fantastische verklaringquote:Op maandag 28 april 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, armoede Vs extreme rijkdom die onder je neus voorbij glijdt...
lolquote:Op maandag 28 april 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, armoede Vs extreme rijkdom die onder je neus voorbij glijdt...
dit is idd geen tom sawyer gelul. of kapitein zwartbaard. dit is gewoon keiharde roof op wateren.quote:Op maandag 28 april 2008 22:52 schreef Marcell0 het volgende:
Triest dat dit nog steeds bestaat..
Of het zijn pastafari.quote:Op maandag 28 april 2008 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is idd geen tom sawyer gelul. of kapitein zwartbaard. dit is gewoon keiharde roof op wateren.
als je daar drijft met je boot dan praat je wel anders.quote:Op maandag 28 april 2008 23:19 schreef francorex het volgende:
Problem - reaktion - solution.
A) je creeert een probleem, in dit geval piraterij. De werkelijkheid van het bestaan van het probleem is ondergeschikt aan de perceptie ervan. Media speelt hier een belangrijke rol. Punt is, piraterij is een 'belangrijk probleem ' en met de middelen waarover we nu beschikken ( macht ) is er niets aan te doen.
B) Dit zorgt voor een reaktie, in dit geval een politieke reaktie. Hier moet iets aan gedaan worden ! Zo kan het niet verder! ( Zie reaktie topicstarter) Met de instrumenten waarover we momenteel beschikken is er niets aan te doen, we staan machteloos!
C) Je bied de oplossing aan.
En de oplossing is datgene wat sowieso je uitgangspunt was, datgene wat je eigenlijk wou creeeren , de onderliggende agenda zeg maar. In dit geval meer bevoegdheden voor de VN, een VN marine als het aan Sarkosi ligt, kortom meer globalisering, weg met nationale wateren, weg met internationale wateren, here comes the UN Marines. Soon at a port near you, on your expence!
Waarom moet je ze afzagen?quote:Op maandag 28 april 2008 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol
gewoon kanonnen op je dek. of een paar flinke afgezaagde lopen voor dichtbij.
Vind het wel wat moois hebben Piraterij.quote:
omdat het met die piraten close combat is.quote:
quote:Op maandag 17 november 2008 21:03 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Vind het wel wat moois hebben Piraterij.
Toen de regering van Siad Barre in 1991 omvergeworpen werd, werden de territoriale wateren* van Somalië plots eigendom van iedereen. Er doken voortuigen op uit meer dan 16 verschillende landen, waarvan er heel wat gewapend waren. De confrontaties tussen de grote buitenlandse vissersschepen en de Somalische eind de jaren 90, hebben de kiem gelegd van de toenemende piraterij. De zee zit er vol tonijn, zwaardvis en haai. In dat opzicht beschouwen de piraten zich als een soort 'kustwacht'.
En ja als ik dit lees is het gewoon Pay Back tijd.
Maar niet zó close toch? En zou je niet door de loop af te zagen minder scherp kunnen schieten?quote:Op maandag 17 november 2008 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat het met die piraten close combat is.
de privéschepen en jachten waar ik het over heb, voorzien van kanonnen op voor en achterdek voor longe range en afgezaagde lopen voor close combat.quote:Op maandag 17 november 2008 21:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar niet zó close toch? En zou je niet door de loop af te zagen minder scherp kunnen schieten?
ergo:quote:Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef Masanga het volgende:
Blijkbaar is een reactie van me niet doorgekomen. Ik ga niet alles opnieuwtypen hier![]()
Samengevat wou ik zeggen dat het niet meer dan terecht is dat ze nu actief gaan optreden tegen de piraterij, maar dat dat op zich zwaar onvoldoende is. In Somalië is de situatie voor de bewoners zo uitzichtloos dat ze niks te verliezen hebben (maar hééél veel te winnen) bij piraterij.
In havenstad Eyl herleeft alles net door die piraterij. Mensen zien er kansen zelf iets te kunnen opbouwen en er wordt dan ook samengekomen door de bewoners om te bidden voor de piraten.
Voor elke onderschepping dat er zal gedaan worden staan er maw dus 5 nieuwe groepjes piraten klaar.
Waar haal je dat?quote:Op maandag 17 november 2008 21:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ergo:
je snapt het wel
je vindt niet dat er keihard tegen opgetreden moet worden
je vindt dat, na alle steun die europa en de rest van de wereld geeft, er een soort van dankbaarheid moet begrepen worden in de vorm van schepen overvallen.
oh okquote:Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef Masanga het volgende:
[..]
Waar haal je dat?
Ik zeg dat het niet zal helpen enkel op zee voor Somalië acties te ondernemen, want dat je dan eeuwig bezig kan blijven. Ik vermeldde btw dat ik het terecht vind dat er acties zullen komen.
Mijn punt is dat als je Somalië in de puinhoop dat het land nu is laat verdergaan, de piraterij imo een groter en groter probleem zal worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |