Buren merkten niets aan moeder 'baby Enschede' Enschede - Niemand zegt ooit wat aan haar te hebben gemerkt. De bewoners van de Marconistraat in Enschede zijn dan ook perplex dat een buurvrouw de moeder blijkt te zijn van de inmiddels veelbesproken 'baby van Enschede'.
"Zelfs de vader van haar vriend wist van niets", zo zegt een overbuurvrouw. "Vorige week nog is zijn zoon met zijn vriendin bij hem wezen eten. Dat was dus nadat het babylijkje was gevonden. Maar ze heeft totaal niets laten blijken, zo vertelde de vader mij." De vermoedelijke moeder wordt vastgehouden op het politiebureau omdat ze ervan wordt verdacht haar zoontje om het leven te hebben gebracht. Volgens de buurtbewoners is ook de vriend door de politie meegenomen.
De politie heeft de afgelopen dagen uitgebreid onderzoek gedaan in en rond de woning aan de
Marconistraat 33. Daarbij is onder meer de tuin doorzocht. "Ik zag hoe er met een pin in de grond werd gestoken, waarna een persoon eraan rook", vertelt buurvrouw Stien Bartelds. Bekend is dat sommige mensen een dusdanig sterk ontwikkeld reukorgaan hebben dat ze in staat zijn een lijkengeur te herkennen.
Een aantal huizen in de Marconistraat staat op de nominatie om te worden gesloopt. De panden worden onder meer gebruikt voor tijdelijke huisvesting van studenten. "Ze woonde er nog maar een maandje of drie. Ik vermoed dat zij studente is. Het gaat om een jonge meid van een jaar of twintig. Ik heb haar één keer kort gesproken, een week of drie geleden. Nee, ze was niet zwanger. Verder hadden we geen contact. Ik hoorde of zag ze niet", aldus Stien Bartelds.
Woordvoerster Chantal Westerhoff van de politie Twente bevestigt dat er op meerdere plaatsen in Enschede is gezocht, onder meer bij de woning: "Maar bij het huis hebben we niets gevonden."
De moeder zit in beperking, wat inhoudt dat ze geen contacten mag onderhouden met de buitenwereld.
Bron: Telegraaf.nl