Dat heet een TALENT, Snuggles.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dit ligt er nog:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:04 schreef James1988 het volgende:
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
Oehh! Erg gaaf!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2
Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.
[ afbeelding ]
Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.
[ afbeelding ]
Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE
[ afbeelding ]
Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden
Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron
[ afbeelding ]
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.
[ afbeelding ]
Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.
[ afbeelding ]
Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).
[ afbeelding ]
In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.
Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.
[ afbeelding ]
Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:
[ afbeelding ]
Enjoy
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijkquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?
Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
Ah vandaarquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
* Ofyles2 voelt zich geroepen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Is het nog gelukt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DenS het volgende:
[..]
Ah vandaar
Crientj onder de naam van
Die rijden pas sinds eind 50s rond hoor En nog wel voor some time to comequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?
(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgtquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 voelt zich geroepen.
Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het nog gelukt?
(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
Lal xDquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:02 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
[ afbeelding ]
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef DenS het volgende:
[..]
Lal xD
Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;
Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten
Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep
Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder
Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
Kloptquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:59 schreef Novus het volgende:
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Volgens mij zit er wel een vast pakket aan flapjes in, maar het ligt aan de grootte van de CTA hoeveel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?
Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
Ik heb afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag ook nog in deze trein gezeten:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:22 schreef dennistd het volgende:
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kewl, ben benieuwdquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:59 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, eigenlijk ging die foto om het bordje ja. We hebben namelijk alle bordjes van stations waar we zijn uitgestapt gefotografeerd. Ik zal er straks even een paar zoeken, ben benieuwd welke je nog niet hebt.
Dat staat boven de foto ja...quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Het stomme was dat ik daar pas achter kwam toen ik weer thuis kwam. Ter plekke is mij niks opgevallen, maar als je goed naar de foto kijkt zie je achter het bordje een gebouw geheel in de steigers staan. Misschien heeft dat er wel wat mee te maken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef lezut het volgende:
Viareggio, daar is laatst toch die grote explosie met die LPG-trein geweest?
Dom, lezen. Was er nog wat van te zien dan? Mooie foto's verder!
Ik dacht dat OpenDNS raar deed, maar dat bleek niet zo.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:22 schreef KapiteinT het volgende:
Wat mij trouwens opeens opvalt, is dat alle bordjes blauw zijn. Waarom niet eens een keertje groen of rood?
Bebording op wegen is ook vaak blauw-wit, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebbenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk vanwege het contrast. Die bordjes moeten ten alle tijde goed leesbaar zijn, en kennelijk geeft wit op blauw het beste resultaat onder allerlei belichtingen en omstandigheden.
De server staat uitquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:07 schreef KapiteinT het volgende:
Trouwens Dennis, waar is je site naar toe? Wilde ik op vakantie kijken of er nog wat interessant treinennieuws was, deed je site het niet!
Ville - Village ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig stapeltje T
Opvallendste vind ik nog wel DIJON. Toen ik daar was schoot ik deze. Dat is wel hetzelfde station neem ik aan??
[ afbeelding ]
Wat lul jij nou weerquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ville - Village ?
Dus gewoon iets van village ofzo
Que?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:49 schreef patatmetfriet het volgende:
De Rotterdamse metro heeft natuurlijk wit op blauw en wit op rood. Wit op rood geeft mensen eerder het idee de boel als een dolle stier te gaan slopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |