Ik vind Valkyrie Profile eigenlijk heerlijk weg spelen. De eerste 10 minuten moest ik ook wel aan de controls wennen, maar nu weet ik niet meer beter.quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:10 schreef wdn het volgende:
Rogue Galaxy is super
Valkyrie is vreemd. Vreemde stijl van bewegen![]()
Allebei natuurlijk, maar Rogue Galaxy is meer real time battle en Valkyrie Profile is een mix van realtime en turnbased. Het is een battlesysteem dat ik nog nooit eerder heb gezien.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:57 schreef Ixnay het volgende:
Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2?
Wat is voor een doorwinterde RPG-speler een betere keuze?
Ik denk toch de laser aangezien het al de derde game is die niet werkt, er zijn ook weinig winkels die nog een PS2 hebben staan om het uit te testen. en tsja ik weet het nog niet met die ps3, er zijn op dit moment nog te weinig goede games op uit die ik zou willen spelen (op VF5 na dan)quote:Op maandag 10 september 2007 19:16 schreef wdn het volgende:
Cool! maar als VP2 het doet moet het toch aan de disc liggen?![]()
Oh enne een PS3 is de moeite waard op dit moment. 2 games waarvan 1 heavenly sword bijvoorbeeld , 1 extra controller = 170 euro korting. Een nieuwe PS2 kost je 150 euro ofzo. Maakt 420 dus je betaald 179 euro extra![]()
Dus het is nu al de moeite waard.
Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar reviews over RG en ik heb op verscheidene fora gelezen dat mensen die een oud model PS2 hadden de problemen ondervonden die jij omschrijft. De disc was moeilijk of niet leesbaar en dit zou komen doordat de disc dual-layer is. Zelfs op de slimline PS2's (de meer nieuwere dus) duurde het loaden erg lang bij RG. Wellicht ligt het bij dit spel dus niet aan jouw PS2, wel apart dat twee andere games ook niet werken... maar toch; ik vond het wel even waard om te melden.quote:Op maandag 10 september 2007 19:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk toch de laser aangezien het al de derde game is die niet werkt, er zijn ook weinig winkels die nog een PS2 hebben staan om het uit te testen. en tsja ik weet het nog niet met die ps3, er zijn op dit moment nog te weinig goede games op uit die ik zou willen spelen (op VF5 na dan)
Schijnt dat de disc niet altijd gelezen wordt door de PS2. Maar ik heb het nu over de personen die dit ook melden op bijv. een forum. Het is natuurlijk ook weer zo dat het spel bij vele duizenden anderen weer wel werkt. Ik krijg RG denk ik morgen binnen, ben benieuwd hoe het zit met het lezen van de disc en of de laadtijden nu lang zijn of niet. Laat het wel horen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:24 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb een "oldschool" PS2 en was van plan om RG te gaan halen...
Wat zijn de klachten bij het spel, alleen lange laadtijden?
En bij mij doen de plaatjes het ook niet in de OP.
ik heb dus een slimline, en dat euvel heb ik idd dus ook bij midnight club 2 en genji , ik heb beide cds ook gechecked op evt krassen en stof, en zelfs een lens cleaner in mn ps2 gestopt, maar alledrie de games werken dus niet.quote:Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Ik was een beetje op internet aan het zoeken naar reviews over RG en ik heb op verscheidene fora gelezen dat mensen die een oud model PS2 hadden de problemen ondervonden die jij omschrijft. De disc was moeilijk of niet leesbaar en dit zou komen doordat de disc dual-layer is. Zelfs op de slimline PS2's (de meer nieuwere dus) duurde het loaden erg lang bij RG. Wellicht ligt het bij dit spel dus niet aan jouw PS2, wel apart dat twee andere games ook niet werken... maar toch; ik vond het wel even waard om te melden.
![]()
Hmm, dan weet ik het ook niet echt meer. Denk dan dat jouw PS2 wellicht zijn beste tijd heeft gehad.quote:Op maandag 10 september 2007 20:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik heb dus een slimline, en dat euvel heb ik idd dus ook bij midnight club 2 en genji , ik heb beide cds ook gechecked op evt krassen en stof, en zelfs een lens cleaner in mn ps2 gestopt, maar alledrie de games werken dus niet.
Welke PS2 heb jij? De oudere/grotere?quote:Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Schijnt dat de disc niet altijd gelezen wordt door de PS2. Maar ik heb het nu over de personen die dit ook melden op bijv. een forum. Het is natuurlijk ook weer zo dat het spel bij vele duizenden anderen weer wel werkt. Ik krijg RG denk ik morgen binnen, ben benieuwd hoe het zit met het lezen van de disc en of de laadtijden nu lang zijn of niet. Laat het wel horen.
Ja, de grotere. Enkele maanden na de release gehaald toen mijn eerste echte release-console gestolen was bij een huisinbraak.quote:Op maandag 10 september 2007 21:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Welke PS2 heb jij? De oudere/grotere?
Ik ook. En de PS3 haal ik wanneer FFXIII hier released wordt.quote:Op maandag 10 september 2007 21:51 schreef torn_Machina het volgende:
Mijne heb ik gekocht toen FF X hier gereleased werd
Of White Knight Story/Folklorequote:Op dinsdag 11 september 2007 22:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ook. En de PS3 haal ik wanneer FFXIII hier released wordt.
Ikke! Nog sterker: heb ze allebei en werken allebei vlekkeloos.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:19 schreef Chocobo het volgende:
Iemand die hier Rogue Galaxy of Valkyrie Profile 2 op zijn of haar PS3 speelt? Ben benieuwd of het werkt namelijk.
Kan ik me voorstellen. Ik heb getwijfeld tussen een PS2 of een PS3 en kon een 2de handse PS3 kopen (vriend van me in verhuist neer engeland). Anders had ik zeker een PS2 gekocht: ik speel eigenlijk alleen maar PS2 gamesquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:16 schreef Darkzell het volgende:
tvp'tje.
Speel nog dagelijks op m'n PS2
Thanks!quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Ikke! Nog sterker: heb ze allebei en werken allebei vlekkeloos.
Het begin is best wennen, maar het battlesysteem heb je na een aantal gevechten toch vrij snel onder de knie. Vanavond maar even verder spelen, vorige week weinig tijd voor gehad.quote:
Tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad dat ik een Light Warrior als tank heb.quote:Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef wdn het volgende:
Een light warrior als tank? lol.
FF10, 10-x, 12! Rogue Galaxy. Valkyrie Profile 2. Kingdom hearts. Star Ocean. Shadow of the Colossus. Dark Cloud 2. Phantom Brave. .Hack 1 tm 4. Disgaea. Breath of Fire Dragon Quarter.Magic Pengel. Xenosaga. Wild Arms 3. Suikoden III. Shadow Hearts. ICO. Jade Cocoon 2. Grandia II. La Pucelle Tactics.quote:Op maandag 17 september 2007 14:48 schreef Laton het volgende:
2e hands ps2 gekocht met hoop toptitels.
toch maar eens lekker al die rpg's gaan backtracken.. wat zijn wat jullie betreft echt de must have rpg's voor de ps2 ?
Bedoel je niet Suikoden 5?quote:Op maandag 17 september 2007 15:03 schreef wdn het volgende:
knip
vandaar de aanschafquote:Op maandag 17 september 2007 15:03 schreef wdn het volgende:
[..]
FF10, 10-x, 12! Rogue Galaxy. Valkyrie Profile 2. Kingdom hearts. Star Ocean. Shadow of the Colossus. Dark Cloud 2. Phantom Brave. .Hack 1 tm 4. Disgaea. Breath of Fire Dragon Quarter.Magic Pengel. Xenosaga. Wild Arms 3. Suikoden III. Shadow Hearts. ICO. Jade Cocoon 2. Grandia II. La Pucelle Tactics.
YS.
Moet genoeg zijn voor een jaar of 2![]()
Ja maar chef. Wat jij of ik leuk vinden vind hij misschien niet leukquote:Op maandag 17 september 2007 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
YS en BoF vind ik ook niet echt aan te raden en X-2 eilk ook niet.
ow ik google ook wel, maar hoor liever van mensen persoonlijke favorieten en waarom. geeft vaak een beter beeld of ik iets leuk vind of niet.quote:Op maandag 17 september 2007 15:56 schreef wdn het volgende:
Ja hee. Ga mij een beetje afkraken![]()
![]()
Laton moet gewoon googlen![]()
ico en sotc zijn meer adventures/puzzles dan rpg inderdaad. Maar qua sfeer en stevig verhaal zit je daar wel goed denk ik![]()
Voorgaande 2 delen zijn nooit naar Europa gekomen. Het derde deel is net een paar weken uit in de VS en een Europese release staat gepland voor Q1 2008.quote:Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef Laton het volgende:
ik hou wel van een stevig verhaal, ik hoor die persona erg goed moet zijn. zijn voorgaande delen ook aan te raden ? en zijn die in nl gereleased ?
Die 3 games heb ik de storyline al wel uitgespeeld, ik ga ooit nog verder om al het optionele te voltooien.quote:Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik moet Disgaea 2 , makai kingdom en Phantom Brave nog uitspelen eilk , maar dat komt wel naar Valkyrie Profile , die games kosten mij echt teveel tijd
No problemquote:Op maandag 17 september 2007 16:02 schreef Laton het volgende:
[..]
ow ik google ook wel, maar hoor liever van mensen persoonlijke favorieten en waarom. geeft vaak een beter beeld of ik iets leuk vind of niet.![]()
voor je effort, dat wel
![]()
Door alle opties/characters die je kan beheren , ben ik nog niet eens toegekomen aan het uitspelen van een van de storylines (ook omdat er tot nu toe tussendoor andere games waren die een prioriteit voor mij hadden)quote:Op maandag 17 september 2007 16:05 schreef torn_Machina het volgende:
Die 3 games heb ik de storyline al wel uitgespeeld, ik ga ooit nog verder om al het optionele te voltooien.
Dit gaat veel langer duren dan de originele storyline.![]()
niet in story mode, als je nog underleveled bentquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:42 schreef BaajGuardian het volgende:
dat was juist het leukst van dat spel.
ow mn eerste fighter was een streetfighter/wrestler/martial artist 2de was een kickboxer/submissionist/martial artist , en nu bezig met een martial/street/kickquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat is dus juist leuk ja, nooit moeite mee gehad
Je moet dan ook goede combinaties maken zodat je vette moves krijgt, zoals een muay thai boxer build.
(mijn fav)
De build is als je bepaalde combinaties op de juiste volgorde maakt dus met die vechttypes, dan unlock je nieuwe stylen en een daarvan is bijv drunken kungfu een ander muay thai (fav.) mijn muay thai popje is onverslaanbaar, die word amper geraakt zelfs.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ow mn eerste fighter was een streetfighter/wrestler/martial artist 2de was een kickboxer/submissionist/martial artist , en nu bezig met een martial/street/kick, en die builds die zie ik dus niet , zelfs met alles gemaxed.
Dat weet ik , maar de meeste van die styles zijn alleen te verkrijgen als je martial arts al begin stijl neemt waardoor vooral het gevecht tegen ice-t in het begin een hel is(met de rest van de stijlen versla ik hem echt binnen no time)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De build is als je bepaalde combinaties op de juiste volgorde maakt dus met die vechttypes, dan unlock je nieuwe stylen en een daarvan is bijv drunken kungfu een ander muay thai (fav.) mijn muay thai popje is onverslaanbaar, die word amper geraakt zelfs.
leuk en aardig , maar in het eerste gevecht tegen ice-t sta je in een worstelring , dus heb je op de 4 hoeken na niks om hem tegen aan te keilenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Geen enkel gevecht vond ik moeilijk met MA hoor.
Ook ice-t niet, gewoon tegen de muur omhoog keilen.
dus, hij is gewoon simpel, of jij hebt het spel niet zoveel gespeeld.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
leuk en aardig , maar in het eerste gevecht tegen ice-t sta je in een worstelring , dus heb je op de 4 hoeken na niks om hem tegen aan te keilen
wel eens op hard gespeeld?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dus, hij is gewoon simpel, of jij hebt het spel niet zoveel gespeeld.
Ik speel altijd op hard met spellen anders is het niks an.quote:
Volgens mij is het wel een strak plan, maar de vraag is natuurlijk wel een beetje in welk genre...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:58 schreef Lyzio het volgende:
Ben er naarstig over aan het denken om een PS2 Lite Version aan te schaffen, met de benodigde klassiekers. Ben altijd meer van de Nintendo geweest (altijd eigenlijk) en toevallig een twee jaar terug een 360 gekocht waar ik totaal geen spijt van heb. Toch bekruipt mij het gevoel dat ik iets gemist heb, namelijk de PS2. Denken jullie dat dit een strak plan is of krijg ik de deksel op mijn neus? En welke klassiekers MOETEN gespeeld worden op de PS2?
Persona 3 staat nog steeds op een Q1 2008 release voor Europa.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 03:45 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zie net dat er niet eens een release datum is voor Persona 3.
Ik denk dat ik maar nog een keer een Amerikaanse PS2 ga overwegen.
Of is het gewoon niet mogelijk?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:44 schreef BobbyJames het volgende:
Vraagje ..kan ik mijn PS2 aan m'n Samsung 206BW hangen? En zo ja, welke kabel heb ik daar voor nodig?
Dat ligt aan de aansluitingen die je monitor heeft natuurlijk, dat ga ik niet zitten googlen voor jouquote:
goede tip die winkelquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat ligt aan de aansluitingen die je monitor heeft natuurlijk, dat ga ik niet zitten googlen voor jouOverigens is het antwoord echt niet moeilijk
Kijk welke aansluitingen er zijn en ga dan naar www.psxshop.nl en kijk of ze daar een PS2 kabel hebben die een van jouw monitor aansluitingen heeft.
Een *klein* beetje moeite mag je zelf wel doen
Monitor heeft een DVI ingang.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat ligt aan de aansluitingen die je monitor heeft natuurlijk, dat ga ik niet zitten googlen voor jouOverigens is het antwoord echt niet moeilijk
Kijk welke aansluitingen er zijn en ga dan naar www.psxshop.nl en kijk of ze daar een PS2 kabel hebben die een van jouw monitor aansluitingen heeft.
Een *klein* beetje moeite mag je zelf wel doen
Je bent er echt nog lang nietquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:07 schreef Laniboekje het volgende:
Vanmiddag heerlijk de hele middag gespendeerd aan Okami aangezien ik toch een beetje ziekjes thuis zit. Ik denk dat ik hem de komende dagen wel uit ga spelen, zit nu op 24 uur en heb net Nine Tails verslagen op Oni Island.
Say what? Ik hoef nog maar 1 brush techniek, hoe kan het dan nog eens 20 uur gaan duren? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:36 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
Je bent er echt nog lang nietik zat op 44 uur
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:21 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Say what? Ik hoef nog maar 1 brush techniek, hoe kan het dan nog eens 20 uur gaan duren? Ben benieuwd!
* Laniboekje Okami opstarten gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.).
Gran Turismo 4 en God of War zijn wel geweldig.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:32 schreef wdn het volgende:
-Ik- vond FF12 goed zolang ik van de gambits afblijf. Want dat maakt het autoplay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |