Alsnog, je hebt hier in NL de mogelijkheid een abortus te ondergaan als je ongewenst zwanger bent. Daar hoeft de hele familie nooit achter te komen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:18 schreef Gia het volgende:
Inderdaad Loedertje. Er staat niet bij hoe jong ze is.
De politie spreekt wel vaker van jonge vrouw, terwijl het dan om een 18-jarige gaat.
Dus wie weet: Toch een Anne Lovett?
Ik zie echt niet in waarom zoiets hier niet zou kunnen gebeuren. Zat gezinnen waar ze zo streng zijn dat zelfs een dochter van 20 niet eens durft op te biechten dat ze zwanger is.
Ze hebben het bij een 13jarige niet over een kind maar in dit soort gevallen óók over een *jonge vrouw* dus het kan nog alle kanten op.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:18 schreef Gia het volgende:
Inderdaad Loedertje. Er staat niet bij hoe jong ze is.
De politie spreekt wel vaker van jonge vrouw, terwijl het dan om een 18-jarige gaat.
Dus wie weet: Toch een Anne Lovett?
Ik zie echt niet in waarom zoiets hier niet zou kunnen gebeuren. Zat gezinnen waar ze zo streng zijn dat zelfs een dochter van 20 niet eens durft op te biechten dat ze zwanger is.
Hè gatsie, 13 jaar. Daar moet je toch niet aan denken. Dat is gewoon zelf nog een kind.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ze hebben het bij een 13jarige niet over een kind maar in dit soort gevallen óók over een *jonge vrouw* dus het kan nog alle kanten op.
quote:Buren merkten niets aan moeder 'baby Enschede'
Enschede - Niemand zegt ooit wat aan haar te hebben gemerkt. De bewoners van de Marconistraat in Enschede zijn dan ook perplex dat een buurvrouw de moeder blijkt te zijn van de inmiddels veelbesproken 'baby van Enschede'.
"Zelfs de vader van haar vriend wist van niets", zo zegt een overbuurvrouw. "Vorige week nog is zijn zoon met zijn vriendin bij hem wezen eten. Dat was dus nadat het babylijkje was gevonden. Maar ze heeft totaal niets laten blijken, zo vertelde de vader mij." De vermoedelijke moeder wordt vastgehouden op het politiebureau omdat ze ervan wordt verdacht haar zoontje om het leven te hebben gebracht. Volgens de buurtbewoners is ook de vriend door de politie meegenomen.
Pin
De politie heeft de afgelopen dagen uitgebreid onderzoek gedaan in en rond de woning aan de Marconistraat 33. Daarbij is onder meer de tuin doorzocht. "Ik zag hoe er met een pin in de grond werd gestoken, waarna een persoon eraan rook", vertelt buurvrouw Stien Bartelds. Bekend is dat sommige mensen een dusdanig sterk ontwikkeld reukorgaan hebben dat ze in staat zijn een lijkengeur te herkennen.
Een aantal huizen in de Marconistraat staat op de nominatie om te worden gesloopt. De panden worden onder meer gebruikt voor tijdelijke huisvesting van studenten. "Ze woonde er nog maar een maandje of drie. Ik vermoed dat zij studente is. Het gaat om een jonge meid van een jaar of twintig. Ik heb haar één keer kort gesproken, een week of drie geleden. Nee, ze was niet zwanger. Verder hadden we geen contact. Ik hoorde of zag ze niet", aldus Stien Bartelds.
Woordvoerster Chantal Westerhoff van de politie Twente bevestigt dat er op meerdere plaatsen in Enschede is gezocht, onder meer bij de woning: "Maar bij het huis hebben we niets gevonden."
De moeder zit in beperking, wat inhoudt dat ze geen contacten mag onderhouden met de buitenwereld.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:32 schreef Skv het volgende:
Bizar, ik kom er zojuist achter dat het 150 meter bij mijn huis vandaan is.
Verder weg toch? Marconistraat is Velve Lindenhof, wel iets meer dan 150m van Pathmos af.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:24 schreef Skv het volgende:
Fuck, het komt nu wel heel dichtbij.
Ik heb het meer over het feit dat het een studente of iemand van mijn leeftijd is zeg maar, dat maakt het voor mij wat 'dichter bij' qua gevoel dan wanneer het een asielzoeker van 40 is.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:25 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Verder weg toch? Marconistraat is Velve Lindenhof, wel iets meer dan 150m van Pathmos af.
quote:In Enschede heeft de politie opnieuw een babylijkje gevonden. Dat gebeurde op aanwijzingen van de vrouw die 8 december werd aangehouden op verdenking van het om het leven brengen van een baby die enkele dagen daarvoor dood was gevonden.
Moeder baby Enschede opgepakt
Baby'tje Enschede leefde nog
Dode baby Enschede krijgt naam
Babylijkje lag naast garagebox
Het tweede lichaampje zat verborgen in een tas en werd woensdagavond gevonden, zo maakte de politie donderdag bekend. Door middel van een röntgenscan werd bevestigd dat in de tas het lichaampje van een baby zat. De tas met het lichaampje is voor onderzoek overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).
Uit sectie moet blijken hoe oud de baby is en hoe en wanneer het is overleden. Ook is nog niet duidelijk of het om een jongen of meisje gaat.
Vrijdagmiddag wordt ook de uitslag verwacht van de DNA-test die moet aantonen of de baby die op 1 december werd gevonden van de aangehouden jonge vrouw is.
Over de vrouw doet de politie verder geen mededelingen. Ze is vastgezet en krijgt psychische en medische hulp. Vrijdag wordt ze voorgeleid.
Inmiddels zijn op verschillende plaatsen in Enschede huiszoekingen geweest en zijn dertig rechercheurs op de zaak gezet.
Nóg eentje ???????quote:Op donderdag 11 december 2008 15:09 schreef Skv het volgende:
http://nu.nl/algemeen/1881142/tweede-babylijkje-in-enschede.html
quote:Op donderdag 11 december 2008 15:09 schreef Skv het volgende:
http://nu.nl/algemeen/1881142/tweede-babylijkje-in-enschede.html
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met geschiftheid of iets in die zin..quote:Op donderdag 11 december 2008 15:11 schreef deedeetee het volgende:
Hoe je het voor elkaar krijgt om stiekem een baby te krijgen en die vervolgens te vermoorden gaat mijn verstand te bovenDan ben je toch geschift ofzo ?
Bron?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:08 schreef paddy het volgende:
Politie zegt niet uit te sluiten dat er nog meer babylijkjes gevonden zullen worden
Dat weet je dus nog helemaal niet, misschien was ze zwanger van een familielid? Te vroeg geboren? Er zijn zoveel mogelijkheden..quote:Op donderdag 11 december 2008 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met geschiftheid of iets in die zin..
Ik ben dat ook gehoord in één van de journaals of Hart van Nederland, ben ik ff kwijt. Maar de Volkskrant schrijft: "Het onderzoek naar de dood van de twee baby’s is in volle gang. De politie heeft op diverse plaatsen in de gemeente Enschede zoekingen gedaan. De politie is op zoek naar de placenta en andere sporen. Zij gaat er nu niet van uit dat er nog meer babylijkjes zijn verborgen."quote:
Vanmiddag op journaal (tv)gehoord terwijl ik aan het typen was. Dacht rtl7. Had het erbij moeten vermelden. Mijn excusesquote:
Vanmiddag zeiden ze anders. Alhoewel dat natuurlijk wel een reporter was. Toen sloot de politie meerdere lijkjes niet uit.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:45 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik ben dat ook gehoord in één van de journaals of Hart van Nederland, ben ik ff kwijt. Maar de Volkskrant schrijft: "Het onderzoek naar de dood van de twee baby’s is in volle gang. De politie heeft op diverse plaatsen in de gemeente Enschede zoekingen gedaan. De politie is op zoek naar de placenta en andere sporen. Zij gaat er nu niet van uit dat er nog meer babylijkjes zijn verborgen."
of dwang door vriendlief, maar goed idd maar ff afwachtenquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:34 schreef deedeetee het volgende:
Tot er meer info naar buiten komt houd ik 't op een gekte
quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:54 schreef el_godi het volgende:
Buren merkten niets aan moeder 'baby Enschede'
Enschede - Niemand zegt ooit wat aan haar te hebben gemerkt.
"Zelfs de vader van haar vriend wist van niets", zo zegt een overbuurvrouw. "Vorige week nog is zijn zoon met zijn vriendin bij hem wezen eten. Bron: Telegraaf.nl
De mensen om haar heen hadden dus wel vermoedens.quote:Vermoedelijke moeder studente geschiedenis ( 11-12-2008 18:58:57 )
De vrouw die is opgepakt na de vondst van het eerste babylijkje in Enschede is een 23-jarige studente.
De vrouw woonde in Enschede samen en stond ingeschreven bij de faculteit geschiedenis in Nijmegen. De vrouw is dinsdag opgepakt en vermoedelijk de biologische moeder van de gevonden baby. Volgens mensen die haar kenden probeerde ze haar zwangerschap met smoezen geheim te houden.
kan een eerdere zwangerschap zijn hequote:Op zaterdag 13 december 2008 10:16 schreef Gia het volgende:
Als de eerste baby haar eigen kind was en het was geen tweeling, dan moet er toch iemand een baby missen!!
quote:DNA Baby was van moeder http://marikehermens.hyves.nl/fotos/Marike Hermens.
zaterdag 13 december 2008 | 10:35 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 13 december 2008 | 10:36
ALMELO/ENSCHEDE Het DNA van het eerste babylijkje dat onlangs in Enschede werd gevonden, komt overeen met dat van de verdachte moeder, de 23-jarige Marike H. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) op basis van onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).
In de loop van volgende week moet duidelijk worden of dit ook geldt voor het tweede lichaampje. Het NFI denkt woensdag een DNA-onderzoek en de sectie te hebben afgerond. Sectie op de eerste baby wees uit dat het om een jongetje ging dat heeft geleefd. Het OM gaat ervan uit dat Marike H. ook de moeder is van het tweede kind, omdat zij de plaats kon aanwijzen waar het lag.
Betrokkenen vertellen over Marike H. in de krant van zaterdag.
- verwijderd op verzoek -quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:39 schreef Re het volgende:
[..]
of dwang door vriendlief, maar goed idd maar ff afwachten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |