Die horen in het bussentopic thuisquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:42 schreef Erasmo het volgende:
Trouwens nog 2 lintjes op de gevoelige plaat gezet vandaag:
Oldenzaal-Zutphen
[ afbeelding ]
En de andere richting uit:
[ afbeelding ]
Beiden in de buurt van de passagepunt Lochem
Met die mooie wolken nog eerder in DEquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die horen in het bussentopic thuis
Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.quote:
op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
Zet de boel in een codeblok zoals het eerst ook stond?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooi zo. Alleen wat ´enters´ komen niet helemaal goed door helaas. Zie onder bij de verhalen en bovenaan bij een aantal kopjes. Krijg het niet voor elkaar in de Wiki, misschien iemand die er verstand van heeft, thanx.
Komen ze ook steeds minderquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Socios het volgende:
Koplopers komen niet meer in Den Bosch. Eerst zaten ze nog wel in de 3500 (Eindhoven - Schiphol), maar nu slecht heel sporadisch nog... Voor Koplopers even naar Amersfoort ofzo.
Nee hoor. Ze worden dan wel gerenoveerd, maar ze worden nog erg veel ingezet. Dat je in een VIRM zit, is omdat er dagelijk 1 slag met dat materieel gereden wordt. Maandag - Vrijdag Groningen - Den Haag Centraal en op zaterdag en zondag is er daarnaast nog een slag Leeuwarden - Rotterdam.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Komen ze ook steeds minder![]()
Reis regelmatig op Zaterdag naar Leeuwarden, en zit meestal in een VIRM, terugweg vaak ook.
Alhoewel, als ik op een vrijdag ga, zit ik weer meer in een koploper![]()
Worden de koplopers soms minder ingezet tegenwoordig?
Is er ergens een site over dat soort info? Nog nieuw hier in dit subforum, en wil me wat meer verdiepen in treinen enz.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een dag denk ik toch zeker meer dan 900 kilometer, maar er zijn er genoeg die ruim boven de 1000 per dag uit komen denk ik.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?
[ afbeelding ]
Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
Jaren geleden kwam 'de NS' nog weleens met feitjes over treinen. Toen werd gezegd dat een gemiddeld treinstel 200.000 kilometer per jaar rijdt. Ik kan dit niet meer vinden, maar het klopt wel aardig denk ik, als je het hierboven genoemde gemiddelde per dag neemt en het aantal dagen dat een treinstel daadwerkelijk rijdt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef kebabkever het volgende:
Hoeveel km rijd een gemiddelde koploper gemiddeld wel niet, bedacht ik me laatst? Iemand een suggestie?:)
De 700-seriequote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:45 schreef JAM het volgende:
Mag ik hier even mijn liefde opmerken voor de Nozomi?
[ afbeelding ]
Een bijzonder staaltje Japans vernuft, al zeg ik het zelf. Dank u wel.
Hier kun je wel een Via-ticket kopen: http://www.ns.nl/eticket/ticketquote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:44 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen. morgen ga ik van Varsseveld met de trein via Deventer naar Apeldoorn. Aan het einde van de dag wil ik weer (dit keer niét via Deventer) weer terug naar Varsseveld. Welke kaart(jes) kan ik het beste kopen? Bedankt voor de tips!
Ps. In Varsseveld hebben we een 'simpele' ticketautomaat (dus zonder touchscreen).
Ja, dat is zo. Maar ze hadden alleen nog maar groenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Paars lijkt me je beter te staan
quote:NedTrain, het onderhoudsbedrijf voor treinen, houdt er ernstig rekening mee dat het contract met Syntus niet wordt verlengd.
Volgens een woordvoerder van NedTrain is de kans groot dat Syntus voor een ander onderhoudsbedrijf kiest. Dat heeft het bedrijf aan het personeel meegedeeld. Syntus beslist half augustus welk bedrijf tussen 2010 en 2012 het onderhoud van de treinen mag doen. De vervoerder is nog met meerdere partijen in gesprek. Volgens NedTrain is Syntus een belangrijke klant in het oosten van het land. Als het contract niet wordt verlengd, zou dat gevolgen hebben voor de locaties in Hengelo en Zwolle, welke is niet bekend. NedTrain is met afstand het grootste onderhoudsbedrijf van Nederland. Het heeft ook de Nederlandse Spoorwegen als klant.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99488
En de buurt komt al in opstand.quote:
quote:Bezorgdheid over uitbreiding activiteiten Voith
De fractie van de Lokale Democraten wil van het college weten of het klopt dat het servicecentrum Voith in Blerick een van de kandidaten is voor het onderhoud van 45 treinstellen van de firma Syntus in Gelderland.
Voith onderhoudt in Blerick het materieel van Veolia. Als de treinen van Syntus daarbij zouden komen, betekent dat een verdrievoudiging van de activiteiten. De lege treinstellen moeten via Nijmegen naar Blerick worden gebracht.
Volgens de Lokalen Democraten zal dat voornamelijk 's nachts en in het weekend zijn met alle geluidsoverlast van dien. De partij vindt dan ook dat de gemeenteraad en omwonenden geïnformeerd moeten worden over de stand van zaken en over eventueel te nemen maatregelen.
Bron: Omroepvenlo.nl
Bomenknuffelaarsquote:Op zondag 26 juli 2009 11:16 schreef Erasmo het volgende:
Nou boohoo, 2 extra treintjes die per nacht met een sukkelvaartje voorbij komen...
God wat een treurnis. Overigens wordt het meeste mat gewoon op de dag onderhouden daar. Jankende Limbabwanen.quote:
Mijn ervaringen met de trein.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:13 schreef Socios het volgende:
Ja! Vertel, wat zijn jouw ervaringen met de trein? Ga je vaak met de trein van Nijverdal naar Bilthoven bijvoorbeeld?
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.quote:
De bedoeling is dus blijkbaar dat de Syntussen naar Blerick gaan voor onderhoudquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dan openen ze zeker een werkplaatsje in Winterswijk of Zutphen
Dat dusquote:
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef Socios het volgende:
Oei, die aansluiting is bagger, ja! Officieel heb je daar niet eens een aansluiting, mjah, van -1 minuut.Hoevaak haal je ´m?
CTA-pagina, klinkt vet... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een site met allemaal CTA´s?
Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ?quote:Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.
Dus dat is echt heel klote.
CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.
Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Het uiterlijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is er dan anders aan dan bij de ns ( http://mobiel.ns.nl/actvertrektijden.action ) ?
quote:
Zoiets zou zó tof zijn als Android-programmaquote:Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.
Dus dat is echt heel klote.
CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.
Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Heb je die nog liggen?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef James1988 het volgende:
Ik ben ooit bezig geweest met een screensaverversie. Alleen nooit afgemaakt
Wat voor camera had je?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Pfff. Mijn bordjesvierdaagse wordt toch niet helemaal wat ervan verwacht was. Aan het einde van de tweede dag gaf de camera het op, dus ik moet morgenavond naar de MediaMarkt voor een nieuwe. Naja, t werd tijd, en het kon op een heel wat slecjhter moment
Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:59 schreef thats-me het volgende:
Oeh dat is minder van die camera, al wat anders op het oog???
quote:Op zondag 26 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij moet SD slikken en AA batterijen, en ongrappig veel optische zoom hebben. Zal wel een powershot SX1 IS of SX10 IS worden.
quote:Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Batterijen. Accu is veel handiger
als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, primaquote:Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Batterijen. Accu is veel handiger
Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als er een accu komt waarmee ik 300 foto's en 20 filmpjes kan maken voordat ik hoef te wisselen, prima
Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerdquote:Op zondag 26 juli 2009 22:27 schreef 3FMaster het volgende:
[..]
Mijn Nikon D40 kan uren, echt uren achter elkaar aan staan. Helaas kun je er alleen foto's mee maken.
Niet?quote:Op zondag 26 juli 2009 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, een DSLR heb ik ook geprobeerdBeviel me toch niet helemaal uiteindelijk....
Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche!quote:Op zondag 26 juli 2009 23:11 schreef Socios het volgende:
Vet hoor, Dr_Flash. Ik zie dat Binche een kopstation is, heb je nog meer foto´s van die omgeving dan wel van je reis of was je camera toen al stuk?
Heb iki ook al eens meegemaakt, op Utrecht Centraalquote:Op maandag 27 juli 2009 06:55 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren door de lengte van deze trein zal deze niet in zijn geheel op station Breda-Prinsenbeek passen. Reizigers in de voorste bak wordt aangeraden door het rijtuig naar de tweede bak te gaan."
Vanavondquote:Op maandag 27 juli 2009 06:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar de rest van station Binche!
Is dat niet gewoon de naam voor een bar op een station, of reclame voor http://www.de-bierexpress.nl/home.html ?quote:Op maandag 27 juli 2009 00:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Uuh jongens misschien kan iemand mij helpen..
Waar rijdt deze?
[ afbeelding ]
Werkgelegenheidquote:Op zondag 26 juli 2009 13:30 schreef MPG het volgende:
Ik zag hier gisteren in het lokale sufferdje al een personeelsadvertentie van Voith. Ze zochten 20 nieuwe onderhoudsmonteurs voor lokatie Blerick ivm de komst van een nieuwe klant.
Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;oquote:Op zondag 26 juli 2009 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik heb het mooiste station van de Benelux gevonden. Het Waalse Binche is EEN grote tijdmachine, niet te geloven. Er zijn alleen al vijf verschillende bordjes uit 5 verschillende tijdvakken te vindenHet was maar goed dat ik ruim een half uur kering had daar, ik heb alleen maar foto's lopen maken
![]()
De bordjes per tijdvak
2000:
[ afbeelding ]
1970:
[ afbeelding ]
1910:
[ afbeelding ]
1880:
[ afbeelding ]
1860:
[ afbeelding ]
Echt, WAT is het daar mooi![]()
Is het zekerquote:Op maandag 27 juli 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oeh, dat is leuk gedaan zo met al die verschillende bordjes ;o
Leef je nog steeds in 1950, toen half Limburg als kompel werkte?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werkgelegenheid![]()
IN LIMBURG
Dat kan niet hoor![]()
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stadquote:
Oei, wat voor camera is het preciesquote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stadMaar er wordt aan gewerkt
Was niet bedoeld om je op te jutten of zo!quote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stadMaar er wordt aan gewerkt
Nee neequote:
Staat op dat doosje hequote:
Misschien wel na een stuk of vier.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ik ben al zo'n teer zieltje wat zich zomaar door iedere willekeurige Duvel laat opjutten, dat scheelt
[..]
Kijk kijk, een VIRM, je begint het te lerenquote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben net thuis, moest ff een nieuw knalijzer kopen in de stadMaar er wordt aan gewerkt
"kijk mij een netbook hebben"quote:Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Al ben ik minder te spreken over VIRM-4 nu ik er een paar keer mee heb gereisd... de stoelen zitten te hard en het tafeltje klapt net niet ver genoeg omlaag om er fatsoenlijk met mijn netbook op te kunnen werken
Nee janken over harde banken in een trein die twintig jaar mee moet, dat gaat ergens overquote:Op maandag 27 juli 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ja want daar ga ik ook echt mee patsen ja
Ik vind VIRM4 de eerste in de serie die ermee door kan eigenlijk.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:54 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoelen in VIRM-1 t/m -3 gewoon lekkerder zitten. Dat mag toch?
Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Uh, ik heb die aansluiting ongeveer 2/3 keer gehaald.
In anderhalf jaar tijd.
Dus dat is echt heel klote.
CTA pagina is een pagina met een dropdown voor alle stations (Er staan er nu +-30 in), vervolgens als je een station selecteert ga je naar een nieuwe pagina waarbij je de actuele vertrektijden kan zien.
Ga nog geen linkjes geven, dat willen we eigenlijk pas als het grootste deel af is.
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk ook bezig met een Belgische variant (PHP), maar dat manueel invoeren is niet echt iets wat tijdsefficiënt is.
Ik zoek een snellere oplossing, en bovendien moet je nog 300+ stations invoeren.
Meneer meld zich.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.
Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
Wat een mooi stoomtreintjequote:
Wie ?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:03 schreef Socios het volgende:
Zijn jullie een treinkoppel ja? Allebei treinenfan? Hoe nice.
Dat is niet het probleem, tis meer het probleem dat we de via's zelf moeten invullen. Kwil het nu van m.ns.nl plukken die geeft wel de via's en zelfs de soort trein, alleen zoveel ervaring heb ik nou net weer niet met PHP...quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef James1988 het volgende:
Wat ik aan het bouwen was plukte trouwens gewoon een lap HTML van de NS-website om het te parsen. Stations kun je ook van de NS-site rippen:
Hier heb je XML.
Hier heb je een lijst met afkortingen
En hier een lijst met namen.
Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:25 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mn vriend en ik hebben wellicht een wat minder tijdrovende oplossing gevonden. Alleen kan hij PHP scripten, ik niet en meneer kan niet wat hij wel wilt doen. Naja, het komt nog wel.
Edit:
En die +300 stations. *Zucht, ik heb pasgeleden heel Amsterdam ingevoerd. Nu de rest nog ;o
Waarbij je dus zoiets krijgt van;quote:Op maandag 27 juli 2009 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had zoiets vorige week geprobeerd, maar in plaats van al die via's in te vullen, heb ik maar codes ingevuld die naar een andere database verwijzen.
Geprobeert, maar kom niet echt uit...quote:Op maandag 27 juli 2009 22:25 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt de actuele vertrektijden neem ik aan? Met Firefox en Firebug kun je de AJAX-calls die die pagina maakt onderscheppen en simuleren. Wat je dan krijgt is een brok XML (eigenlijk een XML-tag met daarin HTML), die je vervolgens redelijk eenvoudig kunt parsen.
En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauwquote:
Sowieso ook een station als Saint-Ghislain zou in NL al lang zijn afgebroken en vervangen door een lelijke sextant of zo.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dit gewoon alledaagse realiteit is he. Geen museumlijn in zicht daar. Die bankjes met die glas-in-lood-ramen erboven, daar zitten iedere ochtend gewoon de forensen naar La Louvière te wachten op hun trein. Echt, fucking bizar gewoon. Had daar ruim een half uur kering, het was één groot WTF-moment. Wauw
Mooie foto's!quote:Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik begon zaterdagochtend vol goede moed aan een intensief weekend door België. Op Rotterdam Centraal was het reeds een drukte van belang:
[ afbeelding ]
Na veel omzwervingen langs onder andere het toch wel behoorlijk duffe De Panne bereikte ik in de loop van de avond het station van Ronse, wat vanaf een voetgangersbrug verderop keurig op de foto kan:
[ afbeelding ]
Terug via Gent (weer een lijntje opgerold) waar deze grapjas een beetje met zijn ruitensproeiers aan het klungelen was![]()
[ afbeelding ]
Anyway, toch best een geslaagde dag. Terug naar de Jeugdherberg in Kortrijk, biertjes drinken tot de bar sluit (om 22:30)
Zondagochtend begon vroeg, met een beker koffie in de trein van Kortrijk naar Moeskroen rond een uur of 8.
[ afbeelding ]
Kleine impressie van Moeskroen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Moeskroen had ik een overstap van bijna 40 minuten. In Kortrijk had ik nog even voor elkaar gekregen dat mijn ontbijt (het moest toch betaald worden) in de vorm van een lunchpakket klaargemaakt werd, zodat ik bij het uitchecken een keurig zakje voeder in de tas kon stoppen. Een lekker ontbijtje in de zon, zondagochtend half negen, steenworp van de Franse grens![]()
[ afbeelding ]
Hoe dan ook, na wat omzwervingen werd het station van Saint-Ghislain bereikt. Hartelijk welkom![]()
[ afbeelding ]
Daarvandaan vertrok een trein naar het al even mondaine Quiévrain
[ afbeelding ]
Uiteindelijk was ik tegen lunchtijd in La Louvière-Sud, waar de spoorwegen zetelen in een eigentijdse bunker:
[ afbeelding ]
Daar konden gelukkig ook nog wat treintjes op de foto, waaronder de Varkensneus naar Binche:
[ afbeelding ]
En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschietersEn ik kan het weten
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bordjescollage volgt na de etappe van woensdag. Ik heb inmiddels een nieuw knalijzer, dus dat komt goed
Niet alleen voor bordjesschieters, prachtig station.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan, Binche. Wauw. Dit is echt de Efteling voor bordjesschietersEn ik kan het weten
![]()
Ah ok!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:50 schreef thatsme het volgende:
Er zijn er al een aantal in Nederland. Ze hebben een tijd gereden tussen den haag en utrecht maar door de vele software storingen aan de kant gezet totdat deze opgelost zijn. Ook heeft de NS hierdoor de afname bij de fabriek voorlopig gestopt.
Dus toch! Ik dacht zoiets al wel maar dacht tegelijkertijd "nahh, dat zouden ze toch niet doen?"... toch wel dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:55 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen nog geconstateerd dat de blauw-gele ICRm rijtuigen in de Benelux weer aangepast zijn naar de deurhandels en dat er over de drukknoppen een blauw plaatje is geschroefd.
Misschien komt het door de vakantie periode?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:43 schreef greavy het volgende:
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#![]()
Dat zijn nog eens treinen![]()
Staan meer van zulken op
--
Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog zietALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit![]()
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is![]()
Uh, trein naar Groningen / Leeuwarden vanaf Utrecht kom ik ze nog wel tegen ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:43 schreef greavy het volgende:
Zat ff op internet te neuzen, en vond deze trein :
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1692074#![]()
Dat zijn nog eens treinen![]()
Staan meer van zulken op
--
Weet iemand in welke treinen je die kiosk mensen nog zietALS ze er uberhaupt nog zijn..
Voorheen toen ik naar Leeuwarden ging, vanuit Rotterdam kwam ik ze bijna altijd tegen, nu nooit![]()
Nu, als ik niet moet overstappen, heb ik geen koffie in de trein naar Leeuwarden, wat op zo'n eind wel lekker is![]()
Neen, laatste keer dat ik zo'n kiosk man/vrouw zag, was meer dan 4 maanden geleden..quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:54 schreef DenS het volgende:
[..]
Misschien komt het door de vakantie periode?
Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:22 schreef greavy het volgende:
Vandaag effe met de trein vanuit Dordt naar Breda, en later weer terug.
Wil namelijk naar de Subway toe, en is in Breda vlak naast het station, aldus google maps..![]()
quote:ProRail gaat hekwerken plaatsen onder de spoorbomen bij overgangen voor fietsers en voetgangers.
Uit een proef van TNO blijkt het hekwerk de veiligheid van spoorwegovergangen te verbeteren. Jaarlijks gebeuren tientallen ongelukken doordat mensen bijvoorbeeld op stations onder de gesloten spoorbomen kruipen om snel hun trein te halen. Het hekwerk maakt dat bijna onmogelijk. Spoorbeheerder ProRail begint dit jaar met het aanbrengen van de hekwerken op ruim 100 locaties in Nederland.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99641
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |