dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 02:17 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Bitlord | vrijdag 31 maart 2017 @ 08:52 |
Gaan er nog mensen mee op de laatste rit van de Hoekse Lijn? Terugreis op eigen gelegenheid. Trein met 3+3 bakken. Iemand nog tips voor Budapest? Ik ga morgen mee op de Childrens Railway; het spoorwegmuseum houdt helaas nog winterslaap. | |
RokStarr | vrijdag 31 maart 2017 @ 09:14 |
Hoe laat is ie? Laatste keer Hoekse Lijn was denk ik vorig jaar met de Rotterdam marathon... | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 09:34 |
Leuk trammetje | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:01 |
vertrek 00:32 uit Rotterdam Centraal | |
James1988 | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:01 |
Zou me niet verbazen als ze die verbussen | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:11 |
nee dat is de terugweg. de trein van 00:32 naar Hoek van Holland gaat namelijk als leeg mat terug. wil je ook weer met de trein terug dan moet je die van 00:02 hebben. zelfs de uitgenodigde bobo's gaan met de bus terug om te ervaren hoe die rit is... zal natuurlijk vlekkeloos gaan want midden in de nacht | |
RokStarr | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:21 |
Zojuist in reisapp: trein vertraagd door vertraging in het buitenland Verder een begraffiti'de sprinter op de foto kunnen zetten. Nu onderweg HS-Delft, vertrekken 2 IC's tegelijk. Kunnen ze uit gaan vechten wie er eerder de tunnel in gaat Edit: zie nu dat ik de verkeerde heb gekozen. Helaas, helaas; volgende keer beter | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:24 |
De RET heeft er wel zin in, waar Hoek van Holland Strand het volgens de reguliere dienstregeling moest doen met 6 treinen per dag, doet de RET vanaf morgen minimaal 4 bussen per uur. Óók 's avonds en in het weekend. | |
Bitlord | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:27 |
Zou wel zo keurig zijn om de eerste metrovervangende bus niet te versterken, zoals ook de bedoeling is tijdens de rest van het treinvervangende vervoer. 6 bakken Sprinter in 1 bus Ik heb geen behoefte om heel Somda af te struinen, maar wat is het gevolg van het vrijkomen van de SGM-Sprinters voor de materieelinzet in de rest van Nederland? Met 8 treinen per uur zullen er aardig wat stellen vrijkomen. | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:35 |
voorlopig worden ze nog niet elders ingepland. Ik kan me voorstellen dat ze wat drietjes gebruiken om dordt - den haag te versterken van 3+2 naar 3+3 | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:36 |
Ik mag hopen dat ze op de 5000 en 5100 tussen Dordrecht en Den Haag C worden ingezet. Het is nu al aardig knus in de spits en wat extra "ademruimte" voor de hogere temperaturen in de zomer zou wmb wel fijn zijn. | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:37 |
3+2+3 lijkt me wel wat | |
RokStarr | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:38 |
Klinkt als een idee idd Is natuurlijk ook een studententrein | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:40 |
Dat moet er ook een 2e hc op | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:41 |
Die komen toch ook vrij na het staken van de Hoekse Lijn | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 10:46 |
idd, als student vaak genoeg in gezeten. toen nog met 6 bakken Mat '64 tussen Rotterdam Lombardijen en Leiden: Plan V + Plan V + Plan V of Plan V + Plan T en DDAR tussen Den Haag C en Roosendaal: 3xDDAR+1700 en later 3xDDAR+mDDM | |
ReisT | vrijdag 31 maart 2017 @ 11:18 |
8 treinen per uur lijkt misschien heel wat, maar het rijdt voornamelijk met losse stellen, zo vreselijk veel stellen zullen er niet vrijkomen. Edit: voor de hele Hoekse lijn worden nu 5 drietjes en 2 tweetjes gebruikt. Dat zet geen zoden aan de dijk. NS reed altijd vanaf april een halfuurdienst naar Strand, zo heel gek is het niet om dat te vervangen door vier bussen. [ Bericht 3% gewijzigd door ReisT op 31-03-2017 11:33:58 ] | |
James1988 | vrijdag 31 maart 2017 @ 12:07 |
Er zijn toch ook een paar stellen SGMm buiten dienst na de toiletbranden? | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 12:10 |
5 stuks als ik het goed heb. En dat met een treintype dat sowieso al veel onderhoud vergt. | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 12:25 |
en 4 van de 8 alleen in de spits en tot vlaardingen centrum en afhankelijk van ochtend of avondspits op de heen of terugweg alleen stoppend op schiedam centrum. Na 19:00 rijden de treinen naar maassluis west ook niet meer. Volgens mij rijden er 7 stellen op de lijn | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 13:59 |
Even gecheckt op ovtijden (Vlaardingen Centrum, vanaf 7u vanmorgen): 5 drietjes en 2 tweetjes. | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 14:19 |
Volgens mij staat er ook nog een tweetje reserve in Rotterdam. Dan heb je er net 1 te weing om alles in de 5000/5100 met een treinstel te verlengen | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 14:22 |
de meeste op de 5000/5100 rijden al met dubbele stellen overdag. 3 stellen gaan ze niet doen | |
GlenSpey | vrijdag 31 maart 2017 @ 15:38 |
Er zijn ook nog maar een stuk of vier treinseries waar SGM vast op rijdt, toch? | |
b2py | vrijdag 31 maart 2017 @ 16:02 |
De California Zephyr dreigt aan zijn einde te komen door bezuinigingen Trump: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-amerika-a1552338 | |
ReisT | vrijdag 31 maart 2017 @ 16:37 |
Nee, eerder een stuk of 10 series, Hoekse Lijn niet meegerekend. | |
b2py | vrijdag 31 maart 2017 @ 16:43 |
Je zou ook het sprintermaterieel kunnen herverdelen | |
bork | vrijdag 31 maart 2017 @ 16:58 |
thx voor de tip | |
GlenSpey | vrijdag 31 maart 2017 @ 17:02 |
Welke dan? Kom zelf niet verder dan Hoorn - Amsterdam (-Zandvoort) en Rotterdam / Den Haag - Roosendaal. Exclusief Hoekse lijn inderdaad... Weet dat er incidenteel nog inzet is op Arnhem - Ede, Zutphen - Wijchen en Arnhem - Deurne... | |
James1988 | vrijdag 31 maart 2017 @ 17:11 |
SGMm rijdt in de 4000, 4100, 4200, 4800, 5000, 5100, 5400, 5900, 6300, 7100, 7300, 7600, 7700, 8900, dat zijn: - 4000, Rotterdam - Uitgeest - 4100, Rotterdam - Hoek van Holland - 4200, Rotterdam - Maassluis West - 4800, Amsterdam - Hoorn - 5000 Dordrecht - Den Haag - 5100 Dordrecht - Den Haag - 5400 Amsterdam - Zandvoort - 5900 Dordrecht - Roosendaal - 6300 Den Haag - Haarlem - 7100 Rotterdam - Vlaardingen - 7300 Breukelen - Veenendaal Centrum - 7600 Zutphen - Wijchen - 7700 Rotterdam - Gouda Goverwelle - 8900 Leiden - Alphen aan den Rijn En dan zijn er nog een paar series waarin er 1 trein per week met SGMm wordt gereden, die heb ik niet meegeteld. | |
Bitlord | vrijdag 31 maart 2017 @ 17:39 |
Prettige stellen die nieuwe NS Flirts. Vandaag de mogelijkheid gehad om eens een ritje te maken. Stoelen zitten fijn voor een Sprinter, zeker prettiger dan de variant die we tijdens een Nieuwjaarsrondje in Duitsland hebben gedaan. Interieur komt wel wat druk over met die "kunst", maar dat is altijd een afweging. Ander vraagje: wanneer is eigenlijk gestopt met houten biels en overgestapt naar beton? | |
James1988 | vrijdag 31 maart 2017 @ 17:53 |
NS gaat het GtbV-proces versnellen: http://m.metronieuws.nl/n(...)vertraging-met-trein | |
derLudolf | vrijdag 31 maart 2017 @ 18:09 |
Morgen is het 1 april hè... | |
b2py | vrijdag 31 maart 2017 @ 18:13 |
Dit is echt, tenzij het locov er ook aan meewerkt. Als ik het NS document zo lees op die website vraag ik me af of het nou wel zo makkelijk wordt | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 19:41 |
Het laatste restje van de Rotterdamse spoorwegmaterieelbouwer Allan is langzaam aan het verdwijnen. Sinds 1959 is er geen trein of tram meer gebouwd en is het de werkplaats geweest van de RET. Niemand vond het de moeite waard om het pand te bewaren, dus wordt het nu met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor een nieuwe remise. | |
GlenSpey | vrijdag 31 maart 2017 @ 20:44 |
Nja, zo'n serie 4000 rijdt bijvoorbeeld vrijwel altijd SLT. Bedoelde meer de series waarin SGM echt nog vast op rijdt, niet waarin het incidenteel nog wordt ingezet | |
dennistd | vrijdag 31 maart 2017 @ 21:56 |
Ik las dat het (oudste) middendeel naar de SGB in Goes zou gaan: http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=32&t=4210 | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 21:59 |
@ziggy: in hoeverre staan er tussen Groningen en Leeuwarden exotische ritten gepland vanwege de aanpak van station Assen? | |
b2py | vrijdag 31 maart 2017 @ 22:02 |
Vast een hoop vanwege Onnen | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 22:12 |
Er staat een sgm2 stand-by om evt 8 bakken sgm naar de hoek te rijden als het erg druk is bij de laatste | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 22:28 |
Dan krijg je midden in de nacht gesleep met ICM en/of VIRM. Cargo's geloof ik verder wel, al zal Zug-Chef daar anders over denken | |
greavy | vrijdag 31 maart 2017 @ 22:32 |
Cargo's via Leeuwarden is gaaf ICM met een dieseltje ervoor ook, maar na 2 keer ook wel weer gezien | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 22:41 |
ICM deden ze vroeger al, dus dat is niet bijzonder. De laatste keer dat het gebeurde heeft het een aantal koeien de kop gekost en gingen er wat treinstellen bij de vissen kijken | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:14 |
Weet ik nog niet precies. Maar er zal vast 's nachts een hoop worden gedaan met een loc ervoor. En ook Roodeschool en Delfzijl moeten natuurlijk bediend worden. Overdag krijg je er nauwelijks een extra trein tussendoor, zeker niet met die 10 km enkelspoor naar Hurdegaryp. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:15 |
Ja. Vier DH'tjes met een ICM. De calamiteitenbestrijding keek raar op toen ze een ICM tegenkwamen bij Tytsjerk en de treindienstleider had wat uit te leggen... | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:26 |
En ook extra bussen om die massa mensen weer terug te brengen? Zou ergens wel mooi zijn als de laatste trein tjokvol zit en de machinist gewoon leeg terug rijdt | |
Salatrel | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:28 |
bij aankomst op hoek van Holland is de officiële overdracht dus busvervoer is voor de RET | |
Peterselieman | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:28 |
Tenzij ze die trein als reizigerstrein in gaan leggen gaat dat ook gewoon gebeuren. Is een verzekeringskwestie | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:32 |
Koppelstang en een RET5400 mee op sleep. Downchopper aan en als eerste metro terug (Enig probleem is dat de 5400 met downchopper al gesloopt is) | |
Fred | vrijdag 31 maart 2017 @ 23:36 |
De Kiosk op spoor 1 in Rotterdam doet goede zaken zo te zien. Zou die morgen nog gewoon open zijn? Zie nu ook SGM's vanaf het rangeerterrein voor de Hoekse Lijn in de tunnel verdwijnen | |
Salatrel | zaterdag 1 april 2017 @ 00:00 |
Geen slag hoek voor mij op de laatste dag(ik zat reserve) het is bij een ritje breda - eindhoven met de 11100 gebleven en terug passagieren... Niet echt veel km's dus | |
Fred | zaterdag 1 april 2017 @ 00:07 |
Ik mag het voormalige ptt-perron op Rotterdam Noord Goederen weer eens van dichtbij bekijken #roestrijden | |
James1988 | zaterdag 1 april 2017 @ 01:09 |
De allerlaatste rit naar Hoek van Holland is nog onderweg, de trein rijdt momenteel met +10. edit: En is (volgens OVinfo tenminste) zojuist aangekomen in HvH. edit 2: En dat was het dan, de allerlaatste heavy rail reizigerstrein heeft zojuist de Hoekse Lijn verlaten. Als leeg materieel. [ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 01-04-2017 01:43:42 ] | |
Prins_Pils | zaterdag 1 april 2017 @ 01:55 |
De SNG op de Ring van Velim, foto via RailMagazine op Facebook | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 07:58 |
Die trein daarnaast, TWINDEXX | |
bork | zaterdag 1 april 2017 @ 11:14 |
Nice en welkom terug PP, CAF-sprinter ziet er stukken beter uit dan die dingen van nu, ik weet niet eens wie die meuk maakt, Alstom of Bombardier? Nog geen ervaring met NS-Flirt btw, zitten daar wc's in btw, in die Flirts? | |
desbarts | zaterdag 1 april 2017 @ 11:23 |
Ja die blijft wel open. Is namelijk ook een standplaats voor de railcatering | |
dennistd | zaterdag 1 april 2017 @ 11:53 |
SGMm is van Talbot, SLT van Siemens (SLT-VI) en Bombardier (SLT-IV), FLIRT van Stadler. Jazeker, een groot rolstoeltoegankelijk toilet (net als in de GTW's) met mooie Mondriaan-achtige kunst. | |
GlennQuagmire | zaterdag 1 april 2017 @ 13:06 |
Eigenlijk wel treurig dat die nog steeds in Velim getest wordt, dat ding had in 2013 in dienst moeten komen ofzo toch? | |
Jappie111 | zaterdag 1 april 2017 @ 13:27 |
Heeft iemand nog leuke ideeën om morgen met het boekenweekgeschenk heen te reizen? | |
Mr_Klaasje | zaterdag 1 april 2017 @ 14:24 |
Hoek van Holland ga je niet meer halen denk ik. | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 14:32 |
Lolwut! http://www.treinreiziger.(...)ltunnel-naar-londen/ | |
GlenSpey | zaterdag 1 april 2017 @ 14:44 |
'1 april' Gestopt met lezen | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 15:02 |
NS-abonnementen en dergelijke zijn ook niet geldig in de RET-bussen (had misschien leuk geweest, ter compensatie). Vanaf vandaag is het dus voor NS-reizigers over op RET-abonnementen of kortingsproducten, of voltarief op saldo. | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 15:15 |
| |
Mr_Klaasje | zaterdag 1 april 2017 @ 15:34 |
In het geval van Den Haag weet je het maar nooit. Ze zien zichzelf als het centrum van de wereld. | |
Peterselieman | zaterdag 1 april 2017 @ 15:38 |
precies | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 15:42 |
Ja dat had ik dus ook | |
MTL | zaterdag 1 april 2017 @ 15:52 |
'Den Haag' Gestopt met lezen | |
Salatrel | zaterdag 1 april 2017 @ 16:09 |
Misschien dan gelijk doortrekken naar Hoogeveen die tunnel | |
Peterselieman | zaterdag 1 april 2017 @ 16:12 |
en Emmen, want tussen Hoogeveen en Emmen moet een goudgerande spoorlijn liggen natuurlijk | |
RokStarr | zaterdag 1 april 2017 @ 17:05 |
Combi "1 april" en "Den Briel(le)" Definitief gestopt met lezen | |
Pieterphgv | zaterdag 1 april 2017 @ 19:22 |
Ik als Hoogevener zie wel wat in deze plannen , wanneer begint de bouw? | |
Peterselieman | zaterdag 1 april 2017 @ 19:27 |
Vandaag heeft Jan Mastwijk de eerste schop in de grond gestoken. Vermoedelijk is hij er over 100 jaar mee klaar, als hij er dan nog is | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 19:37 |
Vanwege financiële problemen bij TrainServices heeft TrainServices het eigen werk gestaakt en/of uitbesteed aan een andere vervoerder. MRCE heeft op 8 maart 2017 de 3 G1206'en, TS-106 (Vossloh 5001627), TS-107 (Vossloh 5001510) en TS-108 (Vossloh 5001511), door CapTrain laten afslepen en retour gehaald vanwege een te hoog opgelopen betalingsachterstand. Waar ze momenteel bivakkeren, is mij onbekend. Weer een Nederlandse vervoerder om zeep (de voorganger TrainGroup was ook al failliet gegaan, HTRS heeft destijds het werk neergelegd, ERS legt het werk neer). [ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 01-04-2017 22:09:19 ] | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 21:37 |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 22:26 |
DB heeft nogmaals 25 IC2 treinstellen besteld. Tractie wordt een Traxx AC3 met 5 Twindexx Vario-dubbeldeksrijtuigen. Levering in 2019. | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 22:37 |
maare, iemand hier eigenlijk bekend met de RailRunner-systemen voor treinwagens? Om trailers te vervoeren op het spoor heb je dan geen wagens meer nodig, enkel losse lorry's die men kan koppelen. Met de buffers: Om een 'gelede wagon' te creëren: | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 22:40 |
En wat is het voordeel tov een vrachtwagen die een platte wagen op rijdt? | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 22:45 |
Dit gaat om de Hupac-treinen en dergelijke. De vrachtwagen koppelt de trailer af bij de railterminal, en de trailer gaat los de trein op. RailRunner wil die wagens onnodig maken, en deze systemen gaan gebruiken. Men is in Duitsland al bezig om ze toegelaten te krijgen. Voor zeecontainers die met de trein gaan, gaat het alweer lastig worden, dus ik betwijfel of het wel een goed systeem wordt. Zie voor meer: de site | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 22:49 |
Maar wat is het voordeel tov trucks meesturen? Kan me voorstellen dat dit opbouwen (en afbouwen) veel meer tijd kost dan een truck een wagen op scheuren | |
James1988 | zaterdag 1 april 2017 @ 22:52 |
Nog nooit van gehoord. Maar ik volg de laatste ontwikkelingen in badslippervervoerland dan ook niet echt | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 22:55 |
Weet je hoe weinig er een vrachtwagen mee gaat op de trein? In bepaalde gebieden omdat een vrachtwagen niet mag rijden over de berg oid, maar meestal gaat alleen de trailer, en niet de vrachtwagen. Voordeel wat ik kan bedenken van dat Railrunner-systeem, is dat je meer trailers mee kan nemen in dezelfde lengte. Trailers worden nu veelal zo geladen op treinen en vervoerd: Maar ik denk niet dat dat systeem snel groot uitrolt, eerlijk gezegd Beetje als containers, maar dan gaan er nu wielen mee. Bij containers blijft het chassis bij de vrachtwagen. | |
dennistd | zaterdag 1 april 2017 @ 22:56 |
Nu wordt een trailer volgens mij op de wagen getild, waar je bij dit systeem de wagen onder de trailer kunt duwen en dan kunt heffen lijkt me. | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 22:59 |
Ja, inderdaad. | |
dennistd | zaterdag 1 april 2017 @ 23:00 |
Filmpje ervan gevonden: Ik vraag me alleen af of de chassis van trailers bestand zijn tegen de krachten van 700 meter trein bij het optrekken... | |
Peterselieman | zaterdag 1 april 2017 @ 23:01 |
Op zich is dit ook wel een geinig idee: | |
dennistd | zaterdag 1 april 2017 @ 23:04 |
Dan moet je de truck meenemen, terwijl het natuurlijk efficiënter is om de (dure) truck achter te laten, zodat deze direct weer een andere trailer van een aankomende trein kan meenemen. | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 23:04 |
Als je nu al trailers ziet waar de buik van "doorhangt" bij het hijsen, of alleen al van de lading... Ik betwijfel het inderdaad. De krachten komen ook veel meer op de trailers nu. | |
greavy | zaterdag 1 april 2017 @ 23:06 |
Ja, net als bij containers. Trailers gaan vanuit hier heel veel richting Italië en Spanje per trein. Containers ook wel, maar vaak ook verder weg. Hier laden, trein brengt het weg, en daar pakt een chauffeur uit dat land de trailer weer op (bij een container heeft die chauffeur nog een chassis nodig). | |
Peterselieman | zaterdag 1 april 2017 @ 23:06 |
In de Alpenlanden hebben ze wagons waarvan het vloergedeelte zijwaarts kan draaien. Rij je de trailer erop, koppel je de trekker af en rijdt weer weg. | |
dennistd | zaterdag 1 april 2017 @ 23:16 |
Is er bij containers eigenlijk een verplichte gewichtsverdeling, of kan het ook zijn dat een container aan de ene kant 3x zo zwaar is als aan de andere kant? | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 23:30 |
Dit is niet een kwestie van erop scheuren? | |
b2py | zaterdag 1 april 2017 @ 23:31 |
Ik betwijfel deze stelling | |
James1988 | zaterdag 1 april 2017 @ 23:32 |
Het duurste is de chauffeur. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 1 april 2017 @ 23:36 |
Nice antwoord, greavy. Thanks! | |
Okuliarnik | zondag 2 april 2017 @ 07:05 |
Dit probeerde men in Europa al in 1999 onder de naam 'RoadRailer europa', een idee van de 'Bayerische Trailerzug Gesellschaft'. Dat je daar nu niks over post zegt heel wat over het succes daarvan. | |
greavy | zondag 2 april 2017 @ 07:26 |
Bij containers mág de ene kant iets zwaarder zijn als de andere kant, maar de terminal of de rederij mag de container weigeren als hij niet veilig gehesen of vervoerd kan worden. Als je bijvoorbeeld een 40ft hebt, en je zet tegen het kopschot 15 ton, en de andere driekwart staat 2 ton, kan de kraan niet veilig werken en wordt hij geweigerd. Zelf weiger ik dan uiteraard ook om te rijden, want ik mag maximaal 11,5 ton op de trekas hebben (dat is ook incl. eigen gewicht container en chassis). Bij 12,5 ton mag ik de container weigeren van de baas. Via het dashboard kan ik alle asgewichten uitlezen. Ook moeten alle containers een 'VGM'(Verified Gross Mass) hebben voordat ze verscheept mogen worden: Als er opgegeven is 20 ton, en hij wijkt meer dan 3% af in gewicht wordt de container niet op de boot gezet. Met het VGM wordt er uberhaupt niet geladen als die niet aanwezig is. | |
greavy | zondag 2 april 2017 @ 07:28 |
Ja, maar daar wordt alleen de trein opgereden omdat er rijverboden voor vrachtwagens zijn vanwege de hellingen. In de winter kan het ook zijn dat er wel vrachtwagens mogen rijden, maar als er gevaarlijke stoffen geladen zijn mag het weer niet over de bergpas. Vaak mogen daar die trucks niet door de tunnels (indien aanwezig). | |
greavy | zondag 2 april 2017 @ 07:31 |
Klopt, niet succesvol geworden. Waarom weet ik niet, maar het is nergens echt doorgevoerd. | |
JDude | zondag 2 april 2017 @ 08:06 |
Kanaaltunnel werkt ook zo. Passagiersrijtuig voor- of achterop omdat je op die open wagens kennelijk niet in de cabine kunt blijven zitten. | |
derLudolf | zondag 2 april 2017 @ 08:25 |
Een wit-Rus of Roemeen kost niet zoveel. | |
DeaDLocK2K | zondag 2 april 2017 @ 08:26 |
Het is niet echt rustig in de trein van Hoofddorp naar Amsterdam Centraal. | |
derLudolf | zondag 2 april 2017 @ 08:27 |
Niet kunnen is een groot woord, heeft meer met veiligheid te doen | |
b2py | zondag 2 april 2017 @ 08:30 |
Wel verwacht dan? ICd rijdt niet eah | |
derLudolf | zondag 2 april 2017 @ 08:38 |
Over krachten gesproken moet je die W-concept onderlossers waar Butter mee rijdt eens een krappe bocht zien/horen maken. Star aluminium onderstel hebben die dingen - indien Nederlandse auto en chauffeur mogen ze 38 ton aardappels laden volgens mij. | |
GlenSpey | zondag 2 april 2017 @ 09:02 |
Even 50 jaar terug in de tijd: | |
DeaDLocK2K | zondag 2 april 2017 @ 09:11 |
Weet ik veel zondagochtend 8:24 verwacht ik gewoon niet een goed gevulde sprinter. | |
b2py | zondag 2 april 2017 @ 09:55 |
Goed gevuld gheghe | |
GlennQuagmire | zondag 2 april 2017 @ 10:12 |
Lekker met babyboomers in het gangpad staan van Utrecht naar Groningen. 1 ICM3 inzetten, wie verzint dit? | |
Zelfscanner | zondag 2 april 2017 @ 10:12 |
NS denkt natuurijk vandaag: Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger gratis reist? | |
MTL | zondag 2 april 2017 @ 11:50 |
Zo, als alles door gaat, ga ik vanavond even wat sandwichspul richting Eindhoven verplaatsen vanaf Amsterdam voor de opstart van de treindienst Eindhoven - Den Haag morgenochtend. Amsterdam - Eindhoven via Utrecht is weer eens wat anders dan de hele dag tunnels kijken met dat materieel Oh, wees niet bevreesd, die tunnels zie ik in de eerste helft van mijn dienst ook nog wel | |
HaverMoutKoekje | zondag 2 april 2017 @ 11:59 |
vrij logisch. Ze hebben nooit langere treinen wegens verwachtte drukte op zondag volgens mij | |
Salatrel | zondag 2 april 2017 @ 12:10 |
als de deuren tenminste dicht willen | |
Kansenjongere | zondag 2 april 2017 @ 12:29 |
Zoals ze op andere dagen denken: "Waarom zouden wij geld uitgeven aan langere treinen als de reiziger betaalt voor zijn reis?" | |
MTL | zondag 2 april 2017 @ 12:30 |
De TM moest op Schiphol nog even flink aanduwen, maar het lukte Op Amsterdam maar even de deur afgesloten en aangemeld om 'm opnieuw af te laten stellen | |
Eix | zondag 2 april 2017 @ 13:38 |
Toch kan ik de NS qua beleid echt amper volgen. De ene keer zet men een hoeveelheid treinstellen in dat je een kanon kan afschieten. En de andere keer beknibbeld men zodanig op treinstellen dat je blij mag zijn dat je überhaupt mee kan. Vooral de Noordoost is iedere keer bal, zo lijkt het. | |
dennistd | zondag 2 april 2017 @ 13:53 |
Tja, ik zit nu in de stopper Enschede-Zwolle met drie stellen... Voor de terugweg zijn die wel nodig (Twente speelt thuis om 16.45u), maar blijkbaar staan er in Zwolle geen stellen over op zondag. | |
Jappie111 | zondag 2 april 2017 @ 14:39 |
Conducteur op de omroeper: Dames en heren, Dit is de intercity naar Leeuwarden. We zijn zojuist geheel volgens dienstregeling vertrokken vanaf Rotterdam Centraal, en dat is best wel een applaus waard. | |
Jappie111 | zondag 2 april 2017 @ 14:42 |
Nog geen 30 seconden later: Even een mededeling, we zullen zometeen enige tijd stoppen op Rotterdam Noord, dit heeft er mee te maken dat een spoorbrug in Gouda niet dicht wil. | |
Salatrel | zondag 2 april 2017 @ 14:48 |
het is de warmte! | |
Dos37 | zondag 2 april 2017 @ 14:50 |
HIj jinxte zichzelf | |
Adrie072 | zondag 2 april 2017 @ 15:34 |
Zo te lezen ben je in je eentje vanavond "De 1000 wordt opgeheven a.g.v. "problemen met de personeelsinzet". Weer iets nieuws op de HSL." Iedereen op het terras? | |
MTL | zondag 2 april 2017 @ 15:49 |
Geen idee wat er aan de hand is of waar het aan ligt. Ik hoef pas over een paar uur te beginnen. Zo te zien is de Amsterdam-Rotterdam pendel er tussenuit gehaald. Mijn eigen dienst is enkel op de 900-serie (ja, plus dat lege materieel), dus ik merk er weinig van. | |
Maegrim | zondag 2 april 2017 @ 15:49 |
Wel zwaaien he, ik zit te Amsterdam de Benelux te keren | |
dennistd | zondag 2 april 2017 @ 16:23 |
Nu ook al? Ik sta op op Amsterdam Centraal | |
Salatrel | zondag 2 april 2017 @ 16:27 |
Als jullie het werk ff opknappen ga ik met een biertje op balkon zitten. | |
derLudolf | zondag 2 april 2017 @ 16:29 |
Verschil moet er wezen | |
Maegrim | zondag 2 april 2017 @ 16:32 |
Sta nu buiten bij het Ij | |
James1988 | zondag 2 april 2017 @ 16:32 |
Wilde staking? | |
Maegrim | zondag 2 april 2017 @ 16:44 |
24 man personeel te weinig ingeroosterd hier, daardoor ligt die 1000 serie eruit | |
James1988 | zondag 2 april 2017 @ 16:48 |
Wauw | |
dennistd | zondag 2 april 2017 @ 16:54 |
Ik achteraan de Pimpel op spoor 10a | |
DeaDLocK2K | zondag 2 april 2017 @ 17:06 |
We hebben net naast een snelle auto gereden een stukje. Eindelijk weer NEUBAUSTRECKE. Waarom teh fuck staat dat in hoofdletters.... | |
dennistd | zondag 2 april 2017 @ 17:13 |
Geen idee... Waarom zitten er zoveel hoofdletters in je username? | |
b2py | zondag 2 april 2017 @ 17:13 |
Hoe dan | |
dennistd | zondag 2 april 2017 @ 17:14 |
Die zullen wel vrij hebben zodat morgen Den Haag-Eindhoven probleemloos van start kan gaan.... | |
MTL | zondag 2 april 2017 @ 17:23 |
Au. Alleen Amsterdam? Ik kom met een uurtje even zwaaien | |
Maegrim | zondag 2 april 2017 @ 17:31 |
Ik hoorde het van een Amsterdamse machinist, dus denk het wel Hoop dat je het haalt, er staat ergens een trein defect | |
freako | zondag 2 april 2017 @ 17:47 |
Ja, dat idee had ik vandaag ook al. Ik stond in een bloedhete ICM3 (airco was waarschijnlijk ook te duur) waarin Herman Koch blijkbaar ook meereed om zijn boekenweekgeschenk voor te lezen. Werden er koptelefoons uitgeleend zodat je mee kon luisteren. . Voor dat soort onzin is dan blijkbaar wel geld. Ik zei tegen het meisje dat ze uitdeelde dat ik daar niet zo'n behoefte aan had, maar dat ik een zitplaats toch wel op prijs zou stellen. Dat was het verkeerde antwoord denk ik. | |
Piles | zondag 2 april 2017 @ 18:15 |
Vanochtend zat Van Boxtel in Buitenhof trouwens, voor wie het interessant vindt. | |
Maegrim | zondag 2 april 2017 @ 18:23 |
Ik ga niet naar 8a lopen om te zwaaien hoor | |
b2py | zondag 2 april 2017 @ 18:23 |
Ik had het gezien in een aankondiging, kwam er meer uit dan een 1 miljard promotiepraatje? | |
Piles | zondag 2 april 2017 @ 18:27 |
Ik ben vrij snel afgehaakt, maar de eerste minuten niet. Er is contact met alle politieke partijen over de geldverdeling en nieuwe treinen krijgen duurt heel lang,dus materieeltekort kan de NS niks aan doen. Oh, en hij wil investeren in lightrail. | |
MTL | zondag 2 april 2017 @ 18:34 |
Pff, flauw hoor Nou, dan een afstandszwaai | |
Maegrim | zondag 2 april 2017 @ 18:38 |
De vertraagde Benelux zat achter jou | |
Salatrel | zondag 2 april 2017 @ 18:48 |
te lang aan het IJ gezeten? | |
greavy | zondag 2 april 2017 @ 18:51 |
Nou, vandaag geen NS-trein gefotografeerd. Wel gezien, maar het rijdt zo moeilijk met een VIRM of ICd op de dieselspoor in de havens. 2 April 2017 - Tiijdens een rondje havens werd opgemerkt dat de fraaie V203 van Rurtalbahn te Pernis opgestart werd. Omdat we niet wisten wat er ging gebeuren, zijn we nog even doorgereden: De machinist klom net in de trein. Tijdens een vlot rondje Botlek werd opgemerkt dat er een Pannonia Ethanol-trein stond. Die is normaal voor Rurtalbahn. Na een kort bezoekje aan de Waalhaven voor LTE werd weer teruggekeerd naar de Botlek, en daar stond de lok inmiddels tegen de keteltrein aan, en na enig rangeerwerk kon men de lege Ethanoltrein richting de Vopak aan de Welplaatweg duwen, en heeft net de overweg met de Botlekweg achter zich gelaten. 2 April 2017 - Ook werd deze zonnige middag even een bezoek aan Moerdijk gebracht, om de zondagse bediening van DB Cargo even vast te leggen. De 6436 was met de Wolfurt aangekomen in Lage Zwaluwe, maar ook de Segrate-shuttle was gearriveerd. Omdat dezelfde lok beide bedieningen op zondag doet, werd de trein aanelkaar geknoopt: Eerst de Wolfurt, gevolgd door de Segrate containertrein. Hier passeert het geheel de 2 toegesnelde fotografen, met aan de haak 16 schuifwandwagens voor Wupperman Staal in de Moerdijk, gevolgd door de containertrain voor de CCT Moerdijk. De oplettende kijker ziet net de eerste containerwagen onder het viaduct uitkomen. 2 April 2017 - Nadat de trein ons bij de vorige stek gepasseerd was, werd er koers gezet naar industrieterrein Moerdijk, wat makkelijk haalbaar is door de lage snelheid van de trein. Hier rolt de fraaie trein het industrieterrein binnen, en zal weldra de Segrate containertrein op ditzelfde spoor parkeren, waarna de Wolfurt staaltrein op het spoor links geparkeerd wordt. Hierna gaat eerst de containertrein geduwd naar de CCT-terminal in de Moerdijk, waarna men met het rangeerwerk voor Wupperman gaat beginnen. Gezien er geen andere treinen gepland stonden Moerdijk binnen te komen, kon men alle sporen vrij gebruiken en bezet houden. 2 April 2017 - Na het nodige rangeerwerk bij het omloopspoor en Wupperman Staal komt de trein weer met de wagens die uitgehaald werden bij Wupperman Staal langs de fotografen, onderweg richting het omloopspoor Transitoweg, waarna men de laatste 8 wagens naar Wupperman Staal zal duwen. | |
MTL | zondag 2 april 2017 @ 19:03 |
I know, kon 'm prima op routelint volgen. Even lekker rustig aan gedaan... ... Dankzij een vertraagde Sprinter die voor mij zat | |
RokStarr | zondag 2 april 2017 @ 20:37 |
Morgen wellicht een stukje van de nieuwe Den Haag - Eindhoven testen. Enige verschil voor mij is dat ie op mijn minitrajectje 3 minuten later rijdt. Betekent wel dat ik nu 10 minuten moet wachten als ik de Dordt mis, maar dat overleef ik wel. Enige wat ik me nu afvraag, is of trein-bus aansluitingen op Delft nog "werken" | |
Prins_Pils | zondag 2 april 2017 @ 20:48 |
TREEIINNN HAHAAA KEDENG KEDENG HARDGAANNNN!!! Wist je dat zelfs een godvergeten oord als Klarenbeek vroeger een eigen spoorlijntje had? In het bos, langs een paadje waar met wat fantasie wel een spoorlijntje van te maken is, staat dit bordje, een ongeveer anderhalve kilometer lange spoorlijn takte ooit af naar een fabriek. | |
dennistd | zondag 2 april 2017 @ 22:58 |
Door werkzaamheden aan de noordelijkste van de drie bruggen over de Oosterdoksdoorvaart kon er nauwelijks tussen Amsterdam Centraal en de Watergraafsmeer gereden worden. Hierdoor keerden de Benelux, IC Direct maar ook de Thalys grotendeels onder de kap van Amsterdam Centraal. In dit geval wel een afwijkende kap voor deze Thalys 9998 naar Lille Europe: stel 4346 is vertrokken van spoor 8b en verlaat via spoor 10a onder de nieuwe kap door het station. Nadat ik terugkwam in Oldenzaal na een rondje getreind te hebben zag ik daar de Bauer-trein staan. Als loc stond hier de Rheincargo DE668 voor, die vijf jaar na de naamswijziging nog altijd in de kleurstelling van HGK (Häfen und Güterverkehr Köln) draagt. Omdat de zon al ver gezakt was op dit tijdstip kon ik weinig anders verzinnen dan deze stek bij Hengelo Westermaat, die overigens in negen maanden tijd flink veranderd is. Vergelijk hem maar eens met deze foto. | |
b2py | maandag 3 april 2017 @ 11:51 |
Hellup, mijn baan! http://www.ovpro.nl/perso(...)-uitspraken-prorail/ http://www.ovpro.nl/trein(...)ders-rijden-treinen/ | |
Fred | maandag 3 april 2017 @ 12:34 |
Waarom zou ProRail als beheerder geen proeven mogen doen met zelfrijdende treinen op haar spoorwegnet? Rijkswaterstaat doet toch ook proeven met zelfrijdende auto's? Daar hoor je ook niemand over klagen. Die paniekreacties en behoudendheid onder spoorpersoneel gaat een keer tegen werken. Bij alles wat nieuw is wordt direct geroepen: "onveilig!" "onverantwoord!" "Er gaan doden vallen!" Rondje rond de kerk: "gevaarlijk!" Hofplein en Zoetermeerstadslijn zijn over naar metro en tram, met rondje rond de kerk. En we leven allemaal nog... Dit soort ontwikkelingen houd je niet tegen. Je er tegen verzetten levert je hooguit WW op, er in mee gaan geeft je ook weer nieuwe kansen. Die zelfrijdende treinen zullen door iemand in de gaten gehouden moeten worden en voor het fijne afstellen is kennis nodig van ervaren machinisten. En je kan wel raden wie eerder in aanmerking komt: de machinist die vanaf begin af aan mee werkt of de machinist die zijn poot stijf houdt? De NS (en andere spoorvervoerders) zij commerciële bedrijven en als het echt goedkoper (en toegestaan) wordt om zonder machinist te rijden, dan zullen ze vast wel iets verzinnen om "lastig" personeel te lozen. | |
b2py | maandag 3 april 2017 @ 12:52 |
Het feit dat je de vervoerders niet hoort zegt ook iets over de relatie vervoerders <-> vakbonden | |
RokStarr | maandag 3 april 2017 @ 13:01 |
Helft van Sprinters tussen DH Centraal en Dordrecht zijn foetsie. Weet iemand hier de reden van? Lijkt me geen gebrek aan materieel, gezien het vrijkomen van SGMM's van de Hoekse Lijn | |
Mr_Klaasje | maandag 3 april 2017 @ 13:01 |
Daarmee is de redenatie van Eilert dat de vervoerders er niet mee bezig zijn en het dus ook overbodig is ook zo dubieus. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 april 2017 @ 13:01 |
Werkzaamheden. | |
RokStarr | maandag 3 april 2017 @ 13:08 |
Ah, thanks. Toch leuk dat ze in Haaglanden alle soorten werkzaamheden in 1x doen. Vandaag bij plan H beland om op plaats van bestemming te komen | |
ReisT | maandag 3 april 2017 @ 13:36 |
Waar alle andere treinen die over hetzelfde spoor rijden geen last van hebben? | |
b2py | maandag 3 april 2017 @ 13:40 |
Kijk maar eens naar al die spoorwijzigingen op Holland Spoor | |
Jappie111 | maandag 3 april 2017 @ 14:33 |
Dus zelfrijdend Transport is uitermate geschikt voor zelfrijdend transport? | |
Prins_Pils | maandag 3 april 2017 @ 15:05 |
Rond 13:30 onze tijd is er een explosie geweest in de metro van Sint Petersburg. Er zijn tot nu toe 10 doden geteld en meer dan 50 gewonden, het gaat hoogstwaarschijnlijk meer worden. Terrorisme wordt niet uitgesloten. http://www.rtlnieuws.nl/b(...)etro-sint-petersburg Edit: het is een bomaanslag. [ Bericht 4% gewijzigd door Prins_Pils op 03-04-2017 15:14:14 ] | |
Fred | maandag 3 april 2017 @ 15:17 |
Werkzaamheden volgens de NS | |
dennistd | maandag 3 april 2017 @ 16:36 |
Onderzoeksrapport over een trein die voorbij een gedoofd sein rijdt: https://www.ilent.nl/Imag(...)am_tcm334-382322.pdf | |
Fred | maandag 3 april 2017 @ 16:40 |
Heel flauw, maar een inkoppertje: dit was niet gebeurd als de trein zonder machinist zou rijden | |
Dr_Flash | maandag 3 april 2017 @ 17:15 |
Hiero. Trein zoveelnogwat rijdt het station van Crianlarich binnen en wacht op de tweede vleugel waarna ze samen naar Glasgow gaan. Scottish Highlands, 1 aprilkikkerinjebildiedernooitmeeruitwil 2017. | |
Salatrel | maandag 3 april 2017 @ 17:26 |
oh vandaar dat ze weer mentoren aan het werven zijn | |
Peterselieman | maandag 3 april 2017 @ 20:00 |
nou, ze hebben een fikkiestoker opgepakt die het voorzien had op een SGMm. Uiteraard is het nog niet duidelijk of hij ook achter de andere branden zat http://www.blikopnieuws.n(...)pt-in-amsterdam.html | |
Peterselieman | maandag 3 april 2017 @ 20:01 |
De eerste FLIRT voor het traject Bielefeld (bestaat dat echt ) - Hengelo is opgedoken. Ikzelf vind het wat een fletse kleurstelling http://www.drehscheibe-on(...),8144149#msg-8144149. | |
Fred | maandag 3 april 2017 @ 20:09 |
Je zou bijna zeggen van wel:
| |
Mr_Klaasje | maandag 3 april 2017 @ 20:15 |
Zou het Kleefpasta zijn? | |
dennistd | maandag 3 april 2017 @ 21:27 |
Tja, dat is de invloed van Keolis... | |
_JdM_ | maandag 3 april 2017 @ 22:33 |
Aan de ene kant wel toevallig altijd in de buurt. Aan de andere kant wel een vaak volger van digitale bronnen. Reist wel vaak op Amsterdam-Haarlem gezien de berichten. | |
GlenSpey | dinsdag 4 april 2017 @ 09:03 |
Robotisering gaat enorm veel banen kosten in de toekomst, niet alleen in deze sector. Dat zag je al met diens voorloper, automatisering. Deze maatschappij is ingericht op het hebben van werk en helaas ook op het alsmaar langer door blijven werken. Ik zie over 10/20/30 jaar gerust wel weer 1000 beroepen verdwijnen, terwijl er ondertussen ook nog altijd veel meer mensen bijkomen die weer een inkomen moeten hebben etc. Ik juich dit soort ontwikkelingen dan ook niet toe. Het zal ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee brengen maar uiteindelijk zijn de enigen die er beter van worden de personen die deze rotzooi aan het ontwikkelen zijn, en de personen die er in hun eigen werkende leven nog geen last van ondervinden. | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 09:28 |
En de voordelen van robotisering maar gelijk afschuiven en het feit dat robotisering ook banen oplevert? Weliswaar in een andere sector maar zo zwart-wit als je hem nu schetst is het niet | |
GlenSpey | dinsdag 4 april 2017 @ 09:37 |
Ik zeg toch duidelijk dat het ongetwijfeld bepaalde voordelen met zich mee zal brengen. Met name de werkgevers gaan hier erg blij van worden. Echter gaan deze voordelen niet opwegen tegen de nadelen in het maatschappelijk oogpunt. Of moet ik er soms blij mee zijn dat ik straks weer tig jaar (onbetaald) naar school toe moet om mezelf om te laten scholen voor nieuw soort werk (welk 'nieuw' werk zou dit dan moeten worden volgens jou?) ? Robotisering gaat uiteindelijk vele miljoenen banen kosten. Dat is nu nog niet zichtbaar maar ik voorspel dat het sneller gaat dan we denken. Waar gaan al die miljoenen mensen naartoe? Hoe verdienen al die miljoenen mensen straks hun geld? De hele maatschappij zal zowat op een andere manier ingericht moeten worden. Zijn we daar wel klaar voor met z'n allen? | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 09:45 |
We hebben de vorige industriële revoluties ook overleefd als maatschappij, je kan je kont wel tegen de krib gooien maar daar ga je het niet mee redden. De argumenten die je aandraagt zijn ongetwijfeld dezelfde die ze in de 19e eeuw ook gebruikten. Zijn we er slechter van geworden? | |
GlenSpey | dinsdag 4 april 2017 @ 09:56 |
Lees je maar eens in dan in de vroege industriële revolutie, wat voor een ellende dat allemaal met zich meebracht voor de mensen die er de dupe van zijn geworden. De mensen die hun banen zijn verloren en opeens een totaal andere manier van leven moesten gaan aanhangen. Die mensen dat zijn jij en ik nu ook hoor. Wij zijn nou eenmaal niet de mensen die over 100 jaar in een op en top gerobotiseerde wereld leven waarin alles op rolletjes loopt en tot in de puntjes perfect verzorgd is. Wij zijn die mensen die straks hun werk kwijt zijn en moeten happen naar lucht omdat we op een andere manier moeten gaan leven. Ik ben het met je eens dat het -helaas- niet is tegen te houden, maar toejuichen dat nooit | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 april 2017 @ 10:01 |
Het wordt vooral een bende omdat iedereen hard probeert vast te houden aan hoe het ging terwijl de mensen die baat hebben bij de nieuwe technologie toch op de kar van de nieuwe technologie springen. Dat valt niet tegen te houden. Daarom is het beter om onze maatschappij beter in te richten op dat mensen minder werk, of ander werk hebben in plaats van dat ons te laten overkomen. Dat betekent dus ook vormen van het basisinkomen invoeren. Overigens is het in de spoorsector nog niet automatisch zo dat het personeel van de trein verdwijnt: Als een storing optreedt zal daar wat aan gedaan moeten worden door personeel. Daarnaast is een automatisch rijdende trein een uitgelezen kans om geld vrij te maken om een HC niet in z'n eentje rondjes te laten lopen door een trein. Op de een of andere manier is het toch altijd verstandig om op zijn minst iemand aan boord te hebben. | |
Kansenjongere | dinsdag 4 april 2017 @ 10:09 |
Als die robots wel in staat zijn een rondje om de kerk te rijden zonder dat de veiligheid zogenaamd in het geding is, ben ik voor. | |
Goverman | dinsdag 4 april 2017 @ 14:29 |
Nee joh, de vakbonden zullen instemmen met robotmachinisten op treinen op voorwaarde dat ze dezelfde CAO-eisen krijgen als echte machinisten, met als argumente dat het anders niet veilig zou zijn... | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 18:13 |
Handig hoor. Per gisteren zou er in Brabant meer FLIRT rond gaan rijden, ware het niet dat er niet genoeg machinisten opgeleid zijn | |
Maegrim | dinsdag 4 april 2017 @ 18:44 |
Stop er een robot in | |
Salatrel | dinsdag 4 april 2017 @ 18:57 |
Ondertussen heeft Rotterdam al maanden mensen over bij de machinisten maarja wij zaten niet in het clubje standplaatsen die op Flirtcursus gingen terwijl we wel gewoon in het inzetgebied rijden maar nu dus alleen de ic's | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 april 2017 @ 19:13 |
Dat is wel heel curieus. Wil jij de FLIRT-cursus? | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 19:13 |
Sinds de start van de automatisering na de tweede wereldoorlog zijn is de bevolking bijna verdubbeld. Die mensen zitten niet massaal thuis. Sinds de uitvinding van de stoommachine wordt er al geroepen "dat gaat banen kosten". Tja, het heeft banen gekost. Maar nog veel meer banen opgeleverd. Sterker nog, zonder die uitvinding zou er voor niemand in deze reeks een baan in het spoorwegwezen bestaan. Dan waren we nu allemaal arbeider op het land geweest, in povere woningen gewoond en met een beetje geluk waren we zeker wel 50 jaar oud geworden. Zonder de mechanisering, automatisering en robotisering had je geen auto voor de deur gehad, had je niet die ruime keuze in supermarkt, had je niet elke dag een stukje vlees op je brood, was je een kapitaal kwijt aan levensmiddelen, stond je vrouw hele dagen met de hand de was te doen. De computer of telefoon die je nu voor je hebt om dit bericht te lezen had je dan helemaal wel kunnen vergeten. Ik snap dat het zuur is om het werk waar je met veel plezier naar toe gaat dreigt te verdwijnen, maar ik ben bang dat het een ontwikkeling is die je niet tegen kan houden. In de ICT is werk zat, die systemen zullen ook beheerd, vervangen, gerepareerd, geëvalueerd, uitgebreid en geïnstalleerd moeten worden. | |
Salatrel | dinsdag 4 april 2017 @ 19:32 |
waarom zou ik dat niet willen? Ik heb er alleen niet zoveel aannals mijn standplaats geen ritten krijgt toegewezen door logistiek | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 19:32 |
Het vervelende voor de machinist is dat die waarschijnlijk de IT niet in wilt | |
dennistd | dinsdag 4 april 2017 @ 19:35 |
Het probleem is ook dat de huidige generatie machinisten er waarschijnlijk niks aan heeft: de systemen worden allemaal ontworpen door huidige IT'ers. Tegen de tijd dat een machinist vijf jaar nadat hij overbodig is geworden eindelijk omgeschoold is zitten er ook al anderen die het systeem onderhouden, waardoor hij alsnog moet hopen dat hij ergens anders werk kan vinden. | |
Salatrel | dinsdag 4 april 2017 @ 19:35 |
Wil eventueel wel meubelmaker worden want dan kan ik gewoon krukken blijven draaien | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 19:41 |
Er zullen ook machinisten betrokken moeten worden bij de ontwikkeling gok ik en als je actief meedenkt ipv kont tegen de krib heb je vast ook mogelijkheden | |
Maegrim | dinsdag 4 april 2017 @ 19:51 |
da's leuk voor die 10 machinisten bij Internationaal die al 28 andere taken hebben naast dat | |
Adrie072 | dinsdag 4 april 2017 @ 20:03 |
Je kunt een weddenschap/voorspelling organiseren over wanneer de eerste reguliere zelf rijdende trein, robot mag rijden. Weet niet of Fok tegen die tijd nog bestaat, maar ik ben ook benieuwd naar wat we denken en het wordt. December 2024. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 april 2017 @ 20:06 |
Zei je dit eerder vandaag of gisteren niet ook al? | |
RokStarr | dinsdag 4 april 2017 @ 20:08 |
Kunnen ze gelijk in Spoorzone Delft gaan rijden, dat gaat dan ook richting voltooiing | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 20:25 |
Klopt | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 20:25 |
Ik ga richting 2030 | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 20:38 |
en Eindhoven heeft een tekort | |
Mr_Klaasje | dinsdag 4 april 2017 @ 21:18 |
Allemaal Rotterdammerts naar Einthovûn. | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 21:21 |
De Gekstûh | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 21:41 |
Ondertussen wil Zwolle de toevoeging Centraal krijgen http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=266236 | |
Dos37 | dinsdag 4 april 2017 @ 21:46 |
1 april is toch al geweest | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 21:48 |
Dan maar ook gelijk Delft, Vlissingen, Gouda, Zoetermeer, Tilburg, Eindhoven, Maastricht, Heerlen, Nijmegen, Alkmaar, Hoorn, Heerenveen, Leeuwarden, Groningen, Tiel, Harlingen en Diemen óók maar de toevoeging Centraal geven? | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 april 2017 @ 21:54 |
En Bovenkarspel Centraal | |
Maegrim | dinsdag 4 april 2017 @ 21:55 |
vergeet amersfoort niet | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 22:04 |
Schiedam moet "Centrum" dan ook weer inleveren, het is nog maar het enige treinstation | |
desbarts | dinsdag 4 april 2017 @ 22:05 |
http://www.destentor.nl/z(...)gn=socialsharing_web Terwijl Hoogeveen graag een doorgaande lijn wil naar Amsterdam vind Groningen het blijkbaar prima om hun traject op te knippen en vanuit zwolle met een overstap op de veel beter functionerende gtw van Arriva te stappen. Tis toch ook wat. Willen ze het zogenaamde monopolie van de NS doorbreken, komen ze zelf met een voorkeursbedrijf aan. En Arriva heeft natuurlijk in die provincie al bewezen dat ook zij volle treinen niet kunnen voorkomen. Zelfs in het nuchtere noorden zitten de oogkleppen op | |
RokStarr | dinsdag 4 april 2017 @ 22:08 |
Krom eigenlijk, dat Schiedam met 1 station wel "Centraal" voert en Delft met 2 stations alleen "Zuid" voor het sprinterstationnetje voert | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 22:09 |
Het is Schiedam Centrum Je bent close | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 22:10 |
Als zelfs Lelydorp met maar een stationnetje de naam Centrum mag voeren ... | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 22:12 |
ik mis onder meer Sneek Centraal, Emmen Centraal en Santpoort Centraal | |
Prins_Pils | dinsdag 4 april 2017 @ 22:21 |
En Deventer Centraal En Hoogeveen Centraal | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 22:21 |
Die hebben ook nog een paar halve perronnetjes in weiland bij "-Zuid" | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 22:21 |
Dordrecht en Geleen ben ik ook nog vergeten zie ik. | |
Prins_Pils | dinsdag 4 april 2017 @ 22:22 |
Die zijn laatst afgebroken toch? | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 22:23 |
Er gaat een foto rond van een trein die er ooit gestopt is, maar dat is het dan ook | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 22:24 |
Hengelo, Almelo, Enschede, Deventer, Apeldoorn... Zo bijzonder is Zwolle eigenlijk niet | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 22:25 |
De perrons zijn er nog. | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 22:29 |
De rest er omheen niet meer https://www.flevopost.nl/(...)uid-is-gesloopt.html | |
Fred | dinsdag 4 april 2017 @ 22:31 |
Stukje springen bij het uitstappen | |
Peterselieman | dinsdag 4 april 2017 @ 22:50 |
De SNG gaat als de brandweer in Tsjechië http://www.videosprout.co(...)8b-bbbf-a97db7033faf | |
b2py | dinsdag 4 april 2017 @ 22:54 |
Tüteren is mijn passie, grote blij! | |
James1988 | dinsdag 4 april 2017 @ 23:36 |
Zelfs om half 12 's avonds zorgt die kutsprinter naar Dordrecht nog voor vertraging voor mijn trein Mag ik dienstregeling 2016 terug? Die van 2017 is maar stom. | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 april 2017 @ 23:38 |
Als Arriva geen overvolle treinen wil hebben op Zwolle-Groningen moeten ze maar heel gauw wat dubbeldekkers gaan bestellen... Dan kan NS dat toch beter doen | |
James1988 | dinsdag 4 april 2017 @ 23:39 |
Arriva en Zwolle - Groningen? Mis ik wat? | |
Salatrel | woensdag 5 april 2017 @ 00:27 |
hersenscheet van een lokale politicus | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 08:58 |
SNCF heeft een optie gelicht op 30 extra Coradia stellen voor zowel IC als IR net. DB heeft de order voor ICE4 gewijzigd. Vanwege de verwachte groei van het aantal passagiers is daarom de order uitgebreid van 85 12-rijtuigen naar 100 en 45 7-rijtuigen worden er 19. Als ik die aantallen alleen ga optellen kom ik uit op 2 rijtuigen minder, verwachten ze pure reizigers per trein groei en niet hogere frequenties? | |
Salatrel | woensdag 5 april 2017 @ 11:21 |
Rondje om de moskee vandaag voetbaldienst vanavond dus 1 slag rotterdam centraal - rotterdam stadion | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 11:22 |
Staken! | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 april 2017 @ 11:28 |
Oei! Dat is nog veel erger dan twee slagen Amersfoort-Amsterdam-Almere. | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 11:29 |
Schandalig zeg | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 11:29 |
of zeven slagen Zwolle-Kampen | |
Salatrel | woensdag 5 april 2017 @ 11:32 |
ik heb geen dm'90 | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 11:35 |
Wees blij. Zodra de zon schijnt worden die dingen al bloedheet | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 11:40 |
Ik zag laatst een dienst dat was Den Haag - Zwolle met directe sprinter, schaft, Zwolle - Den Haag directe sprinter en einde dienst. Ik weet niet of dat nou zo zaligmakend is | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 april 2017 @ 11:46 |
Kan je in ieder geval niet klagen over een rondje rond de kerk. | |
Maegrim | woensdag 5 april 2017 @ 12:06 |
Ik rij al drie keer door de wasstraat heen vandaag, dit pik ik niet veel langer | |
dennistd | woensdag 5 april 2017 @ 12:15 |
Er komen twee reserve-kopbakken:
| |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 12:21 |
Dat heeft toch niks met 'groei' te maken als het aantal zitplaatsen nauwelijks groeit? | |
Salatrel | woensdag 5 april 2017 @ 12:25 |
ja ik had daar afgelopen nacht ook geen zin meer in dus met taxi terug.. | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 12:33 |
Je wordt er wel goed schoon van | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 13:00 |
Ze verwachten dan meer vraag voor de treinen die er al zijn, maar niet genoeg om meer ritten te rechtvaardigen. Tegen 2030 moet het Fernverkehrsnetwerk al flink groeien, zie https://www.deutschebahn.(...)iven_fernverkehr.pdf Ik heb een vermoeden dat 2x7 bakken niet overal past en dat men daarom alvast kiest voor meer treinen van 12 bakken. | |
dennistd | woensdag 5 april 2017 @ 13:05 |
Ik heb even de zitplaatsen berekend: je gaat er 479 (0,68%) 2e klas plaatsen op achteruit maar 1073 (5,14%) 1e klas plaatsen op vooruit. | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 13:07 |
De grap is dat de bakken langer zijn dan normaal en dat 7 rijtuigen ICE4 net zo lang is als 8 normale rijtuigen. Daar kan het niet aan liggen. Het moet wel de groei zijn op bestaande treinen zoals jij aangeeft en ik eerder ook al | |
dennistd | woensdag 5 april 2017 @ 13:12 |
Een twaalfdelig stel heeft trouwens het dubbele vermogen van een zevendelig stel, maar is slechts 1,7x zo lang. Verder is de topsnelheid van de twaalfdelige stellen 250km/h terwijl een zevendelig stel 230km/h haalt. | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 13:28 |
Oke bedankt. | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 april 2017 @ 17:07 |
Weet iemand al hoe NS ervoor gaat zorgen dat de Pimpel in de zomer groot genoeg is? | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 17:08 |
Niet? | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 17:47 |
Extra (ddm) rijtuig tussen Amsterdam en Bentheim? | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 18:14 |
Waarom niet gewoon mee laten rijden tot Berlijn? DDM heeft al eerder in Duitsland gereden | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 18:16 |
Heeft NS voldoende rijtuigen om al die stammen te verlengen? Daarbij, misschien zijn er wel twee nodig maar mochten ze voldoende hebben juich ik het toe! | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 18:16 |
120 153 Kirchseeon 10.6.89 Die 120 151 und 153 fuhren einige Wochen mit NS-Doppelstockwagen auf der S4 in München für Testzwecke. Foto: Werner Brutzer | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 18:27 |
Cool! | |
dennistd | woensdag 5 april 2017 @ 18:51 |
DDM-1 een maximale snelheid van 140km/h, terwijl de Pimpel 200km/h rijdt. En ik denk dat er ook een andere omzetter nodig is in de rijtuigen. Tot Bentheim zou geen probleem moeten zijn: vanuit Amsterdam achterop mee, bij het afkoppelen van de loc ook de DDM's loskoppelen, trein weg met Duitse loc. Vervolgens 1700 om de rijtuigen heen, aan de Nederlandse zijde aankoppelen en omrangeren naar het opstelspoor. Dan heb je alleen nog iemand nodig die de machinist aanwijzingen geeft bij het geduwd rangeren tegen de trein uit Berlijn aan. | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 19:25 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ven-7962071-a1553326 U wilt dat wij 105 mio investeren voor een IC? Investeer dan zelf ook even | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 19:36 |
Nederland moet met een tegenplan komen: Duitsland moet de stroperigheid in de procedures overboord gooien zodat ze zelf kunnen investeren in zaken zoals de Friesenbrücke | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 19:38 |
Die brug moeten ze echt gewoon zo laten, wat een nonsens die verbinding. Gaat de provincie zelf maar regelen | |
ReisT | woensdag 5 april 2017 @ 19:41 |
Deze snap ik niet, waarom zou dat nu niet kunnen? Je kan toch gewoon een bestaande treindienst verlengen (de IC uit Den Haag, net zoals vroeger)? | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 19:42 |
Die moeten ze bouwen omdat het kan | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 19:43 |
Dat zou kunnen maar de provincie wil denk ik een NS onafhankelijke verbinding | |
iBugged | woensdag 5 april 2017 @ 20:05 |
Ik zag net een Thalys ri. België in Roosendaal, die zal wel weer omgeleid zijn door HSL problemen, maar ik zie in de reisplanner dat alle Thalys' ook Rotterdam C en Schiphol aandoen, worden die dan omgeleid via Dordrecht over de 'normale' lijn? | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 20:07 |
Ja. Schiphol - Rotterdam via de HSL, Rotterdam - Antwerpen via Dordrecht en Roosendaal. | |
iBugged | woensdag 5 april 2017 @ 20:09 |
Ah, ik was even verbaasd omdat die met werkzaamheden en dergelijke meestal worden omgeleid via Utrecht/Den Bosch/Roosendaal, maar dat hoefde dit keer niet dus :p | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 20:14 |
Die verbouwing van Eindhoven zal denk ik nodig zijn ivm capaciteit. Eindhoven lijkt op een doorstroomstation, waarbij de perrons al goed gebruikt worden. Aan de westkant is er geen enkele plek om een trein te keren, dus dat zal in het station zelf moeten wat een hoop capaciteit kost. | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 20:16 |
De voorkeursomleidingsroutes zijn via Den Haag (als Schiphol nog bereikbaar is), via Breukelen (als Rotterdam nog bereikbaar is) en via Dordrecht (als Dordrecht nog bereikbaar is). De Thalys wordt eigenlijk alleen maar via Den Bosch gestuurd als Rotterdam onbereikbaar is, en pakt dan soms de verbindingsbogen bij de woonboulevard van Breda. | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 20:39 |
Omhalen via Stadion geen optie? | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 20:44 |
Dat zou nog wel kunnen (al kan een voorlangs kruisende beweging ongewenst zijn in een BUP) maar het kan zijn dat er dan nog wat aan faciliteiten ontbreekt, bijvoorbeeld voor schoonmaken en bevoorrading. | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 20:51 |
Hangt er vanaf hoe lang je wilt keren. Anders zou je namelijk ook nog even via de reinigingsperrons kunnen rijden. | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 20:57 |
Waar liggen die dan? | |
Doc__Zenith | woensdag 5 april 2017 @ 21:06 |
Volgend jaar 6 IC-treinen per uur tussen Limburg en Utrecht, een IC uit Den Haag (gaat die frequentie ooit nog omhoog?), een zwik stoptreinen en diverse rangeerbewegingen voor en na de spitsen: zou dat dan nog op een A/B-deel van spoor 3/4 passen (de rest is vol zat)? Met rangeerbewegingen erbij over de sporen met veel treinbewegingen? In Eindhoven krijgen ze zo'n trein echt niet binnen 5 minuten van het perron weg. | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 21:13 |
Ja er komt een derde en vierde ic Den Haag - Rotterdam ooit in de toekomst | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 21:34 |
volgens sporenplan ergens tussen het station en de werkplaats, in de buurt van waar ze dat tijdelijke perronnetje hebben gehad. | |
James1988 | woensdag 5 april 2017 @ 21:37 |
Wel mooi trouwens, nu wil Duitsland kennelijk ineens de IJzeren Rijn als tegenprestatie voor de verdubbeling van Venlo - Viersen. | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 21:43 |
Dat is toch niet tussen Stadion en Hbf? | |
Peterselieman | woensdag 5 april 2017 @ 21:53 |
dat zeg ik ook nergens, maar je moet ergens kopmaken | |
b2py | woensdag 5 april 2017 @ 22:04 |
I rest my case | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 april 2017 @ 22:05 |
Ik heb hier nog een filmpje van <3 | |
Ou-Tannu | woensdag 5 april 2017 @ 22:12 |
http://www.nu.nl/utrecht/(...)n-fout-niet-weg.html eens wat anders | |
De_Hertog | donderdag 6 april 2017 @ 07:52 |
De nieuwe Abellio RE 19 (Arnhem-Dusseldorf) heeft een mooie start: die van 7:44 reed niet, die van 8:44 staat op de borden als 'diverted'. Trein zelf ook nog niet gezien dus | |
Dr_Flash | donderdag 6 april 2017 @ 08:13 |
Gaat dat op een willekeurige donderdag van start ja? Hoe zit het trouwens met Boskoop Snijdelwijk? Gaat dat nogeens wat worden? | |
b2py | donderdag 6 april 2017 @ 08:14 |
Die van 5.44 en 6.44 ook niet trouwens | |
James1988 | donderdag 6 april 2017 @ 08:21 |
T/m gisteren waren er werkzaamheden in Duitsland, waar ook de ICE last van had. Misschien was er geen pad voor die RE? edit: even gekeken op ovtijden.com, die van 5:44 zou met +15 via een andere route hebben gereden (hoe dan?), die van 6:44 t/m 11:44 zijn allemaal opgeheven. | |
Dr_Flash | donderdag 6 april 2017 @ 08:51 |
Het is gewoon de kift moffen en '44 | |
James1988 | donderdag 6 april 2017 @ 08:55 |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 09:09 |
Storing aan de trein naar het schijnt | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 09:12 |
ProRail had deze week wel een blogje over Waddinxveen Triangel http://www.prorail.nl/nieuws/intussen-in-waddinxveen | |
James1988 | donderdag 6 april 2017 @ 09:14 |
Dat schrijft Abellio in ieder geval ook: https://www.abellio.de/de(...)ts/verkehrsmeldungen Prognose 14:00. | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 09:17 |
ik vraag me eerder af of ze wel voldoende personeel hebben dat naar Arnhem mag rijden Die trein zelf hebben ze in Nederland een miljoen miljard keer getest. Ze zijn er zelfs mee de Betuweroute op geweest. | |
James1988 | donderdag 6 april 2017 @ 09:33 |
Op de HSL was nog veel vaker getest, maar een week na de start van Fyra V160 tussen Amsterdam en Rotterdam werd de treindienst weer stilgelegd omdat er was ontdekt dat de Traxx voor storingen zorgde op het naastgelegen klassieke spoor bij Nieuw-Vennep. Daar is toen uiteindelijk dat hele testprogramma in Wildenrath uit voortgekomen, en aanpassingen aan VIRM-1. | |
dennistd | donderdag 6 april 2017 @ 09:59 |
Inmiddels lijken ze wel te rijden maar slechts tot Zevenaar. Daar zal dan wel een negatieve kering plaatsvinden. Blijkbaar een tekort aan meerspanningsstellen, of ze zitten gewoon in de verkeerde omlopen (niet heel vreemd als je ze maanden door elkaar hebt gebruikt). | |
b2py | donderdag 6 april 2017 @ 10:02 |
Een defect stel resulteert wel in minder beschikbaar ja | |
dennistd | donderdag 6 april 2017 @ 10:04 |
Ik tel trouwens 6 omlopen, waarbij er slechts 7 meerspanningsstellen zijn. Dat houdt niet over.... | |
Peterselieman | donderdag 6 april 2017 @ 11:49 |
een niet helemaal gelukte softwareupdate en setjes treinen die in de verkeerde volgorde rijden met richting Emmerich het in Nederland toegelaten stel achterop http://www.somda.nl/forum(...)ende+dingen+6+april/ | |
ijs_beer | donderdag 6 april 2017 @ 11:51 |
Zo godsonmogelijk is het toch ook niet, treinen in de juiste volgorde koppelen. | |
dennistd | donderdag 6 april 2017 @ 12:13 |
Waarschijnlijk wel als je het sinds december in willekeurige volgorde hebt kunnen doen. | |
Dr_Flash | donderdag 6 april 2017 @ 12:34 |
Nee, treinstellen PER STUK toelating verlenen slaat ergens op bedoel je | |
dennistd | donderdag 6 april 2017 @ 12:39 |
Hoezo per stuk? Volgens mij is gewoon de hele serie toegelaten hoor, maar Abellio heeft ervoor gekozen om maar 7 multicourante treinstellen aan te schaffen, tegenover 13 monocourante. Er zijn (na nog een keer rekenen) vijf omlopen, daarvoor zou zeven genoeg moeten zijn. Maar als je ze in de verkeerde omlopen zet dan gaat het mis inderdaad... | |
iBugged | donderdag 6 april 2017 @ 12:43 |
Kan dat met alle treinen die geproduceerd worden? Een of paar stellen representatief voor de gehele serie of moet alsnog wel elke trein een (misschien korter?) testraject door? | |
b2py | donderdag 6 april 2017 @ 12:53 |
Vol |