ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Zelfscanner op 02-02-2017 22:57:46 ]
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik ben wel benieuwd welke prijsverhogingen we binnenkort kunnen verwachten nu Dijksma heeft toegezegd eindelijk iets te gaan doen aan de drempels die vervoerders opwerpen bij het terugkrijgen van je eigen geld.
Ja hoor. Nou weer gekut met de bovenleiding bij Stroe. Maar men heeft binnen vijf minuten een ploeg ter plaatse en gezien dat het goed was. Dus straks staan we waarschijnlijk gewoon twee uur stil midden op de Veluwe.
Op vrijdag 3 februari 2017 08:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ja hoor. Nou weer gekut met de bovenleiding bij Stroe. Maar men heeft binnen vijf minuten een ploeg ter plaatse en gezien dat het goed was. Dus straks staan we waarschijnlijk gewoon twee uur stil midden op de Veluwe.
Hč, railcatering 's ochtends tussen Utrecht en Amsterdam. Dat zie ik anders nooit. Zijn omloop is zeker in de war doordat Den Bosch-Eindhoven plat ligt?
Op vrijdag 3 februari 2017 08:17 schreef MTL het volgende: Of je er zo blij van was geworden als ie wel had gereden, weet ik niet De trein vanaf Amersfoort rijdt namelijk met één ICM-3
Ik ga denk ik nooit meer vergeten dat ik vandaag in treinstel 8-7-3-6 heb gezeten, het treinstel niet verder rijdt dan Zwolle en als ik in de rijrichting kijk ik links uit kan stappen.
Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 15:43:58 ]
Op vrijdag 3 februari 2017 15:43 schreef J.B. het volgende: Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela
Met het risico om met pek en veren uit dit topic gejaagd te worden: van Philadelphia naar Washington reisde ik per Greyhound. Van New York naar Philly wel met de trein gedaan, uit mijn hoofd had ik op Penn Station een treinkaartje naar Trenton gekocht (dat was de trein die ook Newark Airport aandeed). Daar stapte ik over op de trein naar Philadelphia en kocht ik in de trein iets van een dagkaart voor trein en bus die ook geldig was in Philadelphia zelf. Details zou ik vanavond even moeten opzoeken als ik thuis ben.
Als je weet waar de deuren zich gaan bevinden is dat een mooi systeem inderdaad.
Werkte in Japan inderdaad ook perfect en daar hadden ze geen dure led-schermen, die vervolgens alsnog de verkeerde plek aangaven omdat de machinist het niet zo goed had begrepen, voor nodig.
Op vrijdag 3 februari 2017 15:43 schreef J.B. het volgende: Ik meen me te herinneren dat er hier stamgasten waren die de trein in het noordoosten van de VS hadden genomen, hebben jullie toevallig nog tips daarvoor? Ik moet van Washington DC naar Philadelphia en van Philadelphia naar New York City, het enige wat ik me kan herinneren is dat ik vooral geen geld moet weggooien voor een ticket met de Acela
Ja, NY naar DC, met tussenstop in Philadelphia. Maar dat was in 1997 . Weet alleen nog dat het een Amtrak trein was en ik een rolstoelplaats met achterlijk veel beenruimte had.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Serie over markante spoorlijnen, afl.:Zwitserland:Grindelwald-Kleine Scheidegg-Jungfraujoch.
Al vanaf 1850 werd Grindelwald bezocht door Engelse toeristen.Met de komst van de trein,rond 1900,kwamen er steeds meer vakantiegangers naar dit dorp.Dat gold ook voor de Nederlandse koninklijke familie.
Vanuit Grindelwald klimt de trein van de Wengern Alp Bahn (WAB) door een adembenemend landschap de berg op naar Kleine Scheidegg op ruim 2000 meter hoogte.
Voornamelijk gevolgen PHS, veel meer treinen op zondag en in avonduren. Omleggen Brussel via HSL en veel wijzigingen ivm goederen 1 keer per maand in het weekend.
Voornamelijk gevolgen PHS, veel meer treinen op zondag en in avonduren. Omleggen Brussel via HSL en veel wijzigingen ivm goederen 1 keer per maand in het weekend.
Hoe meer treinen je inplant, hoe meer er uit vallen.
Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nķg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos.
Met het risico om met pek en veren uit dit topic gejaagd te worden: van Philadelphia naar Washington reisde ik per Greyhound. Van New York naar Philly wel met de trein gedaan, uit mijn hoofd had ik op Penn Station een treinkaartje naar Trenton gekocht (dat was de trein die ook Newark Airport aandeed). Daar stapte ik over op de trein naar Philadelphia en kocht ik in de trein iets van een dagkaart voor trein en bus die ook geldig was in Philadelphia zelf. Details zou ik vanavond even moeten opzoeken als ik thuis ben.
Ik ben ook van plan deels de bus te pakken. Ik denk dat ik van Washington DC naar Philadelphia de trein pak omdat het aanzienlijk sneller is dan de bus, maar de tijdwinst tussen Philadelphia en NY is beperkt terwijl een buskaartje $30 goedkoper is dan Amtrak
Ik heb ook gelezen over Septa en NJ Transit, maar de reistijd is langer en over de overstaptijd heb ik ook m'n twijfels. Ik vraag me overigens ook af hoe het met de punctualiteit van Amtrak in die regio zit, als die treinen met veel vertraging rijden kan ik net zo goed voor de goedkopere bus opteren.
Op vrijdag 3 februari 2017 21:36 schreef Dr_Flash het volgende: "Als u hier de trein verlaat, denk dan aan uw bagage EN NEEM DEZE VOORAL OOK MEE!!! " Rot de tering eens op met die schijtlolligheid
Op vrijdag 3 februari 2017 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nķg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos.
Waarom 3 Den Bosch Boxtel? En waarom 4 Utrecht - Den Bosch?
Trein: $39 en 1.30 uur reistijd Bus: $8 en 2 uur reistijd Hoe graag ik de trein ook pak, dat prijsverschil voor een half uur tijdwinst is me toch wat veel van het goeie. Overigens moet ik ter compensatie later op dezelfde dag nog 8 uur een trein nemen richting het noorden, dus mijn treinquotum haal ik nog wel
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 21:46:09 ]
Voornamelijk gevolgen PHS, veel meer treinen op zondag en in avonduren. Omleggen Brussel via HSL en veel wijzigingen ivm goederen 1 keer per maand in het weekend.
Lekker handig daar in Twente met de sprinterserie Apeldoorn-Almelo die in de knel komt door de sneltrein van Syntus
Lekker handig daar in Twente met de sprinterserie Apeldoorn-Almelo die in de knel komt door de sneltrein van Syntus
Gewoon een waslijn op 3b neerhangen, die sprinter tegen het juk keren en het stoppertje uit Mariënberg Hardenberg ervoor laten keren. Die heeft immers een veel kortere keertijd, binnen de keertijd van de sprinter uit Apeldoorn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon een waslijn op 3b neerhangen, die sprinter tegen het juk keren en het stoppertje uit Mariënberg Hardenberg ervoor laten keren. Die heeft immers een veel kortere keertijd, binnen de keertijd van de sprinter uit Apeldoorn.
Mja, gevaarlijk en zo he... Dan zal er wel weer eerst een dwergsein geplaatst moeten worden om het spoor in twee fasen onder te verdelen. Of gewoon een S-bord natuurlijk: voorbijrijden toegestaan indien zich geen andere trein op het spoor bevindt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 3 februari 2017 22:13 schreef dennistd het volgende: Mja, gevaarlijk en zo he... Dan zal er wel weer eerst een dwergsein geplaatst moeten worden om het spoor in twee fasen onder te verdelen. Of gewoon een S-bord natuurlijk: voorbijrijden toegestaan indien zich geen andere trein op het spoor bevindt
De collega's van de webcare lijken nog niet helemaal door te hebben dat, sinds de nieuwe reeks treinnummers voor testtreinen, deze stelselmatig in de CTA's komen te staan
Zou onverstandig zijn. Als cargo's een beetje door kunnen rijden veroorzaken ze de minste hinder. Dan ligt hun Vgem tussen die van stoptreinen en IC's in.
Het Nederlandse net is bijna overal te druk om cargo's aan de kant te zetten. Een achterop komende trein heeft hier vaak al last van, omdat het aan de kant zetten al een paar minuten kost. Het op gang komen kost ook weer enkele minuten en dan zit er al weer een volgende trein achter.
Op zaterdag 4 februari 2017 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goeiemorgen sgatjes. Gaat er nog getreind worden dit weekend? Ik speel met m'n modeltreintjes.
Middag Nee ik denk dat ik met m'n stalen aluminium ros en één of meerdere fotocamera's op pad ga.
Op zaterdag 4 februari 2017 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goeiemorgen sgatjes. Gaat er nog getreind worden dit weekend? Ik speel met m'n modeltreintjes.
Op zaterdag 4 februari 2017 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goeiemorgen sgatjes. Gaat er nog getreind worden dit weekend? Ik speel met m'n modeltreintjes.
Op zaterdag 4 februari 2017 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goeiemorgen sgatjes. Gaat er nog getreind worden dit weekend? Ik speel met m'n modeltreintjes.
Nee. weekends hou ik vrij tegenwoordig. Dus ik ga min of meer helemaal niks doen. Ja terugkijken op toffe vakantiereizen, en vooruitkijken naar nog meer toffe vakantiereizen. Ik ben gemaakt om te vakantiereizen
De collega's van de webcare lijken nog niet helemaal door te hebben dat, sinds de nieuwe reeks treinnummers voor testtreinen, deze stelselmatig in de CTA's komen te staan
Ik was op zoek naar woonruimte, ik wilde in Breda blijven, en ik wilde een beetje centraal wonen (op loop-/fietsafstand van het station). Toen kwam ik dit tegen
Op zaterdag 4 februari 2017 15:42 schreef James1988 het volgende: Ik was op zoek naar woonruimte, ik wilde in Breda blijven, en ik wilde een beetje centraal wonen (op loop-/fietsafstand van het station). Toen kwam ik dit tegen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor offtopic.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor offtopic.
Als ik met de trein naar Berlijn wil, wat is dan de goedkoopst mogelijke optie? Nachttrein mag ook ( wil mijn Zuid-Amerikaanse vriendin met de trein kennis laten maken en Berlijn laten zien.)
Op zaterdag 4 februari 2017 16:57 schreef kurk_droog het volgende: Als ik met de trein naar Berlijn wil, wat is dan de goedkoopst mogelijke optie? Nachttrein mag ook ( wil mijn Zuid-Amerikaanse vriendin met de trein kennis laten maken en Berlijn laten zien.)
Volgens mij heet het inmiddels anders, maar jaren geleden was dat het Schönes Wochenende ticket waarmee je met een aantal personen met alle regionale treinen van Duitsland mag reizen op een dag in het weekend. Je bent dan wel de hele dag onderweg overigens.
Op zaterdag 4 februari 2017 16:57 schreef kurk_droog het volgende: Als ik met de trein naar Berlijn wil, wat is dan de goedkoopst mogelijke optie? Nachttrein mag ook ( wil mijn Zuid-Amerikaanse vriendin met de trein kennis laten maken en Berlijn laten zien.)
Een enkeltje Amsterdam - Berlijn met de intercity heb je vanaf 39 euro per persoon (aannemende dat je geen kortingskaarten / vrij reizen hebt) voor reizen op of na 6 maart.
Als je vrij reizen binnen Nederland hebt kun je ervoor kiezen om een kaartje Hengelo - Bad-Bentheim te kopen (6 euro) + een kaartje Bad Bentheim - Berlijn (19 euro) waardoor je uitkomt op 25 euro per persoon.
Als snelheid en directe verbindingen je niet uitmaken kun je ook kijken naar een Schönes Wochenende Ticket of een Quer Durchs Land ticket, dat is met z'n tweeën goedkoper. Je bent dan wel veel langer onderweg, met zulke tickets mag je namelijk niet in het Fernverkehr (IC en ICE, de witte treinen met rode streep) en ben je aangewezen op de regionale treinen.
Dat was ook maar toevallig hoor, ik was een rondje aan het wandelen en ik zag het op de borden staan. Vanwege het Eurostarlogo toch maar even gewacht tot hij kwam... de teleurstelling was groot
Vandaag mocht de nieuwste aanwinst van Raillogix/Captrain voor het eerst écht buitenspelen:
Sinds de start van Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen eind 2006 werd de dienstregeling uitgebreid tot een kwartierdienst. De bediening van Barneveld met graantreinen vindt daarom sindsdien 's nachts plaats. Ook de aan- en afvoer van de treinen in Amersfoort is niet vaak bij daglicht waarneembaar.
Op de inmiddels bewolkte zaterdagmiddag van zaterdag 4 februari 2017 mocht de onlangs "nieuw" op de baan verschenen Raillogix/Captrain 1618 (mét rood rooster, in tegenstelling tot soortgenoot 1619) met 29 lege VTG graanwagens uit Amersfoort vertrekken naar Bad Bentheim. De foto toont de passage in de ingraving bij Assel tussen Stroe en Apeldoorn. De lok zou na afleveren van de trein in het Nederlands/Duitse grensstation los terug keren naar Nederland.
Op zaterdag 4 februari 2017 18:38 schreef Zug-Chef het volgende: Vandaag mocht de nieuwste aanwinst van Raillogix/Captrain voor het eerst écht buitenspelen:
[ link | afbeelding ]Sinds de start van Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen eind 2006 werd de dienstregeling uitgebreid tot een kwartierdienst. De bediening van Barneveld met graantreinen vindt daarom sindsdien 's nachts plaats. Ook de aan- en afvoer van de treinen in Amersfoort is niet vaak bij daglicht waarneembaar.
Op de inmiddels bewolkte zaterdagmiddag van zaterdag 4 februari 2017 mocht de onlangs "nieuw" op de baan verschenen Raillogix/Captrain 1618 (mét rood rooster, in tegenstelling tot soortgenoot 1619) met 29 lege VTG graanwagens uit Amersfoort vertrekken naar Bad Bentheim. De foto toont de passage in de ingraving bij Assel tussen Stroe en Apeldoorn. De lok zou na afleveren van de trein in het Nederlands/Duitse grensstation los terug keren naar Nederland.
Mooie foto. De kwartiersdienstregeling is tussen Amersfoort en Barneveld overigens. Twee treinen per uur rijden door naar Ede-W.
@ James; Vannacht niet schrikken als je deze trein naar Noorderkempen weer ziet, weer losselok hoor 5 slagen, waarbij hij 2 keer bij de aansluiting doet kopmaken
En dat het verkeerd in de reisinfo aangegeven wordt (als Eurostar), komt door een bug. Dit systeem loopt een rit achter. Hetzelfde treinnummer is eerder deze week voor de Eurostar E320 gebruikt. Sowieso mag het niet in het openbare RIS staan, maar ook dat gebeurt steeds.
4 Februari 2017 - Na vele jaren stilstand mocht de 1618 zijn benen weer strekken. Na een succesvolle losselok proefrit, kon hij vandaag met een treintje aan de haal.
Bij de Westermaat bij Hengelo passeert de recent terug in dienst gekomen CapTrain 1618 met een graantrein. De 1618 heeft de graantrein opgehaald in Amersfoort (komt uit Barneveld), en brengt de trein naar Bad Bentheim.
Sowieso mag het niet in het openbare RIS staan, maar ook dat gebeurt steeds.
Voor een rit kan worden ingesteld of hij op de schermen moet verschijnen of niet. Voor die rit van afgelopen nacht stond die instelling dus niet goed. In de NS-app verscheen die rit niet, hij stond alleen in de systemen die door InfoPlus worden gevoed (schermen op de stations, OVinfo, OVtijden.com).
Weet je misschien welke loc er gebruikt wordt? Hij stopte vannacht aan het uiteinde van het perron, ver van waar ik stond.
Die Traxx-testritten zijn bijna altijd de 186 236 vanwege SW09 ofzo.. De 186 122 is ook nog steeds aan Bombardier verhuurd en zit - als het goed is - momenteel ergens in Duitsland.
De collega's van de webcare lijken nog niet helemaal door te hebben dat, sinds de nieuwe reeks treinnummers voor testtreinen, deze stelselmatig in de CTA's komen te staan
Toevallig stond James1988 naast me toen ik die foto maakte. Helaas was het een verdwaalde Traxx die voorbij kwam rollen op dat tijdstip.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
[spampost] Mocht er trouwens nog een keer iemand naar of door België moeten, er is nu ook een Belgische versie van mijn mobiele reisplanner: https://www.rpln.be/ (en de Nederlandse versie heeft ook een lik verf gehad)
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Op zaterdag 4 februari 2017 21:19 schreef greavy het volgende: Die Traxx-testritten zijn bijna altijd de 186 236 vanwege SW09 ofzo.. De 186 122 is ook nog steeds aan Bombardier verhuurd en zit - als het goed is - momenteel ergens in Duitsland.
Op zaterdag 4 februari 2017 18:38 schreef Zug-Chef het volgende: Vandaag mocht de nieuwste aanwinst van Raillogix/Captrain voor het eerst écht buitenspelen:
[ link | afbeelding ]Sinds de start van Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen eind 2006 werd de dienstregeling uitgebreid tot een kwartierdienst. De bediening van Barneveld met graantreinen vindt daarom sindsdien 's nachts plaats. Ook de aan- en afvoer van de treinen in Amersfoort is niet vaak bij daglicht waarneembaar.
Op de inmiddels bewolkte zaterdagmiddag van zaterdag 4 februari 2017 mocht de onlangs "nieuw" op de baan verschenen Raillogix/Captrain 1618 (mét rood rooster, in tegenstelling tot soortgenoot 1619) met 29 lege VTG graanwagens uit Amersfoort vertrekken naar Bad Bentheim. De foto toont de passage in de ingraving bij Assel tussen Stroe en Apeldoorn. De lok zou na afleveren van de trein in het Nederlands/Duitse grensstation los terug keren naar Nederland.
Ik vind de 1619 toch nog mooier.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
OK, jij staat om 02:38 naast een medeFOK!ker. Dat overkomt me niet vaak.
Er naast slapen rond die tijd dan wel weer.
Dat slapen is me ook wel een aantal keer gelukt. Of nouja, slapen. Dat was een olijke fok!ster en daarmee had ik andere dingen te doen Maar eh, ik was bij hem op bezoek om bij te beppen en aan een project te werken.
[ Bericht 10% gewijzigd door WebHawk op 05-02-2017 00:22:04 ]
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Op zaterdag 4 februari 2017 16:57 schreef kurk_droog het volgende: Als ik met de trein naar Berlijn wil, wat is dan de goedkoopst mogelijke optie? Nachttrein mag ook ( wil mijn Zuid-Amerikaanse vriendin met de trein kennis laten maken en Berlijn laten zien.)
Op zaterdag 4 februari 2017 20:27 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 4 Februari 2017 - Na vele jaren stilstand mocht de 1618 zijn benen weer strekken. Na een succesvolle losselok proefrit, kon hij vandaag met een treintje aan de haal.
Bij de Westermaat bij Hengelo passeert de recent terug in dienst gekomen CapTrain 1618 met een graantrein. De 1618 heeft de graantrein opgehaald in Amersfoort (komt uit Barneveld), en brengt de trein naar Bad Bentheim.
Ik snapte al niet waarom je helemaal naar Hengelo ging voor dit ding, terwijl t strakgrijs zou gaan worden. Maar je hoopte nog op zon dus zo te lezen.
Iets met de weerberichten niet goed in de gaten houden, en in een fel zonnetje nog in Almelo staan. Dus toen hebben we gezegd om door te reizen naar Hengelo voor dit ding. Even een stukje trein en OV-fietsen, auto met ladder en dergelijke stond nog thuis. Heb ik m'n WeekendVrij ook weer eens gebruikt.
Oh, en in Almelo de trein uit rennen omdat ik doorkreeg dat er een CapTrain treintje 41366 (buizen?) onderweg zou zijn uit Bentheim naar Kijfhoek. Gepland door Almelo op spoor 5 (ja, ook even nagevraagd achteraf Dennis!), maar hij over perronspoor 4 ging, en toen natuurlijk geen wolk te vinden was in de lucht... Bleek het niet het geplande CapTrain-treintje te zijn, maar een extra treintje van RRF.
Dat treintje van CapTrain is nog steeds niet uit Bentheim vertrokken volgens de systemen, dus die zal wel gruwelijk te laat zijn (inmiddels minstens +800, en niet opgeheven).
Op vrijdag 3 februari 2017 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Stel dat eah. Stel dat dat ETMET een succes wordt. En met succes bedoel ik dat de uitval laag is, verstoringen en vertragingen ook enzo. Dan zou het mij niet verbazen als het aantal reizigers dusdanig hard gaat stijgen dat er binnen no time een nķg veel gigantischer capaciteitsprobleem gaat komen dan er in deze situatie al is. Dat is binnen 10 jaar niet opgelost want daar zijn vier sporen Utrecht-Den Bosch voor nodig. En minimaal 3 tussen Den Bosch en Boxtel. Het. Wordt. Chaos.
Mwah, kunnen de perrons op "de" corridor kunnen toch wel 14 bakken VIRM aan?
Als 84 bakken per uur nog niet voldoende zijn kunnen we de conclusie trekken dat te veel mensen op de verkeerde locatie werken of wonen
Op zaterdag 4 februari 2017 23:09 schreef greavy het volgende: Oh, en in Almelo de trein uit rennen omdat ik doorkreeg dat er een CapTrain treintje 41366 (buizen?) onderweg zou zijn uit Bentheim naar Kijfhoek. Gepland door Almelo op spoor 5 (ja, ook even nagevraagd achteraf Dennis!), maar hij over perronspoor 4 ging, en toen natuurlijk geen wolk te vinden was in de lucht... Bleek het niet het geplande CapTrain-treintje te zijn, maar een extra treintje van RRF.
Dat treintje van CapTrain is nog steeds niet uit Bentheim vertrokken volgens de systemen, dus die zal wel gruwelijk te laat zijn (inmiddels minstens +800, en niet opgeheven).
Gelukkig niet mijn fout dus, vond het al zo raar... Hengelo kon ik vanmiddag niet meer redden door een verjaardag helaas, maar ik ga er vanuit dat de 1618 het langer volhoudt dan de 1304.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mwah, kunnen de perrons op "de" corridor kunnen toch wel 14 bakken VIRM aan?
Als 84 bakken per uur nog niet voldoende zijn kunnen we de conclusie trekken dat te veel mensen op de verkeerde locatie werken of wonen
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Volgens mij was het verschil maar een minuut of 11..
Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo.
Ow wacht, ik kijk verkeerd idd. De 17900 komt 22 minuten eerder aan dan de 7900, maar is dan ook 5 minuten eerder vertrokken uit Enschede, en 11 minuten eerder uit Almelo.
Volgens mij lukt het niet overal, want het zou mij niet verbazen als het benoorden Zaandam max 12 bakken is tot Alkmaar. De Enkhuizer tak heeft zelfs max 10 bakken.
Amsterdam Amstel, Bijlmer, Sloterdijk, Zuid is allemaal max 12.
Dat rapport ken ik, en daar heb ik mijn tijden ook op gebaseerd. Om precies te zijn op het tijd-weg-diagram op pagina 63. En ik zou niet weten waar je tussen Wierden en Almelo die tijd aan zou willen besteden (tenzij je daar als stoptrein gaat rijden, maar dan is je hele voordeel weg).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 5 februari 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende: Zo leer je nog eens wat, nooit geweten dat de trein naar het Spoorwegmuseum rijdt als "Speciale Trein" [ code verwijderd ]
Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst
Eentje die wel reed tijdens de stroomstoring chaos laatst
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
Dus. ERS Railways gaat er mee stoppen in April (in Nederland, Duitsland weet ik zo niet zeker). De Melzo-shuttle van BLS wordt weer door BLS zelf gereden, de Poznan gaat naar een andere vervoerder, als het goed is. Vandaag reed er een machinist de Poznan-shuttle van Bad Bentheim naar de Europoort, en die wilde nog wel even een rondritje door het land doen. Hij heeft een rondritje Nederland aangevraagd: Bad Bentheim - Deventer - Zwolle - Lelystad - Weesp - Amsterdam Centraal - Haarlem - Leiden Centraal - Den Haag HS - Rotterdam Centraal - IJsselmonde - Europoort. Die had gelijk wat meer uurtjes, want normaal gaat het gewoon over Amersfoort via de Bijlmer naar Rotterdam.
Mag een machinist dat zomaar zelf bedenken dan? Via Haarlem kan ik nog snappen door de storing Utrecht-Rotterdam vanmorgen, maar Deventer-Weesp via Zwolle
Maar ook rond Den Haag heeft er enige tijd geen treinverkeer gereden, maar ondanks dat hebben ze hem bij Weesp niet alsnog richting de Bijlmer en Gouda gestuurd. Door dat geintje had Locon dus +180, want het pad +150 was al bezet door ERS.
Hij had vanaf Leiden altijd nog via Alphen - Gouda - Utrecht - Den Bosch - Tilburg - Breda - Dordrecht gekund natuurlijk als de storing niet opgelost was
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende: Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Volgens mij kruis je dan net buiten station Gouda en in Boskoop met dat pendeltje?
Als die in kwartiersdienst gaat rijden is dat afgelopen natuurlijk
Op zondag 5 februari 2017 18:56 schreef dennistd het volgende: Volgens mij moet er wel een pad zijn op Leiden-Alphen-Gouda, er rijdt ook wel eens museumspul daar.
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was
Een 6400/G1206/G2000 mag maar 30km/h bij de Watergang tussen Woerden en Leiden. Aan kunstwerken denk ik aan bruggen en dergelijke? Mogen geen stoomloks tussen Woerden en Leiden en Alphen ad Rijn en Gouda rijden.
Denk niet dat het zo zeer te maken zou hebben met het pad, maar meer met dingen als de maximale aslast en stroomafname op dat baanvak. Om die reden moet er ook altijd weer een schouwtrein er overheen als er per ongeluk weer een keer een 1700 overheen gestuurd was
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarmee maar weer eens blijkt dat het rondje om de kerk dus wel helpt te voorkomen dat storingen in plaats A het treinverkeer tussen plaatsen B en C platleggen.
Want waaruit blijkt dat die trein een aparte club personeel heeft?
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Volgens mij zitten die problemen vooral op Alphen-Woerden. Naar Alphen gaat namelijk ook twee keer per week een 6400 met goederenwagens voor Elektrolux via Gouda.
Aslast 20,5 vs 21,5 ton voor een 1700 plus maximaal 1500/2000A stroomafname op de lijn Gouda - Alphen, ipv 4000 normaal. Een 1700 valt dus net in de categorie D, waar een 6400 in categorie C zit (D is vanaf 21 ton, dus ook een 1600/189/186 valt daaronder).
Edit: ik zie dat categorie D2 met beperkte snelheid plus extra beperkte snelheid bij kunstwerken wel is toegestaan op Gouda - Alphen. Echter Alphen - Leiden gaat sowieso niet, daar gelden dezelfde beperkingen als Alphen - Woerden.
[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 05-02-2017 19:42:43 ]
Nou vraag ik me af wat er voor speciale voorzieningen er nodig zijn voor bijvoorbeeld een sleep lege containerdraagwagens, want onderscheid wordt er niet in gemaakt namelijk. Voor Nijverdal maakt dat trouwens toch niks uit: het baanvak zit overdag toch al helemaal vol.
Het is of alles of niets omdat je aan de voorkant niet weet welke lading er op termijn door een tunnel gaat.
Ruimte creëeren om de overige treinen meer speling te geven omdat je stapvoets over die overweg moet. Erg jammer dit, is ook al de ganse dag aan de gang..
Op zondag 5 februari 2017 20:47 schreef b2py het volgende: Ruimte creëeren om de overige treinen meer speling te geven omdat je stapvoets over die overweg moet. Erg jammer dit, is ook al de ganse dag aan de gang..
Dus dan hef je de enige trein die wel veel rijtijdspeling heeft op? Logisch is het niet.
Op zondag 5 februari 2017 20:27 schreef b2py het volgende: Vraagje, wat voegt dit toe tov al die andere overzichten die er al zijn?
Ik laat elke 5 minuten een html-pagina genereren die precies op m'n telefoon past met alleen de voor mij interessante treinen/vertrekken op de relevante stations op m'n woonwerkroute. 's Ochtends heen, 's middags terug. Vind ik zelf een stuk handzamer dan al die kutapps die er zijn.
Op zondag 5 februari 2017 23:45 schreef FredvZ het volgende: Wat zou er toch zo moeilijk aan die ICRm stammen en TRAXX-en zijn om ze van de juiste informatie te voorzien? [ code verwijderd ]
In de railpocket etc. staan ze gewoon goed er in, dus de data is er wel (en bij de IC direct gaat het volgens mij ook wel goed). Wellicht ergens een doorkoppeling van systemen voor die 1100 die nog niet goed staat? Wellicht een vinkje die nog aan staat bij 'testritten'?
stukje ja want Leeuwarden heb ik al dus ik hoef alleen Meppel - Groningen te doen voor de rest chill ik hem in de 1e klas met koffie en een gevulde koek.
stukje ja want Leeuwarden heb ik al dus ik hoef alleen Meppel - Groningen te doen voor de rest chill ik hem in de 1e klas met koffie en een gevulde koek.
Ja wat ik al heb hoef ik niet opnieuw te doen als ik Tiel moet leren krijg ik daar ook een hele dag voor maar Utrecht - Den Bosch heb ik al dus dan hoef ik alleen maar Geldermalsen - Tiel te doen bijvoorbeeld
keuze genoeg het is druk zat want bijna alle zitplaatsen zijn bezet. Ik zeg bijna omdat de hc net langs in geweest dus er zijn weer handjevol stoelen beschikbaar eentje was beetje bijdehand want die kwam terug nadat de hc weg was maar hij schrok zichtbaar toen ik even opstond om te kuchen
In de railpocket etc. staan ze gewoon goed er in, dus de data is er wel (en bij de IC direct gaat het volgens mij ook wel goed). Wellicht ergens een doorkoppeling van systemen voor die 1100 die nog niet goed staat? Wellicht een vinkje die nog aan staat bij 'testritten'?
Niet alleen de nummers ontbreken, maar ook de volgorde klopt voor geen meter.
Het lijkt er zelfs op dat ze de locs voor en achter de sandwich omwisselen in Amsterdam. Maar volgens mij rijden die dingen toch in trek-trek-formatie zonder om te rangeren?
Sandwichstammen rijden idd in vaste samenstellingen. Bij verstoringen rijden ze echter nog wel eens via Duivendrecht of via Breukelen- Bijlmer naar de watergraafsmeer waardoor ze daar in omgekeerde volgorde binnenkomen
Op maandag 6 februari 2017 08:34 schreef Salatrel het volgende: Sandwichstammen rijden idd in vaste samenstellingen. Bij verstoringen rijden ze echter nog wel eens via Duivendrecht of via Breukelen- Bijlmer naar de watergraafsmeer waardoor ze daar in omgekeerde volgorde binnenkomen
Kwam die beperking niet (mede) door het gebruik van locs uit de 1600/1800 serie? Nu rijdt er een 1700 mee, die hebben dat probleem niet.
Klopt, maar dat zijn aangepaste 1700's en voor zover ik weet is er nooit toelating geweest voor gekoppelde DDM1, anders dan dat de achterste gesleept wordt.
Drie rijtuigen is DDAR, maar officieel heet dat dan ook weer DDM2/3. Wat wij DDM noemen is een samenstelling van vier rijtuigen tegenwoordig, en heet eigenlijk DDM1.
DDM is ook makkelijk te herkennen aan de stroomafnemer op het stuurstandrijtuig trouwens. Die zit er op uit de tijd van de oude NS: zo konden de rijtuigen als ze niet nodig waren (buiten de spits) toch verwarmd worden terwijl de 1600-loc in de goederendienst werd gebruikt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Joh, alleen al om hoe de meeste Hoogeveners zijn mogen ze het overslaan. Ik denk dat jij er recenter bent uitgestapt dan ik (enige reden was directe IC naar Schiphol)
Op maandag 6 februari 2017 17:59 schreef Salatrel het volgende: Over Hoogeveen gesproken: tijdens het wegleren vandaag heb ik geconstateerd dat de perrons lang genoeg zijn voor een intercitystop
Op maandag 6 februari 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende: Als Rotterdam - Schiedam en Delft - Rijswijk straks 4 spoor hebben, zou de NS dan te porren zijn voor een Sprinter langs de zuidelijke Randstad:
Op maandag 6 februari 2017 17:59 schreef Salatrel het volgende: Over Hoogeveen gesproken: tijdens het wegleren vandaag heb ik geconstateerd dat de perrons lang genoeg zijn voor een intercitystop
Die van Europapark en Beilen ook. In Beilen is het perron zelfs bijna net zo lang als het dorp zelf. Is minder dan een factor drie.
Weet iemand eigenlijk waarom een gewone ov-chipkaart ¤ 7,50 kost, maar wanneer je als abonnementhouder een nieuwe kaart nodig hebt je opeens ¤ 11,- mag aftikken (in plaats van deze gewoon gratis te verstrekken, die abonnementen zijn immers al duur genoeg)? Is dat ook onder het motto, de reiziger op 1, 2 en 3?
Op maandag 6 februari 2017 23:01 schreef Kansenjongere het volgende: Weet iemand eigenlijk waarom een gewone ov-chipkaart ¤ 7,50 kost, maar wanneer je als abonnementhouder een nieuwe kaart nodig hebt je opeens ¤ 11,- mag aftikken (in plaats van deze gewoon gratis te verstrekken, die abonnementen zijn immers al duur genoeg)? Is dat ook onder het motto, de reiziger op 1, 2 en 3?
In NL sta je wel wat hoger in de lijst dan 3. Ergens bij 98
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op maandag 6 februari 2017 23:01 schreef Kansenjongere het volgende: Weet iemand eigenlijk waarom een gewone ov-chipkaart ¤ 7,50 kost, maar wanneer je als abonnementhouder een nieuwe kaart nodig hebt je opeens ¤ 11,- mag aftikken (in plaats van deze gewoon gratis te verstrekken, die abonnementen zijn immers al duur genoeg)? Is dat ook onder het motto, de reiziger op 1, 2 en 3?
Na 2,5 jaar begint hij zichtbaar te slijten. TLS vervangt sowieso niet meer kosteloos na 2 jaar, zelfs als het een technisch mankement is, want die hanteren blijkbaar een levensduur van 2 jaar voor de kaart. NS verwacht echter dat ik er 5 jaar mee doe. Ik voel er in ieder geval niets voor om zelf te gaan betalen voor een nieuwe kaart, waar ik die tot voor kort gewoon jaarlijks kreeg, wat me ook niet meer dan logisch lijkt gezien de prijs van mijn abonnement en het weinige dat ik ervoor terugkrijg.
Ja, die verwijzen me door naar TLS, ook al is mijn kaart geleverd door NS. Ik heb al een vraag uitstaan bij OV-loket of ze mij naar hun leveranciers mogen doorverwijzen in plaats van zelf met een oplossing te komen.
Als die verloopt, krijg je weer wel een gratis kaart van de NS (in ieder geval als je hem oorspronkelijk van de NS kreeg bij je abonnement). Maar dan moet je er dus wel 2,5 keer zo lang mee doen als wat TLS als de technische levensduur van de kaart lijkt te zien.