James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:32 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 20:35 |
De SNCF heeft zn app geupdate. Tussen Parijs en Lyon kan je nu eten bestellen en dat brengt men dan naar je plek... Edit: ofzoiets.... | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 20:37 |
Is dat te hachelen of kun je beter vers gebakken pizza's op het perron laten bezorgen? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 20:38 |
Dat staat er toch? Fles? James? | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:39 |
Op het perron? In de trein! http://www.telegraph.co.u(...)in-with-genius-move/ | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 20:40 |
Nouja, ik ben er een beetje verbaasd over.. Of ik t wel goed lees.. Woon hier nu 7 jaar, je zou verwachten dat ik het kan | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:41 |
Wie is hier nou de Fransoos, gij of ik? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 20:49 |
ja, euh... T lijkt mij zo raar dat iemand 4 bakken gaat lopen om jou een snicker te bezorgen... | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 20:52 |
Dat is wel wat er staat, maar misschien gelden er voorwaarden? | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 20:55 |
En als ze net weer naar de bar zijn bestel je er nog eentje | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 21:04 |
Van die kloteklappers als jij trappen ze er zo uit hoor | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 21:09 |
Goeie TT | |
Zelfscanner | dinsdag 15 november 2016 @ 21:21 |
Verzin er eens een | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 21:25 |
Waarom nou weer? | |
Zelfscanner | dinsdag 15 november 2016 @ 21:27 |
Klant is koning | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 22:14 |
Omdat je altijd de grenzen loopt op te zoeken | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 22:15 |
Hee maar hoi vertel eens, wat heb je met treinen? | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 22:16 |
De klant staat bij AH ook op 1 2 3? | |
Prins_Pils | dinsdag 15 november 2016 @ 22:17 |
Ja tuurlijk. Kassa 1 2 3 | |
Kansenjongere | dinsdag 15 november 2016 @ 22:18 |
Natuurlijk, anders zegt de klant: "Hallo, Jumbo!" | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 22:23 |
Wie woont hier nou in stokbrodenland? Gij of zij? | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 22:26 |
Minimaal orderbedrag van ¤10 ofzo? | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 22:36 |
Ik heb die enquête waar Fles het eerder vandaag over had ook ontvangen. Het lijkt erop dat NS bij de reizigers bevestiging zoekt voor het inzetten van een LUD... | |
b2py | dinsdag 15 november 2016 @ 22:39 |
Gewoon beinvloeden opinie, stellingen zijn allemaal positief geformuleerd... | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 22:45 |
Ja die formulering sukt echt bigtime Als je bij de eerste 2 vragen "begrijp" en "denk" omwisselt komt er echt totaal iets anders uit. Maar nu is het gewoon vragen naar wat je wilt horen. Zaadbedrijf. | |
Kansenjongere | dinsdag 15 november 2016 @ 22:48 |
En als je "Helemaal mee oneens" kiest, moet je meteen verantwoording afleggen... | |
Prins_Pils | dinsdag 15 november 2016 @ 22:51 |
WAAROM BEN JE NIET NAAR LONDEN GEGAAN?????? | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 22:53 |
??? | |
Prins_Pils | dinsdag 15 november 2016 @ 22:56 |
Ja dat was die vorige enquête, had Fles twee topics terug gepost ofzo. 'Bent u naar Londen gegaan?' *ja/nee* 'Wat vond u van de treinreis naar Londen?' Zoiets | |
James1988 | dinsdag 15 november 2016 @ 22:57 |
Ah! | |
Kansenjongere | dinsdag 15 november 2016 @ 22:59 |
Ik vind het ook wel geestig dat ze aan de ene kant een campagne hebben of hadden lopen waarin ze mensen waarschuwen voor phishingmails met als belangrijkste boodschap dat je nooit op links moet klikken op mails die beweren afkomstig zijn van ns maar naar een ander domein leiden en dan voor dit soort onderzoeken weer met een uiterst dubieus ogende URL komen aanzetten. | |
Zelfscanner | dinsdag 15 november 2016 @ 23:01 |
Alles Zowel de liefde als de haat voor het materieel, het spoor, de drukte in de trein e.c.t. Het gaat best ver denk ik. Zo kijk ik als ik op het perron ben hoelang de trein is en wel materieel. Zo weet ik precies waar de deur stopt terwijl de rest als een kip zonder kop rondrent. Een soort zitplek garantie in de spits. En volgend jaar ga ik mij inschrijven voor de machinisten opleiding. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 23:15 |
Nou dat was ook iets godverdomme bizars zeg de tering Wat een wereldvreemde wilsonbekwamen lopen daar rond joh Het is echt zorgwekkend gewoon. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 23:17 |
| |
Zelfscanner | dinsdag 15 november 2016 @ 23:29 |
Zitten hier ook machinisten eigenlijk? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 23:31 |
Ja zat. Maegrim, MTL. En nog wat ex-machinisten, en een conducteur | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 23:34 |
Salatrel ook nog als machinist. Wie is nog meer HC dan, ken alleen Geerd maar die komt hier niet vaak | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 23:39 |
oh ik dacht dat Sala HC was. Duidelijk communiceren is er ook al niet bij | |
dennistd | dinsdag 15 november 2016 @ 23:40 |
In Frankrijk zou ik ook conducteur zijn toch? Of geldt dat alleen voor bestuurders van treinen en trams? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 november 2016 @ 23:43 |
Nee, Conducteur de Bus... | |
Dr_Flash | dinsdag 15 november 2016 @ 23:43 |
Als je ziet wat voor mongolen in Frankrijk al legaal "bestuurder" genoemd moeten worden, dan vind ik alles prima | |
derLudolf | dinsdag 15 november 2016 @ 23:49 |
Die herken je in Frankrijk aan een A op de achterruit | |
Salatrel | dinsdag 15 november 2016 @ 23:58 |
met nadruk op was al 2 jaar niet meer | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 00:21 |
Oh ik dacht aan een paar wielen eronder. | |
b2py | woensdag 16 november 2016 @ 07:38 |
Er was een nieuwe afgelopen weken maar naam niet onthouden | |
MTL | woensdag 16 november 2016 @ 08:25 |
Ja, die was het geloof ik niet echt eens met het overal tegenaan schoppen van Fles toonzetting van een paar berichten, dus die was 'm toch alweer gepeerd? | |
b2py | woensdag 16 november 2016 @ 09:02 |
Dat kan ook | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 09:37 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 16 november 2016 @ 10:47 |
| |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 11:37 |
Wou je dat gaan ontkennen of zo? | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 november 2016 @ 11:53 |
Geef eens een voorbeeld? (Behalve het vast laten lopen van een AVM Outdoor cipkaart oplaadpaal (van enzosystems) door het laden van een samenreiskortingsproduct 365/366 dagen op voorhand) | |
derLudolf | woensdag 16 november 2016 @ 11:57 |
Oh ja, hij. Volgens mij was ie nog geen HC, maar nog bezig met examens om Boa te worden toch? | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 12:33 |
Rogue wifi access points aanbieden onder de naam "Ouigo Gratuit"? | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 12:33 |
Ja, als hij mag slaan komt ie weer terug denk ik | |
Maegrim | woensdag 16 november 2016 @ 12:56 |
Ach, toen ik op Breda rondliep had ik ook zoiets | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 november 2016 @ 12:59 |
Als ik me verveel in de trein dan hernoem ik m'n SSID naar Wifi in de trein, haal de beveiliging eraf en ga ik gezellig rondneuzen wat mensen onderweg zoal doen. | |
JDude | woensdag 16 november 2016 @ 13:07 |
Doet me denken aan de sprekende reisinfokompjoeter van de NS jaren geleden. - Vanaf welk station wilt u vertrekken? "Elst". - Hoe laat wilt u vertrekken vanaf station Delft? "..." | |
dennistd | woensdag 16 november 2016 @ 13:40 |
Maxima gaat samen met de Belgische koningin Mathilde een bezoek brengen aan Utrecht Centraal: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/942/ | |
James1988 | woensdag 16 november 2016 @ 13:47 |
Had je daar niet toevallig ontvangst van 'Wifi naast de trein'? | |
derLudolf | woensdag 16 november 2016 @ 13:51 |
Ik ben er mee gestopt een poging te doen om te verbinden met 'Wifi in de trein'. Zelfs afgelopen maandag rond 12u (ik had de bovenverdieping de de bak DDZ zo ongeveer voor me alleen) kon ik niet fatsoenlijk internetten. De Wifi van Arriva doet het tussen Mariënberg en Ommen zelfs nog beter | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 november 2016 @ 14:08 |
Die is van jou? Onbeveiligd? Hoe zit t dat dan als iemand connect? want verder dan een hotspotje opzetten kom ik niet | |
James1988 | woensdag 16 november 2016 @ 14:32 |
Dat is inderdaad mijn (thuis)netwerk, maar die is wel gewoon beveiligd. Mensen die willen internetten gebruiken maar lekker het wifi van KPN | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 november 2016 @ 14:38 |
Kan jij eigenlijk op de kpn meuk? Gewoon onbeperkt enzo? | |
b2py | woensdag 16 november 2016 @ 16:03 |
Ja werkt prima | |
Maegrim | woensdag 16 november 2016 @ 16:45 |
Volgens mij ging jij daar pas wonen toen ik daar niet meer werkte | |
desbarts | woensdag 16 november 2016 @ 16:58 |
Is 13 minuten vertraging tegenwoordig genoeg om een trein op te heffen of moet er een quotum gehaald worden? De IC Zwolle - Den Haag rijdt iniedergeval niet vanwege een "te grote vertraging" | |
Prins_Pils | woensdag 16 november 2016 @ 17:00 |
Na Amersfoort zou je dan nog wel eens in de knoei kunnen komen omdat de volgende er dan heel dicht achterop zit en dat past allemaal niet in Utrecht. Lijkt me | |
derLudolf | woensdag 16 november 2016 @ 17:03 |
Dat kan als je klant bent van KPN denk ik | |
b2py | woensdag 16 november 2016 @ 17:08 |
Dat ding gaat via Almere, niet dat daar veel lucht over is overigens | |
b2py | woensdag 16 november 2016 @ 17:09 |
He Dennis, de sprinter Apeldoorn - Almelo gaat in de daluren leeg naar Hengelo om daar een kwartier te keren. Dat je het weet! | |
dennistd | woensdag 16 november 2016 @ 17:28 |
Nee hoor, zie bijvoorbeeld deze machinistendienst: http://nspersoneel.nl/die(...)=NSR&new_db=20161211 Gewoon na aankomst op 2b (eventueel na passeren van een goederentrein) rechterspoor de tunnel in, en na het goederenpad ri. Deventer er weer uit naar 4b. | |
desbarts | woensdag 16 november 2016 @ 17:30 |
Hij kwam zojuist met 140 door Lelystad heen geknald. Zonder passagiers de vertraging dus aan het inhalen. | |
James1988 | woensdag 16 november 2016 @ 17:42 |
Het KPN-netwerk op de stations is voor iedereen gratis toegankelijk. Het 'KPN Fon'-netwerk is toegankelijk voor KPN-klanten en voor klanten van andere providers die ook FON aanbieden. Op andere plekken waar wifi van KPN aanwezig is zou ik daar ook moeten kunnen inloggen, als KPN-klant. | |
b2py | woensdag 16 november 2016 @ 18:00 |
Ik moet mensen ook maar niet gewoon kopieren zie ik | |
Kansenjongere | woensdag 16 november 2016 @ 18:41 |
WTF? Ik wilde eens kijken naar die NS International aanbieding voor Berlijn en krijg een melding dat er nog 2100 wachtenden voor me zijn... | |
derLudolf | woensdag 16 november 2016 @ 18:41 |
Log je in met dezelfde gegevens als voor de interactieve TV app van KPN? | |
James1988 | woensdag 16 november 2016 @ 18:56 |
Nee, dat zijn aparte gegevens. | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 november 2016 @ 19:23 |
Ah dat 29 euro ding... | |
Claude_Viole | woensdag 16 november 2016 @ 19:27 |
En bij HappyRail.com dan? Heb je daar ook lange wachttijden? ik denk van niet. | |
Claude_Viole | woensdag 16 november 2016 @ 19:31 |
Ooit wel eens gedaan. In een IC met WiFi had het geen ruk nut, want de zender van de trein zijn sterker, dus komt er geen hond op mijn hotspot. In een sprinter had ik wel beet: Direct na het opzetten had ik al 15 mensen die er zaten te connecten, veel waren autoamtisch opgezette verbindingen die 'Wifi in de Trein'als voorkeur hadden opgegeven. Het laat dus duidelijk zien wat de zwakte van WiFi nou werkelijk is. Ik had 'als ik de juiste software had' alle dataverkeer kunnen loggen, maar dat truukje zie je elk jaar wel in een onderzoeksprogramma op televisie. Beter hadden ze iets met certificaten en signatures op WiFi-accesspoint moeten maken, maar het is te laat om zoiets nog te realiseren, vrees ik . Het zou wel tof zijn als je fake-hotspots kon detecteren met een PC of telefoon. | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 november 2016 @ 20:15 |
Het kan nog veel makkelijker. Veel apparatuur (alle kuthardware van Apple bijvoorbeeld), zoeken naar specifieke SSID's en zenden uit naar welke SSID ze zoeken. Dus ze zoeken "Wifi Thuis" of "SitecomA1B8F34D" en dan antwoord mijn hardware "Dat ben ik! Connect maar!" en hoppa, weer een vis gevangen. | |
James1988 | woensdag 16 november 2016 @ 20:18 |
Een WPA2-PSK beveiligd netwerk met in de naam "wachtwoord: trein" zou al voldoende zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 21:33 |
Aargh weer alleen maar netwerkbeheergezeik Ik ga wel naar het bussentopic | |
derLudolf | woensdag 16 november 2016 @ 21:39 |
Veel plezier | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 november 2016 @ 21:50 |
*warme sjookooomel met een scheutje rum inschenk voor Fles* | |
GlenSpey | woensdag 16 november 2016 @ 22:41 |
En eeuwig machinist in opleiding GlenSpey, niet te vergeten | |
GlenSpey | woensdag 16 november 2016 @ 22:42 |
Leuk, ga je voor de interne NS-opleiding of voor een van de ROC-opleidingen? | |
Zelfscanner | woensdag 16 november 2016 @ 22:56 |
Ik hoop toch voor die van NS zelf. ROC schijnt nogal haken en ogen te zitten, zoals niet meerijden met de trein, minder kansen, geen geld krijgen. (Klopt dit?) En ben nog altijd benieuwd hoe het met die keuringen zit. Ben medisch super gezond, geen bril enzo, maar toch nieuwschierig. Vooral omdat iemand uit mijn vriendengroep is weggestuurd omdat zijn reactievermogen niet goed genoeg was. | |
Goverman | woensdag 16 november 2016 @ 23:01 |
Maar eh, wat betekent dat vinkje boven sommige users? | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 november 2016 @ 23:04 |
Dat ze goedgekeurd zijn door Danny persoonlijk denk ik. | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 23:31 |
crew en sommige BN-ers die hier mee posten. kopietje paspoort NAW alles. Ik hoef geen vinkje Geloof maar dat ik Fles ben, en anders maar niet | |
Zelfscanner | woensdag 16 november 2016 @ 23:31 |
Zoiets ja. Discussie erover mocht niet | |
Dr_Flash | woensdag 16 november 2016 @ 23:34 |
Waarom zou dat niet mogen? Wie het niet wil kan het met wat CSS code uit zijn forumbeleving slopen. | |
GlenSpey | woensdag 16 november 2016 @ 23:36 |
Klopt, de ROC-opleiding duurt iets langer (twee jaar ipv een jaar bij de interne NS-opleiding), je krijgt geen geld tot je 'grote' stage begint (tweede helft van het tweede jaar) en in het eerste jaar mag je inderdaad niet zelf rijden. Doe je de NS-opleiding dan krijg je vanaf dag 1 gewoon salaris en rij je direct onder begeleiding van een mentor-machinist. De interne opleiding is wel een stuk moeilijker om binnen te geraken, want om in aanmerking te komen ga je een gewone sollicitatieprocedure in en voor iedere vacature machinist zijn er letterlijk honderden sollicitanten Dat je niet mag rijden in je eerste jaar van de ROC-opleiding en geen stagevergoeding krijgt zijn trouwens wel allebei zaken die men wil veranderen (maar wanneer het er daadwerkelijk doorheen komt is nog een groot vraagteken). Voordeel van de ROC-opleiding is dat het iets breder is, je leert naast reizigerstreinen met dito NS-regelgeving ook over goederentreinen en infra plus je krijgt de kans om ook in die wereld stage te lopen mocht je daar interesse in hebben. Ook heb je op het eind van de rit een MBO-diploma, wat je bij de interne opleiding niet hebt. Baangarantie is er niet zal men zeggen, maar eigenlijk heeft tot nog toe vrijwel iedereen die de opleiding af heeft gemaakt er een job aan over gehouden Voor wat betreft de keuringen, die zijn behoorlijk streng en loodzwaar. Ze bestaan uit 2 delen: medisch en psychologisch. In de eerste word je algemene gezondheid getoetst; je gehoor, je hart, je bloedsuiker en er word gekeken of je wel 100% alle kleuren kan zien. De psychologische keuring is de echte bitch, daar valt ongeveer 80% van alle deelnemers op af. Je krijgt onder andere concentratietests, tests op je reactievermogen, verlengde aandachtstests en een persoonlijkheidsonderzoek + gesprek met een psycholoog. Klinkt niet al te moeilijk, maar is het wel! Een leuk voorbeeld is het 'grijze blokje'. Twee keer een halfuur lang moet je met volle concentratie naar een wit scherm staren met daar in het midden een grijs blokje. Zodra het blokje iets donkerder kleurt moet je zo snel mogelijk op een knop drukken. Hoe sneller hoe beter, maar probeer uiteraard zo weinig mogelijk 'missers' te maken. En damn wat duurt een halfuur dan opeens lang... Een andere beruchte test is de knoppentest. Je hebt een paneel voor je met allemaal knoppen die corresponderen met een kleur of geluid van de computer. Zodra de betreffende kleur op het scherm verschijnt (bijvoorbeeld rood), druk je zo snel mogelijk op de rode knop. Deze test begint langzaam, maar gaat alsmaar sneller en sneller tot je het niet meer bij kan houden de kleuren verschijnen alsmaar sneller en sneller, sneller dan jij drukken kan. Heb al diverse medekandidaten stuk zien gaan op deze test... | |
Prins_Pils | woensdag 16 november 2016 @ 23:43 |
Ik heb geen blokje gehad met de concentratietest, ik kreeg steeds een rij van zeven driehoekjes te zien die hooguit drie seconden in beeld stonden. Als er drie met de punt naar beneden stonden moest je drukken. Die knoppentest vond ik heel erg meevallen eigenlijk. Glansrijk geslaagd (en daar bleef het ook bij eigenlijk ) | |
GlenSpey | woensdag 16 november 2016 @ 23:47 |
Heb de test nu drie keer gemaakt maar heb m nog nooit anders gezien. Was dit voor NS machinist? Waar ben je uiteindelijk op blijven steken dan? | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 november 2016 @ 23:49 |
Was niet bereid om eeuwige trouw aan de heiligheden minister en staassecretaris te zweren met bloed aan 't zwaard. Tja. | |
Prins_Pils | woensdag 16 november 2016 @ 23:56 |
Voor de MBO-opleiding in Rotterdam, voor machinist ja. Heb de keuring in Driebergen gedaan, naast het station bij de parkeerplaats zit op het oog een trafogebouw maar dat blijkt het testcentrum te zijn Ben blijven steken op de medische keuring, mijn linkeroog is te slecht. Met rechts zie ik als een havik maar hier moeten beide ogen een bepaalde score halen, ook al zie je met één oog nog zo goed. Later bleek dat lenzen of een bril niet zouden helpen dus gestopt. Het schijnt dat in B en D wél naar de overall-score wordt gekeken. | |
GlenSpey | donderdag 17 november 2016 @ 00:01 |
Ah, wreed. Verschil zó groot dan?! Ik zie met beide ogen geen steek zonder lenzen of bril. Van de testassistent moest ik mijn lenzen uit doen en de letters lezen net zoals bij de opticien. Ja dat ging m dus niet worden want ik kon niet eens zien welke letters ze precies aanwees Maar zolang ik lenzen draag is het blijkbaar geen probleem... | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 november 2016 @ 00:02 |
Ik meen ook ooit eens gelezen te hebben dat je altijd een reservebril bij je moet hebben. | |
Prins_Pils | donderdag 17 november 2016 @ 00:10 |
Links ziet maar 35% Ik merk er in het dagelijks leven helemaal niks van, maarja bij die test had ik hetzelfde probleem als jij, ik kon nog net het bord zien bij wijze van. Lenzen helpen niet dus dan houdt het op @deadlock Je moet inderdaad altijd een reservebril bij je hebben. | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 07:18 |
En ik maar denken dat een trainee sollicitatie zwaar is | |
Maegrim | donderdag 17 november 2016 @ 07:59 |
Ik kreeg die driehoekjes in 2012 ook, bij arbo365 in Amsterdam | |
Zelfscanner | donderdag 17 november 2016 @ 08:10 |
Je krijgt toch hopelijk niet zo'n boekje met van die stippen erin? Ik onderscheid prima alle kleuren, van knopjes tot seinen, maar daar heb ik altijd ruzie mee Wat betreft bloedsuiker, waar is hier de grens? Je mag geen suikerziekte hebben of wat? (Heb het nog niet maar zit er tegenaan, vandaar) Hou wel van een uitdaging verder | |
Maegrim | donderdag 17 november 2016 @ 08:13 |
Yup, precies zo'n boekje met dit werk Die middelste 5 vind ik nog knap lastig te zien overigens | |
James1988 | donderdag 17 november 2016 @ 08:17 |
Ik zie 12, 8 (?) 2 en niets. Behalve stippen in meerdere kleuren, dan. | |
Frozen-assassin | donderdag 17 november 2016 @ 08:18 |
42 in de laatste, middelste lijkt op een 2 | |
Kansenjongere | donderdag 17 november 2016 @ 08:23 |
Goed dat je erbij zegt dat er blijkbaar een 5 in die middelste cirkel staat, daarin zie ik echt niets dat ook maar enigszins op een cijfer lijkt. | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 08:26 |
Daar zie ik ook een 2 | |
James1988 | donderdag 17 november 2016 @ 08:29 |
In de middelste zag ik eerst een 8, tot ik wat beter keek... toen zag ik ineens een 2. In de rechter zie ik helemaal niks. | |
Frozen-assassin | donderdag 17 november 2016 @ 08:30 |
Rechts vond ik juist makkelijker dan middelste | |
Zelfscanner | donderdag 17 november 2016 @ 08:32 |
12, 2, 42 toch | |
Kassamiep | donderdag 17 november 2016 @ 08:32 |
Links en rechts zijn prima zichtbaar; middelste vaagjes iets wat een 2 zou kunnen zijn maar dat is alleen maar omdat ik echt zoek naar een cijfer... | |
Zelfscanner | donderdag 17 november 2016 @ 08:33 |
Ik zie vooral de 4 wel, maar die 2 is moeilijk. Links is natuurlijk makkelijk. | |
Maegrim | donderdag 17 november 2016 @ 08:35 |
Ja, ik was aan het grappen wel vind ik die middelste het lastigst | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 november 2016 @ 08:40 |
In de middelste staat niets toch? Ik kan me soortgelijke herinneren in een test waar ik 100% heb gehaald (voor die bril die je kleurenblindheid kan helpen). | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 november 2016 @ 08:41 |
Met een beetje fantasie staat er een 2 maar die heeft niet dezelfde vorm als de 2 in 42 en dat zou wel moeten? | |
James1988 | donderdag 17 november 2016 @ 08:43 |
Welke 42? | |
GlenSpey | donderdag 17 november 2016 @ 09:18 |
Die ja, er staan er heeeel veel op internet dus daar kan je mee oefenen. Je gaat er op een bepaalde manier naar kijken plus veel van de afbeeldingen op internet zijn hetzelfde als in het boekje op je keuring dus dat helpt een hoop als je er moeite mee hebt. Bloedsuiker moet geloof ik tussen de 4 en 6 liggen voor een gezonde waarde. Waar de grens precies ligt weet ik niet... | |
GlenSpey | donderdag 17 november 2016 @ 09:20 |
Is dat die bij de Spaklerweg? Daar ben ik in 2012 ook geweest Heb jij de interne opleiding gevolgd? | |
Maegrim | donderdag 17 november 2016 @ 09:28 |
Nah ergens bij Sloterdijk in de buurt De opleiding kregen we bij het bedrijf waar ik ging werken op kantoor, met een leraar van het STC | |
Goverman | donderdag 17 november 2016 @ 10:05 |
Je hoeft niet te zweren met bloed aan het zwaard. En ook niet aan de minister of staatssecretaris.Trouw zweren aan de koning en eerbiediging van de Grondwet is voldoende. | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 10:07 |
ja, al maakt mijn brein bij die middelste er al snel een 8 van, tot ik me er goed op ging concentreren | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 10:45 |
Een revolutie op het Belgische spoor. Tussen Brussel en Dendermonde en tussen Brussel en Denderleeuw worden de gladde sporen aangepakt door middel van sandite. Vooralsnog gaat het om een proef. http://nieuws.vtm.be/binn(...)-gladde-sporen-tegen | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 november 2016 @ 11:02 |
Sein en wisselstoring tussen Hengelo en Enschede . | |
ReisT | donderdag 17 november 2016 @ 11:56 |
Nieuwe comfortabele R-net treinen gepresenteerd | |
Dr_Flash | donderdag 17 november 2016 @ 12:21 |
Wauw, dat belooft wat | |
Salatrel | donderdag 17 november 2016 @ 12:32 |
Gezeur over toiletten op dat traject van begin tot eind station is 20 minuten oid? | |
Dr_Flash | donderdag 17 november 2016 @ 13:14 |
Nja dat. Dordt - Geldermalsen is minstens het dubbele. Maar dezelfde provincie vindt het daar niet nodig | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 13:16 |
Om over de Achterhoek maar te zwijgen. | |
ReisT | donderdag 17 november 2016 @ 13:18 |
Dezelfde provincie vond het hier ook niet nodig. De keuze voor wel of geen toilet hebben ze overgelaten aan de vervoerder. | |
Dr_Flash | donderdag 17 november 2016 @ 13:41 |
Dat kan ook ja Gelukkig heeft NS geleerd van plaszakgate en zijn ze niet meer zulke skère paupers als Arriva blijkbaar nog wel | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 14:22 |
Amai, aanrijding persoon te Overvecht. 1630 af en moet toch wel 1655 met de trein | |
ReisT | donderdag 17 november 2016 @ 14:35 |
Is het daar nu alweer raak?! Afgelopen dinsdagavond ook al... Busvervoer was toen wel goed geregeld, ik had van Hilversum sportpark naar Utrecht maar een kwartier vertraging. | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 14:47 |
Dat valt mee idd, incident heeft trouwens nu 1500 als eindtijd gekregen dus ruim voor de spits opgelost | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 november 2016 @ 15:47 |
Is die sein- en wisselstoring er nu weer of werd 12:30 niet gehaald tussen Enschede en Hengelooooo? | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 15:53 |
Opnieuw | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 november 2016 @ 18:08 |
Ghey! | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 18:46 |
Hardnekkig, voor de derde keer terug | |
James1988 | donderdag 17 november 2016 @ 18:58 |
Heeft er iemand hier toevallig zin om een weekje in Utrecht Centraal te wonen? Dan is dit je kans: https://kamernet.nl/details/1378235/searchalladverts | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 19:05 |
Vanaf december volgend jaar rijdt er op werkdagen een vierde trein tussen Leeuwarden en Meppel http://www.lc.nl/frieslan(...)r-2017-21787767.html | |
James1988 | donderdag 17 november 2016 @ 19:07 |
Het huren van een dieseltrein bij Arriva is dus niet gelukt? | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 19:19 |
is denk ik niet eens een echte optie geweest, maar meer om de druk op de NS en ProRail op te voeren om die extra trein mogelijk te maken. Daarvoor moet nog wel het nodige gebeuren, omdat de onderstations nu niet voldoende capaciteit hebben met fikse spanningsdippen tot gevolg. Wat ik begrepen heb kan de spanning op de bovenleiding regelmatig onder de 1200V duiken als er meerdere treinen in hetzelfde blok aanwezig zijn. Om dit te ondervangen komt er eind dit jaar in Heerenveen in ieder geval een onderstation bij. | |
ReisT | donderdag 17 november 2016 @ 19:25 |
Dat risico is er nu ook al met drie treinen per uur, daarom komt er dus dat extra onderstation maar volgens ProRail is dat nog niet genoeg voor vier treinen (uitgaande van worst-case scenario waarin alle vier die treinen op maximale lengte rijden). Dus ik ben benieuwd wat ze nog meer gaan doen. | |
ReisT | donderdag 17 november 2016 @ 19:27 |
Jij woont praktisch in een station, dus onze beste ervaringsdeskundige, is het aan te raden? | |
James1988 | donderdag 17 november 2016 @ 19:28 |
Ik vind van wel. | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 19:29 |
Zeker. Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ze het bestaande onderstation Peperga ook uit moeten breiden. Alleen Stobbega heeft twee groepen zie ik, maar ook dat kan mogelijk een spanningsdip bij Akkrum niet voorkomen. [ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 17-11-2016 19:39:57 ] | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 20:18 |
Ik dacht de TEV analyse rapportage openbaar was, iemand dat ding zien slingeren? | |
Peterselieman | donderdag 17 november 2016 @ 20:27 |
Doel je op dit rapport of op iets anders? https://www.prorail.nl/si(...)lastverklaring_2.pdf | |
b2py | donderdag 17 november 2016 @ 20:41 |
Nee echt het onderzoeksrapport | |
Duvel | donderdag 17 november 2016 @ 21:23 |
1:20: oeps, sorry | |
Duvel | donderdag 17 november 2016 @ 21:24 |
Ze staan denk ik vooral te ver uit elkaar... Ja, dat helpt dan rond Heerenveen. | |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 08:09 |
Still going stong | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 09:01 |
ik zie het ja. Terminaal gefaal. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 18 november 2016 @ 09:12 |
Meestal duurt zo'n storing niet langer dan een uurtje of twee á drie. Dat betekent dan dus ook vooral dat er iets bijzonders aan de hand is. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 november 2016 @ 09:13 |
Nee, alweer... Vanmorgen hebben er heel even een paar treinen wel gereden, maar het is gelukkig alweer stuk Nu met z'n allen in drie bakken ICM ipv 10 bakken VIRM. Heerlijk! | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 09:48 |
De route van de vervangende bus is trouwens ook opgebroken | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 10:09 |
Misschien kunnen ze die slecht bezochte winkels op jou station ook ombouwen tot woning dan | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 10:11 |
Gelukkig komt er nu een Centraal Monitoring en Beslisorgaan onder leiding van ProRail, zodat de impact van storingen beperkter wordt http://nos.nl/artikel/214(...)en-op-het-spoor.html | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 november 2016 @ 10:24 |
Nee dat is niet waar, die kon daar gisteravond gewoon langs. Is alleen voor auto's en fietsers afgesloten. | |
Maegrim | vrijdag 18 november 2016 @ 11:09 |
Dr staat een virm met een vastgelopen motor op de 'meer, zometeen worden de sporen ingevet om em te kunnen verplaatsen | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 11:20 |
ingevet, dan is het wel heel erg mis Glijdend vervoer | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 11:29 |
Het ontruimingsalarm gaat weer eens af in station Breda. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 11:32 |
Niet voor vervangende bussen. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 11:33 |
Volgens RTV Oost is tot drie keer toe op dezelfde plek een printplaat kapot gegaan. Dat kan geen toeval meer zijn en daarom wordt nu alles doorgemeten om de oorzaak te vinden. http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=256666 | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 11:37 |
maken ze het spoor dan ook direct schoon omdat andere treinen daar ook weer last van kunnen hebben? | |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 11:41 |
http://www.prorail.nl/nie(...)ing-hengelo-enschede | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 11:43 |
Het is vast een boze medewerker. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 12:13 |
Voorlopig geen treinen tussen Sauwerd en Winsum. Gezien het aantal oproepen op een 112-site is het goed mis | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 12:16 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 12:16 |
Nee klopt. | |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 12:17 |
Aanrijding vrachtwagen, trein is ontspoord https://twitter.com/martindrent/status/799571693861638144 | |
Pino112 | vrijdag 18 november 2016 @ 12:17 |
| |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 12:18 |
Dat ziet er niet goed uit ... | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 12:18 |
Das naait best | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 12:23 |
Zo te zien is dat gebeurd bij de beruchte overweg Voslaan waar eerder al eens dodelijke aanrijdingen plaats hebben gevonden. Deze overweg staat op de planning om gesaneerd te worden en vervangen te worden door een weg parallel aan het spoor richting een andere overweg. https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656 | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 12:24 |
Elke overweg waar wel eens een dodelijke aanrijding heeft plaatsgevonden is een beruchte overweg? | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 12:27 |
nee, maar deze is in Groningen veel in het nieuws geweest http://www.spoorpro.nl/sp(...)vergangen-in-winsum/ | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 12:30 |
http://nieuws.ns.nl/vierd(...)vanaf-december-2017/ Hier klopt iets niet | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 12:45 |
Is dat goedkoper als een nieuwe overweg? | |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 12:57 |
Dan, en ja, want je heft er een op en legt een weg neer naar een andere | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 18 november 2016 @ 12:58 |
Uit het NWS topic daarover:
| |
dennistd | vrijdag 18 november 2016 @ 12:59 |
Klopt, de kruising Enschedesestraat-Kuipersdijk/Boekweitweg ligt eruit. Afgesloten voor alle verkeer (inclusief voetgangers), maar niet voor lijnbussen en hulpdiensten. Daarvoor wordt er steeds een strook van 2,5-3m vrijgehouden. De treinvervangende bussen gingen er gisteren ook overheen las ik, zal het vanmiddag eens met eigen ogen gaan aanschouwen. Het rijdt wel vervelender met zoveel verkeer, want het is een stuk van 400m waar je elkaar niet kunt passeren en er zijn geen stoplichten of verkeersregelaars daarvoor. Puur op zicht dus. | |
dennistd | vrijdag 18 november 2016 @ 13:04 |
| |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:05 |
Had al zo'n vermoeden, alleen denk ik niet dat de treinen morgenochtend al weer rijden. Trein moet eerst herspoord worden en daarna moet de baan gerepareerd worden. Op een van de foto's is te zien dat ook nog een kast langs het spoor gesneuveld is.
| |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 13:07 |
Die kast kan nog wel eens een lastig geintje gaan worden | |
Salatrel | vrijdag 18 november 2016 @ 13:07 |
Was er vorige keer niet al wat gezeik over botsveiligheid van GTW? Ben wel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek... | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:12 |
Spoor is ook ontzet hoor ik net. | |
Peter | vrijdag 18 november 2016 @ 13:23 |
Moeten de bewoners er dan ook uit? | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:25 |
Voor de liefhebbers van goedkope treinkaartjes: bij de Appie wordt er tussen 21 november en 4 december een weekendkaartje voor 15 euro verkocht. Dit betekent dat je voor dat bedrag tussen vrijdagavond 18.30 uur en maandag 04.00 uur mag reizen op dat kaartje. Ook kun je een kopje koffie bij de AH to Go krijgen en een digitale televaag http://www.treinreiziger.(...)_treinkaartje-147806 | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 13:28 |
Zonder jacobsdraaistellen had die voorste bak op zijn kant gelegen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 13:29 |
Krijg zojuist door dat het ding tegen een melkwagen is aangereden. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:36 |
Dat hebben deze Arriva-stellen niet. Ze hebben slechts een draaistel per bak. | |
ReisT | vrijdag 18 november 2016 @ 13:40 |
Nee, maar de bakken zijn wel onlosmakelijker met elkaar verbonden dan bij een trein waar elke bak op zijn eigen draaistellen rust. Dus áls de voorste bak op z'n kant gaat, gaat de hele trein mee. Zie Dalfsen... | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 13:42 |
Ik hoefde er niet uit (mijn gebouw staat los van het station), hoe dat zit bij de andere woontorens weet ik niet. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 november 2016 @ 13:44 |
Daar hebben we al ervaring mee. Die is bij een van de vorige aanrijdingen ook al gesneuveld. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 13:46 |
Net trouwens even gekeken, maar nog steeds bussen tussen Enschede en Hengelo. | |
MTL | vrijdag 18 november 2016 @ 13:47 |
Jep, ze gaan nu alles daar doormeten. Na drie kapotte printplaten binnen 24 uur gaan ze een keer kijken wat er precies mis gaat met dat ding. Zolang het probleem niet gevonden is, blijft het treinverkeer gestremd. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 13:48 |
We zien het wel. Er zijn genoeg bussen iig, staan er permanent een stuk of 4 klaar op het stationsplein. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 13:49 |
En je kan ook lijn 9 nog nemen, die is redelijk goed te doen richting Enschede op vrijdagmiddag. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 13:49 |
Nog een geluk dat die niet ondersteboven in die sloot is geduveld, had niet veel gescheeld lijkt het wel | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 13:50 |
Wild - en verder totaal ongefundeerd - gokje: er is ergens een kabeltje stukgebeten door wat ongedierte, waardoor plus en min aan elkaar zijn gekoppeld en die printplaat gefrituurd wordt. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:52 |
Niet echt, want het lijkt erop dat de vrachtwagen tegen de zijkant van de trein gereden is.
| |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 13:54 |
Hoe krijg je dát voor elkaar? | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 13:54 |
Hoe krijg je het voor elkaar.. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 18 november 2016 @ 13:54 |
waar was chauffeur mee bezig dan vraag ik me af, zo'n rood gevaarte zie je niet snel over het hoofd | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 13:56 |
Ik lees bij de concurrent dat het een onbewaakte overweg zou zijn? Klopt dat? Edit: even op dn koekelmeps gekeken, dat is het inderdaad. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:56 |
trein net achter een spijl van de cabine? | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 13:57 |
jup. Zie ergens op de vorige pagina. Gaat om overweg Voslaan waar in 2014 twee dodelijke aanrijdingen waren en in 1980 een zwaar treinongeval plaatsvond. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 14:00 |
Als de vrachtwagen vanaf de hoofdweg kwam en de trein uit het noorden dan had de chauffeur hem te laat kunnen zien aankomen van achter de boerderij vandaan maar dan ben je gewoon stom bezig als chauffeur als je als een blind paard zonder rustig rijden en kijken zo'n overweg nadert. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 14:04 |
Vrachtwagen kwam vanaf een boerderij en ging richting de N361. De trein kwam vanuit Winsum en ging richting Groningen. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 14:04 |
Jezus. Vrijer zicht kun je niet hebben | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 14:08 |
Wauw, en niet eens gewoon zachtjes ok zo te zien | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 14:09 |
een hele trein?? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 14:09 |
Ik ben al in Enschede Ga vanmiddags weer terug | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 november 2016 @ 14:12 |
Indeed. Het was een drietje, dus 56 meter trein. Moet je een dikke stijl hebben. Of gewoon niet goed genoeg kijken, dat lijkt me waarschijnlijker. | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 14:13 |
Of in slaap zijn gevallen, of op je mobieltje aan het kijken, of niet goed zijn... zoveel mogelijkheden | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 14:20 |
Als ik het goed begrepen heb gaan ze de trein niet hersporen, maar wordt deze in delen weggetakeld.
| |
dennistd | vrijdag 18 november 2016 @ 14:29 |
Als je om 16.50u lijn 9 naar Hengelo pakt ben ik je chauffeur | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 14:36 |
Geen idee hoe laat ik wegga hier maar ik zal er aan denken | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 14:46 |
Als ze maandag maar klaar zijn, anders moet de melkauto omrijden | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 14:49 |
Zo he Dat was een flinke klapper! Van die truck is weinig meer over (of verder naar links liggen nog onderdelen?) Valt mij nog mee hoe die trein is vervormt. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 14:53 |
Hee er staan twee Lintjes hier op het emplacement Eentje van Syntus en eentje waarvan ik alleen de witte kop kan zien, das dus een andere.. En 3xDM'90 op de sprinter Apeldoorn-Enschede Hengelo komt langs Edit: het waren drie Lintjes, waarvan 2,5 in Arriva-Limburg-kleuren en een halve in Syntuskleuren Net weggereden richting zuiden denk ik, betere foto kon ik zogauw in de haast niet maken: [ Bericht 23% gewijzigd door Prins_Pils op 18-11-2016 14:59:18 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 14:59 |
Over dat ongeluk. Een dorp verderop (Bedum) werd altijd al geklaagd over onveilige onbewaakte overgangen. Dit ongeluk zal de discussie alleen maar aanwakkeren. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 15:04 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 15:17 |
Ja die zag ik vanochtend ook al idd. Bisschen verdwaald | |
Maegrim | vrijdag 18 november 2016 @ 15:30 |
wel goed meteen die foto erbij | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 16:31 |
Beste ontsporing. | |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 16:59 |
He mono | |
_serial_ | vrijdag 18 november 2016 @ 17:04 |
Hoi | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 17:04 |
Hey! | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 17:14 |
ik zag er eentje rijden, dat was haringen in een tonnetje. Anyway nu in de Pimpelmees van 17:03 | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 17:15 |
Hoi Mono | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 17:20 |
Dat vind je heel vervelend zeker? | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 17:21 |
Werk jij niet meer in dat gehucht bij Zutphen in de buurt? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 17:23 |
De sprinters naar Apeldoorn zijn trouwens zelfs tot Almelo ingekort. Hoezo dat? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 17:23 |
Neuh | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 17:25 |
Lekker ding. Kom je hier vaker? | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 17:32 |
Alleen als ik een dikke bobbel heb in de broek | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 17:35 |
Is dat een rijtuig in je zak of ben je gewoon blij om me te zien | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 17:35 |
Mono | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 17:36 |
Mogelijk maandag pas weer treinen tussen Groningen en Roodeschool | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 17:37 |
Het is een Italiaans model. Ik noem hem Fyra. Hij werkt de helft van de tijd niet, en er valt wel eens wat af. Alsnog wordt je verneukt. Je betaald er immers voor en je krijgt niet wat je hoopt. | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 17:38 |
Arme Moira | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 17:39 |
Verder: Oh my ^^ | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 17:54 |
Met haar Blokkendoos | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 18:01 |
| |
dennistd | vrijdag 18 november 2016 @ 18:03 |
Ik had hem hutjemutje vol staan ja. Heb bij aankomst in Hengelo de mensen hartelijk bedankt voor hun vrijwillige deelname aan het NK busproppen. | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:04 |
| |
Duvel | vrijdag 18 november 2016 @ 18:14 |
Jawel. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 18 november 2016 @ 18:17 |
ik lees op teletekst dat eigenaar van de grond waar de overgang van ongeluk van vandaag op ligt niet mee wil werken | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 18:29 |
De grond onder het spoor zal van de staat of ProRail zijn denk ik? Of bedoel je de grond waarop de de parallelweg moet komen? | |
Zolderkamer | vrijdag 18 november 2016 @ 18:36 |
Punt is ook dat een boer (veehouder) voor een vergunning en grootte van de stal, te maken heeft met de hoeveelheid grond die aanwezig is (wetgeving grondgebondenheid) [ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 18-11-2016 18:58:46 ] | |
ReisT | vrijdag 18 november 2016 @ 18:38 |
Huh? | |
Zolderkamer | vrijdag 18 november 2016 @ 18:39 |
Buurboer van de betreffende boer in de uitzending: http://www.rtvnoord.nl/televisie (word steeds herhaald) | |
tripel7 | vrijdag 18 november 2016 @ 18:54 |
Bij virm kan je alle in Nederland gebruik zijnde stations opgeven als eindbestemming, het kan dit soort dingen opleveren als het personeel een tikfout maakt... Of gewoon verveeld is. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 18:57 |
Lijkt Sgl op de verkorting van de echte bestemming? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 18:59 |
??? Sint Gerlach | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 19:01 |
Ja, Sgl is de verkorting van Houthem-St. Gerlach. Het station is geopend als 'St. Gerlach' dus vandaar die letters. 'Houthem-' kwam er pas later bij. | |
ReisT | vrijdag 18 november 2016 @ 19:04 |
Niet echt, deze trein gaat naar Maastricht. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 19:06 |
Oh | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 november 2016 @ 19:33 |
Tevens http://www.treinreiziger.(...)te_misbruiken-147797 | |
ReisT | vrijdag 18 november 2016 @ 19:50 |
Zou kunnen dat ie uit Schagen komt bedenk ik nu, dat lijkt er wel op. Maar dan is er dus meerdere keren niet opgelet. | |
Zolderkamer | vrijdag 18 november 2016 @ 19:52 |
Ding donggg....
| |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 november 2016 @ 20:37 |
Dus als ik het goed heb gaan er dit weekend stopbussen rijden, maar de aansluitende trein niet | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 21:13 |
Moira7.rar is beschikbaar voor download. DM maar. | |
b2py | vrijdag 18 november 2016 @ 21:22 |
Geplande werkzaamheden | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 21:24 |
stopbussen rijden op het hele traject. Zie Arriva-site | |
Peter | vrijdag 18 november 2016 @ 21:26 |
Weet iemand of er op station Deventer nog een bloemenverkooppunt zit? | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 21:26 |
Is er niet meer, maar bij de Ap to go hebben ze nog wel eens bossies onkruid staan. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 21:27 |
Er rijden weer treinen tussen Hengelo en Enschede | |
Zolderkamer | vrijdag 18 november 2016 @ 21:30 |
Goede dienstmededeling Tenminste iets wat rijd | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 21:33 |
"Treinen tussen Hengelo en Enschede, hoe lang nog?" | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 21:39 |
Ik durf er ook wel openlijk voor uit te komen dat ik hem wil voor Fles of Dennis hebben anders wel een servertje waarop ie gehost kan worden | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 21:52 |
Laat mij erbuiten wil je | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 november 2016 @ 22:08 |
| |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 22:12 |
Vannacht wordt de ramptrein van Winsum geborgen. Mijn vermoeden is dat de bakken naar Meppel gaan voor verder onderzoek voor zover dat nodig is. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 november 2016 @ 22:19 |
Zie ik nu ja. Dan heb ik niks gezegd en goed en vooral snel geregeld. Je moet de mankracht maar hebben.... | |
_serial_ | vrijdag 18 november 2016 @ 22:20 |
Is die vorige ramptrein van Arriva alweer hersteld trouwens ? Zit ze niet erg mee. | |
Zolderkamer | vrijdag 18 november 2016 @ 22:22 |
Dan hebben ze nog wel wat te doen.. moet eerst nog een noodweg aangelegd worden waar een kraan (of kranen) en diepladers op kunnen staan Of hebben ze inmiddels besloten hem weer op het spoor te zetten? | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 22:23 |
Die van Dalfsen? nee, nog lang niet. Als deze al hersteld wordt duurt het misschien nog wel een half jaar voordat deze weer opduikt in Nederland. Misschien gaat het stel ook wel naar de schroot. Het is nog niet duidelijk voor de buitenwereld. Intern zal er mogelijk al wel een besluit over zijn genomen. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 22:26 |
Dat zit wel goed. Bij een reguliere verstoring is de eerste bus van een tourboer vaak binnen het half uur al aanwezig om op een van de stations aan een lijn passagiers op te pikken. In dit geval vermoed ik dat UVO uit Uithuizermeeden vandaag wel gependeld heeft en mogelijk de rest van het weekend ook wel meedraait. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 22:30 |
Wordt weggetakeld zoals ik al vermoedde http://nos.nl/artikel/214(...)nnacht-geborgen.html | |
Zolderkamer | vrijdag 18 november 2016 @ 22:34 |
Oh dan denk ik dat het eerder morgenochtend vroeg word dat het zo ver is voor er beweging in komt.. Is nogal een klusje in dat drassige weiland.. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 november 2016 @ 23:20 |
"ramptrein" wel ja Niet zo veel telegraaf lezen joh | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 23:21 |
Oege Kleijne, verslaggever van de NVBS, heeft een verslag geschreven over de Railquiz 2016 waarvoor ik dit jaar de eer had om in de organisatie te zitten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 november 2016 @ 23:24 |
Echt, ik kan ook nog steeds dat 'beruchte overweg' niet plaatsen. Ook al zijn er al twee keer eerder ongelukken op gebeurd. Als die overweg mensen begint te bedreigen, dan mag je terugkomen. | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 23:27 |
De treinramp bij Winsum van 1980 was ook t.h.v. de Voslaan, dus misschien is het daarom een "beruchte" overweg? | |
Goverman | vrijdag 18 november 2016 @ 23:30 |
Nee, de overweg is berucht omdat Pier Eringa dat zegt. En als hij zegt dat hij ergens van baalt, dan is dat dus zo. En dat geldt dus ook voor deze onbeveiligde overweg. | |
James1988 | vrijdag 18 november 2016 @ 23:42 |
Overwegen zijn sowieso stom. En onbeveiligde al helemaal Al kun je er soms best leuke foto's maken. | |
derLudolf | vrijdag 18 november 2016 @ 23:43 |
Das ook een rampenkrant | |
Prins_Pils | vrijdag 18 november 2016 @ 23:45 |
Ik heb het afgelopen jaar drie keer mijn teen gestoten aan de tafel dus nu heb ik een ramptafel. | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 23:46 |
en dat blijkt te kloppen. De trein wordt afgevoerd naar Zuidbroek, zo staat op RTV Noord te lezen http://www.rtvnoord.nl/ni(...)starten-vrijdagnacht | |
Peterselieman | vrijdag 18 november 2016 @ 23:47 |
Dennis wordt wat kaal | |
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 00:01 |
Oh das vlakbij.. Ben benieuwd waar ze hem gaan parkeren dan.. Zal wel ergens op de gouden driehoek zijn.. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 00:11 |
En een rampteen. Of niet meer natuurlijk, want die moest natuurlijk geamputeerd worden. Tot aan je oksel. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 00:12 |
Nou ja, aan de andere kant, het is wel het soort overweg waar in 3 jaar tijd zes auto's overheen komen. Als de helft daarvan catastrofaal verongelukt tegen een trein aan. Is best veel | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 november 2016 @ 00:22 |
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel wat in de melk te brokkelen. Too soon? | |
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:24 |
Hi ha ho | |
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 00:26 |
| |
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:26 |
Vol!! |