abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 12:39:30 #1
43556 miss_dynastie
pi_43653849
De 'lessers':





Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • wanneer je examen hebt en je mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    Veel gestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

  • Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

  • Wat moet je meenemen naar je Theorie examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr/je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs.

  • Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

  • Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, een pasfoto!, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

  • Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen.

  • Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

  • Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

  • Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

  • Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|
    41|42|43|44|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74

    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.

    Geslaagden 2006:
    - Asmooh (2 januari)
    - Drizzt_DoUrden (2 januari)
    - Metalman (4 januari)
    - Popples (4 januari)
    - SuperBosch (10 januari)
    - RMU (11 januari)
    - bravo (12 januari)
    - garnage-patrick (12 januari)
    - Santjuh (13 januari)
    - Houniet (13 januari)
    - Devilnl (17 januari)
    - Toad (18 januari)
    - GrupoBalança (19 januari)
    - GotC (24 januari)
    - lokkie (24 januari)
    - Dribbel79 (24 januari) Motor
    - den smee (26 januari)
    - XxxPimxxX (26 januari)
    - lambrusco_bianco (27 januari)
    - sungaMsunitraM (31 januari)
    - WesHell (31 januari)
    - Trebweb (6 februari)
    - Jurrio (8 februari)
    - ASroma (9 februari)
    - MatiCe (14 februari)
    - nevetS (14 februari) Motor
    - Vogel87 (15 februari)
    - blup (20 februari)
    - Gronnaephos (21 februari)
    - WorkingClassHero_9 (24 februari)
    - Repeat (1 maart)
    - ALPER (2 maart)
    - reul_lb (7 maart)
    - Maikalo (17 maart)
    - MCH (20 maart)
    - WalkingDisaster (21 maart)
    - dikkedoelie (24 maart)
    - Nuna (31 maart)
    - Minisuisse (6 april)
    - CoolyBoy (7 april)
    - Thomas B (6 april)
    - Knoekie (6 april)
    - Arnout109 (12 april)
    - GSi (18 april)
    - -Jean- (21 april)
    - Randysgz (27 april)
    - Asmodean (2 mei)
    - JosvG (9 mei)
    - Tranqualizer (10 mei)
    - Mirrie1986 (11 mei)
    - Zonnestraaltje (15 mei)
    - TheUnreal (15 mei)
    - Fatality (16 mei)
    - LV (22 mei)
    - Giorgio (22 mei)
    - Mahsun (24 mei)
    - 14.gif (30 mei)
    - Kroen (30 mei)
    - MissyMirjaM (1 juni)
    - qu63 (8 juni) CCV-B Administratie
    - Radjesh (8 juni)
    - Intronic (6 juni)
    - JosvG (13 juni) CCV-B Verkeer
    - TNA (14 juni)
    - captain.lefteye (15 juni)
    - CrazyDaisy85 (26 juni)
    - Robin__ (28 juni)
    - Jorie (29 juni)
    - Demonic(30 juni)
    - JosvG (7 juli) CCV-B Techniek
    - Shirley (11 juli)
    - JosvG (12 juli) CCV-B Administratie
    - Thrilled (13 juli)
    - Jump (18 juli)
    - JNA (18 juli)
    - wetgos (27 juli)
    - FritsFluitketel (4 augustus)
    - GnAgn (4 augustus)
    - Descendant (9 augustus)
    - Korenaga (15 augustus)
    - JosvG (18 augustus) CCV-B Praktijk
    - Lotjeb (22 augustus)
    - Ridocar (29 augustus) CCV-B Verkeer
    - Alwaysthebest (31 augustus)
    - Maxxieh (1 september)
    - Ridocar (4 september) CCV-B Techniek
    - Ridocar (6 september) CCV-B Administratie
    - zijle (7 september)
    - Misterdico (11 september)
    - rena (18 september)
    - FranticDJ (18 september)
    - FritsFlits (18 september)
    - EsDe (18 september)
    - Doekje (19 september)
    - gurlie (21 september)
    - DR878 (25 september)
    - Ms_Furious (26 september)
    - ivetje (26 september)
    - Corleone (27 september)
    - Babbel1 (27 september)
    - Lunar (28 september)
    - Ridocar (29 september) CCV-B Praktijk
    - FranticDJ (3 oktober) Motor
    - MelvinB (3 oktober)
    - Stormqueen (9 oktober)
    - Jenny_ (11 oktober)
    - TweakersOnly (12 oktober)
    - 4gent_Orang3(12 oktober)
    - Robbiej (12 oktober)
    - Noud_ (23 oktober)
    - -Menn0- (24 oktober)
    - karoltje (26 oktober)
    - Smart-Einstein (27 oktober)
    - Stealth-B2 (4 november)
    - Venco (8 november)
    - Hamilton (13 november)
    - Immortalsean (15 november)
    - Yankee_One (16 november)

    Geslaagden Gefeliciteerd

    Aankomende examens!
    20 November: Frankvbr, Arnhem, 14.55 (auto)
    20 November: Pino_666, Arnhem, 14.55 (auto)
    22 November: JH87, Groningen, 8:55 (auto)
    27 november: tralalala, Arnhem, 8:55 (auto)
    28 November: Sylvana, Leusden, 10:55 (auto, BNOR)
    05 december: d4nny18, helmond 08:00 (auto)
    08 december: wobbel, Enschede, 15:00 (theorie-auto)
    12 december: JapieGijs, Gouda 11:05 (auto)
    14 december: Johnns, Groningen, 13.05 (auto)
    15 december: Alexxxxx, Leeuwarden, 10:45 (auto)

    Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

    Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier terug gevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent
  •   † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 12:41:31 #2
    43556 miss_dynastie
    pi_43653907
    Iemand een ideetje?
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:32 schreef Pino_666 het volgende:
    Oh oh oh, wat ben ik toch dom.

    Lig ik vanochtend in mn bed, vraagt mn vriendin aan me: "He schat, hoe wil jij maandag praktijkexamen doen als je paspoort bij de Chineese ambassade in Den Haag ligt?". Ik ga 22 december namelijk naar Shang-hai en daar heb je een visum voor nodig.

    Arghhhhh wat verschrikkelijk kut zeg. Het ziet er naar uit dat ik maandag gewoon geen examen kan doen.

    Ik heb aan een paar dingen gedacht:

  • misschien dat het CBR volstaat met een kopietje (maar dat lijkt me niet.... cbr -> mierenneukers)
  • een nieuw paspoort aanvragen, maar gemeente in arnhem dicht en maandag is te laat
  • soort van tijdelijk paspoort regelen zoals ze die op schiphol afgeven, maar daar ben je ook afhankelijk van verschillende voorwaarden en daarnaast is het maar even afwachten of het CBR dat als geldig identificatie ziet

    Volgens mij gaan bovenstaande oplossingen allemaal niet werken. Het enige wat ik kan bedenken is om mijn paspoort maandagochtend op te halen bij de ambassade. Ik heb om 13h05 examen en de ambassade gaat om 9 uur open. Nu moet ik natuurlijk rekening houden met een paar dingen: Kan ik daar zo maar een paspoort ophalen? Hoe moet ik aantonen dat het mijn paspoort is?

    Maar goed... simpel gezegd is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie wel eens ervaring gehad met het feit dat je je niet juist kan identificeren bij het CBR? Mijn vermoeden is dat er geen ruimte is voor alternatieven.
  • pi_43654095
    Ik heb geen idee, lastige situatie zeg, hoop dat je toch nog iets kunt regelen dat je gewoon examen kunt doen
    pi_43654146
    maandag afrijden.... vierde keer............
    sub/
    pi_43654154
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
    Er werd echt heel expliciet om gevraagd bij mijn vriend, hij wilde zeker weten dat de juiste persoon examen kwam doen. Ik denk zelf dat je hem niet mee zult krijgen bij de ambassade, ze weten niet dat jij het bent, lijkt me... ID-kaart kun je ook niet aanvragen voor maandag en ook niet zonder paspoort, dusseh, ik weet niet, maar lijkt me dat je aardig vast zit, TENZIJ je een hele aardige examinator treft (maar bedenk je wel dat je je rijbewijs dan niet op kunt halen tenzij je je paspoort weer hebt, zo is het hier althans)
    Thanx voor de feedback. Ik zie het zelf ook zeer somber in Gewoon 233 euro door de plee
    Zo verrot ook dat nu alles dicht is. Ik kan maandag pas cbr bellen, kan maandag pas reisbureau bellen om te vragen waar mijn paspoort is..... Als ik geluk heb, ligt mijn paspoort al bij het reisbureau.
    Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
    pi_43654173
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:48 schreef mantamanta het volgende:
    maandag afrijden.... vierde keer............
    veel succes alvast
      † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 12:50:39 #7
    43556 miss_dynastie
    pi_43654196
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:48 schreef Pino_666 het volgende:

    [..]

    Thanx voor de feedback. Ik zie het zelf ook zeer somber in Gewoon 233 euro door de plee
    Zo verrot ook dat nu alles dicht is. Ik kan maandag pas cbr bellen, kan maandag pas reisbureau bellen om te vragen waar mijn paspoort is..... Als ik geluk heb, ligt mijn paspoort al bij het reisbureau.
    Werkt je reisbureau niet op zaterdag dan? Da's toch bij uitstek een werkdag voor ze?
    pi_43654303
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:

    [..]

    Werkt je reisbureau niet op zaterdag dan? Da's toch bij uitstek een werkdag voor ze?
    Nee gesloten dat snap je niet he
    Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
      † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 12:55:59 #9
    43556 miss_dynastie
    pi_43654343
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:54 schreef Pino_666 het volgende:

    [..]

    Nee gesloten dat snap je niet he
    Nee, dat snap ik dus écht niet, tenzij het een reisbureau is dat alleen business to business werkt, maar zelfs dan...
    pi_43654441
    tvp
    you and I ain't done Zeke!
    pi_43654839
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
    Iemand een ideetje?
    [..]
    Nee, zie eigenlijk geen oplossing. Denk niet dat jouw examen door kan gaan. Maar je kunt 't altijd proberen natuurlijk.
    pi_43656301
    Mijn instructeur is een beetje vaag aan het doen, er zijn geen data meer voor dit jaar meer, oke, dus zou hij een datum plannen in januari. Oke.
    Spreek net een vriend die ook bij hem lest, en die heeft al een datum in januari geprikt (vlak voordat ik met mijn instructeur afsprak om een datum in januari te prikken.

    Dat was gister, dus bel ik hem net ff, is er nog geen datum in januari volgens hem. Die zijn dus ondertussen allemaal weer op ofzo, en nu gaatie een nieuwe datum afwachten. Heel vaag allemaal

    Komt ook nog bij dat hij binnenkort op vakantie gaat, dus ik mag hopen dat hij voor die tijd een datum heeft gepland!
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_43656332
    Het gaat op het moment hel snel met de data, dus het kan heel goed dat er gisteren nog wel plek in januari was en nou niet meer. Erg jammer, maar niks aan te doen. Al kun je soms geluk hebben dat er een datum nog vrijkomt omdat diegene niet kan ofzo ( wat ik dus had) maar anders moet je dus gewoon wat langer wachten
    pi_43656996
    Pino_666: hoe kan het dan dat je nu helemaal geen legitimatiebewijs hebt? Dat is tegenwoordig toch zelfs verplicht voor mensen boven de 14.. Raar systeem hoor, dat je je paspoort moet inleveren.

    Ik heb een theorie-examen gepland, kon pas half december! Dat moet dan wel 0 fout worden, ik heb nog een maand om het te leren, volgens mij zou ik het al halen als ik het nu zou doen...
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_43657205
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 14:48 schreef Alcarin het volgende:
    Pino_666: hoe kan het dan dat je nu helemaal geen legitimatiebewijs hebt? Dat is tegenwoordig toch zelfs verplicht voor mensen boven de 14.. Raar systeem hoor, dat je je paspoort moet inleveren.

    Ik heb een theorie-examen gepland, kon pas half december! Dat moet dan wel 0 fout worden, ik heb nog een maand om het te leren, volgens mij zou ik het al halen als ik het nu zou doen...
    Blijkbaar is het aanvragen van een visum voor China een procedure die enkele dagen kost. Het is inderdaad raar dat ik nu geen manier heb om me te identificeren maar ik kan gewoon niet anders. Als ik nou een ID-kaart had dan was er helemaal geen probleem geweest.
    Zo raar, normaal gesproken heb ik mijn paspoort zelden tot nooit nodig. Dan stuur ik hem naar de ambassade en een dag daarna breekt mijn bankpas in tweeën en nu dit weer !
    Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
    pi_43657304
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 14:58 schreef Pino_666 het volgende:

    [..]

    Blijkbaar is het aanvragen van een visum voor China een procedure die enkele dagen kost. Het is inderdaad raar dat ik nu geen manier heb om me te identificeren maar ik kan gewoon niet anders. Als ik nou een ID-kaart had dan was er helemaal geen probleem geweest.
    Zo raar, normaal gesproken heb ik mijn paspoort zelden tot nooit nodig. Dan stuur ik hem naar de ambassade en een dag daarna breekt mijn bankpas in tweeën en nu dit weer !
    Anders identificeer je je met je rijbewijs
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_43657366
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 15:04 schreef Me_Wesley het volgende:

    [..]

    Anders identificeer je je met je rijbewijs
    Examinator: Mag ik je ID even zien?
    Ik: Die heb je al !

    Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
      zaterdag 18 november 2006 @ 16:00:03 #18
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_43658407
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 15:04 schreef Me_Wesley het volgende:

    [..]

    Anders identificeer je je met je rijbewijs
    Toen ik examen ging doen vroeg die man op mijn paspoort/rijbewijs
    silence can say more than thousand words
    pi_43662097
    Tvp, helaas..
    Ik heb nog niets over een nieuwe datum oid gehoord, ik ben heel erg benieuwd of het nog in november kan..
    I will take the sun in my mouth
      zaterdag 18 november 2006 @ 18:24:12 #20
    146730 R81
    Ech wel...
    pi_43662538
    Maandag mn eerste motorrijles
    The most beautiful view is the one I share with you.
    Mijn trots!
    pi_43687422
    quote:
    Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef 61neorej het volgende:

    [..]

    Toen ik examen ging doen vroeg die man op mijn paspoort/rijbewijs
    lolbroek
    Xbox live: Nathan Six
    Hattrick: The Yanks
    pi_43687542
    net even met mn moeder wezen rijden

    wel even wennen weer, renault espace benzine tov bmw 1-serie diesel

    vooral het formaat van de auto
    you and I ain't done Zeke!
      † In Memoriam † zondag 19 november 2006 @ 16:54:29 #23
    43556 miss_dynastie
    pi_43688874
    quote:
    Op zondag 19 november 2006 16:07 schreef Yankee_One het volgende:

    [..]

    lolbroek
    Vroegen ze bij mijn vriendje ook. Je kan toch ook je motorrijbewijs hebben ?
    pi_43694090
    Ik heb eindelijk een datum, 16 januari om 9 uur... Ik had ook de 9de gekunt maar dan zat ik helaas met stage

    Nou, de puntjes op de i zetten volgende maand!
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_43709147
    Vanmiddag om 2 uur weer rijles, heb vanaf het begin elke week 2 keer gereden, maar nu zat er een pauze van ruim 2 weken tussen, dus ik ben benieuwd nog 1 weekje te gaan
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')