b2py | zaterdag 22 april 2017 @ 12:02 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
dennistd | zaterdag 22 april 2017 @ 12:09 |
Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 22 april 2017 @ 12:42 |
Het zou oorspronkelijk per augustus in dienst gaan. Maar dan hadden we al wel iets moeten horen over bussen enzo. | |
Erasmo | zaterdag 22 april 2017 @ 12:49 |
Nou vanochtend eens met de Albellio naar Düsseldorf Flughavn gegaan. Leuke nieuwe trein maar Jezus wat zijn die stoelen oncomfortabel zeg... | |
marktrein | zaterdag 22 april 2017 @ 13:11 |
Is in elk geval uitgesteld, wanneer het dan wel wordt uitgevoerd weet ik ook niet. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 22 april 2017 @ 14:43 |
Met de groeten uit Assen: https://webwatch.nu/projecten/strukton/# | |
Peterselieman | zaterdag 22 april 2017 @ 15:42 |
Het begint weer ergens op te lijken daar | |
Salatrel | zaterdag 22 april 2017 @ 17:56 |
als ze maar op tijd klaar zijn want op 2 mei heb ik een dienstje naar groningen | |
renwan | zaterdag 22 april 2017 @ 18:05 |
Leuk die werkzaamheden bij Gouda, mag ik vanavond beginnen met een ctje van Den Haag naar Eindhoven | |
Salatrel | zaterdag 22 april 2017 @ 18:13 |
kans groot dat dat ook niet doorgaat | |
renwan | zaterdag 22 april 2017 @ 18:21 |
Dan wordt het een duur taxiritje | |
Salatrel | zaterdag 22 april 2017 @ 18:24 |
nee nee je krijgt gewoon een paar slagen Dordt in de plaats | |
renwan | zaterdag 22 april 2017 @ 18:37 |
Oh best, begin pas om half 11 en wens mijn collega dan veel succes met het nachtnet in zijn eentje | |
Peterselieman | zaterdag 22 april 2017 @ 18:49 |
Laatste stukje moet je fietsen | |
Salatrel | zaterdag 22 april 2017 @ 19:28 |
ga je via Rotterdam? Dan moet je ff zwaaien want heb nacht rangeren | |
renwan | zaterdag 22 april 2017 @ 19:32 |
Ik ga met de 1100 om 22:47 weg uit Den Haag, zal even zwaaien | |
greavy | zaterdag 22 april 2017 @ 20:14 |
| |
Fred | zaterdag 22 april 2017 @ 20:28 |
Ze laten zich wel makkelijk uit het veld slaan, lijkt het. Als de vervoerder niet zelf mag rijden moet hij maar voor een oplossing zorgen toch? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 april 2017 @ 20:33 |
Dat lijkt mij juist niet wenselijk. Als je iets bij IKEA bestelt en ze gaan failliet is het ook niet hun zorg om het aan Leen Bakker over te dragen. | |
Fred | zaterdag 22 april 2017 @ 20:39 |
Dit is IKEA die zegt jou een bank te verkopen en te bezorgen, maar vervolgens blijkt IKEA niet de juiste vrachtwagen te hebben om je bank te vervoeren. Of een airline die jouw een reis verkoopt van Amsterdam naar New York en vervolgens geen papieren blijkt te hebben om te mogen vertrekken vanaf Amsterdam. | |
greavy | zaterdag 22 april 2017 @ 20:39 |
Locon, DBC, RailExperts willen echt wel hun even vanuit Onnen naar Leeuwarden slepen hoor. Hoewel, DBC huurt nu Locon in voor de trein Onnen-Kijfhoek en Kijfhoek-Onnen tussen Onnen-Zwolle vv te slepen alwaar DBC E-lok hem weer overneemt omdat DBC niet genoeg locs heeft vanwege alle NS-overbrengingen. | |
Peterselieman | zaterdag 22 april 2017 @ 20:41 |
mja, je zit met veiligheidsattesten en verzekeringen. Het kan zomaar zijn dat Stichting Mat'54 onder de vlag van HSL Logistik reed, omdat het hebben van een eigen vervoerdersvergunning duur is en een berg papierwerk oplevert. Omdat HSL niet meer in Nederland mag rijden vormt dat nu een probleem. Dat los je niet zomaar op, ook niet als het stel vanuit Onnen naar Leeuwarden gesleept wordt. | |
Fred | zaterdag 22 april 2017 @ 20:43 |
Dat snap ik, maar dat staat niet in het bericht. In het bericht staat dat het de rit niet door kan gaan omdat het niet gesleept mag worden. Over het rijden op eigen kracht staat niets in het bericht. | |
Peterselieman | zaterdag 22 april 2017 @ 20:46 |
klopt, maar het is niet uitgesloten dat het iets in die richting is. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 april 2017 @ 20:52 |
Hoe dan ook, regeltjesgeneuk. Chapeau. | |
JDude | zaterdag 22 april 2017 @ 21:54 |
Snelste route van de Veluwe naar Brabant vanavond via... Amsterdam Centraal. Ach je ziet nog eens iets van het land. | |
Xetran | zaterdag 22 april 2017 @ 22:38 |
Ik zit te kijken om per RE (is goedkoper, toch?) naar berlijn te gaan aangezien op korte termijn kaartjes kopen bij DB nogal duur is.. maar welk kaartje kan ik dan het beste kopen voor 2 personen? | |
Peterselieman | zaterdag 22 april 2017 @ 22:44 |
hmm, er is een gast die 's nachts in Hurdegaryp gaat filmen hoe de treinen van en naar Onnen vervoerd worden. Deze is wel bijzonder, omdat de VIRM over het zuidelijke (afbuigende) spoor gaat en dus max 80 mag rijden ipv 100 km/h op het noordelijke spoor dat het doorgaande spoor is. | |
James1988 | zaterdag 22 april 2017 @ 22:48 |
Doordeweeks: Quer durchs Land ticket (geldig vanaf 9:00) Weekend: Schönes Wochenende Ticket | |
JDude | zaterdag 22 april 2017 @ 22:53 |
Priverijtuig van Rotterdam naar Breda. Relaxed. | |
Peterselieman | zaterdag 22 april 2017 @ 23:11 |
In de categorie lekker belangrijk: volgende week zaterdag eens kijken waar Zug ook al weer woont | |
JDude | zondag 23 april 2017 @ 00:04 |
Zeven treinen gezien vandaag en welgeteld 1 controle. Amsterdam-Breda had ik zelfs in een niet afgesloten cabine kunnen zitten maar daar kwam ik pas net voor Breda achter . | |
GlenSpey | zondag 23 april 2017 @ 00:21 |
Spotters worden door mij altijd getrakteerd met een tyfoontest. | |
greavy | zondag 23 april 2017 @ 07:28 |
Als het maar ná de foto is of ruim op tijd, vind ik het niet erg | |
b2py | zondag 23 april 2017 @ 10:30 |
Dat u het weet: http://nieuws.ns.nl/gesloten/ | |
Salatrel | zondag 23 april 2017 @ 11:25 |
mijn mooiste was in dordt toen er 1 stond te wachten op een stoomtrein en ik een sgm pal voor zijn neus parkeerde waardoor hij halsoverkop zijn tripod moest verplaatsen en toen ie klaar was ging ik weer rijden waardoor hij weer terug kon rennen naar zijn oorspronkelijke stek | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 11:47 |
Even een vraagje. Deze zomer gaan we weer op kamp. Er moeten dan ongeveer 7 jongeren (15-17 jr) en een begeleider van Meppel naar een plaatsje in de buurt van Leuven. Naast een groep met de auto. Een van de opties is om dat met de trein te doen. In Nederland hebben we nu het groepsticket waarmee dat goedkoop kan. Maar weten jullie of er in België ook iets dergelijks bestaat? | |
DeaDLocK2K | zondag 23 april 2017 @ 12:16 |
Ja dat bestaat ook in België. Voor de mogelijkheden kan je het beste contact opnemen met NMBS. | |
dennistd | zondag 23 april 2017 @ 12:17 |
Ik zou zeggen een Nederlands Groepsticket tot Roosendaal en vanaf daar een Go Pass 1 Roosendaal naar Leuven: http://www.belgianrail.be(...)naar-roosendaal.aspxPas vanaf 15 personen volgens http://www.belgianrail.be(...)en/groepsreizen.aspx | |
DeaDLocK2K | zondag 23 april 2017 @ 12:20 |
De Belgen hebben zoveel verschillende vervoersmogelijkheden en zelfs aparte dingen voor scouts dat het me zou verbazen als het allemaal online zou staan. | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 12:21 |
Dank, zal eens wat gaan puzzelen. De site van de NMBS is wat minder gebruiksvriendelijk dan de NS | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 12:22 |
Als ze dat ook voor Nederlandse Scouts hebben is het de moeite om even te informeren daar . Met het Schönes Wochenende ticket door Duitsland hebben we best vaak gedaan, die snap ik wel maar die malle Belgen | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 12:53 |
Een soortgelijke vraag kwam een tijd geleden voorbij op Tweakers, daar heb ik toen één en ander voor uitgezocht: https://gathering.tweaker(...)ge/45116097#45116097 Doe er je voordeel mee | |
b2py | zondag 23 april 2017 @ 12:55 |
Niet eens direct crossposten | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 13:00 |
Dank, in combinatie met het groepsretour wat we nu in Nederland hebben vallen de kosten dan redelijk mee. Maakt het een interessante optie. | |
liesje1979 | zondag 23 april 2017 @ 13:28 |
Van harte gefeliciteerd. | |
Peterselieman | zondag 23 april 2017 @ 13:49 |
Als het goed is heeft de NS nu de floot FLIRTs compleet | |
#ANONIEM | zondag 23 april 2017 @ 14:02 |
Ik moet over 3 weken de trein pakken van Brno naar Praag. Zijn de Railjet en/of Eurocity berucht om dikke vertragingen, ze starten respectievelijk uit Graz en Budapest?! | |
cherrycoke | zondag 23 april 2017 @ 14:14 |
oeps, pantograaf stond nog omhoog tijdens het draaien? | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 14:24 |
Dankjewel | |
DeaDLocK2K | zondag 23 april 2017 @ 15:22 |
Zijt ge jarig? Van harte dan! | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 15:33 |
Dank u zeer | |
b2py | zondag 23 april 2017 @ 15:39 |
Ah klopt ja! Gefeliciteerd! Die Belgen ding trouwens -> OP | |
greavy | zondag 23 april 2017 @ 15:42 |
Gefeliciteerd James ! | |
greavy | zondag 23 april 2017 @ 15:55 |
23 April 2017 - Vandaag kwam CrossRail met een GTS Piacenza-Moerdijk-shuttle uit het Italiaanse Piacenza naar de Moerdijk. Gezien ik deze bediening nog niet had, ben ik even wezen kijken, en doordat de zon er niet door leek te komen eens een andere plek gezocht. Hier passeert de fraaie trein de 2 fotografen ter hoogte van de Moerdijkbrug opweg naar de Moerdijk. De oplettende kijker ziet op de achtergrond de DBC Wolfurt-shuttle naar Moerdijk rijden, die in Lage Zwaluwe gecombineerd werd met de Segrate-shuttle en ook naar Moerdijk kwam. DB mocht echter eerst de Segrate-shuttle plaatsen, waardoor ik het plaatsen van Crossrail bij CCT niet meer heb afgewacht.. 23 April 2017 - Vandaag kwam CrossRail met een Piacenza-Moerdijk-shuttle uit het Italiaanse Piacenza naar de Moerdijk. Gezien ik deze bediening nog niet had, ben ik even wezen kijken. Nadat de trein op het emplacement gearriveerd was, werd er langdurig gewacht om naar de CCT te gaan. DB had echter met de Segrate-shuttle voorrang, dus moest CrossRail enige tijd wachten. | |
derLudolf | zondag 23 april 2017 @ 15:58 |
Gefeliciteerd James! | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 15:59 |
Dankjulliewel | |
Peter | zondag 23 april 2017 @ 17:04 |
Eengelijks! Dat het maar een mooie dag mag zijn Stiertje . [ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 23-04-2017 18:21:13 ] | |
Peterselieman | zondag 23 april 2017 @ 17:06 |
Gefeliciteerd James | |
MTL | zondag 23 april 2017 @ 18:19 |
Gefeli | |
b2py | zondag 23 april 2017 @ 19:27 |
Heul niet goed gegaan | |
bork | zondag 23 april 2017 @ 19:51 |
Geen last van gehad, feli James!! | |
dennistd | zondag 23 april 2017 @ 19:52 |
Iets te krachtig, twee 189'er? | |
Peterselieman | zondag 23 april 2017 @ 20:17 |
Wel mazzel dat het precies daar gebeurde, want zo te zien hebben de treinen rond Hilversum geen last van deze verstoring | |
greavy | zondag 23 april 2017 @ 20:36 |
Beladen kolentrein, dan zou dat de oorzaak niet moeten zijn. | |
derLudolf | zondag 23 april 2017 @ 20:39 |
Die hebben toch al speciale koppelingen toch? | |
b2py | zondag 23 april 2017 @ 20:40 |
45 min later weer rollend en volledig rolled door Utrecht | |
Anthonie24 | zondag 23 april 2017 @ 20:52 |
deze trein vind ik mooi. | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 20:53 |
Ik deze: | |
Anthonie24 | zondag 23 april 2017 @ 20:56 |
ja die is ook mooi. NS schijnt nu ook zo'n trein te hebben....de flirt sprinter. zelfde merk volgens mij. | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 20:57 |
Klopt, zelfde merk en type. Die rode is echter een Intercity die 200 mag rijden | |
Anthonie24 | zondag 23 april 2017 @ 20:58 |
hoeveel kan die flirt sprinter dan maximaal rijden? | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 20:59 |
De trein is goedgekeurd voor 160, maar zal in Nederland niet harder rijden dan 140. | |
Anthonie24 | zondag 23 april 2017 @ 20:59 |
aha oke. dat is ook wel snel. | |
James1988 | zondag 23 april 2017 @ 21:02 |
Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2 | |
Anthonie24 | zondag 23 april 2017 @ 21:03 |
ja maar auto's zijn nou eenmaal de baas. | |
Peterselieman | zondag 23 april 2017 @ 21:31 |
Met SLeT was het tijdens de proef met ERTMS af en toe zo dat de sprinters tussen Bijlmer en Utrecht de IC's inhaalden, omdat die stellen op het binnenspoor 160 km/h reden en de IC's op het buitenspoor 140 km/h. Was men niet zo blij mee | |
GlenSpey | zondag 23 april 2017 @ 21:58 |
Schitterend uitzicht vanuit de cabine idd, ook een van mijn favorieten | |
Anthonie24 | zondag 23 april 2017 @ 22:01 |
ja ik vind hem echt mooi om te zien. | |
Jappie111 | zondag 23 april 2017 @ 23:24 |
Was het vandaag eigenlijk druk op. De IC's Utrecht-Schiphol? Gezien ook alle reizigers Utrecht-Amsterdam, Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag ermee moesten reizen? | |
Goverman | maandag 24 april 2017 @ 00:03 |
Is uitgesteld met minstens zes maanden, omdat niemand het werk binnen de beschikbare buitendienststellingsuren kon doen. Zwolle - Kampen elektrificatie gaat wel door deze zomer. | |
dennistd | maandag 24 april 2017 @ 01:00 |
Heeft dat ook nog gevolgen voor de sneltreinen die Syntus wil gaan inzetten dan? Daarvoor moet immers ook spoor 9 een kopspoor worden en over de andere helft een perron aan spoor 8 gebouwd worden. En ook de snelheid van in-/uitrijden van het station en de gelijktijdigheden lijken me daarop wel van invloed... | |
ziggyziggyziggy | maandag 24 april 2017 @ 06:09 |
Aanrijding goederentrein - kraanwagen Eindhoven - Venlo, bij Deurne. Trein ontspoord. | |
ziggyziggyziggy | maandag 24 april 2017 @ 06:47 |
Trein niet ontspoord, geen gewonden. Wel een paar bovenleidingsportalen gesneuveld. | |
Dr_Flash | maandag 24 april 2017 @ 09:36 |
Er zit er eentje ons te trollen. Want het gaat nou wel over stroompalen, maar zijn het niet stroommasten, stroomportalen, spanningspalen, spanningsmasten of spanningsportalen? | |
Maegrim | maandag 24 april 2017 @ 09:54 |
ik zeg voltagepilaren | |
JDude | maandag 24 april 2017 @ 10:46 |
Op de A16 word je met de auto keihard voorbijgepwnd door de Thalys. | |
Cultuur058 | maandag 24 april 2017 @ 10:51 |
Schrikdraad voor dino's | |
Peterselieman | maandag 24 april 2017 @ 11:20 |
oplossing: | |
Cultuur058 | maandag 24 april 2017 @ 11:36 |
Bekend verhaal.. Ik had ooit een Peug 306 break (1.9 diesel). Die reed ook met speels gemak treinen zoek. Regelmatig deze voorbij gereden! | |
DeaDLocK2K | maandag 24 april 2017 @ 11:46 |
Voor de kolenbakken niet, voor de ertsboten wel. | |
b2py | maandag 24 april 2017 @ 11:46 |
Ook daarom trajectcontrole, lijkt de trein sneller | |
James1988 | maandag 24 april 2017 @ 11:50 |
| |
Peterselieman | maandag 24 april 2017 @ 11:51 |
ik zat erop te wachten | |
Peterselieman | maandag 24 april 2017 @ 12:35 |
opvallend. Onder een link waar je een mobiele site zou verwachten heeft Arriva een viewer verstopt waar je de voertuigen van Arriva kunt volgen https://m.arriva.nl/ | |
Anthonie24 | maandag 24 april 2017 @ 13:11 |
geweldig idee. | |
Goverman | maandag 24 april 2017 @ 14:47 |
Waarschijnlijk gaan die dus ook later rijden. | |
Dr_Flash | maandag 24 april 2017 @ 16:31 |
Topfilm jonge | |
Dr_Flash | maandag 24 april 2017 @ 16:33 |
Nou nog even Tiel - Geldermalsen en Nijmegen - Elst aansluiten een Arriva heeft echt een indrukwekkend netwerk in Nederland. En Emmen - Veendam. | |
GlenSpey | maandag 24 april 2017 @ 17:15 |
Nee. | |
b2py | maandag 24 april 2017 @ 21:51 |
Donderdag pas weer treinen Helmond - Deurne.. | |
dennistd | maandag 24 april 2017 @ 21:59 |
Aardig misse boel dan... Een paar portalen en wat draad moet toch sneller te fixen zijn, of is het spoor zelf ook beschadigd? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 april 2017 @ 22:09 |
Op de foto's ziet het eruit alsof er echt best wel heel erg veel heel erg stuk is eigenlijk. | |
b2py | maandag 24 april 2017 @ 22:13 |
Teuge was ook een paar portalen, was ook meerdere dagen.. | |
James1988 | maandag 24 april 2017 @ 22:15 |
Dit schrijft ProRail op hun site: Donderdagochtend is de 'alles moet meezitten'-planning, er mag niks fout gaan of tegenzitten. | |
Salatrel | maandag 24 april 2017 @ 22:16 |
Misschien moeten ze masten neerzetten ipv portalen | |
James1988 | maandag 24 april 2017 @ 22:18 |
Spoorgrind? Heet dat niet ballast? | |
b2py | maandag 24 april 2017 @ 22:22 |
Communicatie denkt dat de lezer een ontzettend dom persoon is, beetje beschamend wel | |
Maegrim | maandag 24 april 2017 @ 22:53 |
spoorgrind is dat spul dat steeds in het profiel van m'n zolen klemzit | |
Goverman | maandag 24 april 2017 @ 22:55 |
Kun je nagaan hoe dat spul alle kanten op wordt geslingerd bij een aanrijding als vanochtend | |
dennistd | maandag 24 april 2017 @ 23:08 |
Is dat dat fijne spul wat tegenwoordig op de schouwpaden neergelegd wordt? | |
b2py | maandag 24 april 2017 @ 23:37 |
Nee ze bedoelen ballast | |
_serial_ | maandag 24 april 2017 @ 23:39 |
Gefeliciteerd James1988 | |
dennistd | maandag 24 april 2017 @ 23:51 |
Dan heb je wel een heel grof profiel onder de schoenen wil dat onder de zolen vast blijven zitten.... | |
bork | dinsdag 25 april 2017 @ 00:15 |
Palladium, na 1 jaar verzamelen kan ik de tuin van de buurvrouw laten terugkeren in het stenen tijdperk | |
b2py | dinsdag 25 april 2017 @ 08:53 |
Dat kan maar ProRail bedoelt ballast | |
Mr_Klaasje | dinsdag 25 april 2017 @ 08:59 |
Bovenleiding is altijd meer werk dan je zou inschatten. Tel daarbij op dat er waarschijnlijk voor de afbouw van Assen wat dealtjes tussen de spooraannemers zijn gemaakt over de onderlinge uitruil van bovenleidingsmonteurs en je raadt al wat er aan de hand is: Het personeel is bezet en daardoor duurt het nog langer. | |
Peterselieman | dinsdag 25 april 2017 @ 09:24 |
- oeps, foutje - [ Bericht 97% gewijzigd door Peterselieman op 25-04-2017 09:35:10 ] | |
b2py | dinsdag 25 april 2017 @ 09:55 |
14 t/m 23 oktober (Herfstvakantie?) geen treinen Tilburg - Boxtel -> http://www.prorail.nl/nie(...)oisterwijk-van-start | |
Mr_Klaasje | dinsdag 25 april 2017 @ 10:36 |
Een dikke week buiten dienst om wat wissels weg te halen en wat knappere overweginstallaties neer te zetten. | |
b2py | dinsdag 25 april 2017 @ 10:37 |
Tunnel inschuiven | |
ReisT | dinsdag 25 april 2017 @ 11:12 |
