http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99564quote:27-7-2009 19:35:18
De nachttrein tussen Enschede en Schiphol is een succes. Er maken wekelijks ruim duizend reizigers gebruik van.
De extra trein rijdt alleen in de zomerperiode. Volgens de NS zitten er elke rit 150 tot 200 mensen in de trein, die het gat tussen de laatste en de vroegste trein goed lijkt op te vullen. De trein rijdt van eind juni tot eind augustus zes nachten per week vanuit Enschede op en neer naar Schiphol. Alleen in de nacht van zondag op maandag rijdt de trein niet. De nachttrein vertrekt iets na een uur 's nachts uit Enschede en komt rond kwart over drie aan op Schiphol en vertrekt daar even na half vier richting Enschede. De trein stopt op de bekende intercity-stations.
Zit bijna pal tegenover het station, als je een beetje naar rechts kijkt..quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.
Heb ik al zitten rondneuzenquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Peter het volgende:
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:12 schreef greavy het volgende:
GEZOCHT: BOEK
Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers
Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"
Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.
quote:
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komenquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.
Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.
Hoera, 10.000e post!
Ja, dan ga je niet naar Deventer. Het was maar een tip.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen![]()
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Daar kwam ik ook net achter..quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
Hij is lelijk ja. Maar ik zou er graag eens een ritje mee gaan maken hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
Dat komt nog welquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Verbaast me niks van jouquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
Zonde van die boot.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.
[ afbeelding ]
quote:De treindienst over de HSL (1000-serie):
- Deze dienst wordt met rode traxxen en HST-prio's (4 stammen, waarvan 1 reserve) gereden.
- Een ticket voor deze trein is duurder dan normaal, vanwege het HSL-traject. Ook is een reservering verplicht in één tweede en één eerste klas rijtuig (achteraan de stam).
De treindienst over het reguliere spoorwegnet (9200-serie):
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
- Voor deze trein is géén hogere prijs, omdat ook niet over de HSL-gereden wordt.
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef dennistd het volgende:
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
Zo jong.quote:KERKEN - In het Duitse Kerken, vlak over de grens bij Venlo, is woensdagavond een jong stel met baby verongelukt op een spoorwegovergang.
Een 17-jarige Saksische en haar baby van vijf maanden waren op slag dood. De 20-jarige vader is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij in de loop van de nacht is overleden, aldus de politie donderdag. De auto van het stel kwam in botsing met een trein. De trein ontspoorde bij het ongeluk; zeven treinreizigers raakten gewond. De oorzaak van het ongeluk is onduidelijk. De beveiliging met lichtsignalen werkte bij onderzoek na het ongeluk goed.
Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet.quote:- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligtquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:33 schreef DenS het volgende:
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
Hoezo niet dan ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
Jaquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
Ah vandaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Jaanders zit je alsnog in de bus
Typisch NS met hun werkzaamhedenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.
Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch NS met hun werkzaamheden![]()
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen hetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dat heet een TALENT, Snuggles.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dit ligt er nog:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:04 schreef James1988 het volgende:
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
Oehh! Erg gaaf!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2
Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job"Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.
[ afbeelding ]
Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.
[ afbeelding ]
Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE
[ afbeelding ]
Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden![]()
Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron
[ afbeelding ]
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.
[ afbeelding ]
Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.
[ afbeelding ]
Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).
[ afbeelding ]
In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.
Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.
[ afbeelding ]
Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagenWat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:
[ afbeelding ]
Enjoy
Mwoa, dat jaquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oehh! Erg gaaf!![]()
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?
Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
Ah vandaarquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat jaOoit wil ik nogeens een website (laten) bouwen
maar verder.. niet veel eigenlijk
* Ofyles2 voelt zich geroepen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat jaOoit wil ik nogeens een website (laten) bouwen
maar verder.. niet veel eigenlijk
Is het nog gelukt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DenS het volgende:
[..]
Ah vandaar
Crientj onder de naam van![]()
Die rijden pas sinds eind 50s rond hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?
(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgtquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 voelt zich geroepen.
Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het nog gelukt?
(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
Lal xDquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:02 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
[ afbeelding ]
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef DenS het volgende:
[..]
Lal xD
Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;
Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten
Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep
Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder
Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
Kloptquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef Novus het volgende:
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Volgens mij zit er wel een vast pakket aan flapjes in, maar het ligt aan de grootte van de CTA hoeveel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?
Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
Ik heb afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag ook nog in deze trein gezeten:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:22 schreef dennistd het volgende:
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kewl, ben benieuwdquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:59 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja.We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
Dat staat boven de foto ja...quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan?Mooie foto's verder!
Het stomme was dat ik daar pas achter kwam toen ik weer thuis kwam. Ter plekke is mij niks opgevallen, maar als je goed naar de foto kijkt zie je achter het bordje een gebouw geheel in de steigers staan. Misschien heeft dat er wel wat mee te maken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan?Mooie foto's verder!
Ik dacht dat OpenDNS raar deed, maar dat bleek niet zo.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef KapiteinT het volgende:
Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?
Bebording op wegen is ook vaak blauw-wit, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebbenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
De server staat uitquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ville - Village ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T![]()
Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??
[ afbeelding ]
Wat lul jij nou weerquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ville - Village ?
Dus gewoon iets van village ofzo![]()
Que?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Nou, pauperquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Demonteren voordat het gesloopt wordt?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:15 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nou, pauper
Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden?
Strekt van Spijkenisse tot Capelle a/d IJssel en Nesselande.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Rotterdam-Zuid lijkt me net iets onleefbaarder.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren inquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Ofyles2 het volgende:
James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen.
Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in
Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk.
Frutigerquote:Op maandag 3 augustus 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.
Als dat op station steenwijk was, zal ik hem vandaag wel zienquote:Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Deze zeker?quote:Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Goed hè!quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:29 schreef Klonk het volgende:
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen
Mag ook wel.. Ze dragen meestal kleren van Kiosk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:19 schreef James1988 het volgende:
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex
Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Oss West![]()
maar sommige dingen veranderen nooit![]()
[ afbeelding ]
ik was op vakantie en die site draait nog bij mij thuis ipv ergens gehost.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T![]()
Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??
[ afbeelding ]
Hiervan alleen Brussel Centraal, Dijon, Marseille, Nürnberg en Schipholquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...
Maar welke heb je allemaal al?
Kllllopt ja.quote:
ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haagquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.
Eh, ja. Weg.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag
Nee (gelukkig niet), maar wel: andere lijnen, andere priotriteiten. De getrokken treinen (met Duitse rijtuigen) van de laatste jaren zijn inderdaad naar de mottenballen, de Koplopers zijn in verbouwing en rijden voornamelijk de Noord-Oost verbindingen tussen Randstad en de "buitengebieden". De andere getrokken rijtuigen (ICR) rijden voornamelijk Eindhoven - Schiphol, Roosendaal - Zwolle, dat soort lijnen. Helaas is door de grote instroom van intercity-dubbeldekkers het wèl leuke materieel nogal naar de achtergrond gedrukt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Was dat bij de werkplaats? Kan zijn dat VOITH een opdracht heeft van NS om wat aan de Buffels te knutselen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang
heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Dan vermoed ik het laatste.quote:
Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zegquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Over welk mat gaat dit nou?quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg. De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.
In dat opzicht ben ik blij dat het weg is.
ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:21 schreef lezut het volgende:
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0
Toevallig heeft KPN die zender ook.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Niet dat ik weet, maar volgens mij heeft Veolia wat Buffels geleased.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang
heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Ah, op die fietsquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.
was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tipquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Toevallig heeft KPN die zender ook.
Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen...
Oké.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip
Station Den Bosch!quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Oss West![]()
maar sommige dingen veranderen nooit![]()
[ afbeelding ]
Ja, dit dus.quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Frutiger
Maarreh, zoiets dus?
[ afbeelding ]
klik voor generator
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |