Zelfscanner | donderdag 2 februari 2017 @ 22:51 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door Zelfscanner op 02-02-2017 22:57:46 ] | ||
Kansenjongere | donderdag 2 februari 2017 @ 23:04 | |
Ik ben wel benieuwd welke prijsverhogingen we binnenkort kunnen verwachten nu Dijksma heeft toegezegd eindelijk iets te gaan doen aan de drempels die vervoerders opwerpen bij het terugkrijgen van je eigen geld. | ||
derLudolf | vrijdag 3 februari 2017 @ 00:24 | |
Het immer bruisende Coevorden in de OP | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 07:42 | |
Oh, wou je naar Amsterdam vandaag Fles? Schrappen we die trein toch lekker Vervloekt hoerenbedrijf | ||
MTL | vrijdag 3 februari 2017 @ 08:17 | |
Of je er zo blij van was geworden als ie wel had gereden, weet ik niet De trein vanaf Amersfoort rijdt namelijk met één ICM-3 | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 08:19 | |
Ja hoor. Nou weer gekut met de bovenleiding bij Stroe. Maar men heeft binnen vijf minuten een ploeg ter plaatse en gezien dat het goed was. Dus straks staan we waarschijnlijk gewoon twee uur stil midden op de Veluwe. | ||
b2py | vrijdag 3 februari 2017 @ 08:25 | |
Ik zie een 1+1=2 | ||
_serial_ | vrijdag 3 februari 2017 @ 08:30 | |
Machinist negeerde sein bij botsing Maasvlakte | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 08:45 | |
Ben inmiddels in Amersfoort. +15 wordt +30. Eens zien wat er hierna mis gaat. Terminaal gefaal. | ||
ReisT | vrijdag 3 februari 2017 @ 09:40 | |
Hè, railcatering 's ochtends tussen Utrecht en Amsterdam. Dat zie ik anders nooit. Zijn omloop is zeker in de war doordat Den Bosch-Eindhoven plat ligt? | ||
derLudolf | vrijdag 3 februari 2017 @ 09:45 | |
Vanaf Deventer heb je ook de pimpel... | ||
Fred | vrijdag 3 februari 2017 @ 10:15 | |
Ik ga denk ik nooit meer vergeten dat ik vandaag in treinstel 8-7-3-6 heb gezeten, het treinstel niet verder rijdt dan Zwolle en als ik in de rijrichting kijk ik links uit kan stappen. | ||
_serial_ | vrijdag 3 februari 2017 @ 10:34 | |
Slechte start voor HSL-intercity Den Haag - Breda Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dat van te voren te voorspellen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 11:43 | |
ja, om 9:48 Bejje lekker of zo | ||
derLudolf | vrijdag 3 februari 2017 @ 11:44 | |
Altijd beter dan 2 uur stil staan op de Veluwe met een VIRM | ||
Kansenjongere | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:13 | |
Dan haal je wel het maximale uit je treinkaartje! | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:31 | |
Ik rij nu hier http://maps.google.com/maps?q=49.813113,2.818924 En er staat een tgv stil met vigirail op de locomotief... Wtf is dat? | ||
James1988 | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:39 | |
IRIS320, de meettrein van SNCF. | ||
Aiciu | vrijdag 3 februari 2017 @ 15:27 | |
Zit nu in een of andere sneltrein | ||
J.B. | vrijdag 3 februari 2017 @ 15:43 | |
Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela | ||
b2py | vrijdag 3 februari 2017 @ 17:03 | |
Dat hangt ervan af hoeveel haast je hebt | ||
Kansenjongere | vrijdag 3 februari 2017 @ 17:08 | |
Met het risico om met pek en veren uit dit topic gejaagd te worden: van Philadelphia naar Washington reisde ik per Greyhound. Van New York naar Philly wel met de trein gedaan, uit mijn hoofd had ik op Penn Station een treinkaartje naar Trenton gekocht (dat was de trein die ook Newark Airport aandeed). Daar stapte ik over op de trein naar Philadelphia en kocht ik in de trein iets van een dagkaart voor trein en bus die ook geldig was in Philadelphia zelf. Details zou ik vanavond even moeten opzoeken als ik thuis ben. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:10 | |
Op je beurt wachten doe je ZO | ||
Salatrel | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:11 | |
zo gaat dat op de a2 corridor nu ook want de instapzone is daar ingevoerd dat lost alle problemen op | ||
liesje1979 | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:11 | |
Dat gaat toch nooit passen? | ||
Salatrel | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:14 | |
dit soort negativiteit kunnen we niet gebruiken | ||
derLudolf | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:14 | |
Als je weet waar de deuren zich gaan bevinden is dat een mooi systeem inderdaad. | ||
liesje1979 | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:15 | |
Zo ben ik. | ||
Kansenjongere | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:15 | |
Werkte in Japan inderdaad ook perfect en daar hadden ze geen dure led-schermen, die vervolgens alsnog de verkeerde plek aangaven omdat de machinist het niet zo goed had begrepen, voor nodig. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:20 | |
Tuurlijk wel. Sommige mensjes een beetje in elkaar schuiven ^^ | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:20 | |
| ||
JDude | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:22 | |
Ja, NY naar DC, met tussenstop in Philadelphia. Maar dat was in 1997 . Weet alleen nog dat het een Amtrak trein was en ik een rolstoelplaats met achterlijk veel beenruimte had. | ||
Mojo.jojo | vrijdag 3 februari 2017 @ 18:34 | |
Zoveel loze ruimte tussen de rijen, dat kan vele malen efficienter | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 19:16 | |
WHOOP WHOOP KIJKALARM Dalek om 19:50 NPO2 | ||
Kansenjongere | vrijdag 3 februari 2017 @ 19:18 | |
Hee, daar heb een jaar of 25-30 geleden in gezeten edit: in die trein dus, niet in dat programma | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 19:28 | |
OOeeeeehhh kom je goed weg jongetje | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 februari 2017 @ 19:35 | |
Jammer, is tijdens GTST | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 februari 2017 @ 19:54 | |
Die zwart-witbeelden kwamen uit jouw jeugd toch Fles? | ||
b2py | vrijdag 3 februari 2017 @ 20:05 | |
Dienstregeling 2018, adviesaanvraag NS aan Locov http://locov.nl/actueel/p(...)g-dienstregelin.aspx Voornamelijk gevolgen PHS, veel meer treinen op zondag en in avonduren. Omleggen Brussel via HSL en veel wijzigingen ivm goederen 1 keer per maand in het weekend. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 20:39 | |
Hoe meer treinen je inplant, hoe meer er uit vallen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 februari 2017 @ 20:43 | |
Hoe meer treinen je inplant, hoe meer er rijden | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:23 | |
Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nóg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos. | ||
J.B. | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:25 | |
Ik ben ook van plan deels de bus te pakken. Ik denk dat ik van Washington DC naar Philadelphia de trein pak omdat het aanzienlijk sneller is dan de bus, maar de tijdwinst tussen Philadelphia en NY is beperkt terwijl een buskaartje $30 goedkoper is dan Amtrak Ik heb ook gelezen over Septa en NJ Transit, maar de reistijd is langer en over de overstaptijd heb ik ook m'n twijfels. Ik vraag me overigens ook af hoe het met de punctualiteit van Amtrak in die regio zit, als die treinen met veel vertraging rijden kan ik net zo goed voor de goedkopere bus opteren. | ||
greavy | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:33 | |
bus Ga je toch niet voor je plezier in zitten? | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:36 | |
"Als u hier de trein verlaat, denk dan aan uw bagage EN NEEM DEZE VOORAL OOK MEE!!! " Rot de tering eens op met die schijtlolligheid | ||
derLudolf | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:36 | |
Ik heb een ban aangevraagd voor hem. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:37 | |
Nie zo zuur, opa | ||
b2py | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:37 | |
Waarom 3 Den Bosch Boxtel? En waarom 4 Utrecht - Den Bosch? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:39 | |
Omdat je het met 14 a 15 treinen per uur niet meer gaat redden met 2 sporen. En die capaciteit is nodig. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:39 | |
Het wordt wat overdreven de laatste tijd. | ||
b2py | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:40 | |
Als PHS niet voldoende is kan je altijd nog spitstreinen inleggen, dat is een stuk voordeliger en is de reiziger meer bij gebaat. | ||
J.B. | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:40 | |
Trein: $39 en 1.30 uur reistijd Bus: $8 en 2 uur reistijd Hoe graag ik de trein ook pak, dat prijsverschil voor een half uur tijdwinst is me toch wat veel van het goeie. Overigens moet ik ter compensatie later op dezelfde dag nog 8 uur een trein nemen richting het noorden, dus mijn treinquotum haal ik nog wel [ Bericht 6% gewijzigd door J.B. op 03-02-2017 21:46:09 ] | ||
Peterselieman | vrijdag 3 februari 2017 @ 21:48 | |
Lekker handig daar in Twente met de sprinterserie Apeldoorn-Almelo die in de knel komt door de sneltrein van Syntus | ||
dennistd | vrijdag 3 februari 2017 @ 22:10 | |
Gewoon een waslijn op 3b neerhangen, die sprinter tegen het juk keren en het stoppertje uit Mariënberg Hardenberg ervoor laten keren. Die heeft immers een veel kortere keertijd, binnen de keertijd van de sprinter uit Apeldoorn. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 februari 2017 @ 22:11 | |
Goed idee. Stuur het aan de NS en aan ProRail | ||
dennistd | vrijdag 3 februari 2017 @ 22:13 | |
Mja, gevaarlijk en zo he... Dan zal er wel weer eerst een dwergsein geplaatst moeten worden om het spoor in twee fasen onder te verdelen. Of gewoon een S-bord natuurlijk: voorbijrijden toegestaan indien zich geen andere trein op het spoor bevindt | ||
Peterselieman | vrijdag 3 februari 2017 @ 22:19 | |
Wat is er mis met binnenkomen op geel knipper? | ||
dennistd | vrijdag 3 februari 2017 @ 23:05 | |
In principe niks, maar ja, de veiligheidsjihad he... | ||
Peterselieman | zaterdag 4 februari 2017 @ 00:13 | |
Een aantal jaar geleden ging het hier nog goed mis, maar inmiddels kunnen de treinen bij een storm gewoon door blijven rijden http://new.dawlishbeach.com/cameras/platinum/roaming-camera/ | ||
MTL | zaterdag 4 februari 2017 @ 08:53 | |
Hé James1988, je hebt wat gemist vannacht op jouw station
De collega's van de webcare lijken nog niet helemaal door te hebben dat, sinds de nieuwe reeks treinnummers voor testtreinen, deze stelselmatig in de CTA's komen te staan | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 februari 2017 @ 11:41 | |
Speakin of which, ik zag dat dat Eurostar-stel op de Dijksgracht ook in Fredje z'n overzicht bij de ICM's terecht komt qua treinstelnummer | ||
Jappie111 | zaterdag 4 februari 2017 @ 11:54 | |
Kunnen ze al die goederentreinen niet op de passagierstreinen laten wachten ipv andersom? | ||
Peterselieman | zaterdag 4 februari 2017 @ 11:59 | |
Zou onverstandig zijn. Als cargo's een beetje door kunnen rijden veroorzaken ze de minste hinder. Dan ligt hun Vgem tussen die van stoptreinen en IC's in. Het Nederlandse net is bijna overal te druk om cargo's aan de kant te zetten. Een achterop komende trein heeft hier vaak al last van, omdat het aan de kant zetten al een paar minuten kost. Het op gang komen kost ook weer enkele minuten en dan zit er al weer een volgende trein achter. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:00 | |
Goeiemorgen sgatjes. Gaat er nog getreind worden dit weekend? Ik speel met m'n modeltreintjes. | ||
derLudolf | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:02 | |
Middag Nee ik denk dat ik met m'n stalen aluminium ros en één of meerdere fotocamera's op pad ga. Het is mooi weer. | ||
Peterselieman | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:03 | |
Ja, ga straks even naar Utrecht | ||
GlenSpey | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:05 | |
Maandag weer. Weekend heb ik vrij | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:09 | |
Daaruit zou ik heel trollerig kunnen concluderen: WOW mag jij maandag weer betaald met je modeltreintjes spelen | ||
GlenSpey | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:10 | |
Modeltreintjes, schaal 1 op 1 | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:15 | |
Ik heb zin om op een warme zomerdag met een campingstoel aan het eind van een perron in Utrecht te gaan zitten treinen kijken <3 | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:16 | |
De zon is hier nog een beetje kwijt, maar als die komt ga ik nog even naar die splitsing van de spoorlijn naar Emmen. | ||
Peterselieman | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:31 | |
Hahaha. Moet je gewoon een keer doen. Parasolletje op, cocktailtje erbij | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:42 | |
Met cocktails. Omg. Huh, waarom heb ik dit nog nooit zelf bedacht. Pakje kaarten erbij. Wijnkoelertje. WOW | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:59 | |
Nee. weekends hou ik vrij tegenwoordig. Dus ik ga min of meer helemaal niks doen. Ja terugkijken op toffe vakantiereizen, en vooruitkijken naar nog meer toffe vakantiereizen. Ik ben gemaakt om te vakantiereizen | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:01 | |
Kijk maar uit, straks gaat prorail tribunes bouwen en geld vragen en zo | ||
airportmadness | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:12 | |
Deze zojuist gezien in Amersfoort | ||
Kansenjongere | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:14 | |
Een trein die lak heeft aan de wetten van de zwaartekracht? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:16 | |
Krijg 'r huilbuien van. | ||
Peterselieman | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:24 | |
Je krijgt er een stijve nek van | ||
Zelfscanner | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:32 | |
dennistd | zaterdag 4 februari 2017 @ 13:35 | |
Is vanuit Onnen via Zwolle-Amersfoort vertrokken naar Weesp om 13.14u aldus spots op Somda. | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:00 | |
tering | ||
b2py | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:09 | |
Ik heb twaalf keer over deze opmerking nagedacht totdat ik dit topic opende op mijn laptop. Mijn iPad corrigeert de afbeelding naar de juiste stand | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:18 | |
Allemaal een iPad kopen! | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:32 | |
Dat is echt zo kut dat een apparaat dat voor je beslist. Tering hey. | ||
Goverman | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:36 | |
Daar hebben we dus net een mooie brug voor geregeld! Heb je nog een beter uitzicht ook. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:38 | |
Mooi. Dat wordt dus een meeting organiseren | ||
b2py | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:38 | |
Dan mis je de westzijde, alhoewel een brug daar ook een kwestie van tijd is | ||
Peterselieman | zaterdag 4 februari 2017 @ 14:39 | |
Buurtsporen FTW | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:12 | |
Die heb ik niet gemist hoor Het was een Traxx, geen Eurostar. | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:28 | |
Was je zo laat aan het treinenspotten? | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:31 | |
Ik woon in het station hè, kleine moeite om er dan even heen te lopen en een kijkje te nemen. | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:32 | |
Woon jij in een station? | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:35 | |
Ja | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:36 | |
Je houdt me voor de gek he? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:37 | |
Neenee, hij woont echt IN Breda Centraal | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:38 | |
Het uitzicht vanuit m'n woonkamer: | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:39 | |
Lol wat tof. Bewuste keuze? | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:40 | |
Of naja natuurlijk een bewuste keuze maar zocht je echt zoiets bedoel ik. | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:41 | |
De locatie was wel een belangrijke factor ja | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:42 | |
Ik was op zoek naar woonruimte, ik wilde in Breda blijven, en ik wilde een beetje centraal wonen (op loop-/fietsafstand van het station). Toen kwam ik dit tegen | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:58 | |
Held! | ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:01 | |
Ik heb net al mijn magneten geschoven om ruimte te maken voor de jouwe. Vanaf nu spaar ik alleen nog hele kleine magneten. | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:11 | |
| ||
liesje1979 | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:14 | |
Voor DeadlockSorry voor offtopic. | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:14 | |
Wauw, dat is een flinke verzameling | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:17 | |
Wauwie, cool! | ||
Goverman | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:48 | |
Ja, daarvoor heb je dus de traverse langs Utrecht CS... | ||
kurk_droog | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:57 | |
Als ik met de trein naar Berlijn wil, wat is dan de goedkoopst mogelijke optie? Nachttrein mag ook ( wil mijn Zuid-Amerikaanse vriendin met de trein kennis laten maken en Berlijn laten zien.) | ||
Kansenjongere | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:00 | |
Volgens mij heet het inmiddels anders, maar jaren geleden was dat het Schönes Wochenende ticket waarmee je met een aantal personen met alle regionale treinen van Duitsland mag reizen op een dag in het weekend. Je bent dan wel de hele dag onderweg overigens. | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:33 | |
Een enkeltje Amsterdam - Berlijn met de intercity heb je vanaf 39 euro per persoon (aannemende dat je geen kortingskaarten / vrij reizen hebt) voor reizen op of na 6 maart. Als je vrij reizen binnen Nederland hebt kun je ervoor kiezen om een kaartje Hengelo - Bad-Bentheim te kopen (6 euro) + een kaartje Bad Bentheim - Berlijn (19 euro) waardoor je uitkomt op 25 euro per persoon. Als snelheid en directe verbindingen je niet uitmaken kun je ook kijken naar een Schönes Wochenende Ticket of een Quer Durchs Land ticket, dat is met z'n tweeën goedkoper. Je bent dan wel veel langer onderweg, met zulke tickets mag je namelijk niet in het Fernverkehr (IC en ICE, de witte treinen met rode streep) en ben je aangewezen op de regionale treinen. | ||
MTL | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:37 | |
Ah, ze zijn weer aan het testen dan voor SR09. Ik hoor er weer steeds meer over in de wandelgangen. Wellicht wordt het ooit nog eens wat Edit: ennuh, wtf, om half 4 treintjes spotten | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:39 | |
Dat was ook maar toevallig hoor, ik was een rondje aan het wandelen en ik zag het op de borden staan. Vanwege het Eurostarlogo toch maar even gewacht tot hij kwam... de teleurstelling was groot | ||
Salatrel | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:43 | |
James1988: de enige klant van de eettentjes op breda centraal | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:44 | |
Ik koop daar niet eens zo vaak wat. Misschien eens per maand iets bij de Julia's, maar eigenlijk vind ik die veel te duur | ||
Zug-Chef | zaterdag 4 februari 2017 @ 18:38 | |
Vandaag mocht de nieuwste aanwinst van Raillogix/Captrain voor het eerst écht buitenspelen: Sinds de start van Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen eind 2006 werd de dienstregeling uitgebreid tot een kwartierdienst. De bediening van Barneveld met graantreinen vindt daarom sindsdien 's nachts plaats. Ook de aan- en afvoer van de treinen in Amersfoort is niet vaak bij daglicht waarneembaar. Op de inmiddels bewolkte zaterdagmiddag van zaterdag 4 februari 2017 mocht de onlangs "nieuw" op de baan verschenen Raillogix/Captrain 1618 (mét rood rooster, in tegenstelling tot soortgenoot 1619) met 29 lege VTG graanwagens uit Amersfoort vertrekken naar Bad Bentheim. De foto toont de passage in de ingraving bij Assel tussen Stroe en Apeldoorn. De lok zou na afleveren van de trein in het Nederlands/Duitse grensstation los terug keren naar Nederland. | ||
derLudolf | zaterdag 4 februari 2017 @ 18:44 | |
Mooie foto. De kwartiersdienstregeling is tussen Amersfoort en Barneveld overigens. Twee treinen per uur rijden door naar Ede-W. | ||
Maegrim | zaterdag 4 februari 2017 @ 19:08 | |
Groetjes vanuit de treinwasinstallatie watergraafsmeer | ||
dennistd | zaterdag 4 februari 2017 @ 19:27 | |
Rijdt de machinist de trein daar zelf doorheen of gaat dat met een rangeerrobot? | ||
Maegrim | zaterdag 4 februari 2017 @ 19:36 | |
De treinen worden er met een 700 loc doorheen getrokken, er hangt geen prik | ||
MTL | zaterdag 4 februari 2017 @ 20:01 | |
Ik zie het duidelijk: vergeten de deur dicht te doen. Dweil je het ook ff op? | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 20:04 | |
@ James; Vannacht niet schrikken als je deze trein naar Noorderkempen weer ziet, weer losselok hoor 5 slagen, waarbij hij 2 keer bij de aansluiting doet kopmaken | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 20:10 | |
En dat het verkeerd in de reisinfo aangegeven wordt (als Eurostar), komt door een bug. Dit systeem loopt een rit achter. Hetzelfde treinnummer is eerder deze week voor de Eurostar E320 gebruikt. Sowieso mag het niet in het openbare RIS staan, maar ook dat gebeurt steeds. | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 20:27 | |
4 Februari 2017 - Na vele jaren stilstand mocht de 1618 zijn benen weer strekken. Na een succesvolle losselok proefrit, kon hij vandaag met een treintje aan de haal. Bij de Westermaat bij Hengelo passeert de recent terug in dienst gekomen CapTrain 1618 met een graantrein. De 1618 heeft de graantrein opgehaald in Amersfoort (komt uit Barneveld), en brengt de trein naar Bad Bentheim. | ||
Maegrim | zaterdag 4 februari 2017 @ 20:29 | |
Mocht je willen deuren waren dicht | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 20:33 | |
Voor een rit kan worden ingesteld of hij op de schermen moet verschijnen of niet. Voor die rit van afgelopen nacht stond die instelling dus niet goed. In de NS-app verscheen die rit niet, hij stond alleen in de systemen die door InfoPlus worden gevoed (schermen op de stations, OVinfo, OVtijden.com). Weet je misschien welke loc er gebruikt wordt? Hij stopte vannacht aan het uiteinde van het perron, ver van waar ik stond. | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:03 | |
186 236 | ||
James1988 | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:06 | |
Een grijze? Dan blijf ik vanavond lekker binnen. Als het een geelblauwe was, was ik vanavond misschien nog wel even naar Noorderkempen gereden. | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:19 | |
Die Traxx-testritten zijn bijna altijd de 186 236 vanwege SW09 ofzo.. De 186 122 is ook nog steeds aan Bombardier verhuurd en zit - als het goed is - momenteel ergens in Duitsland. | ||
WebHawk | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:31 | |
Toevallig stond James1988 naast me toen ik die foto maakte. Helaas was het een verdwaalde Traxx die voorbij kwam rollen op dat tijdstip. | ||
MTL | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:32 | |
Oh, is dat jouw Twitter account | ||
WebHawk | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:37 | |
Jep, ontmaskerd | ||
WebHawk | zaterdag 4 februari 2017 @ 21:40 | |
[spampost] Mocht er trouwens nog een keer iemand naar of door België moeten, er is nu ook een Belgische versie van mijn mobiele reisplanner: https://www.rpln.be/ (en de Nederlandse versie heeft ook een lik verf gehad) | ||
Maegrim | zaterdag 4 februari 2017 @ 22:07 | |
Jaaa nieuwe knopjessss | ||
Duvel | zaterdag 4 februari 2017 @ 22:09 | |
Ik vind de 1619 toch nog mooier. | ||
Duvel | zaterdag 4 februari 2017 @ 22:11 | |
OK, jij staat om 02:38 naast een medeFOK!ker. Dat overkomt me niet vaak. Er naast slapen rond die tijd dan wel weer. | ||
WebHawk | zaterdag 4 februari 2017 @ 22:14 | |
Dat slapen is me ook wel een aantal keer gelukt. Of nouja, slapen. Dat was een olijke fok!ster en daarmee had ik andere dingen te doen Maar eh, ik was bij hem op bezoek om bij te beppen en aan een project te werken. [ Bericht 10% gewijzigd door WebHawk op 05-02-2017 00:22:04 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 22:19 | |
Stopt er geen Flixbus in je stad? | ||
Zug-Chef | zaterdag 4 februari 2017 @ 22:34 | |
Ik snapte al niet waarom je helemaal naar Hengelo ging voor dit ding, terwijl t strakgrijs zou gaan worden. Maar je hoopte nog op zon dus zo te lezen. | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 23:07 | |
Iets met de weerberichten niet goed in de gaten houden, en in een fel zonnetje nog in Almelo staan. Dus toen hebben we gezegd om door te reizen naar Hengelo voor dit ding. Even een stukje trein en OV-fietsen, auto met ladder en dergelijke stond nog thuis. Heb ik m'n WeekendVrij ook weer eens gebruikt. | ||
greavy | zaterdag 4 februari 2017 @ 23:09 | |
Oh, en in Almelo de trein uit rennen omdat ik doorkreeg dat er een CapTrain treintje 41366 (buizen?) onderweg zou zijn uit Bentheim naar Kijfhoek. Gepland door Almelo op spoor 5 (ja, ook even nagevraagd achteraf Dennis!), maar hij over perronspoor 4 ging, en toen natuurlijk geen wolk te vinden was in de lucht... Bleek het niet het geplande CapTrain-treintje te zijn, maar een extra treintje van RRF. Dat treintje van CapTrain is nog steeds niet uit Bentheim vertrokken volgens de systemen, dus die zal wel gruwelijk te laat zijn (inmiddels minstens +800, en niet opgeheven). | ||
GlenSpey | zaterdag 4 februari 2017 @ 23:19 | |
Mij niet | ||
Bitlord | zondag 5 februari 2017 @ 01:24 | |
Mwah, kunnen de perrons op "de" corridor kunnen toch wel 14 bakken VIRM aan? Als 84 bakken per uur nog niet voldoende zijn kunnen we de conclusie trekken dat te veel mensen op de verkeerde locatie werken of wonen | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 02:16 | |
Gelukkig niet mijn fout dus, vond het al zo raar... Hengelo kon ik vanmiddag niet meer redden door een verjaardag helaas, maar ik ga er vanuit dat de 1618 het langer volhoudt dan de 1304. | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 02:17 | |
Ik heb trouwens aan de hand van de Locov-documenten over dienstregeling 2018 een poging gedaan om de dienstregeling in Twente te reconstrueren: http://dennistd.nl/trein/twente2018.htm Je moet wat op een zaterdagavond | ||
Jappie111 | zondag 5 februari 2017 @ 08:08 | |
Er mag wel een keer een grammaticacheck over die automatische Engelstalige omroepberichten in de sprinters | ||
Duvel | zondag 5 februari 2017 @ 09:06 | |
Daar ben ik mee gestopt, daar komen kinderen van. Gezelligheid! | ||
Dr_Flash | zondag 5 februari 2017 @ 11:18 | |
Ieuw | ||
Peterselieman | zondag 5 februari 2017 @ 11:53 | |
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:15 | |
Is er dan zoveel reisbehoefte tussen Enschede en Almelo dat het een extra trein rechtvaardigt? | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:16 | |
Wel tussen die plaatsen en Zwolle | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:17 | |
Dan ga je combineren en aftrappen te Amsterdam.. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:22 | |
Waarom dan die extra trein niet vanaf Almelo laten rijden, daar heeft heeft Almelo zo'n handig zakspoortje voor. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:23 | |
Vrijdag vs. Zaterdag:
| ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:23 | |
Dan zitten er te weinig mensen in | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:25 | |
Reizigers uit Enschede kunnen toch met de 7000 naar Almelo en daar crossplatform overstappen op de 17900 naar Zwolle? | ||
Peterselieman | zondag 5 februari 2017 @ 12:25 | |
DSSA | ||
WebHawk | zondag 5 februari 2017 @ 12:26 | |
Van wie zijn die Flirt2's? | ||
Peterselieman | zondag 5 februari 2017 @ 12:26 | |
er zijn weer een FLIRT drietje en twee viertjes bijgekomen | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:27 | |
Dan neem ik wel de directe verbinding zonder overstap, je moet het mensen niet te moeilijk maken he | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:29 | |
Gouda - Alphen | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:29 | |
NS-dochter Abellio. Die pendelen daarmee tussen Gouda en Alphen a/d Rijn met R-net stickers. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:32 | |
Dan laat je wel 22 minuten tijdwinst liggen Voor 22 minuten stap ik wel over. | ||
Salatrel | zondag 5 februari 2017 @ 12:32 | |
en NSR uniformen | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:33 | |
Thnx. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:34 | |
En NS OBIS, echter zonder de feature die vertelt op welk station je bent, wat de volgende stations zijn en wat de aankomst tijd is. | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:35 | |
Volgens mij was het verschil maar een minuut of 11.. | ||
Dr_Flash | zondag 5 februari 2017 @ 12:37 | |
Ontzettend Butt Info Systeem? | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:42 | |
Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 12:44 | |
Zou dit over te trein naar Roermond gaan?
| ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 12:59 | |
Welke dienstregeling heb jij die ik niet heb? | ||
ReisT | zondag 5 februari 2017 @ 13:11 | |
Amsterdam Amstel, Bijlmer, Sloterdijk, Zuid is allemaal max 12. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 13:12 | |
Ik kijk naar dat schema dan dennistd | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 13:19 | |
Dat is helaas niet gelijk aan de realiteit, zie dit rapport: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf Variant 2 -> 15 min sneller op de gehele lijn. | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 13:22 | |
Ik zit trouwens net te denken, kan je die materieelinzet die je nu per dag hebt ook naar 'per uur' uitwerken om de differentiering per uur te zien? | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 13:25 | |
Dat rapport ken ik, en daar heb ik mijn tijden ook op gebaseerd. Om precies te zijn op het tijd-weg-diagram op pagina 63. En ik zou niet weten waar je tussen Wierden en Almelo die tijd aan zou willen besteden (tenzij je daar als stoptrein gaat rijden, maar dan is je hele voordeel weg). | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 13:51 | |
Tussen wierden en Almelo als stopper zal je weinig tijd schelen | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 14:07 | |
Waar ik Almelo zei bedoelde ik Enschede. Stop de tijd! Ik zet 2 jokers in. | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 14:11 | |
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 15:36 | |
Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein"
| ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 17:56 | |
Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst | ||
Kansenjongere | zondag 5 februari 2017 @ 18:09 | |
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen. | ||
greavy | zondag 5 februari 2017 @ 18:24 | |
Dus. ERS Railways gaat er mee stoppen in April (in Nederland, Duitsland weet ik zo niet zeker). De Melzo-shuttle van BLS wordt weer door BLS zelf gereden, de Poznan gaat naar een andere vervoerder, als het goed is. Vandaag reed er een machinist de Poznan-shuttle van Bad Bentheim naar de Europoort, en die wilde nog wel even een rondritje door het land doen. Hij heeft een rondritje Nederland aangevraagd: Bad Bentheim - Deventer - Zwolle - Lelystad - Weesp - Amsterdam Centraal - Haarlem - Leiden Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - IJsselmonde - Europoort. Die had gelijk wat meer uurtjes, want normaal gaat het gewoon over Amersfoort via de Bijlmer naar Rotterdam. | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 18:48 | |
Mag een machinist dat zomaar zelf bedenken dan? Via Haarlem kan ik nog snappen door de storing Utrecht-Rotterdam vanmorgen, maar Deventer-Weesp via Zwolle Wel benieuwd wat er voor de Poznan komt dan. PKP Cargo met Vectrons misschien? http://www.railcolor.net/(...)id=8048&action=dview | ||
greavy | zondag 5 februari 2017 @ 18:51 | |
Hij zal het ongetwijfeld besproken hebben bij zijn werkgever. De machinist in kwestie wilde nog even een leuk rondje Nederland doen. | ||
greavy | zondag 5 februari 2017 @ 18:51 | |
Maar ook rond Den Haag heeft er enige tijd geen treinverkeer gereden, maar ondanks dat hebben ze hem bij Weesp niet alsnog richting de Bijlmer en Gouda gestuurd. Door dat geintje had Locon dus +180, want het pad +150 was al bezet door ERS. | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 18:55 | |
Hij had vanaf Leiden altijd nog via Alphen - Gouda - Utrecht - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht gekund natuurlijk als de storing niet opgelost was | ||
greavy | zondag 5 februari 2017 @ 18:56 | |
Dat is wel een mooi rondje, maar met al dat enkelspoor niet echt succesvol vrees ik. | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 18:56 | |
Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar. | ||
Peterselieman | zondag 5 februari 2017 @ 19:00 | |
Volgens mij kruis je dan net buiten station Gouda en in Boskoop met dat pendeltje? Als die in kwartiersdienst gaat rijden is dat afgelopen natuurlijk | ||
MTL | zondag 5 februari 2017 @ 19:07 | |
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was | ||
greavy | zondag 5 februari 2017 @ 19:19 | |
de tunnel van Nijverdal is ook verboden voor goederenvervoer. | ||
greavy | zondag 5 februari 2017 @ 19:21 | |
Een 6400/G1206/G2000 mag maar 30km/h bij de Watergang tussen Woerden en Leiden. Aan kunstwerken denk ik aan bruggen en dergelijke? Mogen geen stoomloks tussen Woerden en Leiden en Alphen ad Rijn en Gouda rijden. | ||
derLudolf | zondag 5 februari 2017 @ 19:22 | |
Waarom? | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 19:24 | |
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda. | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 19:24 | |
Vraagt speciale voorzieningen | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 19:25 | |
Want waaruit blijkt dat die trein een aparte club personeel heeft? | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 19:25 | |
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol. | ||
MTL | zondag 5 februari 2017 @ 19:31 | |
Aslast 20,5 vs 21,5 ton voor een 1700 plus maximaal 1500/2000A stroomafname op de lijn Gouda - Alphen, ipv 4000 normaal. Een 1700 valt dus net in de categorie D, waar een 6400 in categorie C zit (D is vanaf 21 ton, dus ook een 1600/189/186 valt daaronder). Edit: ik zie dat categorie D2 met beperkte snelheid plus extra beperkte snelheid bij kunstwerken wel is toegestaan op Gouda - Alphen. Echter Alphen - Leiden gaat sowieso niet, daar gelden dezelfde beperkingen als Alphen - Woerden. [ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 05-02-2017 19:42:43 ] | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 19:33 | |
Het is of alles of niets omdat je aan de voorkant niet weet welke lading er op termijn door een tunnel gaat. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 20:20 | |
Het verdient nog wat verbetering, maar het begint al ergens op te lijken: | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 20:27 | |
Vraagje, wat voegt dit toe tov al die andere overzichten die er al zijn? | ||
DeaDLocK2K | zondag 5 februari 2017 @ 20:33 | |
Kennis aan hoe het moet in je eigen hoofd. | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 20:35 | |
Voor de meeste mensen helemaal niets, voor mij is het een leuk knutselprojectje. | ||
Onnoman | zondag 5 februari 2017 @ 20:36 | |
waar zijn gvd de tieten? | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 20:36 | |
Zo'n vermoeden had ik al | ||
Onnoman | zondag 5 februari 2017 @ 20:36 | |
oh.. ik las tietentopic sorry | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 20:37 | |
DeaDLocK2K | zondag 5 februari 2017 @ 20:38 | |
| ||
Onnoman | zondag 5 februari 2017 @ 20:39 | |
klik om te spelen | ||
DeaDLocK2K | zondag 5 februari 2017 @ 20:42 | |
Fucking Pro | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 20:43 | |
Overweg Diemen kapot, morgen hele dag geen IC's Almere - Amsterdam Centraal. | ||
dennistd | zondag 5 februari 2017 @ 20:46 | |
En de rest kan wel gewoon rijden? | ||
b2py | zondag 5 februari 2017 @ 20:47 | |
Ruimte creëeren om de overige treinen meer speling te geven omdat je stapvoets over die overweg moet. Erg jammer dit, is ook al de ganse dag aan de gang.. | ||
Salatrel | zondag 5 februari 2017 @ 21:02 | |
als rotterdam groningen het maar doet morgen want ik moet een stukje wegleren morgen | ||
Mr_Klaasje | zondag 5 februari 2017 @ 21:27 | |
Dus dan hef je de enige trein die wel veel rijtijdspeling heeft op? Logisch is het niet. | ||
Duvel | zondag 5 februari 2017 @ 21:47 | |
Toen er nog getrokken treinen reden van 12 rijtuigen, stond er op Sloterdijk een apart bordje "12 + LOC". Dus het past maar net. | ||
Peterselieman | zondag 5 februari 2017 @ 21:53 | |
pure onwil dus | ||
Dr_Flash | zondag 5 februari 2017 @ 22:01 | |
De overwegmaakmeneer komt uit Staphorst? | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 23:30 | |
Die komt niet langs Diemen | ||
derLudolf | zondag 5 februari 2017 @ 23:42 | |
'Stukje' zegt ie | ||
Fred | zondag 5 februari 2017 @ 23:45 | |
Wat zou er toch zo moeilijk aan die ICRm stammen en TRAXX-en zijn om ze van de juiste informatie te voorzien?
| ||
OEM | maandag 6 februari 2017 @ 00:03 | |
Ik laat elke 5 minuten een html-pagina genereren die precies op m'n telefoon past met alleen de voor mij interessante treinen/vertrekken op de relevante stations op m'n woonwerkroute. 's Ochtends heen, 's middags terug. Vind ik zelf een stuk handzamer dan al die kutapps die er zijn. | ||
MTL | maandag 6 februari 2017 @ 07:20 | |
In de railpocket etc. staan ze gewoon goed er in, dus de data is er wel (en bij de IC direct gaat het volgens mij ook wel goed). Wellicht ergens een doorkoppeling van systemen voor die 1100 die nog niet goed staat? Wellicht een vinkje die nog aan staat bij 'testritten'? | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 07:27 | |
stukje ja want Leeuwarden heb ik al dus ik hoef alleen Meppel - Groningen te doen voor de rest chill ik hem in de 1e klas met koffie en een gevulde koek. | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 07:28 | |
Terug naar de HC tijd zeg maar. | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 07:34 | |
| ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 07:54 | |
Wie chill je dan precies Sala? | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 07:55 | |
Ja wat ik al heb hoef ik niet opnieuw te doen als ik Tiel moet leren krijg ik daar ook een hele dag voor maar Utrecht - Den Bosch heb ik al dus dan hoef ik alleen maar Geldermalsen - Tiel te doen bijvoorbeeld | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 07:57 | |
keuze genoeg het is druk zat want bijna alle zitplaatsen zijn bezet. Ik zeg bijna omdat de hc net langs in geweest dus er zijn weer handjevol stoelen beschikbaar eentje was beetje bijdehand want die kwam terug nadat de hc weg was maar hij schrok zichtbaar toen ik even opstond om te kuchen | ||
Fred | maandag 6 februari 2017 @ 08:21 | |
Niet alleen de nummers ontbreken, maar ook de volgorde klopt voor geen meter. Het lijkt er zelfs op dat ze de locs voor en achter de sandwich omwisselen in Amsterdam. Maar volgens mij rijden die dingen toch in trek-trek-formatie zonder om te rangeren? | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 08:34 | |
Sandwichstammen rijden idd in vaste samenstellingen. Bij verstoringen rijden ze echter nog wel eens via Duivendrecht of via Breukelen- Bijlmer naar de watergraafsmeer waardoor ze daar in omgekeerde volgorde binnenkomen | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 08:35 | |
Het was weer eens haringen-in-een-tonnetje vanochtend naar Enschede. Wanneer gaat er eens wat aan gedaan worden?? | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 09:08 | |
Volgende week maandag | ||
Maegrim | maandag 6 februari 2017 @ 10:58 | |
wat weet jij nou van dat spul man | ||
MTL | maandag 6 februari 2017 @ 11:01 | |
Ik zeg hoax. Er zijn nooit verstoringen | ||
Fred | maandag 6 februari 2017 @ 11:29 | |
Best druk op spoor 12 in Rotterdam: | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 11:49 | |
En dat mag zomaar? | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 11:51 | |
de stoelen in 1e klas zijn best relaxed. Verder vrij weinig | ||
GlenSpey | maandag 6 februari 2017 @ 11:59 | |
Hoe heet toch ook weer die app waarmee je je reis kan inplannen en precies kan zien welk materieel en hoe lang dat is enzo? Voor Android | ||
Maegrim | maandag 6 februari 2017 @ 12:02 | |
ReisInPlanner | ||
GlenSpey | maandag 6 februari 2017 @ 12:07 | |
O grapje al gevonden | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 12:10 | |
daar staat het tegenwoordig ook in maar bedoel je soms rijden de treinen? | ||
GlenSpey | maandag 6 februari 2017 @ 12:11 | |
Nee wou ff kijken welk materieel er straks voor komt rijden tijdens mijn dienst. Had de reisplanner xtra app al maar kon die treinplaatjes niet vinden | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 12:24 | |
Ik zag vanochtend twee gekoppelde DDM1 met de locs in het midden. Dat u het weet. | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 12:32 | |
DDM1? Die mogen toch niet gekoppeld rijden? Zeker dat het geen DDAR was? | ||
Fred | maandag 6 februari 2017 @ 12:39 | |
Kwam die beperking niet (mede) door het gebruik van locs uit de 1600/1800 serie? Nu rijdt er een 1700 mee, die hebben dat probleem niet. | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 12:40 | |
Laat Duvel het maar niet horen, anders gaat er weer een broekje nat | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 12:45 | |
Klopt, maar dat zijn aangepaste 1700's en voor zover ik weet is er nooit toelating geweest voor gekoppelde DDM1, anders dan dat de achterste gesleept wordt. | ||
Maegrim | maandag 6 februari 2017 @ 12:45 | |
Als je de achterste meesleept kan het wel | ||
Fred | maandag 6 februari 2017 @ 12:55 | |
http://nieuws.ns.nl/elke-(...)terdam-en-eindhoven/ Werd dit bij de Dienstregeling van 2007 niet ook al beloofd? | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 12:59 | |
Drie rijtuigen, is dat dan weer DD-AR? | ||
dennistd | maandag 6 februari 2017 @ 13:08 | |
Drie rijtuigen is DDAR, maar officieel heet dat dan ook weer DDM2/3. Wat wij DDM noemen is een samenstelling van vier rijtuigen tegenwoordig, en heet eigenlijk DDM1. DDM is ook makkelijk te herkennen aan de stroomafnemer op het stuurstandrijtuig trouwens. Die zit er op uit de tijd van de oude NS: zo konden de rijtuigen als ze niet nodig waren (buiten de spits) toch verwarmd worden terwijl de 1600-loc in de goederendienst werd gebruikt. | ||
derLudolf | maandag 6 februari 2017 @ 15:53 | |
Leuke plaatjes genomen op luchthavens en treinstations Ik vind bepaalde* stations fotogenieke plaatsen. *Arnhem Zuid, Hoogeveen, Heerenveen IJsstadion | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 16:05 | |
Gaan we weer hoor | ||
dennistd | maandag 6 februari 2017 @ 16:16 | |
Allemaal treinen die maar half erop staan, wat een kutfoto's | ||
derLudolf | maandag 6 februari 2017 @ 16:23 | |
Joh, alleen al om hoe de meeste Hoogeveners zijn mogen ze het overslaan. Ik denk dat jij er recenter bent uitgestapt dan ik (enige reden was directe IC naar Schiphol) | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 16:36 | |
Ik denk eigenlijk niet dat ik er ooit uitgestapt ben | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 16:51 | |
Ik moest wel, met de bus mee naar Assen | ||
Mr_Klaasje | maandag 6 februari 2017 @ 17:52 | |
Heb je de groeten aan Mastwijk nog gedaan? | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 17:59 | |
Over Hoogeveen gesproken: tijdens het wegleren vandaag heb ik geconstateerd dat de perrons lang genoeg zijn voor een intercitystop | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 18:01 | |
ik heb wel eens gezien dat er daar iemand uit de trein gezet werd. Volgens mij was dat daar het enige hoogtepunt van de week | ||
MTL | maandag 6 februari 2017 @ 18:03 | |
Wegleren naar Groningen is zoooo 2016 | ||
derLudolf | maandag 6 februari 2017 @ 18:04 | |
Ik ben teleurgesteld Fles | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 18:04 | |
ja morgen heb ik nog een dagje W en dan heb ik de lijntjes voor april | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 18:17 | |
Tips gegeven, bakkie gedaan | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 18:27 | |
Oh, alweer? | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 18:28 | |
In ze brievebus gepist | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 18:29 | |
Dus jij zit achter het plan voor de trein Hoogeveen - Emmen? | ||
derLudolf | maandag 6 februari 2017 @ 18:40 | |
Q-liner 628 is zelfs twee jaar geleden geschrapt, een trein lijkt me niet reëel. | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 18:46 | |
Trein heeft veel meer aantrekkingskracht dan de bus joh, gegarandeerd succes | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 18:46 | |
past prima in de visie van hoogeveen als culturele hoofdstad van europa! | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 18:48 | |
Het gaat een groot succes worden | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 19:24 | |
Waarom dan niet gewoon meteen een Maglev dan | ||
James1988 | maandag 6 februari 2017 @ 19:27 | |
Tegenwoordig is het toch Hyperloop wat de klok slaat? | ||
Fred | maandag 6 februari 2017 @ 19:39 | |
Als Rotterdam - Schiedam en Delft - Rijswijk straks 4 spoor hebben, zou de NS dan te porren zijn voor een Sprinter langs de zuidelijke Randstad: • Gouda Goverwelle • Gouda • Nieuwerkerk a/d IJssel • Capelle Schollevaar • Rotterdam Alexander • Rotterdam Noord (Blijdorpboog) • Schiedam Centrum • Delft Zuid • Delft • Rijswijk • Den Haag Moerwijk • Den Haag HS (Binckhorstboog) • Voorburg • Den Haag Ypenburg • Zoetermeer • Zoetermeer Oost • Gouda • Gouda Goverwelle | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 19:49 | |
nee | ||
Fred | maandag 6 februari 2017 @ 19:49 | |
Zou mij anders een hoop reistijd schelen | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 februari 2017 @ 19:52 | |
Ik wel. M'n ex-kwakgat kwam er vandaan en ik moest haar ouders ontmoeten. | ||
James1988 | maandag 6 februari 2017 @ 20:08 | |
Kwakgat Zelfs Trump zou dat niet zeggen | ||
Mr_Klaasje | maandag 6 februari 2017 @ 20:23 | |
Grab 'em by the Kwakgat. | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 februari 2017 @ 20:24 | |
Cumpdumpster? | ||
James1988 | maandag 6 februari 2017 @ 20:24 | |
| ||
DeaDLocK2K | maandag 6 februari 2017 @ 20:24 | |
En ik denk dat Trump nog wel een paar dingen kan leren van mij. Of van jou. Of van de gemiddelde grasspriet. | ||
Mr_Klaasje | maandag 6 februari 2017 @ 20:26 | |
Die van Europapark en Beilen ook. In Beilen is het perron zelfs bijna net zo lang als het dorp zelf. Is minder dan een factor drie. | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 20:29 | |
Overdag is het een vrome, enigszins teruggetrokken jongen. Maar 'snachts na twaalven...... is alles anders... | ||
Duvel | maandag 6 februari 2017 @ 20:40 | |
Whut? Fucking lange doodsstrijd, blijkbaar. | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 20:51 | |
Precies, dat | ||
Salatrel | maandag 6 februari 2017 @ 20:52 | |
Stijfje gekregen | ||
b2py | maandag 6 februari 2017 @ 21:46 | |
Goeie ouwe tijd! | ||
DeaDLocK2K | maandag 6 februari 2017 @ 21:53 | |
Dat heerlijke wringen <3 | ||
Kansenjongere | maandag 6 februari 2017 @ 23:01 | |
Weet iemand eigenlijk waarom een gewone ov-chipkaart ¤ 7,50 kost, maar wanneer je als abonnementhouder een nieuwe kaart nodig hebt je opeens ¤ 11,- mag aftikken (in plaats van deze gewoon gratis te verstrekken, die abonnementen zijn immers al duur genoeg)? Is dat ook onder het motto, de reiziger op 1, 2 en 3? | ||
Zelfscanner | maandag 6 februari 2017 @ 23:05 | |
In NL sta je wel wat hoger in de lijst dan 3. Ergens bij 98 | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 23:09 | |
Nieuwe als in stuk of als in verlopen? | ||
Kansenjongere | maandag 6 februari 2017 @ 23:12 | |
Na 2,5 jaar begint hij zichtbaar te slijten. TLS vervangt sowieso niet meer kosteloos na 2 jaar, zelfs als het een technisch mankement is, want die hanteren blijkbaar een levensduur van 2 jaar voor de kaart. NS verwacht echter dat ik er 5 jaar mee doe. Ik voel er in ieder geval niets voor om zelf te gaan betalen voor een nieuwe kaart, waar ik die tot voor kort gewoon jaarlijks kreeg, wat me ook niet meer dan logisch lijkt gezien de prijs van mijn abonnement en het weinige dat ik ervoor terugkrijg. | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 23:24 | |
hmm, dat is kut. NS klantenservice al benaderd met jouw vraag? | ||
Kansenjongere | maandag 6 februari 2017 @ 23:27 | |
Ja, die verwijzen me door naar TLS, ook al is mijn kaart geleverd door NS. Ik heb al een vraag uitstaan bij OV-loket of ze mij naar hun leveranciers mogen doorverwijzen in plaats van zelf met een oplossing te komen. | ||
Peterselieman | maandag 6 februari 2017 @ 23:29 | |
Om Duvel even te citeren: "En daarom moet de ov-chipkaart verwoest worden." | ||
Maegrim | maandag 6 februari 2017 @ 23:38 | |
bij mij zat er na 6 maanden al een barst in, antenne is nu gaar gisteren maar een nieuwe aangevraagd gratis | ||
Dr_Flash | maandag 6 februari 2017 @ 23:40 | |
Hoezo maakt dat wat uit? | ||
Kansenjongere | maandag 6 februari 2017 @ 23:41 | |
Als die verloopt, krijg je weer wel een gratis kaart van de NS (in ieder geval als je hem oorspronkelijk van de NS kreeg bij je abonnement). Maar dan moet je er dus wel 2,5 keer zo lang mee doen als wat TLS als de technische levensduur van de kaart lijkt te zien. |