abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63489738
Net gezien op Netwerk?

Stel met enorme grote kinderwens kan zelf geen kinderen maken. Het klinkt een beetje oneerbiedig maar als je doorleest kom je erachter dat ze ze wel kunnen krijgen.
25000-30000 schatten ze dat ze hebben uitgegeven, het grootste deel aan oplichters die draagmoeder beloofden te zijn maar dat niet nakwamen.
Uiteindelijk hebben ze een Belgisch stel gevonden dat zwanger was van een ongewenst kind.
Die hebben afstand gedaan van het kind en het kind meegenomen naar Nederland.

In de uitzending een professor en een CDA-ster, die beide vonden dat het kind ogenblikkelijk weg moest bij deze mensen. Tsja, dat steekt dan weer een beetje. Niet omdat het slecht is voor het kind; als je ziet wat voor zoektocht die mensen er voor overgehad hebben denk je: Waarom moet dat kind met alle geweld weg? Tsja, omdat het niet goed is voor het systeem als dit soort acties beloond wordt met het behouden van het illegaal gekochte kind.
Daarom is het beter voor het kind als het de rest van zijn leven in pleeggezinnen zit, liefst vanaf vanavond.
Dat is te wrang voor woorden. Mensen die zeggen het beste met het kind voor te hebben en het bij deze mensen weg willen halen omwille van het systeem...

Aan de andere kant blijft er ook een wrang gevoel over deze kopers achter: Zij wilden adoptie niet eens proberen (te lang wachten, teveel gedoe), en met voldoende geld en via internet hebben zij nu toch hun speeltje aangeschaft - want regels, die zijn er voor anderen.

http://www.netwerk.tv/uit(...)koopt-belgische-baby

[ Bericht 5% gewijzigd door mgerben op 24-11-2008 21:20:51 ]
pi_63489924
Ehm ik weet niet hoor, maar voor mij riekt dit nog altijd naar de mensenhandel. Als je zulke praktijken toelaat kun je er van op aan dat er binnen de kortste keren 'fokkers' komen, met al dan niet instemmende vrouwen.
Voor zoveel geld zetten genoeg mensen enig aanwezig ethisch gevoel probleemloos opzij. Dat lijkt me nou niet echt ideaal.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 24 november 2008 @ 21:56:12 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63491027
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:22 schreef alors het volgende:
Ehm ik weet niet hoor, maar voor mij riekt dit nog altijd naar de mensenhandel. Als je zulke praktijken toelaat kun je er van op aan dat er binnen de kortste keren 'fokkers' komen, met al dan niet instemmende vrouwen.
Voor zoveel geld zetten genoeg mensen enig aanwezig ethisch gevoel probleemloos opzij. Dat lijkt me nou niet echt ideaal.
true

aan de andere kant: als het dan toch gebeurd is, zoals nu, moet het belang van het kind natuurlijk bovenaan staan lijkt mij. Is dit kind beter af als het bij de nieuwe ouders wordt weggehaald
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_63491358
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

true

aan de andere kant: als het dan toch gebeurd is, zoals nu, moet het belang van het kind natuurlijk bovenaan staan lijkt mij. Is dit kind beter af als het bij de nieuwe ouders wordt weggehaald
Naar mijn mening wordt het kind hier de dupe van iets waar de adoptie ouders en draagmoeder schuldig aan zijn. Dat de ouders een grote som geld over hebben om kinderen te krijgen lijkt mij op zijn minst een teken dat ze dit graag willen. Het kind zal (waarschijnlijk) beter af zijn bij zijn adoptie ouders. Dit wordt ook leuk uitleggen aan het kind over een aantal jaar als die naar zijn echte ouders vraagt.
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 00:02:26 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63494825
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:15 schreef mgerben het volgende:
Net gezien op Netwerk?

In de uitzending een professor en een CDA-ster, die beide vonden dat het kind ogenblikkelijk weg moest bij deze mensen. Tsja, dat steekt dan weer een beetje. Niet omdat het slecht is voor het kind; als je ziet wat voor zoektocht die mensen er voor overgehad hebben denk je: Waarom moet dat kind met alle geweld weg? Tsja, omdat het niet goed is voor het systeem als dit soort acties beloond wordt met het behouden van het illegaal gekochte kind.
Daarom is het beter voor het kind als het de rest van zijn leven in pleeggezinnen zit, liefst vanaf vanavond.
Dat is te wrang voor woorden. Mensen die zeggen het beste met het kind voor te hebben en het bij deze mensen weg willen halen omwille van het systeem...
Die misselijke zelfvoldane lach van die man terwijl hij zei dat dat kindje per direct bij die ouders weg zou moeten .
pi_63495882
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:04 schreef Dennis101 het volgende:
Naar mijn mening wordt het kind hier de dupe van iets waar de adoptie ouders en draagmoeder schuldig aan zijn. Dat de ouders een grote som geld over hebben om kinderen te krijgen lijkt mij op zijn minst een teken dat ze dit graag willen. Het kind zal (waarschijnlijk) beter af zijn bij zijn adoptie ouders. Dit wordt ook leuk uitleggen aan het kind over een aantal jaar als die naar zijn echte ouders vraagt.
Netwerk heb ik niet gezien, las het bericht wel in de krant (Parool). Wat mij opviel was dat de adoptieouders 26 jaar zijn. (De biologische ouders zijn 21 en 23, volgens het bericht). Is dat niet een beetje jong voor zo'n drastische stap? Mensen van 26 zijn toch meestal nog niet zo diep gezonken dat ze op de zwarte markt een baby willen kopen? Op die leeftijd is de kans op een natuurlijke zwangerschap nog groot, al is het natuurlijk mogelijk dat deze ouders al op jonge leeftijd wisten dat ze onvruchtbaar waren. Maar goed, dan nog: waarom hebben ze dan geen 'normale' adoptieprocedure in gang gezet? Dat hele 'zwarte markt'-verhaal komt mij verdacht voor, vooral gezien de leeftijd. Als mensen van rond de 40 zoiets doen, omdat ze via de officiële route niet meer in aanmerking komen voor een adoptiekind (want: te oud), kan ik het nog begrijpen. Laatste wanhoopsgreep, zoiets. Maar dit is een weird verhaal.
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 01:53:09 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63496535
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:51 schreef Revolverheld het volgende:

. Maar goed, dan nog: waarom hebben ze dan geen 'normale' adoptieprocedure in gang gezet?

• Dat kan jaren duren

• De kans dat je een trauma-baby/peuter uit een ander deel van de wereld *krijgt*

Ik snap best dat je andere wegen gaat bewandelen als je weet dat je zelf geen kinderen kan *krijgen* en je tóch niet nog eens járen wilt wachten.
  • pi_63498230
    Een adoptieprocedure duurt geloofik zo'n 4 tot 5 jaar. Ze waren al een tijd bezig met kinderen dus als ze zich in hadden geschreven hadden ze waarschijnlijk voor hun 30ste nog een kindje gehad. Nou dat lijkt me wel te overzien.

Een groot gedeelte van de adoptiekinderen wordt meteen na de geboorte afgestaan, dus daar zit weinig trauma aan. Dat hangt ook een beetje van het land af, maar daarover kun je je prima laten informeren. In Amerika kun je ook al voor de geboorte betrokken zijn en kun je zelfs een baby krijgen wanneer het een paar weken of zelfs dagen oud is.
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_63498304
    Als je dit toelaat, breng je alleen anderen op gedachten en heb je binnen de kortste keren babyboerderijen ergens in oost Europa.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
      † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 09:29:51 #10
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_63498603
    Ach, het kindje is hardstikke welkom en er is geen tussenhandel die er ook nog eens geld aan wil verdienen
    pi_63500677
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 09:04 schreef alors het volgende:
    Een adoptieprocedure duurt geloofik zo'n 4 tot 5 jaar. Ze waren al een tijd bezig met kinderen dus als ze zich in hadden geschreven hadden ze waarschijnlijk voor hun 30ste nog een kindje gehad. Nou dat lijkt me wel te overzien.
    Ja... uiteindelijk zijn ze met deze illegale procedure (en met draagmoeders enzo) ook meerdere jaren bezig geweest.
    Maar dat deel van het verhaal komt echt wel over als: Waarom wachten als je kunt kopen? Wij willen het heel graag dus hebben wij recht op een kindje. Linksom of rechtsom.
      dinsdag 25 november 2008 @ 11:21:19 #12
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_63501377
    Belachelijk dat dit niet mag. Als je een adoptiekind wilt wordt je van voor tot achter doorgelicht door allerlei instanties en het duurt jaren voor je wat krijgt. Elke 13 jarige crackhoer die toevallig wél van nature kinderen kan krijgen mag dat meteen zonder dat de overheid je complete thuissituatie komt doorlichten, je psychologische gesprekken aan moet gaan en weet ik wat nog meer. Dit riekt naar pure discriminatie van adoptieouders en ik zie geen enkele reden om te verbieden een kind te kopen wat een ander mens niet wilt. Wat is nu het probleem? Die mensen willen graag een kind, hebben geen zin om de ellende van adoptiebureau's door te gaan en vinden een eigen oplossing? Ik zie het punt niet. Al konden ze zelf kinderen krijgen had niemand ook maar naar die mensen omgekeken, maar omdat het kind van een ander is is het opeens hel en verdoemenis en moeten die mensen de gevangenis is. Leuk weer, de gevangenis in omdat je graag een kindje wilt opvoeden. Fucking moraalridders weer.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      dinsdag 25 november 2008 @ 11:22:07 #13
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_63501395
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 09:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
    Als je dit toelaat, breng je alleen anderen op gedachten en heb je binnen de kortste keren babyboerderijen ergens in oost Europa.
    So what? Blijkbaar werkt dat beter dan de huidige adoptiebureaus. De markt bewijst beter te werken dan de overheid.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_63502002
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

So what? Blijkbaar werkt dat beter dan de huidige adoptiebureaus. De markt bewijst beter te werken dan de overheid.
    Doen dan. Ipv gedwongen de hoer uit te hangen krijg je dan vrouwen die gedwongen worden kinderen te baren. Meteen ten uitvoer brengen. Wat zeg ik, waar kan ik wat illegale vrouwen kopen. Dan sluit ik ze zelf wel op en insemineer ze op de koop toe ook. Slapend rijk zal ik worden over andermans rug. Puik plan.
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_63502095
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Doen dan. Ipv gedwongen de hoer uit te hangen krijg je dan vrouwen die gedwongen worden kinderen te baren. Meteen ten uitvoer brengen. Wat zeg ik, waar kan ik wat illegale vrouwen kopen. Dan sluit ik ze zelf wel op en insemineer ze op de koop toe ook. Slapend rijk zal ik worden over andermans rug. Puik plan.
    Ik zou het wel weten hoor .

Mooie boerderij, allemaal babies in hokjes om uit te zoeken, keurig gesorteerd op kleur en eigenschappen.
    Moeders zitten dan in andere hokken, kan je ook bezichtigen. En uiteraard mag je zelf sperma doneren en een moeder uitzoeken. We houden keurig bij hoevaak ze al gebaard heeft, wat de kwaliteit van de baby is etc.etc.
    pi_63502154
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:48 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten hoor .

Mooie boerderij, allemaal babies in hokjes om uit te zoeken, keurig gesorteerd op kleur en eigenschappen.
    Moeders zitten dan in andere hokken, kan je ook bezichtigen. En uiteraard mag je zelf sperma doneren en een moeder uitzoeken. We houden keurig bij hoevaak ze al gebaard heeft, wat de kwaliteit van de baby is etc.etc.
    Sperma doneren doe ik zelf wel. Ik heb ook mijn pleziertjes nodig.

Maar waar kan ik wat illegalen kopen?
    pi_63502246
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Sperma doneren doe ik zelf wel. Ik heb ook mijn pleziertjes nodig.

Maar waar kan ik wat illegalen kopen?
    Aruba, op het strand .
    pi_63502422
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:53 schreef Casos het volgende:

[..]

Aruba, op het strand .
    , blondjes is vast veel vraag naar.
    pi_63502624
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

, blondjes is vast veel vraag naar.
    10,000 eurootjes kost het je. Geen slechte prijs. 2x baren en je hebt het er zo uit. Beetje gezond en blank kind levert al gauw een eurootje of 7500 op. Alhoewel sinds de verkiezingen in de USA die donkere babies ook als warme broodjes weg vliegen.

Zit alleen een beetje met de babies met een handicap. Raak ik maar niet kwijt. Weet jij nog iemand?

(dit is alleen maar om aan te geven waarom zo'n boerderij niet gaat werken en is geenzins serieus bedoeld)
    pi_63503874
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 12:05 schreef Casos het volgende:

[..]

10,000 eurootjes kost het je. Geen slechte prijs. 2x baren en je hebt het er zo uit. Beetje gezond en blank kind levert al gauw een eurootje of 7500 op. Alhoewel sinds de verkiezingen in de USA die donkere babies ook als warme broodjes weg vliegen.
    10.000 euro is wat aan de lage kant. Bij mij gaan ze weg via een bied systeem. Minimaal bod 30000 euro. Ik moet natuurlijk wel wat verdienen .
    quote:
    Zit alleen een beetje met de babies met een handicap. Raak ik maar niet kwijt. Weet jij nog iemand?
    Ik heb een goede arts omgekocht, die spot dat voor het te laat is en hij voert abortussen uit tegen gereduceerd tarief. Dit gaat nl af van de effectieve broedtijd van mijn broedkippen.

(dit is alleen maar om aan te geven waarom je deze mensen hun baby niet kunt laten houden en is geenzins serieus bedoeld)
    pi_63503952
    quote:
    [..]
    Interessant. Hoe definieer jij 'beter'?
    Inderdaad, dit echtpaar kon nu sneller aan een kind komen dan via een adoptieprocedure.

Aan de andere kant: Het Belgische echtpaar is hier wel voor betaald - tussen de 5000 en 10000 euro. De baby was op komst, mevrouw heeft gewacht met vertellen dat ze zwanger was tot de 5e maand (zodat er geen abortus meer kon). Het stel kon echter wel uitrekenen dat ze financieel in de problemen zouden komen, vandaar deze oplossing.

De volgende stap is dat ze denken: Leuk verdiend, let's do it again.
    En dan ben je dus echt kinderen aan het verkopen.

De markt heeft niet altijd gelijk.
      dinsdag 25 november 2008 @ 13:18:38 #22
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_63504666
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 12:05 schreef Casos het volgende:

[..]

Simpel : als donor verkopen.

Zeker weten dat je er een leuke cent voor ontvangt
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_63504993
    quote:
    'De markt' heeft in het verleden anders vaak genoeg slecht gewerkt, met voor de betrokkenen allerlei traumatische gevolgen vandien. Draagmoeders die op de valreep spijt kregen, of die het kindje toch liever verkochten aan een ander echtpaar, voor méér geld. Plus het doemscenario waarbij de baby een afwijking blijkt te hebben en de adoptie-ouders afhaken: 'Dat was de afspraak niet!' En zo kun je wel meer ellendige toestanden verzinnen.

Adoptiebureaus zijn er niet voor niks. Bij adoptie komen emoties kijken, en die emoties kunnen een 'vrije markt deal' compleet verzieken. 't Blijven mensen, hè? Om van de kinderen maar niet te spreken...
    Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
    pi_63505311
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 13:30 schreef Revolverheld het volgende:
    Draagmoeders die op de valreep spijt kregen, of die het kindje toch liever verkochten aan een ander echtpaar, voor méér geld.
    Kun je ze in die gevallen ongelijk geven? Als je je kind dan toch verkoopt kun je het maar beter zo goed mogelijk doen.
    pi_63505848
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

10.000 euro is wat aan de lage kant. Bij mij gaan ze weg via een bied systeem. Minimaal bod 30000 euro. Ik moet natuurlijk wel wat verdienen .
    [..]

Ik heb een goede arts omgekocht, die spot dat voor het te laat is en hij voert abortussen uit tegen gereduceerd tarief. Dit gaat nl af van de effectieve broedtijd van mijn broedkippen.

(dit is alleen maar om aan te geven waarom je deze mensen hun baby niet kunt laten houden en is geenzins serieus bedoeld)
    Kwestie van goed inkopen, verdien er al meer dan genoeg aan zo. Het moet nog wel ethisch verantwoord blijven, dat bieden gaat mij te ver .
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 13:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Simpel : als donor verkopen.

Zeker weten dat je er een leuke cent voor ontvangt
    Oeh, dat is ook wel een goed idee, gewoon in onderdelen verkopen. Dacht er zelf aan ze maar door de gehaktmolen te draaien en te gebruiken als voeding voor de rest, maar denk dat dit nog veel meer op zal gaan leveren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')