abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:40:06 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71303857

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 26-07-2009 00:14:59 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:42:58 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71303947
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag:

Oldenzaal-Zutphen



En de andere richting uit:



Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:45:13 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_71304026
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?



Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juli 2009 @ 23:47:55 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71304119
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:42 schreef Erasmo het volgende:
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag:

Oldenzaal-Zutphen

[ afbeelding ]

En de andere richting uit:

[ afbeelding ]

Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem
Die horen in het bussentopic thuis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71304545
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die horen in het bussentopic thuis
Met die mooie wolken nog eerder in DE
dag
pi_71304926
Ik heb de Wiki-OP aangepast. Alle dode links eruit, dan wel vervangen door andere foto´s. Hier en daar wat tekst gewijzigd/ toegevoegd.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:26:56 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71305176
OP hier ook aangepast
pi_71305196
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_71305292
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:26 schreef James1988 het volgende:
OP hier ook aangepast
Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 00:39:36 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71305465
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:51:34 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71305739
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.
Zet de boel in een codeblok zoals het eerst ook stond?
pi_71306104
Dat was het inderdaad! Bij dezen gefixt!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:16:24 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71306214
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Socios het volgende:
Koplopers komen niet meer in Den Bosch. Eerst zaten ze nog wel in de 3500 (Eindhoven - Schiphol), maar nu slecht heel sporadisch nog... Voor Koplopers even naar Amersfoort ofzo.
Komen ze ook steeds minder
Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook.
Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper
Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 01:19:02 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71306267
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Komen ze ook steeds minder
Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook.
Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper
Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig?
Nee hoor. Ze worden dan wel gerenoveerd, maar ze worden nog erg veel ingezet. Dat je in een VIRM zit, is omdat er dagelijk 1 slag met dat materieel gereden wordt. Maandag - Vrijdag Groningen - Den Haag Centraal en op zaterdag en zondag is er daarnaast nog een slag Leeuwarden - Rotterdam.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:32:15 #15
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71306492
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.
Is er ergens een site over dat soort info? Nog nieuw hier in dit subforum, en wil me wat meer verdiepen in treinen enz.
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 02:38:16 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_71307298
ik Trein Voornamelijk in Parijs
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 07:48:14 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_71308078
goedemorgen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71308110
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?

[ afbeelding ]

Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
pi_71314304
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips!

Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen).
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:57:47 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71314688
Een enkeltje via, maar dat kan helaas niet op jouw automaat...
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 15:04:43 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_71314900
Ik ben groen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:55:10 #22
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_71316285
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
Jaren geleden kwam 'de NS' nog weleens met feitjes over treinen. Toen werd gezegd dat een gemiddeld treinstel 200.000 kilometer per jaar rijdt. Ik kan dit niet meer vinden, maar het klopt wel aardig denk ik, als je het hierboven genoemde gemiddelde per dag neemt en het aantal dagen dat een treinstel daadwerkelijk rijdt.

Maar ik zou ook weleens willen weten wat bijv. de 1251 (voor zover die bestaat) gereden heeft, of een plan T.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:02:39 #23
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_71316511
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?

[ afbeelding ]

Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
De 700-serie
Nozomi is een treinproduct, ze kennen ook nog de Hikari en Kodama. Ik heb bovenstaande stel ook weleens gehad in een Hikari, al rijden ze die meestal met dit type (300 serie):



Die zitten trouwens ook fijn
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 16:25:46 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71317281
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben groen
Paars lijkt me je beter te staan
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:27:25 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71319217
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:44 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips!

Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen).
Hier kun je wel een Via-ticket kopen: http://www.ns.nl/eticket/ticket

Nu ik erover nadenk, is dit meer een rondreisticket. Je gaat van Varsseveld naar Deventer, van Deventer naar Apeldoorn en daarna weer naar Varsseveld. Dat kost ¤25,60. Een retourtje via Deventer kost ¤26,90.
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 18:05:51 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_71320286
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Paars lijkt me je beter te staan
Ja, dat is zo. Maar ze hadden alleen nog maar groen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 19:18:40 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71322167
Hmm, Syntus ook naar Voith?
quote:
NedTrain, het onderhoudsbedrijf voor treinen, houdt er ernstig rekening mee dat het contract met Syntus niet wordt verlengd.

Volgens een woordvoerder van NedTrain is de kans groot dat Syntus voor een ander onderhoudsbedrijf kiest. Dat heeft het bedrijf aan het personeel meegedeeld. Syntus beslist half augustus welk bedrijf tussen 2010 en 2012 het onderhoud van de treinen mag doen. De vervoerder is nog met meerdere partijen in gesprek. Volgens NedTrain is Syntus een belangrijke klant in het oosten van het land. Als het contract niet wordt verlengd, zou dat gevolgen hebben voor de locaties in Hengelo en Zwolle, welke is niet bekend. NedTrain is met afstand het grootste onderhoudsbedrijf van Nederland. Het heeft ook de Nederlandse Spoorwegen als klant.

http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99488
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 19:23:36 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71322281
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:10:21 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71323521
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:18 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Syntus ook naar Voith?
[..]
Hmm, interessant!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 22:15:42 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71326444
Vandaag een ritje met de stoomtrein Weizelsdorf-Ferlach gemaakt:

De rit begon bij station Weizelsdorf, dat maar een paar treinen per dag te zien krijgt


In Weizelsdorf stond dit ÖBB-werkvoertuig


In de locloods stond nog een stoomloc


Nog een soort van inspectievoertuig


In Weizelsdorf werd de stoomloc op een zijspoor gezet in plaats van omlopen, de trein werd voorbij de wissel getrokken door deze dieselloc


Even later kwam de stoomloc ook terug en werd deze voorzien van water


Onderweg was er een fotostop met Scheinanfahrt


In Ferlach werden de reizigers met oude bussen naar een vervoersmuseum gebracht waar veel oude voertuigen stonden


En terug op het station van Ferlach kon je een ritje in de loc op het emplacement maken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71326607
Lachen foto´s! Komen er alleen (toeristische) stoomtreinen? Of is er ook een reguliere DB-dienstregeling?
  Redactie Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 22:30:06 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71326756
De DB komt er sowieso niet, het is Oostenrijk namelijk
Wat ik zag op de vertrekstaat rijden er een stuk of 5-6 reguliere ÖBB-treinen per dag, verder nog wat bussen en dan heb je het wel gehad. De stoomtreinen rijden alleen op zaterdag en zondag 3x per dag, en ze delen alleen het station met de normale treinen (ze rijden een ander traject).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:48:42 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71327188
Stomen doe je ook in Sachsen, een paar dagen terug in Zittau. Rijden elke dag een paar keer bijna het hele jaar, nu in Dresden, hier beginnen 2 stoomlijntjes
zittau
www.weisseritztalbahn.com
www.loessnitzgrundbahn.de

Treintje naar Zittau



Bezoek uit Tsjechie



De Werkplaats



Kopmaken



[ Bericht 15% gewijzigd door bork op 26-07-2009 00:54:08 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_71328117
Ohw, Oostenrijk, hehe. Wel mooi dat er daar nog plaatsen zijn maar een zo een aantal reguliere treinen komen. Zie je hier helaas niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juli 2009 @ 23:18:49 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71328178
Nice Dennis
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 juli 2009 @ 01:22:52 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71331581
Ik zat een beetje te kloten met NS.nl en toen kreeg ik dit resultaat... iets zegt me dat e.e.a. niet helemaal correct is:
pi_71331894
Klopt wel imo. De Thalys van Marseille naar Amsterdam Centraal rijdt niet op 27 juni, van Amsterdam Centraal naar Marseille rijdt die datum wel. Voor een reis van Valence TGV naar Amsterdam Centraal reist men dan met Thalys (de richting die wel rijdt die dag) naar Marseille en vanaf daar met TGV naar Brussel om vervolgens weer met een Thalys (uit Parijs) verder naar Amsterdam te reizen.
  zondag 26 juli 2009 @ 01:48:20 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71331943
Ik doelde eigenlijk op TGV (NS). Denk niet dat SNCF er blij mee is als de Nederlandse Spoorwegen op een hoofdzakelijk Franse route rijdt
pi_71331962
Ohw, okeger. Al een reisje gepland? Even naar Marseille heen en weer wel optie toch a.s. zaterdag?
  zondag 26 juli 2009 @ 02:06:42 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71332117
Ik zou het kunnen doen ja... lijkt me ergens wel grappig om te doen

Edit: op één dag is het zelfs haalbaar:
V 04.14 Breda
A 04.52 Rotterdam Centraal
V 06.26
A 13.15 Marseille

En retour:
V 14.10 Marseille
A 20.36 Rotterdam Centraal
V 20.47
A 21.19 Breda
pi_71333090
Ik zeg gááááán.
  zondag 26 juli 2009 @ 09:10:18 #42
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_71333325
Dagtochtje Marseille
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_71334382
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:18 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Syntus ook naar Voith?
[..]


En de buurt komt al in opstand.
quote:
Bezorgdheid over uitbreiding activiteiten Voith

De fractie van de Lokale Democraten wil van het college weten of het klopt dat het servicecentrum Voith in Blerick een van de kandidaten is voor het onderhoud van 45 treinstellen van de firma Syntus in Gelderland.

Voith onderhoudt in Blerick het materieel van Veolia. Als de treinen van Syntus daarbij zouden komen, betekent dat een verdrievoudiging van de activiteiten. De lege treinstellen moeten via Nijmegen naar Blerick worden gebracht.

Volgens de Lokalen Democraten zal dat voornamelijk 's nachts en in het weekend zijn met alle geluidsoverlast van dien. De partij vindt dan ook dat de gemeenteraad en omwonenden geïnformeerd moeten worden over de stand van zaken en over eventueel te nemen maatregelen.
Bron: Omroepvenlo.nl
"Dat is een artikeltje 5"
  zondag 26 juli 2009 @ 11:16:42 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71334469
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen...
  zondag 26 juli 2009 @ 11:48:05 #45
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71335070
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:16 schreef Erasmo het volgende:
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen...
Bomenknuffelaars
  zondag 26 juli 2009 @ 11:49:57 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71335109
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:11 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

En de buurt komt al in opstand.
[..]

God wat een treurnis. Overigens wordt het meeste mat gewoon op de dag onderhouden daar. Jankende Limbabwanen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71336454
Whoa. Een heus treinentopic. Yaaay.
pi_71336966
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld?
pi_71337137
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:13 schreef Socios het volgende:
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld?
Mijn ervaringen met de trein.

Goed; komt ie.

Ik ga om het weekend met de trein van Bilthoven naar Nijverdal und weer terug.
Het rottige aan die reis is alleen dit;

1) Ik moet me de pleuris rennen om op Zwolle van spoor 7 naar spoor 5B te komen binnen 1/2 minuutjes.
2) Anders is het een halfuur wachten voor de volgende trein.

Dus waarom ze die aansluiting dan niet iets later laten vertrekken.. Zwolle / Nijverdal heeft maar 1 spoor..
Maar het zal wel te maken hebben dan met de tijden van Almelo / Hengelo.

En verder ga ik nog wel eens met de trein van Bilthoven / Utrecht Centraal.
Lekker om te winkelen; of zoals een tijdje terug, fotocamera mee en heerlijk treinenspotten.

Even zoeken voor een foto die toen gemaakt is op Bilthoven.

Edit:
Camera is niet zo heel geweldig; maar daarvoor een heerlijke /care.


En verder hou ik me graag bezig met de Actuele Vertrektijden.
Zo zijn mijn vriend en ik bezig met het opzetten van een CTA pagina. Alleen alle stations handmatig toevoegen duurt nog even. =]
  zondag 26 juli 2009 @ 13:30:52 #50
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_71337361
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:18 schreef dennistd het volgende:
Hmm, Syntus ook naar Voith?
[..]
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen
De bedoeling is dus blijkbaar dat de Syntussen naar Blerick gaan voor onderhoud . Buurtbewoners rondom de loods van Voith komen al in opstand, volgens hetzelfde lokale sufferdje .
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:11 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

En de buurt komt al in opstand.
[..]

Dat dus .

[ Bericht 29% gewijzigd door MPG op 26-07-2009 13:38:16 ]
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')