abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71444863
quote:
27-7-2009 19:35:18

De nachttrein tussen Enschede en Schiphol is een succes. Er maken wekelijks ruim duizend reizigers gebruik van.

De extra trein rijdt alleen in de zomerperiode. Volgens de NS zitten er elke rit 150 tot 200 mensen in de trein, die het gat tussen de laatste en de vroegste trein goed lijkt op te vullen. De trein rijdt van eind juni tot eind augustus zes nachten per week vanuit Enschede op en neer naar Schiphol. Alleen in de nacht van zondag op maandag rijdt de trein niet. De nachttrein vertrekt iets na een uur 's nachts uit Enschede en komt rond kwart over drie aan op Schiphol en vertrekt daar even na half vier richting Enschede. De trein stopt op de bekende intercity-stations.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99564
dag
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:05:27 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71446153
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.
Zit bijna pal tegenover het station, als je een beetje naar rechts kijkt..
Je kan hem bijna niet missen, en zit ter hoogte van de overdekte bushaltes.
Vanaf de peronnen (vanaf de voorkant gezien) aan de linkerkant, zie je het ook.
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:12:37 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71446328
GEZOCHT: BOEK

Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers

Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"

Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 00:28:52 ]
pi_71446696
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
dag
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:29:46 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71446728
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Peter het volgende:
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
Heb ik al zitten rondneuzen
Heb ik die boeknamen dus ook weg
Dat is een mooie website

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 00:56:06 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:07:44 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71449013
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:12 schreef greavy het volgende:
GEZOCHT: BOEK

Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers

Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"

Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.

Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.

Hoera, 10.000e post!

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 30-07-2009 08:44:45 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:06:39 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71449705
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
Hoera, 10.000e post!


Anyway, ik ben ook weer in het land. De derde etappe van de vierdaagse is succesvol verlopen Van t weekend komt het verslag wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:59:17 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71452424
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.

Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.

Hoera, 10.000e post!
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen Zal wel kijken of het ergens alsnog mogelijk is.
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Ik heb door dat het niet boekjes zijn voor de lol hoor
Ze lijken me interessant, en vooral het boek van Volkers is zeer moeilijk te vinden, die van Veenendaal is op internet ook 2ehands te vinden
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:03:14 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71452542
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Ja, dan ga je niet naar Deventer. Het was maar een tip.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:24:32 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71453179
Je kunt altijd nog wat vestigingen van De Slegte plat lopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71454061
Of zet een advertentie in Rail Magazine.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:56:30 #163
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71454154
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest ): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:39:18 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71455458
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest ): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Daar kwam ik ook net achter..
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk heb ik gevonden voor ¤12,00.
Dat andere boek is daar niet zo goedkoop, echter op bol.com is hij veel goedkoper (¤27,00)
Dat boek van Volkers heb ik inmiddels besteld/aangevraagd, en dat andere boek van Veenendaal kijk ik nog even voor rond.
Waarschijnlijk word het bol.com

Filiaal Eindhoven van De Slegte heeft het boek van Veenendaal. Althans, dat dacht ik te lezen ergens

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 30-07-2009 13:08:48 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:19:19 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71467092
Tijd voor een plaatje

Libramont, 29 juli 2009. Treinstel 4110 is net aangekomen vanuit Arlon, Rodange en Virton en staat alweer klaar om terug te gaan.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:25:27 #166
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71467278
En die 'Wasmachine' is nog eens opgeleukt in het kader van 'Kunst bij de NMBS'.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:31:42 #167
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_71467476
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:43:51 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71467860
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.

Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:44:41 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71467898
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.

Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
Hij is lelijk ja. Maar ik zou er graag eens een ritje mee gaan maken hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juli 2009 @ 19:44:47 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71467906
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Dat komt nog wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:11:35 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71468919
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:12:15 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71468943
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
Verbaast me niks van jou
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:25:11 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71469395
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:41:37 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71470005
Het boek van Volkers was gister al verkocht.. Zal dus verder moeten zoeken. Tips van verkopers altijd welkom. Zal zelf op websites ook nog oproepen zetten.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:43:30 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71470067
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.

[ afbeelding ]
Zonde van die boot.
  Redactie Sport donderdag 30 juli 2009 @ 21:56:07 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71472421
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
quote:
De treindienst over de HSL (1000-serie):
- Deze dienst wordt met rode traxxen en HST-prio's (4 stammen, waarvan 1 reserve) gereden.
- Een ticket voor deze trein is duurder dan normaal, vanwege het HSL-traject. Ook is een reservering verplicht in één tweede en één eerste klas rijtuig (achteraan de stam).

De treindienst over het reguliere spoorwegnet (9200-serie):
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
- Voor deze trein is géén hogere prijs, omdat ook niet over de HSL-gereden wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:19:02 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71473372
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef dennistd het volgende:
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:43:02 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71474433
quote:
KERKEN - In het Duitse Kerken, vlak over de grens bij Venlo, is woensdagavond een jong stel met baby verongelukt op een spoorwegovergang.

Een 17-jarige Saksische en haar baby van vijf maanden waren op slag dood. De 20-jarige vader is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij in de loop van de nacht is overleden, aldus de politie donderdag. De auto van het stel kwam in botsing met een trein. De trein ontspoorde bij het ongeluk; zeven treinreizigers raakten gewond. De oorzaak van het ongeluk is onduidelijk. De beveiliging met lichtsignalen werkte bij onderzoek na het ongeluk goed.
Zo jong.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71477243
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 07:06:00 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71480119
quote:
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet.

Ik vraag me af waarom ze nu pas B-Cargo-Traxx'en erbij gaan betrekken, die hebben ze al net zo lang als dat NS Hispeed haar Traxxen heeft. Misschien omdat bij B-Cargo de boel redelijk platligt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:36:00 #181
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_71480831
Nogal wiedes: de B-traxxen zijn nu niet nodig voor de Beneluxdienst omdat NS er genoeg over heeft. Pas wanneer die naar de HSL verhuizen hoeven de Belgen voor vervanging te zorgen.

Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:38:52 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71480871
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:24:39 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71497598
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef Crientj het volgende:
Whoa. Een heus treinentopic. Yaaay.
Nog hulp nodig?
pi_71497740
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nog hulp nodig?
PM
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:33:33 #185
178444 DenS
Crientj <3
pi_71497821
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:03:31 #186
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71498590
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:33 schreef DenS het volgende:
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
pi_71498635
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:03 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08:33 #188
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71498770
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
Ja anders zit je alsnog in de bus
pi_71498820
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ja anders zit je alsnog in de bus
Ah vandaar.

Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:20:19 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71516777
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:10 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ah vandaar.

Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
pi_71516809
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:

Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.

Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:26:08 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71516929
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.

Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71517412
En trek dat playmobieleke naar Neerpelt ook maar door tot Weert Worden een hoop mensen blij van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:44:14 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71518805
De Beneluxtrein gaat hoe dan ook verdwijnen, dat is al jarenlang duidelijk. De NMBS wil de IR naar Essen doortrekken, maar omdat deze met M6 rijdt moet in Roosendaal het perron worden aangepast / verlaagd.
pi_71519663
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert.

ProRail doet de werkzaamheden en niet NS. NS is er ook de dupe van .
pi_71520552
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71521869
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen.

Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt. En dan voert NS de opdracht stiekem uit. (Strukton = dochter bedrijf NS). Dus op zich als is ProRail schuldig aan het feit dat NS onderhoud moet plegen aan t spoorwegnet waar de NS last van heeft en deze reizigers niet per trein kan vervoeren.
pi_71522164
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen heten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:22:35 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71522579
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:25:38 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71522657
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:29:12 #201
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71522757
Electrische Talent, met airco op het dak
pi_71522813
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Dat heet een TALENT, Snuggles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:34:29 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71522876
Ik gok dat Duvel doelde op die 'zonnepanelen' op de eerste foto. En misschien zijn het dat wel gewoon, eco is 'in'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:44:30 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71523171
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/
pi_71523532
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.



Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.



Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE



Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron


Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.



Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.



Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).



In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was





Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.



Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:




Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:04:34 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71523765
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
pi_71524013
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:04 schreef James1988 het volgende:
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
Dit ligt er nog:



dus nog 1 of 2 weekends en dan de kantoorurenlijntjes nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:19:54 #208
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71525744
Mooi verslag Fles! Moet ook zeggen dat ik de foto van die ICMm ook bijzonder mooi vind!
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_71526447
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.

[ afbeelding ]

Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.

[ afbeelding ]

Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE

[ afbeelding ]

Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron

[ afbeelding ]
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.

[ afbeelding ]

Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.

[ afbeelding ]

Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).

[ afbeelding ]

In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.

[ afbeelding ]

Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:

[ afbeelding ]


Enjoy
Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?

Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
pi_71526524
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?

Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:27:45 #211
178444 DenS
Crientj <3
pi_71527086
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Ah vandaar

Crientj onder de naam van
pi_71527133
Maar als belgie klaar is is er niet zo snel een nieuw doel eigenlijk. Mja Denemarken en Zwitserland kunnen nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:34:42 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527251
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
* Ofyles2 voelt zich geroepen.

Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:36:52 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527308
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DenS het volgende:

[..]

Ah vandaar

Crientj onder de naam van
Is het nog gelukt?

(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:41:00 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527384
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?

(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
pi_71527624
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?

(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
Die rijden pas sinds eind 50s rond hoor En nog wel voor some time to come
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71527634
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 voelt zich geroepen.

Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:54:55 #218
178444 DenS
Crientj <3
pi_71528805
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is het nog gelukt?

(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:02:39 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71528922
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
pi_71528991
ja die zie je wel vaker
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:09:25 #221
178444 DenS
Crientj <3
pi_71529018
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:02 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
[ afbeelding ]
Lal xD

Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;

Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten

Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep

Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder

Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:59:15 #222
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71529632
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  zondag 2 augustus 2009 @ 08:50:23 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71531008
De NS reisplanner klopt niet helemaal
Ik wil van Zwijndrecht naar Nieuw Vennep (1e station NA Leiden), waar ik volgende week heen ga..
Krijg ik eerst stuk of wat keren de melding "Geen advies gevonden
Voor de opgegeven reis kan geen advies gegeven worden."

Aldus, ik toets alles een paar keer opnieuw in, en eindelijk heb ik een reis, na veel gekloot..
Een regelrechte INTERCITY naar Nieuw Vennep..

Daar klopt weer eens geen bal van, want:
- Er stoppen nooit intercity's op Zwijndrecht (met werkzaamheden van 15-8 t/m 17-8 uitgezonderd)
- De intercity stopt niet in Nieuw Vennep

Kreeg net eindelijk een goede reis

Tevens vandaag ffe een ritje maken naar Den Haag C.
Vanmiddag nl. naar Ciske de Rat musical
pi_71533787
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef DenS het volgende:

[..]

Lal xD

Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;

Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten

Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep

Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder

Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?

Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
pi_71533871
Heel veel CTA´s kunnen EC´s, TEE en nog meer leuke ongein vermelden, terwijl die treinen er nooit komen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:33:45 #226
178444 DenS
Crientj <3
pi_71533934
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef Novus het volgende:
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Klopt
pi_71534006
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:26 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?

Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
Volgens mij zit er wel een vast pakket aan flapjes in, maar het ligt aan de grootte van de CTA hoeveel.

Maar weet het niet zeker, zo ben ik ooit ook op Bilthoven een ICE flapje tegengekomen.
Nou, dan sta je wel even raar te kijken xD
pi_71540481
Zo, ik ben weer terug van 18 dagen Interrailen en ben ook weer helemaal bij gelezen.

Heb een rondje Schiphol - Brussel - Parijs - Dijon - Marseille - Ventimiglia (Italië, vlakbij de Franse grens) - Torre del Lago (bij Pisa) - Rome - Nürnberg - Praag - Wenen - Hoofddorp gemaakt.

De reis was niet echt bedoeld om heel veel treinfoto's te maken, maar ik zal straks even kijken of ik nog wat leuke treinfoto's heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door KapiteinT op 02-08-2009 16:23:10 ]
pi_71540587
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:22 schreef dennistd het volgende:
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag ook nog in deze trein gezeten:



Bij mij reden ze alleen wel allemaal op tijd.
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:23:56 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71540723
Prima oog voor hoofd- en bijzaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71541618
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
pi_71541848
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:08:59 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71541884
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:59 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
Kewl, ben benieuwd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71545289
Bordjes na 18 dagen Interrailen:













Bekend van de ontplofte LPG trein:


















  zondag 2 augustus 2009 @ 19:17:22 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71545479
Grappige foto's... mijn voorkeuren liggen bij Paris Nord Transilien, en Schiphol. Die vind ik het mooiste qua vormgeving
pi_71545573
Dankje! Ik heb trouwens ook nog deze:



Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?

Edit: ik zie net dat alleen die gekke Belgen weer afwijken met witte bordjes op Brussel Centraal.

[ Bericht 7% gewijzigd door KapiteinT op 02-08-2009 19:29:05 ]
pi_71547211
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?

Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
pi_71547245
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?

Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Dat staat boven de foto ja...
en idd, mooie plaatjes, die van Flash eerder ook
dag
pi_71547333
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?

Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Het stomme was dat ik daar pas achter kwam toen ik weer thuis kwam. Ter plekke is mij niks opgevallen, maar als je goed naar de foto kijkt zie je achter het bordje een gebouw geheel in de steigers staan. Misschien heeft dat er wel wat mee te maken.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:36:14 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71547381
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ik dacht dat OpenDNS raar deed, maar dat bleek niet zo.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:14:44 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71548422
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef KapiteinT het volgende:
Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:16:31 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71548472
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
Bebording op wegen is ook vaak blauw-wit, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 augustus 2009 @ 21:20:32 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71548592
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
De server staat uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:43:40 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549240
Aardig stapeltje T

Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:47:11 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549332
Laat maar, het antwoord ligt onderin dezelfde foto
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71549403
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
pi_71549506
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T

Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??

[ afbeelding ]
Ville - Village ?

Dus gewoon iets van village ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2009 21:53:23 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:54:07 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549543
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ville - Village ?

Dus gewoon iets van village ofzo
Wat lul jij nou weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:55:53 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549588
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Que?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71549589
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer
Laat maar
pi_71549609
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Que?
Nou de Calandlijn ziet er toch veeeeel pauperder uit?
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:06:20 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71549889
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71550134
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Nou, pauper
Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden?
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:18:59 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71550213
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:15 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Nou, pauper
Misschien een suggestie als je je verzameling bordjes wil uitbreiden?
Demonteren voordat het gesloopt wordt? Nee ben nu eerst ff druk met Belgie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:47:28 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71551047
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet ik veel hoe de Calandlijn eruit ziet
Strekt van Spijkenisse tot Capelle a/d IJssel en Nesselande.

James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:48:52 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71551095
Ik weet het ook, als consument.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:50:12 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71551130
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Rotterdam-Zuid lijkt me net iets onleefbaarder.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:51:05 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71551154
Mwah, stations daar zien er wel beter uit eigenlijk.

De metro's ook trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:44:30 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71554202
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Ofyles2 het volgende:
James1988 weet het ook, want we waren beiden ooit metrofielen.
De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in

Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk.
  maandag 3 augustus 2009 @ 02:22:28 #260
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71555245
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

De liefde voor het spoor zit er al flink wat jaren in

Hoe de borden op de Calandlijn eruitzien weet ik zo niet meer... wit op rood zou best kunnen. Het contrasteert i.i.g. goed, en dat is de bedoeling natuurlijk.
Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.
pi_71555674
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
  maandag 3 augustus 2009 @ 06:48:45 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71555773
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Witte tekst op een rode achtergrond. Lettertype Frutiger.
Frutiger

Maarreh, zoiets dus?


klik voor generator
  maandag 3 augustus 2009 @ 07:34:28 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71555894
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Als dat op station steenwijk was, zal ik hem vandaag wel zien
Ga namelijk naar Leeuwarden toe, met een kleine tussenstop in Steenwijk om me nicht op te halen
Vandaag om 9.40 uit Zwijndrecht, 10.00 aan in Rotterdam en 10.33 de trein naar Leeuwarden, hopende op iemand van de Kiosk.

Gister in de BeNeLux trein nog wel een karretje gezien
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:19:55 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71556163
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex
pi_71556236
Komende vrijdag met een zomertour vanaf het Emmerlijntje (Hardenberg) naar Maassluis... Lekker eerste klas zitten...

Maar,

We willen de fietsen mee, hoe doen we dit? Gewoon in de hiervoor bestemde plekken zetten (op slot) en daarna zelf eerste klas gaan zitten, of moet je er bij blijven?
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:29:34 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71556248
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:42:25 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71556363
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 05:10 schreef Socios het volgende:
Zag vandaag nog lachen bordje van station Steenwijk, helaas geen picture.
Deze zeker?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:50:08 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71556420
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:29 schreef Klonk het volgende:
Gisteren voor het eerst in 17 jaar met de trein en het viel nog niet eens tegen
Goed hè! Waar moest je heen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:54:35 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71556463
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:19 schreef James1988 het volgende:
Met een karretje bedoel je railcatering? De Benelux is volgens mij de enige gewone intercity waar dat nog is. Verder ben je aangewezen op Servex
Mag ook wel.. Ze dragen meestal kleren van Kiosk.
Ze lopen ook wel regelmatig met zo'n tas op de rug
Die mensen in de benelux waren ook van kiosk volgens de kleren, en kwamen in Rotterdam in de trein (ri. belgië)
Alhoewel ik niet weet wat Servex is. Ff googlen
Ja, is idd serrvex
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:55:49 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71556473
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goed hè! Waar moest je heen?
Oss West

maar sommige dingen veranderen nooit

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:00:04 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71556512
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

Oss West

maar sommige dingen veranderen nooit

[ afbeelding ]
Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:08:02 #272
148385 Wadloper
Noorderling
pi_71557482
Gelukkig zijn de meeste stellen, in geval van nood als de sletjes nog steeds niet goed zijn, nog 1,5 jaar extra op de baan te houden met extra veiligheidsbeurten
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 10:23:48 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71557782
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
ik was op vakantie en die site draait nog bij mij thuis ipv ergens gehost.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71558005
Ah oke, maar ik ben weer helemaal bij gelzen.
pi_71558027
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T

Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??

[ afbeelding ]
Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...

Maar welke heb je allemaal al?
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:37:03 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71558045
Was net in Rotterdam (nu in trein naar leeuwarden) waar ik 3 spurts van arriva voorbij zag komen.
tevens nog 2 foute bordjes gezien
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:41:34 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71558150
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:36 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, volgens mij heb ik inderdaad ook bordjes met Dijon Ville gezien. Raar dat ze daar niet consequent mee zijn...

Maar welke heb je allemaal al?
Hiervan alleen Brussel Centraal, Dijon, Marseille, Nürnberg en Schiphol
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:22:29 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71559284
Arnhem Velperpoort, afgelopen zaterdag:


Edit, deze vond ik ook nog:


[ Bericht 33% gewijzigd door Duvel op 03-08-2009 11:38:34 (Meer meer meer!) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:44:28 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71559929
Heb net die nieuwe sprinters in Utrecht gezien.
Op zwijndrecht was een bord met Intercity naar Rotterdam C. Met stops in den haag en amsterdam. Zal straks kijke of ikde foto kan vinden. In rdam ook 2 borden gezien met fouten, gister ook in delft zuid. Ns kan dat zeer goed
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:34:43 #280
148385 Wadloper
Noorderling
pi_71561341
NS heeft (in principe) met die borden niets te maken, Prorail zet deze op de treinen die vertrekken
pi_71561659
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze zeker?
[ afbeelding ]
Kllllopt ja.

Gisteren onder meer van Hilversum naar Leeuwarden gereisd. Steeds moeilijker om in een echt Koplopergedeelte te zitten. Opgelost door tussen Hilversum en Zwolle in een treinstel naar Groningen plaats te nemen en in Zwolle over te stappen op een daar bijgekoppeld treinstel naar Leeuwarden.

Op de heenweg ontkwam ik er zelfs voor het eerst niet aan om in een nieuwe Koploper plaats te nemen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:52:51 #282
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71561801
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wereldreis! Geniet nog maar even van die oude dingen over twee drie een aantal jaar zijn ze verleden tijd. Als NS die nieuwe dingen een keer bedrijfszeker krijgt.
ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:04:11 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71562111
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:52 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik was al teleurgesteld dat ik qua icm alleen maar dubbeldekkers heb gehad, waar zijn de koplopers en die mooie getrokken trein van Venlo richting Den Haag
Eh, ja. Weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:09:42 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71562246
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:16:14 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71562388
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Nee (gelukkig niet), maar wel: andere lijnen, andere priotriteiten. De getrokken treinen (met Duitse rijtuigen) van de laatste jaren zijn inderdaad naar de mottenballen, de Koplopers zijn in verbouwing en rijden voornamelijk de Noord-Oost verbindingen tussen Randstad en de "buitengebieden". De andere getrokken rijtuigen (ICR) rijden voornamelijk Eindhoven - Schiphol, Roosendaal - Zwolle, dat soort lijnen. Helaas is door de grote instroom van intercity-dubbeldekkers het wèl leuke materieel nogal naar de achtergrond gedrukt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:19:53 #286
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71562501
ah, zo, ik was al bang

heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:16:36 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71563888
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang

heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Was dat bij de werkplaats? Kan zijn dat VOITH een opdracht heeft van NS om wat aan de Buffels te knutselen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:19:02 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71563949
was idd bij voith ja
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:34:30 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71564343
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:19 schreef Klonk het volgende:
was idd bij voith ja
Dan vermoed ik het laatste.

Oh wacht, er was geen eerste. Maar je snapt wat ik bedoel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71566109
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Klonk het volgende:
dus, wacht ff, ze rijden nog wel met stoptreinen uit het jaar nul maar onze mooie koplopers zijn richting schrootboer gegaan
Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.
In dat opzicht ben ik blij dat het weg is .
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:47:24 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71566350
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het zijn mooie treinen, maar wat viel dat spul vaak uit zeg . De betrouwbaarheid was volgens mij rond de 70 % als het niet nog minder was. Zeker de 2000 serie, geregeld dat het kopmaken in Ah problemen opleverde.
In dat opzicht ben ik blij dat het weg is .
Over welk mat gaat dit nou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71567202
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:24:19 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71567284
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:21 schreef lezut het volgende:
Sprinters zijn toch 2000-serie? En ik associeer de Mat '64 stellen eerder met stoptreinen uit het jaar 0
ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 03-08-2009 16:36:56 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:49:28 #294
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71567980
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:58:25 #295
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71568216
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Toevallig heeft KPN die zender ook.

Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen...
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:59:45 #296
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71568254
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:19 schreef Klonk het volgende:
ah, zo, ik was al bang

heeft veolia trouwens materiaal tekort ofzo, zag zaterdagmiddag een buffel staan op het rangeerterrein in Blerick
Niet dat ik weet, maar volgens mij heeft Veolia wat Buffels geleased.
pi_71568549
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, maar hij bedoelt de TREINserie 2000. De IC Den Haag - Nijmegen. Dat zegt niks over het mat.
Ah, op die fiets

Die nieuwe SGMm-treinen zijn wel lelijk trouwens, ik zag er gisteren één in Rijssen rijden. Veel te druk, ik vind de normale geel/blauwe kleurstelling veel stijlvoller. (Ze moeten gewoon terug naar de Mat '54-kleuren, donkerblauw met mat geel )
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:30:56 #298
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71569004
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toevallig heeft KPN die zender ook.

Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen...
was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:34:15 #299
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71569090
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:30 schreef Klonk het volgende:

[..]

was niet bedoeld als ik wil het zien maar ik kan het niet, ik kan het juist wel zien, maar als algemene tv tip
Oké.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:44:27 #300
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71569316
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

Oss West

maar sommige dingen veranderen nooit

[ afbeelding ]
Station Den Bosch!
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:46:01 #301
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71569365
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 06:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Frutiger

Maarreh, zoiets dus?
[ afbeelding ]

klik voor generator
Ja, dit dus.

Misschien een bedrijfsvariant op Frutiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')