abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 november 2008 @ 09:13:18 #101
8781 crew  Frutsel
pi_63586892
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 08:18 schreef Emimich het volgende:

[..]

Nou was het niet zozeer een klacht maar meer een pijnlijke constatering.
Je komt zeker niet op de FP?
Fok! is een open forum, in NWS (en overal op fok) worden topics geopend door willekeurige users, met willekeurige achtergrond en leeftijd. (gelukkig maar)... Iedereen kan er vrij reageren op zijn of haar manier, mits het binnen bepaalde regels blijft. Net zoals iedereen vrij is om te lezen wat hij of zij wil
pi_63590926
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 07:56 schreef Emimich het volgende:
Even een vraagje, is NWS eigenlijk een serieus forum? Om eerlijk te zijn zie ik alleen maar threads over non-issues.
NWS is serieus bedoeld, al is er ook ruimte voor luchtige onderwerpen. Je vindt hier een mix van belangrijk nieuws, langer spelende thema's en opmerkelijke/grappige berichten. Wat jij non-issues vindt, is voor anderen wellicht heel interessant. Neem bijvoorbeeld het rookverbod, dat inmiddels aan topic #22 toe is. Veel NWS-topics zakken na verloop van tijd weg in de index, of worden verplaatst naar andere subfora. Ga ook eens rondkijken in POL en AEX.

Het staat je trouwens geheel vrij om topics te openen over issues die jij belangrijk vindt. Probeer alleen wel even op te letten of er niet al een topic over hetzelfde onderwerp loopt; gebruik desnoods de zoekfunctie. Het NWS-forum is er voor iedereen, maar er zijn hier zeker ook users te vinden die de pittige onderwerpen niet uit de weg gaan. Ideeën voor verbetering van NWS zijn trouwens altijd welkom, door ze in dit topic te plaatsen of door één van de NWS-moderators een PM te sturen.
pi_63594971
En dan even over die non-issues, Emimich
Posten waar jij het over wil hebben.

Je kunt er zelf aan meewerken. Af en toe een grappig bericht moet gewoon kunnen. Post jij dan wat meer serieus nieuws. Proberen wij het in NWS te houden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator vrijdag 28 november 2008 @ 18:12:10 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63600513
het nieuws is afhankelijk van het nieuws

als het rustig is zoals nu zie je wat luchtigere topics, ik zie het probleem niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 29 november 2008 @ 06:13:01 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63614541
Waar wel beter op gelet zou kunnen worden zijn topics die zowel in NWS als in POL geopend worden. Case in point:

POL: Kay van de Linden: Verdonk is gebakken lucht

en vervolgens een Spuit 11 in NWS: 'Kritiek op Verdonk van Kay van de Linde'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_63617850
Dus wanneer hij eerst in NWS stond, zou die van POL naar NWS moeten? Nah, kan wel naast elkaar.

POL heeft ook nog niets gevraagd, dus prima zo. Zakt wel wanneer het voor de users niet interessant is. POL heeft ook topics die prima te pruimen zijn voor de POL users, maar ook ergens anders kunnen.

En nieuws altijd eerst NWS laten zijn sta ik nog steeds achter
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:18:36 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_63617901
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:15 schreef paddy het volgende:
Dus wanneer hij eerst in NWS stond, zou die van POL naar NWS moeten? Nah, kan wel naast elkaar.

POL heeft ook nog niets gevraagd, dus prima zo. Zakt wel wanneer het voor de users niet interessant is. POL heeft ook topics die prima te pruimen zijn voor de POL users, maar ook ergens anders kunnen.

De topics kunnen dus prima naast elkaar lopen, en anders horen we het heus wel van POL
Dat is dus precies wat ik bedoel. Die 'laat maar waaien' mentaliteit. Om even bij dit topic te blijven: Het is een POL topic, het POL topic was vele uren eerder, dus wat voor toegevoegde waarde heeft NOG een topic in NWS erover? Mensen die het interesseert hebben waarschijnlijk sowieso ook POL in hun AT staan, dus die zien het toch wel. Wat heeft het dan voor nut dezelfde discussie twee keer te gaan lopen voeren?

En wat is er mis met het verplaatsen van een topic? Daar heb je knopjes voor als mod, hoor. Zolang het niet uitloopt op topicvoetbal zie ik er geen bezwaar in. Het maakt de discussie en de subfora wel stukken overzichtelijker.
pi_63618015
Mja, dan kan je NWS dus wel leeg gaan halen. Snap je? Wij beslissen wanneer iets naast elkaar kan of niet. Uiteraard in overleg. Wanneer we zo denken moeten als jij? Kan NWS , NWS niet meer zijn, want voor elk topic is wel een plek te vinden.

Vraagje: Dus wanneer een topic eerder in NWS is, moet het topic vanuit POL naar NWS? (
pi_63620975
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is dus precies wat ik bedoel. Die 'laat maar waaien' mentaliteit. Om even bij dit topic te blijven: Het is een POL topic, het POL topic was vele uren eerder, dus wat voor toegevoegde waarde heeft NOG een topic in NWS erover? Mensen die het interesseert hebben waarschijnlijk sowieso ook POL in hun AT staan, dus die zien het toch wel. Wat heeft het dan voor nut dezelfde discussie twee keer te gaan lopen voeren?

En wat is er mis met het verplaatsen van een topic? Daar heb je knopjes voor als mod, hoor. Zolang het niet uitloopt op topicvoetbal zie ik er geen bezwaar in. Het maakt de discussie en de subfora wel stukken overzichtelijker.
Het is onvermijdelijk dat topics soms in verschillende subfora lopen, zeker als het om NWS en POL gaat, want veel nieuwsberichten hebben nu eenmaal politieke lading. Zie bijvoorbeeld ook de waterschapsverkiezingen. Hier in NWS is een actueel topic geopend naar aanleiding van de uitslag, in POL liep al een achtergronddiscussie.

Soms wordt een topic inderdaad dubbel geopend. Als moderators kijken we dan of dat hinderlijk is, of dat beide discussies naast elkaar kunnen lopen. Het kan namelijk ook zijn dat je twee totaal verschillende discussies hebt en dat het juist daardoor leuk is om beide topics open te houden. Voegt het ene topic niets toe ten opzichte van de andere, of is de nieuwswaarde te beperkt, dan zullen we sneller zo'n topic sluiten, of een merge aanvragen.
pi_63623230
Ik vind het maar niks.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63623529
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:48 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het maar niks.
Dat zul je altijd houden. We kunnen als moderators onmogelijk een 100 procent tevredenheidsscore halen, of de illusie hebben dat al onze beslissingen worden gesteund door iedereen die in NWS post. Ik kan je verzekeren dat dit een zorgvuldige afweging is en dat deze keuze ook zo z'n redenen heeft.

Bovendien is het topic nu weer actueel, omdat Kay van de Linde is opgestapt. De topictitel is daar op aangepast. Het staat jou en anderen natuurlijk vrij om ook aan de discussie op POL deel te nemen.
pi_63624037
Het verschil tussen politiek nieuws en ander nieuws is over het algemeen niet moeilijk te bepalen. Een enkele keer is het lastig, maar dan heb je de merg mogelijkheid nog.
In dit specifiek geval is het zonneklaar politiek nieuws.
pi_63624131
Yup - en toch is het ook gewoon nieuws. Dat dilemma houd je altijd bij politiek getint nieuws.

Neem nu een topic als in Engeland mag je niet meer naar de hoeren , dat in POL staat. Kan net zo goed hier in NWS. Met een beetje fantasie kun je elk topic in NWS wel ergens anders onderbrengen, zoals Paddy ook al aangaf hierboven. Ons doel is dat NWS een overzicht blijft geven van actuele onderwerpen die op dit moment spelen. Dat dat soms botst met topics die ook op andere subfora lopen, is onvermijdelijk.
pi_63624166
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:26 schreef damian5700 het volgende:
Het verschil tussen politiek nieuws en ander nieuws is over het algemeen niet moeilijk te bepalen. Een enkele keer is het lastig, maar dan heb je de merg mogelijkheid nog.
In dit specifiek geval is het zonneklaar politiek nieuws.
Politiek nieuws is dus ook gewoon nieuws. Hoe moeilijk is het nou om te accepteren dat er in sommige gevallen uitstekend 2 topics naast elkaar kunnen bestaan in 2 subfora? Ik snap al die ophef erover niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63624193
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
Politiek nieuws is dus ook gewoon nieuws. Hoe moeilijk is het nou om te accepteren dat er in sommige gevallen uitstekend 2 topics naast elkaar kunnen bestaan in 2 subfora? Ik snap al die ophef erover niet.
Dit dus.
pi_63624351
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hoe moeilijk vind jij het dat mensen het stom vinden dat parallel identieke discussies lopen?
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 20:49:37 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63626067
je hoeft die discussie toch niet in beide topics te voeren?

ik zie het probleem niet
pi_63633996
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:41 schreef damian5700 het volgende:
Hoe moeilijk vind jij het dat mensen het stom vinden dat parallel identieke discussies lopen?
Dat discussies over hetzelfde onderwerp gaan, wil niet zeggen dat ze automatisch ook identiek zijn. Regelmatig nemen ze een heel andere wending, omdat andere users deelnemen. En wanneer één van de beide discussies niet boeiend blijkt te zijn, zakt het topic vaak vanzelf weg in de vergetelheid.
pi_63638922
Ik heb geen probleem. Ik vind het ronduit stom.
  zondag 30 november 2008 @ 08:17:03 #120
66444 Lord_Vetinari
pi_63638975
pi_63642271
quote:
Yep, gelijk in. Zomaar overschoppen doe ik niet, maar ga ze op die plek vragen of ze hem willen hebben.
pi_63642326
quote:
Omdat het een record is, heeft het ook gewoon nieuwswaarde.
pi_63644922
Hij blijft dus gewoon in NWS Er loopt al een Paul de Leeuw topic daar en ook daar vonden ze het prima dat het hier bleef staan.
  zondag 30 november 2008 @ 16:08:00 #124
66444 Lord_Vetinari
pi_63645628
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat het een record is, heeft het ook gewoon nieuwswaarde.
Godallemachtig....

Net als Maurice de Hond(61) wordt weer vader neem ik aan? Enorme nieuwswaarde natuurlijk.

En Mensenmenigte doodt winkelmedewerker is dubbel in NWS, maar dat ziet ook niemand...
pi_63648943
quote:
Op zondag 30 november 2008 01:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat discussies over hetzelfde onderwerp gaan, wil niet zeggen dat ze automatisch ook identiek zijn. Regelmatig nemen ze een heel andere wending, omdat andere users deelnemen. En wanneer één van de beide discussies niet boeiend blijkt te zijn, zakt het topic vaak vanzelf weg in de vergetelheid.
Ik heb inderdaad wel aardige voorbeelden gezien: de ene liep helemaal uit de hand en de parallelle was heel informatief.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 18:50:01 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63648989
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Godallemachtig....

Net als Maurice de Hond(61) wordt weer vader neem ik aan? Enorme nieuwswaarde natuurlijk.
die niet
quote:
En Mensenmenigte doodt winkelmedewerker is dubbel in NWS, maar dat ziet ook niemand...
niemand behalve Lord_vetinari!

je doet jezelf te kort!!
pi_63652683
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad wel aardige voorbeelden gezien: de ene liep helemaal uit de hand en de parallelle was heel informatief.
En wanneer je die gaat mergen doe je de users juist helemaal te kort. Soms is een discussie idd alleen technisch en soms gebaseerd op meningen. Die mergen zou of de ene groep of de andere groep wegjagen. Nooit doen dus Ook al hecht je persoonlijk dan misschien meer waarde aan de ene groep dan aan de andere, maar dat is niets meer dan persoonlijk.

Users in WGR posten vaak anders dan die in NWS, maar daarom is de één niets minder waard dan de ander. Je voelt je op de ene plek gewoon prettiger dan op de andere plek
pi_63657808
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Dat die bovenste weg is naar SHO, is prima.

Die onderste had ik gezien; vannacht al. Ik had een merge van beide topics aangevraagd, maar per ongeluk de verkeerde link ingeplakt. Inmiddels heeft Paddy de fout hersteld.
pi_63673071
Hillary minister BuZa in Obama Administration

Wil iemand TT veranderen in
Hillary Clinton minister in ...

Clinton erbij, BuZa eruit
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63673249
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:27 schreef Montov het volgende:
Clinton minister van buitenlandse zaken

Dubbel, slotje.
Ik heb wel gezocht, maar geen Hillary in de titel?

Die optie had ik over het hoofd gezien.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63677439
Modskes, er schijnen steeds twee posten van mij door te komen als ik iets post in NWS, is dat niet verdraaid eigenaardig?
I´m back.
pi_63677937
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
Modskes, er schijnen steeds twee posten van mij door te komen als ik iets post in NWS, is dat niet verdraaid eigenaardig?
Ik zie het. Een aantal keren gebeurt het, een aantal keren ook niet. Ik zal het even aankaarten bij een Forum Admin ofzo. Wordt z.s.m. vervolgd.
pi_63678009
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie het. Een aantal keren gebeurt het, een aantal keren ook niet. Ik zal het even aankaarten bij een Forum Admin ofzo. Wordt z.s.m. vervolgd.
Okee, bedankt. .
I´m back.
pi_63679547
Antwoord tot dusver is dat waarschijnlijk aan de traagheid van het forum heeft gelegen. Je kunt normaal niet twee keer dezelfde post plaatsen. Mocht het probleem aanhouden, laat het dan even opnieuw weten.
pi_63679667
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:23 schreef Elfletterig het volgende:
Antwoord tot dusver is dat waarschijnlijk aan de traagheid van het forum heeft gelegen. Je kunt normaal niet twee keer dezelfde post plaatsen. Mocht het probleem aanhouden, laat het dan even opnieuw weten.
Ah, okee, bedankt, wrs heb ik uit ongeduld 2 x geklikt oid?
Maar het komt iig niet door mijn lelijke avatar toch, Loeder suggereerde dat nl. en aangezien zij ooit in de crew heeft gezeten en mij liet bannen om een futiliteitje? .
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2008 @ 21:57:06 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63680822
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

Maar het komt iig niet door mijn lelijke avatar toch, Loeder suggereerde dat nl. en aangezien zij ooit in de crew heeft gezeten en mij liet bannen om een futiliteitje? .
In welk jaar en waarom ?
pi_63683484
@ Ryan3: ja, waarschijnlijk

@ Ryan 3 & Loedertje: Ik weet het niet en wil het ook niet weten. Ik stel voor dat jullie de discussie over de vraag welke ban het was en of die terecht was, via PM voortzetten. In elk geval niet hier in NWS-feedback
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 23:10:24 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63683630
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
eigenaardig is het wel maar ik wou nog niet zoveer gaan om het verdraaid te noemen, laat staan een combinatie van de twee
  † In Memoriam † dinsdag 2 december 2008 @ 00:52:17 #139
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63685896
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:06 schreef Elfletterig het volgende:

@ Ryan 3 & Loedertje: Ik weet het niet en wil het ook niet weten. Ik stel voor dat jullie de discussie over de vraag welke ban het was en of die terecht was, via PM voortzetten. In elk geval niet hier in NWS-feedback
Áls we zouden besluiten om daarover een discussie aan te gaan dán is het juist FB en dús ontopic.
Je hoeft het ook niet te weten, Ryan vroeg zich af of een ban, gezet in een donker verleden, wel zo tercht was als ik dacht en aangezien ik niet weet waar hij op doelt stelde ik hem een vraag.

Op en top feedback, beetje laat maar ambtelijke molens hebben soms wat vertraging, hiervoor excuses elfletterlig .
pi_63685938
Iets wat ooit in een donker verleden is gebeurd, hoort niet in dit actuele NWS-feedbacktopic thuis. En het is dus ook NIET ontopic. Dus vriendelijk verzoek om dit verder via PM af te handelen, als die behoefte er is.
pi_63693399
Waarom noemt Spc3 mij Meki ik ben geen clone van Meki zie Ip adres maar.Dit is zware belediging
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_63693468
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:48 schreef Slappy het volgende:
Waarom noemt Spc3 mij Meki ik ben geen clone van Meki zie Ip adres maar. Dit is zware belediging.
Je postgedrag heeft er bij vlagen erg veel van weg, daar zal het door komen. Zelf denk ik niet dat je Meki bent. Ik zal het achter de schermen met sp3c bespreken.

Hecht er verder niet te veel waarde aan ofzo... Houd je gewoon aan de regels, neem deel aan discussies en je hebt van niemand last.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 12:56:36 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63693575
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:48 schreef Slappy het volgende:
Waarom noemt Spc3 mij Meki ik ben geen clone van Meki zie Ip adres maar.Dit is zware belediging
my bad, ik keek niet naar de usernaam

ik zal het editten misschien
pi_63693672
Vanwege die avatar dacht je zeker
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 13:00:49 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63693700
mogelijk!
pi_63693910
Euh, ik dacht ook dat je een kloon van Meki was/bent

Sorry, maar het is OF dat OF je bent zijn broer

Of ik heb het gewoon fout, maar dan is Meki een irl kloon van jou, of jij van hem

Zit Meki wel eens achter jouw PC?

Jullie lijken zo op elkaar qua reageren
pi_63694094
Nee ben geen familie van Meki ben geen Moslim
pi_63694355
Slappy kan je niet met mij vergelijken
het is net als je een paard moet vergelijken met een duer
dat kan toch niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63697314
Ja want Bansheeboy is clone van Meki
pi_63697423
Kwestie is al opgelost; einde onderwerp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')