Tunnel inschuiven kan ook in een weekend. Dan lijkt 9 dagen geen treinen nog steeds wat overdreven. | |
Peterselieman | dinsdag 25 april 2017 @ 11:36 |
Er is weer een SNG in Duitsland gespot. Vermoedelijk is dit exemplaar onderweg naar de klimaatkamer in Wenen https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,8163724 | |
_JdM_ | dinsdag 25 april 2017 @ 11:36 |
Wordt gecombineerd met een bovenbouwvernieuwing Tilburg Aansl-Boxtel. | |
b2py | dinsdag 25 april 2017 @ 12:17 |
Ze doen het allemaal in 1 keer, tunnel inschuiven, liftjes plaatsen, volledige afwerking van de bovenleiding en ballast etc . En niet vergeten dat er aan de voorkant 2 weekenden nodig zijn om in 1 weekend een tunnel in te schuiven. | |
Peterselieman | dinsdag 25 april 2017 @ 14:37 |
niet helemaal heavy rail, maar een trammetje contra een vrachtwagen levert ook een mooie zooi op, zoals te zien is in Schiedam http://www.rijnmond.nl/ni(...)chtwagen-in-Schiedam | |
Maegrim | dinsdag 25 april 2017 @ 15:37 |
niet helemaal heavy rail, maar boem is ho | |
Dos37 | dinsdag 25 april 2017 @ 15:58 |
Wel grappig dat ze totaal geen reactie geeft volgens mij | |
Dr_Flash | dinsdag 25 april 2017 @ 17:01 |
Nou inderdaad "och jee, weer zo'n blind paard. Hier joh, vange!" *PATS | |
MTL | dinsdag 25 april 2017 @ 17:15 |
Hey Maegrim, waren jullie die 004 nog kwijt? Dan heb ik 'm gevonden | |
Maegrim | dinsdag 25 april 2017 @ 17:25 |
lijkt me sterk dat die lang kwijt was | |
RokStarr | dinsdag 25 april 2017 @ 17:31 |
Iemand enig idee wat er rond 16:00 gaande was in de Vlissingen-Amsterdam (rit 2259)? Deuren op Hollands Spoor gingen niet open, enkele minuten zo staan wachten alvorens er werd ontgrendeld | |
Maegrim | dinsdag 25 april 2017 @ 17:39 |
zal eens in m'n glazen bol kijken... oh ja, een leerling machinist die dat vergat. | |
dennistd | dinsdag 25 april 2017 @ 17:54 |
Dan wijst de hc hem er meestal toch wel op via de porto? Lijkt me eerder een gevalletje S&V of politie die iemand uit de trein moesten hebben. | |
Salatrel | dinsdag 25 april 2017 @ 18:10 |
die kans is bij hollands spoor best aanwezig ja | |
Kansenjongere | dinsdag 25 april 2017 @ 18:44 |
Reisplannerapp geeft nu bij elk reisadvies dat ik opzoek "Let op: Landelijke storing aan de Reisinformatiesystemen" en crasht als ik op die melding klik | |
RokStarr | dinsdag 25 april 2017 @ 18:44 |
Was net een controle met veel controleurs geweest tussen Delft en HS.. En werd alleen omgeroepen "deuren nog vergrendeld", iedereen stond al als een malloot op die knopjes te rammen natuurlijk | |
dennistd | dinsdag 25 april 2017 @ 18:45 |
Daarom is het ook een storing | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 april 2017 @ 08:32 |
Waarom zou je trouwens een app gebruiken en niet de mobiele website? | |
b2py | woensdag 26 april 2017 @ 08:55 |
Apps zijn veel hipper jatoch. Jij oudbollig mormel | |
b2py | woensdag 26 april 2017 @ 09:07 |
De vernieuwde VIRM Weet iemand of de beloofde 10% gewichtsreductie ook daadwerkelijk is behaald? | |
Cultuur058 | woensdag 26 april 2017 @ 09:49 |
Omgeroepen berichten hoor je natuurlijk niet door je oordopjes.. | |
Cherrybubblegum | woensdag 26 april 2017 @ 09:53 |
Wie is de stem van de omroepberichten in de sprinters? | |
dennistd | woensdag 26 april 2017 @ 12:32 |
Vanaf 16u weer treinen bij Deurne: https://www.prorail.nl/nieuws/herstelwerk-deurne-vandaag-al-klaar NS start alleen pas vanaf 19.30u op | |
Dr_Flash | woensdag 26 april 2017 @ 12:39 |
ja met een uitloop tot einde dienst zeker. Dus morgen, oh nee feestdag, dus vrijdag | |
Claude_Viole | woensdag 26 april 2017 @ 12:47 |
Tegenwoordig door een computer ingesproken. Voorheen wijlen Loes v/d Schaft. Op de stations is de omroep door Tuffy Vos gedaan. | |
Mr_Klaasje | woensdag 26 april 2017 @ 19:29 |
Niet als jij instapt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 april 2017 @ 19:37 |
| |
Dos37 | woensdag 26 april 2017 @ 19:48 |
b2py | woensdag 26 april 2017 @ 20:09 |
| |
greavy | woensdag 26 april 2017 @ 22:16 |
Ertstreinen wel, die hebben speciale koppelingen. Kolentreinen hebben gewoon de normale schroefkoppelingen zoals het andere goederenspul dat ook heeft. | |
derLudolf | woensdag 26 april 2017 @ 22:18 |
Aha, dan was ik daar mee in de war. Die wagons hebben toch ook drieassige draaistellen? | |
Peterselieman | woensdag 26 april 2017 @ 22:21 |
klopt, maar voor zover ik weet rijden niet alle ertstreinen met drieassige draaistellen. | |
dennistd | woensdag 26 april 2017 @ 22:33 |
SGMm in de IC Den Haag-Enschede https://www.ovtijden.com/arnu/rl/1787/2017-04-27T01:07:00+0200 | |
Peterselieman | woensdag 26 april 2017 @ 22:46 |
arme reizigers die het zonder toilet moeten stellen in de 'verkeerde' helft van de trein ... | |
ikweetnietwat | donderdag 27 april 2017 @ 02:55 |
De app toont de treinsamenstelling zodat je al voordat de trein komt teleurgesteld wordt :^) | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 09:27 |
"Het volgende station is Tilburg [...] Gaat u ons hier verlaten doe dan Willem-Alexander en Máxima de groeten" | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 09:36 |
Ik hoor een stoomfluit hier Maar de Koningsdagrit van de NVBS is afgelast. En verder staat er volgens mij ook niks bijzonders op het programma | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 09:44 |
Vsm naar Bochum misschien, maar die zou pas morgen gaan | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 09:54 |
Er was niks te zien ook. Oudere Duitse elocs hebben nog weleens een stoomfluit, maar dat was hier ook niet het geval. Raar | |
Fred | donderdag 27 april 2017 @ 11:01 |
De NS en ProRail zijn in elk geval wel consistent: ook de trein van Wim-Lex komt met vertraging aan op Tilburg. | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 11:04 |
Die kwam om 10.52u door Breda Prinsenbeek ja | |
Fred | donderdag 27 april 2017 @ 11:07 |
Wim-Lex +7 | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 11:35 |
MTL | donderdag 27 april 2017 @ 12:07 |
Laat me raden naar de vertraging: de trein reed via Breda? | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 12:09 |
Ja, maar hij kwam al pas om 10.18u door Delft Zuid las ik, dus dan is 11.07u Tilburg gewoon netjes. | |
MTL | donderdag 27 april 2017 @ 12:20 |
Even zitten uitrekenen, als ie om 10:18 door Delft Zuid reed, kon ie precies rond 11 uur in Tilburg zijn (berekend via Dordrecht, volgens mij zijn de Koninklijke rijtuigen niet op de HSL toegelaten). Maar dan moest ie wel behoorlijk doorrijden en overal groene seinen tegen komen Overigens: Hoe kwam men eigenlijk er bij dat die trein om 11 uur precies aan zou komen? Zat net heel even TV te kijken, daar werd gezegd dat de trein gepland om 11:05 aan zou komen, dus dan zou het om 'slechts' 2 minuten vertraging gaan. | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 12:27 |
Het was toch de VSM, quote van Sion-rail: "V36 412+VSM 23 071(opz) rg Münster om 11:57 door Rheine(D)." | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 12:49 |
11:11 would have been fitting | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 12:49 |
Okee, het zal zo zijn Ik heb niks gezien iig Alleen gehoord | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 april 2017 @ 13:09 |
Hoe gaat het eigenlijk met de softwareprobleempjes op de Rhein-IJssel-Express? | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 13:21 |
Goed volgens mij | |
Fred | donderdag 27 april 2017 @ 13:24 |
In het programma van de gemeente Tilburg staat "11:00 Aankomst op station" | |
Adrie072 | donderdag 27 april 2017 @ 13:29 |
Wees blij dat ie uberhaupt is aangekomen... | |
renwan | donderdag 27 april 2017 @ 13:30 |
Wat een dienst vandaag, straks stopper Den Haag - Rotterdam, 2 slagen stopperen Rotterdam Amsterdam, stopper Goverwelle en leeg naar Den Haag. Die laatste slag Rotterdam - Amsterdam met 3 stellen Sgmm2 ! | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 13:32 |
Heb je genoeg te sleutelen vandaag | |
renwan | donderdag 27 april 2017 @ 13:43 |
Mja inderdaad, scheelt dat ik daar niet zo heel vaak kom Vraag me af hoe dat vanavond van Amsterdam naar Rotterdam gaat lopen met 3 stellen en 0 wc's | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 13:45 |
staat niet bij welk station hea. 11:00 was hij op Reeshof | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 13:46 |
Weer lekker over nagedacht door de hoge heren van de NS | |
Peterselieman | donderdag 27 april 2017 @ 13:47 |
Ik zou als ik jou was vast een dweilorkest bestellen | |
Fred | donderdag 27 april 2017 @ 13:47 |
Dit doet wel heel erg vermoeden dat het om "Tilburg" gaat: | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 13:50 |
Ook goed Wat zijn we ook aan het nuilen over die paar minuten eigenlijk | |
MTL | donderdag 27 april 2017 @ 13:51 |
Die 11 uur in de officiële communicatie is ongetwijfeld om veiligheidsredenen. Denkt iemand leuk te zijn om 11 uur, dan is de Koning er in werkelijkheid nog niet (werkelijk geen idee wat nu de echte aankomsttijd zou zijn, maar ik vermoed dat ik door die uitspraak op tv op het verkeerde been ben gezet ) | |
renwan | donderdag 27 april 2017 @ 13:54 |
Mocht het te gek worden is opheffen altijd nog een mogelijkheid | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 13:55 |
ik denk dat we het wetenschappelijk moeten benaderen. En dat "11:00" een foutje is want dat betekent "Tussen 10:59:30 en 11:00:30". Maar als je zegt "11 uur" dan is alles tussen 10:30 en 11:30 dus goed | |
Adrie072 | donderdag 27 april 2017 @ 15:23 |
Poehé... | |
Peterselieman | donderdag 27 april 2017 @ 16:59 |
Vandaag pendelen er met de 10314 en 10320 twee noordelijke stellen tussen Apeldoorn en Zutphen om zo meer materieel vrij te spelen voor de andere Arrivalijnen in de Achterhoek/Rivierenland | |
b2py | donderdag 27 april 2017 @ 17:55 |
Wel lekker, heerlijk rustige VIRM10 naar huis vandaag | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 18:09 |
Nou heb ik vandaag al Oldenzaal-Zutphen, Zutphen-Breda, Breda-Prinsenbeek, Prinsenbeek-Den Bosch, Den Bosch-Utrecht, Utrecht-Woerden, Woerden-Utrecht, Utrecht-Schiphol, Schiphol-Duivendrecht, Duivendrecht-Schiphol, Schiphol-Duivendrecht en Duivendrecht-Deventer gereisd en ik ben welgeteld 0 keer gecontroleerd.... | |
b2py | donderdag 27 april 2017 @ 18:10 |
Vanwaar al die retourtjes Duivendrecht - Schiphol? Dat is toch een plek waar je absoluut niet wilt komen? | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 18:15 |
Was op Duivendrecht omdat ik de Thalys daar verwachtte (stopte niet op Amsterdam Centraal, dus vanaf de watergraafsmeer via de zuidtak leek mij het logischt). Die kwam echter niet (blijkbaar gewoon leeg door Centraal gereden dan), maar een uur later zou wel de ICE vanaf Diemen Zuid de boog naar Bijlmer nemen. Aangezien ik dus tijd over had en ook nog eens naar het toilet moest ben ik maar even terug naar Schiphol gereisd om daar gebruik te maken van de gratis en relatief schone sanitaire voorzieningen. | |
derLudolf | donderdag 27 april 2017 @ 18:28 |
Hoorde net wat op de Duitse radio over een studie over migratie in de Ems/Dollard regio door de jaren heen. Zal jullie waarschijnlijk een zorg zijn, maar ze vertelden ook over een spoorlijn die door Nederland is aangelegd/bekostigd en geëxploiteerd. Met stations in Bad Bentheim en Salzbergen, dat is de gewone lijn naar Berlijn toch? Anyhow, het personeel op de stations was weliswaar gewoon Duits, maar werd betaald in guldens. In de tijd van hyperinflatie tijdens het interbellum waren deze baanwerkers dus de koning te rijk. Er zou een tweetalig rapport online moeten staan, maar die heb ik nog niet gevonden | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 18:31 |
Ze zullen de AS bedoelen: Almelo-Salzbergen, geopend in 1865 en in Salzbergen aansluitend op de lijn Leer-Papenburg-Lingen-Rheine. De reden voor aanleg zal vooral in Nederland hebben gelegen (het was de eerste spoorlijn in Twente). Dat is inderdaad de nog bestaande hoofdlijn. | |
Maegrim | donderdag 27 april 2017 @ 18:48 |
Als je daar per se foto's van wou had ik op de 'meer wel wat kiekjes kunnen schieten hoor | |
capuchon_jongen | donderdag 27 april 2017 @ 18:58 |
Zijn er mensen hier met kennis van het Franse Spoorwegennet? Wat is de goedkoopste manier om te reizen in Nord-pas de calais we zouden van Rijsel (Lille) naar Duinkerke willen gaan. Rijden er lokale treinen? Arras lijkt me ook de moeite. | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 april 2017 @ 19:03 |
Ja hoor! Minstens één keer per uur met enkele versterkingritten. Het duurt een uur. In Frankrijk stopt het lokale verkeer wel op tijd. | |
greavy | donderdag 27 april 2017 @ 19:17 |
Nee, die zouden al lange tijd vandaag gaan. Morgen op het depot spelen, za en zo iets met pendelritten meerijden begreep ik | |
greavy | donderdag 27 april 2017 @ 19:18 |
Nee, die zouden al lange tijd vandaag gaan. Morgen op het depot spelen, za en zo iets met pendelritten meerijden begreep ik De treinen die met de "kolenbakken" rijden zijn minder beladen, onder andere vanwege de aslast en de koppelingen. | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 19:37 |
Dan is mijn bron verkeerd ingelicht of heb ik het verkeerd onthouden. | |
greavy | donderdag 27 april 2017 @ 19:42 |
Maandag terug is de planning. Vandaag geheel volgens dienstregeling om 9:32 vertrokken uit Apeldoorn. | |
greavy | donderdag 27 april 2017 @ 19:45 |
Vandaag weinig last gehad van het feestvierende Nederlandse volk. Lekker Duitsland onveilig gemaakt rond Duisburg, op de diesellijnen rond de staalfabrikant ThyssenKrupp/HKM. Één van de foto's van vandaag: 27 April 2017 - Tijdens een dagje rond Duisburg kwam ook deze fraai bestickerde G1206 van DuisportRail voor de lens. Nadat DB eerder deze ochtend met een Gravita de 3 wagens hier achtergelaten had, kwam later deze machine ter plaatse om de wagens aan te koppelen en ergens te plaatsen in de haven. | |
James1988 | donderdag 27 april 2017 @ 20:14 |
De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF. Als je een systeem verwacht zoals in Duitsland kom je van een koude kermis thuis: er is geen sprake van een klokvaste of zelfs maar symmetrische dienstregeling, op één lijn zitten er soms gaten van vele uren, een deel van de TER-"treinen" zijn in werkelijkheid bussen, en de dienstregeling houdt er soms al erg vroeg mee op (rond 8 uur 's avonds). Of je goedkoop kunt reizen hangt ook weer af van de regio waar je reist. Sommige regio's investeren vrij veel in de TER-diensten waar zij verantwoordelijk voor zijn, andere regio's vinden dat wat minder belangrijk. Voor Nord-Pas de Calais kun je terecht op hun website, voor informatie over dienstregelingen, tarieven en aanbiedingen. Zo is er de Pass régional Grand TER waarmee je 's weekends, op feestdagen en tijdens de Franse schoolvakanties redelijk wat korting krijgt op TER-tickets. Daarnaast is er een actie in de maand mei met treinkaartjes voor ¤ 2 tot ¤ 10. | |
dennistd | donderdag 27 april 2017 @ 20:29 |
Maandag terug hoorde ik ook ja, maar dat zou erg laat gaan worden? | |
Dr_Flash | donderdag 27 april 2017 @ 20:48 |
Niet dat Duitsland er wat van gemerkt heeft verder, maar okee | |
greavy | donderdag 27 april 2017 @ 20:49 |
Als het goed is vertrekken ze ergens in de ochtend, tijden weet ik niet. | |
capuchon_jongen | donderdag 27 april 2017 @ 20:57 |
Super! bedankt voor de informatie. denk toch dat ik ga nadenken over mijn trip | |
James1988 | donderdag 27 april 2017 @ 21:23 |
Je kunt ook kijken naar het langeafstandsverkeer (TGV, Intercités), en je kunt kijken naar reizen met de bus. Het busvervoer over langere afstanden is geliberaliseerd, o.a. Flixbus en Ouibus zijn hierop ingesprongen. | |
dennistd | vrijdag 28 april 2017 @ 05:30 |
De loc staat namelijk ook bij de fotodag genoemd, en die duurt tot 17u maandag: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.php | |
Bitlord | vrijdag 28 april 2017 @ 07:45 |
Deze VIRM (en baanvak) is voorlopig even uit de roulatie: http://www.bndestem.nl/ro(...)vlissingen~a0a2fd6d/ | |
Maegrim | vrijdag 28 april 2017 @ 08:25 |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 08:32 |
Ja ja, en op de vrijdag in de meivakantie, de rustigste dag van het jaar, dan ineens wel tien bakken naar Enschede Materieel planning met de dobbelsteen | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 08:37 |
Tijd om alle overwegen op te heffen | |
Bitlord | vrijdag 28 april 2017 @ 09:06 |
Of conflictvrij plannen. Geen treinen meer als er wegverkeer gepland staat. Ik zie Prorail er voor aan. | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 09:12 |
Als alleen de kopbak van de 8624 beschadigd is geraakt zou je het stel vrij snel weer de baan op kunnen krijgen door een reservekopbak te gebruiken | |
greavy | vrijdag 28 april 2017 @ 09:43 |
Mijn fout, dinsdagochtend is de terugreis pas voorzien. Had het wel goed doorgekregen, maar de info maar half gelezen. | |
Fred | vrijdag 28 april 2017 @ 10:27 |
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen. Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 10:32 |
Zou je niet gewoon eerst het onderzoek afwachten? | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 10:34 |
Zal wel een overweg zijn met een oplegger bordje wat je hoogte moet zijn, hoogte onvoldoende vast komen zitten enzulks | |
Fred | vrijdag 28 april 2017 @ 10:37 |
Vlakker en overzichtelijker dan dit krijg je ze niet: | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 10:40 |
True | |
ReisT | vrijdag 28 april 2017 @ 10:46 |
Wel met twee dobbelstenen dan hè | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 10:53 |
Is wel vaker gebeurd bij beschadigde kopbakken. Na herstel wordt de kopbak teruggewisseld. | |
Fred | vrijdag 28 april 2017 @ 10:55 |
Blijft idd speculatie Als je kijkt naar de hoogte waar de trein geraakt is en hoe de vrachtwagen tot stilstand is gekomen lijkt het er mij op dat de trein de combinatie bij de achterste wielen heeft geraakt. Er staat nog een voertuig binnen de afzetting van tegenovergestelde richting, niet ondenkbaar dat die kwam aanrijden op het moment dat de vrachtwagen over de spoorwegovergang ging en niet ondenkbaar dat de vrachtwagen na de overweg links af wilde en stilstond om de auto voorrang te geven. Die auto zal mogelijk afgeremd hebben om op tot tot stilstand te komen voor de overweg. Hierdoor stond de vrachtwagen langer stil dan de chauffeur verwacht had, waardoor zijn achterwielen nog op de overweg waren toen de trein aan kwam. De inrichting ter plaatse is enigszins onhandig, maar de verkeerssituatie is de afgelopen jaren niet veranderd én bij een convoi excetionel is het op zijn minst een goed gebruik (zo niet verplicht) dat de chauffeur vooraf de route bestudeerd, hij had dus kunnen weten dat zijn vrachtwagen niet zou passen tussen de overweg en de kruising en dat hij bij tegemoetkomend verkeer vóór de overweg zou moeten wachten. Gezien de overzichtelijke weg had hij het tegemoetkomende verkeer al ruimschoots kunnen zien. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 april 2017 @ 12:47 |
Ja, en als 'ie rechtsaf ging of van links kwam dan had 'ie mogelijkerwijs simpelweg niet genoeg tijd om over de overweg te komen. Daarom: Onderzoek afwachten. | |
ReisT | vrijdag 28 april 2017 @ 12:51 |
Dat hoeft natuurlijk alleen als je daadwerkelijk met een uitzonderlijke lading onderweg bent. Daar lijkt het hier niet op: ik zie een lege dieplader op de foto. Wellicht was deze onderweg om een bijzondere lading op te halen. | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 13:11 |
De inschatting van ProRail is nu dat er morgen vanaf 12.00 uur weer treinen kunnen rijden tussen Bergen op Zoom en Roosendaal | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 13:25 |
En NS vanaf 15:00? | |
Pino112 | vrijdag 28 april 2017 @ 13:56 |
https://www.politie.nl/mi(...)len-vrachtwagen.html
| |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 14:01 |
Knap dat de conductrice de snelheid teruggebracht heeft en niet de machinist | |
MTL | vrijdag 28 april 2017 @ 15:19 |
Vast een Fransman die het heeft getiept. | |
Fred | vrijdag 28 april 2017 @ 15:21 |
Nog knapper dat de conductrice de chauffeur kon zien via een raam aan de zijkant van de trein | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 15:48 |
De pielietsie hep het gezegt dus so issut | |
James1988 | vrijdag 28 april 2017 @ 15:54 |
Siemens koopt HaCon, de makers van Hafas | |
capuchon_jongen | vrijdag 28 april 2017 @ 17:11 |
Zie je wel! Vrouwen willen altijd de baas spelen | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 19:20 |
Oh jee, een rustige trein. Dus daar zijn de roodhemden weer. Om aan te tonen dat er toch nooit iemand in de trein zit. | |
derLudolf | vrijdag 28 april 2017 @ 19:21 |
Puur toeval, want volgens hun onderzoek is het altijd rustig in de trein | |
derLudolf | vrijdag 28 april 2017 @ 19:33 |
Niedersachsen wil diesel gaan vervangen door waterstof http://m.haz.de/Nachricht(...)-Dieselloks-ersetzen Eigenlijk was er hier naar op zoek, vond het wel gaaf (als in: dat zijn handige jongens, al vroeg gevoel voor techniek) klinken toen ik het op de radio hoorde, maar zag toen dat het wel vaker gebeurd: Schulschwänzer kapern E-Lok in Emden | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 19:37 |
Ze mikken nu op maandag 1 mei 05.00 uur dat het spoor weer beschikbaar is. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 20:23 |
Kortom, probeer het donderdag 4 mei rond de middag nogeens. Ze hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn of hoe lang het duurt wat ze aan het doen zijn. Ook al is het pas de tachtigduizendste keer dat ze X meter spoor met ballast, Y stroompalen en een overweg moeten vervangen. Welkom bij Kleurplatencentrum Prorail. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 april 2017 @ 20:56 |
https://www.facebook.com/(...)os/1276629052432417/ | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:01 |
Met welk doel? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 april 2017 @ 21:15 |
Jezus, hoeveel azijn heb je vandaag wel niet gezopen? | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:17 |
Nou nou Ik vraag het me gewoon af okee | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:19 |
Ik mis het gewoon een beetje. Je gaat ook niet een Ford Focus in de kleuren van de General Lee spuiten en doen alsof het iets geweldigs is, toch? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 april 2017 @ 21:20 |
Het staat er, vind ik, alsof je "jezus, waarom zou je zoiets doms doen?" probeert te zeggen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 april 2017 @ 21:20 |
Omdat 't kan. Omdat het variatie brengt. Omdat het goed is voor je eigen naam/marketing. En meer zulks. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:21 |
Nou, daar heb je ook best een beetje gelijk in | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 21:21 |
Beter crasht dat ding morgen.. Verkehrsrot | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:22 |
Oh, okee | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 21:23 |
Las op Somda ( ) dat de kopbak weggetakeld moet worden Kan dat niet op een soort microwieltjes heel langzaam? | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:33 |
wat bedoel je precies? Rolbokken of..? | |
Fred | vrijdag 28 april 2017 @ 21:33 |
De Amerikanen heb de oplossing: de Railwalker. Vanaf 34:00 | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 21:35 |
Dat zou best kunnen, maar dan zou je die bak denk ik sowieso los moeten koppelen van de rest van het stel | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 21:39 |
Zoiets | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:41 |
ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 21:43 |
Ik ken rolbokken niet, vandaar een plaatj0ns | |
James1988 | vrijdag 28 april 2017 @ 21:43 |
Siemens gebruikt ook zoiets om de Vectrons die ze voor VR aan het bouwen zijn te vervoeren. | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 21:44 |
Je doelt waarschijnlijk op een asbreuklorrie Andere optie is een nooddraaistel, maar dat lijkt hier dus niet mogelijk te zijn | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 21:45 |
Vast wel VR is 1,524 m spoor, ook weer net een paar cm te breed | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 21:47 |
Ziet er ook uit als een goede optie. Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen en een goede reden hebben om het niet toe te passen | |
James1988 | vrijdag 28 april 2017 @ 21:51 |
Wat plaatj0ns zijn hier te vinden: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411281&lang=1 Stoere machines trouwens | |
b2py | vrijdag 28 april 2017 @ 22:35 |
De trein te Wouw is op eigen kracht weggereden | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 22:35 |
Wouw | |
Peterselieman | vrijdag 28 april 2017 @ 22:40 |
Die lag dus toch niet zo dwars als eerst gedacht | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 22:49 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 22:50 |
Klinkt mij niet als "schade is groot" 85 dwarsliggers is hooguit 50 meter. Nou, zal er 100 meter rails verbogen zijn. Dat is eerder uren dan dagen werk. | |
derLudolf | vrijdag 28 april 2017 @ 22:55 |
Moet je wel willen natuurlijk... | |
Dr_Flash | vrijdag 28 april 2017 @ 23:05 |
Nja, geen idee. Misschien hebben alle bevoegde poppetjes wel meivakantie. Dan staat alles stil natuurlijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 00:05 |
Zeg, kennen jullie Binche nog? Zojuist won ik op eBay een veiling van een bankbiljetje uit 1918, en daar staat het station gewoon op | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 00:25 |
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
| |
derLudolf | zaterdag 29 april 2017 @ 00:31 |
Er zullen altijd een paar calamiteitendienst draaien. | |
dennistd | zaterdag 29 april 2017 @ 01:16 |
Afgelopen donderdag was het Koningsdag. Vanwege het afgelasten van de jaarlijke NVBS-rit had ik ineens de hele dag niks te doen. Daarom maar vroeg opgestaan met als doel de Koninklijke trein met daarin Willem-Alexander en zijn familie op de foto te zetten. Als locatie werd gekozen voor Breda-Prinsenbeek: vanuit Twente met het oog op enige vertraging veilig te bereiken en ook nog eens goed voor de zon. Rond tien voor elf dook ineens een helikopter op die parallel aan het spoor vloog, en niet veel later kwam NS-Traxx 186 022 met begeleidingsrijtuig 50 84 10-70 350-0, Sr10 (61 84 89-70 003-8), begeleidingsrijtuig 50 84 10-70 349-2 en achterop Traxx 186 024 voorbij gesjeesd als trein 28401 van Den Haag HS naar Tilburg. | |
b2py | zaterdag 29 april 2017 @ 06:58 |
Het vervangen van een spoorstaaf in een Harmelenoverweg kost je 10 uur, de andere zaken weet ik niet exact maar 24 uur is wat aan de hoge kant denk ik. Ze zullen wel moeite hebben met het verkrijgen van machines etc | |
Piles | zaterdag 29 april 2017 @ 14:42 |
Ik krijg net de treinpakkers van de NS in de bus, met daarbij het Meereisretour. Voor ¤ 2,50 een dagretour met iemand die een vervoersbewijs heeft. Nu heeft m'n vriendin zo'n dalkaart (40% korting), dan kan ik toch meereizen met haar? Het is een dagretour, dat geldt tot 4.00 uur 's nachts toch (instaptijd)? Ivm nachttrein. Hoop dat het allemaal zo kan, wordt een goedkoop ritje dan | |
b2py | zaterdag 29 april 2017 @ 14:56 |
Yes, dat mag (Als je reis in de nacht maar voor 04:00 start) | |
Salatrel | zaterdag 29 april 2017 @ 14:56 |
geplande vertrektijd vanaf je instapstation voor 04:00 Als je bijvoorbeeld om 03:55 bij de ingangscontrole op komt dagen voor de trein die om 04:02 vertrekt gaan ze je niet binnenlaten | |
Piles | zaterdag 29 april 2017 @ 15:07 |
Zo bedoelde ik 'm inderdaad, instaptijd beetje ongelukkige term Thanks beide! | |
Eix | zaterdag 29 april 2017 @ 15:24 |
Ik verwacht bovendien dat je daarna ook nog het nodige testwerk moet verrichten voor wat betreft de beveiliging. Immers maakt de railstaaf onderdeel uit van de treinbeveiliging (spoorstroomloop). Geen idee wat er verder bij komt kijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat Prorail zonder uitgebreide testen het spul weer in bedrijf stelt. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 april 2017 @ 19:12 |
Leuk met Fles gechilled in Zwolle vandaag! | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 19:20 |
Ja kom ff bier brengen plz. Heb de bus gemist | |
Duvel | zaterdag 29 april 2017 @ 19:25 |
Harmelen heeft geen overweg. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 19:42 |
Fijn, dank je wel | |
b2py | zaterdag 29 april 2017 @ 19:50 |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 april 2017 @ 19:55 |
Kleine moeite. Ik moest er alleen een trap voor af en op, verder ging het vanzelf | |
derLudolf | zaterdag 29 april 2017 @ 20:15 |
Bierkoerierzwolle.nu? | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 20:16 |
Maar het was een leuk dagje inderdaad. Daggetje eigenlijk en we gaan die kolen nog wel een keer op grillen als het zomer wordt | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 april 2017 @ 20:19 |
Hettetje wassetje metetje daggetej welletje jatje | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 20:25 |
Dalek nog ff genieten van die schoorstenen die plat gegooid zijnetjes | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 21:17 |
Fijne mensen zijn fijn | |
Duvel | zaterdag 29 april 2017 @ 22:33 |
Best wel in een soort natuurlijke habitat, met die flats op de achtergrond. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 april 2017 @ 22:45 |
Lief doen. Is jouw vinexunit al klaar? | |
Duvel | zaterdag 29 april 2017 @ 22:46 |
Nee. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 april 2017 @ 22:54 |
Hahahaha, ja klopt TokkieBas | |
Duvel | zaterdag 29 april 2017 @ 23:19 |
Is dat je eerste brommer nog? | |
b2py | zaterdag 29 april 2017 @ 23:35 |
Je woont niet voor niets in een Vogelaarwijk | |
liesje1979 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:37 |
Zin in het nieuwjaarsrondje, | |
#ANONIEM | zaterdag 29 april 2017 @ 23:40 |
Is er al een bestemming bekend? | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:46 |
Nu al? | |
liesje1979 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:47 |
Yep! Jij niet? | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:49 |
Zeker wel | |
James1988 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:49 |
En vol |