo slecht ...
[..]
voorbeelden?
Dit is wel een heel vreemde manier om een date te regelen....quote:Op zondag 7 december 2008 00:50 schreef Meki het volgende:
Slappy kom je morgen ook naar cursus topics openen die ik ga geven.
Jij bent van harte uitgenodigd.
Ja want die weet je dus nietquote:
Zeggen ze dat de politie hier is overbelast. Niet van Slappy maar wel een slappe OP en dubbel ( Miljoenen Moslims op bedevaart in Makkah ) Deze was later maar heeft wel een stukje eigen inbreng bij de OP.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:39 schreef sp3c het volgende:
je openingsposts zijn alleen zo slecht ...
ik zie zo snel maar 1 zwak topic (een slappe OP)
Mwaah je hebt er meerdere collega's die hier de boel controlerenvquote:Op maandag 8 december 2008 13:16 schreef sp3c het volgende:
ja daahaaaaaaaag
ik modeteer helemaal niets meer tot 1 januari
goede OP trouwens
Niks trollen dat ging over helden of zijn dat duivels in jou ogenquote:
20 ¤ op Elfletterig.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:43 schreef Loedertje het volgende:
Ze zijn nog aan het overleggen wie van de 5 die thread mag gaan sluiten L_V.
Thxquote:Op woensdag 10 december 2008 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Plastic foetussen in brievenbus Dubbel
Checkquote:
quote:
Dan moet er een kruisje met RIP achter zijn naam.quote:
Paddy merged met Elfletternogwat?quote:Op woensdag 10 december 2008 10:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die wil mergen, Paddy ook
Vandaar de vertraging.
ik zag het netquote:Op woensdag 10 december 2008 10:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dan moet er een kruisje met RIP achter zijn naam.
Zolang dat er niet staat is hij er nog
Normaal sluit ik hem, maar ik vind de OP van die tweede gewoon mooier. Hoe weet jij dat eigenlijkquote:Op woensdag 10 december 2008 10:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die wil mergen, Paddy ook
Vandaar de vertraging.
Ik zag een post van Slappy... hij stemt niet op een mod die teveel topics sluitquote:Op woensdag 10 december 2008 09:43 schreef Loedertje het volgende:
Ze zijn nog aan het overleggen wie van de 5 die thread mag gaan sluiten L_V.
Ja maar positief gesteld mods erbijquote:Op woensdag 10 december 2008 10:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zag een post van Slappy... hij stemt niet op een mod die teveel topics sluit![]()
Ik denk dat niemand dus meer topics wil sluiten, je zou zo es een stem verliezen
Maar de 'nieuwe' mag dus weer de kogels uit het vuur halenWerkt dat zo ja !
Het was ontopic zeuren!quote:Op woensdag 10 december 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Stop eens met die SC. Strax komt 11letterig weer zeuren hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is anno 2008.
Die gast doet zijn best, dus doe eens liefquote:Op woensdag 10 december 2008 10:15 schreef Loedertje het volgende:
Stop eens met die SC. Strax komt 11letterig weer zeuren hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is anno 2008.
Alsof hij dat niet wist.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Die gast doet zijn best, dus doe eens lief
Is onze schuld, wij hadden hem moeten zeggen dat feedback een soort van boksring is, waar dingen uitgevochten worden. (tenminste, zolang de zin er is)
En het topic is dicht. Had de OP nog in de andere OP willen zetten, maar kan beter het plaatje toevoegen aan de OP. Waar ik de TS weer even voor ga PMen
Nou, die liet zich door niemand knappen hoor. Vergis je daar niet in.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alsof hij dat niet wist..
Kan me nog herinneren hoe gronk geknapt werd.
Ja, ja, tuurlijk, hij is zeker zelf opgestapt, omdat-ie het ineens een stuk drukker kreeg op zijn werk, maar ga nou niet Elfletterig in bescherming nemen omdat hij zogenaamd niet wist dat de fb een boksring was. Wat mij betreft mogen jullie het Loeder een tijdje met hem laten sparren, als hij dat overleeft dan overleeft hij misschien.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Nou, die liet zich door niemand knappen hoor. Vergis je daar niet in.
Was mijn werkdag op de normale manier begonnen, dan had je gelijk gekregenquote:
Ik zou het niet weten Elf hoe dat werkt, ze durven het nog steeds niet aan om mij mod te maken.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Was mijn werkdag op de normale manier begonnen, dan had je gelijk gekregenDan was ik hier rond 08.30 uur ingelogd en had ik dit meteen in NWS Feedback gelezen. Maar mijn dag begon met een afspraak buiten de deur.
Het is trouwens niet zo dat we met z'n vieren of vijven 24 uur per dag met elkaar in verbinding staan om te overleggen welke topics we mergen of sluiten...
Ik lees net dat er verkiezingen komen, met Slappy als hoofd van het stembureau, bijgestaan door zijn Siamese tweelingbroer. Stel jezelf kandidaat, zou ik zeggen. Ik weet zeker dat jij als kwaliteits-user hoge ogen gaat gooienquote:Op woensdag 10 december 2008 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou het niet weten Elf hoe dat werkt, ze durven het nog steeds niet aan om mij mod te maken.![]()
Kwaliteitsusers maken ze mod toch?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik lees net dat er verkiezingen komen, met Slappy als hoofd van het stembureau, bijgestaan door zijn Siamese tweelingbroer. Stel jezelf kandidaat, zou ik zeggen. Ik weet zeker dat jij als kwaliteits-user hoge ogen gaat gooien
Geen idee. Ik heb er geen enkel zicht op. En het woord is aan users. En je weet zelf wat voor divers pluimage dat is. Als ik jou was, zou ik dus maar gauw m'n best gaan doen om bij een zo breed mogelijk publiek in de smaak te vallenquote:Op woensdag 10 december 2008 11:19 schreef Ryan3 het volgende:
Kwaliteitsusers maken ze mod toch?
Wen er maar aan dat je afgeschreven zal worden op je mening als user. Want dat heb ik zelf ook meegemaakt. Je mening zal uiteindelijk weldegelijk je modschap beïnvloeden of in ieder geval je geloofwaardigheid daarvan. Daar hebben concrete klachten uiteindelijk geen reet mee te maken. Je zal zien dat mods die zich redelijk op de achtergrond houden, altijd het beste hebben weten de functioneren. In NWS is dat het geval bij Sp3c, in POL Montov. Dit betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar wel uitermate in de gaten moet houden hoe ver de balans doorslaat. Nu heb jij je verleden niet mee, dus daar valt voor jou erg weinig aan te doen.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Heb je volledig gelijk inIk heb namelijk niet de ambitie om een populariteitswedstrijd te winnen. Alles wat ik hierboven over de 'mod-verkiezingen' schrijf, moet je dan ook met een flinke korrel zout nemen (voor wie dat nog niet in de gaten had). Ik ben een user met een mening, die ik niet onder stoelen of banken ga steken omdat ik toevallig mod ben. Wen eraan. Wel probeer ik beiden goed gescheiden te houden. Concrete klachten kun je melden; heb ik je tot dusver nog niet zien doen.
Je zegt opnieuw dingen die ongetwijfeld waar zijn. De kern is alleen dat we hier allemaal in eerste instantie user zijn, pas daarna mod. Ik ga mijn mening over zaken niet aanpassen of milder formuleren omdat ik toevallig mod ben. Dat ik mijn verleden niet mee zou hebben, is een subjectieve waarneming. Jij vindt dat. Er zijn misschien ook wel users die daar heel anders tegenaan kijken.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
Wen er maar aan dat je afgeschreven zal worden op je mening als user. Want dat heb ik zelf ook meegemaakt. Je mening zal uiteindelijk weldegelijk je modschap beïnvloeden of in ieder geval je geloofwaardigheid daarvan. Daar hebben concrete klachten uiteindelijk geen reet mee te maken. Je zal zien dat mods die zich redelijk op de achtergrond houden, altijd het beste hebben weten de functioneren. In NWS is dat het geval bij Sp3c, in POL Montov. Dit betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar wel uitermate in de gaten moet houden hoe ver de balans doorslaat. Nu heb jij je verleden niet mee, dus daar valt voor jou erg weinig aan te doen.
Je bent voor mij een soort mannelijke moussie , heel voorspelbaar in je reacties ( óh'óh waar gaat het heen met de maatschappij, wanneer stopt het eens? Vaak met praktijkvoorbeelden die n*ergens* vandaan komen etc etc).quote:Op woensdag 10 december 2008 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben een user met een mening
now do mequote:Op woensdag 10 december 2008 18:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bent voor mij een soort mannelijke moussie , heel voorspelbaar in je reacties ( óh'óh waar gaat het heen met de maatschappij, wanneer stopt het eens? Vaak met praktijkvoorbeelden die n*ergens* vandaan komen etc etc).
Tja, dat mag je vinden. Ik uit me inderdaad wel eens over zorgwekkende ontwikkelingen in de maatschappij en helaas zie ik mijn gelijk vaker bevestigd dan me lief is: Vader trapt op zijn kinderen in (bijvoorbeeld). Maar laten we de discussie daarover vooral in de desbetreffende topics aangaan. Het heeft verder namelijk niks te maken met het modereren van NWS.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:32 schreef Loedertje het volgende:
Je bent voor mij een soort mannelijke moussie , heel voorspelbaar in je reacties ( óh'óh waar gaat het heen met de maatschappij, wanneer stopt het eens? Vaak met praktijkvoorbeelden die n*ergens* vandaan komen etc etc).
Eisen?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:36 schreef Meki het volgende:
krijgen we alweer een nieuwe moderator
Ik eis die functie nu wel
Ik schat zo in dat jij in de periode april-mei 2008 weinig tot nooit in het NWS-forum op Fok! bent geweest.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:44 schreef Lemmeb het volgende:
Elfletterig is een soort mix van moussie en die holbewoner die een half jaar terug al weggepest is.
Zelf heb ik eigenlijk vooral moeite met users die feedback-topics volplempen met niet-concreet geneuzel, in plaats van concrete klachten. Hoewel dat op zich ook wel weer een goed teken is.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:57 schreef Lemmeb het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik moeite heb met alle moderators, behalve met degenen die je zelden of nooit ziet.
Elfletterig is juist een user die nooit afwijkt van haar/zijn mening en altijd onderbouwt.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:44 schreef Lemmeb het volgende:
Elfletterig is een soort mix van moussie en die holbewoner die een half jaar terug al weggepest is.
Mei heb ik nog net meegemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik schat zo in dat jij in de periode april-mei 2008 weinig tot nooit in het NWS-forum op Fok! bent geweest.
1 Amerikaans nieuwsberichtje maakt nog niet dat je eerdere bewering in die thread (als user) de waarheid is.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
Tja, dat mag je vinden. Ik uit me inderdaad wel eens over zorgwekkende ontwikkelingen in de maatschappij en helaas zie ik mijn gelijk vaker bevestigd dan me lief is: Vader trapt op zijn kinderen in (bijvoorbeeld). Maar laten we de discussie daarover vooral in de desbetreffende topics aangaan. Het heeft verder namelijk niks te maken met het modereren van NWS.
Waarom doe je het dan?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
Zelf heb ik eigenlijk vooral moeite met users die feedback-topics volplempen met niet-concreet geneuzel
Bedankt, maarre... ik ben toch echt een mannetje hoor.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:26 schreef Meki het volgende:
Elfletterig is juist een user die nooit afwijkt van haar/zijn mening en altijd onderbouwt.
En daarom is ze wel geschikt als moderator op NWS.
Ben zelf wel blij met Elfletterig![]()
Wen er maar aan iedere mod die zijn topics open laat is zijn vriendjequote:Op woensdag 10 december 2008 19:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bedankt, maarre... ik ben toch echt een mannetje hoor.
Het maakt topics zo onoverzichtelijk, vind ikquote:Op woensdag 10 december 2008 19:39 schreef Loedertje het volgende:
1 Amerikaans nieuwsberichtje maakt nog niet dat je eerdere bewering in die thread (als user) de waarheid is.
Tussen iets wat vaak voorkomt en iets wat incidenteel voorkomt zit nogal een gat namelijk
Dan het modereren, je schrijft zelf een stukje over je mening die je hebt als user en bent je ei kwijt en dan zou ik niet mogen reageren op dát stukje van je text? Zo werkt het niet.
So?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:50 schreef Elfletterig het volgende:
. Omgekeerd weet niemand dit topic leest, waar jouw bovenste antwoord over gaat.
Owquote:Op woensdag 10 december 2008 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
In hoofdlijnen misschien, maar elk detail van alle inhoudelijke discussies die hier de afgelopen weken gevoerd zijn? Lijkt me verdomd lastig om allemaal te onthouden.
Ik snap sowieso die drang niet om TT's te editten. Ook bij taalvauten niet, wat boeit dat nou. Kijk als er nou echt aperte onzin staat...quote:Op woensdag 10 december 2008 20:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ow
@ Alle NWS mods
Iets anders, het verzinnen van TT's, blijven jullie erbij dat dat copy-paste van de orginele berichten moet zijn of mag je nu eindelijk gewoon je eigen TT verzinnen zonder dat een mod erin gaat zitten klooien?
Anti-abortus-christenen persen foetussen door brievenbus is bijvoorbeeld een hardstikke leuke TT maar in NWS had een mod 'm snel aangepast.
Zonder het topic te lezen.... ff wat vingeroefeningen.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:18 schreef Loedertje het volgende:
Anti-abortus-christenen persen foetussen door brievenbus is bijvoorbeeld een hardstikke leuke TT maar in NWS had een mod 'm snel aangepast.
je snapt het dus welquote:Op woensdag 10 december 2008 20:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die drang niet om TT's te editten. Ook bij taalvauten niet, wat boeit dat nou. Kijk als er nou echt aperte onzin staat...
Agree....Zwart zijn heeft ook zijn charme.... ik post nu soms dingen die ik niet in blauw had kunnen doen.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wen er maar aan dat je afgeschreven zal worden op je mening als user. Want dat heb ik zelf ook meegemaakt. Je mening zal uiteindelijk weldegelijk je modschap beïnvloeden of in ieder geval je geloofwaardigheid daarvan. Daar hebben concrete klachten uiteindelijk geen reet mee te maken. Je zal zien dat mods die zich redelijk op de achtergrond houden, altijd het beste hebben weten de functioneren. In NWS is dat het geval bij Sp3c, in POL Montov. Dit betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar wel uitermate in de gaten moet houden hoe ver de balans doorslaat. Nu heb jij je verleden niet mee, dus daar valt voor jou erg weinig aan te doen.
Niet alleen dan, blijkbaar.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:53 schreef sp3c het volgende:
als er echt aparte onzin instaat wordt de TT aangepast
quote:Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef sp3c het volgende:
en Drugshond post al sinds jaar en dag onwijs vage shit die niemand begrijpt
De meest zinnige opmerking die ik vandaag heb gelezenquote:Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook, zolang elfletterig zijn gedrag als user niet over de policy heen gaat heeft het weinig zin om dat hier in het feedback topic te gaan bespreken
Uit wat ik zelf zie gebeuren en uitquote:
Alleen het eerste puntje is imho echt als "aperte onzin" te kwalificeren, en dan nog alleen in ernstige gevallen.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:34 schreef Elfletterig het volgende:
De topictitel die je noemt, is ook de titel van het Elsevier-artikel dat daar geciteerd wordt. Voor zover ik heb begrepen, is het beleid dat we topictitels zo min mogelijk aanpassen. Toch zijn er soms redenen om dat toch te doen. Bijvoorbeeld wanneer:
- een titel erg onduidelijk is (dat je geen idee hebt waar het over gaat, zonder het aan te klikken)
- een titel misleidend (dat je iets heel anders aantreft dan je verwacht)
- een titel erg suggestief is
- een titel bedoeld of onbedoeld aantoonbaar onjuist is
- een titel scheldwoorden of kwetsende taal bevat
Wanneer koppen feitelijk juist zijn, zoals in jouw voorbeeld, zie ik echt het probleem niet.
onzinquote:Op woensdag 10 december 2008 21:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Uit wat ik zelf zie gebeuren en uit
okequote:
Voorbeeldje: topictitel piraten... - niet erg duidelijk.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:07 schreef Lemmeb het volgende:
Alleen het eerste puntje is imho echt als "aperte onzin" te kwalificeren, en dan nog alleen in ernstige gevallen.
Je bent alleen niet de enige user op NWSquote:Op woensdag 10 december 2008 21:24 schreef Lemmeb het volgende:
3x een prima TT als je het mij vraagt.
Daarom werd hij als mod ook neutraal gezien.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook, zolang elfletterig zijn gedrag als user niet over de policy heen gaat heeft het weinig zin om dat hier in het feedback topic te gaan bespreken
het doet er gewoon niet toe
en Drugshond post al sinds jaar en dag onwijs vage shit die niemand begrijpt
Ah, oké. Dank. Ik zal hem eens benaderen.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:04 schreef BansheeBoy het volgende:
- edit -
Mij wel, als een mod sowieso in het verleden constant heef lopen kankeren op allochtonen/moslims en nu vervolgens nogsteeds doorgaat met het doen van suggestieve postings, tja dan is er van geloofwaardigheid geen sprake en kom je vanzelf uit bij rellen. Het is eigenlijk hetzelfde als Meki mod maken.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:21 schreef sp3c het volgende:
ja drugshond is c00l
mod elfletterig niet neutraal dan?
je zit een beetje te zeuren over die topics die hij opent maar niet over zijn gedrag als mod.
dat laatste is nog wel interessant maar wat voor topics hij opent kan me echt geen drol schelen als ik eerlijk moet zijn ... sommige vind ik zelf wel grappig
Nee, de titels mag hij wat mij betreft gewoon laten zoals ze zijn (en dus niet telkens vanwege onbenulligheden veranderen). Verder moet hij niet zelf offtopic postings gaan plaatsen als hij zegt dat mensen ontopic moeten posten en daarnaast is het wel handig om als hij toch van plan is offtopic posts te verwijderen of te editten, het consequent te doen - en dus niet een hele rits te laten staan.quote:
Drugshond was een oud-collega van me. Ik kan niet anders zeggen dat hij een gentleman is, beleefd, aardig en humoristisch. Onze mailwisselingen waren van een hoogstaand niveau destijds.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:27 schreef sp3c het volgende:
maar hij mod gewoon normaal?
Jammer dat je mijn posts uit het verleden samenvat als 'kankeren op allochtonen en moslims', terwijl ik verdomd goed m'n beest deed EN doe om me genuanceerd uit te laten. Sterker nog: ik BEN genuanceerd. Ik ben ook nog nooit geband vanwege opmerkingen over moslims, dus dat is ook een indicatie dat het wel meevalt met wat ik schrijf.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
Mij wel, als een mod sowieso in het verleden constant heef lopen kankeren op allochtonen/moslims en nu vervolgens nogsteeds doorgaat met het doen van suggestieve postings, tja dan is er van geloofwaardigheid geen sprake en kom je vanzelf uit bij rellen. Het is eigenlijk hetzelfde als Meki mod maken.
Oh, dat zijn we dan niet eens. Ik vind dat hij juist wel wat toevoegt aan FoK!. Ik vind het altijd weer mooi om zijn objectieve intellectuele posts te lezen. Hij is erg slim, hij onderscheid zich echt wat mij betreft.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:40 schreef sp3c het volgende:
ja drugshond ken ik ook ... je voegt verder niets toe alleen
jij hij onderscheid zich wat dat betreft wel van Bansheeboy jaquote:Op donderdag 11 december 2008 14:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, dat zijn we dan niet eens. Ik vind dat hij juist wel wat toevoegt aan FoK!. Ik vind het altijd weer mooi om zijn objectieve intellectuele posts te lezen. Hij is erg slim, hij onderscheid zich echt wat mij betreft.²
Dan ben je dat gelukkig wel met me eens. Zo zie je maar dat juiste argumentatie zeker hout snijdt.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij hij onderscheid zich wat dat betreft wel van Bansheeboy ja
Zelfkritiek hebben betekent niet dat je een slap aftreksel van jezelf word. Daarnaast heeft een ban oplopen niets te maken met het wel of niet genuanceerd uiten. Je kan je prima zeer negatief opstellen, zonder tegen een ban aan te lopen, maar dat maakt de posts zelf niet minder basherig of ongenuanceerd natuurlijk. Wat je zelf allemaal vind of doet, moet je voor de rest zelf weten - maar geloofwaardig maakt je het gewoon niet - wat dat betreft heb ik liever een Lemmeb die duidelijk en recht voor zijn raap zegt wat hij denkt (en daardoor soms helaas een ban oploopt), dan iemand die slim de regels denkt te omzeilen en ondertussen eigenlijk hetzelfde zegt, maar dan in andere bewoordingen.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn posts uit het verleden samenvat als 'kankeren op allochtonen en moslims', terwijl ik verdomd goed m'n beest deed EN doe om me genuanceerd uit te laten. Sterker nog: ik BEN genuanceerd. Ik ben ook nog nooit geband vanwege opmerkingen over moslims, dus dat is ook een indicatie dat het wel meevalt met wat ik schrijf.
En dat jij mijn posts 'suggestief' vindt, of in mijn kritische opstelling ten opzichte van (alle) religies reden ziet om aan mijn geloofwaardigheid als mod te twijfelen, is ook jammer. Ik ben niet van plan om een slap aftreksel van mezelf te worden omdat ik toevallig mod ben. En ook al wil je het misschien niet geloven: wanneer je echt reële kritiek hebt, zul je bij mij zeker een luisterend oor vinden. De opmerking over de topictitels neem ik mee. Ik heb hierboven al uitgelegd hoe ik persoonlijk over dat onderwerp denk. Het is iets waarover ik ook afstemming zoek met de collega-mods. Off-topic posts verwijder ik wanneer ik denk dat ze discussies verstoren. Ik zie niet alles. Als er off-topic posts zijn die discussies verstoren en die volgens jou verwijderd kunnen worden, kun je dat altijd hier in NWS-feedback aangeven. Dan wordt er zeker naar gekeken.
Mutant01 en ik zijn dan wel 2 handen op 1 buik, maar ik moet hem in deze toch echt gelijk geven. ±^quote:Op donderdag 11 december 2008 15:10 schreef damian5700 het volgende:
Dat is inderdaad wel gemakkelijker te definiëren (lees: stigmatiseren).
Volgens mij bedoelde hij DH niet. En DH vinden wij ook tofquote:Op donderdag 11 december 2008 14:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, dat zijn we dan niet eens. Ik vind dat hij juist wel wat toevoegt aan FoK!. Ik vind het altijd weer mooi om zijn objectieve intellectuele posts te lezen. Hij is erg slim, hij onderscheid zich echt wat mij betreft.²
gadver!!!quote:
hou is opquote:
Oh sorry, ik heb de grammatica even aangepast.quote:
Ja, ik had het inderdaad fout. Drugshond is uitermate sympathiek.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij DH niet. En DH vinden wij ook tof
Jij als mod vraagt overal om een bron, weet je inmiddels ook al wat je bron is betreffende je eigen posting als user?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:35 schreef paddy het volgende:
Wanneer je toch iets ziet wat volgens jou of anderen selectief modereren is, verwachten we dat jullie dat komen melden, of inderdaad naar een FA stappen.
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:08 schreef paddy het volgende:
Politie zegt niet uit te sluiten dat er nog meer babylijkjes gevonden zullen worden
Vraag ik dat?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:34 schreef sp3c het volgende:
wil je dat ik die post van Paddy verwijder?
Joh,was op het journaal vanmiddag! Misschien straks wel weerquote:Op donderdag 11 december 2008 18:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij als mod vraagt overal om een bron, weet je inmiddels ook al wat je bron is betreffende je eigen posting als user?
Twee babylijkjes gevonden in Enschede
[..]
nee dat vroeg ikquote:
zolang ze dat topic niet gestart heeft is het geen regel hoorquote:Ik wil alleen dat ook mods zich houden aan hun eigen regels, post je iets betreffende een NWS onderwerp dan plaats je er een bron bij.
0w damn ... daar had je je post mee moeten beginnenquote:Je hoeft overigens niet meer te reageren op mijn vraag, Paddy zal zelf wel met een bron komen neem ik aan.
Oh.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:44 schreef sp3c het volgende:
zolang ze dat topic niet gestart heeft is het geen regel hoor
kun je om vragen maar het is verder geen verplichting bij mijn weten.
Het ging over een mod en de regels waarvan ik dacht dat ze in NWS gangbaar waren.quote:Feedback is voor als je klachten hebt over de policy en/of hoe de mods die uitvoeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |