quote:nu.nl
Uitgegeven: 28 november 2008 18:48
NEW YORK - Een medewerker van de Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart is vrijdag omgekomen toen een grote mensenmenigte een winkel binnendrong en hem omverliep. Dat meldden Amerikaanse media op gezag van de politie.
ANP
De 34-jarige medewerker stond bij de ingang van een Wal-Mart in New York toen de zaak 's ochtend openging. Hij werd omvergekegeld door het wachtende winkelpubliek.
De precieze doodsoorzaak moet nog worden vastgesteld. Vier klanten, onder wie een zwangere vrouw, moesten met verwondingen in het ziekenhuis worden opgenomen.
Vrijdag is het Black Friday (zwarte vrijdag) in Amerika. Traditioneel markeert deze dag na Thanksgiving de start van het inkoopseizoen voor de feestdagen. Winkeliers stunten met enorme aanbiedingen en dat trekt miljoenen koopjesjagers.
Doden?quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hier hebben we zulke taferelen ook wel gehad bij winkels met enorme aanbiedingen...
Nou, bij die H&M topontwerpers dagen was het puur mazzel dat een paar vrouwen elkaar niet om zeep hielpen voor een Viktor & Rolf trouwjurkquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Doden?
Enkele lichtgewonden bij de Drie Dwaze Dagen oké, maar ik heb nog nooit van doden n.a.v koopjesjagers gehoord
En toen had er 1 die jurk, vroegen ze wat ze ervan vond, vond ze het eigenlijk toch best eenquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, bij die H&M topontwerpers dagen was het puur mazzel dat een paar vrouwen elkaar niet om zeep hielpen voor een Viktor & Rolf trouwjurk
Oh men jij bent echt kortzichtigquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:21 schreef santax het volgende:
Yeps en de inwoners van die bananenrepubliek vinden het heel normaal andere landen hun 'vrijheid' 'democratie' en 'normen en waarden' te brengen
Te triest voor woorden dit verhaal, maar het beschrijft wel treffend hoe de 'amerikaan' is.
Is er iemand door het (om jouw woord te gebruiken) kortzichtige amerikaans consumerend publiek doodgelopen of niet?quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh men jij bent echt kortzichtigLekker blijven geloven in je eigen sprookjes
Hoezo zijn deze amerikanen kortzichtig... jij bent hier de enige kortzichtige, Amerika met een bananenpubliek te vergelijkenquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:28 schreef santax het volgende:
[..]
Is er iemand door het (om jouw woord te gebruiken) kortzichtige amerikaans consumerend publiek doodgelopen of niet?
Kop, zand... hou hem lekker erinquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo zijn deze amerikanen kortzichtig... jij bent hier de enige kortzichtige, Amerika met een bananenpubliek te vergelijkenVeel plezier vanavond achter je computertje van amerikaanse makelij terwijl je een colaatje drinkt die ook uit amerika komt
En ja er is iemand doodgelopen.
Nee wij staan niet voor de deuren te springen als de H&M weer met een goedkoop design kledinglijn komt... Ik ben geen struisvogel, maar ik ken genoeg Amerikanen om niet zulke kortzichtige ideeen er op na te houden. Hoezo zijn Amerikanen Arrogant en Narcistisch? Wat heeft dat met dit nieuws artikel te maken? En ik denk niet dat Amerikanen narcistisch zijn, meer patriotistisch en daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:34 schreef santax het volgende:
[..]
Kop, zand... hou hem lekker erin
De rest van de wereld ziet godzijdank wel hoe de gemiddelde amerikaan is.
Neemt niet weg dat er ook goede te vinden zijn, maar dit voorbeeld is nog steeds sprekend van de arrogantie en narcistische trekjes die in de amerikaan ingebakken lijken te zijn. In nederland of belgie zal zoiets voorlopig nog niet gebeuren.
Ben ik niet met je eens een beetje trots zijn op je land oke. Maar het lijkt dat de gemiddelde amerikaan de realiteit uit het oog verliest. Ze voelen zich superieur tegenover andere landen maar hebben zelf nog zoveel problemen die ze eens zouden moeten oplossen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee wij staan niet voor de deuren te springen als de H&M weer met een goedkoop design kledinglijn komt... Ik ben geen struisvogel, maar ik ken genoeg Amerikanen om niet zulke kortzichtige ideeen er op na te houden. Hoezo zijn Amerikanen Arrogant en Narcistisch? Wat heeft dat met dit nieuws artikel te maken? En ik denk niet dat Amerikanen narcistisch zijn, meer patriotistisch en daar is niets mis mee.
Wat heeft dat met Amerikanen te maken? Ben je hier in NL wel eens naar een actie-uitverkoop geweest? Zou hier net zo goed kunnen gebeuren, kijk maar.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:21 schreef santax het volgende:
Te triest voor woorden dit verhaal, maar het beschrijft wel treffend hoe de 'amerikaan' is.
Met dat verschil dat het hier niet gebeurd.. De mensen in die rij, hoe idioot ook en zeker begrijpelijk door de veramerikanisering van de maatschappij hier, liepen niemand dood...quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:50 schreef Misstique het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Amerikanen te maken? Ben je hier in NL wel eens naar een actie-uitverkoop geweest? Zou hier net zo goed kunnen gebeuren, kijk maar.
Amerika is een continent op zichzelf logisch dat ze zich wat minder in andere landen intresseren... Daarnaast vind ik de mening van 1 soldaat er weinig toe doen. En hoezo vind Amerika alleen zichzelf belangrijk? Bronnen?quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:50 schreef mirved het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens een beetje trots zijn op je land oke. Maar het lijkt dat de gemiddelde amerikaan de realiteit uit het oog verliest. Ze voelen zich superieur tegenover andere landen maar hebben zelf nog zoveel problemen die ze eens zouden moeten oplossen.
Ze denken werkelijk dat ze bijvoorbeeld met de oorlog in Irak iets goeds gedaan hebben i.p.v. dat ze meer leed veroorzaakt hebben dan dat er was. Ik zag zelfs een Amerikaanse soldaat claimen dat ook al heeft de regering gelogen en was het alleen om olie te doen dan nog was het gerechtvaardigd want als Amerika er beter van wordt dan zou het niets uitmaken wat de gevolgen zijn.
Het is ook stuitend om te zien hoe weinig Amerikanen zich aantrekken van de rest van de wereld omdat ze alleen maar zichzelf belangrijk vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |