Die horen in het bussentopic thuisquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:42 schreef Erasmo het volgende:
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag:
Oldenzaal-Zutphen
[ afbeelding ]
En de andere richting uit:
[ afbeelding ]
Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem
Met die mooie wolken nog eerder in DEquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die horen in het bussentopic thuis
Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:26 schreef James1988 het volgende:
OP hier ook aangepast
op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
Zet de boel in een codeblok zoals het eerst ook stond?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.
Komen ze ook steeds minderquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Socios het volgende:
Koplopers komen niet meer in Den Bosch. Eerst zaten ze nog wel in de 3500 (Eindhoven - Schiphol), maar nu slecht heel sporadisch nog... Voor Koplopers even naar Amersfoort ofzo.
Nee hoor. Ze worden dan wel gerenoveerd, maar ze worden nog erg veel ingezet. Dat je in een VIRM zit, is omdat er dagelijk 1 slag met dat materieel gereden wordt. Maandag - Vrijdag Groningen - Den Haag Centraal en op zaterdag en zondag is er daarnaast nog een slag Leeuwarden - Rotterdam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Komen ze ook steeds minder
Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook.
Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper
Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig?
Is er ergens een site over dat soort info? Nog nieuw hier in dit subforum, en wil me wat meer verdiepen in treinen enz.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?
[ afbeelding ]
Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
Jaren geleden kwam 'de NS' nog weleens met feitjes over treinen. Toen werd gezegd dat een gemiddeld treinstel 200.000 kilometer per jaar rijdt. Ik kan dit niet meer vinden, maar het klopt wel aardig denk ik, als je het hierboven genoemde gemiddelde per dag neemt en het aantal dagen dat een treinstel daadwerkelijk rijdt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
De 700-seriequote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?
[ afbeelding ]
Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
Hier kun je wel een Via-ticket kopen: http://www.ns.nl/eticket/ticketquote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:44 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips!
Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen).
Ja, dat is zo. Maar ze hadden alleen nog maar groenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Paars lijkt me je beter te staan
quote:NedTrain, het onderhoudsbedrijf voor treinen, houdt er ernstig rekening mee dat het contract met Syntus niet wordt verlengd.
Volgens een woordvoerder van NedTrain is de kans groot dat Syntus voor een ander onderhoudsbedrijf kiest. Dat heeft het bedrijf aan het personeel meegedeeld. Syntus beslist half augustus welk bedrijf tussen 2010 en 2012 het onderhoud van de treinen mag doen. De vervoerder is nog met meerdere partijen in gesprek. Volgens NedTrain is Syntus een belangrijke klant in het oosten van het land. Als het contract niet wordt verlengd, zou dat gevolgen hebben voor de locaties in Hengelo en Zwolle, welke is niet bekend. NedTrain is met afstand het grootste onderhoudsbedrijf van Nederland. Het heeft ook de Nederlandse Spoorwegen als klant.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99488
Hmm, interessant!quote:
En de buurt komt al in opstand.quote:
quote:Bezorgdheid over uitbreiding activiteiten Voith
De fractie van de Lokale Democraten wil van het college weten of het klopt dat het servicecentrum Voith in Blerick een van de kandidaten is voor het onderhoud van 45 treinstellen van de firma Syntus in Gelderland.
Voith onderhoudt in Blerick het materieel van Veolia. Als de treinen van Syntus daarbij zouden komen, betekent dat een verdrievoudiging van de activiteiten. De lege treinstellen moeten via Nijmegen naar Blerick worden gebracht.
Volgens de Lokalen Democraten zal dat voornamelijk 's nachts en in het weekend zijn met alle geluidsoverlast van dien. De partij vindt dan ook dat de gemeenteraad en omwonenden geïnformeerd moeten worden over de stand van zaken en over eventueel te nemen maatregelen.
Bron: Omroepvenlo.nl
Bomenknuffelaarsquote:Op zondag 26 juli 2009 11:16 schreef Erasmo het volgende:
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen...
God wat een treurnis. Overigens wordt het meeste mat gewoon op de dag onderhouden daar. Jankende Limbabwanen.quote:
Mijn ervaringen met de trein.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:13 schreef Socios het volgende:
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld?
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.quote:
De bedoeling is dus blijkbaar dat de Syntussen naar Blerick gaan voor onderhoud . Buurtbewoners rondom de loods van Voith komen al in opstand, volgens hetzelfde lokale sufferdje .quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen
Dat dus .quote:
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef Socios het volgende:
Oei, die aansluiting is bagger, ja! Officieel heb je daar niet eens een aansluiting, mjah, van -1 minuut. Hoevaak haal je ´m?
CTA-pagina, klinkt vet... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een site met allemaal CTA´s?
Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ?quote:Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.
Dus dat is echt heel klote.
CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.
Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Het uiterlijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ?
quote:
Zoiets zou zó tof zijn als Android-programmaquote:Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.
Dus dat is echt heel klote.
CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.
Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Heb je die nog liggen?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef James1988 het volgende:
Ik ben ooit bezig geweest met een screensaverversie. Alleen nooit afgemaakt
Wat voor camera had je?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Pfff. Mijn bordjesvierdaagse wordt toch niet helemaal wat ervan verwacht was. Aan het einde van de tweede dag gaf de camera het op, dus ik moet morgenavond naar de MediaMarkt voor een nieuwe. Naja, t werd tijd, en het kon op een heel wat slecjhter moment
Canon Powershot S3 ISquote:
Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:59 schreef thats-me het volgende:
Oeh dat is minder van die camera, al wat anders op het oog???
Batterijen. Accu is veel handigerquote:Op zondag 26 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden.
. Wel 2 kopen, zodat je altijd nog een volle hebt.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Batterijen. Accu is veel handiger
als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, primaquote:Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Batterijen. Accu is veel handiger
Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, prima
Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerd Beviel me toch niet helemaal uiteindelijk....quote:Op zondag 26 juli 2009 22:27 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken.
Niet?quote:Op zondag 26 juli 2009 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerd Beviel me toch niet helemaal uiteindelijk....
Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche!quote:Op zondag 26 juli 2009 23:11 schreef Socios het volgende:
Vet hoor, Dr_Flash. Ik zie dat Binche een kopstation is, heb je nog meer foto´s van die omgeving dan wel van je reis of was je camera toen al stuk?
Heb iki ook al eens meegemaakt, op Utrecht Centraalquote:Op maandag 27 juli 2009 06:55 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren door de lengte van deze trein zal deze niet in zijn geheel op station Breda-Prinsenbeek passen. Reizigers in de voorste bak wordt aangeraden door het rijtuig naar de tweede bak te gaan."
Vanavondquote:Op maandag 27 juli 2009 06:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche!
Is dat niet gewoon de naam voor een bar op een station, of reclame voor http://www.de-bierexpress.nl/home.html ?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Uuh jongens misschien kan iemand mij helpen..
Waar rijdt deze?
[ afbeelding ]
Werkgelegenheidquote:Op zondag 26 juli 2009 13:30 schreef MPG het volgende:
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.
Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;oquote:Op zondag 26 juli 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik heb het mooiste station van de Benelux gevonden. Het Waalse Binche is EEN grote tijdmachine, niet te geloven. Er zijn alleen al vijf verschillende bordjes uit 5 verschillende tijdvakken te vinden Het was maar goed dat ik ruim een half uur kering had daar, ik heb alleen maar foto's lopen maken
De bordjes per tijdvak
2000:
[ afbeelding ]
1970:
[ afbeelding ]
1910:
[ afbeelding ]
1880:
[ afbeelding ]
1860:
[ afbeelding ]
Echt, WAT is het daar mooi
Is het zekerquote:Op maandag 27 juli 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;o
Leef je nog steeds in 1950, toen half Limburg als kompel werkte?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werkgelegenheid
IN LIMBURG
Dat kan niet hoor
Ik wacht in spanning af!quote:
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerktquote:
Oei, wat voor camera is het preciesquote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt
Was niet bedoeld om je op te jutten of zo!quote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt
Nee neequote:
Staat op dat doosje hequote:
Misschien wel na een stuk of vier.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik ben al zo'n teer zieltje wat zich zomaar door iedere willekeurige Duvel laat opjutten, dat scheelt
[..]
Kijk kijk, een VIRM, je begint het te lerenquote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stad Maar er wordt aan gewerkt
"kijk mij een netbook hebben"quote:Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Al ben ik minder te spreken over VIRM-4 nu ik er een paar keer mee heb gereisd... de stoelen zitten te hard en het tafeltje klapt net niet ver genoeg omlaag om er fatsoenlijk met mijn netbook op te kunnen werken
Nee janken over harde banken in een trein die twintig jaar mee moet, dat gaat ergens overquote:Op maandag 27 juli 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ja want daar ga ik ook echt mee patsen ja
Ik vind VIRM4 de eerste in de serie die ermee door kan eigenlijk.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:54 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoelen in VIRM-1 t/m -3 gewoon lekkerder zitten. Dat mag toch?
Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.
Dus dat is echt heel klote.
CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.
Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is.
Ik zoek een snellere oplossing, en bovendien moet je nog 300+ stations invoeren.
Meneer meld zich.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.
Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
Wat een mooi stoomtreintje Doet me denken aan m'n beginners Märklin setje wat ik ooit jaren geleden van mijn ouders gekregen heb.quote:
Wie ? DenS en ik?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:03 schreef Socios het volgende:
Zijn jullie een treinkoppel ja? Allebei treinenfan? Hoe nice.
Dat is niet het probleem, tis meer het probleem dat we de via's zelf moeten invullen. Kwil het nu van m.ns.nl plukken die geeft wel de via's en zelfs de soort trein, alleen zoveel ervaring heb ik nou net weer niet met PHP...quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef James1988 het volgende:
Wat ik aan het bouwen was plukte trouwens gewoon een lap HTML van de NS-website om het te parsen. Stations kun je ook van de NS-site rippen:
Hier heb je XML.
Hier heb je een lijst met afkortingen
En hier een lijst met namen.
Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.
Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
Waarbij je dus zoiets krijgt van;quote:Op maandag 27 juli 2009 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen.
Geprobeert, maar kom niet echt uit...quote:Op maandag 27 juli 2009 22:25 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt de actuele vertrektijden neem ik aan? Met Firefox en Firebug kun je de AJAX-calls die die pagina maakt onderscheppen en simuleren. Wat je dan krijgt is een brok XML (eigenlijk een XML-tag met daarin HTML), die je vervolgens redelijk eenvoudig kunt parsen.
En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauwquote:
Sowieso ook een station als Saint-Ghislain zou in NL al lang zijn afgebroken en vervangen door een lelijke sextant of zo. Mooie foto's!quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauw
Ow, je kan de foto inzoomenquote:
Mooie foto's!quote:Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik begon zaterdagochtend vol goede moed aan een intensief weekend door België. Op Rotterdam Centraal was het reeds een drukte van belang:
[ afbeelding ]
Na veel omzwervingen langs onder andere het toch wel behoorlijk duffe De Panne bereikte ik in de loop van de avond het station van Ronse, wat vanaf een voetgangersbrug verderop keurig op de foto kan:
[ afbeelding ]
Terug via Gent (weer een lijntje opgerold) waar deze grapjas een beetje met zijn ruitensproeiers aan het klungelen was
[ afbeelding ]
Anyway, toch best een geslaagde dag. Terug naar de Jeugdherberg in Kortrijk, biertjes drinken tot de bar sluit (om 22:30)
Zondagochtend begon vroeg, met een beker koffie in de trein van Kortrijk naar Moeskroen rond een uur of 8.
[ afbeelding ]
Kleine impressie van Moeskroen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Moeskroen had ik een overstap van bijna 40 minuten. In Kortrijk had ik nog even voor elkaar gekregen dat mijn ontbijt (het moest toch betaald worden) in de vorm van een lunchpakket klaargemaakt werd, zodat ik bij het uitchecken een keurig zakje voeder in de tas kon stoppen. Een lekker ontbijtje in de zon, zondagochtend half negen, steenworp van de Franse grens
[ afbeelding ]
Hoe dan ook, na wat omzwervingen werd het station van Saint-Ghislain bereikt. Hartelijk welkom
[ afbeelding ]
Daarvandaan vertrok een trein naar het al even mondaine Quiévrain
[ afbeelding ]
Uiteindelijk was ik tegen lunchtijd in La Louvière-Sud, waar de spoorwegen zetelen in een eigentijdse bunker:
[ afbeelding ]
Daar konden gelukkig ook nog wat treintjes op de foto, waaronder de Varkensneus naar Binche:
[ afbeelding ]
En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters En ik kan het weten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bordjescollage volgt na de etappe van woensdag. Ik heb inmiddels een nieuw knalijzer, dus dat komt goed
Niet alleen voor bordjesschieters, prachtig station.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschieters En ik kan het weten
Ah ok!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:50 schreef thatsme het volgende:
Er zijn er al een aantal in Nederland. Ze hebben een tijd gereden tussen den haag en utrecht maar door de vele software storingen aan de kant gezet totdat deze opgelost zijn. Ook heeft de NS hierdoor de afname bij de fabriek voorlopig gestopt.
Dus toch! Ik dacht zoiets al wel maar dacht tegelijkertijd "nahh, dat zouden ze toch niet doen?"... toch wel dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:55 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen nog geconstateerd dat de blauw-gele ICRm rijtuigen in de Benelux weer aangepast zijn naar de deurhandels en dat er over de drukknoppen een blauw plaatje is geschroefd.
Misschien komt het door de vakantie periode?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:43 schreef greavy het volgende:
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#
Dat zijn nog eens treinen
Staan meer van zulken op
--
Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog ziet ALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is
Uh, trein naar Groningen / Leeuwarden vanaf Utrecht kom ik ze nog wel tegen ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:43 schreef greavy het volgende:
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#
Dat zijn nog eens treinen
Staan meer van zulken op
--
Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog ziet ALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is
Neen, laatste keer dat ik zo'n kiosk man/vrouw zag, was meer dan 4 maanden geleden..quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:54 schreef DenS het volgende:
[..]
Misschien komt het door de vakantie periode?
Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:22 schreef greavy het volgende:
Vandaag effe met de trein vanuit Dordt naar Breda, en later weer terug.
Wil namelijk naar de Subway toe, en is in Breda vlak naast het station, aldus google maps..
quote:ProRail gaat hekwerken plaatsen onder de spoorbomen bij overgangen voor fietsers en voetgangers.
Uit een proef van TNO blijkt het hekwerk de veiligheid van spoorwegovergangen te verbeteren. Jaarlijks gebeuren tientallen ongelukken doordat mensen bijvoorbeeld op stations onder de gesloten spoorbomen kruipen om snel hun trein te halen. Het hekwerk maakt dat bijna onmogelijk. Spoorbeheerder ProRail begint dit jaar met het aanbrengen van de hekwerken op ruim 100 locaties in Nederland.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99641
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99564quote:27-7-2009 19:35:18
De nachttrein tussen Enschede en Schiphol is een succes. Er maken wekelijks ruim duizend reizigers gebruik van.
De extra trein rijdt alleen in de zomerperiode. Volgens de NS zitten er elke rit 150 tot 200 mensen in de trein, die het gat tussen de laatste en de vroegste trein goed lijkt op te vullen. De trein rijdt van eind juni tot eind augustus zes nachten per week vanuit Enschede op en neer naar Schiphol. Alleen in de nacht van zondag op maandag rijdt de trein niet. De nachttrein vertrekt iets na een uur 's nachts uit Enschede en komt rond kwart over drie aan op Schiphol en vertrekt daar even na half vier richting Enschede. De trein stopt op de bekende intercity-stations.
Zit bijna pal tegenover het station, als je een beetje naar rechts kijkt..quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.
Heb ik al zitten rondneuzenquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Peter het volgende:
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:12 schreef greavy het volgende:
GEZOCHT: BOEK
Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers
Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"
Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.
quote:
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen Zal wel kijken of het ergens alsnog mogelijk is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.
Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.
Hoera, 10.000e post!
Ja, dan ga je niet naar Deventer. Het was maar een tip.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Daar kwam ik ook net achter..quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest ): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
Hij is lelijk ja. Maar ik zou er graag eens een ritje mee gaan maken hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
Dat komt nog welquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Verbaast me niks van jouquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
Zonde van die boot.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.
[ afbeelding ]
quote:De treindienst over de HSL (1000-serie):
- Deze dienst wordt met rode traxxen en HST-prio's (4 stammen, waarvan 1 reserve) gereden.
- Een ticket voor deze trein is duurder dan normaal, vanwege het HSL-traject. Ook is een reservering verplicht in één tweede en één eerste klas rijtuig (achteraan de stam).
De treindienst over het reguliere spoorwegnet (9200-serie):
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
- Voor deze trein is géén hogere prijs, omdat ook niet over de HSL-gereden wordt.
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef dennistd het volgende:
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
Zo jong.quote:KERKEN - In het Duitse Kerken, vlak over de grens bij Venlo, is woensdagavond een jong stel met baby verongelukt op een spoorwegovergang.
Een 17-jarige Saksische en haar baby van vijf maanden waren op slag dood. De 20-jarige vader is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij in de loop van de nacht is overleden, aldus de politie donderdag. De auto van het stel kwam in botsing met een trein. De trein ontspoorde bij het ongeluk; zeven treinreizigers raakten gewond. De oorzaak van het ongeluk is onduidelijk. De beveiliging met lichtsignalen werkte bij onderzoek na het ongeluk goed.
Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet.quote:- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligtquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:33 schreef DenS het volgende:
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
Hoezo niet dan ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
Ja anders zit je alsnog in de busquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
Ah vandaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ja anders zit je alsnog in de bus
Typisch NS met hun werkzaamhedenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.
Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen hetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dat heet een TALENT, Snuggles.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dit ligt er nog:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:04 schreef James1988 het volgende:
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
Oehh! Erg gaaf!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2
Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.
[ afbeelding ]
Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.
[ afbeelding ]
Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE
[ afbeelding ]
Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden
Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron
[ afbeelding ]
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.
[ afbeelding ]
Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.
[ afbeelding ]
Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).
[ afbeelding ]
In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.
Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.
[ afbeelding ]
Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:
[ afbeelding ]
Enjoy
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijkquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?
Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
Ah vandaarquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
* Ofyles2 voelt zich geroepen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Is het nog gelukt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DenS het volgende:
[..]
Ah vandaar
Crientj onder de naam van
Die rijden pas sinds eind 50s rond hoor En nog wel voor some time to comequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?
(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgtquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 voelt zich geroepen.
Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het nog gelukt?
(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
Lal xDquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:02 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
[ afbeelding ]
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef DenS het volgende:
[..]
Lal xD
Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;
Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten
Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep
Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder
Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
Kloptquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef Novus het volgende:
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Volgens mij zit er wel een vast pakket aan flapjes in, maar het ligt aan de grootte van de CTA hoeveel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?
Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
Ik heb afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag ook nog in deze trein gezeten:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:22 schreef dennistd het volgende:
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kewl, ben benieuwdquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:59 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
Dat staat boven de foto ja...quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Het stomme was dat ik daar pas achter kwam toen ik weer thuis kwam. Ter plekke is mij niks opgevallen, maar als je goed naar de foto kijkt zie je achter het bordje een gebouw geheel in de steigers staan. Misschien heeft dat er wel wat mee te maken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Ik dacht dat OpenDNS raar deed, maar dat bleek niet zo.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef KapiteinT het volgende:
Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?
Bebording op wegen is ook vaak blauw-wit, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebbenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
De server staat uitquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ville - Village ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T
Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??
[ afbeelding ]
Wat lul jij nou weerquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ville - Village ?
Dus gewoon iets van village ofzo
Que?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Nou de Calandlijn ziet er toch veeeeel pauperder uit?quote:
Nou, pauperquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Demonteren voordat het gesloopt wordt? Nee ben nu eerst ff druk met Belgiequote:Op zondag 2 augustus 2009 22:15 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nou, pauper
Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden?
Strekt van Spijkenisse tot Capelle a/d IJssel en Nesselande.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Rotterdam-Zuid lijkt me net iets onleefbaarder.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren inquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Ofyles2 het volgende:
James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen.
Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in
Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk.
Frutigerquote:Op maandag 3 augustus 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.
Als dat op station steenwijk was, zal ik hem vandaag wel zienquote:Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Deze zeker?quote:Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Goed hè! Waar moest je heen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:29 schreef Klonk het volgende:
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen
Mag ook wel.. Ze dragen meestal kleren van Kiosk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:19 schreef James1988 het volgende:
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex
Oss Westquote:
Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Oss West
maar sommige dingen veranderen nooit
[ afbeelding ]
ik was op vakantie en die site draait nog bij mij thuis ipv ergens gehost.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T
Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??
[ afbeelding ]
Hiervan alleen Brussel Centraal, Dijon, Marseille, Nürnberg en Schipholquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...
Maar welke heb je allemaal al?
Kllllopt ja.quote:
ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haagquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.
Eh, ja. Weg.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag
Nee (gelukkig niet), maar wel: andere lijnen, andere priotriteiten. De getrokken treinen (met Duitse rijtuigen) van de laatste jaren zijn inderdaad naar de mottenballen, de Koplopers zijn in verbouwing en rijden voornamelijk de Noord-Oost verbindingen tussen Randstad en de "buitengebieden". De andere getrokken rijtuigen (ICR) rijden voornamelijk Eindhoven - Schiphol, Roosendaal - Zwolle, dat soort lijnen. Helaas is door de grote instroom van intercity-dubbeldekkers het wèl leuke materieel nogal naar de achtergrond gedrukt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Was dat bij de werkplaats? Kan zijn dat VOITH een opdracht heeft van NS om wat aan de Buffels te knutselen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang
heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Dan vermoed ik het laatste.quote:
Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Over welk mat gaat dit nou?quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.
In dat opzicht ben ik blij dat het weg is .
ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:21 schreef lezut het volgende:
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0
Toevallig heeft KPN die zender ook.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Niet dat ik weet, maar volgens mij heeft Veolia wat Buffels geleased.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang
heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Ah, op die fietsquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.
was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tipquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Toevallig heeft KPN die zender ook.
Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen...
Oké.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip
Station Den Bosch!quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Oss West
maar sommige dingen veranderen nooit
[ afbeelding ]
Ja, dit dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Frutiger
Maarreh, zoiets dus?
[ afbeelding ]
klik voor generator
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |