abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:15:07 #1
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_53029805

Sony's Playstation®2

Ondanks dat z'n opvolger alweer bijna op de stoep staat blijft de PS2 nog altijd een populaire console. Binnenkort verkrijgbaar voor de verlaagde prijs van ¤129,99

Essentiële Accesoires

Als je een PS2 hebt, of van plan bent er een aan te schaffen dan zijn de volgende accessoires haast onmisbaar.

• Officiële Dual Shock 2 Controller
    Als je met z'n tweeën wilt spelen heb je natuurlijk een extra controller nodig! Wil je een controller die robuust en betrouwbaar is, dan is de officiële Dual Shock 2 controller de beste die je kunt kopen! Verkrijgbaar vanaf ¤29,99.

• Officiële 8MB Memory Card
    Zonder memory card geen savegames, zonder savegames geen vooruitgang. Er zijn ook "third party" memory cards die meer opslagruimte bieden, maar ook hier geldt dat de officiële Memory Cards van Sony het meest betrouwbaar zijn. Verkrijgbaar vanaf ¤19,99.

• RGB-kabel / Scartkabel / Euro-AV-kabel
    Grafisch rekent de PS2 met RGB-waarden, je tv werkt intern met RGB-waarden. Dus je kunt het beeldsignaal het beste van je PS2 naar je tv sturen in de vorm van RGB-waarden. De meegeleverde AV-kabel gebruikt analoge compressie om alle kleurinformatie over één kabeltje te kunnen sturen. Hierdoor gaat kwaliteit verloren, terwijl de RGB-kabel de kleuren rood, groen en blauw gescheiden naar je tv stuurt zonder verlies van kwaliteit. Vrijwel iedere PAL tv heeft een scartaansluiting die RGB ondersteunt. (Let op: Bij dvd-playback wordt RGB helaas niet ondersteund, wegens "kopiëerbeveiligingen".)

• Officiële Netwerkadapter
    Heb je een ouder PS2 model en wil je daarmee online? Dan moet je deze netwerkadapter hebben. De vernieuwde kleine PS2 heeft al een ingebouwde netwerkpoort en heeft deze dus niet nodig. Verkrijgbaar vanaf ¤26,99.

Potentiële Toppers

Deze games moet je in de gaten houden.
  • Final Fantasy XII
  • God of War 2
  • Kingdom Hearts 2
  • Okami
  • Yakuza

Links

Meer informatie over de Playstation2 of PS2-spellen?
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiële Playstation Site (NL)
  • PS2 nieuws op Fok!games

Online Gamewinkels

Doorgaans wat goedkoper dan gewone winkels.
  • Dimension Plus (NL)
  • Futuremax (NL)
  • GCshop (NL)
  • Nedgame (NL)
  • CD-Wow (NL)
  • Play.com
  • Video Games Plus

Binnenkort verkrijgbaar

Vanaf 8 november 2006 is de limited edition Pink PlayStation 2 verkrijgbaar met 2 roze controllers en een roze memorycard voor ¤159,99

Voorgaande PS2-Topics

De geschiedenis van de Fok!-PS2-topicreeks.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60
    61 | 62 | 63 | 67 | 68

(OP)
  • Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_53030584
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 15:10 schreef wdn het volgende:
    Rogue Galaxy is super
    Valkyrie is vreemd. Vreemde stijl van bewegen
    Ik vind Valkyrie Profile eigenlijk heerlijk weg spelen. De eerste 10 minuten moest ik ook wel aan de controls wennen, maar nu weet ik niet meer beter.
    In battles helpt het ook om de camera in Free Mode te zetten door 1x op de R3 knop te drukken, zodat je zelf de camera kan besturen. Dit speelt veel fijner dan de vaste camera setting.

Zelf vind ik het ook erg leuk dat je alle lichaamsdelen van een monster kan aanvallen voor verschillende items.

Zelf ben ik nog wel de beste combo combinaties aan het zoeken, zodat elke aanval van je party zo goed mogelijk in elkaar linked.

Nu maar even verder spelen.
    pi_53031289
    ik heb de ps2 3 jaar geleden voor 100 euro nieuw gekocht...
    oneindig...?
    dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
      zaterdag 8 september 2007 @ 19:57:06 #4
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53035514
    Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2?

Wat is voor een doorwinterde RPG-speler een betere keuze?
    pi_53037306
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 19:57 schreef Ixnay het volgende:
    Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2?

Wat is voor een doorwinterde RPG-speler een betere keuze?
    Allebei natuurlijk, maar Rogue Galaxy is meer real time battle en Valkyrie Profile is een mix van realtime en turnbased. Het is een battlesysteem dat ik nog nooit eerder heb gezien.

Valkyrie Profile kan aan het begin erg aanvoelen dat je alleen maar aan het buttonbashen bent, maar later moet je toch wel gaan uitzoeken hoe je de combo's van je characters goed in elkaar kan laten vloeien voor maximale damage.

Ga je voor een meer mainstream RPG dan is Rogue Galaxy een betere keuze en wil je echt iets anders dan is Valkyrie Profile zeker de moeite waard.

Rogue Galaxy ligt bij mij nu op de backlog stapel, deze gaat er pas in als ik VP heb uitgespeeld.
    pi_53049240
    TVP.

Van de week echt eerst maar eens Okami gaan uitspelen.

zondag 9 september 2007 @ 15:49:02 #7
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53050757
    Rogue Galaxy is het voor mij. Eerste 3 hoofdstukken zijn zeer goed. Het 'revelation' systeem vind ik leuk gevonden. En de controls zijn goed in elkaar gezet.

VP2 gaat op de stapel voor later. Het vlakke lopen in die eerste stad beviel me niet zo. Doet onnatuurlijk aan
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    pi_53078368
    op dit moment VP2 omdat ik RG niet aan de praat heb weten te krijgen , volgende maand maar een nieuwe PS2 kopen(of desnoods nog een paar maandjes sparen voor een PS3.
      maandag 10 september 2007 @ 19:16:52 #9
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53078606
    Cool! maar als VP2 het doet moet het toch aan de disc liggen?
    Oh enne een PS3 is de moeite waard op dit moment. 2 games waarvan 1 heavenly sword bijvoorbeeld , 1 extra controller = 170 euro korting. Een nieuwe PS2 kost je 150 euro ofzo. Maakt 320 dus je betaald 279 euro extra
    Dus het is nu al de moeite waard.

[ Bericht 2% gewijzigd door wdn op 10-09-2007 19:31:09 ]
    pi_53078962
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:16 schreef wdn het volgende:
    Cool! maar als VP2 het doet moet het toch aan de disc liggen?
    Oh enne een PS3 is de moeite waard op dit moment. 2 games waarvan 1 heavenly sword bijvoorbeeld , 1 extra controller = 170 euro korting. Een nieuwe PS2 kost je 150 euro ofzo. Maakt 420 dus je betaald 179 euro extra
    Dus het is nu al de moeite waard.
    Ik denk toch de laser aangezien het al de derde game is die niet werkt, er zijn ook weinig winkels die nog een PS2 hebben staan om het uit te testen. en tsja ik weet het nog niet met die ps3, er zijn op dit moment nog te weinig goede games op uit die ik zou willen spelen (op VF5 na dan)
      maandag 10 september 2007 @ 20:05:10 #11
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53079687
    DynaBite bij ons heeft er 1 staan als winkeldisplay met een trailer. Misschien dat alle DynaBites er dan 1 hebben(?)

Ander idee: probeer het bij iemand anders? Zullen genoeg fokkers zijn met een ps2
    pi_53079974
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 19:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik denk toch de laser aangezien het al de derde game is die niet werkt, er zijn ook weinig winkels die nog een PS2 hebben staan om het uit te testen. en tsja ik weet het nog niet met die ps3, er zijn op dit moment nog te weinig goede games op uit die ik zou willen spelen (op VF5 na dan)
    Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar reviews over RG en ik heb op verscheidene fora gelezen dat mensen die een oud model PS2 hadden de problemen ondervonden die jij omschrijft. De disc was moeilijk of niet leesbaar en dit zou komen doordat de disc dual-layer is. Zelfs op de slimline PS2's (de meer nieuwere dus) duurde het loaden erg lang bij RG. Wellicht ligt het bij dit spel dus niet aan jouw PS2, wel apart dat twee andere games ook niet werken... maar toch; ik vond het wel even waard om te melden.

pi_53080000
    Oh, en werken de plaatjes in de OP gewoon niet of doet mijn computer raar?

maandag 10 september 2007 @ 20:24:29 #14
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53080197
    Ik heb een "oldschool" PS2 en was van plan om RG te gaan halen...
    Wat zijn de klachten bij het spel, alleen lange laadtijden?

En bij mij doen de plaatjes het ook niet in de OP.
    pi_53080374
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:24 schreef Ixnay het volgende:
    Ik heb een "oldschool" PS2 en was van plan om RG te gaan halen...
    Wat zijn de klachten bij het spel, alleen lange laadtijden?

En bij mij doen de plaatjes het ook niet in de OP.
    Schijnt dat de disc niet altijd gelezen wordt door de PS2. Maar ik heb het nu over de personen die dit ook melden op bijv. een forum. Het is natuurlijk ook weer zo dat het spel bij vele duizenden anderen weer wel werkt. Ik krijg RG denk ik morgen binnen, ben benieuwd hoe het zit met het lezen van de disc en of de laadtijden nu lang zijn of niet. Laat het wel horen.
    pi_53080600
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar reviews over RG en ik heb op verscheidene fora gelezen dat mensen die een oud model PS2 hadden de problemen ondervonden die jij omschrijft. De disc was moeilijk of niet leesbaar en dit zou komen doordat de disc dual-layer is. Zelfs op de slimline PS2's (de meer nieuwere dus) duurde het loaden erg lang bij RG. Wellicht ligt het bij dit spel dus niet aan jouw PS2, wel apart dat twee andere games ook niet werken... maar toch; ik vond het wel even waard om te melden.

ik heb dus een slimline, en dat euvel heb ik idd dus ook bij midnight club 2 en genji , ik heb beide cds ook gechecked op evt krassen en stof, en zelfs een lens cleaner in mn ps2 gestopt, maar alledrie de games werken dus niet.
    pi_53081224
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

ik heb dus een slimline, en dat euvel heb ik idd dus ook bij midnight club 2 en genji , ik heb beide cds ook gechecked op evt krassen en stof, en zelfs een lens cleaner in mn ps2 gestopt, maar alledrie de games werken dus niet.
    Hmm, dan weet ik het ook niet echt meer. Denk dan dat jouw PS2 wellicht zijn beste tijd heeft gehad.

maandag 10 september 2007 @ 21:34:13 #18
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53081755
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Schijnt dat de disc niet altijd gelezen wordt door de PS2. Maar ik heb het nu over de personen die dit ook melden op bijv. een forum. Het is natuurlijk ook weer zo dat het spel bij vele duizenden anderen weer wel werkt. Ik krijg RG denk ik morgen binnen, ben benieuwd hoe het zit met het lezen van de disc en of de laadtijden nu lang zijn of niet. Laat het wel horen.
    Welke PS2 heb jij? De oudere/grotere?
    pi_53082124
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 21:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Welke PS2 heb jij? De oudere/grotere?
    Ja, de grotere. Enkele maanden na de release gehaald toen mijn eerste echte release-console gestolen was bij een huisinbraak.
    pi_53082274
    Mijne heb ik gekocht toen FF X hier gereleased werd, Rogue Galaxy geeft geen problemen tijdens het opstarten, hoe het ingame is weet ik niet. Kom ik over 1/2 weken wel achter als ik Valkyrie Profile heb uitgespeeld.
      dinsdag 11 september 2007 @ 22:02:39 #21
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53106846
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef torn_Machina het volgende:
    Mijne heb ik gekocht toen FF X hier gereleased werd
    Ik ook. En de PS3 haal ik wanneer FFXIII hier released wordt.
    pi_53107530
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 22:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik ook. En de PS3 haal ik wanneer FFXIII hier released wordt.
    Of White Knight Story/Folklore Ligt eraan welke dat als eerste gereleased wordt. Zou ook wel graag wat meer details willen weten over Star Ocean 4.

Als het 3 maar evenaard dan ben ik al meer dan tevreden.
    pi_53192146
    RG werkt prima op mijn PS2. Leuk spelletje ook, ga ik zeker wel een tijd zoet mee zijn.

zaterdag 15 september 2007 @ 13:19:29 #24
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_53195233
    Iemand die hier Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2 op zijn of haar PS3 speelt? Ben benieuwd of het werkt namelijk.
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_53196237
    tvp'tje.

Speel nog dagelijks op m'n PS2
      zaterdag 15 september 2007 @ 14:42:46 #26
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53196575
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 13:19 schreef Chocobo het volgende:
    Iemand die hier Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2 op zijn of haar PS3 speelt? Ben benieuwd of het werkt namelijk.
    Ikke! Nog sterker: heb ze allebei en werken allebei vlekkeloos.

Vandaag gekocht op de rommelmarkt:
    Ghost in the shell: stand alone complex
    Champions of Horrath.

Hopelijk doen die het ook in mijn ps3
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 14:16 schreef Darkzell het volgende:
    tvp'tje.

Speel nog dagelijks op m'n PS2
    Kan ik me voorstellen. Ik heb getwijfeld tussen een PS2 of een PS3 en kon een 2de handse PS3 kopen (vriend van me in verhuist neer engeland). Anders had ik zeker een PS2 gekocht: ik speel eigenlijk alleen maar PS2 games

Het is en blijft een apparaat met heel heel heel heel veel games.
      zaterdag 15 september 2007 @ 18:02:12 #27
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_53200566
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 14:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Ikke! Nog sterker: heb ze allebei en werken allebei vlekkeloos.
    Thanks!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_53242378
    VP2 is best tof btw
    pi_53242807
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 13:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    VP2 is best tof btw
    Het begin is best wennen, maar het battlesysteem heb je na een aantal gevechten toch vrij snel onder de knie. Vanavond maar even verder spelen, vorige week weinig tijd voor gehad.
    Ik zit al aardig ver in Chapter 3 en het verveelt mij nog niets.

Nu een volledige party die allemaal een Soul Crush hebben.
    Altijd leuk om alle 4 Soul Crushes in elkaar te linken voor hoge damage.

Ik moet toch echt een keer een Heavy Warrior gaan lvlen, want ik merk nu toch dat een Light Warrior als tank niet echt meer werkt.
    pi_53243149
    ik zit ook in chapter 3, en ookl is het systeem wennen, ben ik tot nu toe nog niet echt in moeilijkheden gekomen, ik heb wel meteen gekozen voor een heavy warrior(die undead gast die ook meedoet in de tussenfilmpjes )
      maandag 17 september 2007 @ 14:09:53 #31
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53243317
    Een light warrior als tank? lol.

Het leuke aan VP2 is dat een gevecht zich apart afspeelt van het normale spel. Het bevind zich in een 'ring' waar je uit kunt stappen. Vond ik wel leuk bedacht.
    pi_53243487
    ik vind de battle engine ook wel tof , meen menuutjes enzo , maar gewoon 4 knoppen waarmee je je characters kan bevelen om moves te maken en dat je de characters wel onafhankelijk van elkaar kan bewegen
    pi_53244042
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef wdn het volgende:
    Een light warrior als tank? lol.
    Tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad dat ik een Light Warrior als tank heb.
    Ik merk wel dat de monsters nu meer damage gaan doen dus ik kan nu beter mijn LW verwisselen met een HW.

Ik heb inmiddels genoeg HW om een keuze uit te maken. Ik zit dus nu met 15+ Einherjahr waar ik niets mee doe.

De optie om je party op te splitsen gebruik ik nooit, is alleen maar meer gedoe en het gevecht duurt langer.

Het blijft gewoon tof om elk monster compleet aan stukken te slaan.
      maandag 17 september 2007 @ 14:44:52 #34
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53244118
    Niet tof. Het zijn $$$! Het is winstgevend om ze in stukken te hakken.
    pi_53244214
    2e hands ps2 gekocht met hoop toptitels.

toch maar eens lekker al die rpg's gaan backtracken.. wat zijn wat jullie betreft echt de must have rpg's voor de ps2 ?
    underground forever baby
      maandag 17 september 2007 @ 15:03:24 #36
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53244595
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 14:48 schreef Laton het volgende:
    2e hands ps2 gekocht met hoop toptitels.

toch maar eens lekker al die rpg's gaan backtracken.. wat zijn wat jullie betreft echt de must have rpg's voor de ps2 ?
    FF10, 10-x, 12! Rogue Galaxy. Valkyrie Profile 2. Kingdom hearts. Star Ocean. Shadow of the Colossus. Dark Cloud 2. Phantom Brave. .Hack 1 tm 4. Disgaea. Breath of Fire Dragon Quarter.Magic Pengel. Xenosaga. Wild Arms 3. Suikoden III. Shadow Hearts. ICO. Jade Cocoon 2. Grandia II. La Pucelle Tactics.
    YS.
    Moet genoeg zijn voor een jaar of 2
    pi_53245137
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:03 schreef wdn het volgende:
    knip
    Bedoel je niet Suikoden 5?

Breath of Fire: Dragon Quarter was een grote teleurstelling voor mij.
    Een rpg moet geen timer hebben of een systeem waar je alleen maar kan saven met bepaalde tokens.
    Die safe tokens waren ook niet echt makkelijk te vinden, dus het spel ging bij mij al na een paar uur de kast in om er nooit meer uit te komen.

Wat mij ook irriteerde was dat het hoofdpersonage zijn Dragon Power aan het begin van het spel krijgt en dan mag je het niet eens vaak gebruiken omdat het anders game-over is. Dat soort spellen gaan mij dan op de zenuwen werken.

Ik kan je ook Shin Megami Tensei: Lucifers Call en Digital Devil Saga 1 en 2 adviseren.

Games waar ik nog erg naar uit kijk de komende maanden zijn Persona 3 en Soul Nomad and the World Eaters. Deze games zullen het eerste kwartaal van 2008 in Europa worden uitgebracht als alles mee zit.
      maandag 17 september 2007 @ 15:32:14 #38
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53245278
    Shin Megami Tensei: Lucifers Call. Nog niet gevonden
    Staat wel al een tijdje op mijn lijstje met "te vinden games".

(oh enne: mijn lijstje komt van een website met ps2 rpg's en een kwalificatie boven de 7.5 )
    pi_53245429
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:03 schreef wdn het volgende:

[..]

FF10, 10-x, 12! Rogue Galaxy. Valkyrie Profile 2. Kingdom hearts. Star Ocean. Shadow of the Colossus. Dark Cloud 2. Phantom Brave. .Hack 1 tm 4. Disgaea. Breath of Fire Dragon Quarter.Magic Pengel. Xenosaga. Wild Arms 3. Suikoden III. Shadow Hearts. ICO. Jade Cocoon 2. Grandia II. La Pucelle Tactics.
    YS.
    Moet genoeg zijn voor een jaar of 2
    vandaar de aanschaf
    underground forever baby
    pi_53245445
    KH2 mag je ook nog wel scoren dan.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_53245544
    YS en BoF vind ik ook niet echt aan te raden en X-2 eilk ook niet.
    pi_53245570
    ik hou wel van een stevig verhaal, ik hoor die persona erg goed moet zijn. zijn voorgaande delen ook aan te raden ? en zijn die in nl gereleased ?
    underground forever baby
      maandag 17 september 2007 @ 15:44:27 #43
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53245621
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    YS en BoF vind ik ook niet echt aan te raden en X-2 eilk ook niet.
    Ja maar chef. Wat jij of ik leuk vinden vind hij misschien niet leuk
    Dat lijstje kent voor elk wat leuks denk ik dan
    pi_53245830
    en Dragon Quest 8 staat er niet bij!

ja staan wel een aantal toffe titels tussen hoor, alhoewel er ook veel turn based strategy titels tussen staan , en SoTC en ICO vallen volgensmij niet echt onder het kopje RPG , maar dat zou ik zelf ook mis kunnen hebben
      maandag 17 september 2007 @ 15:56:00 #45
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53245963
    Ja hee. Ga mij een beetje afkraken
    Laton moet gewoon googlen

ico en sotc zijn meer adventures/puzzles dan rpg inderdaad. Maar qua sfeer en stevig verhaal zit je daar wel goed denk ik
    pi_53246078
    ik moet Disgaea 2 , makai kingdom en Phantom Brave nog uitspelen eilk , maar dat komt wel naar Valkyrie Profile , die games kosten mij echt teveel tijd
    pi_53246148
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:56 schreef wdn het volgende:
    Ja hee. Ga mij een beetje afkraken
    Laton moet gewoon googlen

ico en sotc zijn meer adventures/puzzles dan rpg inderdaad. Maar qua sfeer en stevig verhaal zit je daar wel goed denk ik
    ow ik google ook wel, maar hoor liever van mensen persoonlijke favorieten en waarom. geeft vaak een beter beeld of ik iets leuk vind of niet.

voor je effort, dat wel
    underground forever baby
    pi_53246197
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef Laton het volgende:
    ik hou wel van een stevig verhaal, ik hoor die persona erg goed moet zijn. zijn voorgaande delen ook aan te raden ? en zijn die in nl gereleased ?
    Voorgaande 2 delen zijn nooit naar Europa gekomen. Het derde deel is net een paar weken uit in de VS en een Europese release staat gepland voor Q1 2008.

En of je een rpg nou leuk vindt of niet dat verschilt natuurlijk per persoon.
    Ik heb zelf erg genoten van FF 10-2 maar er zijn ook mensen die het spel bagger vinden.

Mijn grootste rpg miskoop is nog steeds Breath of Fire: Dragon Quarter.
    De enige rpg die ik een paar uur heb gespeeld en nooit meer heb aangeraakt.
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
    ik moet Disgaea 2 , makai kingdom en Phantom Brave nog uitspelen eilk , maar dat komt wel naar Valkyrie Profile , die games kosten mij echt teveel tijd
    Die 3 games heb ik de storyline al wel uitgespeeld, ik ga ooit nog verder om al het optionele te voltooien.
    Dit gaat veel langer duren dan de originele storyline.
      maandag 17 september 2007 @ 16:14:03 #49
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53246425
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 16:02 schreef Laton het volgende:

[..]

ow ik google ook wel, maar hoor liever van mensen persoonlijke favorieten en waarom. geeft vaak een beter beeld of ik iets leuk vind of niet.

voor je effort, dat wel
    No problem Ben me toch aan het vervelen
    pi_53246922
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 16:05 schreef torn_Machina het volgende:

Die 3 games heb ik de storyline al wel uitgespeeld, ik ga ooit nog verder om al het optionele te voltooien.
    Dit gaat veel langer duren dan de originele storyline.
    Door alle opties/characters die je kan beheren , ben ik nog niet eens toegekomen aan het uitspelen van een van de storylines (ook omdat er tot nu toe tussendoor andere games waren die een prioriteit voor mij hadden)
      maandag 8 oktober 2007 @ 01:53:08 #51
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_53781901
    Ik heb wat vragen over een Amerikaanse PS2 (NTSC). Wat heb ik nodig om dat hier aan te kunnen sluiten? Heb ik een soort adapter nodig? En kan ik een RGB kabel gebruiken (SCART) om het aan te sluiten op de TV?
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_53786063
    ligt aan je TV. Als je TV 100 Hz is, kun je gewoon je Amerikaanse PS2 op je TV aansluiten. Als je een TV hebt die zowel 50 als 60 Hz aan kan ook. Alleen als je een old-school TV hebt die alleen 50Hz kan laten zien, zul je een NTSC-PAL-converter (15 euro ofzo) moeten kopen.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      maandag 8 oktober 2007 @ 11:11:02 #53
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_53786230
    Je TV moet ook gewoon NTSC beeld aankunnen. Ik heb een TV die alles fijn op 60 Hz kan afspelen, maar NTSC games geven mooi zwart wit beeld.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 8 oktober 2007 @ 16:24:37 #54
    65330 Ruzbeh
    pi_53793403
    Dan maar een Amerikaanse PS2 importeren. En vooral met de sterke euro en goedkope games wordt dat voordelig.
      maandag 8 oktober 2007 @ 16:29:15 #55
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53793522
    Yakuza.... spoor je wel TS?

Trouwens ik heb valkyre2silmeria en rogue galaxy ook en ik vind het beiden topspellen.

Was laatste tijd veel met orochi warriors bezig maar ga nu denk ik weer valkyre verder spelen.
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:39:19 #56
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_53826846
    Van het weekend eindelijk Def Jam : Fight For NY uitgespeeld , gelukkig dat die 1 vs 3 battle die er op de cube versie in zat, hier ontbrak
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:42:39 #57
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53826931
    dat was juist het leukst van dat spel.
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:44:03 #58
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_53826969
    quote:
    Op dinsdag 9 oktober 2007 23:42 schreef BaajGuardian het volgende:
    dat was juist het leukst van dat spel.
    niet in story mode, als je nog underleveled bent

(en ik heb het niet over de FFA's maar over een match tegen snowman, pockets en House na het gevecht met redman , waarbij ze alledrie tegen jou aa het butsen zijn ipv elkaar afmaken)
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:51:04 #59
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53827152
    Dat is dus juist leuk ja, nooit moeite mee gehad
    Je moet dan ook goede combinaties maken zodat je vette moves krijgt, zoals een muay thai boxer build.
    (mijn fav)
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:54:31 #60
    3462 PaRoDiUzZ
    Hiphop Hippie
    pi_53827239
    quote:
    Op dinsdag 9 oktober 2007 23:51 schreef BaajGuardian het volgende:
    Dat is dus juist leuk ja, nooit moeite mee gehad
    Je moet dan ook goede combinaties maken zodat je vette moves krijgt, zoals een muay thai boxer build.
    (mijn fav)
    ow mn eerste fighter was een streetfighter/wrestler/martial artist 2de was een kickboxer/submissionist/martial artist , en nu bezig met een martial/street/kick , en die builds die zie ik dus niet , zelfs met alles gemaxed.
    pi_53827319
    ps2 bevalt goed

lekker klein ook lol.

huidige favorieten: FF12 en Okami. ook enige dat ik speel samen met halo3 op 360, anders dan raak je verhaal en controls toch maar kwijt
    underground forever baby
      woensdag 10 oktober 2007 @ 00:03:04 #62
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53827453
    quote:
    Op dinsdag 9 oktober 2007 23:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

ow mn eerste fighter was een streetfighter/wrestler/martial artist 2de was een kickboxer/submissionist/martial artist , en nu bezig met een martial/street/kick , en die builds die zie ik dus niet , zelfs met alles gemaxed.
    De build is als je bepaalde combinaties op de juiste volgorde maakt dus met die vechttypes, dan unlock je nieuwe stylen en een daarvan is bijv drunken kungfu een ander muay thai (fav.) mijn muay thai popje is onverslaanbaar, die word amper geraakt zelfs.
    pi_53827558
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De build is als je bepaalde combinaties op de juiste volgorde maakt dus met die vechttypes, dan unlock je nieuwe stylen en een daarvan is bijv drunken kungfu een ander muay thai (fav.) mijn muay thai popje is onverslaanbaar, die word amper geraakt zelfs.
    Dat weet ik , maar de meeste van die styles zijn alleen te verkrijgen als je martial arts al begin stijl neemt waardoor vooral het gevecht tegen ice-t in het begin een hel is(met de rest van de stijlen versla ik hem echt binnen no time)
      woensdag 10 oktober 2007 @ 00:17:47 #64
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53827823
    Geen enkel gevecht vond ik moeilijk met MA hoor.
    Ook ice-t niet, gewoon tegen de muur omhoog keilen.
    pi_53827969
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:
    Geen enkel gevecht vond ik moeilijk met MA hoor.
    Ook ice-t niet, gewoon tegen de muur omhoog keilen.
    leuk en aardig , maar in het eerste gevecht tegen ice-t sta je in een worstelring , dus heb je op de 4 hoeken na niks om hem tegen aan te keilen
      woensdag 10 oktober 2007 @ 00:39:34 #66
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53828223
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

leuk en aardig , maar in het eerste gevecht tegen ice-t sta je in een worstelring , dus heb je op de 4 hoeken na niks om hem tegen aan te keilen
    dus, hij is gewoon simpel, of jij hebt het spel niet zoveel gespeeld.
    pi_53828289
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 00:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dus, hij is gewoon simpel, of jij hebt het spel niet zoveel gespeeld.
    wel eens op hard gespeeld?
      woensdag 10 oktober 2007 @ 07:43:50 #68
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53830225
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 00:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

wel eens op hard gespeeld?
    Ik speel altijd op hard met spellen anders is het niks an.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:16:06 #69
    65330 Ruzbeh
    pi_53909663
    Ik denk dat ik maar een PAL PS2 ga kopen i.p.v. een NTSC.

Het is dan wel duurder maar wel gelijk een heel stuk makkelijker. Alhoewel ik ook PS1 games wil hebben de zeldzame PS1 games zijn makkelijker te vinden als NTSC dan PAL.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:44:10 #70
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53910110
    Vandaag op de markt Capcom vs snk2 gekocht voor maar 10 euri
    Te kicken gewoon
    pi_53911041
    Final Fantasy 12 gekocht. Vrijwel overal 20e, voor wie hem nog niet heeft
    pi_53911212
    Ik zit er ook over te denken om eens een keer een ps2 aan te gaan schaffen. Weet iemand of er ergens nog leuke aanbiedingen zijn? 150 euro voor de starterspack vind ik nog wat teveel.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:10:33 #73
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_53911535
    Moet je nog een telefoon hebben? Want ik zie regelmatig een gratis PS2 bij abbo's

Mr.G: 20 euro is een nette prijs voor 100+ game-uren.
    7 ligt ook voor <20 euro bij mm
    pi_53911685
    FF 12 is deze week platinum gegaan, vandaar zeker die prijsdaling naar 20 euro.
    pi_53924022
    Vraagje, heb net een tweedehands PS2 gekocht en vroeg me af of er nog spellen zijn die de moeite waard is om online te spelen voordat ik moeite ga doen om men i-net om te leggen. Vraag me dan vooral af of er nog een beetje online community is.
      zondag 14 oktober 2007 @ 13:54:44 #76
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_53924102
    tuurlijk er is een hele bloeiende comm..

socom............dat is het
    Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_53978812
    Vraagje ..kan ik mijn PS2 aan m'n Samsung 206BW hangen? En zo ja, welke kabel heb ik daar voor nodig?
    Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:58:37 #78
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_54038342
    Ben er naarstig over aan het denken om een PS2 Lite Version aan te schaffen, met de benodigde klassiekers. Ben altijd meer van de Nintendo geweest (altijd eigenlijk) en toevallig een twee jaar terug een 360 gekocht waar ik totaal geen spijt van heb. Toch bekruipt mij het gevoel dat ik iets gemist heb, namelijk de PS2. Denken jullie dat dit een strak plan is of krijg ik de deksel op mijn neus? En welke klassiekers MOETEN gespeeld worden op de PS2?
    live as if you'll die today
    dream as if you'll live forever
    - james 'jimmy' dean
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:33:50 #79
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_54039071
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 19:58 schreef Lyzio het volgende:
    Ben er naarstig over aan het denken om een PS2 Lite Version aan te schaffen, met de benodigde klassiekers. Ben altijd meer van de Nintendo geweest (altijd eigenlijk) en toevallig een twee jaar terug een 360 gekocht waar ik totaal geen spijt van heb. Toch bekruipt mij het gevoel dat ik iets gemist heb, namelijk de PS2. Denken jullie dat dit een strak plan is of krijg ik de deksel op mijn neus? En welke klassiekers MOETEN gespeeld worden op de PS2?
    Volgens mij is het wel een strak plan, maar de vraag is natuurlijk wel een beetje in welk genre...

Daarnaast moet je er ook even rekening mee houden dat de PS2 qua grafische pracht natuurlijk geen Xbox360 is, maar desalniettemin zeer mooie beelden op je TV kan toveren.

Echte must-haves in het algemeen:

* God of War 1 & 2
    * Final Fantasy X
    * ICO
    * Shadow of the Colossus
    * Ratchet & Clank (ik heb alleen deel 1, iemand anders betere suggesties?)
    * Jak & Daxter (zelf nooit gespeeld)
    * Gran Turismo 3 of 4
    * Primal
    * Zone of the Enders

Anders kom ik nog op veel titels die je waarschijnlijk al gespeeld hebt zoals de GTA reeks, Soul Calibur, etc.
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
    pi_54044265
    Thanks voor de lijstjes Ik heb een PS3 met backwards compatibility en wil nu dus de PS2-topgames nog in huis halen.

Ik heb zelf gisteren Devil May Cry 3 gekocht. Ook heb ik Final Fantasy X en Metal Gear Solid 2.
    pi_54045653
    Action/Adventure:
    Jak & Daxter 1 t/m 3
    Okami
    God of War 1&2
    GTA VC en SA
    Canis Canem Edit
    ICO
    Kingdom Hearts 1 & 2

Fighting:

Soul Calibur 2
    Tekken 5
    Def Jam: Fight For NY
    Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2
    Virtua Fighter 4: Evolution

RPG:

Final Fantasy X
    Final Fantasy XII
    Star Ocean : Till The End Of Time
    Grandia II
    Dragon Quest: Journey Of The Cursed King
    Rogue Galaxy
    Valkyrie Profile 2: Silmeria
    Shadow Hearts: Conveant

TBS(Turn Based Strategy):

Disgaea 1 & 2
    Phantom Brave

Racing(sim):

Grand Turismo 3&4

Racing(arcade):

Outrun 2006: Coast To Coast
    Burnout 2&3
    Ned For Speed Most Wanted
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:45:29 #82
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_54045973
    dw en sw series niet vergeten
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 03:45:39 #83
    65330 Ruzbeh
    pi_54047242
    Ik zie net dat er niet eens een release datum is voor Persona 3.

Ik denk dat ik maar nog een keer een Amerikaanse PS2 ga overwegen.
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:22:27 #84
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_54048356
    Gewoon sparen voor een PS3, je zult er geen spijt van krijgen.
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
    pi_54051177
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 03:45 schreef Ruzbeh het volgende:
    Ik zie net dat er niet eens een release datum is voor Persona 3.

Ik denk dat ik maar nog een keer een Amerikaanse PS2 ga overwegen.
    Persona 3 staat nog steeds op een Q1 2008 release voor Europa.
    Ik zou nog maar even wachten met een Amerikaanse Ps2.
    pi_54056163
    Ik zit met een probleem:
    mijn oude ps1 SCART kabel die ik voor de ps2 gebruikte is overleden nu had ik nog een kabel voor de ps2 op een andere tv (100 hz) aangesloten, niks aan de hand ik kon gewoon mijn amerikaanse FXII spelen, nu heb ik deze kabel op mijn 60 hz tv aangesloten maar zoals al eerder in het topic vermeld is mijn beeld zwart wit, wat moet ik nu kopen wil ik FXII in kleur spelen?
    bvd

(ik weet dat een soortgelijke vraag al is gesteld maar daar is geen antwoord op)
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:45:48 #87
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_54056425
    Je TV kan geen NTSC aan, koop een converter. Staat ook al in dit topic
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_54073882
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 23:44 schreef BobbyJames het volgende:
    Vraagje ..kan ik mijn PS2 aan m'n Samsung 206BW hangen? En zo ja, welke kabel heb ik daar voor nodig?
    Of is het gewoon niet mogelijk?
      zondag 21 oktober 2007 @ 21:53:04 #89
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_54077866
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Of is het gewoon niet mogelijk?
    Dat ligt aan de aansluitingen die je monitor heeft natuurlijk, dat ga ik niet zitten googlen voor jou Overigens is het antwoord echt niet moeilijk

Kijk welke aansluitingen er zijn en ga dan naar www.psxshop.nl en kijk of ze daar een PS2 kabel hebben die een van jouw monitor aansluitingen heeft.

Een *klein* beetje moeite mag je zelf wel doen
    pi_54081596
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat ligt aan de aansluitingen die je monitor heeft natuurlijk, dat ga ik niet zitten googlen voor jou Overigens is het antwoord echt niet moeilijk

Kijk welke aansluitingen er zijn en ga dan naar www.psxshop.nl en kijk of ze daar een PS2 kabel hebben die een van jouw monitor aansluitingen heeft.

goede tip die winkel

was er maar iets dat de ps2 anti aliasing gaf.. tis wel echt wennen na xbox en 360 dit
    underground forever baby
    pi_54085601
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Monitor heeft een DVI ingang.
    Bedankt voor die site, maar er bestaat volgens mij alleen zo'n tooltje voor de ps3.

[ Bericht 4% gewijzigd door BobbyJames op 22-10-2007 11:12:13 ]
    pi_54093161
    Vanmiddag heerlijk de hele middag gespendeerd aan Okami aangezien ik toch een beetje ziekjes thuis zit. Ik denk dat ik hem de komende dagen wel uit ga spelen, zit nu op 24 uur en heb net Nine Tails verslagen op Oni Island.

pi_54115770
    Verwachten jullie nog dat het de moeite zal zijn om de nieuwe pes of fifa te halen voor de ps2? Of kan ik beter een jaartje overslaan en volgend jaar de spellen voor de ps3 kopen?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:36:59 #94
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_54117972
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 18:07 schreef Laniboekje het volgende:
    Vanmiddag heerlijk de hele middag gespendeerd aan Okami aangezien ik toch een beetje ziekjes thuis zit. Ik denk dat ik hem de komende dagen wel uit ga spelen, zit nu op 24 uur en heb net Nine Tails verslagen op Oni Island.

Je bent er echt nog lang niet ik zat op 44 uur
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_54155395
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 20:36 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Je bent er echt nog lang niet ik zat op 44 uur
    Say what? Ik hoef nog maar 1 brush techniek, hoe kan het dan nog eens 20 uur gaan duren? Ben benieuwd!

* Laniboekje Okami opstarten gaat.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:26:43 #96
    65330 Ruzbeh
    pi_54173186
    Ik heb mijn allereerste Playstation game gekocht.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:06:57 #97
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_54175366
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 11:21 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Say what? Ik hoef nog maar 1 brush techniek, hoe kan het dan nog eens 20 uur gaan duren? Ben benieuwd!

* Laniboekje Okami opstarten gaat.

Ja dat dacht ik toen ook
    Psn online ID Tec-Deacon
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_54177197
    Toch een weekje geleden maar een ps2 gekocht met Gran Turismo 4, Final Fantasy XII en God of War.

Ben ik de enige die final fantasy zwaar vind tegen vallen? Vooral het verhaal is tot nu toe nogal matig (
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    ).

Gran Turismo 4 en God of War zijn wel geweldig.
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:32:19 #99
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_54178704
    -Ik- vond FF12 goed zolang ik van de gambits afblijf. Want dat maakt het autoplay.
    De ingame video's waren mooi en ik vond het verhaal ook goed (niet perfect maar goed).

En ja ik heb 7 ook gespeeld maar kan maar niet wennen aan de manier hoe je loopt enzo.
    pi_54178834
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 11:32 schreef wdn het volgende:
    -Ik- vond FF12 goed zolang ik van de gambits afblijf. Want dat maakt het autoplay.
    Van iedereen. Dan heb je echt heeeel veel knopjes lopen indrukken. Ik speel lekker met gambits en stel die dan ook lekker in. Dat maakt het wat sneller en imho ook leuker speelbaar.

Voor old school rpg`s heb ik DQ al wel
    Speaking is not communicating.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')