abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24863307

Sony's Playstation®2
's Werelds populairste gameconsole! Er zijn al ruim 80 miljoen exemplaren van verscheept en dit aantal blijft maar toenemen! Met alweer 4 jaren op de Nederlandse markt en een recente cosmetische update, blijft de PS2 een topconsole!

Potentiële Toppers
Nieuwe PS2-spellen zijn nog altijd vrij prijzig. Als je ¤50 tot ¤60 uitgeeft aan een spel wil je natuurlijk dat je geld goed besteed is. Hoewel "goed" een zeer persoonlijk begrip is, zijn er toch altijd spellen die in meerdere opzichten kwalitatief boven de rest uitsteken. Dit zijn toekomstige spellen die je in de gaten moet houden:
  • Ace Combat 5
  • Devil May Cry 3
  • Dragon Quest VII
  • Final Fantasy XII
  • Gran Turismo 4
  • God of War
  • MGS3: Snake Eater
  • Tekken 5
  • TimeSplitters: Future Perfect

Essentiële Accesoires
    Als je een PS2 hebt, of van plan bent er een aan te schaffen dan zijn er een aantal accessoires die haast onmisbaar zijn:

• De officiële Dual Shock 2 controller van Sony

Standaard wordt er minimaal één meegeleverd bij de PS2. Maar als je met z'n tweeën wilt spelen heb je natuurlijk een extra controller nodig! Deze controller is zeer robuust en betrouwbaar en de officiële is eigenlijk de beste die je kunt kopen! Verkrijgbaar vanaf ¤29,99.

• De officiële 8MB memory card van Sony

Zonder memory card geen savegames, zonder savegames geen mogelijkheid om vooruitgang te boeken in je spellen. 8MB lijkt misschien wat weinig, maar je kunt er aardig wat savegames op kwijt. Er zijn ook "third party" memory cards die meer opslagruimte bieden, maar ook hier geldt dat de officiële memory cards van Sony het meest betrouwbaar zijn. Verkrijgbaar vanaf ¤29,99 of ¤44,99 voor een dual pack.

• De RGB-kabel aka Scartkabel aka Euro-AV-kabel

Wil je dat je PS2-games volledig tot hun recht komen op je televisie, neem dan een RGB-kabel! Je PS2 rekent grafisch met RGB-waarden, je tv werkt intern met RGB-waarden. Hoe kun je het beeldsignaal het beste vanuit je PS2 naar je tv sturen? Juist! In de vorm van RGB-waarden! Gooi je meegeleverde AV-kabeltje maar weg. Deze gebruikt namelijk analoge compressie om alle kleurinformatie over één kabeltje te kunnen sturen. Hierdoor gaat veel kwaliteit verloren, terwijl de RGB-kabel de kleuren Rood Groen en Blauw gescheiden naar je tv stuurt zonder enig verlies van kwaliteit. Vrijwel iedere Europese tv heeft minstens één scartaansluiting die RGB ondersteunt. Of je de officiële van Sony gebruikt of een "third party"-versie maakt eigenlijk niet uit. (let op: Bij dvd-playback wordt RGB helaas niet ondersteund, wegens "kopiëerbeveiliging".)

• De netwerk adapter van Sony

Heb je een oude (grote) PS2 en wil je online gamen? Dan moet je deze netwerkadapter hebben. Zonder deze netwerkadapter kom je niet online. De vernieuwde kleine PS2 heeft al een ingebouwde netwerkpoort en heeft deze netwerkadapter dus niet nodig. Verkrijgbaar vanaf ¤26,99

Voorgaande PS2-Topics
    Wil je iets weten over een wat ouder spel of wil je gewoon de geschiedenis van de Fok!-PS2-topicreeks bekijken, dan zijn hier de links naar de voorgaande PS2-topics:
    [PS2 01] - [PS2 02] - [PS2 03] - [PS2 04] - [PS2 05] - [PS2 06] - [PS2 07] - [PS2 08] - [PS2 09] - [PS2 10]
    [PS2 11] - [PS2 12] - [PS2 13] - [PS2 14] - [PS2 15] - [PS2 16] - [PS2 17] - [PS2 18] - [PS2 19] - [PS2 20]
    [PS2 21] - [PS2 22] - [PS2 23] - [PS2 24] - [PS2 25] - [PS2 26] - [PS2 27] - [PS2 28] - [PS2 29] - [PS2 30]
    [PS2 31] - [PS2 32] - [PS2 33] - [PS2 34] - [PS2 35] - [PS2 36]

PSP-Topics
    Wil je meer te weten komen of wil je iets kwijt over Sony's nieuwe handheld? Dan kun je terecht in de PSP-topics:
    [PSP 01] - [PSP 02] - [PSP 03] - [PSP 04] - [PSP 05]

Links
    Meer informatie over de Playstation2 of PS2-spellen? Hier zijn wat interessante links:
  • Officiële Playstation Site (NL)
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer
  • DGS-Online

Online Gamewinkels
    Het voordeel van online winkels boven gewone winkels is, dat de prijzen van spellen vaak een stuk lager liggen. Zelfs als je de verzendkosten meerekent! Ook als je opzoek bent naar een wat ouder spel, kunnen webshops uitkomst bieden. Nadeel is natuurlijk dat je het spel niet meteen in je handen hebt. Voor sommige webshops heb je een creditcard nodig, maar bij de meeste Nederlandse winkels kun je ook vooruit betalen of het spel onder rembours op laten sturen. Enkele links:
  • Dimension Plus (NL)
  • GCshop (NL)
  • Nedgame (NL)
  • CD-Wow
  • Play.com

Bron van OP
  • pi_24863344
    Is dat Romancing Saga van Square-Enix trouwens een vervolg op Unlimited Saga?
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:34:52 #3
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_24863370
    Aangezien P-Style overal op reageert en altijd maar een LAPO wilt hebben ofzo in dit topic, zet ik even mijn laatste nieuws berichten van het vorige topic hier

Romancing Saga trailer: http://square.radix.accelia.net/saga01.asx

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:36:00 #4
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_24863391
    He HEEEERLIJK !!!

Ons continent krijgt vaak als laatste de nieuwste games in de winkel, maar soms heeft dat zo z'n voordelen. Konami heeft vandaag bekend gemaakt dat de Europese versie van Metal Gear Solid 3: Snake Eater vier extra's krijgt, waaronder een nieuwe moeilijkheidsgraad en meer camouflagemogelijkheden:

- The PAL version will also feature many face paint designs not seen in the existing versions of the game, while the winning designs from Konami's global camouflage creation competition will also be included.

- European gamers will also enjoy a new 'European Extreme' difficulty level, which is designed for hardened veterans of Snake's jungle environment, while there are two new levels in the light-hearted 'Snake Vs Monkey' mode, wherein the Metal Gear Solid hero finds himself chasing and trying to catch errant monkeys!

- PAL versions of Metal Gear Solid 3: Snake Eater will feature a new 'DUEL MODE' which allows players to battle through the game's 'Boss Fights' independently, and details the rich variety of adversaries Snake faces during the course of the game.

- A 'DEMO THEATRE' has also been created, and can be used to play the game's stunning link sequences in order to enjoy the many dramatic plot twists in order.

3 maart

pi_24863442
    Is er eik al een release-datum van Ace Combat 5?
    Lurf is the message and the message is Lurf
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:42:58 #6
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_24863533
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:38 schreef lurf_doctor het volgende:
    Is er eik al een release-datum van Ace Combat 5?
    23-Feb-2005 volgens tothegame
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:43:27 #7
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24863543
    Nog 2 PS2 games die ik wil gamen: DQ8 en FF12.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:46:03 #8
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_24863591
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Nog 2 PS2 games die ik wil gamen: DQ8 en FF12.
    Ik hoop zooooooo op een PAL release van DQ8,.... dan ben ik echt klaar met de machine Ik wil dat zo graag spelen. FFXII komt opzekers PAL,... maar ik twijfel nog over DQ !
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:48:44 #9
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24863649
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:46 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik hoop zooooooo op een PAL release van DQ8,.... dan ben ik echt klaar met de machine Ik wil dat zo graag spelen. FFXII komt opzekers PAL,... maar ik twijfel nog over DQ !
    Yup, daarna magtie mooi terug in de doos en bovenop de kast Heerlijk genoten van de console, maar volgend jaar issie klaar denk ik

(Ik ga er even vanuit de FFXII nog in 2005 verschijnt en ALS DQVIII komt hij ook nog in 2005 het daglicht ziet )
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_24863681
    ik ga hier ook maar weer eens reageren.

maar nu ff niet

tvp
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:56:31 #11
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_24863787
    Wat kost zo'n RGB-kabel? Is dit verschil in kwaliteit zo groot dat het echt het geld waard is ?

Tevens tvp.
    It's okay to be white
    pi_24863874
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

23-Feb-2005 volgens tothegame
    Thanks
    Wordt wel een dure week met GT4 op 25-2
    Lurf is the message and the message is Lurf
    pi_24864120
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Yup, daarna magtie mooi terug in de doos en bovenop de kast Heerlijk genoten van de console, maar volgend jaar issie klaar denk ik

(Ik ga er even vanuit de FFXII nog in 2005 verschijnt en ALS DQVIII komt hij ook nog in 2005 het daglicht ziet )
    Aangezien het vrijwel zeker is dat FFXII in 2006 verschijnt, is de PS2 volgend jaar nog niet helemaal klaar.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 15:36:48 #14
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_24864390
    Square-enix komt met een nieuwe RPG. Us of PAL release onbekend. Ziet er leuk uit

Radiata Stories,.... pics zijn niet van een top kwaliteit maar je kan er wel iets uithalen

dinsdag 1 februari 2005 @ 15:44:08 #15
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24864516
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 15:20 schreef P-Style het volgende:

[..]

Aangezien het vrijwel zeker is dat FFXII in 2006 verschijnt, is de PS2 volgend jaar nog niet helemaal klaar.
    Beter schieten ze gewoon op
    pi_24864709
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:56 schreef Chokeme het volgende:
    Wat kost zo'n RGB-kabel?
    Ik geloof dat je al third-party versies hebt vanaf ¤10,-
    quote:
    Is dit verschil in kwaliteit zo groot dat het echt het geld waard is ?
    Zeker weten!
    pi_24864755
    Wat kan je eigenlijk met die USB-ingangen doen?
    pi_24864842
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 15:57 schreef ZigoSOS het volgende:
    Wat kan je eigenlijk met die USB-ingangen doen?
    Randapparatuur aansluiten, zoals:
  • Eyetoy camera
  • Headset
  • Singstar microfoons
  • Logitech Driving Force Pro stuurtje
  • Namco's lightgun
  • USB-stick
  • Muis
  • Toetsenbord
  • Printer
  • En in de toekomst zeer waarschijnlijk de PSP.

[ Bericht 3% gewijzigd door P-Style op 01-02-2005 16:07:01 ]
  • pi_24865351
    M'n PS2 is de laatste 2 maanden niet aan geweest maar hij zal weer volop uren maken als GT4 uit komt!
      dinsdag 1 februari 2005 @ 17:36:19 #20
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_24866392
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 15:54 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik geloof dat je al third-party versies hebt vanaf ¤10,-
    [..]

Zeker weten!
    Ah 10 euro is het geld niet, toch maar eens zo'n ding ophalen dan.
    It's okay to be white
    pi_24866707
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 16:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Randapparatuur aansluiten, zoals:
  • Eyetoy camera
  • Headset
  • Singstar microfoons
  • Logitech Driving Force Pro stuurtje
  • Namco's lightgun
  • USB-stick
  • Muis
  • Toetsenbord
  • Printer
  • En in de toekomst zeer waarschijnlijk de PSP.

• En met die USB-stick, kan je daar savegames op bewaren ofzo?
    En met die muis, kan je daar bij schietspellen mee richten?
    pi_24866770
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 17:53 schreef ZigoSOS het volgende:

En met die USB-stick, kan je daar savegames op bewaren ofzo?
    En met die muis, kan je daar bij schietspellen mee richten?
    Het enige spel dat tot nu toe gebruik kan maken van USB-sticks is Gran Turismo 4 (voor "foto's" die je maakt in photo mode). En er zijn een aantal First Person Shooters die met USB-muis & toetsenbord werken. Niet allemaal, ze moeten het wel ondersteunen. Central Station (netwerk-programmaatje voor de PS2) kan ook gebruik maken van muis & toetsenbord.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 18:06:41 #23
    104828 Shade1981
    Zwelgje!!...kom je eten??
    pi_24866949
    ik wil misschien harde schijf in mijn ps2 laten zetten. iemand ervaring mee?
    ()

[ Bericht 14% gewijzigd door Tain op 02-02-2005 16:35:25 ]
    Het leven gebeurt terwijl je andere plannen maakt
    pi_24866970
    Square-Enix keeps the console alive

Er zitten nog iets van 4 titels aan te komen voor de PS2 toch? Ach ik vind het niet erg, als ze maar opschieten met Kingdom Hearts 2
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_24867104
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 18:06 schreef Shade1981 het volgende:
    ik wil misschien harde schijf in mijn ps2 laten zetten. iemand ervaring mee?
    ()
    [TK] Hdloader cd voor ps2
    Dit lijkt me nogal tegenstrijdig...

[ Bericht 4% gewijzigd door Tain op 02-02-2005 16:35:54 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')