abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46607767

Sony's Playstation®2

Ondanks dat z'n opvolger alweer bijna op de stoep staat blijft de PS2 nog altijd een populaire console. Binnenkort verkrijgbaar voor de verlaagde prijs van ¤129,99

Essentiële Accesoires

Als je een PS2 hebt, of van plan bent er een aan te schaffen dan zijn de volgende accessoires haast onmisbaar.

• Officiële Dual Shock 2 Controller
    Als je met z'n tweeën wilt spelen heb je natuurlijk een extra controller nodig! Wil je een controller die robuust en betrouwbaar is, dan is de officiële Dual Shock 2 controller de beste die je kunt kopen! Verkrijgbaar vanaf ¤29,99.

• Officiële 8MB Memory Card
    Zonder memory card geen savegames, zonder savegames geen vooruitgang. Er zijn ook "third party" memory cards die meer opslagruimte bieden, maar ook hier geldt dat de officiële Memory Cards van Sony het meest betrouwbaar zijn. Verkrijgbaar vanaf ¤19,99.

• RGB-kabel / Scartkabel / Euro-AV-kabel
    Grafisch rekent de PS2 met RGB-waarden, je tv werkt intern met RGB-waarden. Dus je kunt het beeldsignaal het beste van je PS2 naar je tv sturen in de vorm van RGB-waarden. De meegeleverde AV-kabel gebruikt analoge compressie om alle kleurinformatie over één kabeltje te kunnen sturen. Hierdoor gaat kwaliteit verloren, terwijl de RGB-kabel de kleuren rood, groen en blauw gescheiden naar je tv stuurt zonder verlies van kwaliteit. Vrijwel iedere PAL tv heeft een scartaansluiting die RGB ondersteunt. (Let op: Bij dvd-playback wordt RGB helaas niet ondersteund, wegens "kopiëerbeveiligingen".)

• Officiële Netwerkadapter
    Heb je een ouder PS2 model en wil je daarmee online? Dan moet je deze netwerkadapter hebben. De vernieuwde kleine PS2 heeft al een ingebouwde netwerkpoort en heeft deze dus niet nodig. Verkrijgbaar vanaf ¤26,99.

Potentiële Toppers

Deze games moet je in de gaten houden.
  • Final Fantasy XII
  • God of War 2
  • Kingdom Hearts 2
  • Okami
  • Yakuza

Links

Meer informatie over de Playstation2 of PS2-spellen?
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiële Playstation Site (NL)
  • PS2 nieuws op Fok!games

Online Gamewinkels

Doorgaans wat goedkoper dan gewone winkels.
  • Dimension Plus (NL)
  • Futuremax (NL)
  • GCshop (NL)
  • Nedgame (NL)
  • CD-Wow (NL)
  • Play.com
  • Video Games Plus

Binnenkort verkrijgbaar

Vanaf 8 november 2006 is de limited edition Pink PlayStation 2 verkrijgbaar met 2 roze controllers en een roze memorycard voor ¤159,99

Voorgaande PS2-Topics

De geschiedenis van de Fok!-PS2-topicreeks.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60
    61 | 62 | 63 | 67 |

(OP)
  • pi_46607803
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 20:29 schreef boem-dikkie het volgende:
    Hmm geen spel gekocht, wel wat blauw licht voor mn PC .

Ik wil op t moment God of War 2 en Bully hebben, voor de rest niet echt vét graag een spel.
    GoW 2 Binnenkort (?) en Bully moet ik ook nog hebben!
    pi_46607861
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 22:03 schreef mini-lellan het volgende:

[..]

GoW 2 Binnenkort (?) en Bully moet ik ook nog hebben!
    Geen zin om 50 te lappen voor bully en Creditcards heb ik niet dus Play.com word m ook niet.
    Check mn pc btw :

Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_46631043
    PS2

Tevens een herkennings post.
      zaterdag 24 februari 2007 @ 19:16:46 #5
    168597 Gravybrain
    grey, with creamium
    pi_46631509
    All hail the best entertainment machine of all time. Ik ben op dit moment SMT: Nocturne, Primal en Black aan het spelen. In de backlog zit nog:

-DDS2 (collector's edition ge pre-ordered)
    -Valkyrie Profile 2 Silmeria
    -DMC 3 (al eens aan begonnen, maar ik moet telkens door de eerste echte baas in traantjes afdruipen. This game rapes me, op normal al veel moeilijker dan DMC 1)
    -FF XII
    -Klonoa 2
    -DQ VIII
    -Maximo vs Army of Zin

onlangs erg genoten van Ghosthunter en We heart Katamari.
    I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs
      zaterdag 24 februari 2007 @ 20:10:19 #6
    61209 marcek
    Nufonia Must Fall
    pi_46633475
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Gravybrain het volgende:
    All hail the best entertainment machine of all time. Ik ben op dit moment SMT: Nocturne, Primal en Black aan het spelen. In de backlog zit nog:

-Valkyrie Profile 2 Silmeria
    -DMC 3 (al eens aan begonnen, maar ik moet telkens door de eerste echte baas in traantjes afdruipen. This game rapes me, op normal al veel moeilijker dan DMC 1)
    -FF XII
    -Klonoa 2
    -DQ VIII
    -Maximo vs Army of Zin

onlangs erg genoten van Ghosthunter en We heart Katamari.
    oeh klonoa 2 1 van de beste platformers ooit
    pi_46633695
    God of War 2 en de nieuwe Tomb Raider.
    Dan mag de PS2 in de kast
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      zaterdag 24 februari 2007 @ 20:35:13 #8
    168597 Gravybrain
    grey, with creamium
    pi_46634500
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 20:10 schreef marcek het volgende:

[..]

oeh klonoa 2 1 van de beste platformers ooit
    heh ja ik heb ff de eerste paar levels gespeeld en het is echt enorm leuk. Klassieke platformactie, gemixt met het wat snellere, sonic-achtige werk. De gameplay is zelfs zo verslavend dat ik me moet beheersen om de story sequences niet helemaal te skippen. Ze duren meestal te lang en ze zijn nogal lame, kwil altijd met de game verdergaan
    pi_46635223
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Gravybrain het volgende:

Ik twijfel erg over deze game... Heb DDS1 in mn backlog staan en wil eigenlijk erg graag DDS2 ook kopen. Zeker omdat zowel RPGFan als Eurogamer lyrisch zijn:
    quote:
    Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2 is easily the finest game I've had a chance to play this year and stands to be one of the great games of this generation. DDS2's superb graphics, magnificent aural pieces, excellent, fleshed out story, and better balance makes Digital Devil Saga 1 - and just about every other game this year - look like child's play. Serph and company's tale of struggle, intrigue, and betrayal is what many RPG fans have been waiting for - an RPG that's not only out of the ordinary like the first Digital Devil Saga, but brings together all of the elements that they remember games in like Final Fantasy VII and Chrono Trigger. This game is not built for the casual gamer, but if you have the blood of a true RPGFan running through your veins, you simply must pick up this game.
    quote:
    Digital Devil Saga 2 is everything that an excellent sequel should be. It takes on board criticisms levelled at the former game and addresses them all in a way which should delight any fan of the series; not only that, it picks up the story and characters of the original title and develops them in such a fascinating way that it actually throws fresh light on the original, which now seems like a much better piece of storytelling in the context of its part in the series as a whole. We've seen plenty of sequels which mar the memory of the original game, but one which actually makes the original game seem even better? That's a rare beast indeed. There may be plenty more fish in the sea, but when I said "I love you", I meant it. The joy of videogames, of course, is that I'm more than happy for everyone else to love the DDS series too - and I promise not to wave a pint glass in a threatening manner and inquire as to whether you're eyeing up my game.
    Enige probleem is het feit dat ik het laatste jaar niet meer aan mn RPGs toekom vanwege tijdgebrek.

What to do?
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_46635545
    Vandaag bij kassa: Xbox 360 laser heeft bij veel apparaten een defect waardoor de laser de games bekrast en onbruikbaar maakt. Microsoft ontkend het probleem en legt de schuld volledig bij de consument. Bij het programma werd echter aangetoond dat het wel degelijk aan de hardware lag en dat velen gedupeerd waren door microsoft.

Had nu ook maar even geduld gehad ...
      zaterdag 24 februari 2007 @ 21:13:32 #11
    168597 Gravybrain
    grey, with creamium
    pi_46635956
    DDS is niet zo lang als een gemiddelde RPG. Ik heb het eerste deel in 35 uur uitgespeeld, maar je kan best 5 uur aftrekken als je puur het spel wil uitspelen. DDS2 schijnt echter nog beter te zijn qua gameplay, dus ik kijk er enorm naar uit. Het irritante aan de PAL versie is wel dat er geen 60hz optie inzit. Ik denk echter wel dat het beter is dat je eerst deel 1 speelt, omdat die niet moeilijk is en een goeie inleiding geeft tot het hele SMT systeem.
    DDS2 LE heeft wel een soundtrack cd, artwork en een grote poster als je bij Ghostlight bestelt, wat ik ook gedaan heb. Ik kan wel pics posten als ik de game binnenkrijg.

Ik hou dus nogal van het cyberpunk sfeertje dat DDS heeft en besloot dus ook maar Nocturne te kopen. Heb een groot uur gespeeld en het battlesysteem vind ik nog leuker dan DDS. Nu moet je je vijanden niet absorberen, maar ze rekruteren tot partymembers. Het is een beetje Pokemon op hoog niveau. Ik heb gehoord dat de game later nog tandenknarsend moeilijk wordt, dus we zullen eens zien Sfeertje in Nocturne is nog beter en mysterieuzer dan in DDS, er lijkt ook meer verhaal in deze te zitten. Artstyle is in zowel DDS als Nocturne fantastisch.

For good measure, hier wat Nocturne/DDS art voor de mensen die de games niet kennen. You must say wow

Nocturne:

DDS:

zaterdag 24 februari 2007 @ 21:15:35 #12
    61209 marcek
    Nufonia Must Fall
    pi_46636043
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 20:35 schreef Gravybrain het volgende:

[..]

heh ja ik heb ff de eerste paar levels gespeeld en het is echt enorm leuk. Klassieke platformactie, gemixt met het wat snellere, sonic-achtige werk. De gameplay is zelfs zo verslavend dat ik me moet beheersen om de story sequences niet helemaal te skippen. Ze duren meestal te lang en ze zijn nogal lame, kwil altijd met de game verdergaan
    ik had na het uitspelen zoiets van meer meer meer , moet nog steeds op zoek gaan naar de 2 gameboy delen en het ps1 deel.
      zaterdag 24 februari 2007 @ 21:19:00 #13
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_46636205
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 21:13 schreef Gravybrain het volgende:
    DDS is niet zo lang als een gemiddelde RPG. Ik heb het eerste deel in 35 uur uitgespeeld, maar je kan best 5 uur aftrekken als je puur het spel wil uitspelen. DDS2 schijnt echter nog beter te zijn qua gameplay, dus ik kijk er enorm naar uit. Het irritante aan de PAL versie is wel dat er geen 60hz optie inzit. Ik denk echter wel dat het beter is dat je eerst deel 1 speelt, omdat die niet moeilijk is en een goeie inleiding geeft tot het hele SMT systeem.
    DDS2 LE heeft wel een soundtrack cd, artwork en een grote poster als je bij Ghostlight bestelt, wat ik ook gedaan heb. Ik kan wel pics posten als ik de game binnenkrijg.

Ik hou dus nogal van het cyberpunk sfeertje dat DDS heeft en besloot dus ook maar Nocturne te kopen. Heb een groot uur gespeeld en het battlesysteem vind ik nog leuker dan DDS. Nu moet je je vijanden niet absorberen, maar ze rekruteren tot partymembers. Het is een beetje Pokemon op hoog niveau. Ik heb gehoord dat de game later nog tandenknarsend moeilijk wordt, dus we zullen eens zien Sfeertje in Nocturne is nog beter en mysterieuzer dan in DDS, er lijkt ook meer verhaal in deze te zitten. Artstyle is in zowel DDS als Nocturne fantastisch.

For good measure, hier wat Nocturne/DDS art voor de mensen die de games niet kennen. You must say wow

Nocturne:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

DDS:

[afbeelding]
    [afbeelding]

[afbeelding]
    Nocturne heb ik ook in mn backlog Stijl bevalt me, daarom heb ik ze gekocht.

30-35 uur is trouwens wel een prima lengte

Doe me eens een linkje naar de site waar jij DDS2 besteld hebt? Ik denk dat ik het ook maar doe zodra de nieuwe termijn van mn CC ingaat
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      zaterdag 24 februari 2007 @ 21:26:25 #14
    168597 Gravybrain
    grey, with creamium
    pi_46636568
    U vraagt, wij draaien:

http://www.ghostlight.uk.com/product_info.php?prod=8
    quote:
    Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2 PlayStation 2 COLLECTORS EDITION includes:

* Digital Devil Saga 2 PlayStation 2
    * 44 page manual
    * Collectors Edition inlay
    * Six collectable artcards featuring images from the game
    * 30 track music CD
    * Purchase the Collectors Edition Digital Devil Saga 2 from the Ghostlight website and receive a free poster featuring artwork from the game. This poster is exclusively available from this site. The poster is limited to 1,000 copies
    Dat laatste is echter niet meer waar. Iedereen krijgt de poster doordat de shipping date verlaat is, als goedmakertje.

Kickass boxart:

zaterdag 24 februari 2007 @ 21:27:39 #15
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_46636608
    Thnx
    pi_46665065
    Een vraagje:

Ik ben van plan om morgen even een PS2 te gaan halen, gewoon voor een beetje als ik mij verveel.
    Maar hoelang blijven er nog nieuwe games voor deze console verschijnen?
    google is your friend
    pi_46665653
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 18:36 schreef ThijsThijs het volgende:
    Een vraagje:

Ik ben van plan om morgen even een PS2 te gaan halen, gewoon voor een beetje als ik mij verveel.
    even?
    ik denk nog voor een tijdje maar niet zolang meer want ps3 is er
    edit: misschien kan je het vergelijken met de xdoos en de 360.
    Ik doe niet aan googlen!
      zondag 25 februari 2007 @ 18:53:12 #18
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_46665690
    Is die Mortal Kombat Armageddon een beetje tof ?
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_46665823
    Ik wil graag een vaste datum horen
    google is your friend
    pi_46665968
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 18:56 schreef ThijsThijs het volgende:
    Maart 2007(?)
      zondag 25 februari 2007 @ 22:39:19 #21
    134803 Deacon_Tigra
    Final Fantasy Fanboy
    pi_46676133
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 18:56 schreef ThijsThijs het volgende:
    Psn online ID Tec-Deacon
    ---------------------------------
    オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
    pi_46682593
    Deze spellen moet ik nog uitspelen voordat ik de PS2 langzaam in de kast zet:
    God of War 2
    Final Fantasy XII
    Rogue Galaxy
    Okami
    Samurai Warriors 2
    Bully
    Dragon Quest VII (100%)
    Kingdom Hearts 2 (w00t! ik moet me schamen)

En aangezien bijna alles nog uit moet komen kan ik nog wel even vooruit!

Mooie ava Deacon.
      maandag 26 februari 2007 @ 10:39:46 #23
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_46687724
    afgelopen weekend voor een tientje op de kop getikt: SOCOM III.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      maandag 26 februari 2007 @ 10:42:10 #24
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_46687793
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 21:26 schreef Gravybrain het volgende:
    U vraagt, wij draaien:

http://www.ghostlight.uk.com/product_info.php?prod=8
    [..]

Dat laatste is echter niet meer waar. Iedereen krijgt de poster doordat de shipping date verlaat is, als goedmakertje.

Kickass boxart:

[afbeelding]
    Heb m besteld, bij DimPlus voor 45 euro. Zij hebben ook de CE en qua betaling was dat ff wat handiger nu.
      maandag 26 februari 2007 @ 10:45:35 #25
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_46687878
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 18:36 schreef ThijsThijs het volgende:
    Een vraagje:

Met zo'n enorme hoeveelheid toffe games voor de PS2 hoef je je toch geen zorgen te maken over wat er allemaal nog gaat verschijnen?
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')